Kiinteistökauppa Sievissä

Anonyymi-ap

Tämän viikon Sieviläisessä oli hyvä artikkeli tuulivoimaloiden vaikutuksista asukkaille. Siinä oli mielenkiintoinen tutkimus, että kiinteistöt eivät mene kaupaksi, jos tuulivoimala/tuulivoimaloita on liian lähellä kiinteistöä. Etäisyys kiinteistöstä pitää olla vähintään 8 km.
Sieviläiset ovat ajamassa itsensä pahaan kiinteistöloukkuun, koska täällä etäisyys on vain 2 km.
Muutenkaan kiinteistökauppa ei käy ja hinnat ovat romahtaneet. Tänne ei kannata rakentaa enää omakotitaloa. Tulevaisuus näyttää liian synkältä.
Mekin olemme selvittäneet kiinteistömme arvoa. Näillä näkymin hinta on romahtanut n. 30-40 %. Tilanne ei naurata. Pitäisi muuttaa pois töiden takia, mutta...

2

924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, Sievissä päättäjät ovat kapeakatseisia. On vaikea uskoa, että he eivät näe mitään muuta kuin tuulivoimaloista tulevat kiinteistöverotulot. He eivät arvosta adukkaiden mielipiteitä. Heille ei merkitse paljoakaan se, että tuulivoimalat aiheuttavat lähiasukkaille kärsimystä. Luultavasti heidän päähänsä ei ole edes pälkähtänyt miettiä tuulivoima-alueiden lähellä olevien kiinteistöjen arvoa, arvon laskua.

      Ihmetellä täytyy, että kunta on laittanut tulevaisuutensa tuulivoiman varaan. Ketkä kaikki ovat tämän strategian takana?

    • Anonyymi

      Sievin kunnan virkamiehet ja luottamushenkilöt ovat vastuussa tuulivoima-alueiden tulosta Sieviin. Heidän tulisi toimia kuntalaisten parhaaksi. Jotta he toimisivat kuntalaisten parhaaksi, kuntalaisia pitäisi kuunnella. Heillä on viisaus ja tieto omaan ympäristöönsä liittyen.

      Sieviläisiä ei myöskään saa käyttää koekaniineina siinä, miten paljon haittoja tuulivoimaloista saa aiheutua asukkaille. Koska jättimäiset tuulivoimalat ovat aika uusi asia Suomen maaseudulla, se tietenkin tarkoittaa sitä, että tuulivoimaloiden sijoitteluun pitää kiinnittää erityistä huomiota. Mieluummin pitää rakentaa niin kauas kylistä kuin mahdollista. Ei niin lähelle kyliä kuin mahdollista, kuten Sievissä on epäviisaasti toimittu (Jakonen).

      Sievin kunnan ei myöskään pidä mennä vihersiirtymäpuheen taakse. Huolipuhe ilmastonmuutoksesta ei oikeuta Sievin päättäjiä laistamaan velvollisuuksistaan toimia sieviläisten parhaaksi. Olisi tietysti kätevää väittää, että no kun on tämä ilmastonmuutos, niin meidänkin täytyy nyt sallia jättimäiset tuulivoimalat joka nyppylälle. Sellainen on väärän oikeutuksen hakemista ehkä omien virheiden peittelemiseksi ja vastuun pakoilemiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe