Galluppi lämmityksestä

Anonyymi-ap

Onko sinulla sähkö tahi öljylämmitys talossasi?
Millä keinoin olet onnistunut karsimaan kulutusta vai karsitko ollenkaan?
Talosi neliöt ja lämmitysmuoto ja kustannukset/kk?
Montako henkeä talossasi asuu?

15

1162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan sama, sossu maksaa

    • Anonyymi

      Me tehtiin vaimon kans sillai että lyötiin sähkölämmitteisen omakotitalon ovet säppiin ja muutettiin väliaikasesti kerrostalo kämppään odottamaan parempia aikoja, tässä käpässä kaukolämpö luonnollisesti ja sisältyy vuokraan. Tuota sähkösaunaakaan ku ei täsä lämmitetä ni mikäs tässsä ollessa. Jääkaappi ja valot vie sähköä, ei montaa kymppiä tuu kuukauteen. Antaapa meijän töllin siellä pärjäillä ja ootella halvempia aikoja taas, asutaan sen aikaa kerrostalossa puoliilmaseksi

      • Anonyymi

        Me jätettiin rakas iso talomme kylmilleen,ei paluuta.Muutettiin kaukolämpörivariin.


    • Anonyymi

      Maalämpö ja leivinuuni,onneksi on kiintee sähkösoppari

      • Anonyymi

        sama tällä


    • Anonyymi

      En jaksa välittää, menköön laskut ulosottoon ja sähköt poikki, kai sitä jotenkin selviää kevääseen taas.

      • Anonyymi

        Värjäät naamas suojaväriin, niin kyllä sossu maksaa kaiken, jopa enemmän kuin älyät pyytää, siis näillä käytännössä vaativat.


    • Anonyymi

      Olen työtön! Nostan työttömyysrahaa ja vien laskut sossuun...ei mitää hätää!! Vähä nostaa lämpöä ku vilu välillä..kyl sähköllä lämpiää

    • Anonyymi

      Saarikko pilkkasi Orpoa A- studiossa, kun tämä yritti perustella, että perusteltuja säästökohteita verorahojen käytöstä kyllä löytyy. Viime päivien esimerkkejä ovat mm. henkilötason törsäykset, kuten Kiasman pääjohtaja, Somarod ry:n toiminnanjohtajan miljoona-avustukset, VTV:n pääjohtajan -200.000 euron matkakulut ja työaika. Isommat kuviot, kuten esim. satojen miljoonien kehitysapu Etiopiaan, joka tukee Venäjän hyökkäyssotaa. Irakin kehitysapu, johon ei saada rikollisia palautettua, ja jossa hallinto ei toimi. Suomi-Venäjän seuran rahoitus ja Venäjälle suuntautuva ”kehitysapu” eri momentteineen. Pöhöttynyt Yle, johon täytyisi tehdä totaalinen ryhtiliike Tanskan Ylen tapaan. Läpikäymällä tarkalla seulalla kaikki valtionbudjetin menokohdat säästöjä löytyy vuositas

    • Anonyymi

      170m2 okt, 50m2 lämmin autotalli. Suorasähkö, neljä henkilöä. Rakennettu 1999.
      Ei varaavaa takkaa, avotakka, mihin tehty jälkikäteen ilmakiertotoimito.
      Laitettiin taloon ja talliin ilp. Lattialämmitykset vain yöllä päällä ja säädetty 18 asteeseen. Ilp okt:ssa säädetty jatkuva23 astetta, tallissa 8 asteeseen.
      Sähkön kulutus vähentynyt reilusti ku puuta polttaa päivisin ja ilpit tuli. Aiemmin 25000 kwh, ny jo päästään 17500. Kahen vuoden 25c/kwh soppari syksyllä tuli tehtyä. Ei romahduta meijän taloutta.
      Entäpä itet?

      • Anonyymi

        oikea maalämpö asrak.170m2 ash lämpö 22-23 ast. edellis sisältyy sauna+pesuh 42m2, lattiassa mlp-lämminvesikierto 18 ast. ympäri vuoden yöllä ja päivällä) s-kulutus as 10500 kw +talouss 4000 kwh = 14500 kwh/v, kiinteä s-soppari 3-6 c /kwh/ 40 vuotta, s -yht. kysyi joko vaihdat uuteen sopimukseen, vastasin MIKSI?


    • Anonyymi

      Asutaan onneksi kerrostalo osakkeessa, vaikka mekin välillä haluttu omakotitaloon, mutta onpa vaan nyt hyvä olla kaukolämpö talossa 😊

      • Anonyymi

        Palaa ne lämmitystalotkin,kuten uutissa kerrotaan.Hieman sähköjä ja muita ja viileämpi terveellisempi ettei ole liian kuuma.


    • Anonyymi

      Öljyllä lämmitetään.

    • Anonyymi

      Korjasin kiinteistöverotietoihin pois keskuskämmityksen, kun ei talos ole ollu kuin leivinuuni. Sain veron alennusta 20e/vuosi,ja vieläpä takautuvasti 4 vuoden ajalta. Täällä nyt vaan ollut ennen tapana merkitä kaikki keskuslämmitykseen, vaikkei sellaista olekkaan. Säästöä joka kymppi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe