Flättärit ja jumalusko?

Anonyymi-ap

Kuinka suuri osa flättäreistä uskoo jonkinlaisen jumalan olemassaoloon?

43

151

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuosta en tiedä, mutta itse ole uudestisyntynyt Kristitty ja tiedän Maan olevan pallomainen, ja olen myös tavannut Kuussa käyneen Astronautin joka julisti Jumalan Sanaa.

      • Anonyymi

        Olet tavannut kuussa käyneen astronautin??? Tuohon et taida uskoa itsekään!! Tai sitten tämä herra on huijari ja susi lammasten vaatteissa. Kaikkea ei kannata uskoa, mitä villeissä seurakunnissa julistettaan. Kannattaa sitoa maailmanäkemys Jumalan Sanaan ja siitä pohjautuviin opetuksiin Jeesuksessa Kristuksessa, niin asiat avautuu selvemmin. Maa on litteä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tavannut kuussa käyneen astronautin??? Tuohon et taida uskoa itsekään!! Tai sitten tämä herra on huijari ja susi lammasten vaatteissa. Kaikkea ei kannata uskoa, mitä villeissä seurakunnissa julistettaan. Kannattaa sitoa maailmanäkemys Jumalan Sanaan ja siitä pohjautuviin opetuksiin Jeesuksessa Kristuksessa, niin asiat avautuu selvemmin. Maa on litteä!

        Mikset sitten sido omaa maailmannäkemystäsi Jumalan sanaan?
        MISSÄÄN kohtaa Raamattua ei sanota selkeästi ja yksiselitteisesti, että maa olisi litteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sitten sido omaa maailmannäkemystäsi Jumalan sanaan?
        MISSÄÄN kohtaa Raamattua ei sanota selkeästi ja yksiselitteisesti, että maa olisi litteä.

        Raamatussa sanotaan, että korkealta vuorelta näkee Maan joka kolkkaan. Ei oikein onnistu, jos Maa on pallo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tavannut kuussa käyneen astronautin??? Tuohon et taida uskoa itsekään!! Tai sitten tämä herra on huijari ja susi lammasten vaatteissa. Kaikkea ei kannata uskoa, mitä villeissä seurakunnissa julistettaan. Kannattaa sitoa maailmanäkemys Jumalan Sanaan ja siitä pohjautuviin opetuksiin Jeesuksessa Kristuksessa, niin asiat avautuu selvemmin. Maa on litteä!

        "Olet tavannut kuussa käyneen astronautin???"

        Kyllä, James B Irwin, Kuussa käynyt Astronautti, kävi Suomessa 1978 kesällä Helluntaiherätyksen Kesäkonfferenssissa Keuruulla puhumassa, sekä myös omassa kotiseurakunnassani. Kuulin hänen saarnojaan siis muutamankin eri kerran, ja vaihdoin muutaman sanankin ihan henkilökohtaisesti.

        Jotenka hänen saarnojaan kuulleita Suomessa on vielä 2022 vähintään satoja, tai joitain tuhansia; asiassa ei ole siis mitään kummallista.

        Googlella muuten löytyi myös allaoleva.

        http://bwanajoe.blogspot.com/2016/10/raamattu-ei-tunne-litteaa-maata.html

        Et pysty sanomaan mitään sellaista joka muuttaisi Uskoani, tai näkemystä Maan muodosta, ethän siis tuhlaa aikaasi?

        Katson myös että tehtäväni on varoittaa muita palstalaisia siitä että SINÄ et todellakaan edusta tunnettua Kristinuskoa näkemystesi kanssa, sinä HALVENNAT Kristinuskoa; ja olen vakuuttunut että tämä on tarkoituksellista ja kumpuaa itse Saatanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että korkealta vuorelta näkee Maan joka kolkkaan. Ei oikein onnistu, jos Maa on pallo.

        JOS maa olisi litteä kuten väitätte, YHDELTÄKÄÄN vuorelta ei näkisi maan joka kolkkaan, sanotaan sitten Raamatussa mitä sanotaan.
        Maa on pallo edelleenkin, ei se litteäksi muutu, meuhkaatte miten paljon hyvänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että korkealta vuorelta näkee Maan joka kolkkaan. Ei oikein onnistu, jos Maa on pallo.

        Jos jostain korkealta vuorelta näkee maan joka kolkkaan, niin silloin maan joka kolkasta pitäisi näkyä joku korkea vuori. Eikö tämä ole loogista. Itse en tuollaista vuorta näe missään. Ellei se vuori sitten ole kuussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jostain korkealta vuorelta näkee maan joka kolkkaan, niin silloin maan joka kolkasta pitäisi näkyä joku korkea vuori. Eikö tämä ole loogista. Itse en tuollaista vuorta näe missään. Ellei se vuori sitten ole kuussa?

        Ajattelen itse, että Raamatun kertomuksia ei pidä ajatella tuolla tavalla miten sinä vaikutat ajattelevan.

        Sattuneesta syystä perimätiedon mukaan se korkea vuori on tämä:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Mount_of_Temptation

        Sieltä on ehdottomasti hyvä näkyvyys, mutta ei sieltä esim Kiinaan voisi nähdä, vaikka maa olisi kuinka litteä, koska välissä on mm. paljon korkeampi Himalaja.


    • Anonyymi

      Minä en vain usko Jumalaan. Minä tiedän, että Jumala on. Ja että Jumala loi litteän maan. Olenkin kaikkinensa todellinen maatietoinen. Tiedän, mistä maa tuli ja miksi se tuli. Ja minkälaiseksi se tuli. Kaiken kertoo minun omatunto, eli sydämeni. Minun omatuntoni on sidottu Jumalan Sanaan ja siksi Jumalan mielen mukainen. Tiedän tasan tarkkaan, että Jumala on. Siksi minua ei voi kutsua uskovaiseksi, vaan enemmänkin tietäväksi!

      • Anonyymi

        Eli Herra paiskasi frisbee kiekon ja se sattui päätymään näille main?


      • Anonyymi

        Vahvaa todistelua ihmiseltä, joka ei näköjään edes tiedä, mitä tieto tarkoittaa.


    • Raamatun luomiskertomuksen ja kehitysopin välillä vallitsee sovittamaton ristiriita.
      Muotoilisin uskon Jumalaan kysymyksellä että uskotteko että olemme syntyneet älykkään suunnittelun tuloksena?

      Vaihtoehtona on alkuräjähdys ja kehitysoppi. Kolmatta vaihtoehtoa en ole nähnyt enkä kuullut.

      • Anonyymi

        Tällä palstalla ei kyllä paljon näe todisteita älykkäästä suunnittelusta, pikemminkin suuren määrän satunnaisia mutaatioita.


      • Anonyymi

        Molammat on totta mut ei kerrota sitä flättäreille ettei tulis paha mieli kun koko lattia lähtis alta.


      • Anonyymi

        Unohdat, sopivasta ja mahdollisesti tahallaan, että on myös vaihtoehto että tuo kehitysoppi olisi Jumalan luoma.

        En näe tuossa mitään ristiriitaa.

        Evoluutio toimii varsin mallikkaasti ollakseen vain kokoelma sattumia.

        Ja Jumala joka pystyy luomaan Maailmankaikkeuden omaa toki myös kyvyn suorittaa sen tuon Alkuräjähdyksen avulla.


    • Kuten tunnettu flättäreiden sanonta kuuluu: "Litteän maan päällä ei ole ateisteja."

      Tällä tarkoitetaan siis sitä, että jos tajuat, että maa on litteä, et voi enää olla ateisti, koska vain Jumala voi luoda litteän maan jossa on elämää, joten Jumalan on pakko olla olemassa jos maa on litteä. Alkuräjähdys ei voi luoda litteää maata jossa on elämää.

      • Anonyymi

        Kun tätä palstaa lukee, huomaa, että täällä maapäällä on ihan liian vähän älyllistä elämää.
        Jumala on olemassa, vaikka tietäisikin, että maa on pallo, kuten Aurinkokin, ja kaikki sitä kiertävät planeetat.
        Sanoit ihan oikein, JOS maa on litteä, koska kaikki tuhansien vuosien tutkimus ja todisteet kertovat selkeästi ja yksiselitteisesti, että maa on pallo ja avaruus on olemassa!

        Alkuräjähdyksestä: mikä on Raamatun ensimmäinen sana? Sehän on ALUSSA!!!!
        Siis oli hetki, jolloin kaikki alkoi, ei ollut avaruutta, ei edes aikaa.
        Tuo alkuräjähdys ei tee Jumalaa olemattomaksi, joku viisas henkilö on sanonut, ettei Jumala ole mikään maailmaa palikka kerrallaan tekevä rakennusmies, vaan lainsäätäjä, joka on asettanut luonnonlait, jotka mahdollistivat maailman luomisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tätä palstaa lukee, huomaa, että täällä maapäällä on ihan liian vähän älyllistä elämää.
        Jumala on olemassa, vaikka tietäisikin, että maa on pallo, kuten Aurinkokin, ja kaikki sitä kiertävät planeetat.
        Sanoit ihan oikein, JOS maa on litteä, koska kaikki tuhansien vuosien tutkimus ja todisteet kertovat selkeästi ja yksiselitteisesti, että maa on pallo ja avaruus on olemassa!

        Alkuräjähdyksestä: mikä on Raamatun ensimmäinen sana? Sehän on ALUSSA!!!!
        Siis oli hetki, jolloin kaikki alkoi, ei ollut avaruutta, ei edes aikaa.
        Tuo alkuräjähdys ei tee Jumalaa olemattomaksi, joku viisas henkilö on sanonut, ettei Jumala ole mikään maailmaa palikka kerrallaan tekevä rakennusmies, vaan lainsäätäjä, joka on asettanut luonnonlait, jotka mahdollistivat maailman luomisen.

        Nyt vaan pitää uskoa joulupukin toimivaltaan , Putinin epäilemättä olemattomaan inhimillisen älyn olemiseen ja vasemmistolaiseksi haukutun hallituksen e et ilmaisista tuista rikkaille kuten sähköautojen tuki ja suurkuluttajan (siis rikkaan) sähkölaskuihin!


      • Anonyymi

        Trex:

        Tunnettu sanonta Kristityissä piireissa kuuluu: "Litteää maata julistavat ovat Jumalanpilkkaajia ja Saatanan oppilaita".

        Uudestisyntyneet Uskovat EIVÄT USKO LITTEÄÄN MAAHAN.

        Jumala loi MAAPALLON.

        Tehdään tää nyt kerrasta selväksi, jookos?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trex:

        Tunnettu sanonta Kristityissä piireissa kuuluu: "Litteää maata julistavat ovat Jumalanpilkkaajia ja Saatanan oppilaita".

        Uudestisyntyneet Uskovat EIVÄT USKO LITTEÄÄN MAAHAN.

        Jumala loi MAAPALLON.

        Tehdään tää nyt kerrasta selväksi, jookos?

        Harvat kristityt uskoo litteään maahan, mutta Raamatullisen kosmologian mukaan maa on litteä:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Biblical_cosmology

        Ilmestyskirjan kirjoittaja kohdassa 7:1 oletti myös, että maa on litteä:

        "Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun."


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        Harvat kristityt uskoo litteään maahan, mutta Raamatullisen kosmologian mukaan maa on litteä:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Biblical_cosmology

        Ilmestyskirjan kirjoittaja kohdassa 7:1 oletti myös, että maa on litteä:

        "Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun."

