Työpaikkojen hakematta jättäminen ja siitä myöhemmin kiinni jääminen

Anonyymi-ap

Työttömältä työnhakijalta edellytetään 4 työpaikan hakemista kuukaudessa.

On työttömiä työnhakijoita, jotka eivät näin tee, eivätkä jää kiinni.

Miten kävisi, jos työtön olisi nostanut työmarkkinatukea jo vuoden, mutta ei olisi oikeasti kertaakaan hakenut koko vuoden aikana noita töitä? Hän siis olisi salannut työnhaun laiminlyönnin luottaen siihen, ettei asiaa tarkisteta.

Sitten jäisi vuoden päästä kiinni, kun virkailija päättäisi ottaa asiasta selvää. Tulisiko petossyyte? Maksettujen työmarkkinatukien takaisinperintä?

Vaiko vain se lyhyt 5 päivän karenssi, joka alkaisi kiinnijäämispäivästä?

288

6321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kaikilta edellytetä. Vain niiltä jotka ovat jääneet työttömiksi tuon lain säätämisen jälkeen.
      Virkailija selvittää tietysti työttömältä itseltään onko tämä hakenut töitä käyntien yhteydessä ja siihen voi tietysti vastata että olen. Vaikea jäädä kiini jos ei tunnusta itse ettei ole hakenut. Omilla sivuilla voi myös käydä laittamassa rastin ruutuun jos siellä kysytään onko hakenut paikkaa.

      • Anonyymi

        Kyllä edellytetään aivan kaikilta työttömiltä.
        Älkää antako väärää tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä edellytetään aivan kaikilta työttömiltä.
        Älkää antako väärää tietoa.

        Itse en ainakaan ole hakenut. Tuohan piti sopia työkkärin tapaamisessa mutta minulla ei ole sellaista ollut yli vuoteen.. Odotan että asiasta sovitaan ensin niin toimin sitten vaaditulla tavalla.

        Joiltakin edellytetään esim 2 paikan hakemista. Vaihtelee tapauskohtaisesti. Jos on vain vähän aikaa ollut työttömänä niin varmasti 4 paikkaa kuukaudessa on silloin velvoite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ainakaan ole hakenut. Tuohan piti sopia työkkärin tapaamisessa mutta minulla ei ole sellaista ollut yli vuoteen.. Odotan että asiasta sovitaan ensin niin toimin sitten vaaditulla tavalla.

        Joiltakin edellytetään esim 2 paikan hakemista. Vaihtelee tapauskohtaisesti. Jos on vain vähän aikaa ollut työttömänä niin varmasti 4 paikkaa kuukaudessa on silloin velvoite.

        "Itse en ainakaan ole hakenut."

        Eihän tuo kumoa työttömiä koskevaa työnhakuvelvoitetta., joka astui voimaan 2.5.2022.

        Yhtä pätevä selitys kuin banaanilaatikkomiehen väite siitä, että koska hän ei kykene muuttamaan, ei kukaan muukaan työtön kykene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse en ainakaan ole hakenut."

        Eihän tuo kumoa työttömiä koskevaa työnhakuvelvoitetta., joka astui voimaan 2.5.2022.

        Yhtä pätevä selitys kuin banaanilaatikkomiehen väite siitä, että koska hän ei kykene muuttamaan, ei kukaan muukaan työtön kykene.

        Odotan edelleen että minun kanssa tuo sovitaan jotta voin toimia vaaditulla tavalla. Minun tulee tietää sopimuksen ehdot, esim paikkojen määrä mitä hakea kuukauden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotan edelleen että minun kanssa tuo sovitaan jotta voin toimia vaaditulla tavalla. Minun tulee tietää sopimuksen ehdot, esim paikkojen määrä mitä hakea kuukauden aikana.

        'Sopimuksen ehdot" kirjataan aktivointisuunnitelmaasi tai monialaiseen työllistymissuunnitelmaasi seuraavalla tapaamiskerralla, ellet sitä ennen työllisty tai ryhdy opiskelijaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotan edelleen että minun kanssa tuo sovitaan jotta voin toimia vaaditulla tavalla. Minun tulee tietää sopimuksen ehdot, esim paikkojen määrä mitä hakea kuukauden aikana.

        Ei ole työpaikkoja soissa yedetään mikä on palkan suuruus oitää tullamkikielemaan
        Ja missäön ei saa sitä knimiä kolla tulee toimeen elikkä. 3ooo e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole työpaikkoja soissa yedetään mikä on palkan suuruus oitää tullamkikielemaan
        Ja missäön ei saa sitä knimiä kolla tulee toimeen elikkä. 3ooo e

        Lähetä avoimia hakemuksia, joissa perustelet mistä syystä sinulle tulisi maksaa kyseistä palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä edellytetään aivan kaikilta työttömiltä.
        Älkää antako väärää tietoa.

        Olen minäkin työtön, ja käyn n 4-5 pv viikossa töissä 5-7 h kunakin päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Sopimuksen ehdot" kirjataan aktivointisuunnitelmaasi tai monialaiseen työllistymissuunnitelmaasi seuraavalla tapaamiskerralla, ellet sitä ennen työllisty tai ryhdy opiskelijaksi.

        Minkälainen valtio pakottaa kansalaiset tekemään jonkun random virkailijan kanssa oman elämänsä suunnnitelmia?

        Minkälainen valtio kuvittelee että on julkisen vallan tehtävä ängetä nokkansa yksityisten kansalaisten elämään, ja velvoittaa heidät tekemään jotain satanan aktivointisuunnitelmia omassa elämässään? Täti tulee määräämään että sun pitää yksityiselämässäsi aktiivisesti käydä joka viikko yhden kerran ulkoilemassa että sää aktivoidut.

        Suomi on absurdistan.

        Suomessa lainsäätäjä on - siis ihan oikeasti, tämä ei ole vitsi - kirjannut lakiin että kansalaisella on oltava palveluntarve jos...

        Tämä on LAISSA. Lainsäätäjä määrää kansalaisille tarpeita joita heillä ei ole.

        §2

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141369

        Laki itsemääräämisoikeudesta on erikseen tehty koskien vain potilaita ja vammaisia.

        Ilmeisesti terveitä normaaleja kansalaisia itsemääräämisoikeus ei koske edes sitä vähää mitä potilaita ja vammaisia.

        Mutta jopa itsemääräämisoikeutta koskeva kielekäyttö on aika uskomatonta:

        https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeudet/potilaan-itsemaaraamisoikeus

        "Itsemääräämisoikeus tarkoittaa potilaan oikeutta osallistua itseään koskevaan päätöksentekoon."

        Että on ihan oikeus osallistua itseä koskevaan päätöksentekoon? Herranjestas sentään. Ihmisellä on de facto oikeus määrätä absoluuttisesti omasta elämästään. Suomessa lainsäätäjä antaa armollisesti kansalaisille luvan OSALLISTUA omaan elämäänsä kun muut sitä ohjailevat ja määräilevät. Suomessa edes lainsäätäjä ei näe kansalaisia vakavasti otettavina itseohjautuvina, absoluuttisesti itse omasta elämästään päättävinä, itseään määräävinä aikuisina ihmisinä.

        Mutta kun kyseessä on työtön, joka on katsottu jotenkin moniongelmaiseksi esimerkiksi vain työttömyyden keston perusteella, hänelle ilmoitetaan että hänellä on yhteispalvelun tarve. Hänet MÄÄRÄTÄÄN tekemään aktivointisuunnitelma jonkun holhoojan kanssa.

        Suomi on todella, todella sairas yhteiskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen valtio pakottaa kansalaiset tekemään jonkun random virkailijan kanssa oman elämänsä suunnnitelmia?

        Minkälainen valtio kuvittelee että on julkisen vallan tehtävä ängetä nokkansa yksityisten kansalaisten elämään, ja velvoittaa heidät tekemään jotain satanan aktivointisuunnitelmia omassa elämässään? Täti tulee määräämään että sun pitää yksityiselämässäsi aktiivisesti käydä joka viikko yhden kerran ulkoilemassa että sää aktivoidut.

        Suomi on absurdistan.

        Suomessa lainsäätäjä on - siis ihan oikeasti, tämä ei ole vitsi - kirjannut lakiin että kansalaisella on oltava palveluntarve jos...

        Tämä on LAISSA. Lainsäätäjä määrää kansalaisille tarpeita joita heillä ei ole.

        §2

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141369

        Laki itsemääräämisoikeudesta on erikseen tehty koskien vain potilaita ja vammaisia.

        Ilmeisesti terveitä normaaleja kansalaisia itsemääräämisoikeus ei koske edes sitä vähää mitä potilaita ja vammaisia.

        Mutta jopa itsemääräämisoikeutta koskeva kielekäyttö on aika uskomatonta:

        https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeudet/potilaan-itsemaaraamisoikeus

        "Itsemääräämisoikeus tarkoittaa potilaan oikeutta osallistua itseään koskevaan päätöksentekoon."

        Että on ihan oikeus osallistua itseä koskevaan päätöksentekoon? Herranjestas sentään. Ihmisellä on de facto oikeus määrätä absoluuttisesti omasta elämästään. Suomessa lainsäätäjä antaa armollisesti kansalaisille luvan OSALLISTUA omaan elämäänsä kun muut sitä ohjailevat ja määräilevät. Suomessa edes lainsäätäjä ei näe kansalaisia vakavasti otettavina itseohjautuvina, absoluuttisesti itse omasta elämästään päättävinä, itseään määräävinä aikuisina ihmisinä.

        Mutta kun kyseessä on työtön, joka on katsottu jotenkin moniongelmaiseksi esimerkiksi vain työttömyyden keston perusteella, hänelle ilmoitetaan että hänellä on yhteispalvelun tarve. Hänet MÄÄRÄTÄÄN tekemään aktivointisuunnitelma jonkun holhoojan kanssa.

        Suomi on todella, todella sairas yhteiskunta.

        "Minkälainen valtio pakottaa kansalaiset tekemään jonkun random virkailijan kanssa oman elämänsä suunnnitelmia?

        Minkälainen valtio kuvittelee että on julkisen vallan tehtävä ängetä nokkansa yksityisten kansalaisten elämään, ja velvoittaa heidät tekemään jotain satanan aktivointisuunnitelmia omassa elämässään? Täti tulee määräämään että sun pitää yksityiselämässäsi aktiivisesti käydä joka viikko yhden kerran ulkoilemassa että sää aktivoidut."

        Eihän toi koske kuin työttömiä.

        Jos olisit töissä kantahenkilömä puolustusvoimissa, niin valtio päättäisi mm. pukeutumisestasi. Viiksiäkään et saisi kasvattaa ja korujen pitämistäkin rajoitettaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minkälainen valtio pakottaa kansalaiset tekemään jonkun random virkailijan kanssa oman elämänsä suunnnitelmia?

        Minkälainen valtio kuvittelee että on julkisen vallan tehtävä ängetä nokkansa yksityisten kansalaisten elämään, ja velvoittaa heidät tekemään jotain satanan aktivointisuunnitelmia omassa elämässään? Täti tulee määräämään että sun pitää yksityiselämässäsi aktiivisesti käydä joka viikko yhden kerran ulkoilemassa että sää aktivoidut."

        Eihän toi koske kuin työttömiä.

        Jos olisit töissä kantahenkilömä puolustusvoimissa, niin valtio päättäisi mm. pukeutumisestasi. Viiksiäkään et saisi kasvattaa ja korujen pitämistäkin rajoitettaisiin.

        Tämä on työttömyysturvaa koskeva palsta ja täällä keskustellaan työttömyysturvasta. Mene vinkumaan armeijaongelmiasi muualle mulkero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on työttömyysturvaa koskeva palsta ja täällä keskustellaan työttömyysturvasta. Mene vinkumaan armeijaongelmiasi muualle mulkero.

        Lue edellinen viesti, niin saatat ymmärtää mistä on kyse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen valtio pakottaa kansalaiset tekemään jonkun random virkailijan kanssa oman elämänsä suunnnitelmia?

        Minkälainen valtio kuvittelee että on julkisen vallan tehtävä ängetä nokkansa yksityisten kansalaisten elämään, ja velvoittaa heidät tekemään jotain satanan aktivointisuunnitelmia omassa elämässään? Täti tulee määräämään että sun pitää yksityiselämässäsi aktiivisesti käydä joka viikko yhden kerran ulkoilemassa että sää aktivoidut.

        Suomi on absurdistan.

        Suomessa lainsäätäjä on - siis ihan oikeasti, tämä ei ole vitsi - kirjannut lakiin että kansalaisella on oltava palveluntarve jos...

        Tämä on LAISSA. Lainsäätäjä määrää kansalaisille tarpeita joita heillä ei ole.

        §2

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141369

        Laki itsemääräämisoikeudesta on erikseen tehty koskien vain potilaita ja vammaisia.

        Ilmeisesti terveitä normaaleja kansalaisia itsemääräämisoikeus ei koske edes sitä vähää mitä potilaita ja vammaisia.

        Mutta jopa itsemääräämisoikeutta koskeva kielekäyttö on aika uskomatonta:

        https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeudet/potilaan-itsemaaraamisoikeus

        "Itsemääräämisoikeus tarkoittaa potilaan oikeutta osallistua itseään koskevaan päätöksentekoon."

        Että on ihan oikeus osallistua itseä koskevaan päätöksentekoon? Herranjestas sentään. Ihmisellä on de facto oikeus määrätä absoluuttisesti omasta elämästään. Suomessa lainsäätäjä antaa armollisesti kansalaisille luvan OSALLISTUA omaan elämäänsä kun muut sitä ohjailevat ja määräilevät. Suomessa edes lainsäätäjä ei näe kansalaisia vakavasti otettavina itseohjautuvina, absoluuttisesti itse omasta elämästään päättävinä, itseään määräävinä aikuisina ihmisinä.

