Taksiyrittäjän yrittäjäeläkemaksu on vähintään 600e/kk

Anonyymi-ap

Taksinkuljettajan TESsin mukainen minimipalkka on 14,49€/h. Sen perusteella taksiyrittäjälle pienin mahdollinen tammikuussa 2023 määrättävä YEL maksu on 700€/kk.

Maksakaa....🤣🤣🤣

12

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä juttu kun yhteiskunta pitää huolen, että taksikuskikin maksaa itselleen eläkettä ettei tarvitse vanhuksena yrittää elellä köyhyydessä ja puutteessa.

• Anonyymi

Tavallisen köyhän taksiyrittäjän liikevaihto on noin 6000€/kk. Sen mukaan Varman laskurin mukainen työtulosuositus 31 145€/vuosi. Silloin YEL maksu kuukaudessa on 484,91€. Vakuutusyhtiö päättää sen puolestasi ja maksu on suoraan ulosottokelpoinen. Joten tee lopetusilmoitus heti, jos haluat selviytyä.

• Anonyymi

No onpas vähän.
      Just nostin oman YEL maksun 1450€/kk.
      Laskin vähän mitä yrittäjänä auto tuottaa ja omat tunnit sekä tuntipalkkani niin saa riittää.
      Edelleen, ennemmin maksan eläkkeenä mitä veroina tulokseni.

• Anonyymi

Samat täällä.
        Senverran hyvin ollut keikkaa niin:
        A) ajan itse 160-180h/kk
        B) kuljettaja ajaa 180-200h/kk

Kuljettajalle läpitunti 15,05€/h plus ilta 18-22 2€/h ja yö 22-06 3€/h plus päivärahat.

Auton suorite on ollut joulukuussa 400-600km maksullista/24h.

Sillä se on elettävä minun ja mersulla ajavan työntekijäni.

• Anonyymi

Juttelitko äidin kanssa haaveistasi, samalla kun pyörittelit neppistä vuokrayksiönne muovimatolla Jakomäessä. Hyvää koulupäivää huomiseksi. Pian pääset joululomalle ja pulkkamäkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juttelitko äidin kanssa haaveistasi, samalla kun pyörittelit neppistä vuokrayksiönne muovimatolla Jakomäessä. Hyvää koulupäivää huomiseksi. Pian pääset joululomalle ja pulkkamäkeen.

Juuri näin. Jakotaksi on vaan paras.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, se oli sitä aikaa kun oli nuori.
        Kuljettajalle joululoma ja vapaus mennä vaikka pulkkamäkeen.
        Itse yrittäjänä ajetaan mitä keikkaa joulun aikaan tulee, toivotaan että Vkl sattuvat pyhät työllistää.
        Ja tarjotaan vaikka kirkkoon kyyti joulupäivän aamuna jos ei muuta ole.
        En vaan ymmärtänyt miten lapsuuteni liittyy viestiini.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samat täällä.
        Senverran hyvin ollut keikkaa niin:
        A) ajan itse 160-180h/kk
        B) kuljettaja ajaa 180-200h/kk

Kuljettajalle läpitunti 15,05€/h plus ilta 18-22 2€/h ja yö 22-06 3€/h plus päivärahat.

Auton suorite on ollut joulukuussa 400-600km maksullista/24h.

Sillä se on elettävä minun ja mersulla ajavan työntekijäni.

Noh, mä laskin edullisempaa on teettää hiljaiset vuorot kuljettajalla takuupalkalla plus lisillä.
        Sen 3000€/kk plus palkan sivukulut se maksaa mutta ajaa itse kiireisimmät ajat niin saa itselle hiukan paremman liksan niiltä osin.
        Onni on velaton auto jolla voi säästää 3 vuoteen uuden hinnan kasaan kun antaa entisen vaihdossa.
        Senverran on harmikseen joutunut peruuttaa ettei pellin alla ole enää suora 6-syl dieselmoottori vaikka mallimerkintä pysyy vaan samana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh, mä laskin edullisempaa on teettää hiljaiset vuorot kuljettajalla takuupalkalla plus lisillä.
        Sen 3000€/kk plus palkan sivukulut se maksaa mutta ajaa itse kiireisimmät ajat niin saa itselle hiukan paremman liksan niiltä osin.
        Onni on velaton auto jolla voi säästää 3 vuoteen uuden hinnan kasaan kun antaa entisen vaihdossa.
        Senverran on harmikseen joutunut peruuttaa ettei pellin alla ole enää suora 6-syl dieselmoottori vaikka mallimerkintä pysyy vaan samana.

3000€ palkalla voi saada jonkun kamelikuskin kolhimaan autoa ja pelottamaan asiakkaat pois. Ammattikuskit ei aja alle 5000€ liksoilla. Olet jämähtänyt menneisyyteen tai olet vain maalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3000€ palkalla voi saada jonkun kamelikuskin kolhimaan autoa ja pelottamaan asiakkaat pois. Ammattikuskit ei aja alle 5000€ liksoilla. Olet jämähtänyt menneisyyteen tai olet vain maalainen.

Kyllähän nuo ajaa, saavat käteen sen 3000€/kk päivärahoineen.
        Puhuvat suomea ja 150-170h/kk töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hemmetti.
        5000€/kk niin joutuu kyllä ajaa pyhänä jonkun verran.

• Anonyymi

https://www.ilmarinen.fi/ajankohtaista/blogit-ja-artikkelit/blogikirjoitukset/tiina-nurmi/saavatko-yrittajat-vihdoin-yhta-hyvan-elaketurvan-kuin-palkansaajat/?adfcd=1735135868.BKsOXA2FsUq3m5HJnHoYVQ.MjA4NTQ0NCw3MDM0MjE

"Työtulon tulisi olla yksiselitteinen eikä pohjautua arvioon.
      Kansainvälisesti on harvinaista, että sosiaaliturva pohjautuu harkinnanvaraisuutta edellyttävään arvioon.
      Palkansaajilla eläkkeen ja vakuutusmaksujen perusta on yksikäsitteisesti maksettu palkka.
      Yrittäjillä vastaavasti tämä voisi olla verotettava ansiotulo kuten pääosin muissa maissa on. "

Kuten muissa maissa on.

Suomi voi syyttää kroonisesta suurtyöttömyydestä vain itseään. Vasta holhoukseen päätyminen Kreikan tapaan laittaa asiat kohdilleen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      233
      5290
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      23
      3720
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      18
      2214
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      280
      2131
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      46
      1378
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1259
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      128
      1131
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      116
      956
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      34
      900
    10. Tiistaipäivää pakkastakin on

Hyvää päivää huomentakin. Olin vähän kaupungilla käymässä 😊❤️🌞❄️☕
      Ikävä
      196