        Selvisi sitten tämäkin, Trex on selvästi kaiken Kristinuskoa palstalla halventavat kirjoituksen tekijänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trex:

        Tunnettu sanonta Kristityissä piireissa kuuluu: "Litteää maata julistavat ovat Jumalanpilkkaajia ja Saatanan oppilaita".

        Uudestisyntyneet Uskovat EIVÄT USKO LITTEÄÄN MAAHAN.

        Jumala loi MAAPALLON.

        Tehdään tää nyt kerrasta selväksi, jookos?

        "Jumala loi MAAPALLON."

        Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala loi MAAPALLON."

        Miten?

        Jos osaisin vastata tuohon olisi myös jonkinasteinen jumala, ja poistaisin sun olemassaolosta ihan vain koska pystyn.

        Koska kuitenkin olet kysymässä tiedämme siis etten ole minkäänasteinen jumala jotenka mulla ei ole edes pienintä mahdollisuutta tietää mitenkä tuollainen tapahtuu.

        Se että minä en osaa sitä selittää ei tarkoita automaattisesti ettei sellaista sitten vain voi tapahtua. Se tarkoittaa ainoastaan etten minä (tai sinäkään) sitä tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos osaisin vastata tuohon olisi myös jonkinasteinen jumala, ja poistaisin sun olemassaolosta ihan vain koska pystyn.

        Koska kuitenkin olet kysymässä tiedämme siis etten ole minkäänasteinen jumala jotenka mulla ei ole edes pienintä mahdollisuutta tietää mitenkä tuollainen tapahtuu.

        Se että minä en osaa sitä selittää ei tarkoita automaattisesti ettei sellaista sitten vain voi tapahtua. Se tarkoittaa ainoastaan etten minä (tai sinäkään) sitä tiedä.

        Tiedän planeettojen ja tähtien muodostumisesta suhteellisen paljon. Jumalaa niiden muodostumiseen ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän planeettojen ja tähtien muodostumisesta suhteellisen paljon. Jumalaa niiden muodostumiseen ei tarvita.

        Kuka on luonut luonnonlait, joita tarvitaan tähtien muodostamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on luonut luonnonlait, joita tarvitaan tähtien muodostamiseen?

        Ei kukaan. Luonnonlait ovat fysiikkaan perustuvia.
        Vaihtoehtoisesti voit tietenkin kertoa, MITEN jumalasi loi luonnonlait. Ymmärrät toki, että mantra "jumala loi" on tässä yhteydessä naurettavaa paskaa, jos et osaa perustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan. Luonnonlait ovat fysiikkaan perustuvia.
        Vaihtoehtoisesti voit tietenkin kertoa, MITEN jumalasi loi luonnonlait. Ymmärrät toki, että mantra "jumala loi" on tässä yhteydessä naurettavaa paskaa, jos et osaa perustella.

        Koska ihminen on rajattu kyvyiltääm ei hän toki kykene tuollaista selittämään.

        Koska sen selittääkseen pitäisi itse olla Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan. Luonnonlait ovat fysiikkaan perustuvia.
        Vaihtoehtoisesti voit tietenkin kertoa, MITEN jumalasi loi luonnonlait. Ymmärrät toki, että mantra "jumala loi" on tässä yhteydessä naurettavaa paskaa, jos et osaa perustella.

        Kuka loi tuon fysiikan johon luonnonlait perustuvat?


    • Anonyymi

      Ite oon flättäri, mutta en uskovainen. Olen pitkälti ateisti, joka ajattelee niin, että maan piiri on ollut aina olemassa. Aika ajoin vain sivilisaatio sen päällä tuhoutuu. Sitten syntyy uutta. Me emme ole ensimmäinen sivilisaatio eläimistöineen täällä. Kun yksi kokonainen ekosysteemi loppuu ja paikalle laskeutuu hiljaisuus, säkenöityy pikkuhiljaa uutta elämää alkupalikoista lähtien. Elämän kiertokulku vain on tämä. Maanpiiri on silti aina ja kosminen kosmos. Me kaikki tavallaan ollaan aina olemassa, vaikka tietoisuudet menee ja tulee syntymien ja kuolemien mukana. Seuraavassa elämässä emme tiedä aiemmasta.

    • Anonyymi

      Tehdessäni aloitusta mietin, minkälaisen kirjon idiootteja saisin vastaamaan. Moninaisuus on jo ehtinyt ylittää arveluni, ja avauksesta on vasta muutama tunti.
      Kertokaa lisää, kaikki ei vielä voi olla tässä.

      • Anonyymi

        Jutusta saattaa tulla aika pitkä, jos jokainen lättypää antaa oman versionsa maasta.ja korkeammista voimista.


    • Itse olen aina uskonut Jumalan olemassaoloon, myös silloin kun elin ns. palloharhassa.
      Näyttö älykkäästä suunnittelusta on erittäin vahvaa.
      Maatietoiseksi heräsin noin 2016-2018 vuosina kun katselin lättäreiden youtube videoita ja luin blogejaan ja huomasin että flättäreiden todisteet litteänmaan puolesta ovat mittavia enkä todisteita kyennyt kumoamaan.

      Sen (valaistumisen) jälkeen poistin asunnostani karttapallot ja seinällä olleen kartan kuun pinnasta heitin ne roskikseen koska en enää usko palloteorian kuun olemassaoloon.

      Sanoisin nykyään olevani Jumal tietoinen, valaistunut maatietoinen henkilö.

      Tosin on olemassa vielä minua maatietoisempia henkilöitä joilta opin lähes päivittäin lisää tietoa litteästä maailmastamme.

      • Anonyymi

        Sinun kohdaltasi kaikki toivo lienee heitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kohdaltasi kaikki toivo lienee heitetty.

        "Sinun kohdaltasi kaikki toivo lienee heitetty."

        Aina voi tehdä parannuksen.

        Jeesus rakastaa edelleen myös Delfineä, ja hyvin mahdollisesti hänen oma äitinsä, jos vielä elää, joka päivä rukoilee poikansa puolesta että kääntyisi pois kaikesta Saatanasta mihin näyttää pahasti eksyneen.


      • Anonyymi

        Et ole flättäri, vaan huomionhakuinen, ystävätön pelle.
        Miksi olet yksinäinen? Mieti sitä.


      • Anonyymi

        Ei tulis mieleenkään lukea minkään valh... anteeksi "tietopisteen" sivustoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tulis mieleenkään lukea minkään valh... anteeksi "tietopisteen" sivustoa!

        Jos haluat elää pallovalheessa lopun ikääsi niin omapahan on valintasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat elää pallovalheessa lopun ikääsi niin omapahan on valintasi.

        SIIS minun valintani on elää ihan tässä normaalissa elämässä ilman mitään lättymaavalheita, jos joku haluaa elää tuossa lättymaaharhassa, omapa on valintansa, totuutta on saatavilla monesta tuutista, mutta jos totuus ei kelpaa, se on oma valintansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluat elää pallovalheessa lopun ikääsi niin omapahan on valintasi.

        Jos todella ajattelet noin niin vittuako sä täällä tai missään sitten julistat jostain Litteästä Maasta?


    • Anonyymi

      Flättärit uskoo Putiniin.

      • Anonyymi

        Mutta Putin haluaa että Venäjä tutkii avaruutta ja menee Kuuhun perustamaan oman tukikohdan. Putin siis ei usko Litteään Maahan.

        Sanoisin siis että tilanne on varsin jännä sen Littarin kannalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      336
      3970
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2267
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      119
      1592
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1410
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1393
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1257
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1228
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1088
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1064
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      332
      976
    Aihe