Mitäpä arvelette kauanko Onnibussin Astromegoilla on vielä työsarkaa ennen vaihtoa uudempiin? Lienee kilometrejä kaikissa toista miljoonaa, tosin osa on käynyt ehostuksessa Virossa Buslandialla.
Seuraajamalli 2-kerroksinen vai riittääkö pitkä 1-kerronsinen teli?
Onnibus Astromegojen tulevaisuus
12
109
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä niillä perseaukisilla ole varaa, eikä kyllä ole järkeäkään uusia ostaa. Kunhan noi romut ruostuu puhki tai palaa tuhkaksi tai toistaitoiset jämäkuskit ajaa ne ojaan paskaksi niin pikkuhiljaa ne häviää kaikki. Ne olemattomat matkustajamäärät joita tampooni saa kyytiinsä voi viedä vaikka Sprinterillä sitten.
- Anonyymi
Ei tulla 2-kerroksisiin investoimaan. Capman lakkauttaa kaukoliikenteensä kannattamattomana hetkellä millä hyvänsä.
Voivat venyttää ja odottaessaan hölmöä ostajaa ajamalla miljoonia ajetuilla Flexeillä. - Anonyymi
Tuskin ostetaan enää uusia 2-kerroksisia. 2014 ne olivat järkevä ostos, nehän olivat pitkään loppuunmyytyjä. Silloin niissä oli uutuudenviehätystä mutta myös vanhojen toimijoiden kalliit kartellihinnat olivat tuolloin hyvin ihmisten mielissä. Nyt 2-kerrosbussit ovat tuttu juttu ja halpoja lippuja saa jo kaikilta toimijoilta, jopa junista, joten Astromegojen suurta kapasiteettia ei enää Suomessa tarvita.
- Anonyymi
Noin, mutta siirryttäessä yksikerrosbusseihin, huomaavat maksavat asiakkaat, etteivät nuo monopolihinnatkaan enää ole "halpoja", ja uusia yrittäjiä tulee taas jakamaan markkinoita.
Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit.
Aloittajan kysymykseen vastauksena. Koiviston auto-konsernissa busseilla yleensä ajetaan ainakin 20 vuotta, joten pitkä on työsarka vielä VanHooleilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin, mutta siirryttäessä yksikerrosbusseihin, huomaavat maksavat asiakkaat, etteivät nuo monopolihinnatkaan enää ole "halpoja", ja uusia yrittäjiä tulee taas jakamaan markkinoita.
Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit.
Aloittajan kysymykseen vastauksena. Koiviston auto-konsernissa busseilla yleensä ajetaan ainakin 20 vuotta, joten pitkä on työsarka vielä VanHooleilla."Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit."
Tämä pitää paikkansa vain osittain. Muitakin tehostuskohteita oli/on vanhoihin toimijoihin verrattuna. Ja kyllähän jos 40-50-paikkaisen normibussinkin saisi kulkemaan loppuunmyytynä, on helposti varaa ajaa halvoilla hinnoilla edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit."
Tämä pitää paikkansa vain osittain. Muitakin tehostuskohteita oli/on vanhoihin toimijoihin verrattuna. Ja kyllähän jos 40-50-paikkaisen normibussinkin saisi kulkemaan loppuunmyytynä, on helposti varaa ajaa halvoilla hinnoilla edelleen.50 matkustajaa x 3 euroa/lippu=150 euroa
50 matkustajaa x 5 euroa/lippu=250 euroa
Ei noilla oikein pärjää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
50 matkustajaa x 3 euroa/lippu=150 euroa
50 matkustajaa x 5 euroa/lippu=250 euroa
Ei noilla oikein pärjää.Lippujen keskihinta voi olla 10-15 euroa ajankohdasta riippuen. Plus rahtitulot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lippujen keskihinta voi olla 10-15 euroa ajankohdasta riippuen. Plus rahtitulot.
Rahti on mennyttä aikaa. Ja vaikka olisikin, niin 85 senttiä/paketti ei paljoa lämmitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahti on mennyttä aikaa. Ja vaikka olisikin, niin 85 senttiä/paketti ei paljoa lämmitä.
Rahtia ei tosiaan paljoa enää kulje valtateiden kaukobusseissa. Maaseudun joka pysäkillä pysähtyvissä busseissa tuota vielä näkee, esim. Pori-Kankaanpää-reitillä.
- Anonyymi
Uusia kaksikerrosautoja ei tule, koska ne eivät ole parhaita mahdollisia pikavuoroautoja sekä lisäksi tavattoman epämukavia. Jos toiminta jatkuu, sitä jatketaan Ruotsista käytettyinä ostettavilla normaalibusseilla. Saattaa myös olla, että CapMan vähitellen huomaa ostaneensa kaikkea muuta kuin myyjä lupasi ja luopuu kaukoliikenteestä joko kertarysäyksellä tai vähitellen.
- Anonyymi
Kimmo sanoi ettei pikavuoroja enää edes ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kimmo sanoi ettei pikavuoroja enää edes ole.
Onhan niitä, jopa kaikilla välipysäkeillä pysähtyviä.
https://liput.matkahuolto.fi/connectionlist?lang=fi&departurePlaceId=s53279&arrivalPlaceId=p1588&departureDate=2022-12-16#breadcrumb
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3633739Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091383- 941247
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651024Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass13861Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58847- 38840
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60829- 65821
Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11817