        Mutta kun kyseessä on työtön, joka on katsottu jotenkin moniongelmaiseksi esimerkiksi vain työttömyyden keston perusteella, hänelle ilmoitetaan että hänellä on yhteispalvelun tarve. Hänet MÄÄRÄTÄÄN tekemään aktivointisuunnitelma jonkun holhoojan kanssa.

        Suomi on todella, todella sairas yhteiskunta.

        Olet aivan oikeassa. Aikuisesta on tehty henkinen lapsi työttömyyden perusteella. Häntä ohjaa ja valmentaa oman lapsensa ikäinen henkilö joka ei ole itse muuta työtä tehnyt.

        Joku on vastuussa tästäkin. Ehkä joku ekonomi on sitten kaikkivaltiaana.

        Mitähän esimerkiksi Oikeusministeriössä puuhaillaan? Juoko ne kaljaa vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen valtio pakottaa kansalaiset tekemään jonkun random virkailijan kanssa oman elämänsä suunnnitelmia?

        Minkälainen valtio kuvittelee että on julkisen vallan tehtävä ängetä nokkansa yksityisten kansalaisten elämään, ja velvoittaa heidät tekemään jotain satanan aktivointisuunnitelmia omassa elämässään? Täti tulee määräämään että sun pitää yksityiselämässäsi aktiivisesti käydä joka viikko yhden kerran ulkoilemassa että sää aktivoidut.

        Suomi on absurdistan.

        Suomessa lainsäätäjä on - siis ihan oikeasti, tämä ei ole vitsi - kirjannut lakiin että kansalaisella on oltava palveluntarve jos...

        Tämä on LAISSA. Lainsäätäjä määrää kansalaisille tarpeita joita heillä ei ole.

        §2

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141369

        Laki itsemääräämisoikeudesta on erikseen tehty koskien vain potilaita ja vammaisia.

        Ilmeisesti terveitä normaaleja kansalaisia itsemääräämisoikeus ei koske edes sitä vähää mitä potilaita ja vammaisia.

        Mutta jopa itsemääräämisoikeutta koskeva kielekäyttö on aika uskomatonta:

        https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeudet/potilaan-itsemaaraamisoikeus

        "Itsemääräämisoikeus tarkoittaa potilaan oikeutta osallistua itseään koskevaan päätöksentekoon."

        Että on ihan oikeus osallistua itseä koskevaan päätöksentekoon? Herranjestas sentään. Ihmisellä on de facto oikeus määrätä absoluuttisesti omasta elämästään. Suomessa lainsäätäjä antaa armollisesti kansalaisille luvan OSALLISTUA omaan elämäänsä kun muut sitä ohjailevat ja määräilevät. Suomessa edes lainsäätäjä ei näe kansalaisia vakavasti otettavina itseohjautuvina, absoluuttisesti itse omasta elämästään päättävinä, itseään määräävinä aikuisina ihmisinä.

        Mutta kun kyseessä on työtön, joka on katsottu jotenkin moniongelmaiseksi esimerkiksi vain työttömyyden keston perusteella, hänelle ilmoitetaan että hänellä on yhteispalvelun tarve. Hänet MÄÄRÄTÄÄN tekemään aktivointisuunnitelma jonkun holhoojan kanssa.

        Suomi on todella, todella sairas yhteiskunta.

        Voivat myös määrätä palveluun jossa asiakkaalla ainoastaan puheoikeus.

        Päätöksen toimenpiteistä tekee ao. valtuuskunta, johon toimenpiteeseen määrätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minkälainen valtio pakottaa kansalaiset tekemään jonkun random virkailijan kanssa oman elämänsä suunnnitelmia?

        Minkälainen valtio kuvittelee että on julkisen vallan tehtävä ängetä nokkansa yksityisten kansalaisten elämään, ja velvoittaa heidät tekemään jotain satanan aktivointisuunnitelmia omassa elämässään? Täti tulee määräämään että sun pitää yksityiselämässäsi aktiivisesti käydä joka viikko yhden kerran ulkoilemassa että sää aktivoidut."

        Eihän toi koske kuin työttömiä.

        Jos olisit töissä kantahenkilömä puolustusvoimissa, niin valtio päättäisi mm. pukeutumisestasi. Viiksiäkään et saisi kasvattaa ja korujen pitämistäkin rajoitettaisiin.

        Koskee työnhakijoita eli esim. osa-aikatyössä olevia, joiden on haettava kokoaikatyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ainakaan ole hakenut. Tuohan piti sopia työkkärin tapaamisessa mutta minulla ei ole sellaista ollut yli vuoteen.. Odotan että asiasta sovitaan ensin niin toimin sitten vaaditulla tavalla.

        Joiltakin edellytetään esim 2 paikan hakemista. Vaihtelee tapauskohtaisesti. Jos on vain vähän aikaa ollut työttömänä niin varmasti 4 paikkaa kuukaudessa on silloin velvoite.

        Mikä siinä on niin vakeeta hakee 4 työpaikaa kuussa

        Itse haen joka viikko kahta

        En kuiyenkaan pääse töihen kun olen jo 6o. Ja. Ruman näköinen alkojolisoitunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen valtio pakottaa kansalaiset tekemään jonkun random virkailijan kanssa oman elämänsä suunnnitelmia?

        Minkälainen valtio kuvittelee että on julkisen vallan tehtävä ängetä nokkansa yksityisten kansalaisten elämään, ja velvoittaa heidät tekemään jotain satanan aktivointisuunnitelmia omassa elämässään? Täti tulee määräämään että sun pitää yksityiselämässäsi aktiivisesti käydä joka viikko yhden kerran ulkoilemassa että sää aktivoidut.

        Suomi on absurdistan.

        Suomessa lainsäätäjä on - siis ihan oikeasti, tämä ei ole vitsi - kirjannut lakiin että kansalaisella on oltava palveluntarve jos...

        Tämä on LAISSA. Lainsäätäjä määrää kansalaisille tarpeita joita heillä ei ole.

        §2

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141369

        Laki itsemääräämisoikeudesta on erikseen tehty koskien vain potilaita ja vammaisia.

        Ilmeisesti terveitä normaaleja kansalaisia itsemääräämisoikeus ei koske edes sitä vähää mitä potilaita ja vammaisia.

        Mutta jopa itsemääräämisoikeutta koskeva kielekäyttö on aika uskomatonta:

        https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeudet/potilaan-itsemaaraamisoikeus

        "Itsemääräämisoikeus tarkoittaa potilaan oikeutta osallistua itseään koskevaan päätöksentekoon."

        Että on ihan oikeus osallistua itseä koskevaan päätöksentekoon? Herranjestas sentään. Ihmisellä on de facto oikeus määrätä absoluuttisesti omasta elämästään. Suomessa lainsäätäjä antaa armollisesti kansalaisille luvan OSALLISTUA omaan elämäänsä kun muut sitä ohjailevat ja määräilevät. Suomessa edes lainsäätäjä ei näe kansalaisia vakavasti otettavina itseohjautuvina, absoluuttisesti itse omasta elämästään päättävinä, itseään määräävinä aikuisina ihmisinä.

        Mutta kun kyseessä on työtön, joka on katsottu jotenkin moniongelmaiseksi esimerkiksi vain työttömyyden keston perusteella, hänelle ilmoitetaan että hänellä on yhteispalvelun tarve. Hänet MÄÄRÄTÄÄN tekemään aktivointisuunnitelma jonkun holhoojan kanssa.

        Suomi on todella, todella sairas yhteiskunta.

        Tämä on niin totta, joka sana.


      • Anonyymi

        Mulle tuli heti huomautis kun hain baan kahat paikaa ja pitikin hakea neljää paikaa
        Kyllä ne heti senyarkistaa

        Älkää huoliko mistään tuthqata baan kekaa niin oerk lesti niitä,oaikoja
        Änykyäönkinmtyöantajaynsaa noin miljoona kolesaatuhatya hakemuata kuukausdesa
        Kun kaikimhakee noin neljää paikaa.
        Itsemhaenmusein noin kymentä paikaa kuussa


    • Anonyymi

      Kela maksaa, joten Kela on se, joka mahdollisesti perii perusteetta maksetut tuet takaisin. Siihen tarvitaan tosin vinkki TE-palveluista tai esim. joltain yksityishenkilöltä.

      Muistaakseni (?) viisi vuotta on aika, johon perintä takautuvasti yltää.

      • Anonyymi

        Onko siis tietoa siitä, annetaanko karensseja takautuvasti? Mikäli teet rikkeen esimerkiksi lokakuun 5, päivä, mutta TE-toimistolta tulee (karenssiin johtava) selvityspyyntö asiasta vasta lokakuun 25. päivä, koska TE-toimisto saa jostain syystä tiedon asiasta vasta silloin, alkaako karenssi lokakuun 25. päivästä vai lokakuun 5. päivästä?


      • Anonyymi

        Miten periä noin pienestä summasta, jos ,saa varmaan toimeentulotukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis tietoa siitä, annetaanko karensseja takautuvasti? Mikäli teet rikkeen esimerkiksi lokakuun 5, päivä, mutta TE-toimistolta tulee (karenssiin johtava) selvityspyyntö asiasta vasta lokakuun 25. päivä, koska TE-toimisto saa jostain syystä tiedon asiasta vasta silloin, alkaako karenssi lokakuun 25. päivästä vai lokakuun 5. päivästä?

        Lokakuun 25. päivästä.

        Jos jää kiinni kolme vuotta sitten tapahtuneesta rikkeestä, niin ei karenssi sijoitu kolmen vuoden taakse, vaan alkaa silloin, kun huijaus paljastuu ja siitä asetetaan sanktiot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lokakuun 25. päivästä.

        Jos jää kiinni kolme vuotta sitten tapahtuneesta rikkeestä, niin ei karenssi sijoitu kolmen vuoden taakse, vaan alkaa silloin, kun huijaus paljastuu ja siitä asetetaan sanktiot.

        En olis tuosta aivan varma. Laitapa laki tai ohje tänne.


    • Anonyymi

      Kuinka vaikeaa se on hakea neljää työpaikkaa kuussa tosissaan?

      • Anonyymi

        Kuinka vaikeaa lainsäätäjän on noudattaa perustuslakia ja kunnioittaa työttömien työnhakijoiden, täysivaltaisten Suomen kansalaisten aivan perustavanlaatuisimpia perusoikeuksia?

        Työvoimapoliittiset työttömiä velvoittavat ja rankaisevat lait ovat aivan yksiselitteisesti sekä perustuslain, että jopa YK:n ihmisoikeuksien vastaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka vaikeaa lainsäätäjän on noudattaa perustuslakia ja kunnioittaa työttömien työnhakijoiden, täysivaltaisten Suomen kansalaisten aivan perustavanlaatuisimpia perusoikeuksia?

        Työvoimapoliittiset työttömiä velvoittavat ja rankaisevat lait ovat aivan yksiselitteisesti sekä perustuslain, että jopa YK:n ihmisoikeuksien vastaisia.

        "Työvoimapoliittiset työttömiä velvoittavat ja rankaisevat lait ovat aivan yksiselitteisesti sekä perustuslain, että jopa YK:n ihmisoikeuksien vastaisia."

        Anna yksikin esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työvoimapoliittiset työttömiä velvoittavat ja rankaisevat lait ovat aivan yksiselitteisesti sekä perustuslain, että jopa YK:n ihmisoikeuksien vastaisia."

        Anna yksikin esimerkki.

        Tuolla on kuule kokonainen ketju asiasta. Mutta tässä kohtaa tulee tietysti väsy ja liikaa tekstiä etkä jaksa lukea.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17674927/tyollisyystoimet-rikkovat-perustuslakia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla on kuule kokonainen ketju asiasta. Mutta tässä kohtaa tulee tietysti väsy ja liikaa tekstiä etkä jaksa lukea.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17674927/tyollisyystoimet-rikkovat-perustuslakia

        Ketjussa keskusteltiin mm. Jeesuksesta, mutta ei siellå ollut mainintaa ristiriitaisuuksista.

        Eli et pysty yksilöimään edes yhtä lainkohtaa, joka on ristiriidassa perustuslain kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjussa keskusteltiin mm. Jeesuksesta, mutta ei siellå ollut mainintaa ristiriitaisuuksista.

        Eli et pysty yksilöimään edes yhtä lainkohtaa, joka on ristiriidassa perustuslain kanssa?

        mene jeesustelijatrolli vittuun.ketju on täynnä esimerkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mene jeesustelijatrolli vittuun.ketju on täynnä esimerkkejä.

        Ketju on täynnä jaarittelua


    • Anonyymi

      Mistä vitun kaukaa sitä työttömänä haet , ei tule mitään.

      • Anonyymi

        Töitä voi hakea mm. lähettämällä sähköpostitse avoimia työhakemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töitä voi hakea mm. lähettämällä sähköpostitse avoimia työhakemuksia.

        Tuo mahdollisuus varmaan poistuu pian työnhakuvelvoitteen seurauksena kun lähetetään hupihakemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo mahdollisuus varmaan poistuu pian työnhakuvelvoitteen seurauksena kun lähetetään hupihakemuksia.

        Avointen hakemusten lähettämisen mahdollisuus sähköpostilla ei tule poistumaan.


    • Anonyymi

      Kaikilla ei ole edes 4 paikkaa eikä yhtäkään. Skeida malli joka ei johda mihinkään.

    • Anonyymi

      Lue te-palveluiden sivuilta. Tai mikälie työmarkkinatori tuo nykyisin on. Ekasta kiinnijäämisestä seuraa varoitus, jos moitittava menettely jatkuu varoituksen jälkeen, heilahtaa karenssi.

    • Anonyymi

      Uudessa asiakaspalvelumallissa karenssit ovat lievempiä kuin aiemmin. Uutena toimintona otamme käyttöön muistutukset.

      Muistutus

      Jos laiminlyöt työnhakua tai et noudata suunnitelmaa, saat muistutuksen.
      Muistutus ei vaikuta työttömyysetuuteen.
      Muistutuksen tarkoitus on muistuttaa sinua siitä, että työnhakijalla on velvollisuuksia ja niitä tulee noudattaa.
      Karenssi

      Jos laiminlyöt työnhakua muistutuksen jälkeen, sinulle voidaan määrätä karenssi. Karenssi tarkoittaa ajanjaksoa, jolloin työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen.
      Karenssin pituus on 5 tai 10 päivää.
      Jos jätät toistuvasti hakematta työtä, voit menettää työttömyysetuuden toistaiseksi.
      Jos kieltäydyt varmasta työpaikasta, voit saada 45 päivän karenssin.

      • Anonyymi

        Äläpäs vääristele. Käytä oikeita termejä. Asiakaspalvelumalli? Höpö höpö.

        Uusimmassa väkisinpalvelumallissa karenssit ovat tasan yhtä vakavia kuin ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs vääristele. Käytä oikeita termejä. Asiakaspalvelumalli? Höpö höpö.

        Uusimmassa väkisinpalvelumallissa karenssit ovat tasan yhtä vakavia kuin ennenkin.

        "Uusimmassa väkisinpalvelumallissa karenssit ovat tasan yhtä vakavia kuin ennenkin."

        Miksi valehtelet?

        "Työnhakuvelvoitteen laiminlyönneissä otetaan käyttöön nykyistä lievempiä sanktiomalleja. Käyttöön otetaan muistutus ja työttömyysturvan seuraamusjärjestelmän porrastaminen."

        https://tyottomat.fi/tiedotteet/uusi-tyovoimapalvelumalli-voimaan-mika-muttuu/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uusimmassa väkisinpalvelumallissa karenssit ovat tasan yhtä vakavia kuin ennenkin."

        Miksi valehtelet?

        "Työnhakuvelvoitteen laiminlyönneissä otetaan käyttöön nykyistä lievempiä sanktiomalleja. Käyttöön otetaan muistutus ja työttömyysturvan seuraamusjärjestelmän porrastaminen."

        https://tyottomat.fi/tiedotteet/uusi-tyovoimapalvelumalli-voimaan-mika-muttuu/

        Jos virallisissa työttömien kiusaamimallien esittelyteksteissä mainostetaan "lievempiä rangaistuksia" se ei tarkoita että ne oikeasti ovat lievempiä.

        Työttömyydestä ja perustuslaillisten oikeuksien mukaan elämisestä ei pitäisi seurata minkäänlaisia sanktioita. Minkäänlaisia seuraamuksia ei voi tulla työttömälle joka toteuttaa perustuslaillista oikeuttaan työn vapaaseen valintaan, mikäli julkinen valta kunnioittaa kansalaistensa perustuslaillisia oikeuksia. Sehän on sivistyneenä itseään pitävässä länsimaassa jo ajatuksena täysin absurdia että valtio määrää kansalaisia sanktioiden uhalla töihin. Saati palveltavaksi.

        Kun työelämä on terve, ja yritykset ja muut työn ostajat asianmukaisia, työttömyysongelma korjautuu luontaisia teitä itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos virallisissa työttömien kiusaamimallien esittelyteksteissä mainostetaan "lievempiä rangaistuksia" se ei tarkoita että ne oikeasti ovat lievempiä.

        Työttömyydestä ja perustuslaillisten oikeuksien mukaan elämisestä ei pitäisi seurata minkäänlaisia sanktioita. Minkäänlaisia seuraamuksia ei voi tulla työttömälle joka toteuttaa perustuslaillista oikeuttaan työn vapaaseen valintaan, mikäli julkinen valta kunnioittaa kansalaistensa perustuslaillisia oikeuksia. Sehän on sivistyneenä itseään pitävässä länsimaassa jo ajatuksena täysin absurdia että valtio määrää kansalaisia sanktioiden uhalla töihin. Saati palveltavaksi.

        Kun työelämä on terve, ja yritykset ja muut työn ostajat asianmukaisia, työttömyysongelma korjautuu luontaisia teitä itsestään.

        "Jos virallisissa työttömien kiusaamimallien esittelyteksteissä mainostetaan "lievempiä rangaistuksia" se ei tarkoita että ne oikeasti ovat lievempiä."

        Kyseinen teksti ei ollut viranomaisten julkaisena, vaan työttömien etujärjestön.

        "Minkäänlaisia seuraamuksia ei voi tulla työttömälle joka toteuttaa perustuslaillista oikeuttaan työn vapaaseen valintaan, mikäli julkinen valta kunnioittaa kansalaistensa perustuslaillisia oikeuksia."

        Jos valitset työn, jonka myötä et tarvitse tai ole enää oikeutettu työttömyyskorvauksiin, niin mitä sinua haittaavia seuraamuksia siitä tulee?

        "Sehän on sivistyneenä itseään pitävässä länsimaassa jo ajatuksena täysin absurdia että valtio määrää kansalaisia sanktioiden uhalla töihin. Saati palveltavaksi."

        Se koskee vain työttömiä, joiden velvollisuus muutenkin on hakeutua töihin.

        "Kun työelämä on terve, ja yritykset ja muut työn ostajat asianmukaisia, työttömyysongelma korjautuu luontaisia teitä itsestään."

        Lisäksi vaaditaan, että tarjolla oleva työvoima on tervettä ja asianmukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos virallisissa työttömien kiusaamimallien esittelyteksteissä mainostetaan "lievempiä rangaistuksia" se ei tarkoita että ne oikeasti ovat lievempiä."

        Kyseinen teksti ei ollut viranomaisten julkaisena, vaan työttömien etujärjestön.

        "Minkäänlaisia seuraamuksia ei voi tulla työttömälle joka toteuttaa perustuslaillista oikeuttaan työn vapaaseen valintaan, mikäli julkinen valta kunnioittaa kansalaistensa perustuslaillisia oikeuksia."

        Jos valitset työn, jonka myötä et tarvitse tai ole enää oikeutettu työttömyyskorvauksiin, niin mitä sinua haittaavia seuraamuksia siitä tulee?

        "Sehän on sivistyneenä itseään pitävässä länsimaassa jo ajatuksena täysin absurdia että valtio määrää kansalaisia sanktioiden uhalla töihin. Saati palveltavaksi."

        Se koskee vain työttömiä, joiden velvollisuus muutenkin on hakeutua töihin.

        "Kun työelämä on terve, ja yritykset ja muut työn ostajat asianmukaisia, työttömyysongelma korjautuu luontaisia teitä itsestään."

        Lisäksi vaaditaan, että tarjolla oleva työvoima on tervettä ja asianmukaista.

        Työttömien etujärjestö on poliittisesti latautunut kommari- ideologialla aivopestyjen vähämielten lafka jotka katsovat punahallitusta ruusunpunaisten lasien läpi kritiikittä. He eivät tajua mistää mitään. Kannattaa ottaa vakavasti. Hyvä, peukku.


    • Anonyymi

      Katsokaa Flinkkilä ja Kellomäki 17.12. tullut ohjelma Areenasta. Siinä Anu Kolmonen kertoo erttäin hyvin miten huonosti työttömiä kohdellaan TE-toimistossa ja Kelassa. Kannattaa katsoa koko ohjelma loppuun saakka. Lopussa Anu sanoo viisaasti että työttömyys on yhteiskunnan häpeä eikä työttömän. Käsittämätöntä että tällaisesta ei puhuta enemmän julkisudessa. Eikö tosiaankaan tiedetä, miten ihmisiä nöyryytetään julmasti yhteiskunnan taholta. Vai halutaanko tietoisesti vaieta ja kaikki jatkuu samalla tavalla.

      https://areena.yle.fi/1-50996073

      • Anonyymi

        "Lopussa Anu sanoo viisaasti että työttömyys on yhteiskunnan häpeä eikä työttömän. Käsittämätöntä että tällaisesta ei puhuta enemmän julkisudessa."

        Suomi24:n perustuslakiasiantuntija ja banaanilaatikkomies ovat paljon palstatilaa saaneita julkisuuden henkilöitä. Kyllä heidän olisi syytä hävetä omaa tietämättömyyttään.


      • Anonyymi

        Kyse ei ole edes nöyryyttämisestä. Kyse on aivan tavallisten Suomen kansalaisten perustuslaillisten oikeuksien polkemisesta. Työttömien velvoitteita koskevat lat ovat räikeässä ristiriidassa perustuslain kanssa.

        Media haluaa jostakin syystä tehdä tällaisista asioista mielipahaongelmia. Jopa mielenterveyskysymyksiä. Kun työttömille tulee henkisesti paha olo tällaisesta. Media kun joskus harvoin erehtyy ottamaan työttömien sosiaaliturvaorjien näkökulman esille, se esittää nämä törkeät työttömien oikeuksien polkemiset nöyryytyskysymyksinä. Ikäänkuin ongelma olisi se että tllaiset oikeusturvaongelmat olisivat tunnekysymyksiä.

        Kysymys on valtion ja lainsäätäjän lainvastaisista laeista, ja sosiaaliturvakerjäläisten köyhien viimesijaisimmalla toimeentulolla leikkimisestä. Lainsäätäjän täydellisestä mielivallasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole edes nöyryyttämisestä. Kyse on aivan tavallisten Suomen kansalaisten perustuslaillisten oikeuksien polkemisesta. Työttömien velvoitteita koskevat lat ovat räikeässä ristiriidassa perustuslain kanssa.

        Media haluaa jostakin syystä tehdä tällaisista asioista mielipahaongelmia. Jopa mielenterveyskysymyksiä. Kun työttömille tulee henkisesti paha olo tällaisesta. Media kun joskus harvoin erehtyy ottamaan työttömien sosiaaliturvaorjien näkökulman esille, se esittää nämä törkeät työttömien oikeuksien polkemiset nöyryytyskysymyksinä. Ikäänkuin ongelma olisi se että tllaiset oikeusturvaongelmat olisivat tunnekysymyksiä.

        Kysymys on valtion ja lainsäätäjän lainvastaisista laeista, ja sosiaaliturvakerjäläisten köyhien viimesijaisimmalla toimeentulolla leikkimisestä. Lainsäätäjän täydellisestä mielivallasta.

        Kyse on siitä että heikko ihminen heitetään omilleen. Jos hän pärjää niin tehdään elämä vaikeammaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä että heikko ihminen heitetään omilleen. Jos hän pärjää niin tehdään elämä vaikeammaksi.

        Kuka on heikko ihminen ja missä?

        Ylen propagandaa on repiä aina jostakin näitä monisairaita ja moniongelmaisia ihmisiä patsastelemaan julkisuuteen esimerkeiksi, kun puhutaan työttömyyteen tai sosiaaliturvaan liittyvistä ongelmista.

        Työttömyys ei johdu siitä että työttömät ovat massoittain moniongelmaisia ja sairaita.

        Sosiaaliturvaan joutuvat turvautumaan aivan tavalliset, terveet normaalit ihmiset. On Yleltä tarkoituksellista vetää assosiaatiot ina sosiaaliturvasta puhuttaessa mielleyhtymä moniongelmaisuuteen ja monisairaisiin.

        Köyhyys ja tukijärjestelmän kanssa taisteleminen itsessään aiheuttaa toki ongelmia ihmisten elämään. Joskus pitkittyessään myös terveysongelmia. Mutta tarkoituksellista tilanteen vääristelyä on se, että media pyrkii tekemään syystä seurauksen ja seurauksesta syyn.

        Jostakin syystä Suomi pyrkii tarkoituksella ja pakonomaisella vimmalla luomaan kansalaisille RIIPPUVUUSSUHTEEN valtioon, ja sen turvajärjestelmien apuun. Kaikin keinoin se pyrkiin luomaan olosuhteita joissa ihmisten on yhä vaikeampi elää itsenäisesti, toisten, etenkin sosiaaliturvajärjestelmän avusta vapaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole edes nöyryyttämisestä. Kyse on aivan tavallisten Suomen kansalaisten perustuslaillisten oikeuksien polkemisesta. Työttömien velvoitteita koskevat lat ovat räikeässä ristiriidassa perustuslain kanssa.

        Media haluaa jostakin syystä tehdä tällaisista asioista mielipahaongelmia. Jopa mielenterveyskysymyksiä. Kun työttömille tulee henkisesti paha olo tällaisesta. Media kun joskus harvoin erehtyy ottamaan työttömien sosiaaliturvaorjien näkökulman esille, se esittää nämä törkeät työttömien oikeuksien polkemiset nöyryytyskysymyksinä. Ikäänkuin ongelma olisi se että tllaiset oikeusturvaongelmat olisivat tunnekysymyksiä.

        Kysymys on valtion ja lainsäätäjän lainvastaisista laeista, ja sosiaaliturvakerjäläisten köyhien viimesijaisimmalla toimeentulolla leikkimisestä. Lainsäätäjän täydellisestä mielivallasta.

        "Työttömien velvoitteita koskevat lat ovat räikeässä ristiriidassa perustuslain kanssa."

        Anna edes yksi esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on heikko ihminen ja missä?

        Ylen propagandaa on repiä aina jostakin näitä monisairaita ja moniongelmaisia ihmisiä patsastelemaan julkisuuteen esimerkeiksi, kun puhutaan työttömyyteen tai sosiaaliturvaan liittyvistä ongelmista.

        Työttömyys ei johdu siitä että työttömät ovat massoittain moniongelmaisia ja sairaita.

        Sosiaaliturvaan joutuvat turvautumaan aivan tavalliset, terveet normaalit ihmiset. On Yleltä tarkoituksellista vetää assosiaatiot ina sosiaaliturvasta puhuttaessa mielleyhtymä moniongelmaisuuteen ja monisairaisiin.

        Köyhyys ja tukijärjestelmän kanssa taisteleminen itsessään aiheuttaa toki ongelmia ihmisten elämään. Joskus pitkittyessään myös terveysongelmia. Mutta tarkoituksellista tilanteen vääristelyä on se, että media pyrkii tekemään syystä seurauksen ja seurauksesta syyn.

        Jostakin syystä Suomi pyrkii tarkoituksella ja pakonomaisella vimmalla luomaan kansalaisille RIIPPUVUUSSUHTEEN valtioon, ja sen turvajärjestelmien apuun. Kaikin keinoin se pyrkiin luomaan olosuhteita joissa ihmisten on yhä vaikeampi elää itsenäisesti, toisten, etenkin sosiaaliturvajärjestelmän avusta vapaana.

        "Jostakin syystä Suomi pyrkii tarkoituksella ja pakonomaisella vimmalla luomaan kansalaisille RIIPPUVUUSSUHTEEN valtioon, ja sen turvajärjestelmien apuun. Kaikin keinoin se pyrkiin luomaan olosuhteita joissa ihmisten on yhä vaikeampi elää itsenäisesti, toisten, etenkin sosiaaliturvajärjestelmän avusta vapaana."

        Vai onko kyse siitä, että kansalaisilla on riippuvuussuhde rahaan, mutta osalla kansalaisista ei ole halua vastaanottaa tarjolla olevia työtehtäviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jostakin syystä Suomi pyrkii tarkoituksella ja pakonomaisella vimmalla luomaan kansalaisille RIIPPUVUUSSUHTEEN valtioon, ja sen turvajärjestelmien apuun. Kaikin keinoin se pyrkiin luomaan olosuhteita joissa ihmisten on yhä vaikeampi elää itsenäisesti, toisten, etenkin sosiaaliturvajärjestelmän avusta vapaana."

        Vai onko kyse siitä, että kansalaisilla on riippuvuussuhde rahaan, mutta osalla kansalaisista ei ole halua vastaanottaa tarjolla olevia työtehtäviä?

        Onko kiusaaminen kivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työttömien velvoitteita koskevat lat ovat räikeässä ristiriidassa perustuslain kanssa."

        Anna edes yksi esimerkki.

        Tekoälymode poistelee taas viestejä niin ahkerasti että keskusteleminen on kuin juoksuhiekassa tarpomista. Tuolla on kokonainen ketju asiasta. Vaan taitaa olla sulle liikaa luettavaa ja tulee väsy kun liikaa tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lopussa Anu sanoo viisaasti että työttömyys on yhteiskunnan häpeä eikä työttömän. Käsittämätöntä että tällaisesta ei puhuta enemmän julkisudessa."

        Suomi24:n perustuslakiasiantuntija ja banaanilaatikkomies ovat paljon palstatilaa saaneita julkisuuden henkilöitä. Kyllä heidän olisi syytä hävetä omaa tietämättömyyttään.

        Kuka on banaanilaatikkomies? Entä s24.fi:n perustuslakiasiantuntija? Kerro jo kiireesti, älä pidä jännityksessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on banaanilaatikkomies? Entä s24.fi:n perustuslakiasiantuntija? Kerro jo kiireesti, älä pidä jännityksessä?

        Banskulootamies on koulunsa käynyt aktiivipostsaja, joka ei onnistunut työllistymään ja juuttui katkerana sohvallensa.

        Perustuslakiasiantuntijs on vähän yli 50-vuotias savolaismies, jonka sukunimi on P****nen. Käytti aikaisemmin mm. nimimerkkiä Pajumpi-oja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Banskulootamies on koulunsa käynyt aktiivipostsaja, joka ei onnistunut työllistymään ja juuttui katkerana sohvallensa.

        Perustuslakiasiantuntijs on vähän yli 50-vuotias savolaismies, jonka sukunimi on P****nen. Käytti aikaisemmin mm. nimimerkkiä Pajumpi-oja.

        Meillä on täällä on yhteisö, jossa on vakiokommentoijia. <3


    • Anonyymi

      Miten teillä työttömillä on käytännössä sitten tuo 0-4 paikan hakeminen paikkakunnan avoimien paikkojen määrän mukaan sitten toiminut käytännössä?

      Eli miten olette menetelleet kun ei ole järkeviä työpaikkoja oman osaamisen/koulutuksen kannalta, niin onko pakko hakea joihinkin hupipaikkoihin kuten muurarin sairaanhoitajaksi tai taksinkuljettajan koodariksi, että kunhan saa sen tyyliin 4 paikkaa haettua tai muuten karenssia pukkaa?

      Jos olen vaikka rakennusalalta, niin onko ok, että haen ainoastaan vain 1 paikkaan tammikuussa, koska enempää ei ole järkeviä tarjolla? Mutta sehän oli se aktiivimalli, joten onko pakko sitten hakea siihen siivojankin paikkaa vaikka olisi rakasapaperit ja raksatyökokemusta?

      • Anonyymi

        Niin ja siis olen vasta työttömäksi jäämässä lähi tulevaisuudessa eli en ole roikkunut listoilla pitkään, mutta paha sanoo miten työllistyy. Näyttää aika vähän mitään kovinkaan järkeviä paikkoja tällä hetkellä olevan tarjolla mut toki tilanne elää koko ajan. Vähän takapajula kaupunkini, jossa asun. Niin siksi pohdin tuota, että onko haettava ties mihin pöljiin paikkoihinkin mitkä eivät ole edes omaa alaa vai riittääkö, että hakee vaan oman alan töitä, jos kerran koulutusta on? Varmaan sitten pidemmän työttömyyden jälkeen vissin patistavat enemmän ottamaan työtä kuin työtä vastaan ellei ole mitään fyysisiä tms. esteitä? Vai onko sitä jo alusta lähtien haettava kaikkiin mahdollisiin alasta riippumatta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja siis olen vasta työttömäksi jäämässä lähi tulevaisuudessa eli en ole roikkunut listoilla pitkään, mutta paha sanoo miten työllistyy. Näyttää aika vähän mitään kovinkaan järkeviä paikkoja tällä hetkellä olevan tarjolla mut toki tilanne elää koko ajan. Vähän takapajula kaupunkini, jossa asun. Niin siksi pohdin tuota, että onko haettava ties mihin pöljiin paikkoihinkin mitkä eivät ole edes omaa alaa vai riittääkö, että hakee vaan oman alan töitä, jos kerran koulutusta on? Varmaan sitten pidemmän työttömyyden jälkeen vissin patistavat enemmän ottamaan työtä kuin työtä vastaan ellei ole mitään fyysisiä tms. esteitä? Vai onko sitä jo alusta lähtien haettava kaikkiin mahdollisiin alasta riippumatta?

        Avoimia hakemuksia, esim. valtiolle.fi, omaan kuntaan/kaupunkiin.
        Useaan firmaankin voi laittaa avoimen hakemuksen, vaikka ei avoimia työpaikkoja olekaan tällä hetkellä.


      • Anonyymi

        Olen hakenut muitakin paikkoja mm. kolme kertaa Alkon myyjäksi. En varmaan enää sinne hae. Sitten hain yhtä henkilökohtaisen avustajan paikkaa ja se oli - en tässä puhu juurta jaksaen, mutta työnantaja eli avustettava sanoi, etten saa olla muiden avustajien kanssa missään tekemisissä enkä siirellä hänen tavaroitaan ja hän syö vain pinaattilettuja. Avustettava pystyi itse kävelemään kauppaan. En ymmärrä, miksi maksettiin avustus. Anyway, olin hirveässä flunssassa ja sitten tulin vielä enemmän kipeäksi haastattelun jälkeen, kun se oli toisella puolella kaupunkia. Vilustuin enemmän, kun menin metrolla ja bussilla sinne. Ostin sumutetta nieluun ja nenään, että hengitys kulki. Taudin jälkeen muutin paikkakuntaa putkiremontin tieltä. Hirveää koko syyskuu.

        Miksi muuten 38 asteen kuumeessa velvoitetaan hakemaan neljää työpaikkaa? Sitten en päässyt labraan, kun hoitaja soitti, kun menin sinne haastatteluun ja hän sanoi, että eihän sinua mikään vaivaa, kun kerran pystyt haastatteluun asti menemään. Meikäläinen vetänyt buranat ja sumutteet, että pysyn edes jotenkin tolpillani ja täyttämään työnhakuvelvollisuuteni.

        Nyt alan etsimään tästä läheltä oppisopimuspaikkaa tai haen opiskelemaan uutta alaa.

        En siivoojaksi hae, kun olen tehnyt sitä duunia aikoinaan tarpeeksi ja on koulutus eri alalta.


      • Anonyymi

        En hae ja jos joudun hakemaan sanon että kannustan kaikkia avoimesti tekemään itsemorhan sinut mukaan lukien.


      • Anonyymi

        Paikkakunnalla avoimia joku 30. Ne mihin voi hakea ilman työkkärin sanktioita jäävät alle sen 4.
        Tästä voi luistaa kuulemma vain lääkärintodistuksella. Eli jos käsi poikki ja on proteesi voi pudota kahteen....

        Itse olen hakenut Rovaniemeltä koska sinne Suomen parhaat bussiyhteyden. Lähiseudulle ei minkäänmoisia. Rovaniemellä pelkästään 700 avointa joka kuukausi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikkakunnalla avoimia joku 30. Ne mihin voi hakea ilman työkkärin sanktioita jäävät alle sen 4.
        Tästä voi luistaa kuulemma vain lääkärintodistuksella. Eli jos käsi poikki ja on proteesi voi pudota kahteen....

        Itse olen hakenut Rovaniemeltä koska sinne Suomen parhaat bussiyhteyden. Lähiseudulle ei minkäänmoisia. Rovaniemellä pelkästään 700 avointa joka kuukausi....

        Muistathan, että työpaikasta saa kieltäytyä, jos työmatka on kokoaikatyössä yli 3 tuntia päivässä ja osa-aikatyössä yli 2 tuntia päivässä.

        7 § (30.12.2021/1380)
        Työpaikan sijaintiin liittyvä pätevä syy työstä kieltäytymiseen

        Henkilöllä on pätevä syy kieltäytyä hänelle tarjotusta työstä, jos:

        1) hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia;

        2) hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia;
        (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistathan, että työpaikasta saa kieltäytyä, jos työmatka on kokoaikatyössä yli 3 tuntia päivässä ja osa-aikatyössä yli 2 tuntia päivässä.

        7 § (30.12.2021/1380)
        Työpaikan sijaintiin liittyvä pätevä syy työstä kieltäytymiseen

        Henkilöllä on pätevä syy kieltäytyä hänelle tarjotusta työstä, jos:

        1) hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia;

        2) hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia;
        (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta)

        Niin työstä pitää voida kieltäytyä ilman mitään perusteluita. Pätevä syy on perustuslaki ja ihmisoikeuksien 23 artikla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin työstä pitää voida kieltäytyä ilman mitään perusteluita. Pätevä syy on perustuslaki ja ihmisoikeuksien 23 artikla.

        Mutta meillähän on perustuslakivaliokunta, joka tarkistaa lait. Ketäs siellä onkaan?

        * Entinen kansainvälisen tv-kanavan juontaja, koulutukseltaan ylioppilas.

        * Vuonna 2019 eduskuntaan päässyt yhteiskuntapolitiikan opiskelija. Ja toinenkin vuonna 2019 eduskuntaan päässyt yhteiskuntatieteiden opiskelija.

        * Lukion suorittanut nuorimies, joka ei kirjoittanut ylioppilaaksi, koulutus turvallisuusalan perustutkinto.

        * Saaressa syntynyt ammattipoliitikko, ammatti kansanedustaja, joka valittiin kansanedustajaksi 5217 äänellä, koulutukseltaan valtiotieteiden kandidaatti.

        * Edesmenneen kansanedustajan tilalla 04/2022 kansanedustajana aloittanut KTM.

        * 35 vuotta (!) kansanedustaja toiminut reksi, koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri.

        * Eduskuntaryhmästään poispotkittu seksuaalisesta häirinnästä syytetty kansanedustaja, joka juuri vaihtoi puoluetta, koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. (varajäsen)

        Lisäksi metsätalousinsinööri, taiteen maisteri (opettaja), restonomi AMK, HTM, rikosylikomisario, kansanopiston rehtori, erityisopettaja, pari tutkijaa (ei oikeustieteen), rakennusmies, filosofian tohtori, erikoissairaanhoitaja, perheterapeutti.

        Varajäsenet: eläinlääkäri, nuorisotutkija, tradenomi, terveystieteiden tohtori, työyhteisökouluttaja, erikoislääkäri ja yksi juristi ja yksi oikeustieteen kandidaatti (ei maisteri).

        Onhan siellä sentään jäsenenä (pj ja varapj) lisäksi kaksi oikeustiedettä opiskellutta. Tämä porukka vaalii Suomessa perustuslain toteutumista. Jihuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta meillähän on perustuslakivaliokunta, joka tarkistaa lait. Ketäs siellä onkaan?

        * Entinen kansainvälisen tv-kanavan juontaja, koulutukseltaan ylioppilas.

