Onneksi ei ole töitä

Anonyymi-ap

Kuka hullu menee tuonne pakkaseen ja lumihankeen??? En voisi kuvitellakkaan herääväni aamulla ja meneväni ulos talveen! Hyi hyi.

On ihana olla täällä lämpimässä, ulos ei tarvi mennä jos ei halua. Ruuan voi tilata kotiin, voi soitella ihmisille sillä, voi maksaa laskut ja lähettäää rahahakemuskia... mitään ei tarvi mennä ulos tekemään senkun lämmittelee kotona.
Aura auto hoielee pihan meillä, ja auto on tallissa. Voi elämä kun on ihanaa tämä talvi elämä, koskaan ei rasitu.

Kesä on kiva siinä suhteessa et sillon ollaan vaan ulkona lämpniässä, tai rannoilla tai terassilla.

Työttömyys on elämän parhainta aikaa. maanntaina tulee tt tuki ja työttömyyskorvaukset perjantaina... ja laskut on joulukuulta jo maksettu! Nauttikaa työlliset... eikä ole kiva kun voi tehdä sitä mistä tykkää... mä en tykkää työnteosta... en sitten yhtään.

52

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ennen sanottiin, että työ on nälän aiheutamaa lihasten pakkoliikettä. Silloin kun oli pakko mennä töihin, että sai leipää, siis köyhän.
      Olet varmasti kiitollinen ja harras hallituksenystävä!

      • Anonyymi

        En itse ole hallituksen ystävä enkä haluakkaan, enpä usko että kukaanmeistä kansalaisesta on heidän ystviään, päätellen siitä ettei kukaan ystviänsä kurjuuta niinkuin tuo teinihallitus näyttää tekevän. ystävät auttavat eivät kurjuuta ja hankaloita.
        Minulla on omat ihanat ystävät, ei yhtään enempään tarvi ollakkaan, lapset perheineen ovat parhaat.

        Olen kiitollinen kaikesta mitä on, ja varsinkin nyt kun rahaa saa ilman että tarvii mitään tehdä. Nautin työttömyydestä, aivan ihanaa.


      • Anonyymi

        Miten hallitus taas tähän pujahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hallitus taas tähän pujahti.

        Hallitus voisi poistaa hätää ja kurjuutta selkeillä toimenpiteillä, mutta tekee
        vain surkeita näennäistoimia. Hallituksen lakeijat kuitenkin kiittelevät noita
        toimia oikein vuolaasti kaikissa medioissa luodakseen kansalle väärän kuvan.
        Tälläiseen propaganda-tarkoitukseenko ne lukuisat "erityisavustajat" palkattiin ?


    • Anonyymi

      Ei tule tuolla asenteella kauan tukia.

      • Anonyymi

        Hyvin on tullut 15 v. Kiitos vaan kateudestasi.


    • Anonyymi

      Aloittajalle sopis 3vuoden työleiri siperiassa.Huh ollaan köyhyyspalstalla ja joitakin ei huvita mikään.

      • Anonyymi

        Heheeee... näitä katkeruuksia on aina ihana lukea. Jotekin tuo orjailu tekee ihmisen kateelliseksi, ni eihän se 9 e päiväkorvaus raha ole mitään näiden kelan etuuksien kanssa, Onhan sekauheaa kun joutuu kuudelta herään ja toiset jää peiton alle lämpimään, ja nauttimaan omista jutuista.

        Tää on kyllä kateuden aihe, onneksi en ole minä se joka on kateellinen vaan nautin kaieksta mitä kelasta saa.


    • Anonyymi

      Kirjoitustyylistä päätellen yksi ja sama henkilö kirjoittelee näitä työttömyyttä ylistäviä keskusteluja. Mahtaa olla hieno elämä, kun täyttyy vakuutella suomi24-palstalla, kuinka hienoa "vapaaherran" elämä on.

      • Anonyymi

        Kaikkea se katkeruus ja syvä oman elämän epäonnistuminen teettää.


    • Anonyymi

      Monesti olen ajatellut samaa, että elämäni ei ole koskaan ollut näin helppoa ja kiva kuin on nyt kun ei ole töitä.
      Rakastan vapaata oloa, ja olemista ja tekemistämitä itse haluaa, eikä ole kellossa kiinni ja ja mikä parasta kotona on aina siistiä kun jaksaa siivota.
      Tämä on todellakin kateuden aihe kaikille työllisille. Mä rakastan tätä työttömyyttä,ja toivotaan että tämä onni jatkuu vielä jos ei itse pää sekoa niin että haluaa töihin, mutta tuskin sekoo. Tähän olo tilaan tottuu vaan helpolla.

      Huomenna jouluostoksille ja koti täysin joulukuntoon... jaei muuta kun takka tulille ja nauttimaan.

    • Anonyymi

      Älä sotke paikkoja niin ei tarvi siivoilla. Koittasit kuntouttaviin töihin että realiteettitajusi palautuisi kun luulet että töissä käyvät kadehtii työtöntä joka elää 500eur kk. Esim joku normipariskunta niin kyllä helposti 4000eur kk tienaavat netto.

      • Anonyymi

        Ahaa, sä et siis osaa itse siivota kun sun äitisi siivoaa... no niin. Katsoppas ystäväiseni, siivota pitää aina vaikkei sotkisikaan, miksi esim vanhuksilla käy kotisiivooja, eihän ne sotke????? Miksi toimistoissa käy siivooja, eihän siellä sotketa, läppäriä käytetään , niin eihän se roskaa??? Olet aikamoinen pilkun viilaaja... ei haittaa, aina voit toki kysyä jos joku asia askarruttaa.

        Meillä on kuntosali taloyhtiössä, ei tarvi lähteä muualle kuntoutumaan... kiitos vaan, mene sinä jos sulla on siitä kokemusta, meille riittää oman talon kuntosali.
        Etkös enempää tienaa???? Ohh, meille tulee rahaa yhteensä 6 tonnia... kk lapsilisät, ne todella menee lasten tileille säästöön.

        Oletpa pienipalkkainen, kun on kotona saa enemi, näin se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, sä et siis osaa itse siivota kun sun äitisi siivoaa... no niin. Katsoppas ystäväiseni, siivota pitää aina vaikkei sotkisikaan, miksi esim vanhuksilla käy kotisiivooja, eihän ne sotke????? Miksi toimistoissa käy siivooja, eihän siellä sotketa, läppäriä käytetään , niin eihän se roskaa??? Olet aikamoinen pilkun viilaaja... ei haittaa, aina voit toki kysyä jos joku asia askarruttaa.

        Meillä on kuntosali taloyhtiössä, ei tarvi lähteä muualle kuntoutumaan... kiitos vaan, mene sinä jos sulla on siitä kokemusta, meille riittää oman talon kuntosali.
        Etkös enempää tienaa???? Ohh, meille tulee rahaa yhteensä 6 tonnia... kk lapsilisät, ne todella menee lasten tileille säästöön.

        Oletpa pienipalkkainen, kun on kotona saa enemi, näin se vaan on.

        Herran jestas lapsi sinun sekavia kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, sä et siis osaa itse siivota kun sun äitisi siivoaa... no niin. Katsoppas ystäväiseni, siivota pitää aina vaikkei sotkisikaan, miksi esim vanhuksilla käy kotisiivooja, eihän ne sotke????? Miksi toimistoissa käy siivooja, eihän siellä sotketa, läppäriä käytetään , niin eihän se roskaa??? Olet aikamoinen pilkun viilaaja... ei haittaa, aina voit toki kysyä jos joku asia askarruttaa.

        Meillä on kuntosali taloyhtiössä, ei tarvi lähteä muualle kuntoutumaan... kiitos vaan, mene sinä jos sulla on siitä kokemusta, meille riittää oman talon kuntosali.
        Etkös enempää tienaa???? Ohh, meille tulee rahaa yhteensä 6 tonnia... kk lapsilisät, ne todella menee lasten tileille säästöön.

        Oletpa pienipalkkainen, kun on kotona saa enemi, näin se vaan on.

        Talossa on tietysti oma kuntosali, tarvii mihinkään hikisiin yhteiskäyttövälineisiin koskea. Siivouksen hoitaa siivooja ja pihan puutarhuri. Miksi tehdä bulkkityötä kun yhdellä omalla työtunnilla voi ostaa 2-3 tuntia palveluna? Vuositasolla noin 150te netto pääomatulot 100-200 te.

        Työ on pääosin etätyötä, joskus harvoin palavereja toimistolla. Sinne lähdetään omasta lämpimästä tallista ja ajetaan toimiston lämpimälle tallipaikalle.

        Mutta provohan sinä olet, tuosta viestistä sen jo näkee.


    • Anonyymi

      Aloitus on katkeroituneen henkilön itsepetoksen yritys.

      Syytä katkeruuteen oli minullakin. Ollessani Espanjassa työttömänä työnhakijana 3kk:n jaksoja niin anssi tuli vasta jokaisen kuukauden ensimmäisellä täydellä viikolla.
      Rahat oli nostattava lähimmän CAM:n konttorista käteisenä koska tilini on Banco de Madridissa joka ajautui Deutsche Bank:in omistukseen.
      Muija oli mukana loisimassa koska kaupunkimme työvoimalautakunnan jäsenenä ei ollut luontoa ilmoittautua työttömäksi.
      Eukon terveyden vuoksi kotiuduin Espanjasta syyskuun lopulla.
      Jälleen minua virtsattiin ögaan.
      En viitsinyt rahdata sieltä loppuvuoden juomia koska tarkoitukseni oli, aikaisemman tavan mukaisesti tilata ne Saksasta. Havahduin liian myöhään. Säännöstö muuttui lokakuun lopussa. Homma meni niin hankalaksi ja varsikin kalliiksi, että on kärsittävä alkon hintoja.
      Kyllä meitä työttömiä koetellaan!

      • Anonyymi

        En ole alistunut alkon hintoihin. Huutelen vaan myymälän ovelta että milloin se
        "alkon outlet-piste avataan" mutta ei ole kuulemma suunniotelmissa .
        Rahaa ei siis sinne puljuun kulu yhtään, joten voin viettää kulutusjuhlat Prismassa.


      • Anonyymi

        Ai jaaa,, siis sinä kirjoittanut sen? Muutenhan et voisi teitää kuka on katkera ja kuka ei ellet olisi itse. Mistä olet katkera, siitäkö kun sinulla on 9 e päiväkorvaus orjatyö ja toiset saa rahansa helpommalla? No se on yksi asia miksi ihmiset ovat kateellisia. Surullista, koita selvii kuitnekin.

        Mä olen ollut työtön 23 v ja nautin täysillä vapaasta olosta ja tekemisestä. Töihin en kerkii kun on niin paljon muuta, ensin omat lapset ja nyt heidän lapset joita hoidan, ettei tarvi viedä sinne likaseen ja riitaisaan ja pelottavaan päiväkotiin. On ihana hoitaa heidät kotona niin saa kasvaa ja olla rauahssa.

        Päiväkodissa aina sairastuu ja lapset nemee pilalle kun heitä kiusataan eikä kukaan katso perään, ei ole siellä hoitajia, ovat oman onnensa nojassa. Hirveetä nyky meno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaaa,, siis sinä kirjoittanut sen? Muutenhan et voisi teitää kuka on katkera ja kuka ei ellet olisi itse. Mistä olet katkera, siitäkö kun sinulla on 9 e päiväkorvaus orjatyö ja toiset saa rahansa helpommalla? No se on yksi asia miksi ihmiset ovat kateellisia. Surullista, koita selvii kuitnekin.

        Mä olen ollut työtön 23 v ja nautin täysillä vapaasta olosta ja tekemisestä. Töihin en kerkii kun on niin paljon muuta, ensin omat lapset ja nyt heidän lapset joita hoidan, ettei tarvi viedä sinne likaseen ja riitaisaan ja pelottavaan päiväkotiin. On ihana hoitaa heidät kotona niin saa kasvaa ja olla rauahssa.

        Päiväkodissa aina sairastuu ja lapset nemee pilalle kun heitä kiusataan eikä kukaan katso perään, ei ole siellä hoitajia, ovat oman onnensa nojassa. Hirveetä nyky meno.

        Liiton kassa maksoi kylläkin ns. ansiosidonnaista päivärahaa kotimaan pankkini tilille ja, kuten mainitsin, nostettavaksi käteisenä CAM:n konttorista.
        Vaimoni oli kotona lastemme koulun ala-asteelle saakka jolloin hän meni marketin kassalle iltatöihin virkistäytymään.

        Pienipalkkaisen vaimon ylivoimaisena etuna oli, että hänen ottaessaan ommaa lommaa Espanjan reisujamme varten niin ei tullut paljoakaan ansion menetystä.
        Sama juttu kun vaihdoimme paikkakuntia minun työpaikkojeni vuoksi.
        Pesue kulkin mukana harmittomasti aina penskojen kouluikään saakka.

        Mä olen ollut melkein täystyötön 27v ja oikeesti täystyötön 22 v.
        Vaimoni lopetti puuhastelunsa samaan aikaan joten lasten eläessä omissa talouksissaan, niin me voimme huoletta matkustella.
        Ps. Mitään anottavaa tukea emme ole hakeneet. Kelan lääkekompensatio tulee kaikille itsestään selvänä etuna ja vaimon muutaman viimevuoden erikoissairaanhoitoa lukuun ottamatta olemme käyttäneet yksityisiä lekureita ja labroja.
        Kyllä 9€:n orjapalkalla pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaaa,, siis sinä kirjoittanut sen? Muutenhan et voisi teitää kuka on katkera ja kuka ei ellet olisi itse. Mistä olet katkera, siitäkö kun sinulla on 9 e päiväkorvaus orjatyö ja toiset saa rahansa helpommalla? No se on yksi asia miksi ihmiset ovat kateellisia. Surullista, koita selvii kuitnekin.

        Mä olen ollut työtön 23 v ja nautin täysillä vapaasta olosta ja tekemisestä. Töihin en kerkii kun on niin paljon muuta, ensin omat lapset ja nyt heidän lapset joita hoidan, ettei tarvi viedä sinne likaseen ja riitaisaan ja pelottavaan päiväkotiin. On ihana hoitaa heidät kotona niin saa kasvaa ja olla rauahssa.

        Päiväkodissa aina sairastuu ja lapset nemee pilalle kun heitä kiusataan eikä kukaan katso perään, ei ole siellä hoitajia, ovat oman onnensa nojassa. Hirveetä nyky meno.

        Taas tuli työttömälle pilkkuvirhe. KEVA siis maksaa 90 €/pv ja on tehnyt sitä
        jo lukuisia vuosia. Sitten kun perheessä on vielä toinen henkilö, joka saa
        saman verran, niin kuukauden netto on varmasti riittävä laskuihin, harrastuksiin,
        matkoihin ja säästöönkin jää ihan mukavasti, jos vaikka haluaa vielä viettää
        sitä parjattua kulutusjuhlaa. Katkeruudesta ei ole tietoakaan, siis hyvin menee.


      • Anonyymi

        Tuosta juomien tilaamisesta Saksasta... Ei se vieläkään ole mennyt hankalaksi, kyllä ne sieltä tulee entiseen malliin. Minä olen tilaillut juomia Saksasta, viimeksi tuli hanaviinejä laatikollinen, edullista on!
        Vaan tämä aloitus on kyllä täyttä fulaa ja sama katkeroitunut yksinkertainen henkilö näitä tänne vääntää. Minäkin olen työelämässä kiinni, vaikka jäinkin eläkkeelle tämän kuukauden alusta. Jatkan töiden tekemistä ja eläke tulee. Teen töitä juuri sen verran kun minua huvittaa. Jos on hyvä ilma ulkona, niin teen töitä ulkona ja jos on huonompi keli, niin olen "tupatöissä", eli kirjoitan kirjaa tai teen kirjanpitoja ym. paperitöitä.
        Tämän koronan aikana me ei olla oltu talvea ulkomailla, mutta ei tämä talvi niin mahdottomasti rassaa, kun ei ole pakko olla pakkasessa tai huonossa kelissä.


    • Anonyymi

      No minäpä menen,osa aika työ. Ei kostu rahallisesti,mutta en jaksa kotonakaan kököttää. Illat ehdin maata kotosalla;)

    • Anonyymi

      Oletan että aloittaja on tarkoittanut kommenttinsa provosoivaksi!
      Kyllähän jokainen tietää että työnteko on pakollista sillä itsensä on elätettävä.
      Sitä oikeutta ei ole, että loisitaan toisten rahoilla!

      • Anonyymi

        Ei, kyllä ihan tosissani olen. parempaa ei olekkaan kuin kotona oleminen, ja vapaana kellosta. Tekemistä kyllä löytyy vaifkkei orjana olekkaan.

        Jokainen tekee mitä itse lystyää, jos sinä haluat orjailla, se on sun oikeutesi, minä en.
        Jos loisijoita etsit, niin katsoppa eduskuntaan päin, siellä niitä riittää. Nostelevat omia palkkoja ja etuuksia, ja vetelevät verottomia etuuksia ja kaiken ottaa ilmaiseksi, .... ja mitään eivät tee.. aloitappa sieltä se loisijoiden kitkeminen. Siellä on summatkin sadoissa tuhansissa mitä nostelevat...


    • Anonyymi

      Merimies tekee työtä 6 kk, 6 kk vapaalla.

      • Anonyymi

        Eläkeläinen taas on vapaalla 12 kk vuodessa ja nauttii hyvin ansaitusta
        työeläkkeestä lukuisia vuosia, useat jopa 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläinen taas on vapaalla 12 kk vuodessa ja nauttii hyvin ansaitusta
        työeläkkeestä lukuisia vuosia, useat jopa 30 vuotta.

        Loppu häämöttää. 27 vuotta tuli juuri täyteen. Otin kylläkin pienen varaslähdön.


    • Anonyymi

      Minä siirryin pöllin kuorinnasta ( uittoaikaan ) ce-kattilan tuhkarassin kautta melko pian jossa pöi haasteita ja hyvin tehdystä työstä sai vaitelliasta ja vähäeleistä arvostusta sekä usein enemmän rahaa. Pari kertaa olin tilanteessa jossa menin työttömän aikaisemman työnatajani juttusille. Minut toivotettiin tervetulleeksi.

      Melko varhain olin tehtävissä joissa ei ollut varsinaista työaikaa vaan työt olivat tuloshakuisia.
      Olin siinä määrin tottunut tuohon asenteeseen, että muutaman vuoden kuluttua alkoi mieli tehdä uusia haasteita.

      Haasteet löytyivät erilaisista pätkätöistä. Kaikki olivat projektiluontoisia ja siten aikataulutettuja.

      Levottomina vuosina vaimo oli kotona lasten kanssa. Tosin yläastevaiheessa jo työssä.
      Vaimoni hoiti kaikki arkiset asiat. Maksuliikenteen, rinnetalon vaatimat puuhat, lomien valmistelun jne.

    • Anonyymi

      Juu, sairasta touhua. Itse nukun ja lepäilen koko talven ja rykäisen pihkatapin sitten huhtikuussa ja aloitan kesän vieton.

    • Anonyymi

      Tänään meni puoli tuntia ja eilen tunti kun puhdistin autoni lumesta ja kolasin taloyhtiön parkkipaikan. Sitten on kiva huomenna lähteä taas töihin.

    • Anonyymi

      Itse joudun lähtemään lumihankeen ja pakkaseen. Töissä on käytävä ,vaikka rahat ei riitä elämiseen.

      • Anonyymi

        Hehhahaha!!! Oikein teille rupuperseille.


    • Anonyymi

      Huomenna töihin 😓

    • Anonyymi

      Onneks ei oo töitä. Korvaukset tulee torstaina... joten siihen asti huilailen!

    • Anonyymi

      mukavuus aiheuttaa pelkoa

      samaa mieltä, että työttömyys on parasta aikaa
      työttömänä synnyttäisin vain lapsia - ainoa järkevä ja elämisen arvoinen asia

    • Anonyymi

      Tänään oli pakko käydä kaupassa ja oli tosi kova vastatuuli. Aika kylmäkin oli mutta nyt olen ainakin 3 päivää kotona sisällä. Se on aika raskasta polkea fillarilla tuolla ulkona talvella. Onnekssi sentään ei tarvii töihin mennä

    • Anonyymi

      Hauska seurata aina aamuisin kun rupuperseet kaivavat vanhoja persekiulujaan hangen alta kiireesti ehtiäkseen ajoissa orjatöihin.

      • Anonyymi

        Joo eilen varsinkin kun autot oli jumissa ja kovasti yrittivät eteenpäin mutta pyöri tyhjää!!! Sillon nauratti että onnea vaan teille orrjalaisille, , kehutte että on niin ihanaa mennä töihin.... no varmasti oli, kun ensin kaivaa auton pois lumen alta, sitten kolaa pientä autotietä et saa auton paikalta pois ja sitten se jumähtääkin auraamatomalle tielle... KELLO KUUDEN AIKAAN AAMULLA!!!! Ei yhtään tule kateuden tunne että onnellisesti olen työtön, ei yhtään!!!!

        Nauratti koko päivän, kun sama juttu kun palaavat töistä, auto jumissa ja alkaa kolmaan autolle paikkaa pihalta!!! Heheeee.... ja minä ja muut olemme lämpimässä sisällä, takka tulen äärellä ja nautimme kuumaa kaakaota!!! Voi ihme... olisi skumpan paikka.... heheeee...

        Kaunista oli ulkona, mutta työllisille kirosanan paikka varmaan.... Nauttikaa täysin rinnoin työnteosta ja sinne menosta..... minä en!!!!!

        Toivottavasti pyryttäisi useammin, oli kuin tv viihdettä.... heheeeee.... tervemenoa vaan töihin... jaksamista... takka tulille taas ja nauttimaan sisällä olosta. Työttömyydestä, mahtavaa olla vaan.


    • Anonyymi

      Entä sitten kun kaikki muutkin löytävät tuon mainostamasi autuuden, työttömyyden?
      Kuka kustantaa? Entä sitten kun kelan ja soskun väki heittäytyy työttömäksi?
      Entä palvelusektori? Marketit ja pubit?
      Menisi luontaistalouden harrastamiseksi mutta sekään ei onnistu jos kukaan ei tee mitään. Vain vaihdantatalous toimisi mutta mitä sellaista pystyisit tekemään jonka joku toinen onnen löytänyt vaihtaisi tarvitsemaansa antaisi vaihdolla sinulle sinun tarvitsemaa?

      Kaikkien kannalta olisi hyödyllisintä ja humaania leirittää kaltaisesi onnelliset opettelemaan tuota tulevaisuuden onnen tilaa, vartioitujen piikkilankojen taakse.

      • Anonyymi

        Miksi ihmisten pitää raataa ilmaiseksi? Entä sitten kun ei enää työllä elä, niinkuin nyt, eikä se merkkaa mitään että eihän se työläinenkään pärjää???? Mietitään aina työnantajan kustannuksia, mutta ei sen työllisen, hän tekee töitä saadakseen rahaa, jos ei saa eei voi olla toisinpäin, duunarille siitä maksetaan.

        Ei kukaan ee mitään niin kauan kunnes tajutaan että työstä pitää maksaa. Siksi työ on keksitty.
        Mietiään joskus niin että mistä kun duunari ei pärjää????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmisten pitää raataa ilmaiseksi? Entä sitten kun ei enää työllä elä, niinkuin nyt, eikä se merkkaa mitään että eihän se työläinenkään pärjää???? Mietitään aina työnantajan kustannuksia, mutta ei sen työllisen, hän tekee töitä saadakseen rahaa, jos ei saa eei voi olla toisinpäin, duunarille siitä maksetaan.

        Ei kukaan ee mitään niin kauan kunnes tajutaan että työstä pitää maksaa. Siksi työ on keksitty.
        Mietiään joskus niin että mistä kun duunari ei pärjää????

        Ei työllä elä nytkään. palkat on niin alhaiset että ei niillä saa mitään enää, kun laskut maksettu niin ei muuhun ole rahaa. Ei työ kannata enää, enempi saat kun olet työtön. Kun rahat lopuu tt tuesta saa lisää ja sieltä saa rahat kodinkoneisiin, harrastusvlineisiin, vaatteisiin... paremmin elät kun olet työtön.
        Se on otuo juttu mutta tosi asia.

