Miten oppia olemaan eläkkeellä?

Anonyymi-ap

Kas siinäpä kysymys! Miten sinä opit? Kertokaa kokemuksia!

17

626

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moneskohan avaus tästä samasta asiasta tämä on?

      • Anonyymi

        Liian mones, mutta humalassa aika rientää kuin siivillä


    • Anonyymi

      Jos sinulla on rahaa, niin ei tarvitse olla neljän seinän sisällä... Maailmassa on kyllä paikkoja Ja tekemistä ja kokemista.

      Se vähän riippuu mihin on kykyä ja mahdollisuuksia.
      Monella se on päivittäisen ruuan etsimistä joillakin ei.

      Jos sinulla on rahaa, niin elä ihmeessä.

    • Anonyymi

      Jos sulla on rahaa, niin olet vapaa, kuin taivaan lintu. Suomalainenkaan ei tarvi olla.

    • Anonyymi

      On nollut rahaa nyt kohta likimain 2v. ajan kun myin kämpän vihdoin ja viimein pois. Liki 1 milj. tuli joka jaettiin kahdelle. ostin pienen yksiön ja pankkiautomaatilla voin ravata tarvittaessa miltei päivittäin tätänykyä. Eläke pieni n. 1000:-e kk joka menee vaipppoihin ym jälkipolvelle eikä edes riitäkään muuhun oleelliseen. Myös veikkaus saa osansa tietty kuinkas muutenkaan. Että silleen sitten vaan oleillaan vielä toistaiseksi täällä onnelisten maassa vielä mukamas.

    • Anonyymi

      Pitää kiini päivärytmi ja nimenomaan uni rytmi.Ei jää makaa puolen päiviin ja valvo öitä netissä.Pelin olet silloin menetänyt.Varsinkin jos otat seuraksi viini ja kalja pullon?Asukas talot, senjori talot.Paljon ilmasta aktiviteettiä.Hyvät eläkeläiskerhot.

    • Anonyymi

      Sehän on vain siitä kiinni miten haluaa päivänsä viettää. Itselläni ei eläkkeelle jäänti aiheuttanut mitään ongelmia kun omasta halustani siihen jo eläkeputkessa pääsin totuttelemaan. Nyt olen jo liki 10 vuotta ollut kestojoutilas ja nauttinut suuresti olostani. Päivät menee hurahtaen erilaisten harrastusten parissa kun saa tehdä mitä haluaa ja milloin haluaa. En myöskään ole jumittunut neljän seinän sisään vaan ulkoilen lähes päivittäin erimittaisilla kävelylenkeillä ja silloin tällöin virkistän itseäni parin päivän reissulla johonkin. Vaikka eläke on pieni , köyhyysrajan alapuolella, niin turhia menoja ja ostoja karsimalla pystyn noihin reissuihin. Kaikki tuloni saan käyttää itseeni kun perintöjäkään ei tarvitse kerätä, ainut lapseni on hyvässä ammatissa samoin hänen miehensä.
      Päivieni kulkuja en kellota muuten kuin aamuherätyksen osalta ja tietysti silloin kun pitää tiettyyn aikaan olla jossakin. Riitti aikoinaan kun vuosikymmenet kellon kanssa kulki työssä ja sekin osan työelämästä epäsäännöllisten vuorojen sanelemana. Ihanaa kun nyt saa itse päättää mitä milloinkin tekee enkä ole tilivelvollinen kenellekään.

    • Anonyymi

      ??????? Eihän työssäkäynti ole elämäntarkoitus.

    • Anonyymi

      Jos on terve ja ilman taloushuolia, niin eläkeaikahan on elämän helpointa aikaa.

      Ei velvollisuuksia, ei jonkun toisen laatimia aikatauluja, ei huolta omasta taloudellisesta tai muustakaan tulevaisuudesta, johon itse voi/pitää vaikuttaa, jne. Ei huonoa omatuntoa tekemättömistä töistä tai velvollisuuksista, joita joku toinen odottaa sinun huolehtivan.
      Luulisi nyt tuohon olevan helppo sopeutua...

    • Anonyymi

      Jokainen voi eläkkeellä ollessa tehdä ihan juuri sitä mitä haluaa, liikaa velvollisuuksia ei kannata itselle haalia. Kaikista mukavinta eläkkeellä ollessa on aika, joka ei lopu kesken. Aina voi aloittaa jonkun askareen ja tehdä sitä sitten niin kauan kuin huvittaa ja jatkaa sitten sitä taas joku toinen päivä, kun sattuu taas huvittamaan. Eläkkeelle jäädessä kannattaa ensi töikseen hoitaa itsensä kuntoon etteivät kaiken maailman krempat haittaa auvoista elämää, viitseliäimmät voivat laihduttaa vaikka liikakilonsa pois.

    • Anonyymi

      harrasta vaikka shoppailua , halo puita , mitä vain

    • Anonyymi

      Aktiiviaikana suunniteltu ja valmisteltu.
      Ajoissa pois palkkatyöstä ja terveenä joutilaisuuteen.
      Vakioasunto vapaa-ajan asunnot Suomessa ja Espanjassa.
      Matkustelua vuosittain 3 - 4 kuukautta.
      Vakioasunnolla lihaskuntoilua viikoittain noin 10 tuntia.
      Salikaverit ovat minulle tärkeitä sosiaalisia kontakteja.
      Vaimoni käy klubillaan kolmesti viikossa.

      Tein joustavan laskun. Työrupeamat lyhenivät. Työttömyysjaksot pitenivät.
      Pari kuukautta viimeisen työkeikan jälkeen ajatuskin töihin lähdöstä oli kammottava.
      24 vuotta tuollaista elämää ja sitten 3 vuotta sitten korona ja siitä riippumatta vaimoni terveys alkoivat rajoittamaan tekemisiä.

    • Anonyymi

      Pitää tulla pois sieltä uraelämäkuplasta. Se on harhaa. Työttömyys tai eläkkeellä olo on aito asia.

    • Anonyymi

      Mene töihin, tekemätöntä työtä riittää, jollei palkkatöitä, niin vapaaehtoistöitä.
      Harrastukset on hyvä lisä, jollei töitä ole tarpeeksi.

      • Anonyymi

        Olen ollut eläkkeellä nyt 10 vuotta. Edelleenkin herään aamuisin klo 06.10 ja teen aamutoimien jälkeen kunnon aamiaisen itselle ja vaimolle.
        Vaimoa pitää hemmotella ja helliä ja sitten toivottaa hyvää työpäivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut eläkkeellä nyt 10 vuotta. Edelleenkin herään aamuisin klo 06.10 ja teen aamutoimien jälkeen kunnon aamiaisen itselle ja vaimolle.
        Vaimoa pitää hemmotella ja helliä ja sitten toivottaa hyvää työpäivää.

        Minä vien vaimon töihin autolla joka päivä, ei se jaksa kävellä ,tai pyöräillä reilua kilometriä työpaikalleen, ja valittaa , kun on lihava eikä paino putoa. Vaimo tekee joka päivä töitä tuolaisen kaksi- kolme tuntia ja on nyt 70 v.
        Itse olen ollut eläkkeellä jo 11v ja minulla on diabetes, mutta en onneksi ole lihava , en myöskään jaksa paljoa liikkua.


    • Anonyymi

      Kysy siltä, joka neuvoi sinua, miten elän ennen eläkettä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe