Onnibus Astromegojen tulevaisuus

Anonyymi-ap

Mitäpä arvelette kauanko Onnibussin Astromegoilla on vielä työsarkaa ennen vaihtoa uudempiin? Lienee kilometrejä kaikissa toista miljoonaa, tosin osa on käynyt ehostuksessa Virossa Buslandialla.

Seuraajamalli 2-kerroksinen vai riittääkö pitkä 1-kerronsinen teli?

12

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä niillä perseaukisilla ole varaa, eikä kyllä ole järkeäkään uusia ostaa. Kunhan noi romut ruostuu puhki tai palaa tuhkaksi tai toistaitoiset jämäkuskit ajaa ne ojaan paskaksi niin pikkuhiljaa ne häviää kaikki. Ne olemattomat matkustajamäärät joita tampooni saa kyytiinsä voi viedä vaikka Sprinterillä sitten.

    • Anonyymi

      Ei tulla 2-kerroksisiin investoimaan. Capman lakkauttaa kaukoliikenteensä kannattamattomana hetkellä millä hyvänsä.
      Voivat venyttää ja odottaessaan hölmöä ostajaa ajamalla miljoonia ajetuilla Flexeillä.

    • Anonyymi

      Tuskin ostetaan enää uusia 2-kerroksisia. 2014 ne olivat järkevä ostos, nehän olivat pitkään loppuunmyytyjä. Silloin niissä oli uutuudenviehätystä mutta myös vanhojen toimijoiden kalliit kartellihinnat olivat tuolloin hyvin ihmisten mielissä. Nyt 2-kerrosbussit ovat tuttu juttu ja halpoja lippuja saa jo kaikilta toimijoilta, jopa junista, joten Astromegojen suurta kapasiteettia ei enää Suomessa tarvita.

      • Anonyymi

        Noin, mutta siirryttäessä yksikerrosbusseihin, huomaavat maksavat asiakkaat, etteivät nuo monopolihinnatkaan enää ole "halpoja", ja uusia yrittäjiä tulee taas jakamaan markkinoita.
        Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit.

        Aloittajan kysymykseen vastauksena. Koiviston auto-konsernissa busseilla yleensä ajetaan ainakin 20 vuotta, joten pitkä on työsarka vielä VanHooleilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin, mutta siirryttäessä yksikerrosbusseihin, huomaavat maksavat asiakkaat, etteivät nuo monopolihinnatkaan enää ole "halpoja", ja uusia yrittäjiä tulee taas jakamaan markkinoita.
        Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit.

        Aloittajan kysymykseen vastauksena. Koiviston auto-konsernissa busseilla yleensä ajetaan ainakin 20 vuotta, joten pitkä on työsarka vielä VanHooleilla.

        "Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit."

        Tämä pitää paikkansa vain osittain. Muitakin tehostuskohteita oli/on vanhoihin toimijoihin verrattuna. Ja kyllähän jos 40-50-paikkaisen normibussinkin saisi kulkemaan loppuunmyytynä, on helposti varaa ajaa halvoilla hinnoilla edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit."

        Tämä pitää paikkansa vain osittain. Muitakin tehostuskohteita oli/on vanhoihin toimijoihin verrattuna. Ja kyllähän jos 40-50-paikkaisen normibussinkin saisi kulkemaan loppuunmyytynä, on helposti varaa ajaa halvoilla hinnoilla edelleen.

        50 matkustajaa x 3 euroa/lippu=150 euroa
        50 matkustajaa x 5 euroa/lippu=250 euroa
        Ei noilla oikein pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 matkustajaa x 3 euroa/lippu=150 euroa
        50 matkustajaa x 5 euroa/lippu=250 euroa
        Ei noilla oikein pärjää.

        Lippujen keskihinta voi olla 10-15 euroa ajankohdasta riippuen. Plus rahtitulot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lippujen keskihinta voi olla 10-15 euroa ajankohdasta riippuen. Plus rahtitulot.

        Rahti on mennyttä aikaa. Ja vaikka olisikin, niin 85 senttiä/paketti ei paljoa lämmitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahti on mennyttä aikaa. Ja vaikka olisikin, niin 85 senttiä/paketti ei paljoa lämmitä.

        Rahtia ei tosiaan paljoa enää kulje valtateiden kaukobusseissa. Maaseudun joka pysäkillä pysähtyvissä busseissa tuota vielä näkee, esim. Pori-Kankaanpää-reitillä.


    • Anonyymi

      Uusia kaksikerrosautoja ei tule, koska ne eivät ole parhaita mahdollisia pikavuoroautoja sekä lisäksi tavattoman epämukavia. Jos toiminta jatkuu, sitä jatketaan Ruotsista käytettyinä ostettavilla normaalibusseilla. Saattaa myös olla, että CapMan vähitellen huomaa ostaneensa kaikkea muuta kuin myyjä lupasi ja luopuu kaukoliikenteestä joko kertarysäyksellä tai vähitellen.

      • Anonyymi

        Kimmo sanoi ettei pikavuoroja enää edes ole.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

      KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      363
      3739
    2. Kuka on mystinen heppamies?

      Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1383
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

      Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1247
    4. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1024
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

      The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      13
      861
    6. Perjantaita!

      Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      847
    7. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      840
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

      Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      829
    9. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

      Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      821
    10. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

      Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      11
      817
    Aihe