Kokemuksia Joukkoliikennefoorumista JLF.fi

Anonyymi-ap

Minua on varoitettu.

Paunun bussikuski ja Pohjolan Liikenteen kuski, kun jutellessa linja-autossa tuli ilmi joukkoliikenneharrastuneisuus. Sanoin, että voisi varmaan jotain foorumiakin harkita tueksi. Siellä tyrmättiin JLF saman tien. Kuljettajien mukaan foorumi on aika piikittelevä ja sen lisäksi toiminta siellä tiukkaa ja kilpailuhenkistä. "Pienen piirin juttu", johon uusilla ei ole tilaa ja nyt olen itsekin samaa mieltä.

Vaikka kirjoitit kuinka asiallisesti, sitä ei kelpuutettu. Alle vuodessa 300 viestillä vissiin paikan ainoa moderaattori, itseään täynnä, ei edes lähetä viestiä yksityisesti. Ei hänellä ole vissiin munaa siihen keskustella asiasta. Hän vain päätti siellä korkeassa virassaan, että keskustelu ei ole sitä mitä hän sinne haluaa. Luen itse JLF:stä foorumin sensuurista ja aiheesta/linjasta on reklamoitu jo vuosia.

Sain alkuun kahden viikon porttikiellon siitä, että harrastan joukkoliikennettä ja kirjoitin foorumille asiallisesti ja muiden mielipiteitä kunnioittaen. Jos joku ei siellä kuitenkaan jutuistasi pidä, niin kokonainen armeija saapuu nokittelemaan sinua. Perusta oma ketju höpinöillesi! Kun sen teet, samat valittajat valittavat että kirjoitat sinnekin. Näkyy foorumin käyttäjistä, että vaikka moni on kannustanut minua jatkamaan samaan tapaan niin se ei käy "johdolle". Jos moderaattori olisi oikeissa töissä, kysyisin kuka hänen esimiehensä mahtaa olla.

Ei tällä nokittelulla ja normaalin mielipiteen pois sulkemisella ainakaan lisää käyttäjiä saada. Foorumi onkin kuollut käytännössä HSL-seudun osiota lukuun ottamatta.

Laittakaa tänne kokemuksia JLF-foorumista.

Kiitos ja hei hei!

47

4175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä on hyvä meno. Tervetuloa mukaan. Paronimieliset alakynnessä mutta aina ah niin uppiniskaisina.

      • Anonyymi

        Sen verran lisään, että JLF:llä jäähyn syynä oli:

        "Foorumille sopimaton persoonaallisuus"

        Myöntävät siis, etten ole sentään sääntöjä rikkunut, minusta ei vain pidetä (tai jutuista). Moderaattorin mukaan jokaisen viestin on annettava jotakin uutta ja tämä suitsii tehokkaasti kyllä ensikertalaiset alustalta pois. Moderaattorilla lienee joku fetissi, tai jopa sisäistä tyhjyyttä, jota hän paikkaa omasta mielestään "täydellisellä foorumilla", jonne vain täydelliset ja hänen toimintasuosituksia palvovat pääsevät rinkiin. Surullista, että JLF-foorumin taso on tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran lisään, että JLF:llä jäähyn syynä oli:

        "Foorumille sopimaton persoonaallisuus"

        Myöntävät siis, etten ole sentään sääntöjä rikkunut, minusta ei vain pidetä (tai jutuista). Moderaattorin mukaan jokaisen viestin on annettava jotakin uutta ja tämä suitsii tehokkaasti kyllä ensikertalaiset alustalta pois. Moderaattorilla lienee joku fetissi, tai jopa sisäistä tyhjyyttä, jota hän paikkaa omasta mielestään "täydellisellä foorumilla", jonne vain täydelliset ja hänen toimintasuosituksia palvovat pääsevät rinkiin. Surullista, että JLF-foorumin taso on tätä.

        Tänne kelpaavat kaikki. Edes paronimielisiä ei bannata!


    • Anonyymi

      Vaikeaan autismiin on olemassa hoitoa. Suosittelen sitä hakemaan

    • Anonyymi

      Moderaattorin esimies on julkista tietoa. Entinen HKL on työnantaja

      • Anonyymi

        No se selittääkin sitten paljon, miksi siellä ei suvaita kritiikkiä monia asioita kohtaan.
        Samoin keskustelu painottuu pitkälti kyseiselle alueelle.


    • Anonyymi

      Olet kirjoittanut JLF:ään osittain hyvinkin mielenkiintoisia juttuja Paunusta.
      Itse olen hieman karsastanut Paunun työntekijöistä kirjoittelua, mutta oletan heidän olevan asian kanssa sinut.
      Jonkinlainen Paunu-hurmos menee hetkittäin yli, mutta niinpä siellä menee muutamilla muillakin.
      JLF on kovin Helsingin paikallisliikennekeskeinen ja muut asiat siellä ovat toisarvoisia.
      Olen aina naureskellut, hyväntahtoisesti tosin, että vaikka muualla bisneksessä tapahtuu isoja asioita, esim. Capman osti Koiviston, niin muutama kirjoitus siitä ja sitten kirjoitetaan viikkokaupalla jostain Mannereheimin tiellä pysäkin ohiajoajasta.

      • Anonyymi

        "Olen aina naureskellut, hyväntahtoisesti tosin, että vaikka muualla bisneksessä tapahtuu isoja asioita, esim. Capman osti Koiviston, niin muutama kirjoitus siitä ja sitten kirjoitetaan viikkokaupalla jostain Mannereheimin tiellä pysäkin ohiajoajasta."

        Sopiihan sitä naureskella, mutta tosiasiahan on, ettei sellaisesta asiasta keskustelua synny, josta kukaan ei mitään tiedä. Tietysti joku, joka luulee tietävänsä, voisi asiassa spekulaatioita kirjoitella, mutta tuo on turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen aina naureskellut, hyväntahtoisesti tosin, että vaikka muualla bisneksessä tapahtuu isoja asioita, esim. Capman osti Koiviston, niin muutama kirjoitus siitä ja sitten kirjoitetaan viikkokaupalla jostain Mannereheimin tiellä pysäkin ohiajoajasta."

        Sopiihan sitä naureskella, mutta tosiasiahan on, ettei sellaisesta asiasta keskustelua synny, josta kukaan ei mitään tiedä. Tietysti joku, joka luulee tietävänsä, voisi asiassa spekulaatioita kirjoitella, mutta tuo on turhaa.

        Ja siis hyväntahtoisesti, eli ymmärtäen jlf:n olevan tosiaan enemmän pääkaupunkiseudn joukkoliikenteen parissa keskustelevien juttu.
        Ja onhan noissakin jutuissa paljonkin mielenkiintoista.


    • Anonyymi

      Samaa paunua joka paikka täynnä. Ei sitä jaksa kuunnella, tai lukea, sille on oma ketjunsa.

      • Anonyymi

        Mutta kun siellä ei se käy sinnekään.

        Olisi pitänyt kuunnella mitä kuljettajilla oli sanottavaa, että sinne ei kannata rekisteröityä. Ja sen Paunun lisäksi siellä oli paljon muutakin, esim. kuvauksia muiden firmojen kuljettajista, jotka lähtevät ensin ajoon pysäkiltä ja laittavat vasta sitten ovet kiinni. Turvallisuusriski.

        Monihan siellä on valitellut tiukkapipoista asennetta moderointilinjassa.

        http://jlf.fi/f24/2518-sensuuri-foorumilla/

        Harmi vain, että kyseinen HKL-mieleinen perustaja ja sen alaisuudessa toimiva moderaattori sahaavat tätä menoa omaa oksaansa, kun keskustelijat häviävät yksi kerrallaan. Myös sana kiertää jopa joukkoliikenneammattilaisten keskuudessa, jotka kuitenkin kohtaavat potentiaalisia bussiharrastajia päivittäin ja voivat tuosta menosta aina varoittaa.

        Olisin minäkin varmaan säästynyt monelta harmita, jos olisi kuunnellut heitä.

        Niin, olen nauranut itsekin sitä foorumin menoa ja eritoten sen kuolleisuutta.

        Kerroit itsekin hyvin, että siellä ei muusta välitetä kuin HSL-jutuista. Mutta jos sisältö ei ole sinne arvokasta, niin porttikiellon saaneet joutuvat tuottamaan sitä paikkoihin, joissa sen olemassaolosta lukijat eivät menetä yöuniaan tai masennu. Minulla on esimerkiksi oma julkaisu netissä mihin joukkoliikennejuttua jaan ja sen ovat myös kyseisen firman kuskit huomanneet. Ehkä tuo omistautuneisuus harmittaa JLF:ssä eniten, mutta mitä sille mahtaa, jos on löytänyt liikennöitsijän jonka kanssa matka sujuu kuin tanssi ja haluaa lisää.

        No, eipähän tarvitse enää sinne kirjoitella, jos kuukanko:n asennekin sellainen, että
        voit kirjoittaa omaan ketjuun ja kun niin teet, et voi oikein sinnekään.

        Kaikki on siellä ongelma jollekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun siellä ei se käy sinnekään.

        Olisi pitänyt kuunnella mitä kuljettajilla oli sanottavaa, että sinne ei kannata rekisteröityä. Ja sen Paunun lisäksi siellä oli paljon muutakin, esim. kuvauksia muiden firmojen kuljettajista, jotka lähtevät ensin ajoon pysäkiltä ja laittavat vasta sitten ovet kiinni. Turvallisuusriski.

        Monihan siellä on valitellut tiukkapipoista asennetta moderointilinjassa.

        http://jlf.fi/f24/2518-sensuuri-foorumilla/

        Harmi vain, että kyseinen HKL-mieleinen perustaja ja sen alaisuudessa toimiva moderaattori sahaavat tätä menoa omaa oksaansa, kun keskustelijat häviävät yksi kerrallaan. Myös sana kiertää jopa joukkoliikenneammattilaisten keskuudessa, jotka kuitenkin kohtaavat potentiaalisia bussiharrastajia päivittäin ja voivat tuosta menosta aina varoittaa.

        Olisin minäkin varmaan säästynyt monelta harmita, jos olisi kuunnellut heitä.

        Niin, olen nauranut itsekin sitä foorumin menoa ja eritoten sen kuolleisuutta.

        Kerroit itsekin hyvin, että siellä ei muusta välitetä kuin HSL-jutuista. Mutta jos sisältö ei ole sinne arvokasta, niin porttikiellon saaneet joutuvat tuottamaan sitä paikkoihin, joissa sen olemassaolosta lukijat eivät menetä yöuniaan tai masennu. Minulla on esimerkiksi oma julkaisu netissä mihin joukkoliikennejuttua jaan ja sen ovat myös kyseisen firman kuskit huomanneet. Ehkä tuo omistautuneisuus harmittaa JLF:ssä eniten, mutta mitä sille mahtaa, jos on löytänyt liikennöitsijän jonka kanssa matka sujuu kuin tanssi ja haluaa lisää.

        No, eipähän tarvitse enää sinne kirjoitella, jos kuukanko:n asennekin sellainen, että
        voit kirjoittaa omaan ketjuun ja kun niin teet, et voi oikein sinnekään.

        Kaikki on siellä ongelma jollekin.

        Suosittelen käyttämään Valkeakosken Liikennettä. Jos se ei käy, sitten Onnibussia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen käyttämään Valkeakosken Liikennettä. Jos se ei käy, sitten Onnibussia.

        "Suosittelen käyttämään Valkeakosken Liikennettä. Jos se ei käy, sitten Onnibussia."

        Eipä sinun suosituksillasi liene mitään merkitystä. Ainakin minä kuljen sillä, joka parhaiten sopii aikatauluihini. Talvella, kun on enemmän vaatetta riisuttavana, matkusta yleensä junalla, jossa on tilaa reilusti esim päällystakin riisumiseen ja pukemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suosittelen käyttämään Valkeakosken Liikennettä. Jos se ei käy, sitten Onnibussia."

        Eipä sinun suosituksillasi liene mitään merkitystä. Ainakin minä kuljen sillä, joka parhaiten sopii aikatauluihini. Talvella, kun on enemmän vaatetta riisuttavana, matkusta yleensä junalla, jossa on tilaa reilusti esim päällystakin riisumiseen ja pukemiseen.

        On vastuullinen teko suosia oikeamielisiä ja oikeudentuntoisia yrityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vastuullinen teko suosia oikeamielisiä ja oikeudentuntoisia yrityksiä.

        "On vastuullinen teko suosia oikeamielisiä ja oikeudentuntoisia yrityksiä."

        Mitenkäs se tuomio naispuolisen kuljettajan aiheettomasta irtisanomisesta?
        Oikeudentuntoista vai oikeamielistä. Suosittelen kaikkia naisia välttämään tuon yrityksen palveluja.


    • Anonyymi

      "Foorumi onkin kuollut käytännössä HSL-seudun osiota lukuun ottamatta."

      Naulan kantaan. Myöskään maamme suurin joukkoliikenneNERO ei enää kirjoita jlf:llä.

      • Anonyymi

        Laurin nimi on PYHÄ ja YLISTETTY!


    • Anonyymi

      Paunun ongelma on suuri näivettyminen entiseen mahtiinsa verrattuna. Kuihtuuko siis pian pois kokonaan?

      • Anonyymi

        Savonlinjahan on jo kuihtunut, Vainio vielä ajaa mutta valtava on velkavuori, vain Onnibus ja Valkeakosken Liikenne porskuttavat niin että syntyvä aallokko tuppaa hukuttamaan muut=räpiköitsijät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savonlinjahan on jo kuihtunut, Vainio vielä ajaa mutta valtava on velkavuori, vain Onnibus ja Valkeakosken Liikenne porskuttavat niin että syntyvä aallokko tuppaa hukuttamaan muut=räpiköitsijät

        "Savonlinjahan on jo kuihtunut"
        Savonlinja on kuihtunut ja kuihtunee edelleen, koska perillisistä ei löytynyt yrittäjähenkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Savonlinjahan on jo kuihtunut"
        Savonlinja on kuihtunut ja kuihtunee edelleen, koska perillisistä ei löytynyt yrittäjähenkeä.

        Äläppäs hötkyile! Siellähän on kolmannen polven suvun mies taas töissä.
        Nuorimmaisen kiinnostus todellakin kohdistuu muualle ja sepä hänelle suotakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Savonlinjahan on jo kuihtunut"
        Savonlinja on kuihtunut ja kuihtunee edelleen, koska perillisistä ei löytynyt yrittäjähenkeä.

        Kuinka kuihtunut? Se on edelleen huomattavasti suurempi kuin Ob, Paunu, Vainio jne.
        Nyt toki pienenee Turun myynnin jälkeen, mutta rahaa on, Ei tarvitse Honkasen perillisten lähteä junanlähettäjäksi.


    • Anonyymi

      Ap, vaajy, J. Väätäinen, millä nimellä haluat että sinua kutsutaan, muista nyt että autismisi (tai jokin muu sairaus mikä sinulla on, en ole lääkäri) takia käyttäytymisesi julkisilla paikoilla ja nettifoorumeilla ei ole aina hyväksyttävää tai sääntöjen mukaista. Siksi kannattaisi pysyä siellä omassa blogissa, jossa säännöt voi laatia itse. Muistathan että esim. Autismiliitolta voit pyytää tukea ja neuvoja kun selvästikin muiden ihmisten kanssa toimimisessa on joskus haasteita.

      • Anonyymi

        Jos sulta saa diagnoosin noinkin helposti, voisin tuoda muutaman muun ihmisen diagnosoitavaksi. Suosittelen myös lääkäriksi pyrkimistä, minä jatkan edelleen samaan malliin ja yhtä innokkaammin Paunulaisissa. matkustamista ja siitä kirjoittamista.

        Ja hei, voin kertoa mikä mulla on. INFJ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulta saa diagnoosin noinkin helposti, voisin tuoda muutaman muun ihmisen diagnosoitavaksi. Suosittelen myös lääkäriksi pyrkimistä, minä jatkan edelleen samaan malliin ja yhtä innokkaammin Paunulaisissa. matkustamista ja siitä kirjoittamista.

        Ja hei, voin kertoa mikä mulla on. INFJ.

        Ihan näin sivullisena suosittelisin sinun käyvän testissä. Saatat yllättyä. Autismiliitosta voit sitten saada henkilökohtaisen moderaattorin valvomaan nettikirjoittelujasi ennen kuin lähetät ne. Ei pääse vastaavia tapahtumaan jatkossa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan näin sivullisena suosittelisin sinun käyvän testissä. Saatat yllättyä. Autismiliitosta voit sitten saada henkilökohtaisen moderaattorin valvomaan nettikirjoittelujasi ennen kuin lähetät ne. Ei pääse vastaavia tapahtumaan jatkossa :)

        Siellä kyllä on varmasti muita parempia henkilöitä kyseisiin testeihin, jotka kokonaisena armeijana tulevat mustamaalaamaan kirjoitteluita, jos ne eivät noudata foorumin tiukkaa linjaa. Mutta kuten todettu, JLF:ää ei tarvitse onnelliseen elämään, toin vain asian julki koska ilmeisesti foorumin linjasta on valitettu jo koko sen olemassaolon ajoilta. Diagnooseja on turha jakaa, kun et tarkemmin minua tai muita tunne. Itse en lähde niitä diagnosoimaan, jatkavat JLF:ssä mihin ovat tottuneetkin, eli toisenlaisten harrastajien dissaamiseen kuukangon säestämänä. Tuskin olen viimeinen, joka sieltä pakotetaan pois "vääränlaisena persoonana". On se kyllä suuri vika persoonassa kun on bussifoorumilla bussiharrastaja.


    • Anonyymi

      Ihan näin JLF:ää lukevana "taviksena" ja ei-moderaattorina voin sanoa että bännisi oli enemmän kuin aiheellinen :D Kukaan jaksa lukea sitä jatkuvaa Paunu sitä Paunu tätä suoltamista ja asiatonta pärinää. Säästetään foorumi sellaisille viesteille mitä joku muukin kuin sinä itse jaksat lukea päivästä toiseen.

      • Anonyymi

        Niin, ja lopulliset bannithan eivät kaiketi tulleet varsinaisesti niiden juttujen takia, vaan siksi, että ne eivät pysyneet niille tarkoitetussa ketjussa…jos ne rikkalapiohavainnot ja muut horinat olisivat pysyneet siinä yhdessä vartavasten perustetussa ketjussa, eikä olisi tukotettu koko foorumia niillä, ei olisi tullut bannia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja lopulliset bannithan eivät kaiketi tulleet varsinaisesti niiden juttujen takia, vaan siksi, että ne eivät pysyneet niille tarkoitetussa ketjussa…jos ne rikkalapiohavainnot ja muut horinat olisivat pysyneet siinä yhdessä vartavasten perustetussa ketjussa, eikä olisi tukotettu koko foorumia niillä, ei olisi tullut bannia.

        Ketju oli perustettu kuljettajahavaintoihin, ei kaikkeen muuhun. Sekin perustettu toisen toimesta, jolle kuten ei mullekaan, annettu mahdollisuutta havainnoida virallisessa havaintoketjussa. Kun rupesi sitten minä ja tuo toinen sinne kuljettajahavaintoja tekeen, niin siitäkin joku otti nokkiinsa. Yksi sanoi foorumilla hyvin, foorumilla pitäisi voida havainnoida myös liikennevälineen sisältä eikä sen ulkopuolelta. Loppupäässä ihan sama, minä en tarvitse JLF:ää elämääni ja vien foorumin sanomaa toki samalla tavalla kun se Pohjolan Liikenteen kuski mulle yritti siitä varoittaa ettei kannata rekisteröityä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketju oli perustettu kuljettajahavaintoihin, ei kaikkeen muuhun. Sekin perustettu toisen toimesta, jolle kuten ei mullekaan, annettu mahdollisuutta havainnoida virallisessa havaintoketjussa. Kun rupesi sitten minä ja tuo toinen sinne kuljettajahavaintoja tekeen, niin siitäkin joku otti nokkiinsa. Yksi sanoi foorumilla hyvin, foorumilla pitäisi voida havainnoida myös liikennevälineen sisältä eikä sen ulkopuolelta. Loppupäässä ihan sama, minä en tarvitse JLF:ää elämääni ja vien foorumin sanomaa toki samalla tavalla kun se Pohjolan Liikenteen kuski mulle yritti siitä varoittaa ettei kannata rekisteröityä.

        Otti nokkiinsa, koska käsittelit erään kuljettajan yksityselämää…tykkäisitkö itse, että jossain netissä puhuttaisiin, miten se Jyri on ollut töissä siellä silloin ja jää eläkkeelle tällöin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otti nokkiinsa, koska käsittelit erään kuljettajan yksityselämää…tykkäisitkö itse, että jossain netissä puhuttaisiin, miten se Jyri on ollut töissä siellä silloin ja jää eläkkeelle tällöin?

        Aika moni muukin käy joskus töissä ja jää sitten eläkkeelle.


    • Anonyymi

      Sullahan näyttäisi olevan tuo yksi topic olevan juurikin sinun tarpeitasi varten, mutta et huomautuksista huolimatta pysynyt siellä vaan lähdit viljelemään niitä samoja viestejä ympäriinsä eri topicceihin. Ihan itse olet bannisi ansainnut.

      • Anonyymi

        Joo, sehän ei käynyt siellä sinnekään. Ja se topikin perustanut on lähtenyt ko. foorumilta ihan syystä. Ei siellä pysty olemaan, kun kuukanko ja co hyökkäävät heti kimppuusi, kun kuljettajien toimintaan ei käy ilmoittaa, että yksi kuski ajaa rallia ja toinen siivoaa autoaan. Kannattaisi tutustua enemmän niihin kirjoituksiin, ei ollut pelkkää Paunua. Tosin en ihmettele yhtään jos sisällön vähyys siellä tuota luokkaa, jos toisille ei anneta edes yrittää. Sielläkin olevien ketjujen mukaan moni lopettanut kirjoittelun tiukkapipoisiin sääntöihin. No, siellä voi kuukanko sitten itsekseen nähdä kuinka foorumi kuolee hiljaa pois. Kun on hautajaiset, laittakaa kutsu, niin saavun niihin Paunulaisella.


      • Anonyymi

        Minäkin olen tuota kyseistä foorumia sivusta seurannut. Muutaman asian olen huomannut. Ensinnäkin siellä suuri osa pitää joukkoliikenteenä vain kiskoliikennettä. Osa ymmärtää bussitkin, jos ne hoitavat kaupunkiliikennettä. Pitkän matkan liikenne on bannattu lähes kokonaan Onnibussia lukuun ottamatta. Eniten ihmetyttää moderaattori, joka kuuluu työskentelevän verovaroin rahoitetulla suojatyöpailla mutta siitä huolimatta ottaa voimakkaasti kantaa moniin asioihin, jotka eivät hänelle millään tavoin kuulu. Tällaisen foorumin moderaattorin pitäisi olla tällaisen toiminnan yläpuolella ja ehdottoman puolueeton. Tällä foorumilla tilanne on kaikkea muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen tuota kyseistä foorumia sivusta seurannut. Muutaman asian olen huomannut. Ensinnäkin siellä suuri osa pitää joukkoliikenteenä vain kiskoliikennettä. Osa ymmärtää bussitkin, jos ne hoitavat kaupunkiliikennettä. Pitkän matkan liikenne on bannattu lähes kokonaan Onnibussia lukuun ottamatta. Eniten ihmetyttää moderaattori, joka kuuluu työskentelevän verovaroin rahoitetulla suojatyöpailla mutta siitä huolimatta ottaa voimakkaasti kantaa moniin asioihin, jotka eivät hänelle millään tavoin kuulu. Tällaisen foorumin moderaattorin pitäisi olla tällaisen toiminnan yläpuolella ja ehdottoman puolueeton. Tällä foorumilla tilanne on kaikkea muuta.

        Moderaattorilla on jyrkän kielteinen suhtautuminen perinteiseen kaukoliikenteeseen ja sitä harjoittaviin yrittäjiin, eikä hän mitenkään peittele asiaa. Olen samaa mieltä, että täysin väärä henkilö foorumin ylläpitäjäksi. Kyllähän joukkoliikennettä on paljon muukin, kuin kaupungin rajojen sisällä kulkevat matalalattiabussit ja ratikat sekä junat.


    • Anonyymi

      Jlf on susi ja jo melko kuollutkin - varsinkin 10 vuoden takaiseen verattuna, jolloin keskustelu siellä oli hyvinkin vilkasta. Moni on poistunut. Kirjoita tänne. Minä tykkäsin lukea matkakertomuksiasi vaikken Paunu-fani olekaan (en pidä kartelleista enkä kilpailun rajoittamisesta).

      • Anonyymi

        Olen huomannut. Siksi olin sinne rekannutkin, koska vaikutti olevan mielenkiintoisia aiheita. Ajattelin, että se toisi eloa paikkaan. Mutta jos elon tuominen tuomitaan, niin ei paikalla ole muuta suuntaa kuin alaspäin. Mutta joo, ei siinä mitään, yritän vielä kirjautua sinne loppuvuodesta ja teen muutaman muutoksen profiiliin ja sitten vaihdan salasanan toiseen ja häivyn sieltä. Ei mitään mieltä kirjoittaa sinne, jos siellä muutama aikuinen pahoittaa mieltään. Tekstejäni Paunusta ja muustakin voi lukea blogistani.

        https://www.jumissatanssilattialla.fi/

        Teen myös joukkoliikenteellä matkavideoita, jotka ovat ilmeisesti kanssa JLF:ssä hiertäneet. Ne on kai pääasiassa bussin ulkopuolella harrastajia, teknisempää väkeä. Itse taas en oikein innostu sen kaltaisesta vaan minulla joukkoliikenne on harrastus elämyksien kautta.

        Hienoa, että jaoit kokemuksia JLF:stä. Ajattelinkin, etten voi olla ainoa joka vähän ihmettelee niiden touhuilua. No siinäpä ne rauhassa sitten toipuu väärästä persoonallisuudesta omassa pienessä piirissä. :)


    • Anonyymi

      Joukkoliikenneala näyttää olevan, sekä kentällä että netissä, sellainen että se vetää puoleensa sekä pissapäitä että häikäiseviä kykyjä. Näiden ääripäiden välistä salamointia sitten normijoukkoliikenneharrastaja katselee sivusta välillä äimän käkenä.

      • Anonyymi

        Sukuoikeusaika toi alalle jos minkämoista sirinkaa helpon rahan perässä kun vaan sattui syntymään oikeasta reiästä tähän maailmaan. Nyttemmin taso nousee kun motivaatio ja kyvyt ratkaisevat eikä suku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukuoikeusaika toi alalle jos minkämoista sirinkaa helpon rahan perässä kun vaan sattui syntymään oikeasta reiästä tähän maailmaan. Nyttemmin taso nousee kun motivaatio ja kyvyt ratkaisevat eikä suku.

        Joko sinun kannattaisi varata aika lääkärille? Sukuoikeusjankkaus on Tamponipoikien höpötyksiä ja kaikkihan me tiedämme, että ihan sama puhuuko pää vai perse, niin saman arvoista juttua.


    • Anonyymi

      Klassista kiusaamistahan tuo on jos bännin peruste on väärä persoonallisuus. Ei sinun teksteissäsi ollut mitään asiatonta, etkä floodannut, joten aikuiselle sivistyneelle ihmiselle oli hyvin helppoa hypätä kirjoitustesi yli jos niiden lukeminen kovin ahdisti.

      Mutta enpä malta olla sanomatta että kylläpä eräässä bussifirmassakin kiusaaminen osataan. Työntekijä voi saada herkästi jopa potkut, jos hänellä on parempia ideoita kuin johtajalla.

      • Anonyymi

        Niin, no siten kävi. Kai se heille vaikutti floodamiselta kun ei siellä juuri muita ollut kirjoittamassa, niin tekstini korostuivat. Pidin foorumin ideasta, mutta siellä oli myös muutama tosi kannustava käyttäjäkin, joka sanoi suoraan tästä älä välitä liikaa moderaattorista tai muista ja jatka mikä tuntuu hyvältä. Hän piti teksteistä. Kuukanko on siellä se johtavassa asemassa, turha sinne on valittaa, jos ei näe edes perustella asiallisesti mitä olen rikkonut. Persoonasta voi olla tykkäämättä, mutta ei se oikein peruste ole noihin porttikieltoihin. Nyt kun muilla on vähän muiden kokemuksia foorumista, ehkä miettivät tarkkaan kannattaako siihen edes rekata.

        Itse kadun sitä syvästi, että joukkoliikenneomistautuneisuudellani sain muutaman JLF:n käyttäjän suureen kriisiin ja miltei unettomuuden ja ahdistuneisuuden partaalle.

        Olisi pitänyt kuunnella viisaampia, kun ne minua foorumista varoittivat.


    • Anonyymi

      Ei APlla ole autismia, hänellä on vain INFJ persoonallisuus :))

      • Anonyymi

        Mikähän diagnoosi sopisi niille jlf:läisille jotka esimerkiksi luettelevat pitkän liudan eri linjoilla näkemiensä autojen numeroita eikä kirjoita viestiin mitään muuta? Ketä tuollainen tieto jaksaa kiinnostaa?


      • Anonyymi

        Linjalla olevan bussin sisätilat ovat julkisia tiloja. Joten jos joku seuraa vaikka sitä, kuinka kuljettaja siivoaa autoa pysäkillä, sen ei pitäisi asettaa ketään joukkoliikenneharrastajaa outoon valoon kuten joku jlf:llä virheellisesti väitti.


    • Anonyymi

      Rakkauden ja läheisyyden kokemusten hakeminen ensin mobiilioperaattoreista, ruokakaupoista ja sitten bussifirmasta ei kyllä yleensä ole kovin tasapainoisen ihmisen toimintaa. Firmat eivät koskaan tule vastaamaan netissä ylläpidettyyn sissikampanjaan ja ehdottomaan puolustamiseen, tai ainakaan vastaus ei välttämättä ole positiivinen tai täytä sitä turvallisuuden tunnetta.

      Paunu-rakkauskirjeistä, kuljettajien jumaloinnista ja nuoleskelusta sekä ties mistä ojaan lentäneistä pepsipaketeista saarnaaminen, etenkin kun viestien sanamäärä huitelee muihin kirjoittajiin nähden 30-kertaisena ja niiden kappalerakenne taiteellisen töksähtelevänä, on useimmille jlf:n seuraajille palstan tukottavaa ja sen seuraamista häiritsevää sisältöä. Forumiviestitkin tulisi kirjoittaa suunnilleen alustalle sopivalla tekstilajilla, mikä ei ole jlf:n osalta sinulta onnistunut. Blogisi on huomattavasti parempi alusta maalailevimmille teksteille, joita kirjoitatkin poikkeuksellisen ansiokkaasti. En tosin ymmärrä sitä possessiivisuffiksikikkailua vieläkään.

      Perhesuhteissasi ja ihmissuhteissasi on selvästikin ollut huonoa tuuria. Ei elämä ole automaattisesti niin epäreilua ja kuluttavaa kuin sinulla on tähän asti ollut. Myös työelämässä olet joutunut selvästi huonoon asemaan, kun yksi ensimmäisistä työpaikoistasi on vaatinut kohtuuttoman paljon pienellä palkalla. Myös selvästi traumattiset kokemukset talousasioista Venäjän kleptokratiassa - aivan eri olosuhteissa kuin nykypäivän Suomessa - näyttävät vieneen uskon siihen, että talouteen ja työelämään kannattaa osallistua. Suosittelen silti, että lähdet rohkeasti etsimään uusia suhteita ja menet vaikkapa töihin. Mitä aiemmin, sitä helpompaa se on.

      On päivätöissä käyminen rajoittavaa, mutta niin me muutkin siihen rupeamme. Sitten saa limuakin rahalla ja pidettyä limuntekijät töissä.

    • Anonyymi

      Foorumin havainnot ovat vain juuri lyhyisiin liikennöitsijä / linja ( auton merkki, malli, vuosi, muuta lyhyttä )
      muttei viidenkymmenen neljän rivin pituista liirunlaarumpia perään.
      Pirtil 89 / 20 ( Helsingistä tuotu romu, tässä ovat lattiamatot aivan rikki. )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4238
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2090
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      132
      995
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      238
      992
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe