Miksi Jeesus ei antanut täysipäisyyttä avaintenvallan mukana?

Jos ihmiselle annetaan jumalallinen valta toisten ihmisten iäisyyskohtalon suhteen, voisi olettaa että hänelle annettaisiin ikään kuin avaimenperänä myös jumalallinen harkintakyky.

Tuo periytyvä avaintenvaltaoppi on oikeasti satua ja mustinta taikauskoa,-joka syrjäyttää uskon Jeesukseen.
Mutta satu toimii manipulaation välineenä niin kauan, kunnes uhri huomaa kysyä alistajaltaan:Näytä ne avaimesi!

93

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei noissa missään tarinoiden tulkinnoissa järkeä ole. Mitään merkkejä kun niiden totuudesta ei löydy. (Älä nyt kuitenkaan Raamattuun tukeudu tässä). Ikuisuusriita ja toisten pilkka niistä on tullut.

      • Mihin muuhun voisin tukeutua kuin Raamattuun.?

        Muistan kun kyselin lapsena paljon vl-uskon , sain aina vastaukseksi:
        Meillä on salattua tietoa jota ei ole kirjoitettu Raamattuun. Mustaa raamattuskin kaupataan samoin argumentein!

        Vellut:kunnioittakaa Raamatun sanomaa, älkääkä uskoko vl-taruihin!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin muuhun voisin tukeutua kuin Raamattuun.?

        Muistan kun kyselin lapsena paljon vl-uskon , sain aina vastaukseksi:
        Meillä on salattua tietoa jota ei ole kirjoitettu Raamattuun. Mustaa raamattuskin kaupataan samoin argumentein!

        Vellut:kunnioittakaa Raamatun sanomaa, älkääkä uskoko vl-taruihin!

        Salatusta tiedosta vapaamuuraritkin puhuu. Lestadius oli vapari ja ranskan kunnialegioonan jäsen. Jospa se salattu tieto periytyi häneltä liikkeeseen. Harha opista on kuitenkin kysymys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Salatusta tiedosta vapaamuuraritkin puhuu. Lestadius oli vapari ja ranskan kunnialegioonan jäsen. Jospa se salattu tieto periytyi häneltä liikkeeseen. Harha opista on kuitenkin kysymys.

        Onko tuosta rappariudesta ihan faktaa tietoa?

        Mielestäni Lestadius oli kunnon kristitty,-eikä hän tiennyt koskaan, että hänen nimelle perustetaan mukakristillinen taikauskoinen kultti.
        Maallikkosaarnaaja Raattamaa oli se paratiisin viekas käärme,-joka toi eksytyksen Lestadiuksen herätykseen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin muuhun voisin tukeutua kuin Raamattuun.?

        Muistan kun kyselin lapsena paljon vl-uskon , sain aina vastaukseksi:
        Meillä on salattua tietoa jota ei ole kirjoitettu Raamattuun. Mustaa raamattuskin kaupataan samoin argumentein!

        Vellut:kunnioittakaa Raamatun sanomaa, älkääkä uskoko vl-taruihin!

        Tässä törmätään kuitenkin taas siihen että "ilman minua ette voi mitään tehdä". Eli Kristuksen Henki on ihan välttämätön Raamatun ymmärtämiseen.

        2 Piet 1:20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

        "Vain meille" on annettu tuta Taivaan valtakunnan salaisuudet :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä törmätään kuitenkin taas siihen että "ilman minua ette voi mitään tehdä". Eli Kristuksen Henki on ihan välttämätön Raamatun ymmärtämiseen.

        2 Piet 1:20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

        "Vain meille" on annettu tuta Taivaan valtakunnan salaisuudet :-)

        Sinulle on käynyt miten melkein kaikille ex-velluille käy, eli heistä tulee pilkkaavat, mutta hyvin olet oppinut fraasit.

        Tiesitkö profetoinnista tätä?


        1Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tess. 5:20 profetoimista älkää halveksuko,
        1Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sinulle on käynyt miten melkein kaikille ex-velluille käy, eli heistä tulee pilkkaavat, mutta hyvin olet oppinut fraasit.

        Tiesitkö profetoinnista tätä?


        1Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tess. 5:20 profetoimista älkää halveksuko,
        1Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

        "Tiesitkö profetoinnista tätä?"

        En. Mitä se tarkoittaa? Sekä Korinttin että Tessalonikin seurakunnat olivat elävässä uskossa. Et kai meinaa että Paavali tarkoittaa hellareiden pelleilyjä? Täh?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tiesitkö profetoinnista tätä?"

        En. Mitä se tarkoittaa? Sekä Korinttin että Tessalonikin seurakunnat olivat elävässä uskossa. Et kai meinaa että Paavali tarkoittaa hellareiden pelleilyjä? Täh?

        Luultavasti olet hyvä feikki, tuskin oikea vellu on noin kahjo.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Onko tuosta rappariudesta ihan faktaa tietoa?

        Mielestäni Lestadius oli kunnon kristitty,-eikä hän tiennyt koskaan, että hänen nimelle perustetaan mukakristillinen taikauskoinen kultti.
        Maallikkosaarnaaja Raattamaa oli se paratiisin viekas käärme,-joka toi eksytyksen Lestadiuksen herätykseen.

        Ei noihin ritarikuntiin vahingossa joudu ja väkisinkin niissä tulee sisäistettyä jotakin joka ei kuulu jeesuksen seuraajalle.

        Ehkä Lestadiuksen nimellä ratsastettiin, käännytettäessä lapin lukutaidotonta ja ymmärtämätöntä kansaa, olihan Lars Leevi heidän "omaa kansaansa". "Ratsastaminen" antoi myös vallan ja auktoriteetin niille jotka muuten ei sitä olisi saaneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei noihin ritarikuntiin vahingossa joudu ja väkisinkin niissä tulee sisäistettyä jotakin joka ei kuulu jeesuksen seuraajalle.

        Ehkä Lestadiuksen nimellä ratsastettiin, käännytettäessä lapin lukutaidotonta ja ymmärtämätöntä kansaa, olihan Lars Leevi heidän "omaa kansaansa". "Ratsastaminen" antoi myös vallan ja auktoriteetin niille jotka muuten ei sitä olisi saaneet.

        Niinpä. Hurmahenkisyys otti vallan. Lars Leevi ei iennyt mitä alulle pani. (Huom! vain ruokaa laitetaan)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sinulle on käynyt miten melkein kaikille ex-velluille käy, eli heistä tulee pilkkaavat, mutta hyvin olet oppinut fraasit.

        Tiesitkö profetoinnista tätä?


        1Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tess. 5:20 profetoimista älkää halveksuko,
        1Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

        Saaleminpastori vaikuttaa aikamoiselta reppanalta, minkäs voi kun Jumala ottaa terveen ajattelun pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saaleminpastori vaikuttaa aikamoiselta reppanalta, minkäs voi kun Jumala ottaa terveen ajattelun pois.

        Palvelija ei voi olla Herraansa suurempi. Niin Jeesustakin pidettiin surkeana reppanana.


    • Anonyymi

      Onkohan aloittaja täysipäinen?

      • Hyvä kysymys, jota osasin odottaa. ☺


      • Nyt voitasiin tehdä gallup:Tunnetko yhtään täysipäistä hoitomiedtä/nasta? Nimiä ei tietenkään saa mainita, -eikä tarvikaan, kun tuskin yhtään löytyy.


      • Anonyymi

        Toivon että hän saisi rauhan mielelleen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Nyt voitasiin tehdä gallup:Tunnetko yhtään täysipäistä hoitomiedtä/nasta? Nimiä ei tietenkään saa mainita, -eikä tarvikaan, kun tuskin yhtään löytyy.

        Siuna en paljo huutelis...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siuna en paljo huutelis...

        Onks mius jottai vikkoo?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hyvä kysymys, jota osasin odottaa. ☺

        Joku on päätynyt kirjoitustesi perusteella sellaiseen päätelmään.
        Kirjoituksesi kuvastavat sydämesi tilaa.
        Lue vuorisaarna ja lue sitten tarkasti.


    • Anonyymi

      "Tuo periytyvä avaintenvaltaoppi on oikeasti satua"

      Onko teillä rippi ja synninpäästö käytössä?

      • Olipa kerran eräs Galilealainen mies, joka kuoli ristillä syntiemme tähden. Sillä teolla on merkitystä ajatellen synninpäästöä. Se tapahtui silloin. Siitä pääset osalliseksi uskomalla Jeesukseen,-mutta ei nortille löyhkäävään puhveliin.


    • Anonyymi

      avainten haltija alkaa kaivella taskujaan ja löytääkin vain norttiaskin !

      • Norrttiaski on sitten avain keuhkoahtaumatautiin ja syöpään.


      • Ongelma on siinä että avainten vallan väittää olevan itsellään aina röyhkeä valehtelija - tässä tapauksessa vellut.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ongelma on siinä että avainten vallan väittää olevan itsellään aina röyhkeä valehtelija - tässä tapauksessa vellut.

        Tämä on harhaoppisille saalemeille myrkkyä.
        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on harhaoppisille saalemeille myrkkyä.
        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]

        Tämä vie pohjan tuotakin vl-vslheelta:

        Matt. 6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämä vie pohjan tuotakin vl-vslheelta:

        Matt. 6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne

        Tässä tulee huomioida se, että kysymyksessä on ihmisten keskeiset kinat ja rikkomukset, ei synnit.
        Jumala ei näe niitä synteinä, koska synnillä on aina nimi ja ne löytyy 2 Moos 20> ja 5 Moos 32.

        Ovat aivan eri asioita.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Tässä tulee huomioida se, että kysymyksessä on ihmisten keskeiset kinat ja rikkomukset, ei synnit.
        Jumala ei näe niitä synteinä, koska synnillä on aina nimi ja ne löytyy 2 Moos 20> ja 5 Moos 32.

        Ovat aivan eri asioita.

        Tärkeä huomio erottaa synnit höpösynneistä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämä vie pohjan tuotakin vl-vslheelta:

        Matt. 6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne

        Ei senoi mene kuin demonipesä kuvittelee. Huomio konteksti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei senoi mene kuin demonipesä kuvittelee. Huomio konteksti.

        Aikamoisia törkyturpia siellä epäjumalanvaltakunnassanne on.

        No kerro kontekstisi,!?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Aikamoisia törkyturpia siellä epäjumalanvaltakunnassanne on.

        No kerro kontekstisi,!?

        Tutustu Raamattuun ennekuin alat kieroilemaan lurjus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutustu Raamattuun ennekuin alat kieroilemaan lurjus.

        Sitähän Raamattua minä sinullekin olen tehnyt tuta ja kovasti totuus tekee kipeää sinulle.

        Nimenomaan sinua sapettaa se että totuudelle et mahda mitään.

        Kiitoksia arvonimestä, sitä samaa sinulle ❤


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sitähän Raamattua minä sinullekin olen tehnyt tuta ja kovasti totuus tekee kipeää sinulle.

        Nimenomaan sinua sapettaa se että totuudelle et mahda mitään.

        Kiitoksia arvonimestä, sitä samaa sinulle ❤

        Vanha lurjus ja kommentoi kuin teinitytöt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanha lurjus ja kommentoi kuin teinitytöt.

        😅

        ❤❤❤❤❤❤❤

        Älä kiukuusi tukehdu, saat kaikki nuo sydämet itsellesi!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tässä tulee huomioida se, että kysymyksessä on ihmisten keskeiset kinat ja rikkomukset, ei synnit.
        Jumala ei näe niitä synteinä, koska synnillä on aina nimi ja ne löytyy 2 Moos 20> ja 5 Moos 32.

        Ovat aivan eri asioita.

        Ai miten? Jos olen varastanut sinulta ja tulen korjamaan asian, niin miten neuvoisit minua?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tärkeä huomio erottaa synnit höpösynneistä.

        Tuossa Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoi , minä lähetän teidät niinkuin Isä lähetti minut. On hyvä pohtia, mikä tehtävä oli Jeesuksella ja mihin tehtävään Jeesus lähetti opetuslapsensa Pyhän Hengen kera.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoi , minä lähetän teidät niinkuin Isä lähetti minut. On hyvä pohtia, mikä tehtävä oli Jeesuksella ja mihin tehtävään Jeesus lähetti opetuslapsensa Pyhän Hengen kera.

        Elätte taikauskossa.


      • En ole saatana, mutta eikö kannattaisi kirjoitella selvin päin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai miten? Jos olen varastanut sinulta ja tulen korjamaan asian, niin miten neuvoisit minua?

        Kerro mitä varastaisit?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerro mitä varastaisit?

        Hammasharjan. Ja nyt tuon sitä sulle nolona anteeksi anoen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Elätte taikauskossa.

        Äläpä vaihda puheenaihetta. Oletko miettinyt tuota kysymystä? Mitä Jeesus tarkoitti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä vaihda puheenaihetta. Oletko miettinyt tuota kysymystä? Mitä Jeesus tarkoitti?

        Johanneksen evankeliumi:
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

        Te ette usko Jeesukseen, vaan taikauskoisiin satuhin

        Oletti epäuskoisia!

        Epäusko on kadottava synti..

        14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Ei ole velluille ohituskaistaa!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

        Te ette usko Jeesukseen, vaan taikauskoisiin satuhin

        Oletti epäuskoisia!

        Epäusko on kadottava synti..

        14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Ei ole velluille ohituskaistaa!

        Vastaat asian vierestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaat asian vierestä.

        On hyvä merkki että tunnet häpeää,-ettet uskalla kirjoittaa näkyviin vl-valhettasi.

        Tunnustatko Jeesuksen Herraksesi, ja Tunnustatko uskosi Jeesukseen?

        Ellet siihen pysty, olet epäuskoinen itsensä ylentänyt vl-fariseus!

        Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        Ilm. 3:5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        On hyvä merkki että tunnet häpeää,-ettet uskalla kirjoittaa näkyviin vl-valhettasi.

        Tunnustatko Jeesuksen Herraksesi, ja Tunnustatko uskosi Jeesukseen?

        Ellet siihen pysty, olet epäuskoinen itsensä ylentänyt vl-fariseus!

        Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        Ilm. 3:5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä

        Kommentoi tätä.
        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]
        Mikä on Jeesuksen lähettämien opetuslasten tehtävä?
        # Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät.#
        Häpeää en tunne. Tosin myötähäpeää harhassa ja upoksissa kylpevän sepustuksista.



        Häpeää en tunne. Tosin livää myötä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoi tätä.
        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]
        Mikä on Jeesuksen lähettämien opetuslasten tehtävä?
        # Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät.#
        Häpeää en tunne. Tosin myötähäpeää harhassa ja upoksissa kylpevän sepustuksista.



        Häpeää en tunne. Tosin livää myötä

        No kastatteko ihmisiä upotuskasteella rahankeruuyhdistyksillänne?


        Markuksen evankeliumi:
        1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        Luukkaan evankeliumi:
        1:77 antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa,
        3:3 Ja hän vaelsi kaikissa seuduissa Jordanin varrella ja saarnasi parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi,
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        No kastatteko ihmisiä upotuskasteella rahankeruuyhdistyksillänne?


        Markuksen evankeliumi:
        1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        Luukkaan evankeliumi:
        1:77 antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa,
        3:3 Ja hän vaelsi kaikissa seuduissa Jordanin varrella ja saarnasi parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi,
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan

        Tosin upotuskastekaan ei auta teitä velluja kun olette EPÄUSKOISIA!
        Te vain loitsuaistte taikauskoista synninpäästömantraanne, sen sijaan että suullanne tunnustaisitte USKON JEESUKSEEN.

        Ensin usko Jeesukseen ja sitten kaste. Se on kristillisyyttä. Vl-uskomus on taikauskoinen kultti!

        Mark. 16:16 Joka uskoo (Jeesukseen) ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen
        Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.
        Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        1Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        No kastatteko ihmisiä upotuskasteella rahankeruuyhdistyksillänne?


        Markuksen evankeliumi:
        1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        Luukkaan evankeliumi:
        1:77 antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa,
        3:3 Ja hän vaelsi kaikissa seuduissa Jordanin varrella ja saarnasi parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi,
        24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
        Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan

        Yritä nyt kommentoida ja älä kiertele ja kaartele. Luterilaiset kastetaan hyvän omantunnon liittoon lapsena. Lienee liemet siellä pesualtaassanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt kommentoida ja älä kiertele ja kaartele. Luterilaiset kastetaan hyvän omantunnon liittoon lapsena. Lienee liemet siellä pesualtaassanne.

        Hankalaa sinun on taistella tutkainta vastaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tosin upotuskastekaan ei auta teitä velluja kun olette EPÄUSKOISIA!
        Te vain loitsuaistte taikauskoista synninpäästömantraanne, sen sijaan että suullanne tunnustaisitte USKON JEESUKSEEN.

        Ensin usko Jeesukseen ja sitten kaste. Se on kristillisyyttä. Vl-uskomus on taikauskoinen kultti!

        Mark. 16:16 Joka uskoo (Jeesukseen) ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen
        Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        Ap.t. 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.
        Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        1Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        #####
        Mark. 16:16 Joka uskoo (Jeesukseen) ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        #####

        Miten Jeesukseen uskotaan? Joka teitä kuulee, kuulee minua. Niin kuin Isä lähetti minut...
        Missä 2 tai 3 on koolla minun nimessäni minä olen

        Käyttääkseni sinun terminologiaa on kysymys nimenomaan "taika-" tai ihmeteosta kun Jeesus parantaa syntisen.

        Lue Joh 9 jossa Jeesus parantaa sokean. Ei mies parane siksi että hän uskoo siinä merkityksessä kuin sinä ymmärrät uskon. Hän uskoo tuon tuntemattoman ihmisen, puusepän sanaan ja Jumala tekee ihmeen, parantaa hänet. Ei sokea tiedä mitään puusepästä, hän tarvii apua.

        Juuri noin parannus tapahtuu edelleen. Siihen ei liity mitään tietoa, pelkkää synnintintoa ja Jumalan taikatemppu (uskoa ihmisen, Kristuksen sanaan). Kaikki se mitä sinä luulet olevan uskoa on ihan roskaa ja saastainen vaate.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt kommentoida ja älä kiertele ja kaartele. Luterilaiset kastetaan hyvän omantunnon liittoon lapsena. Lienee liemet siellä pesualtaassanne.

        Kukaan ei ole opettanut saalemeille tuota Raamatunkohtaa joten he eivät ymmärrä sitä. Ei pysty vastaamaan miksi Jeesus antoi opetuslapsille sen vallan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on harhaoppisille saalemeille myrkkyä.
        Joh. 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19 ]

        En ole koskaan ollut näin sekopäisillä sivuilla. Herran rauhaa vaan kaikille :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ollut näin sekopäisillä sivuilla. Herran rauhaa vaan kaikille :-D

        Ja nyt yrität anonyymina saada taas keskustelun pois, noin aina teet. Jos ite ei ole valmis vastaamaan asiallisesti kysymyksiin, niin miksi olettaa että täällä sinulle vastattaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole opettanut saalemeille tuota Raamatunkohtaa joten he eivät ymmärrä sitä. Ei pysty vastaamaan miksi Jeesus antoi opetuslapsille sen vallan.

        Ongelma on vaan se, että opetuslapset eivät olleet v-lestadiolaisia, -eikä Jeesuskaan, -eikä Jeesus antanut heille mitään viestikapulan lailla perityvää taikaa heille, vaan väliaikaisen valtakirjan helluntain asti.

        Apostolien teot:
        2:1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2:2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        2:3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi

        Jumalan asettaman kirouksen tähden ,ette voi totuutta ymmärtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ollut näin sekopäisillä sivuilla. Herran rauhaa vaan kaikille :-D

        Etsivä löytää ja kolkutavalle avataan!

        Teretulemast joukkoon tummaan, löysit oman laumasi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt yrität anonyymina saada taas keskustelun pois, noin aina teet. Jos ite ei ole valmis vastaamaan asiallisesti kysymyksiin, niin miksi olettaa että täällä sinulle vastattaisi.

        Siis kenelle kommenttisi osoitti?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ongelma on vaan se, että opetuslapset eivät olleet v-lestadiolaisia, -eikä Jeesuskaan, -eikä Jeesus antanut heille mitään viestikapulan lailla perityvää taikaa heille, vaan väliaikaisen valtakirjan helluntain asti.

        Apostolien teot:
        2:1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2:2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        2:3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi

        Jumalan asettaman kirouksen tähden ,ette voi totuutta ymmärtää.

        No mutta eikös teillä saalemissakin opeteta että pitää täyttyä pyhällä hengellä monta kertaa, niin mikä ongelma tuossa on, jos opetuslapset "täyttyivät" kaksi kertaa? Ensin Jeesuksen puhaltaessa heille ja sitten kun tuliset kielet laskeutuivat helluntaina? Vai mitähän oikein ajat takaa?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siis kenelle kommenttisi osoitti?

        Tiedät kyllä. Pidät vaan kaikkia täällä tyhminä, jotka ei muka tajua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät kyllä. Pidät vaan kaikkia täällä tyhminä, jotka ei muka tajua.

        En minä ketään halveksi, mutta on teitä joilla kirous estää tajuamasta totuutta. Jopa viisaustieteiden professori voi olla kirottu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mutta eikös teillä saalemissakin opeteta että pitää täyttyä pyhällä hengellä monta kertaa, niin mikä ongelma tuossa on, jos opetuslapset "täyttyivät" kaksi kertaa? Ensin Jeesuksen puhaltaessa heille ja sitten kun tuliset kielet laskeutuivat helluntaina? Vai mitähän oikein ajat takaa?

        Usko Jeesukseen on kompastuskivenne!
        Väitätte omaavanne Pyhän Hengen, mutta ette voi tunnustaa Jeesusta Herraksi,-ettekä uskoanne Jeesukseen!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En minä ketään halveksi, mutta on teitä joilla kirous estää tajuamasta totuutta. Jopa viisaustieteiden professori voi olla kirottu!

        Sinullahan tuo kirous on päällä.


    • Pois se minusta että nimittelisin velluja vajaaälyisiksi, mutta lääkäreiltäkin vaaditaan luvat ja lisenssit että pääsevät operoimaan ihmisiä.

      Kirkollakin on sielunhoidosta norminsa, mutta siinä on vl-porsaan mentävä aukko. Kuka tahansa kahjo pääsee kiusaamaan ihmisiä muka jumalallisella avainten vallalla.

    • Anonyymi

      Josholistinen kysymys sinänsä. Pitäisi listata ilopuu jokaisella pään lyönnillä varmaan.

      • Mielenkiintoinen termi. Toista lausetta en ymmärrä!


    • Anonyymi

      "Jos ihmiselle annetaan jumalallinen valta toisten ihmisten iäisyyskohtalon suhteen"

      Jotaki outoa ja omaa osuutta pelastukseen tuosta käy ilmi. Eikö se ole ihan alusta loppuun Jumalan työ saattaa ihminen uskoon? Jumala pelasti valittuinsa Nooan rakentamassa arkissa, vaikka Nooa kaikki pitivät kylähulluna.

      1 Kor 1:21 Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.

      Upotuskasteoppi on kyllä hulluutta, mutta ihan pelkkää typerää hulluutta, ei mitään Raamatullista :-)

      • Äkkiä laskien käytit kerran sanaa "uskoon" ja kerran "uskovat", mutta et kerro mihin uskot?

        Miksi et kerro? Siksi kun et ymmärrä uskoa ja luulet että se on taika ja taikavoima.

        Me kristityt voimme sanoa kuten Raamattu edellyttää: Uskon Jeesukseen ja voimme sanoa kuten Raamattu edellyttää: Jeesus on Herra! Ja se Raamatun edellyttämä uskovien kaste!

        Näitä te vellut ette tee,-ettekä voikaan tehdä. Siksi ette ole kristittyjä


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Äkkiä laskien käytit kerran sanaa "uskoon" ja kerran "uskovat", mutta et kerro mihin uskot?

        Miksi et kerro? Siksi kun et ymmärrä uskoa ja luulet että se on taika ja taikavoima.

        Me kristityt voimme sanoa kuten Raamattu edellyttää: Uskon Jeesukseen ja voimme sanoa kuten Raamattu edellyttää: Jeesus on Herra! Ja se Raamatun edellyttämä uskovien kaste!

        Näitä te vellut ette tee,-ettekä voikaan tehdä. Siksi ette ole kristittyjä

        Kahdesti kastetut saalemit ovat vihapuheen taitajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kahdesti kastetut saalemit ovat vihapuheen taitajia.

        No jopas vitsin murjaisit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdesti kastetut saalemit ovat vihapuheen taitajia.

        Eivät he jeesusta tarvitse, he tekevät ihmetekonsa itse


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he jeesusta tarvitse, he tekevät ihmetekonsa itse

        Helpottiko?


    • Anonyymi

      Ihan sama kirjoittaako tänne ns. "anonyymi", tai nämä kaksi Vekkulia, jotka täällä usein kinastelevat keskenänsä, saaden jonkun kommentin, jonka taas ampuvat olevinaan alas, olemattomilla viisasteluillaan, niin olen tullut siihen päätelmään, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Ei kannata näiden kanssa alkaa kilpasille, kun ovat itse aina olevinaan oikeassa, eivätkä hoksaa, että itse ovat tuomitsemassa toisia.
      Tyhjän saa pyytämättäkin ! Hyvää ja rauhallista joulun aikaa !

      • Anonyymi

        Siteeratakseni erästä kirjoittajaa:

        "Amen!"


      • Kitkerää sanoi vellu totuudesta!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kitkerää sanoi vellu totuudesta!

        Peto elementissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peto elementissään.

        Niin, vaikka selittäisi (tai tässä tapauksessa kopioisi) Raamattua loputtomiin, jos käyttäytyy toisia kohtaan huonosti, menee työ aivan tyhjäksi. Itse asiassa ihan pilalle koko Raamatun ja Jeesuksen viesti. Ainakin minä koen, että koko Raamattu tuntuu olevan pelkkä riitelyn aihe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vaikka selittäisi (tai tässä tapauksessa kopioisi) Raamattua loputtomiin, jos käyttäytyy toisia kohtaan huonosti, menee työ aivan tyhjäksi. Itse asiassa ihan pilalle koko Raamatun ja Jeesuksen viesti. Ainakin minä koen, että koko Raamattu tuntuu olevan pelkkä riitelyn aihe.

        Galatalaiskirje:
        1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Galatalaiskirje:
        1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija

        Katsos kun sinunkin kirjoituksesi ovat kirjoneet Jeesuksen viittaan vihaa, ilkeyttä ja toraa.

        Mutta todistat juuri, mihin pahaan Raamatun tulkinta voi johtaa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsos kun sinunkin kirjoituksesi ovat kirjoneet Jeesuksen viittaan vihaa, ilkeyttä ja toraa.

        Mutta todistat juuri, mihin pahaan Raamatun tulkinta voi johtaa .

        Onhan se sielunviholliselle ja hänen vanhoillislestadiolaiselle liikkeelleen paha ,kun ihmiset löytävät totuuden Raamatusta,


    • Anonyymi

      Ei ihmisellä ole valtaa toiseen ihmiseen hänen iankaikkisuusasioissaan.

      Saamme julistaa toisillemme syntejä anteeksi. Mutta Jumala on se, joka viime kädessä kaikki ihmiset armahtaa tai tuomitsee, ja näkee, onko parannus oikeasti tapahtunut. Mikään ei siis jää ihmisten varaan, edes se, jos tuomitsemme jonkun väärin.

      • Väärin meni sinun julistus nyt!


    • Anonyymi

      Eräs uskovainen saarnaaja sanoi että, kenelle me tohtisimme julistaa aarmopäätöksen jos järjestys olisi se että Jumala ensin päästää taivaassa ja sitten vasta päästetään maan päällä.
      Ja (mun mietteitä) kenet me pitäisimme uskonveljenä jos se ei menisi niin että Jumala päästää taivaassa sen joka maan päällä ottaa vastaan pelastuksen sanan. Emme tarvi nähdä sydämeen. Joka uskoo meidän evankeliumimme on veli, joka ei usko on jo tuomittu.

      Onko tässäkin muka jotain epäraamatullista?

      • Uskot vilpittömästi asiaasi, mutta en voi antaa tukea vl-uskomukselle.
        Jeesus on hän, jolla on kaikki tuomiovalta.

        Te vellut ette millään käsitä ,että kaikki synnit on Jeesuksen toimesta kannettu ristille ja synnin tuoma kuoleman ja perkeleen valta ylösnousemuksessa voitettu!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uskot vilpittömästi asiaasi, mutta en voi antaa tukea vl-uskomukselle.
        Jeesus on hän, jolla on kaikki tuomiovalta.

        Te vellut ette millään käsitä ,että kaikki synnit on Jeesuksen toimesta kannettu ristille ja synnin tuoma kuoleman ja perkeleen valta ylösnousemuksessa voitettu!

        Mutta on syntiä, jonka edestä ei ole uhria. Joka kerran on päässyt totuuden tuntoon ja sen jälkeen hyljännyt uskonsa Jeesukseen, -on poltinmerkinnyt omantuntonsa iäksi.

        Onneksi tuossa tapauksessa Herra antaa ihmiselle täyden paatumuksen, ettei hän huolta kanna kohtalosta. Monesti ihminen luulee paatumuksen tilaansa synnittömyydeksi ja uusii kädenheilsutuksella paatumuksensa. Tapansa kullakin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mutta on syntiä, jonka edestä ei ole uhria. Joka kerran on päässyt totuuden tuntoon ja sen jälkeen hyljännyt uskonsa Jeesukseen, -on poltinmerkinnyt omantuntonsa iäksi.

        Onneksi tuossa tapauksessa Herra antaa ihmiselle täyden paatumuksen, ettei hän huolta kanna kohtalosta. Monesti ihminen luulee paatumuksen tilaansa synnittömyydeksi ja uusii kädenheilsutuksella paatumuksensa. Tapansa kullakin.

        Vajaapäisen Herran paaduttaman jorinoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vajaapäisen Herran paaduttaman jorinoita.

        Hebr. 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Kor. 11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."
        Hebr. 2:3 kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Hebr. 12:25 Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.


    • Anonyymi

      kyllä se on ainut täyspäinen joka yrittää teille luupäille totuutta julistaa, mutta sehän ei teille kelpaa ettekä usko mihinkään joka ei tule nimessä ja veressä pöntöstä, sen lausuja saa sitten olla vaikka minkälainen tomppeli ja hoitomies!

      • Anonyymi

        eikö siinä jo ole tyhmyydestäkin kysymys jos porukka istuu lukittujen ovien takana puoli yötä ja antaa kohdella itseään miten suurella hulluudella kohdellaan !

        ..ei se ymmärrä mitään,... s e on käynyt eeliikkeessä kaupassa j a on kososlaisuuden vallassa...jne,.,

        jos ei tällaisen kuunteleminen ole sokeaa tyhmyyttä niin mitä se sitten on !


      • Aamen! Voisiko tuon paremmin sanoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        eikö siinä jo ole tyhmyydestäkin kysymys jos porukka istuu lukittujen ovien takana puoli yötä ja antaa kohdella itseään miten suurella hulluudella kohdellaan !

        ..ei se ymmärrä mitään,... s e on käynyt eeliikkeessä kaupassa j a on kososlaisuuden vallassa...jne,.,

        jos ei tällaisen kuunteleminen ole sokeaa tyhmyyttä niin mitä se sitten on !

        On todellakin tyhmyyttä alistua tuollaiseen kohteluun. Olen läheltä nähnyt nuo kauhut.


      • Anonyymi

        Pinnako se ittiään kehuu ja äänestää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinnako se ittiään kehuu ja äänestää?

        Missä?


    • Käsi sydämelle vellut jotka muistatte hoitomies HS:n Hän oli SRK,n lähetyspyöveli Yhdysvaltain keskustieduatelupalvelun CIA,n lahjoittamien miljoonien dollatien avustamana. Oliko hän täyspäinen mielestänne?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      398
      1585
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1235
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1198
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      97
      734
    Aihe