Luovutusvoitot ja asumistuki

Anonyymi-ap

Missäköhän menee raja, että luovutusvoittojen määrää ei katsota enää satunnaisiksi luovutusvoitoiksi? Kela ei suostu vastaamaan. Ainoa mitä tulee vastaukseksi, niin "se katsotaan tapauskohtaisesti". Eihän se näin saisi olla.

Niillä pitäisi olla selvä linjaus siitä, että onko 10 vai 100?

Onko muuten edelleen opiskelijoilla se tilanne, että luovutustappioita ei huomioida. Asumistuessa varmaankin ne huomioidaan vai eikö?

3

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä ole tyhmä. Järkihän sen sanoo, että 10 ei oo paljon, mutta sata on.

• Anonyymi

Kelan sivuilla asiasta on sanottu, että raja on siinä, että katsooko verottaja toiminnan ammattimaiseksi sijoitustoiminnaksi. Jos on ammattisijoittaja verottajan tulkinnan mukaan, silloin Kelankaan puolella toimintaa ei katsota enää satunnaiseksi luovutusvoitoksi. Useimmiten silloin luovutuksiin liittyvä liikevaihto lasketaan miljoonissa euroissa, ei kympeissä tai satasissa.

• Anonyymi

Tai en tiedä, lukeeko tuota Kelan sivuilla enää, mutta vielä vuosi sitten luki, kun oli Kysy Kelasta -palsta, johon Kelan edustaja vastannut, että jos verottaja pitää toimintaa satunnaisen toiminnan sijaan ammattimaisena sijoitustoimintana, sitten Kelakin pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan Emma gaala.

Luuleeko Martina olevansa koko Emmagaalan pääjehu vai mikä on? Monta päivää jo laittanut itseään gaalaa varten,ja tottakai, pois kotoa hotelliin pakko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      2938
    2. Erika Vikman Emmagaalassa

Luulin nähneeni tuolta harakalta kaiken, mutta erehdyin. Mikä hiton riepu sillä on päällä? Hirveä ilmestys!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      2165
    3. Ilman heijastinta ?

Kauhavalla lenkkeilijä menehtyi auton törmättyä päin. Kyllä se heijastin on halpa henkivakuutus pimeällä, toki ei ole tietoa että onko heijastinta käy
      Kauhava
      14
      2019
    4. Olen tajunnut että tein virheen

Kun meidän yhteys katkesi. Olisit ollut se oikea nainen mulle, miten enää voisin asian korjata? Olen pahoillani.
      Ikävä
      120
      1785
    5. Pilaa sun tunteista

Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
      Ikävä
      354
      1654
    6. Sofia lähti taas matkalle

sinä ja minä emme....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1388
    7. Kerro itsestäsi jotain, joka tulisi todennäköisesti yllätyksenä kaivatullesi

Hyvässä tai pahassa. (Mutta mieluummin tietysti olisi kiva kuulla niitä hyviä asioita!)
      Ikävä
      120
      1326
    8. Martina, uusi hirviö Jocelyn Wildenstein

Emma gaalan matolla Martinan esiintyi tänään, naama muuttuneena hirviön kaltaiseksi, kuten överi kauneusleikkauksia itselleen tehnyt Jocelyn Wildenste
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      1273
    9. Miehen malli ja rooli tässä yhteiskunnassa

Eli olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että miehen rooli on ollut murroksessa jo vuosikymmenien ajan ja yhä edelleen se on vähän hakusessaan. En ole
      Sinkut
      236
      1045
    10. 82 prosenttia kannattaa Natoa!!!

SUOMALAISTEN Nato-jäsenyyden kannatus on koko ajan vahvistunut ja vankistunut. IS:n Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 82 prosenttia on sit
      NATO
      252
      953
    Aihe