Mitä arvelette?
Noin kuusi prosenttia suomalaisista sairastaa masennusta. Jos hoitamaton masennus on läheisellä, kuten kumppanilla, vanhemmalla tai ystävällä, voi ihminen joutua hankalaan paikkaan.
Erityisen paljon elämään vaikuttaa oman kumppanin masennus. Se on myös helppo tulkita väärin parisuhdeongelmiksi. Näillä Mehiläisen psykoterapeutin ja työterveyspsykologin Thea Strandholmin neuvoilla voit tunnistaa läheisesi masennuksen ja pyrkiä parantamaan tilannetta.
Montaks masentunutta palstalta löytyy?
28
178
Vastaukset
Voin ilmoittautua. Minulla on siihen viimein lääke, vaikka sitä alkuun vastustelin, mutta se auttaa.
- Anonyymi
Eiköhän niitä oo vähintään toi 6%
Itte siinä liipasimella. - Anonyymi
Täällä yritän kyllä peittää sitä ei niin paha kuin ennen. Ei mas.lääkkeitä. Paras lääke on ilmastonvaihdos.
- Anonyymi
Rautatabletit auttaa. Matala vire voi johtua raudanpuutteesta.
Kokeile.- Anonyymi
Lyijymyrkytys auttaa.
- Anonyymi
D-vitamiini auttaa, 100ug päivässä, aamuisin
- Anonyymi
Alkoholin käyttämisen lopettaminen auttaa
- Anonyymi
Jospa menisit vaikka lukemaan aiheista mielenterveysongelmat ja päihderiippuvuudet ja lue jostain muualta kun palstalta.
- Anonyymi
Joskus aikoinani join nykyään en juo mutta ei se kyl vaikuta siihen että esiintymiskammo voi "ammattilaisen" mukaan olla masennus. Kyllä tässä ihan sama ongelma on edelleen.
Anonyymi kirjoitti:
Joskus aikoinani join nykyään en juo mutta ei se kyl vaikuta siihen että esiintymiskammo voi "ammattilaisen" mukaan olla masennus. Kyllä tässä ihan sama ongelma on edelleen.
Vai esiintymiskammo, jos katsoo ammattiesiintyjiä, muusikoita näyttelijöitä niin kaikki ne käyttää jotain lääkettä tuohon vaivaan, joko alkoholia, huumeita tai sitten reseptilääkkeitä, tai vaikka kaikkia sekaisin.
Eiköhän tuo esiintymiskammo ole ihmisen normaali olotila suuren yleisön edessä, olisi epänormaalia jos ei sellaista ihmisellä olisi, silloin olisi jokin psykiatrin määriteltävissä oleva mielenhäiriö jos sitä ei tuntisi.
Jokainen joka on ollut yli sadan ihmisen edessä lavalla esiintymässä tietää varmasti mistä puhun, kun yli sata silmäparia tuijottaa juuri sinua odottavasti... en tiedä voiko siihen mitenkään tottua, voi pärjätä sen kanssa mutta on se vaan niin luonnoton tilanne.
- Anonyymi
Ikäänkuin vahingossa valahdin harmaaseen hämärään, ja tällä kertaa on ollut kovin vaikea rämpiä sieltä pois.
- Anonyymi
Ryyppy arveluun. Kyllä se siittä.
- Anonyymi
Setvii noita kantoja netistä jos kynnelle kykeennee. Katto kun tulee niin kannat sinne sitten.
- Anonyymi
"Noin kuusi prosenttia suomalaisista"
omaa diagnoosin masennuksesta. Diagnoosilla saa saikkua eli päivärahaa sekä nappeja. Napit voi myydä kadulla. - Anonyymi
Ainakin oon kovaa vauhtia menossa sitä kohti. Eipä siinä. Tiedän ei ole vara masentua kukaan ei ota kiinni jos niin käy.
- Anonyymi
Multa varmaan löytyy kaikki vaivat.
- Anonyymi
Jotenkin luulen että aidosti masentunut tuskin jaksaa näitä selata. Joillekin nuoremmille sukupolville masennus taitaa vaan olla synonyymi pitkästymiselle.
- Anonyymi
Kyllä me masentuneetkin ikävöimme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä me masentuneetkin ikävöimme.
Jotenkin luulen, että sinä et ole aidosti masentunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan on kuule diagnoosilistalla keskivaikea masennus. Sen ovat lääkärit ja psykologit todenneet. Tietävät tilanteestani hiukkasen paljon enemmän kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei oikeesti ole muuta tekemistä kuin vähätellä muiden kokemuksia ja kartoittaa niiden aitoutta? Sivusta pakko mainita vaikka nillitätkin ätmille
- Anonyymi
Kyllä minä tiedän mitä se on. Mutta minut pelasti ihminen johon rakastuin salaa vajaa vuosi sitten. Nämä tunteet sai minut taas eloon. Kiitos hänelle ihanalle, toivon hänelle parasta mitä ikinä elämällä on antaa, vaikken se ole minä.
- Anonyymi
Rakastuminen tekee masentuneellekin ihmeitä. Maailmasta tulee vähän kauniimpi.
- Anonyymi
Joo minulla on esiintymiskammo joka jollain ihmeellisellä tavalla voi ammattilaisen mielestä olla masennus ja lopuksi ei mitään.
- Anonyymi
Kaikki. Suurin osa on luulojensa kanssa vielä laitoshoidossakin.
- Anonyymi
Ja silti sinä täällä vielä kirjoittelet
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561388
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611281Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu591281Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601135Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041111Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58927- 54887
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56883KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin81852Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu217808