Elämäni ei ole enää elämisen arvoista

Anonyymi-ap

Olen ollut rahaton jo ennen nykyistä maailmantilannettakin.
Nyt sitten lähti kaikki alta. Luotin, että Jumala järjestää kaiken parhain päin, vaikka olisikin tiukkaa. Miksi hän otti lopulta ne vähätkin pois ja vähän enemmänkin??!!

Aluksi oli tiukkaa vain rahallisesti. Kaikki muut meillä oli, vaikka niistäkin jouduimme tinkimään. Muutimme pienempään asuntoon. Vaihdoimme auton halvempaan. Vaihdoimme ruokatarvikkeet mahdollisimman halpoihin, eli kaupan omiin merkkeihin ja joistain tuotteista luovuimme kokonaan. Elettiin hyvin niukasti. Työni oli mennyt ja olin myös masentunut. Terapiaankaan en voinut mennä, sillä minulla ei ollut varaa yksityiseen ja julkisella puolella ei kirjoiteta lähetteitä niihin. Päätin siis self help oppailla ”korjata” itseäni. Samaan aikaan rukoilin ja myös pyrin kiittämään Jumalaa kaikesta siitä, mitä minulla oli sillä hetkellä.

Mutta niitäkään ei ole enää. Ne otettiin pois. Se halvempi kattokin meni päältä. Perhe hajosi. Auto hajosi, kun ei ollut varaa huoltoihin. Moottoriremonttiin ei riittänyt rahat, joten auto kärrättiin romikselle. Nyt on laskuja isopino rästissä, vaikka asun ystäväni nurkissa. Hävettää valtavasti olla toisille taakkana. Tiedän, että ystävällänikin on tiukkaa, joten hän ei voi jeesiä mua muuten, kuin vain majoittamalla minut. Ja sekin minua hävettää. Minun oleminenhan on hänen neliöistään pois….
Ruokani haen leipäjonosta, jos sitä on. Leipäjonot ovat kasvaneet, mutta vastaavasti jaettava vähentynyt. Seuroihin en kehtaa mennä ja tämäkin ystävä, jonka nurkissa asun, ei enää itse ole uskomassa.

Miksi Jumala otti viimeisetkin pois, vaikka jaksoin vaikeinakin aikoina kiittää häntä? Ja vaikka kävin seuroissa ja halusin tehdä matkaa uskovaisella sydämellä?
En tajunnut, että elämäni voisi vajota vielä syvemmälle. Enkä liene ainut tässä maailman ajassa. Köyhyys tulee lisääntymään, joten auttajien määräkin vähenee…
Elämäni ei yksinkertaisesti ole enää millään mittarilla elämisen arvoista!

123

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiedän, että Ukrainassa monilla on asiat vieläkin huonommin, kun he joutuvat jatkuvasti pelkäämään pommituksia jne. Mutta se tieto ei minua lohduta, vaan ahdistaa entisestään. Vaikka me elämme rauhan aikoja, voidaan rauha viedä meiltäkin pois. Ja toisaalta, jos mikään ei tunnu enää miltään ja elämä tylsistyttää, niin eipä se ympärillä oleva rauhakaan missään tunnu. Se, että jotku voi ilakoida, juhlia ja tehdä kaikkea kivaa, ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että minua ei tämä nykyinen elämäni kiinnosta pätkääkään.

• Anonyymi

>> Tiedän, että Ukrainassa monilla on asiat vieläkin huonommin, kun he joutuvat jatkuvasti pelkäämään pommituksia jne. Mutta se tieto ei minua lohduta <<

Ei se yleensä lohduta, jos katsoo vielä kurjempia.
        Katso niitä, joilla menee sillä tavalla, miten haluaisit itselläsi menevän, ja ano.

Katso niihin Jumalan lupauksiin. Uskovana varmasti rukoilla osaat. Eihän sitä Raamattua pelkästään luettavaksi ole tarkoitettu, vaan sen takia, että ottaisimme siitä sanasta myös kiinni ja laittaisimme sanan omaan elämäämme. Muutakin kuin sen Jeesuksen ristintyöhön uskomisen.

Mene jonnekin seurakuntaan, missä on esirukoilija, niin hän rukoilee puolestasi. Luterilaisessa kirkossa on sanan ja rukouksen iltoja, tai mene helluntailaisten tai vapaaseurakunnan tilaisuuteen... kaikissa näissä tilaisuuksissa osataan rukoilla toisten puolesta ja siunata, joku voi saada jonkun sanankin Herralta sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

>> Tiedän, että Ukrainassa monilla on asiat vieläkin huonommin, kun he joutuvat jatkuvasti pelkäämään pommituksia jne. Mutta se tieto ei minua lohduta <<

Katso niitä, joilla menee sillä tavalla, miten haluaisit itselläsi menevän, ja ano.

Katso niihin Jumalan lupauksiin. Uskovana varmasti rukoilla osaat. Eihän sitä Raamattua pelkästään luettavaksi ole tarkoitettu, vaan sen takia, että ottaisimme siitä sanasta myös kiinni ja laittaisimme sanan omaan elämäämme. Muutakin kuin sen Jeesuksen ristintyöhön uskomisen.

Mene jonnekin seurakuntaan, missä on esirukoilija, niin hän rukoilee puolestasi. Luterilaisessa kirkossa on sanan ja rukouksen iltoja, tai mene helluntailaisten tai vapaaseurakunnan tilaisuuteen... kaikissa näissä tilaisuuksissa osataan rukoilla toisten puolesta ja siunata, joku voi saada jonkun sanankin Herralta sinulle.

On se vähän niinkin, ettemme voi auttaa yli varojemme. Järjen käyttökin on sallittua...Pian ollaan siinä tilanteessa maassamme, että voidaan jo verrata sotaan, kun kaikki asiat ovat huonosti.

• Anonyymi

Juutalaisilta Jahve ottaa pois katsos. Jobin kirjassa ottaa Jahve pois kovilta kaiken toiset juutalaiset kiusaa sitä niinku ne vainosi toisiaan Saul vainosi Davidia ja judet vainosi Paavalia joka oli Jude ennenkuin kääntyi sieltä pois. Ja katsoa kun menee sinne synagogalla kivet kourassa muita kivittään niin Jahve ottaa kiinni niiden omista synneistä näin tulee tasaus sitten ulkokultaisten ja syntisten välille.

• Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

On se vähän niinkin, ettemme voi auttaa yli varojemme. Järjen käyttökin on sallittua...Pian ollaan siinä tilanteessa maassamme, että voidaan jo verrata sotaan, kun kaikki asiat ovat huonosti.

Ukrainan juutalaiset on varastamassa heiltä on löytynyt vääriä passeja ja varastettua tavaraa jopa vaatteita vieneet lapsilta ja vanhuksilta täällä kuulkaa. Ryöstöllä ovat.

• Anonyymi

Kuule ukrainalaiset on varkaissa ovat myös tappaneet kristittyjä ja 1939 suomalaisia Stalinin joukoissa. Tekisit tosi hyvin jos kaataisit miliisin torilta ja käräyttäisit rikolliset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et mene mihinkään vapaamuurareiden juutalaisten Mooses eksytyksiin JEESUKSESTA POIS RISTILTÄ SE ON KADOTUS HETI SIINÄ.

• Anonyymi

no kun jo omassa elämässäsi et aiheuta lisää ahdistusta itsellesi ja toisille

esimerkiksi kanssakäymiselläsi rupeat valittaa ja ahdistaa muita ja lisätä tuskaa

• Anonyymi

Vaikuttaa siltä, että tarvitset ulkopuolista apua.

• Anonyymi

Ei elämä rukoilemalla paremmaksi tule.

• Anonyymi

Oma kokemukseni jo mitätöi väitteesi.
        Rukouksella saadaan paljon aikaan
        kun se lähtee sydämestä ja osoitetaan
        Elävälle Jumalalle Jeesuksen nimessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma kokemukseni jo mitätöi väitteesi.
        Rukouksella saadaan paljon aikaan
        kun se lähtee sydämestä ja osoitetaan
        Elävälle Jumalalle Jeesuksen nimessä.

Jehova NY vaan ei käy kauppaa tyyliin menköön rahasi kanssasi helvettiin tai rahan vaihtajienluola RYÖVÄRIEN LUOLA NIINKU JEESUS SANOI JUUTALAISISTA. AHNEUS ON SAIRAUS.

• Anonyymi

Ei tule mekkaan kumartemu 5 kertaa päivässä on hyvä muistutus sodomasta tulijärvi on maan sisällä.

• Anonyymi

No sun isoisoisoisäs on tehnyt aikoinaan syntiä, ja armollinen jumala kostaa sen sinulle.
      Näinhän raamatuissakin sanotaan: isien pahat teot kostetaan aina kolmanteen ja neljänteen polveen asti.

• Sanotaanko, missä?
        Texti ei kuulu Uuteen Testamenttiin.

Ei kaikkivaltiaan tarvitse kostaa, ajattele hieman, mutta jos ajatellaan tätä päivää, eikö juuri fundamentalistiperheiden jälkeläisillä ole suurimmat oireet.

• Anonyymi

VÄÄRÄT OPETTAJAT JUSTIIN NÄIN MUTTA KRISTITTYJÄ EI KOSKE JUUTALAISTEN SYNNIT HEIDÄN MIESTEN PAHAT TEOT KOSTETAAN HEIDÄN POJILLE KYLLÄ EDELLEEN MUTTA EI KOSKE KRISTITTYJÄ. KRISTITYT EI ITSEASIASSA JUURI TEE PAHAA. Jotkut lavastaa syylliseksi ei tarkoita että olisi tehnyt pahaa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Sanotaanko, missä?
        Texti ei kuulu Uuteen Testamenttiin.

Ei kaikkivaltiaan tarvitse kostaa, ajattele hieman, mutta jos ajatellaan tätä päivää, eikö juuri fundamentalistiperheiden jälkeläisillä ole suurimmat oireet.

Joo ei siinä se ero on että uuteen testamenttiin ei saa sekoittaa enää vanhaa tooraa mikä on juutalaisten rikollisten sotkema oppikirja heille. Kristitty on 2000 vuotta vanha kansa jonka synnit on ristillä heitetty Jumalan selän taakse meren syvyyteen ei ole mitään Eläin uhraamista enää ei mitään tuomioita. Olette niin saatanan eksyttämiä naisparkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei siinä se ero on että uuteen testamenttiin ei saa sekoittaa enää vanhaa tooraa mikä on juutalaisten rikollisten sotkema oppikirja heille. Kristitty on 2000 vuotta vanha kansa jonka synnit on ristillä heitetty Jumalan selän taakse meren syvyyteen ei ole mitään Eläin uhraamista enää ei mitään tuomioita. Olette niin saatanan eksyttämiä naisparkoja.

Kuollut kuningas David profetoi Jeesuksen syntyvän on itse kuollut. Ette voi vetää sitä lakia perässä minkä kaikki on jo rikkonut. Kristitty elää RISTIN ARMOSSA. ET SYYTTELE YHTÄÄN KRISTITTYJÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siinä toinenkin puoli; Matt. 18:6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Tiedätte varmaan, keneen se sopii ja siihen ei riitä vilkuttelu synnin poisto.

• Anonyymi

>> laskuja isopino rästissä <<

Ehkä olet jossain uskonkoetuksessa?

Eräs pastori laittoi laskupinon Herran eteen ja sanoi, että on synti jättää laskut maksamatta ja sinä olet luvannut pitää huolta. Mutta hänellä itsellään ei ole rahaa laskuihin. Pastori oli vuosia tehnyt kokopäiväistä työtä evanklistana Herran kutusmana, lahjoituvaroin ja uskon varassa. Ja rahat olivat nyt loppu. Se oli pastorille uskon koetus. Mutta vielä samana päivänä hän sai lahjoituksena rahat laskuihin.

Olen itsekin saanut rahattomana toiselta uskovalta rahaa ja ruokakassin, Herra kuulemma käski tuoda. Vastaavia todistuksia Herran yllättävästä avusta riittää muillakin.

Uskovana saat uskoa sen, että Herra huolehtii sinustakin. Ehkä et ole oikein uskonut sitä..? Ehkä hän antaa sinun mennä niin pitkälle, että lopulta alat tehdä jotain hänen edessään omassa rukouskammiossasi, hänen omiin lupauksiinsa vedoten.

Vie siis asiasi hänen eteensä ja vetoa, kiitoksen kera, hänen omaan sanaansa siitä, että hän on luvannut huolehtia omastaan, sinustakin. Jos haluat pystyä maksamaan laskusi itse, kerro se hänelle ja pyydä muuttamaan asioitasi niin, että voit maksaa itse laskusi. Voit vedota esim. työn tekemiseen, mistä Raamattu puhu: anna työtä, että saan leipää syödäkseni, jne.

Runsasta Herran siunausta ja uskon vahvistumista elämääsi. Tulkoon apu sinulle ihan konkreettisesti Herran kädestä. 🎁✝ Niin kuin hän sanassaan itse lupaa auttaa ja huolehtia.

• Anonyymi

Ja jatka rukousta ja sanaan vetoamista, vaikka ei heti tapahtuisi mitään. Varmasti Herra auttaa.

• Anonyymi

Minäkin vein laskut herran eteen ja hän maksoi ne. Tosin hänellä on paremmat tulot, kuin minulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin vein laskut herran eteen ja hän maksoi ne. Tosin hänellä on paremmat tulot, kuin minulla.

Ihmisiltä sekin tulee, minkä Herra lähettää. Mutta hänen armostaan ja hänen vaikutuksestaan se silloin tulee ja sillä tavalla moni on saanut yllätysapua.

• Anonyymi

Ei helvetti kaikki alkukristityt teki työtä elääkseen eikä elänyt muiden rahoilla MIKÄ RYÖVÄRI LUOLA TAAS. EKSYTTÄÄ !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei helvetti kaikki alkukristityt teki työtä elääkseen eikä elänyt muiden rahoilla MIKÄ RYÖVÄRI LUOLA TAAS. EKSYTTÄÄ !

Nää ei nyt erota taas aikaa ennen ylösnousemusta ajasta ennen ylösnousemusta. Parasta on kun lopettaa ryhmällä päällä lukemisen ja siirtyy hoitamaan lapsia vanhuksia vaihtaa vaippaa ja lakanaa rasvaa ihoa sekä pesee. Kampaa hiuksia voi sitten vaikka laulaa joululauluja siinä sivussa. Eksytte ja eksytätte villitsevät riivaajat.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jotkut elävät aina erilaisen diakonian varassa, toiset oppivat elämään Herran varassa. Käsittääkseni aloittaja on kyllästynyt muiden avun varassa elämiseen ja olisi jo siis aika kokeilla myös Herran apua. Tottakai diakoniaakin voi kokeilla, jos niin haluaa.

• Anonyymi

Menet jonkun hellarin ruokapöytään siellä on kaikki jo valmiiksi varastettua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut elävät aina erilaisen diakonian varassa, toiset oppivat elämään Herran varassa. Käsittääkseni aloittaja on kyllästynyt muiden avun varassa elämiseen ja olisi jo siis aika kokeilla myös Herran apua. Tottakai diakoniaakin voi kokeilla, jos niin haluaa.

Jos menee töihin ja maksaa laskunsa tekee hyvin.

• Anonyymi

Mitään helppoa se ei yleensä ole Herraan turvata ja uskoa. Joskus menee todella täpärälle sen avun saamisessa, mutta se kasvattaa vain uskoa.

• Asiaa on vaikea kommentoida, sekä antaa neuvoja.
      Mutta olen itse kokenut Pankki- kriisissä saman, masennuin, mutta selvisin, en Jumalan, Vaan Jeesuksen avulla.
      Kokeile Sinäkin Häntä, Hän auttaa ja rukouksessa antaa Tien, siunausta sille.
      Jumalan auttamisesta ei UT sano sanaakaan, joten etsi Hänet.
      Ps 46;6 on Israelia varten, ei UT;ta varten.

• Anonyymi

>> Jumalan auttamisesta ei UT sano sanaakaan <<

Täh?

Anokaa niin teille annetaan. Mitä ikinä anotte minun numessäni ja tahtoni mukaan, sen te saatte. Jne.

• Anonyymi

Minä kokeilin herran kikkulia. Veltto oli.

• Anonyymi

Jumalaa meidän tulee rukoilla. Älä yritä levittää harhojasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kokeilin herran kikkulia. Veltto oli.

Teini-iässä kaikki ajatukset pyörii vaan kikulin ympärillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teini-iässä kaikki ajatukset pyörii vaan kikulin ympärillä.

Kyä ne tissuloiset ja pimperoisetki mielessä pyörii.
        Lisääntymispuuhiin on kova tarve päästä. Se lisääntyminenhän on meidän uskovaisten elämässä tärkein ja samalla ainoa tarkoitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisääntymispuuhiin on kova tarve päästä. Se lisääntyminenhän on meidän uskovaisten elämässä tärkein ja samalla ainoa tarkoitus.

>> lisääntyminenhän on meidän uskovaisten elämässä tärkein ja samalla ainoa tarkoitus. <<

Ja luterilaisten palstalla kirjoitteleven ateistien mielestä uskovat ei edes saa harrastaa seksiä "Raamatun mukaan". 😂

Olette te onnettomia näitten parjaamisyritystenne kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalaa meidän tulee rukoilla. Älä yritä levittää harhojasi.

Missä kontekstissa se toimii?

• Anonyymi

>> selvisin, en Jumalan, Vaan Jeesuksen avulla. <<

😂 Jeesus on Jumaluuden yksi persoonista. Jumala siis itsekin.

Tuomas: "Minun Herrani ja Jumalani".
        VT: "Poika on meille syntynyt, jonka hartioilla on herraus, Väkevä Jumala".
        Jne.

• Anonyymi kirjoitti:

>> selvisin, en Jumalan, Vaan Jeesuksen avulla. <<

😂 Jeesus on Jumaluuden yksi persoonista. Jumala siis itsekin.

Tuomas: "Minun Herrani ja Jumalani".
        VT: "Poika on meille syntynyt, jonka hartioilla on herraus, Väkevä Jumala".
        Jne.

Näin se vaan menee. Siunausta.

• Anonyymi

Eksyttää iski taas saamansa vetää psalmeja Jeesukselle hyppää tosta alas hei hups hän antaa enkeleilleen käskyn ...älä kiusaa herraa sinun Jumalaasi. Hyi . Menette töihin kunnolla. Pankkikriisi vai huijaukset vetää rahat talot ryöstää. No meillä oli 4 työpaikkaa kriisin aikana mutta se taas johtui siitä että me ei varastettu mitään työpaikalta ja tehtiin oikeasti työtä työpaikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Jumalan auttamisesta ei UT sano sanaakaan <<

Täh?

Anokaa niin teille annetaan. Mitä ikinä anotte minun numessäni ja tahtoni mukaan, sen te saatte. Jne.

Joo hei tos lestajuden pellolla tuli oinas vastaan uhrattiin se JAHVELLE heti aukesi taivaan ikkunat ja satoi vettä saatiin juotavaa siinä ja huomattiin että hellari käveli varastetut kengät jalassa otettiin ne silmä silmästä kenkä kengästä ja myytiin kirppiksellä saatiin rahaa sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paneminen olikin käskyistä tärkein mitä Jumalan poika Golgatalla käski tehdä että menkää panemaan kaikkea mikä liikkuu. Helluntaina Jeesus lähetti lisääntymään panemalla hengen.

• Anonyymi

Miksi täältä poistetaan koko ajan viestejä, kuka on modena?

• Anonyymi

Oma neuvoni itselleni on, että jokainen on onnensa seppä. Nuorena hankkii asiallisen koulutuksen, elää säästäväisesti ja kunnolla. Säästössä täytyy olla rahaa jos saurastuu tms.

Noihin Herrajuttuihin en usko ollenkaan. Jos joku auttaa, hän on hyvä ihminen. Mutta Herraltahan ei tule mitään.

• Anonyymi

Kuulkaas jos päästät hellarivaparit muslimin juden sun asuntoon Jehovan se vie kaiken sängyt kengät korut lähtee heti . Voiko ottaa...juu ruoka takit lähtee heti. Auton ottaa. Vie kyllä poikaystäväsi kelloso kännysi ja vaimosi sohvat samalla. Seuraa sinua että voi varastaa ystäväsi tavarat.

• Anonyymi

>> pyrin kiittämään Jumalaa kaikesta siitä, mitä minulla oli sillä hetkellä. <<

Raamattu todellakin käskee kiittämään joka tilanteessa. Niin olet tehnytkin. Mutta ei siellä sanota, että kiitä paskasta tilanteesta.

Kiitä edelleen siitä, että on sitä ja tätä ja tuota hyvää vielä jäljellä, mutta muistuta Jumalaa samalla puutteista ja siitä, että hän sanoo olevansa Raamatussa rikas antaja ja että sinullekin kyllä se rikas antaminen kelpaisi.

Ihan oikeasti, Jumalan pyrkimys on kasvattaa meissä uskoa siihen, mitä hän sanassaan sanoo ja lupaa.

• Anonyymi

Jaksoin kiittää siitä, että on katto pään päällä. Jaksoin kiittää siitä, että on rakastava puoliso rinnalla. Jaksoin kiittää siitä, että lämpöä riittää, eikä tarvitse pukea useita villasukkia jalkoihin. Kiitin siitä, että saa sentään syödä ruokaa. Kiitin siitä, että saan olla uskomassa ja minua on siunattu moninaisilla asioilla, vaikka onkin tiukkaa...

Sitten meni katto. Tai no uusi tuli tilalle, mutta pienempi. Eikä tämäkään riittänyt. Perheemme hajosi. Menetin siis puolisoni. Menetin sen pienemmänkin katon. Sitten tuli henkilökohtainen talouskriisi. En selvinnyt enää veloistani. Ruoastakin alkoi olla pulaa. Jouduin tinkii syömisestä kunnolla, kun leipäjonoistakaan en enää saanut kaikkea tarvitsemaani. En edes puolia siitä. Ja nyt uskonikin horjuu. Eli en tiedä, jaksanko enää kunnolla uskoakaan. Ainakaan nämä kovat vastoinkäymiset eivät ole lisänneet luottamusta Jumalan huolenpitoon. Eivät ole lisänneet uskoa. En oikeastaan enää edes tiedä, olenko uskomassa. Ystäväni, jonka luona majailen, ei enää itse usko ja hän saarnaa mulle nyt ihan erilaista evankeliumia, mitä seuroissa on saarnattu. Hänen mielestä minun täytyisi tehdä ratkaisu ja unohtaa uskomiset kokonaan. Tällälailla hän minulle puhuu. Enkä tiedä, ketä kuunnella. Jumala kun tuntuu olevan kädetön ja ystävä yrittää viedä minua kokonaan maailmaan... Tällaisissa tuntemisissa tällä hetkellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaksoin kiittää siitä, että on katto pään päällä. Jaksoin kiittää siitä, että on rakastava puoliso rinnalla. Jaksoin kiittää siitä, että lämpöä riittää, eikä tarvitse pukea useita villasukkia jalkoihin. Kiitin siitä, että saa sentään syödä ruokaa. Kiitin siitä, että saan olla uskomassa ja minua on siunattu moninaisilla asioilla, vaikka onkin tiukkaa...

Sitten meni katto. Tai no uusi tuli tilalle, mutta pienempi. Eikä tämäkään riittänyt. Perheemme hajosi. Menetin siis puolisoni. Menetin sen pienemmänkin katon. Sitten tuli henkilökohtainen talouskriisi. En selvinnyt enää veloistani. Ruoastakin alkoi olla pulaa. Jouduin tinkii syömisestä kunnolla, kun leipäjonoistakaan en enää saanut kaikkea tarvitsemaani. En edes puolia siitä. Ja nyt uskonikin horjuu. Eli en tiedä, jaksanko enää kunnolla uskoakaan. Ainakaan nämä kovat vastoinkäymiset eivät ole lisänneet luottamusta Jumalan huolenpitoon. Eivät ole lisänneet uskoa. En oikeastaan enää edes tiedä, olenko uskomassa. Ystäväni, jonka luona majailen, ei enää itse usko ja hän saarnaa mulle nyt ihan erilaista evankeliumia, mitä seuroissa on saarnattu. Hänen mielestä minun täytyisi tehdä ratkaisu ja unohtaa uskomiset kokonaan. Tällälailla hän minulle puhuu. Enkä tiedä, ketä kuunnella. Jumala kun tuntuu olevan kädetön ja ystävä yrittää viedä minua kokonaan maailmaan... Tällaisissa tuntemisissa tällä hetkellä.

Juutalaiselta katos ku varastaa muilta viedään se varastettu varas menee varkaan kotiin vie kaiken kohta Raamatun juutalaisille osassa.

• Elämässä on vastoinkäymisiä ja koetuksia ja murheita.
      Onneksi vielä sos.huolto pelaa.
      Sieltä saa apua ja sieltä kannattaa alkaa kellä asiat on huonosti.

• Anonyymi

Jumala koettelee meitä monella tavalla, Hän vetää meitä myös puoleensa monella tavalla!

• Anonyymi

Jumalamme on epäreilu. Joitain se sysää kauas pois, vaikka he haluaisi kovasti roikkua hänessä. Sitten se kutsuu sellasia luo, jotka eivät osanneet etsiä. Antaa heille kaiken. Siunaa heitä kaikella mahdollisella. Saa sanan virkoja, eli pääsee saarnaamaan evankeliumia ja samalla siunataan kaikin puolin rahallisesti. Joltain viedään sitten aivan kaikki. Tuhkatkin pesästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalamme on epäreilu. Joitain se sysää kauas pois, vaikka he haluaisi kovasti roikkua hänessä. Sitten se kutsuu sellasia luo, jotka eivät osanneet etsiä. Antaa heille kaiken. Siunaa heitä kaikella mahdollisella. Saa sanan virkoja, eli pääsee saarnaamaan evankeliumia ja samalla siunataan kaikin puolin rahallisesti. Joltain viedään sitten aivan kaikki. Tuhkatkin pesästä.

>> Jumalamme on epäreilu. <<

Nimenomaan. Kristuskin kärsi täysin syyttömästi. Ja Jumala haluaa meitä muovata Kristusta muistuttavaksi, sellaiseksi, joka kestäisi epäreiluuttakin.

• Anonyymi

Davidin poika kuoli juutalaisen kirouksen kaavan mukaan ulkokultaisuus on tätä sitten. Paha himo saa aikaan synnin synnin palkka on kuolema se siitä seuraa kun varastaa muilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KOITAS palautella varastamassa ilkeydellä ottamaasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KOITAS palautella varastamassa ilkeydellä ottamaasi.

Jos kodissasi löytyy varastettua muiden omaisuutta menee asuntokin.

• Anonyymi

Elämä ja terveys on tallellla; muu vain tulee ja menee, ja lopulta se elämä ja terveyskin. Elämä on mahdollisuus tehdä sitä elämää; jos ei kelpaa, lopeta päiväsi vähän ennen, koska elämänsä tuhlaaminen turhanpäiväiseen masentuneisuuteen, ja sen skeidan levittämine muillekin, kun sen kriisistä on selvinnyt, on typeryyttä ja väärinteko itseä ja muita kohtaan, ja elämää, koska masennus ei paranna asioita, vaan heikentää niitä entisestään! Masennus on illuusio. Elämä ja terveys.

• Anonyymi

Pää hyvään kuntoon ja kohti uusia seikkailuja!

• Anonyymi

Raamatussahan sanotaan joilla on paljon, niille lisää annetaan ja kenellä ei ole, niiltä viimeinenkin viedään. Sitä en ole koskaan ymmärtänyt enkä hyväksynyt. Aivan epäreilua mutta niin totta.
      Päättäjät joiden toimesta käy just ylläkuvatusti eivät itse samasta joudu kärsimään koska on paljon etuuksia ja isot palkat. Voisivat tehdä huononnuksiaan sen mukaan mitä heikoin Suomalainen kestää. Nyt ei piitata heikoimmista vaan kylmästi isketään maahan. Toivottavasti päättäjien varat jäädytetään ja laitetaan kokemaan samaa minimirahalla eli se ettei ole varaa hoitoa saada, ei varaa talvikenkiin, ei edes moneen elintarvikkeeseen enää. Jatkuva nälkä ja heikotus sekä mahankurina. Päättäjien palkat on harmonisoitava nykytilanteeseen eli nyt ovat kohtuuttoman suuria persaukisen valtion maksettaviksi. Ja hyvillä toimilla oman kansan hyväksi ne rahat pitää ansaita, ei kaikenmaan keinottelijoita suosimalla.

• Ken ei ole valmis luopumaan perheestään , omaisuuksistaan ja jopa omasta elämästään ei voi olla Jeesuksen opetuslapsi.

Myöskin on perhe hajonnut , rahaton , ulosotossa vaikka kuinka mutta KIITOS JUMALALLE !
      Sinä pidät minut pystyssä HERRA!

• Anonyymi

TOI KOHTA OLI JUST JUUTALAISILLE VOI SUA SAATANAN HARHAOPPINEN PIRU. KIERO PERKELE ANTIKRISTUS .

• Anonyymi kirjoitti:

TOI KOHTA OLI JUST JUUTALAISILLE VOI SUA SAATANAN HARHAOPPINEN PIRU. KIERO PERKELE ANTIKRISTUS .

Juokse sinä niiden omaisuuksien perässä vaan , raha vai jumala kysynpä vaan? :)

• Anonyymi

Näin painajaisen, että tämä minun avaukseni täällä Suomi24:sessa paljasti minun oikean henkilöllisyyden. Minua lähestyttiin tässä unessa sanoen, että huomasimme kirjoituksesi Suomi24:sessa.... Sydän hakkas tuhatta ja sataa. Ihmettelin, miten he kykenivät tunnistamaan minut, kun en jakanut mitään henkilökohtaisempia tietoja aloituksessa. He sanoivat, että kerroin siinä avauksessa mm. lasteni nimet. Menin katsomaan avauksen ja toden totta. Olin luetellut siinä lasteni nimet ja jopa paikkakunnan missä asumme. Seurakunnasta tiedotettiin, että minulle järjestetään sielunhoidollinen keskustelu, eli ns. hoitokokous. Ja etteivät pysty minua kirjoituksen vuoksi pitää tällä hetkellä uskovaisena. Minut sidottiin siis synteihini.
      Hoitomies oli eräänlainen pyövelin näköinen herra siinä unessa. Hän tuli minua kohti kiiluvine silmineen ja sanoi, että täten luovumamme sinut Saatanan haltuun!
      Uni oli niin järkyttävä, että heräsin kesken sen unen.....
      Ja jopa niin todellinen, että mun oli pakko käydä yöllä tarkistamassa, ettei tässä avauksessa ole oikeasti mitään henkilökohtaisia tietoja. Helpotus oli suuri. Ei ollut.

Toisaalta tosielämässä tuollainen hoitokokous tuskin oltaisiin järjestetty. Unet ovat unia. Silti en halua, että avauksessani paljastuu minun henkilöllisyys. Näin arkaluontoisissa asioissa haluan säilyttää anonymiteettini. Se, että elämäni menisi julkiseen riepotteluun, olisi yksi huolen aihe jo olemassa olevien päälle. Kaikki eivät osaisi "hoitaa" minua oikealla tavalla rakkaudella. Olisi aika varmaa, että osa tuomitsisi minut, vaikka itse koen olevani vakavasti masentunut. Enkä itse omasta tahdosta halunnut sitäkään, että perheemme hajoaisi. Itse kun olen tottunut siihen ajatukseen, että uskovainen perhe ei voi hajota :(

• Anonyymi

Sielunvihollinen häiriköi sinun mielenrauhaasi. Koita saada Kristuksen helmasta tarttumaote, että saat levon sielullesi.

• Anonyymi

Jos kertoisin näkemäni uneni jollekin tutulle, hän tuomitsisi minut varmaan jo sen perusteella. Hän varmaan sanoisi, ettei uskovainen voi nähdä tuollaisia hoitokokousunia, koska uskovainenhan ei usko, että sellaisia hoitokokouksia olisi järjestetty, jossa on tehty ylilyöntejä. Tai että uneeni ovat vaikuttaneet liiallinen majailu väärillä keskustelupalstoilla ja sen takia uneni oli jo lähtökohtaisesti epäuskoisen uni.
        Toisaalta jos kertoisin uneni läheiselle, joutuisin paljastaa siinä senkin, että tein avauksen tänne Suomi24:seen. Uskovaisia kun ei suositella kirjoittelevan tänne. Arkaluontoisimmatkin asiat kun täytyisi käydä läpi kasvotusten.
        Tunnustan olevani nynny. En uskalla lähestyä epäilysteni kanssa ketään. En kehtaa lähestyä ketään sen asian tiimoilta, että uskoni horjuu nyt ihan huolella. En oikeastaan edes jaksa. Eikä huvita. Minua ei siis naposta enää yhtää mikään. Mikään kun ei tunnu enää miltään. Elämä on vain turhaa harmaata mössöä, joka sisältää vain kärsimystä kärsimyksen perään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kertoisin näkemäni uneni jollekin tutulle, hän tuomitsisi minut varmaan jo sen perusteella. Hän varmaan sanoisi, ettei uskovainen voi nähdä tuollaisia hoitokokousunia, koska uskovainenhan ei usko, että sellaisia hoitokokouksia olisi järjestetty, jossa on tehty ylilyöntejä. Tai että uneeni ovat vaikuttaneet liiallinen majailu väärillä keskustelupalstoilla ja sen takia uneni oli jo lähtökohtaisesti epäuskoisen uni.
        Toisaalta jos kertoisin uneni läheiselle, joutuisin paljastaa siinä senkin, että tein avauksen tänne Suomi24:seen. Uskovaisia kun ei suositella kirjoittelevan tänne. Arkaluontoisimmatkin asiat kun täytyisi käydä läpi kasvotusten.
        Tunnustan olevani nynny. En uskalla lähestyä epäilysteni kanssa ketään. En kehtaa lähestyä ketään sen asian tiimoilta, että uskoni horjuu nyt ihan huolella. En oikeastaan edes jaksa. Eikä huvita. Minua ei siis naposta enää yhtää mikään. Mikään kun ei tunnu enää miltään. Elämä on vain turhaa harmaata mössöä, joka sisältää vain kärsimystä kärsimyksen perään.

En mene missään seurakunnassa koskaan kenellekään pastorille tai muulle kertomaan asioitani. He eivät vain herätä luottamusta minussa. Enkä ei-uskoville sukulaisillenikaan kerro kaikkea.

Yhdelle tutulle uskovalle olen asioitani puhunut. Ja kun ei kaikki pysynyt sinetöitynä hänenkään kanssaan ja tuli vähän asennevikaakin, niin olen senkin kertomisen sittemmin lopettanut ja puhunut vaan Herralle.

Sellainen luottouskova kuitenkin olisi hyvä olla olemassa, jolle uskaltaisi kertoa asioitaan, ja jonka kanssa vaikka kaksin voi rukoilla omien asioittenpuolesta jne. Itsekin toivon, että sellaisen luottouskovan vielä elämääni löytäisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osta itsellesi joku edullinen, värikäs vaate tai muu asia, joka piristää ja on harmaan elämän vastakohta. Tai uusi kasvi. Kuulemma se, että ihmisellä on joku hoidokki, joka ei rasita, siitäkin saa helpotusta ja merkitystä elämään. Se voi aloittaa ns. lumipalloefektin eli hyvä alkaa kasvaa ja lisääntyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aja se harmaa pois. Ei siitä tarvi parasta seuralaistaan tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osta itsellesi joku edullinen, värikäs vaate tai muu asia, joka piristää ja on harmaan elämän vastakohta. Tai uusi kasvi. Kuulemma se, että ihmisellä on joku hoidokki, joka ei rasita, siitäkin saa helpotusta ja merkitystä elämään. Se voi aloittaa ns. lumipalloefektin eli hyvä alkaa kasvaa ja lisääntyä.

En saa vaatteista iloa, koska ne ovat vain välineitä, joilla pidetään ittensä lämpimänä. Kasveista puheen ollen, en ole jaksanut pitää elävänä edes noita muutamia, mitä minulla vielä on. Jukkapalmu kuoli, kaktus hukkui ja Hyasinteistakaan ei ole iloa kuin hetken. Mullahan on hoidokkeja. Nimittäin lapseni. Ne vain ovat vuoroin mulla, vuoroin ex-puolisolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En saa vaatteista iloa, koska ne ovat vain välineitä, joilla pidetään ittensä lämpimänä. Kasveista puheen ollen, en ole jaksanut pitää elävänä edes noita muutamia, mitä minulla vielä on. Jukkapalmu kuoli, kaktus hukkui ja Hyasinteistakaan ei ole iloa kuin hetken. Mullahan on hoidokkeja. Nimittäin lapseni. Ne vain ovat vuoroin mulla, vuoroin ex-puolisolla.

Onpa sinulla erikoinen suhde vaatteisiin. Itse olen aina kokenut värien piristävän. Joskus vaatekaapissani oli lähinnä mustaa ja niin oli mielenikin. Mutta kun vaihdoin kirkkaisiin väreihin, piristyin mieleltänikin.

• Anonyymi

Suosittelen kyllä etusijassa Herran avun puoleen kääntymistä.

Mutta kirjakin voi joskus olla takamukselle potkaisija. Aika hyvä kirja oli sellainen kuin "Terapian tarpeessa? Lyhytterapeuttinen itsehoito" (Liisa Uusitalo-Arola – Katri Kanninen)

Esimerkkejä kirjan aiheista:
      Elämä ei ole reilua mutta elämisen taitoja voi silti harjoitella, Kyky huolehtia itsestä syntyy lapsuudessa tai se opitaan aikuisena, Hankala paikka muistuttaa menneestä, Oleellista mahdollista ja tarpeellista – juuri nyt? Rakenna vahvuuksien varaan, Elämäsi ekspertiksi, Työnnä siitä mistä liikkuu, Ajatuserheet auttavat ja haittaavat elämistä, Nykytilanteesta tavoitetilaan, Tavallisia pulmia, yksilöllisiä tarinoita, Kun elämä kriisiytyy, Hyväksy keskeneräisyys ja pienet askeleet, Pidä kiinni toivosta.

Kirjaa saa kirjastosta ja sieltä löytyy muitakin vastaavia samasta hyllyvälistä. Joskus jostain kirjasta auttaa vain joku asia tai luku.

Tässä kirjan esittely, josta sen voi tilatakin:
      https://www.tuumakustannus.fi/Liisa-Uusitalo-Arola/Terapian-tarpeessa.html#liitetiedosto-1536

• Anonyymi

Kuka on herrasi. ?

• Anonyymi

Kirja kuulostaa äkkiseltään hyvältä. Olen tilannut ja yrittänyt lukea myös muita self-help oppaita, mutta jostain syystä en ole niitä saanut otettua käytäntöön niin, että hyötyisin niistä opeista itsekin. Joko olen tyhmä, muistamaton, tai liian masentunut ittensä koulimiseen. Tai niitä kaikkia. Mielellään ottaisin tuonkin kirjan kirjahyllyyni (jota mulla ei enää ole), mutta kun ei riitä rahat. Saiskohan tuota kirjastosta lainaan? Tietysti kirjaston kirjoissa on laina-aika, jonka aikana tuskin ehtii saamaan täyttä hyötyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka on herrasi. ?

Saalemiko kyselee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirja kuulostaa äkkiseltään hyvältä. Olen tilannut ja yrittänyt lukea myös muita self-help oppaita, mutta jostain syystä en ole niitä saanut otettua käytäntöön niin, että hyötyisin niistä opeista itsekin. Joko olen tyhmä, muistamaton, tai liian masentunut ittensä koulimiseen. Tai niitä kaikkia. Mielellään ottaisin tuonkin kirjan kirjahyllyyni (jota mulla ei enää ole), mutta kun ei riitä rahat. Saiskohan tuota kirjastosta lainaan? Tietysti kirjaston kirjoissa on laina-aika, jonka aikana tuskin ehtii saamaan täyttä hyötyä.

Ei kannata kyllä ostaa niitä, kun kirjoissa on usein vain joku kohta, josta saa avun omaan tilanteeseensa. Sillä menolla saat omaisuutesi todellakin tuhlattua, jos alat ostelemaan niitä kirjoja. Koita kirjastosta löytää. Jos ei omassa ole, voit pyytää tilaamaan kirjan omaan lähikirjastoosi.

Itsellä oli kesällä niin negatiivinen vaihe, etten saanut Raamatun sanasta enää mitään irti. Luin kesän ajan tuon tapaisia opuksia ja sain taas kiinni uskonasioistakin, kun tajusin, että nuo maalliset neuvot ei auta kuin jossain määrin, pinnallisesti. Positiivisella ajttelulla ei kaus pötki, jos kukkaro on tyhjä. Kyllä siinä Herran apua tarvitaan myös. Ja ehkä muutakin. Mutta kyllä ne maalliset itseapuoppaat mm. itsetuntoa ja yrittämisenhalua, motivaatiota yms. voivat vähän kyllä lisätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> kirjaston kirjoissa on laina-aika, jonka aikana tuskin ehtii saamaan täyttä hyötyä. <<

Laina-aika on 1 kk. Ja sitten sen lainan voi uusia, ellei kukaan ole varannut sitä kirjaa. Omassa kirjastossa lainan voi uusia 8 kertaa peräkkäin. Joten kyllä siinä ajassa ehtii lukea, jos 9 kk saa kirjaa lueskella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka on herrasi. ?

Jeesus Kristus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus Kristus.

Raha. Ja toisten huonekalut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> kirjaston kirjoissa on laina-aika, jonka aikana tuskin ehtii saamaan täyttä hyötyä. <<

Laina-aika on 1 kk. Ja sitten sen lainan voi uusia, ellei kukaan ole varannut sitä kirjaa. Omassa kirjastossa lainan voi uusia 8 kertaa peräkkäin. Joten kyllä siinä ajassa ehtii lukea, jos 9 kk saa kirjaa lueskella.

Ei kannata lainata kun tekee töitä saa palkan ostaa sillä kirjan saa pitää sen loppuelämän ellei joku uskontohullu varasta sitä.

• Anonyymi

Joitakin kokemuksia
      Aikoja taaksepäin menetin työni keskellä lama-aikaa.
      Perhettä oli sekä asuntovelkaa.
      Aluksi ei ollut rahaa ja muutamia laskuja taskussa kävelin
      paikalliseen sosiaalitoimistoon. Virkailija oli ystävällinen ja
      kyseli miten jakselet ja miten perhe jaksaa.
      Keskustelimme jonkin aikaa ja hän otti ne laskut ja
      niistä ei ole kuulunut sen jälkeen.
      Uuden työn saaminen oli hyvin vaikeaa, mutta sekin
      järjestyi ja elämä palasi uomiinsa.
      Vuosia myöhemmin menetin taas työpaikkani, mutta olin vähän
      kouliintunut tilanteeseeen ja osasin olla lastaamatta itseäni.
      Taas oli vaikeaa saada töitä ja kovin pitkäaikaisia ne eivät olleet.
      Vaikeuksien keskellä viimein tuli kirje tulla erääseen työpaikkaan.
      Lähdin heti välittömästi ja työhön ottaja halusi että ottaisin
      vähän vastuuta enemmän ja lupasi pienen korotuksen palkkaan.
      Noin kolmen kuukauden kuluttua työhönottaja tuli luokseni
      ja tarjosi lisää töitä ja isomman palkan.
      Lopulta palkkani oli jo melko hyvä.
      Mutta joka päivä ja monesti piti rukoilla ja muistaa kiittää kaikesta.
      Yksi asia oli ylitse kaiken muun, että tee työsi kuin Herralle.
      Omaa ansiota sekään ei ollut mutta Jumala näki tilanteen.

• Anonyymi

On se kyllä ihmeellinen Jumala toi Jahve kun jopa faaraot ymmärtää työtä tehdä ja orjat sekä kaikki uskonnot jopa budhan munkit vartioi manalaa vaikka syö muiden ruuat.

• Anonyymi

Aloittajalle ja kaikille uskoville sanoisin:

Kun sinulta on kaikki mennyt ja jäljellä on enää Jumalan Sana,
      sinulla on KAIKKI. Jos sinulla on kaikki mutta ei Jumalan Sanaa,
      sinulla ei ole mitään. Tämä on totta ja koettavissa. Ja kun tämä
      tyhjentäminen kaikesta muusta alkaa ja kestää jonkun aikaa,
      se käy kipeää. Mutta kun jäljellä on enää Jumalan Sana ja
      tuvaamme ainoastaa Jumalan Sanaan, saamme kokea, että
      Jumala on kanssani ja auttaa, siitä seuraa suuri ilo.

Joskus Jumala riisuu meiltä kaikki nojakepit niin, että Hän
      yksin jää jäljelle. Hän tahtoo meidän olevan riippuvuussuhteessa
      Häneen ja elävän Hänen kautta. Mutta kun meillä kaikilla tahtoo
      olla niitä nojakeppejä, joihin turvaamme ja joiden kautta elämme
      Jumalan sijasta, se on ongelma.

Uskovan tulee käsittää, että kun hän kerran on tullut Jumalan luokse,
      hän on Jumalan kanssa ja Jumala on hänen kanssaan. Hänessä meillä
      on kaikki vaikka kaikki tuntuisi menevän. Jumala ei koskaan hylkää,
      ei heitä luotaan, ei sinua eikä minua.

https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439626267
      https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645779

• Anonyymi

Sulla ei mitään isompia ongelmia tai menetyksiä selvästikään ole ollut, kun korulauseet lentelevät vielä. 😏

Monet Herra vie niin pohjalle, ettei todellakaan ole enää muita kuin hän itse jäljellä. Minullakin puoliso kuoli äkisti keski-iässä ja jäin leskeksi suht nuorena ja tilanteeseen, jossa en ollut eläissäni mm. itsestäni yksin huolehtinut. Siitä alkoi koulu, johon en olisi uskonut koskaan joutuvani, mutta äkkiä olikin kaikki asiat omalla kontollani. Herra oli silloin läheisempi kuin koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla ei mitään isompia ongelmia tai menetyksiä selvästikään ole ollut, kun korulauseet lentelevät vielä. 😏

Monet Herra vie niin pohjalle, ettei todellakaan ole enää muita kuin hän itse jäljellä. Minullakin puoliso kuoli äkisti keski-iässä ja jäin leskeksi suht nuorena ja tilanteeseen, jossa en ollut eläissäni mm. itsestäni yksin huolehtinut. Siitä alkoi koulu, johon en olisi uskonut koskaan joutuvani, mutta äkkiä olikin kaikki asiat omalla kontollani. Herra oli silloin läheisempi kuin koskaan.

En todellakaan voi kehua menettäneeni kaiken.
        Mutta olen uskovana ollut tilanteissa, joissa minulla
        ei todellakaan ollut muuta kuin Jumalan Sana, ja se riitti.
        Ja näistä kokemuksista kerron.

Mutta ennen uskootuloa olin todella menettänyt kaiken.
        Minulla ei enää ollut mitään, mikä olisi estänyt minua tulemasta
        Herran Jeesuksen Kristuksen luokse ja lähtemästä seuraamaan
        Häntä. Tämä oli minulle kaiken menettäminen. Ja sen kautta
        sain Jumalalta kaiken. Jumala otti minulta pois kaiken, jotta Hän
        voisi antaa minulle kaiken itsessään, Jeesuksessa Kristuksessa.

Kyse on siis paradoksista: Kaiken menettänyt saa kaiken.

Kaiken menettäminen ei välttämättä tarkoita aineellisen
        hyvän menettämistä ja ihmissuhteiden menettämistä.
        Ihminen voi kokea menettäneensä kaiken kun Herra ottaa
        pois kaiken, mihin ihminen luottaa ja mikä estää häntä
        tulemasta Jeesuksen luokse.

Kun siis Jumala alkaa vetämään ihmistä Jeesuksen luokse,
        ihminen panee vastaan ja jarrut päälle. Hän etsii muita
        pelastuksen teitä, ja nämä kaiken muun, muut tiet, Herra
        ottaa ihmiseltä pois niin, ettei jäljelle jää kuin
        YKSI Pelastaja, Herra Jeesus.

Lue uskootulo kertomukseni niin huomaat mitä kaikkea
        minulla oli mikä esti minua tulemasta uskoon ja miten menetin
        sen kaiken ja mitä siitä menettämisestä seurasi.

Kun Herra saa tulla sydämeen asumaan, uskova kokee
        todellisen elämän ja todellisen rikkauden. Herra Jeesus Kristus
        sydämissämme on todellinen rikkaus ja iankaikkinen elämä.
        Mutta tämä kaiken menettämisen kautta.

En siis ole menestysteologi, Mutta jos minua voisi kutsua
        joksikin teologiksi, olen mielelläni menetysteologi.

https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/439625257

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Ei se mikään kehumisen asia olekaan, jos on menetyksiä ollut. Vaikka välillä tuntuu, että niistäkin kyllä on kilpailua, kuka eniten on kokenut vastoinkäymisiä ym.

Olen itsekin julkisesti ollut oman tarinani kanssa mediamissiossa ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se mikään kehumisen asia olekaan, jos on menetyksiä ollut. Vaikka välillä tuntuu, että niistäkin kyllä on kilpailua, kuka eniten on kokenut vastoinkäymisiä ym.

Olen itsekin julkisesti ollut oman tarinani kanssa mediamissiossa ym.

Jokaisella ihmisellä on vastoinkäymisiä ja vaikeuksia elämässä.

Jumala kohtelee ja johdattaa sekä kouluttaa meitä yksilöinä
        koska jokainen ihminen on yksilö. Kahta täysin samanlaista
        ihmistä ei ole tällä Telluksella.

Maailmallisissa kouluissa opetetaan kollektiivisesti kaikkia
        oppilaita samalla tavalla. Tämä ei ole mahdollista Jumalan koulussa
        koska Jumala tuntee meidät läpikotaisin ja kouluttaa meitä yksilötasolla.
        Siksi jokaisen uskovan tie on Jumalan hänelle räätälityönä valmistettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Ei se ihminen niitä jarruja laita vaan sielunvihollinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala vetää ihmistä Jeesuksen luokse ja ihminen pistää jarrut päälle.
        Muussa tapauksessa Jumalan tahto tapahtuisi välittömästi ja ihminen
        tulisi heti Jeesuksen luokse.

Mutta tietysti sielunvihollinen puhuu ihmiselle ja näin pyrkii estämään
        ihmistä tulemasta Jeesuksen luokse pelastumaan. Ja ihminen uskoo
        vihollisen valheita ja tekee hänen tahtoaan Jumalan tahdon sijasta,
        ei siis tule Jeesuksen luokse vaikka Jumala vetää voimakkaasti.
        Tätäkö tarkoitat? Minä kutsun tätä jarrujen päälle panemiseksi.

Emme voi panna kaikkea vihollisen piikkiin. Ihmisellä on vapaa
        tahto ja valinta joko totella Jumalaa ja seurata Häntä tai totella
        vihollista ja seurata häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala vetää ihmistä Jeesuksen luokse ja ihminen pistää jarrut päälle.
        Muussa tapauksessa Jumalan tahto tapahtuisi välittömästi ja ihminen
        tulisi heti Jeesuksen luokse.

Mutta tietysti sielunvihollinen puhuu ihmiselle ja näin pyrkii estämään
        ihmistä tulemasta Jeesuksen luokse pelastumaan. Ja ihminen uskoo
        vihollisen valheita ja tekee hänen tahtoaan Jumalan tahdon sijasta,
        ei siis tule Jeesuksen luokse vaikka Jumala vetää voimakkaasti.
        Tätäkö tarkoitat? Minä kutsun tätä jarrujen päälle panemiseksi.

Emme voi panna kaikkea vihollisen piikkiin. Ihmisellä on vapaa
        tahto ja valinta joko totella Jumalaa ja seurata Häntä tai totella
        vihollista ja seurata häntä.

Vapaata tahtoa ei ole mitenkään voitu todistaa näissä asioissa.
        Vapaa tahto on täysin kyseen alainen ihmisen pelastumisessa.
        Raamatussa ei ole missään kohtaan sanottu että ihmisille olisi annettu vapaa tahto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei ole missään kohtaan sanottu että ihmisille olisi annettu vapaa tahto.

Olet siis ohjelmoitu robotti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis pelastusta ei voi valita omalla vapaalla tahdolla koska se on alusta loppuun Jumalan työ.
        Jos ihminen omalla vapaalla tahdolla voisi valita pelastuksen niin pelastuvien määrä olisi huomattavasti suurempi mitä se tätä nykyä tulee olemaan.
        Jos ihminen olisi saanut täydellisen vapaan tahdon kokonaisuuden niin ei ihminen olisi koskaan sortunut vääriin valintoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Raamatussa ei ole missään kohtaan sanottu että ihmisille olisi annettu vapaa tahto. <<

Yällä palstalla ei edes tiedetä, mitä Raamatussa lukee.

5. Moos. 30:1
        siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi

Joos. 24:15
        jos pidätte pahana palvella Herraa, niin valitkaa tänä päivänä, ketä tahdotte palvella

1. Aik. 21:10
        Näin sanoo Herra: Kolme minä asetan sinun eteesi: valitse itsellesi yksi niistä, niin minä teen sen sinulle

Valinnanvapaus koskee lähinnä Jumalan ja saatanan palvelemisen, tai hyvän ja pahan välillä valitsemista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Raamatussa ei ole missään kohtaan sanottu että ihmisille olisi annettu vapaa tahto. <<

jos pidätte pahana palvella Herraa, niin valitkaa tänä päivänä, ketä tahdotte palvella

Näin sanoo Herra: Kolme minä asetan sinun eteesi: valitse itsellesi yksi niistä, niin minä teen sen sinulle

Valinnanvapaus koskee lähinnä Jumalan ja saatanan palvelemisen, tai hyvän ja pahan välillä valitsemista.

Ei näillä ole mitään merkitystä jos Herra on tehnyt jo päätökset ihmisten puolesta miten valitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ollaan robotteja kaikki.
        Muuten unissa kävelyäkään ei olisi olemassakaan.Tai unissaan puhumistakaan ei muuten olisi olemassa.
        Jos ihmisellä on taju pois niin ei se lähtisi kävelemään ellei sitä olisi ohjelmoitu kävelemään unissaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Tyrkytys tyrkytys tyrkytys sitten kirotaan kirotaan kirotaan. Eniten harmia tulee kun lahkot käy niiden kimppuun jotka jo uskoo evankeliumin siinä tulee se vahinko eksytys ja että ihminen joka jo on kastettu pitää uudelleen kastaa tai käännyttää tai aloittaa taas alusta uskon alkeet vaikka on jo ollut kristitty vuosi kymmenet. Eikä mitään vedetään juutalaisuuteen lakiin sen kirouksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Ei kai nyt kristitty etsi pelastuksen tietä vaan muut uskonnot etsii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis joku mohametti tai juutalainen rabbi kääntyisi Jeesuksen ristin uskoon. Älkää kristittyjä vainotko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TAAS TULI SAATANA PAIKALLE SYNAGOGALTA NIINKU SE KÄVI KIUSAAN JEESUSTA PSALMEILLA. NÄIN TE EKSYTÄTTE. TÄTÄ SE ON EKSYTYS.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SYNAGOGA PAIKALLA JUUDAS ISKARIOT.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyrkytys tyrkytys tyrkytys sitten kirotaan kirotaan kirotaan. Eniten harmia tulee kun lahkot käy niiden kimppuun jotka jo uskoo evankeliumin siinä tulee se vahinko eksytys ja että ihminen joka jo on kastettu pitää uudelleen kastaa tai käännyttää tai aloittaa taas alusta uskon alkeet vaikka on jo ollut kristitty vuosi kymmenet. Eikä mitään vedetään juutalaisuuteen lakiin sen kirouksiin.

>>>ja että ihminen joka jo on kastettu pitää uudelleen kastaa<<<

Ei ole olemassa mitään uudelleen kastetta. On vain yksi kaste.
        Tämä yksi kaste on uskovan kaste upottamalla. Mikäli uskovaa
        ei ole kastettu tällä yhdellä kasteella, häntä ei ole kastettu
        raamatullisella kasteella. Silloin häntä ei ole kastettu ollenkaan.

Mihin uskovan kaste upottamalla perustuu?

Uskoon tulleen ihmisen entinen aatu/eeva kuoli Jeesuksen kanssa
        ristillä. Samassa hetkessä Jumala loi uuden ihmisen. Tästä uudesta
        ihmisestä Raamattu puhuu uutena luomuksena ja Jumalasta syntyneenä
        Jumalan lapsena. Hän on siis sisäisesti kokonaan uusi Jumalan luoma
        uskoontullut ihminen. Entinen syntinen Aatu/Eeva ei enää edusta uskovaa
        koska se on KUOLLUT. Kuollut ei voi edustaa ketään.

Nyt tämä uusi Jumalan luoma Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi
        tarvitsee päästä eroon siitä entisestä kuolleesta ihmisestään.
        Tämä kuollut syntinen vainaja haudataan kasteessa Kristuksen
        kuolemaan ja YLÖSNOUSEMUKSEEN OSALLISUUTEEN.

Tämä on uskovan upotuskasteen suuri hengellinen merkitys ja siunaus.
        Jos siis uskoon tullutta ihmistä ei ole kastettu uskovana upottamalla,
        hänen entistä syntistä vainajaansa ei ole haudattu eikä uusi luomus,
        Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi, ole noussut kasteessa Jeesuksen
        kanssa uuteen elämään. Kasteessa nimittäin uskova nousee Kristuksen
        kanssa uuteen elämään Kristuksen Jeesuksen ylösnousemuksen
        voimasta ja kautta.

Näissä linkeissä lisää aiheesta.

https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439638183
        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537118

>>>tai käännyttää tai aloittaa taas alusta uskon alkeet vaikka
        on jo ollut kristitty vuosi kymmenet.<<<

Ketään ihmistä ei voi käännyttää elävään uskoon. Se on
        Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen työ ja tehtävä saattaa
        ihminen uudestisyntymisen, uskootulon, paikalle ja
        synnyttää ihminen Jumalasta Jumalan lapseksi. Ihmiselle
        tämä on mahdottomuus. Kaikki uskoontulot ovat siksi
        Jumalasta Jumalan ja teko.

Ihminen on todella voinut olla uskossa vuosia tai vuosikymmeniä
        mutta se ei todista sitä, että hän on oikeassa opissa ja oikeassa
        kristillisyydessä käytännön elämässä. Uskovan tulee ojentaa
        oppikäsityksiään ja elämäänsä Raamatun ilmoituksella, ei kenenkään
        papin, saarnaajan tai seurakunnan opeilla ja käytännöllä. Raamattu
        on ainoa ohjenuora. Ja siihen kaikki papit ja saarnaajat vetoavatkin.

Sanasta siis täytyy nousta oppimme ja käytäntömme.
        https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/

• Anonyymi

Jaak.2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa? 15

Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla 16
      ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on? 17Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. 18Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. "

Kristityt eivät ymmärrä mitä kristillisyys on. Se ei ole vain onnentoivotuksia, vaan meidän tulee pitää huolta toinen toisestamme, jos olemme Jumalan lapsia.

• Anonyymi

Kyllä täällä on jo ohjattu seurakuntaan, josta löytyy mm. muita uskovia, esirukoilijoita ym. apua. Mutta ei sinne kukaan väkisin saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä täällä on jo ohjattu seurakuntaan, josta löytyy mm. muita uskovia, esirukoilijoita ym. apua. Mutta ei sinne kukaan väkisin saa.

Työpaja ei ole mikään seurakunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työpaja ei ole mikään seurakunta.

Mikä "työpaja"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typerin ohje tuohon hätään. Olen pari tapausta nähnyt, missä rukouksilla on hädänalaista ihmistä huijattu niin, ettei tämä saanut ajoissa oikeanlaista apua . Sitten nk Jumala kutsui luokseen.

Pysykää kaukana nuista rukousintoilijoista .

• Anonyymi

Varastelette toisten vaatteita lähiöissä Mooses älä varasta. Älä himoitse.

• Anonyymi

Yksi asia vaan on saletti ja se on; ettei Jumala eikä Jeesus voi sinua auttaa. Jumala ei ole koskaan pudottanut ruokakassia tai rahapussia taivaasta. Tämä höpötys, että uskolla voisi vaikka vuoria siirtää, niin on täyttä puppua.
      Uskominen, mitä se auttaa ja mihin? Sillä annetaan korkeintaa lohdustusta ja toivoa paremmasta, mut ei mitään konkretiaa. Rauhanyhdistyksillä on kyllä sellainen rajallinen resurssipankki, josta voi etupäässä lapsiperheet saada jonkinlaista pientä apua, samoin kirkolla on oma Diakonia apu, lähinnä vanhuksille kuitenkin. Olet osannut hakea ruoka-apua leipäjonoista ja hyvä niin, mutta kyllä ne ovat pientä apua, ei niillä pitkälle potkita.
      Velkaa ei kannta ottaa, vaikka suomen valtio sitä surutta ottaakin. Yksityinen ihminen ei voi laistaa veloista, niinkun valtiot tekevät. Unkari valtio osaa nyhtää EU:ta miljarditokulla rahaa köyhänapuna, kun ei osaa hoitaa omaa talouttaa.
      Kyllähän se on niin, että sinäkin olet joutunut noin lohduttomaan tilanteeseen, kun et osannut hoitaa talouttasi, mutta kokemuskista oppii. Se työteko on ainoa tapa saada oma tilanteensa korjautumaan. Aika pitkälle Sossu kyllä vielä pitää huolen suomen köyhistä, eli vuokra asuntoon saa 80 % KELAn tukea sekä ruokaan rahaa. Ei kuitenkaan autoon, eikä omaan asuntoon, mutta töllöttimeenkin saa tukea.
      Moni asunnoton on omaa syytään joutunut kadulle, syynä ryyppääminen ja epäsosiaalinen elämä, sekä rikollisuus. Kun elämäntavat ovat fiksuja, ei kukaan joudu pulaan, eikö niin?

• Anonyymi

Ei niitä valtion velkoja maailmanlopun jälkeen tarvi enää maksaa.

• Anonyymi

Jumala kyllä siunaa maallisella rikkaudella kun olet kunnolla etkä kyseenalaista oppejamme.

• Anonyymi

Jehovan todistajat harmageddonissa ne vaan ei tiedä missä se on mut anna rahasi ne ostaa hotelleja.

• Anonyymi

olen nähnyt että jumalattomin menestyy ja hurskain saa loputonta kärsimystä kaikenlaista olen nähnyt ja liian paljon on uskovien keskuudessa pelkkää sielullista roskaa josta ei jää käteen muut akuin surkeat muistot.

ja niiden aiheuttajat katoavat kuin tuhka tuuleen eivätkä tahdo tietää mitään aiheuttamistaan asioista.

• Anonyymi

Näinä lopunaikoina me kaikki joudumme kärsimään ja kaikki vain pahenee loppua kohti.Ei Jumalaa pidä syyttää,eihän Hän ole sitävarten että kaikkia autaa automaattisesti.Emme ymmärrä tarkoitusperiään.Tulee piankin aika että uskottomat joutuvat kärsimään monista sairauksistaan,eivätkä silti ota Jumalaa vastaan,vaan jatkavat pilkkaamistaan.Älä siis luovu uskostasi liittymällä noiden joukkoon.

• Anonyymi

Hmm. Jos uskoton kärsii, se on Jumalasta. Jos uskovainen kärsii, sekö ei? Tämähän on kirjoituksesi sanoma. Täytyy sanua, että ootte kyllä kummallista väkiä. Ja ruikutatte, kun teitä ei ymmärretä.

Olen sen kyllä tiennytkin, mutta hyvä kun nostit esille: odotatte aikaa, että epäuskoiset kärsivät. Niinhän teillä joka liikkeessä opetetaan. Varsinkin seuroissa . Ja väitätte rakastavanne lähimmäistä. No se on teidän tulkintanne.

• Anonyymi

Onpa outoa, eikö jumala tullutkaan rinkuttamaan ovikelloa ja lyönyt rahaa kouraan. Toiset uskoo keijukaisiin, jumaliin ja muihin yliluonnollisiin mielikuvituksen tuotteisiin.
      Minä en, uskon oman talouden hallintaan.

• Anonyymi

Pääsikö juutalaiset varastaan voi voi nehän huijaa petkuttaa.

• Anonyymi

Voi voi ! Sinustahan olisi demareille kansanedustaja ehdokkaaksi , ai niin jokin rötös olisi hyvä olla ns meriittinä joka vetoaa vaalikarjaan .

• Anonyymi

...

yksilö on se, mistä voi pitää huolen, itsestään

kaikki muu on kaikkea muuta, lapset, omaisuus...
      niillä on vaara eriytyä, erota...

elämä on..

mutta ainakin itsestään voi jatkaa pitää huolen!

kriisi vaikuttaa
      köyhien pitää tulla yhteen ja miettiä yhdessä ratkaisu
      suomen lait eivät päde sellaisenaan kuin ennen
      nyt pitää toimia ja olla odottamatta valtiolta apua
      kehitellä erilaisia itsenäisyyden tapoja..lisää
      siihen tarvitaan muita samanlaisia köyhiä
      ja yhdessä voi keksiä uutta ratkaisua

itselleni tulee mieleen kommuuni asuminen, jossa ruoan tuotanto...

Ukrainan kriisi voi jatkua vielä vuosia...jostakin hahmotin

Säilykkeiden tekeminen metsäantimista.
      Yksin on vaikea joka tapauksessa.

Kehittää köyhän selviytymisen strategiaa.

Maaima voi elää transitiota kun rikkaus vaihtuu köyhyyteen
      jolloin adaptaatio köyhyyteen vie oman aikansa
      kun oppii tulemaan toimeen ja tottumaan.

• Anonyymi

Mun elämä on nykyään tosi tylsää. Perhekiireiltä en enää ehdi minnekään. Aitoa joulutunnelmaakaan ei ole ehtinyt päästä kokemaan. Emme ole ehtineet joulun alla seuroihin, emme lauluiltoihin, emmekä kauneimpiin joululauluihin. Muutenkaan ystäviä ei ole ehtinyt näkemään sitten aika kausiin. Elämä kietoutunut aivan liiaksi kotiaskareisiin. Köyhyttä ollut vuosia, mutta nyt vasta tiukkaa onkin. En jaksa psalmiani sen enempää tänne avata. Meinaan vain sitä, että ei tääkään elämä mitään auvoa ole! Katto uhkaa lähteä vieläpä päältä.. Emme tule selviytymään tästä talvesta…. Ainakaan kunnialla. Jo nyt parisuhde on erittäin tulehtunut ja elämänhalu täysin hävöksissä.

• Anonyymi

niin meilläkin

mutta missä ratkaisu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin meilläkin

mutta missä ratkaisu?

Ratkaisua en tiedä. Olen hukassa. Olen erittäin pahasti hukassa.
        Itken yksikseni ja tekisi mieli riistää iteltä henki. Sitä en kuitenkaan voi tehdä, koska lapsille se olisi kova pala. Kiroan Jumalaa hiljaa, miksi hän loi minut ja teki minusta joillekin rakkaille ihmisille vanhemman. Harmittaa kamalasti näiden lapsieni puolesta. En tiedä ollenkaan, mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä. Ratkaisuksi kun ei käy se, että hävitän itseni tältä tellukselta. Toki hyvin epätoivoisessa tilanteessa en välttämättä jaksa enää ajatella, mitä muut ajattelee.. Kuinka paljon vastoinkäymisiä pitää sietää, että lopullinen raja tulee vastaan. Tänäänkin sain taas muutaman vastoinkäymisen lisää. Tuntuu melkein, kun elämäni olisi kirottu. Nämä vastoinkäymiset eivät ole mitään pieniä juttuja, sillä ne vaikuttaa myös tulevaan aika vahvasti. Tämän enempää en kuitenkaan avaa.

• Anonyymi

Kannattaa hakea häpeilemättä kaikki mahdolliset sosiaalituet, jotka on tilanteessasi saatavissa. Ammattiauttajien kanssa asioidessa voi muutenkin saada hyviä neuvoja miten jatkossa asiasi tulisi järjestää, varmasti ne järjestyvät aikanaan.

• Anonyymi

hakea mitä...?

• Anonyymi

Raharikkaat lestat ovat Rauhanyhdistyksille lahjoittaneet suuriakin summia rahaa, niin tuntuisi heidän antavan rikkauksistaan myös yksittäisille perheille.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      85
      3895
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1822
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      109
      1136
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      100
      1101
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      67
      966
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      882
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      811
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      22
      761
    Aihe