Mitäpä arvelette kauanko Onnibussin Astromegoilla on vielä työsarkaa ennen vaihtoa uudempiin? Lienee kilometrejä kaikissa toista miljoonaa, tosin osa on käynyt ehostuksessa Virossa Buslandialla.
Seuraajamalli 2-kerroksinen vai riittääkö pitkä 1-kerronsinen teli?
Onnibus Astromegojen tulevaisuus
12
141
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä niillä perseaukisilla ole varaa, eikä kyllä ole järkeäkään uusia ostaa. Kunhan noi romut ruostuu puhki tai palaa tuhkaksi tai toistaitoiset jämäkuskit ajaa ne ojaan paskaksi niin pikkuhiljaa ne häviää kaikki. Ne olemattomat matkustajamäärät joita tampooni saa kyytiinsä voi viedä vaikka Sprinterillä sitten.
- Anonyymi
Ei tulla 2-kerroksisiin investoimaan. Capman lakkauttaa kaukoliikenteensä kannattamattomana hetkellä millä hyvänsä.
Voivat venyttää ja odottaessaan hölmöä ostajaa ajamalla miljoonia ajetuilla Flexeillä. - Anonyymi
Tuskin ostetaan enää uusia 2-kerroksisia. 2014 ne olivat järkevä ostos, nehän olivat pitkään loppuunmyytyjä. Silloin niissä oli uutuudenviehätystä mutta myös vanhojen toimijoiden kalliit kartellihinnat olivat tuolloin hyvin ihmisten mielissä. Nyt 2-kerrosbussit ovat tuttu juttu ja halpoja lippuja saa jo kaikilta toimijoilta, jopa junista, joten Astromegojen suurta kapasiteettia ei enää Suomessa tarvita.
- Anonyymi
Noin, mutta siirryttäessä yksikerrosbusseihin, huomaavat maksavat asiakkaat, etteivät nuo monopolihinnatkaan enää ole "halpoja", ja uusia yrittäjiä tulee taas jakamaan markkinoita.
Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit.
Aloittajan kysymykseen vastauksena. Koiviston auto-konsernissa busseilla yleensä ajetaan ainakin 20 vuotta, joten pitkä on työsarka vielä VanHooleilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin, mutta siirryttäessä yksikerrosbusseihin, huomaavat maksavat asiakkaat, etteivät nuo monopolihinnatkaan enää ole "halpoja", ja uusia yrittäjiä tulee taas jakamaan markkinoita.
Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit.
Aloittajan kysymykseen vastauksena. Koiviston auto-konsernissa busseilla yleensä ajetaan ainakin 20 vuotta, joten pitkä on työsarka vielä VanHooleilla."Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit."
Tämä pitää paikkansa vain osittain. Muitakin tehostuskohteita oli/on vanhoihin toimijoihin verrattuna. Ja kyllähän jos 40-50-paikkaisen normibussinkin saisi kulkemaan loppuunmyytynä, on helposti varaa ajaa halvoilla hinnoilla edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit."
Tämä pitää paikkansa vain osittain. Muitakin tehostuskohteita oli/on vanhoihin toimijoihin verrattuna. Ja kyllähän jos 40-50-paikkaisen normibussinkin saisi kulkemaan loppuunmyytynä, on helposti varaa ajaa halvoilla hinnoilla edelleen.50 matkustajaa x 3 euroa/lippu=150 euroa
50 matkustajaa x 5 euroa/lippu=250 euroa
Ei noilla oikein pärjää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
50 matkustajaa x 3 euroa/lippu=150 euroa
50 matkustajaa x 5 euroa/lippu=250 euroa
Ei noilla oikein pärjää.Lippujen keskihinta voi olla 10-15 euroa ajankohdasta riippuen. Plus rahtitulot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lippujen keskihinta voi olla 10-15 euroa ajankohdasta riippuen. Plus rahtitulot.
Rahti on mennyttä aikaa. Ja vaikka olisikin, niin 85 senttiä/paketti ei paljoa lämmitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahti on mennyttä aikaa. Ja vaikka olisikin, niin 85 senttiä/paketti ei paljoa lämmitä.
Rahtia ei tosiaan paljoa enää kulje valtateiden kaukobusseissa. Maaseudun joka pysäkillä pysähtyvissä busseissa tuota vielä näkee, esim. Pori-Kankaanpää-reitillä.
- Anonyymi
Uusia kaksikerrosautoja ei tule, koska ne eivät ole parhaita mahdollisia pikavuoroautoja sekä lisäksi tavattoman epämukavia. Jos toiminta jatkuu, sitä jatketaan Ruotsista käytettyinä ostettavilla normaalibusseilla. Saattaa myös olla, että CapMan vähitellen huomaa ostaneensa kaikkea muuta kuin myyjä lupasi ja luopuu kaukoliikenteestä joko kertarysäyksellä tai vähitellen.
- Anonyymi
Kimmo sanoi ettei pikavuoroja enää edes ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kimmo sanoi ettei pikavuoroja enää edes ole.
Onhan niitä, jopa kaikilla välipysäkeillä pysähtyviä.
https://liput.matkahuolto.fi/connectionlist?lang=fi&departurePlaceId=s53279&arrivalPlaceId=p1588&departureDate=2022-12-16#breadcrumb
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2722400Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä2991289- 1081201
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831201Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581145Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi811096- 44962
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67897Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22860- 33767