        Muistan kun vuosia sitten menin työhaastatteluun. Se haastattelija sanoi että mitä sulle jää käteen tästä palkasta kun laskut on maksettu ja pivähoitomaksut.
        Minä sanoin että jään miinukselle.
        Työnantaja sanoi että hän ei sitten palkkkaa sinua, kun et hyödy tästä mitään. Hienosti ajateltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työllä elä nytkään. palkat on niin alhaiset että ei niillä saa mitään enää, kun laskut maksettu niin ei muuhun ole rahaa. Ei työ kannata enää, enempi saat kun olet työtön. Kun rahat lopuu tt tuesta saa lisää ja sieltä saa rahat kodinkoneisiin, harrastusvlineisiin, vaatteisiin... paremmin elät kun olet työtön.
        Se on otuo juttu mutta tosi asia.

        Muistan kun vuosia sitten menin työhaastatteluun. Se haastattelija sanoi että mitä sulle jää käteen tästä palkasta kun laskut on maksettu ja pivähoitomaksut.
        Minä sanoin että jään miinukselle.
        Työnantaja sanoi että hän ei sitten palkkkaa sinua, kun et hyödy tästä mitään. Hienosti ajateltu.

        Älä viitsi kaunistella! Mennessäsi teit heti selväksi, ettet missään tapauksessa ottaa työtä vastaan. Kaikki muu on turhaa lätinää.
        Olen ollut useita kertoja vastaavassa tilanteessa pestaajan roolissa. Pöemme ymmrtäneet toisemme heti enkä tuhlannut "työnhakijan" arvokasta aikaa muutamaa minuuttia pitempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi kaunistella! Mennessäsi teit heti selväksi, ettet missään tapauksessa ottaa työtä vastaan. Kaikki muu on turhaa lätinää.
        Olen ollut useita kertoja vastaavassa tilanteessa pestaajan roolissa. Pöemme ymmrtäneet toisemme heti enkä tuhlannut "työnhakijan" arvokasta aikaa muutamaa minuuttia pitempään.

        Hih... taas näitä omaan elämään olveia katkeria jaksaa pauhaa täällä... jännä miten sinä oletat tietäväsi tositen asioita??????Se antaa sellasen kuvan että olet krooninen valhetelija, ja puhut valheita muista ihmisitä... kun et vaan voi tietää.- Et ollut työ haastattelussa mkukana... mistä tiedät? Kerro missä kaupungissa olin ja kenen kanssa juttelin???? Heheeee.. meni paskat sulla pöksyyn nyt.

        Alkohlisti ne jaksaa vääntää muiden asioita kun omia ei ole...


    • En ole ollut töissä 10 vuoteen. Haluan olla työttömänä seuraavatkin 10 vuotta.

    • Anonyymi

      NÄILLÄ PAKKASILLA EI OLE MITÄÄN JÄRKEE LÄHTÄ ULOS!!! SAATIKKA DUUNIIN! HYI.... Onnee vaan teille jotka meette... heh... kuin monta kertaa auto sammu... veikkaan et 10 X .... voi että.

      Aatelkaa meillä takka tulilla, kuumaa kaakota tulossa, ja uunissa kroisantteja ja sämpylöitä! JEESSSS ihanan lämmintä voi jeee....


      HYVÄÄ DUUNIPÄIÄVÄÄ SIELLÄ HIRMUPAKKASESSA..... Okaa ilosia nyt ja onnellisia kun olette orjailemassa.

    • Anonyymi

      Töitä on mutta tarkoittanet, ettei sinulla ole työhaluja?
      Luumuilet mieluummin niukoilla almupaloilla kuin eläisin omalla palkalla!

      • Anonyymi

        Täysin totta! Ei ole työhaluja, eikä pidäkkään, miksi pitäisi????? ne tekee jotka haluaa. Sulla ei varmasti ole pianon soiton haluja? haluatko tulla kutomaan sukkaan kanssani, onko siihen aluja. Ei varmaan. Kaikki haluamme niin eri asioita.

        Olen toki kotona, mutta runsailla kelan etuuksilla. Tulee työttömyyskorvausta, asumistukea, lapsilisää, elareita, joka viikko jotain tuloa. Aivan ihnaaa. Ihanaa kun tulee, olisi tosi kurjaa jos ei tulisi. Näin voin toteuttaa itsenäi tekemällä kaikenlaista. TT tukea tuli tiistana 2300 e...ihan mukava summa. Lapsilisiä tulee viidestä lapsesta tosi reippaasti nyt joulukuussa... ei että. Lisäksi yh lisät.... mukava potti. Eikä vaikuta muihin tukiin. Kuvittele... sitä raha määrää.... Älä ole kateellinen, kaikki on ihmisen omia valintoja.

        Niin ja siihen vielä miehen rahat....


    • Anonyymi

      Niin ovat ihmiset erilaisia. Itse nautin kaikista neljästä vuodenajasta. Tänään oli pakkasta 13 astetta, kun lähdin ulkoilemaan. Kiersin kauniin kaupunkimme hyvin aurattuja puistoväyliä, välillä hölkkäilin, mutta pääasiassa kävelin.

      Nautin myös siitä, että vielä keski-ikäisenä jalat jaksavat kuljettaa lievästi ylipainoista kehoa juoksuaskelilla ilman kipua. Vanhana tätä kykyä ei välttämättä enää ole. Lähes kahden tunnin päästä saavuin takaisin lämpimään kotiin venyttelemään ja suihkuun. Sitten puhdasta päälle ja syömään keho ja mieli virkistyneenä!

      Ei tuosta kukaan maksanut, mutta töiden puuttuessa on parasta pitää itsensä työkuntoisena. Sitten voi myös joulun koittaessa ostaa mielihyväksi vähän suklaata tarvitsematta isommalti huolestua kiloistaan.

      Parempi olisi toki ollut lähteä tienaamaan vaikka autolla, jotta olisi sitten enemmän rahaa esim. kotiremontteihin ja vaatteisiin. Saas nähdä, milloin tämä työvoimapula muuttuu meikäläisen työpaikaksi. Haastatteluun jo pääsin, mikä oli sinänsä toivoa herättävää, vaikken valituksi tullutkaan.

      Pitkäaikatyötön

    • Anonyymi

      Sinulla ei ole töitä mutta ei tää maailma toimi jos ei kukaan tee töitä. Talvellakin teitä pitää aurata, sinä et saisi pennikään rahaa jos teitä ei aurata eikä kelan tai muut virkailijat pääsisi töihin. Me auraajat jotka lähdemme aamulla 03.00 aikaan auraamaan teitä niin meidän ansiosta työttömät saa tuki rahaa tilille. Joten sinä kiittämätön paska voisit kumartaa meille ja rukoilla että jaksamme tehdä töitä koska muuten kuolisit nälkään ja sadat tuhannet muut myös. Samoin ei kaupassa olisi ruokaa jos kukaan ei auraa teitä koska sataa puoli metriä lunta. Elätte ainoastaan siksi että me työntekijät teemme töitä.

      • Anonyymi

        Ei kukaan ole sanonut ettei KENENKÄÄN PIDÄ tehdä töitä. ne tekee jotka haluavat olla orjina. Ei kaikki halua.

        Hyvinhän ne on aurattu, meidän kaupungissa ainakin, onhan niitä hulluja jotka haluaa orajilla.
        Minä en kumartele ketään, tee sinä vaan työsi ja nauti orjapalkasta, ei mulla ole vastaan ketään jotka haluaa tehdä töitä, minä en halua.

        Ihan sama minulle kuka tekee, minua ei vaan kiinnosta olla kenenkäänn orja. Minä teen kotitöitä. Mahtavaa olla kotona ja tehdä mitä itse haluaa.


    • Anonyymi

      Valtion pitäisi vaatia työttömiä pakkotöihin lumenluontiin tai rahaa ei tippuisi tilille.

      • Anonyymi

        Valtion pitäisi vaatia työllisiä pakkohiljaisuuteen ja orjailemaan entistä enempi. palkat pois ja työpäivä 23 tuntiseksi. Se olisi tosi kivaa... sitä suosittelee kaikki.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe