Luovutusvoitot ja asumistuki

Anonyymi-ap

Missäköhän menee raja, että luovutusvoittojen määrää ei katsota enää satunnaisiksi luovutusvoitoiksi? Kela ei suostu vastaamaan. Ainoa mitä tulee vastaukseksi, niin "se katsotaan tapauskohtaisesti". Eihän se näin saisi olla.

Niillä pitäisi olla selvä linjaus siitä, että onko 10 vai 100?

Onko muuten edelleen opiskelijoilla se tilanne, että luovutustappioita ei huomioida. Asumistuessa varmaankin ne huomioidaan vai eikö?

4

1466

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä ole tyhmä. Järkihän sen sanoo, että 10 ei oo paljon, mutta sata on.

• Anonyymi

Kelan sivuilla asiasta on sanottu, että raja on siinä, että katsooko verottaja toiminnan ammattimaiseksi sijoitustoiminnaksi. Jos on ammattisijoittaja verottajan tulkinnan mukaan, silloin Kelankaan puolella toimintaa ei katsota enää satunnaiseksi luovutusvoitoksi. Useimmiten silloin luovutuksiin liittyvä liikevaihto lasketaan miljoonissa euroissa, ei kympeissä tai satasissa.

• Anonyymi

Tai en tiedä, lukeeko tuota Kelan sivuilla enää, mutta vielä vuosi sitten luki, kun oli Kysy Kelasta -palsta, johon Kelan edustaja vastannut, että jos verottaja pitää toimintaa satunnaisen toiminnan sijaan ammattimaisena sijoitustoimintana, sitten Kelakin pitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1642
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      441
      1150
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      84
      1095
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      1015
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      993
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      877
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      655
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      642
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      171
      634
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      628
    Aihe