        * Vuonna 2019 eduskuntaan päässyt yhteiskuntapolitiikan opiskelija. Ja toinenkin vuonna 2019 eduskuntaan päässyt yhteiskuntatieteiden opiskelija.

        * Lukion suorittanut nuorimies, joka ei kirjoittanut ylioppilaaksi, koulutus turvallisuusalan perustutkinto.

        * Saaressa syntynyt ammattipoliitikko, ammatti kansanedustaja, joka valittiin kansanedustajaksi 5217 äänellä, koulutukseltaan valtiotieteiden kandidaatti.

        * Edesmenneen kansanedustajan tilalla 04/2022 kansanedustajana aloittanut KTM.

        * 35 vuotta (!) kansanedustaja toiminut reksi, koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri.

        * Eduskuntaryhmästään poispotkittu seksuaalisesta häirinnästä syytetty kansanedustaja, joka juuri vaihtoi puoluetta, koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. (varajäsen)

        Lisäksi metsätalousinsinööri, taiteen maisteri (opettaja), restonomi AMK, HTM, rikosylikomisario, kansanopiston rehtori, erityisopettaja, pari tutkijaa (ei oikeustieteen), rakennusmies, filosofian tohtori, erikoissairaanhoitaja, perheterapeutti.

        Varajäsenet: eläinlääkäri, nuorisotutkija, tradenomi, terveystieteiden tohtori, työyhteisökouluttaja, erikoislääkäri ja yksi juristi ja yksi oikeustieteen kandidaatti (ei maisteri).

        Onhan siellä sentään jäsenenä (pj ja varapj) lisäksi kaksi oikeustiedettä opiskellutta. Tämä porukka vaalii Suomessa perustuslain toteutumista. Jihuu!

        Eli eduskunnan perustuslakivaliokunnassa on jäsenenä kaksi oikeustiedettä opiskellutta ja varajäsenenä kaksi oikeustiedettä opiskellutta. Yhteensä 17 + 9 jäsentä.

        Väittääkö joku vielä, että tällaisia lakeja ei tarkistettaisi poliittisin perustein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli eduskunnan perustuslakivaliokunnassa on jäsenenä kaksi oikeustiedettä opiskellutta ja varajäsenenä kaksi oikeustiedettä opiskellutta. Yhteensä 17 9 jäsentä.

        Väittääkö joku vielä, että tällaisia lakeja ei tarkistettaisi poliittisin perustein?

        Jäi plus-merkki pois. Siis 17 plus 9 jäsentä. 17 varsinaista ja 9 varajäsentä!


    • Anonyymi

      Karenssia tulee korkeintaan, tuo että ei hae paikkoja ei ole jälkeen päin mikään peruste vaatia korvauksia takaisin. Ja aina voi väittä että olen varmasti hakenut mutta ei tullut laitettua hakuja itselle talteen...se on yksi ja sama mistä työkkäri sit niitä tietoja yrittää kaivella

      • Anonyymi

        Saanko tulla harrastamaan seksiä kanssasi?

        Olen yksinäinen mies

        Tere Sammal


      • Anonyymi

        Haut pitää tallentaa itselle talteen ja näyttää tarvittaessa. Uusi lakipykälä voimassa 2.5.2022 alkaen.

        2 luku (30.12.2021/1379)
        Työnhakijan palveluprosessi

        13 § (30.12.2021/1379)
        Työnhakijan velvollisuudet

        Henkilön on säilytettävä työnhakuvelvollisuuden täyttämiseen liittyvät selvitykset ja esitettävä ne työ- ja elinkeinotoimistolle sen pyynnöstä.(Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta)

        Tämä muutettu laki on niin täynnä epäselviä määräyksiä, joista ei ole puhuttu mitään julkisuudessa, että on oikeasti erittäin vaikea tietää työttömänä omat oikeudet ja velvollisuudet. Varsinainen miinakenttä työttömän kannalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haut pitää tallentaa itselle talteen ja näyttää tarvittaessa. Uusi lakipykälä voimassa 2.5.2022 alkaen.

        2 luku (30.12.2021/1379)
        Työnhakijan palveluprosessi

        13 § (30.12.2021/1379)
        Työnhakijan velvollisuudet

        Henkilön on säilytettävä työnhakuvelvollisuuden täyttämiseen liittyvät selvitykset ja esitettävä ne työ- ja elinkeinotoimistolle sen pyynnöstä.(Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta)

        Tämä muutettu laki on niin täynnä epäselviä määräyksiä, joista ei ole puhuttu mitään julkisuudessa, että on oikeasti erittäin vaikea tietää työttömänä omat oikeudet ja velvollisuudet. Varsinainen miinakenttä työttömän kannalta!

        7 a § (28.4.2022/309)
        Työnhakuvelvollisuuden täyttämistä koskevat tiedot

        Työttömyysetuutta hakevan työnhakijan on ilmoitettava työ- ja elinkeinotoimistolle:

        1) miten hän on täyttänyt työnhakuvelvollisuuttaan;

        2) milloin hän on toteuttanut ilmoitettavan työnhakuun liittyvän toimen;

        3) muut haettua työmahdollisuutta ja työtehtävää sekä työnantajaa tai työn teettäjää koskevat tiedot;

        4) muut haettuun työmahdollisuuteen liittyvät, työnvälityksen toimeenpanemiseksi tarpeelliset tiedot.


        Valtioneuvoston asetus julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta


    • Anonyymi

      Rehellinen jos on ei hae sellaisiin paikkoihin mitkä ei kiinnosta, mutta kansa vain tehtailee..

      • Anonyymi

        Jos ei ole sellaisia avoimia paikkoja tarjolla, jotka kiinnostaisivat, lähetetään avoimia työhakemuksia.


    • Anonyymi

      "Sitten jäisi vuoden päästä kiinni, kun virkailija päättäisi ottaa asiasta selvää."

      Miten virkailija todistaisi, ettei työtön työnhakija ole hakenut töitä?

      • Anonyymi

        Työttömän itse on tämä kerrottava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömän itse on tämä kerrottava.

        Niin just .. "Hain tuonne ja tuonne...oliko muuta selvitettävää?"


      • Anonyymi

        Miten virkailija todistaisi, ettei työtön työnhakija ole hakenut töitä?

        Rikkomalla viestintäsalaisuuslakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömän itse on tämä kerrottava.

        Oma- asiointi- sivustolle pitää työttömän ilmoittaa nykyisin myös työnantajan yhteystiedot. Sinne pitää ilmoittaa mihin täsmälliseen työpaikkaan on hakenut.

        Tämä helpottaa ehdonalaisvalvojan salapoliisityötä kun hän voi sitten luuri kuumana soitella työnantajien perään ja udella onko tämä ja tämä työtön varmasti tehnyt työhakemuksen heidän firmaansa.

        Rikkoo viestintäsalaisuuslakia mutta kukapa siitä välittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma- asiointi- sivustolle pitää työttömän ilmoittaa nykyisin myös työnantajan yhteystiedot. Sinne pitää ilmoittaa mihin täsmälliseen työpaikkaan on hakenut.

        Tämä helpottaa ehdonalaisvalvojan salapoliisityötä kun hän voi sitten luuri kuumana soitella työnantajien perään ja udella onko tämä ja tämä työtön varmasti tehnyt työhakemuksen heidän firmaansa.

        Rikkoo viestintäsalaisuuslakia mutta kukapa siitä välittäisi.

        Ei pidä paikkaansa. Ei ole edes sellasta kohtaa.


    • Anonyymi

      Mulle on vähän hepreaa tuo, että eikö ne sitten sen kummemmin tarkkaille onko haettu johonkin vai ei, vaan koko homma on tavallaan sen työttömän vastuulla ja kertoman varassa, joka voi väittää itse, että hain kyllä paikkaan x,y,z ja ö? Eli meneekö, niin et työtön ilmoittaa hakeneensa vaikka neljään paikkaan ja homma on sillä selvä?

      Tietty eriasia, varmaan jos heräisi epäilys, että onkohan hän oikeasti hakenut ja sitten vaikkapa tarkistus/selvitys, soitto työnantajallae? Tarviiko miten tarkkaan ylipäätään normitilanteessa kertoa mihin firmaan haki ja mihin tehtävään?

      Korjaisin vielä omaa tilannettani, että tarkoitus olisi juuri hakea niitä sopivia oman alan paikkoja, mutta mietin vain miten menettelen, jos en löydä sitä vaadittua määrää niitä paikkoja? Eli kelpaako sitten, että sanon hakeneeni 1 mol.fi ilmoitettuun paikkaan ja laittaneeni 3 avointa hakemusta vaikka yritykseen x, y ja z vaikkapa kertoen ne firmojen nimetkin? Tuntuisi vaan hölmöltä hakea väkisin paikkoihin, jotka ei sovellu minulle laisinkaan, jotten saisi karenssia.

      Keväällä tullut haettua ihan älyttömän moneen paikkaan ja haastatteluja/soveltuvuustestejä oli ties kuinka paljon. Toukokuussa viimeksi kävin haastattelussa, mutta nyt en ole hakenut kun opinnot pitäisi saada loppuun eikä paikkoja löydy. Yli 75 firmaan pommitin, joista vaan ehkä 15 vastasi.

      • Anonyymi

        "...mietin vain miten menettelen, jos en löydä sitä vaadittua määrää niitä paikkoja?"

        Lähetät avoimia hakemuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...mietin vain miten menettelen, jos en löydä sitä vaadittua määrää niitä paikkoja?"

        Lähetät avoimia hakemuksia

        Mikä on avoin hakemus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on avoin hakemus?

        Lähetetään mahdolliselle työnantajalle hakemus vaikka avoimia työpaikkoja ei ole ja tarjoudutaan mihin töihin tahansa. Lyhimmillään se voi olla esim. "Antakee työtä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on avoin hakemus?

        Aikoinaan, joskus 80-luvulla eräs tuttuni laittoi Karjalaiseen rivi-ilmoituksen jossa luki "Työtä, mitä vain p. [puhelinnumero]". Sai joitain tarjouksia lähinnä provisiopalkkaisista töistä muistaakseni ternimaidon myyntiä yms. (=YnnäMuutaSontaa).


      • Anonyymi

        "Eli meneekö, niin et työtön ilmoittaa hakeneensa vaikka neljään paikkaan ja homma on sillä selvä?"

        Työhakemus on työnhakijan ja työnantajan välinen asia. Ei kuulu ulkopuolisille. Rinnastetaan kirjesalaisuuteen.
        Mikäli Te-virkailija sortuu urkintaan niin ei muutakuin tehtailemaan rikosilmoitusta laittomasta urkinnasta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        ",..koko homma on tavallaan sen työttömän vastuulla ja kertoman varassa, joka voi väittää itse, että hain kyllä paikkaan x,y,z ja ö? Eli meneekö, niin et työtön ilmoittaa hakeneensa vaikka neljään paikkaan ja homma on sillä selvä?"

        Kyllä.


      • Anonyymi

        Onhan siinä mahdollisuus laittaa liitetiedosto, jossa on kuittauksia tai hakemus. Ei sitä pakosti vaadita, mutta itse olen kyllä laittanut, silloin se on selvää.


      • Anonyymi

        Oma asiointi -sivulle tulee omat sarakkeet, mihin pitää kaikkiin kohtiin vastata, että mikä firman nimi, työtehtävä, aika jne. Siihen pitää liittää hakemus ja/tai cv yhteen kohtaan.

        En ole pystynyt näillä voimavaroilla tekemään huippuhakemuksia, että hakemukseni ovat olleet mielestäni kohtuullisen hyviä, mutta ne eivät ole "mainostoimistokamaa". Kohta varmaan vaaditaan mainostoimiston kuvaama esittelyvideo, instagramissa työnäytteet, valokuvaamofirman valokuvat ja copywriterin kirjoittamat tekstit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma asiointi -sivulle tulee omat sarakkeet, mihin pitää kaikkiin kohtiin vastata, että mikä firman nimi, työtehtävä, aika jne. Siihen pitää liittää hakemus ja/tai cv yhteen kohtaan.

        En ole pystynyt näillä voimavaroilla tekemään huippuhakemuksia, että hakemukseni ovat olleet mielestäni kohtuullisen hyviä, mutta ne eivät ole "mainostoimistokamaa". Kohta varmaan vaaditaan mainostoimiston kuvaama esittelyvideo, instagramissa työnäytteet, valokuvaamofirman valokuvat ja copywriterin kirjoittamat tekstit.

        Ei normaalin ihmisen resurssit kestä tällaista paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei normaalin ihmisen resurssit kestä tällaista paskaa.

        "Ei normaalin ihmisen resurssit kestä tällaista paskaa."

        Normaalit ihmiset eivät ole työttöminä
        vuosikausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei normaalin ihmisen resurssit kestä tällaista paskaa."

        Normaalit ihmiset eivät ole työttöminä
        vuosikausia.

        Normi on sairas. Siitä vain sopeutumaan sairaaseen normaaliin niin tulee hyvä mieli kun saat hyäksyntää ja taputellaan olalle. Mutta se onkin sitten ihan eri keskusteu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli meneekö, niin et työtön ilmoittaa hakeneensa vaikka neljään paikkaan ja homma on sillä selvä?"

        Työhakemus on työnhakijan ja työnantajan välinen asia. Ei kuulu ulkopuolisille. Rinnastetaan kirjesalaisuuteen.
        Mikäli Te-virkailija sortuu urkintaan niin ei muutakuin tehtailemaan rikosilmoitusta laittomasta urkinnasta.

        Mitään kolmatta valvovaa osapuolta ei työnantajan ja työntekijän välillä pitäisi edes olla. Se on täysin tarpeeton järkälemäinen koneisto, joka käyttää työttömiä elinkeinonaan ja syö verorahoja ja ihmisten elämän energiaa kuin pahanlaatuinen syöpäkasvain.

        Koko työllisyyspalveluiden työntekijäkaarti, kaikki asiantuntijat, oma- valmentajat päälliöitä myöten pitää pakkokouluttaa soster- alalle tilkitsemään siellä pesivää kammottavaa hoitajapulaa. Heidänkään perustuslaillista oikeuttaan ammatin ja työpaikan vapaaseen valintaan ei pidä kunnioittaa koska miksi pitäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma asiointi -sivulle tulee omat sarakkeet, mihin pitää kaikkiin kohtiin vastata, että mikä firman nimi, työtehtävä, aika jne. Siihen pitää liittää hakemus ja/tai cv yhteen kohtaan.

        En ole pystynyt näillä voimavaroilla tekemään huippuhakemuksia, että hakemukseni ovat olleet mielestäni kohtuullisen hyviä, mutta ne eivät ole "mainostoimistokamaa". Kohta varmaan vaaditaan mainostoimiston kuvaama esittelyvideo, instagramissa työnäytteet, valokuvaamofirman valokuvat ja copywriterin kirjoittamat tekstit.

        Työllisyyspalvelut ovat uuvutustaistelua työttömiä vastaan jotta he menettäisivät järkensä. Ja sitten kun he ovat tämän kiusaamiskoneiston tuloksena seonneet päästään todetaan työllisyyspalveluissa, työtön on työtön koska on sekopää.

        Työttömille tehtaillaan tarkoituksellisesti ongelmia.

        Sillä lailla sitten työllistetään taas rutkasti mielenterveyshuoltoa, niin riittää heillä murua rinnan alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään kolmatta valvovaa osapuolta ei työnantajan ja työntekijän välillä pitäisi edes olla. Se on täysin tarpeeton järkälemäinen koneisto, joka käyttää työttömiä elinkeinonaan ja syö verorahoja ja ihmisten elämän energiaa kuin pahanlaatuinen syöpäkasvain.

        Koko työllisyyspalveluiden työntekijäkaarti, kaikki asiantuntijat, oma- valmentajat päälliöitä myöten pitää pakkokouluttaa soster- alalle tilkitsemään siellä pesivää kammottavaa hoitajapulaa. Heidänkään perustuslaillista oikeuttaan ammatin ja työpaikan vapaaseen valintaan ei pidä kunnioittaa koska miksi pitäisi?

        Haluan laueta sisääsi

        Petteri Kokoomus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siinä mahdollisuus laittaa liitetiedosto, jossa on kuittauksia tai hakemus. Ei sitä pakosti vaadita, mutta itse olen kyllä laittanut, silloin se on selvää.

        Joskus 15 v sitten oli sähköpostissani mahdollisuus pyytää kuittauksella.
        Lähetin sikana hakemuksia mutta en saanut yhdenyhtykäistäkään sähköpostia kuitattuna.

        Nyt ongelmaksi muodostui vuodenvaihteessa kun sähköposti ilmoitti että se on lukittu.
        Kaikki vanhat haut ja tulevat torpattu...

        Katsoin sopimussäännöistä; roskaposti kielletty
        tietojen kalastelu kielletty (kun työnantaja lähettää linkin)

        Ainoa mahdollisuus on tehdä feikkitili, koska säännöt eivät hyväksy uuden tilin luomista samoilla tiedoilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma asiointi -sivulle tulee omat sarakkeet, mihin pitää kaikkiin kohtiin vastata, että mikä firman nimi, työtehtävä, aika jne. Siihen pitää liittää hakemus ja/tai cv yhteen kohtaan.

        En ole pystynyt näillä voimavaroilla tekemään huippuhakemuksia, että hakemukseni ovat olleet mielestäni kohtuullisen hyviä, mutta ne eivät ole "mainostoimistokamaa". Kohta varmaan vaaditaan mainostoimiston kuvaama esittelyvideo, instagramissa työnäytteet, valokuvaamofirman valokuvat ja copywriterin kirjoittamat tekstit.

        Ei pidä. Se on vaan lisätietoja.


    • Anonyymi

      Työnhakijan työnhakujen tarkistaminen on rikos. Jos oma- valmentaja päättää rikkoa viestintäsalaisuuslakia...

      https://laki24.fi/mika-on-kirjesalaisuus/

      ...ja salapoliisina alkaa soittelemaan työnantajia läpi udellen onko tämä ja tämä työnhakija hakenut heiltä töitä, ja työnantaja ei löydä hakemustasi satojen hakemusten joukosta tai sitten jos olet perustuslaillisia oikeuksiasi noudattaen jättänyt pakkohaut tekemättä, sinulta vaaditaan kirjallinen selvitys asiasta.

      Jos ja kun kirjallinen selvityksesi ei tietenkään kelpaa koska sen tarkistaa sama valmentaja joka nuuskii ja vahtaa työnhakuasi, tekee virkailija työvoimapoliittisen lausunnon Kelaan. Sinulta evätään oikeus työmarkkinatukeen, ja sinulle lätkäistään 12 viikon työssäolovelvoite joka vastaa rikollisille langetettavaa yhdyskuntapalvelua. Sinut pudotetaan siis pois työttömyyskorvauksilta kokonaan toimeentulotuen varaan.

      Tämä karenssi voi kestää enimmillään 5- vuotta. Siitä ilmoitetaan jostakin syystä oikein TLS- suojattuna kirjeenä. Sitä ei kukaan näytä tietävän miksi tällaisesta laillisesta rangaistuksesta on tarve ilmoittaa oikein huippusalaisena TLS suojattuna kirjeenä kun kyseessähän on aivan lainmukainen työtöntä koskeva rangaistus.

      Toisin kuin luullaan, työnhakuvelvoite ja velvoite olla työttömänä työnhakijana ei koske vain työttömyyskorvauksia saavaa henkilöä. Samat velvoitteet koskevat myös kokonaan toimeentulotuen varassa olevia.

      Jos työssäolovelvoitteella jo rangaistu työttömänä työnhakijana oleva jättää perustuslain vastaiset velvoitteensa suorittamatta voidaan jo nyt riittämättömän toimeentulotuen perusosaa leikta ensin 20% ja enimmillään 40%.

      https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen

      • Anonyymi

        Etkö muista, kun vetosit kirjesalaisuuteen silloinkin, kun sinulta pyydettiin tiliotteita toimeentulotukea varten? Sama juttu nytkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö muista, kun vetosit kirjesalaisuuteen silloinkin, kun sinulta pyydettiin tiliotteita toimeentulotukea varten? Sama juttu nytkin.

        "Yleinen tiedonsaantioikeus

        Viranomaisten laatimat ja heidän hallussaan olevat asiakirjat ovat julkisia, ellei niitä ole lailla määrätty salaisiksi. Asiakirjajulkisuudesta säädetään julkisuuslaissa (Laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta 621/1999, JulkL).

        Jokaisella on myös oikeus saada tieto mistä tahansa julkisesta viranomaisen asiakirjasta riippumatta siitä, onko hän asiassa asianosainen vai ei. Viranomainen voi harkintansa mukaan antaa tiedon myös asiakirjasta, joka ei vielä ole julkinen."

        Kannattaa varmaan miettiä, mitä tietoja itsestään jakaa netin keskustelupalstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö muista, kun vetosit kirjesalaisuuteen silloinkin, kun sinulta pyydettiin tiliotteita toimeentulotukea varten? Sama juttu nytkin.

        Mistä olet niin päätellyt? Rohkeita oletuksia teet anonyymeista keskustelijoista. Selvänäkökykykö sinulla on vai kyberrikollisuuttako harrastat?

        Täällä ja työttömyys- palstalla pyörii itseni lisäksi ainakin toinen työttömien perustuslaillisten oikeuksien polkemisesta puhuva kirjoittelija. Minä en ole koskaan vedonnut kirjesalaisuuteen toimeentulotuen tiliotteiden tiimoilta joten voit ottaa iltalääkkeesi ja mennä katselemaan tonttu- ukkoja unten maille.

        Mutta mitä siitä vaikka olisin? Onko se joku ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yleinen tiedonsaantioikeus

        Viranomaisten laatimat ja heidän hallussaan olevat asiakirjat ovat julkisia, ellei niitä ole lailla määrätty salaisiksi. Asiakirjajulkisuudesta säädetään julkisuuslaissa (Laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta 621/1999, JulkL).

        Jokaisella on myös oikeus saada tieto mistä tahansa julkisesta viranomaisen asiakirjasta riippumatta siitä, onko hän asiassa asianosainen vai ei. Viranomainen voi harkintansa mukaan antaa tiedon myös asiakirjasta, joka ei vielä ole julkinen."

        Kannattaa varmaan miettiä, mitä tietoja itsestään jakaa netin keskustelupalstoilla.

        Yksityishenkilön työnantajalle lähettämä työhakemus ei ole viranomaisen laatima asiakirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityishenkilön työnantajalle lähettämä työhakemus ei ole viranomaisen laatima asiakirja.

        Kyse olikin palstan perustuslakiasiantuntijan valituksesta, joka on julkinen ja josta selviää kyseisen herran henkilötiedot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse olikin palstan perustuslakiasiantuntijan valituksesta, joka on julkinen ja josta selviää kyseisen herran henkilötiedot.

        Anteekf mitä? Mistä valituksesta?

        i.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet niin päätellyt? Rohkeita oletuksia teet anonyymeista keskustelijoista. Selvänäkökykykö sinulla on vai kyberrikollisuuttako harrastat?

        Täällä ja työttömyys- palstalla pyörii itseni lisäksi ainakin toinen työttömien perustuslaillisten oikeuksien polkemisesta puhuva kirjoittelija. Minä en ole koskaan vedonnut kirjesalaisuuteen toimeentulotuen tiliotteiden tiimoilta joten voit ottaa iltalääkkeesi ja mennä katselemaan tonttu- ukkoja unten maille.

        Mutta mitä siitä vaikka olisin? Onko se joku ongelma?

        Mitä vittua te jankkaatte jostain oin turhasta?

        Selviättekä te arjessannekaan ilman apua, ette selviä


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyy mm. tähän keskusteluun:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16844157/toimeentulotukiperheenjasentesi-tilit

        Ed viestin harhainen kirjoittaja luulee että jokainen palstalla kirjoitettu perustuslakia koskeva viesti on yhden ja saman henkilön tuotosta. Palstalla ei ole mitään palstan perustuslakiasiantuntijaa. Täällä on useita ihmisiä jotka kirjoittavat aivan perustellusti perustuslain ja ihmisoikeuksien vastaisista laeista jotka ovat käytössä.


    • Anonyymi

      Jäin työttömäksi syyskuussa ja olen hakenut neljää työpaikkaa kuukaudessa, myös eri alan töitä. Oli muutto ja paikkakunta vaihtui. Työkkärin oma asiointi -palveluun ei ole tullut omille sivuille kohtia, joihin pitää raportoida tiedot työpaikoista, joihin on hakenut. Siis marraskuun jälkeen. Jos minulle soitetaan, niin raportoin sitten. Työmarkkinatorin profiilin tekeminen voi olla yksi raportoitava asia työkkäriin, että teen sen tänään loppuun. Ahdistaa aina niiden samojen tietojen naputteleminen. Olen niin moneen paikkaan niitä kirjoitellut, kun oli aiemmin puolen vuoden työttömyysjakso. Sitten pitäisi löytää vielä kolme työpaikkaa ennen joulua.

      • Anonyymi

        Näinhän se on monille käynyt, mutta työtoriin en koske ikinä.


    • Anonyymi

      AP ei ole pitkäaikaistyötön, joten ei tiedä mitä kirjoittaa.

      Työnhakuvelvollisuus on täysin neuvoteltavissa TE-palvelun kanssa. Voi vedota työkyvyttömyyteen jne.

      Ja ne tehtävät kuitataan sähköisesti, joten ilman valehtelua ei voi olla hakematta ujos on velvollisuus hake työpaikkaa. Itsellä on 1/kk, ei 4.

      • Anonyymi

        "Työnhakuvelvollisuus on täysin neuvoteltavissa TE-palvelun kanssa. Voi vedota työkyvyttömyyteen jne."

        No ei todellakaan ole. Se on täysin oma- valmentajan määräilyn varassa. Valmentaja itsevaltaisesti sanelee ja työttömän on siihen alistuttava mitä virkailija määrää. Vaihtoehto on tukien leikkaus. Paljon riippuu tietysti siitä henkilöstä joka siellä työttömiä kiusaa.

        Työttömän ei pitäisi joutua tekemään yhtään mitään suunnitelmia oman elämänsä varalle velvoittavasti. Suunnitelma on sopimus, ja sopimus on kahden osapuolen yhteisymmärryksessä tehty sopimus. Jos yhteisymmärrystä ei ole, sopimusta ei ole. Vaan työtön ei voi jättää suunnitelmaa kuittaamatta ilman että siitä seuraa taloudellsia rangaistuksia. Mitä helvettiä tämä tämmöinen on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työnhakuvelvollisuus on täysin neuvoteltavissa TE-palvelun kanssa. Voi vedota työkyvyttömyyteen jne."

        No ei todellakaan ole. Se on täysin oma- valmentajan määräilyn varassa. Valmentaja itsevaltaisesti sanelee ja työttömän on siihen alistuttava mitä virkailija määrää. Vaihtoehto on tukien leikkaus. Paljon riippuu tietysti siitä henkilöstä joka siellä työttömiä kiusaa.

        Työttömän ei pitäisi joutua tekemään yhtään mitään suunnitelmia oman elämänsä varalle velvoittavasti. Suunnitelma on sopimus, ja sopimus on kahden osapuolen yhteisymmärryksessä tehty sopimus. Jos yhteisymmärrystä ei ole, sopimusta ei ole. Vaan työtön ei voi jättää suunnitelmaa kuittaamatta ilman että siitä seuraa taloudellsia rangaistuksia. Mitä helvettiä tämä tämmöinen on?

        "No ei todellakaan ole. Se on täysin oma- valmentajan määräilyn varassa. Valmentaja itsevaltaisesti sanelee ja työttömän on siihen alistuttava mitä virkailija määrää. Vaihtoehto on tukien leikkaus. Paljon riippuu tietysti siitä henkilöstä joka siellä työttömiä kiusaa."

        Paljon riippuu myös siitä työttömästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työnhakuvelvollisuus on täysin neuvoteltavissa TE-palvelun kanssa. Voi vedota työkyvyttömyyteen jne."

        No ei todellakaan ole. Se on täysin oma- valmentajan määräilyn varassa. Valmentaja itsevaltaisesti sanelee ja työttömän on siihen alistuttava mitä virkailija määrää. Vaihtoehto on tukien leikkaus. Paljon riippuu tietysti siitä henkilöstä joka siellä työttömiä kiusaa.

        Työttömän ei pitäisi joutua tekemään yhtään mitään suunnitelmia oman elämänsä varalle velvoittavasti. Suunnitelma on sopimus, ja sopimus on kahden osapuolen yhteisymmärryksessä tehty sopimus. Jos yhteisymmärrystä ei ole, sopimusta ei ole. Vaan työtön ei voi jättää suunnitelmaa kuittaamatta ilman että siitä seuraa taloudellsia rangaistuksia. Mitä helvettiä tämä tämmöinen on?

        "Työttömän ei pitäisi joutua tekemään yhtään mitään suunnitelmia oman elämänsä varalle velvoittavasti. Suunnitelma on sopimus, ja sopimus on kahden osapuolen yhteisymmärryksessä tehty sopimus. Jos yhteisymmärrystä ei ole, sopimusta ei ole. Vaan työtön ei voi jättää suunnitelmaa kuittaamatta ilman että siitä seuraa taloudellsia rangaistuksia. Mitä helvettiä tämä tämmöinen on?"

        Tämä on taas täyttä huuhaata, sillä TE-palveluilla on viime kädessä oikeus päättää, mitä suunnitelmaan kirjataan.

        Muutenhan työtön voisi yksipuolisesti kieltäytyä kaikesta siitä, mitä suunnitelmaan kirjataan tai kirjoittaisi suunnitelmaan edellisen kommentin kaltaisia järjettömyyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työttömän ei pitäisi joutua tekemään yhtään mitään suunnitelmia oman elämänsä varalle velvoittavasti. Suunnitelma on sopimus, ja sopimus on kahden osapuolen yhteisymmärryksessä tehty sopimus. Jos yhteisymmärrystä ei ole, sopimusta ei ole. Vaan työtön ei voi jättää suunnitelmaa kuittaamatta ilman että siitä seuraa taloudellsia rangaistuksia. Mitä helvettiä tämä tämmöinen on?"

        Tämä on taas täyttä huuhaata, sillä TE-palveluilla on viime kädessä oikeus päättää, mitä suunnitelmaan kirjataan.

        Muutenhan työtön voisi yksipuolisesti kieltäytyä kaikesta siitä, mitä suunnitelmaan kirjataan tai kirjoittaisi suunnitelmaan edellisen kommentin kaltaisia järjettömyyksiä.

        Mitä järjetöntä on siinä, että työtön määrää itse omasta elämästään ja tekee itse omat elämänsuunnitelmansa?

        Olet todella sairas ihminen jos et näe mitään ihmeellistä siinä että julkinen valta änkeää tekemään sulle velvoittavia elämänsuunnitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No ei todellakaan ole. Se on täysin oma- valmentajan määräilyn varassa. Valmentaja itsevaltaisesti sanelee ja työttömän on siihen alistuttava mitä virkailija määrää. Vaihtoehto on tukien leikkaus. Paljon riippuu tietysti siitä henkilöstä joka siellä työttömiä kiusaa."

        Paljon riippuu myös siitä työttömästä.

        Mikä riippuu?

        Työelämän pitää perustua työn ostajan ja työn myyjän väliseen sopimiseen jota ohjaavat työehtosopimukset.

        Millä helvetillä selität tämän kolmannen järkälemäisen valvontakoneiston, työllisyyspalveluhirviön olemassaolon tässä välissä jonka toiminta perustuu vain ja ainoastaan työttömien ahdisteluun, uhkailuun, rankaisemiseen ja elämän hankaloittamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järjetöntä on siinä, että työtön määrää itse omasta elämästään ja tekee itse omat elämänsuunnitelmansa?

        Olet todella sairas ihminen jos et näe mitään ihmeellistä siinä että julkinen valta änkeää tekemään sulle velvoittavia elämänsuunnitelmia.

        Palkkaa saadakseen on syytä noudattaa työnantajan määräyksiä. Työttömyyskorvauksia saadakseen on syytä noudattaa TE-palveluitten ja Kelan määräyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järjetöntä on siinä, että työtön määrää itse omasta elämästään ja tekee itse omat elämänsuunnitelmansa?

        Olet todella sairas ihminen jos et näe mitään ihmeellistä siinä että julkinen valta änkeää tekemään sulle velvoittavia elämänsuunnitelmia.

        "Mitä järjetöntä on siinä, että työtön määrää itse omasta elämästään ja tekee itse omat elämänsuunnitelmansa?"

        Jos kerran on päätynyt pitkäaikaistyöttömäksi, niin jokuhan siinä tökkii. Ja jos työtön määrää itse omasta elämästään, niin minkä ihmeen takia ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi TE-palveluihin?


      • Anonyymi

        Minut määrättiin terveystarkastukseen. Ei auttanut sekään. Täytyisi olla varmaan joku B-todistus vai mikä se oli..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työnhakuvelvollisuus on täysin neuvoteltavissa TE-palvelun kanssa. Voi vedota työkyvyttömyyteen jne."

        No ei todellakaan ole. Se on täysin oma- valmentajan määräilyn varassa. Valmentaja itsevaltaisesti sanelee ja työttömän on siihen alistuttava mitä virkailija määrää. Vaihtoehto on tukien leikkaus. Paljon riippuu tietysti siitä henkilöstä joka siellä työttömiä kiusaa.

        Työttömän ei pitäisi joutua tekemään yhtään mitään suunnitelmia oman elämänsä varalle velvoittavasti. Suunnitelma on sopimus, ja sopimus on kahden osapuolen yhteisymmärryksessä tehty sopimus. Jos yhteisymmärrystä ei ole, sopimusta ei ole. Vaan työtön ei voi jättää suunnitelmaa kuittaamatta ilman että siitä seuraa taloudellsia rangaistuksia. Mitä helvettiä tämä tämmöinen on?

        Eläkeikäisenä määrättiin velvoittavana AVOlle. Mielenkiinnolla odotan seuraavaa tapaamista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut määrättiin terveystarkastukseen. Ei auttanut sekään. Täytyisi olla varmaan joku B-todistus vai mikä se oli..

        Ketään ei voi määrätä terveystarkastukseen. Ei edes tilanteessa jossa henkilöllä on ilmeisiä terveysongelmia.

        Ihminen itse päättää. Kuuluu itsemääräämisoikeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään ei voi määrätä terveystarkastukseen. Ei edes tilanteessa jossa henkilöllä on ilmeisiä terveysongelmia.

        Ihminen itse päättää. Kuuluu itsemääräämisoikeuteen.

        11 § (30.12.2021/1379)
        Palvelutarpeen arvioiminen

        Palvelutarpeen selvittämiseksi työnhakija voidaan ohjata työkyvyn tutkimuksiin ja arviointeihin sekä muihin asiantuntija-arviointeihin.

        12 § (30.12.2021/1379)
        Työllistymissuunnitelman sisältö

        ... Lisäksi työllistymissuunnitelmaan sisällytetään tarvittaessa ... työllistymiseen vaikuttavan työ- ja toimintakyvyn tai terveydentilan selvittämiseen liittyviä toimia.

        13 § (30.12.2021/1379)
        Työnhakijan velvollisuudet

        Työttömyysetuutta hakeva työnhakija on velvollinen ilmoittamaan työllistymissuunnitelman toteutumisesta työ- ja elinkeinotoimistolle sen määräämällä tavalla.

        15 § (30.12.2021/1379)
        Muistutus

        Työ- ja elinkeinotoimisto muistuttaa työnhakijaa kirjallisesti hänen menettelynsä vaikutuksesta työllistymiseen ja hänen mahdolliseen oikeuteensa saada työttömyysetuutta, jos työnhakija:

        4) ei aloita työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa sovittua palvelua tai palvelu keskeytyy työnhakijasta johtuvasta syystä; tai

        5) muulla tavoin jättää toteuttamatta työllistymissuunnitelmaansa tai sitä korvaavaa suunnitelmaa. (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta)

        Sitten karenssi, karenssi, ikikarenssi (työssäolovelvoite).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11 § (30.12.2021/1379)
        Palvelutarpeen arvioiminen

        Palvelutarpeen selvittämiseksi työnhakija voidaan ohjata työkyvyn tutkimuksiin ja arviointeihin sekä muihin asiantuntija-arviointeihin.

        12 § (30.12.2021/1379)
        Työllistymissuunnitelman sisältö

        ... Lisäksi työllistymissuunnitelmaan sisällytetään tarvittaessa ... työllistymiseen vaikuttavan työ- ja toimintakyvyn tai terveydentilan selvittämiseen liittyviä toimia.

        13 § (30.12.2021/1379)
        Työnhakijan velvollisuudet

        Työttömyysetuutta hakeva työnhakija on velvollinen ilmoittamaan työllistymissuunnitelman toteutumisesta työ- ja elinkeinotoimistolle sen määräämällä tavalla.

        15 § (30.12.2021/1379)
        Muistutus

        Työ- ja elinkeinotoimisto muistuttaa työnhakijaa kirjallisesti hänen menettelynsä vaikutuksesta työllistymiseen ja hänen mahdolliseen oikeuteensa saada työttömyysetuutta, jos työnhakija:

        4) ei aloita työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa sovittua palvelua tai palvelu keskeytyy työnhakijasta johtuvasta syystä; tai

        5) muulla tavoin jättää toteuttamatta työllistymissuunnitelmaansa tai sitä korvaavaa suunnitelmaa. (Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta)

        Sitten karenssi, karenssi, ikikarenssi (työssäolovelvoite).

        Kyllä voi siis määrätä terveystarkastukseen työttömyysetuuden menettämisen uhalla.


    • Anonyymi

      "Työnhakijan työnhakujen tarkistaminen on rikos. Jos oma- valmentaja päättää rikkoa viestintäsalaisuuslakia... "

      Höpsistä rallaa, laki on tehtiin niin että viranomaisilla (myös siis työ) on esteetön tiedon saanti työnantajilta. Kaivelen lakipykälän joku kerta kun jaksan jos ette usko

      • Anonyymi

        Tähän liittyen, olin aikanaan tekemässä ja ylläpitämässä rekrysovelluksia yrityksillleja mm. kunnille. Järjestelmä poistaa turhat hakemukset joko automaattisesti tai manuaalisesti tyyliin rasti ruutuun ja "delete". Tämä siis kaikissa hauissa, ei pelkästään avoimissa.

        Mitenkäs tässä sitten jos työviranomainen soittelee ja kyselee onko haettu, hakemus on jo digitaivaassa....karenssia pukkaa


      • Anonyymi

        Puhut ilmeisesti TYP yhteispalvelun potilastietoturvalakeja koskevia leväperäisyyksiä. Sitä kun työtön erehtyy typ- palvelun monialaisen raiskaamisen kohteeksi, on oma- velmentajalla oikeus saada työttömän terveystiedot käsiinsä mm työkyvyn arviointia varten.

        Työnantaja ei ole viranomainen eikä liity tähän. Työnantajan ja työnhakijan välinen viestintä kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin. Työhakemus lähetetään yksityishenkilönä työnantajalle ja se on kahden välistä kirjeenaihtoa. Se ei kuulu kolmansille osapuolille.

        Ei voi olla niin että työttömiä koskevat lait kumoavat yksi toisensa jälkeen kaikki muut lait joissa taataan ihmisten perusoikeuksia ja oikeusturvaa. Ei päde potilastietoturva, ei päde kirjesalaisuus, ei päde itsemääräämisoikeus, ei päde enää kohta oikein mikään muukaan laki kun puhutaan työttömistä. Työttömät ovat kohtapuolin oikeasti lainsuojattomia kokonaan.

        Työtön ei ole rikollinen eikä työttömyys ole rikos. Julkisen vallan toiminta sen sijaan on de facto rikollista.


      • Anonyymi

        Juu mielellään sitä lakipykälää luettaisiin. Joten kun viitsit ja ehdit.


      • Anonyymi

        Tuota lakipykälää ei kyllä sovelleta sihen jos työtön on valheellisesti ilmoittanut hakeneensa paikkaa mitä ei ole hakenut vaan isompia väärinkäytöksiä.
        Sitäpaitsi Te-virkailijalla ei ole edes aikaa alkaa tonkia jonkun hakemisia. Siksi omilla sivuilla on ohjattu tuo ilmoittaminen jonne työtön ilmoittaa mitä ilmoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota lakipykälää ei kyllä sovelleta sihen jos työtön on valheellisesti ilmoittanut hakeneensa paikkaa mitä ei ole hakenut vaan isompia väärinkäytöksiä.
        Sitäpaitsi Te-virkailijalla ei ole edes aikaa alkaa tonkia jonkun hakemisia. Siksi omilla sivuilla on ohjattu tuo ilmoittaminen jonne työtön ilmoittaa mitä ilmoittaa.

        Te- virkailijat ovat niin kiireisiä kun syljeskelevät kattoon siellä toimistoissa pölyttymässä. Niillä on kaikki työaika aikaa kiusata työttömiä ja tonkia heidän menneisyytensä, työnhakunsa, kaikki yksityisasia ja keksiä kaiken maailman paskaa asiakkaiden pään menoksi ja elämän pilaamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te- virkailijat ovat niin kiireisiä kun syljeskelevät kattoon siellä toimistoissa pölyttymässä. Niillä on kaikki työaika aikaa kiusata työttömiä ja tonkia heidän menneisyytensä, työnhakunsa, kaikki yksityisasia ja keksiä kaiken maailman paskaa asiakkaiden pään menoksi ja elämän pilaamiseksi.

        Valitse toinen:

        a) Te- virkailijat ovat niin kiireisiä kun syljeskelevät kattoon siellä toimistoissa pölyttymässä."

        b) "Niillä on kaikki työaika aikaa kiusata työttömiä ja tonkia heidän menneisyytensä, työnhakunsa, kaikki yksityisasia ja keksiä kaiken maailman paskaa asiakkaiden pään menoksi ja elämän pilaamiseksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitse toinen:

        a) Te- virkailijat ovat niin kiireisiä kun syljeskelevät kattoon siellä toimistoissa pölyttymässä."

        b) "Niillä on kaikki työaika aikaa kiusata työttömiä ja tonkia heidän menneisyytensä, työnhakunsa, kaikki yksityisasia ja keksiä kaiken maailman paskaa asiakkaiden pään menoksi ja elämän pilaamiseksi."

        Kumpaa vaihtoehtoa kukin virkailija noudattaa riippuu aivan siitä henkilöstä itsestään. Hekin ovat yksilöitä ja tekevät oman moraalinsa mukaan työtään. Virkailijoille ei tule itselleen minkäänlaisia sanktioita jos jättävät kiusaamistoimet tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te- virkailijat ovat niin kiireisiä kun syljeskelevät kattoon siellä toimistoissa pölyttymässä. Niillä on kaikki työaika aikaa kiusata työttömiä ja tonkia heidän menneisyytensä, työnhakunsa, kaikki yksityisasia ja keksiä kaiken maailman paskaa asiakkaiden pään menoksi ja elämän pilaamiseksi.

        Ehkä jossain junttilanperällä. Isommissa kaupungeissa Te-virkailija ei muista edellisestä käynnistä mitään yksityiskohtia. Työttömiä on niin paljon ettei kukaan jää mieleen ellei käyttäydy kuin idiootti. Kannattaa olla mahdollisimman harmaa ja hajuton ja näennäisen yhteistyöhaluinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jossain junttilanperällä. Isommissa kaupungeissa Te-virkailija ei muista edellisestä käynnistä mitään yksityiskohtia. Työttömiä on niin paljon ettei kukaan jää mieleen ellei käyttäydy kuin idiootti. Kannattaa olla mahdollisimman harmaa ja hajuton ja näennäisen yhteistyöhaluinen.

        Niin tai näin, pakkohaut ja muut työllisyystoimet ovat rikollista toimintaa työttömiä kohtaan sekä pienissä että isoissa kaupungeissa. Tällaisia toimia ei pitäisi olla olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tai näin, pakkohaut ja muut työllisyystoimet ovat rikollista toimintaa työttömiä kohtaan sekä pienissä että isoissa kaupungeissa. Tällaisia toimia ei pitäisi olla olemassakaan.

        Toiminta perustuu voimassaoleviin lakeihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiminta perustuu voimassaoleviin lakeihin

        Toiminta perustuu lakeijhin jotka eivät voi olla päteviä koska ne rikkovat perustuslakia ja ihmisoikeusperiaatteita.

        Perustuslaki mitätöi lait jotka ovat sen kanssa ristiriidassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiminta perustuu lakeijhin jotka eivät voi olla päteviä koska ne rikkovat perustuslakia ja ihmisoikeusperiaatteita.

        Perustuslaki mitätöi lait jotka ovat sen kanssa ristiriidassa.

        "Toiminta perustuu lakeijhin jotka eivät voi olla päteviä koska ne rikkovat perustuslakia ja ihmisoikeusperiaatteita."

        Haluat ilmeisen vakaasti uskoa, että
        niin olisi. Niin ei kuitenkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu mielellään sitä lakipykälää luettaisiin. Joten kun viitsit ja ehdit.

        Tiedonsaantioikeudet on ERITTÄIN laajat.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290?search[type]=pika&search[pika]=TYönhaku#O6L13

        Oikeus tietojen saamiseen:

        Kansaneläkelaitoksella, työ- ja elinkeinotoimistolla, työttömyyskassalla sekä tämän lain mukaisella muutoksenhakuelimellä on oikeus saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä maksutta käsiteltävänä olevan asian ratkaisemista tai muuten tämän lain tai Suomea sitovassa sosiaaliturvasopimuksessa tai sosiaaliturvaa koskevassa muussa kansainvälisessä säädöksessä säädettyjen tehtävien toimeenpanemista varten välttämättömät tiedot:

        3) työnantajalta, toimeksiantajalta tai muulta työn teettäjältä, työttömyyskassalta, työpaikkakassalta sekä julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetussa laissa tarkoitetulta koulutuspalvelujen tuottajalta ja muulta oppilaitokselta;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toiminta perustuu lakeijhin jotka eivät voi olla päteviä koska ne rikkovat perustuslakia ja ihmisoikeusperiaatteita."

        Haluat ilmeisen vakaasti uskoa, että
        niin olisi. Niin ei kuitenkaan ole.

        Ei ole uskon asia vaan tosiasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedonsaantioikeudet on ERITTÄIN laajat.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290?search[type]=pika&search[pika]=TYönhaku#O6L13

        Oikeus tietojen saamiseen:

        Kansaneläkelaitoksella, työ- ja elinkeinotoimistolla, työttömyyskassalla sekä tämän lain mukaisella muutoksenhakuelimellä on oikeus saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä maksutta käsiteltävänä olevan asian ratkaisemista tai muuten tämän lain tai Suomea sitovassa sosiaaliturvasopimuksessa tai sosiaaliturvaa koskevassa muussa kansainvälisessä säädöksessä säädettyjen tehtävien toimeenpanemista varten välttämättömät tiedot:

        3) työnantajalta, toimeksiantajalta tai muulta työn teettäjältä, työttömyyskassalta, työpaikkakassalta sekä julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetussa laissa tarkoitetulta koulutuspalvelujen tuottajalta ja muulta oppilaitokselta;

        Juuri tässä näkyy miten lakia luetaan kuin piru raamattua. Ja sitä on myös kirjoitettu samalla tyylillä. Perustuslakikin on kirjoitettu hyvin suurpiirteisesti jotta sitä voidaan tulkita miten sattuu.

        Yksi esimerkki juuri tämä yksityiselämän suoja:

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

        ---

        "10 §
        Yksityiselämän suoja

        Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.

        Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.

        Lailla voidaan säätää perusoikeuksien turvaamiseksi tai rikosten selvittämiseksi välttämättömistä kotirauhan piiriin ulottuvista toimenpiteistä. (5.10.2018/817)"

        ---

        Yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on "turvattu". Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on "loukkaamaton".

        Paitsi silloin kuin se ei ole loukkaamaton koska henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin erillisillä laeilla. Tässä mahdollistetaan, että voidaan säätää erikseen lakeja jotka käytännössä kumoavat ihmisten oikeuden yksityiselämän suojaan.

        Esim. viestintäsalaisuuslaki voidaan sivuuttaa kun tutkitaan rikoksia. Tätä rikosten selvittämiseen tarkoitettua lakia voidaan laajentaa koskemaan käytännössä ketä tahansa. Nyt työttömiä kohdellaan kuin rikollisia. Heidän työpaikkahakujaan voidaan urkkia samoin kuin rikollisia valvotaan ja rikoksia pyritään selvittämään.

        Piru on kirjoittanut meidän lainsäädännön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän liittyen, olin aikanaan tekemässä ja ylläpitämässä rekrysovelluksia yrityksillleja mm. kunnille. Järjestelmä poistaa turhat hakemukset joko automaattisesti tai manuaalisesti tyyliin rasti ruutuun ja "delete". Tämä siis kaikissa hauissa, ei pelkästään avoimissa.

        Mitenkäs tässä sitten jos työviranomainen soittelee ja kyselee onko haettu, hakemus on jo digitaivaassa....karenssia pukkaa

        "Mitenkäs tässä sitten jos työviranomainen soittelee ja kyselee onko haettu, hakemus on jo digitaivaassa....karenssia pukkaa"

        a) Älä kerro TE-palveluille puhelinnumeroasi, vaan asioi heidän kanssaan sähköisesti/kirjallisesti (pl. haastattelut).

        b) Ilmoita hakemisistasi TE-palveluihin ajallaan sähköisten kanavien kautta, jolloin tieto hakemisistasi tallentuu TE-palveluitten sähköiseen asiakasjärjestelmään.

        c) Kun toimit em. tavalla, ei pukkaa karenssia, eikä tarvitse selvittää jälkikäteen minne olet hakenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tässä näkyy miten lakia luetaan kuin piru raamattua. Ja sitä on myös kirjoitettu samalla tyylillä. Perustuslakikin on kirjoitettu hyvin suurpiirteisesti jotta sitä voidaan tulkita miten sattuu.

        Yksi esimerkki juuri tämä yksityiselämän suoja:

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

        ---

        "10 §
        Yksityiselämän suoja

        Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.

        Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.

        Lailla voidaan säätää perusoikeuksien turvaamiseksi tai rikosten selvittämiseksi välttämättömistä kotirauhan piiriin ulottuvista toimenpiteistä. (5.10.2018/817)"

        ---

        Yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on "turvattu". Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on "loukkaamaton".

        Paitsi silloin kuin se ei ole loukkaamaton koska henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin erillisillä laeilla. Tässä mahdollistetaan, että voidaan säätää erikseen lakeja jotka käytännössä kumoavat ihmisten oikeuden yksityiselämän suojaan.

        Esim. viestintäsalaisuuslaki voidaan sivuuttaa kun tutkitaan rikoksia. Tätä rikosten selvittämiseen tarkoitettua lakia voidaan laajentaa koskemaan käytännössä ketä tahansa. Nyt työttömiä kohdellaan kuin rikollisia. Heidän työpaikkahakujaan voidaan urkkia samoin kuin rikollisia valvotaan ja rikoksia pyritään selvittämään.

        Piru on kirjoittanut meidän lainsäädännön.

        "Perustuslakikin on kirjoitettu hyvin suurpiirteisesti jotta sitä voidaan tulkita miten sattuu."

        Tämä palsta sen totisesti todistaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitenkäs tässä sitten jos työviranomainen soittelee ja kyselee onko haettu, hakemus on jo digitaivaassa....karenssia pukkaa"

        a) Älä kerro TE-palveluille puhelinnumeroasi, vaan asioi heidän kanssaan sähköisesti/kirjallisesti (pl. haastattelut).

        b) Ilmoita hakemisistasi TE-palveluihin ajallaan sähköisten kanavien kautta, jolloin tieto hakemisistasi tallentuu TE-palveluitten sähköiseen asiakasjärjestelmään.

        c) Kun toimit em. tavalla, ei pukkaa karenssia, eikä tarvitse selvittää jälkikäteen minne olet hakenut.

        Tuossa meinattiin sitä että te-toimisto soittaa työnantajalle jonne hakija on kertonut hakeneen..eikä sieltä löydy hakemusta enää.

        Karenssia?


    • Anonyymi

      Eikös tuossa ole se, että paikka josta on hakenut työtä joutuu myös vastaamaan hakemuksesta työvoimaviranomaiselle. Työnhakija ja työvoimavirainen ovat myös säännöllisesti yhteydessä hakemiseen liittyvistä asioista.

      Maininta hakuvelvolliseesta on työnhakijan omassa nettiportaalissa.

      • Anonyymi

        Työnantajilla ei ole mitään velvoitetta vastata TE-nilkkien kysymyksiin ja TE-nilkit ei saa kysyä onko joku hakenut työtä koska TE-toimiston asiakkuus on salassa pidettävä julkisuuslain 6 luvun 24§:n 1 momentin 25 kohdan perusteella.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621#L6P24


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajilla ei ole mitään velvoitetta vastata TE-nilkkien kysymyksiin ja TE-nilkit ei saa kysyä onko joku hakenut työtä koska TE-toimiston asiakkuus on salassa pidettävä julkisuuslain 6 luvun 24§:n 1 momentin 25 kohdan perusteella.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621#L6P24

        On tää niin uskomatonta. Työttömien kohdalla kaikki valuu ku seula. Potilastiedot, terveystiedot, raha- asiat, kirjesalaisuudet, päivärytmi, paskallakäyntien määrä.

        Mikään laki ei päde. Mitään oikeuksia ei kunnioiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tää niin uskomatonta. Työttömien kohdalla kaikki valuu ku seula. Potilastiedot, terveystiedot, raha- asiat, kirjesalaisuudet, päivärytmi, paskallakäyntien määrä.

        Mikään laki ei päde. Mitään oikeuksia ei kunnioiteta.

        Siksi kannattaakin miettiä, onko työmarkkinatuki niin tärkeä, että sen vuoksi on valmis luopumaan yksityisyydestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kannattaakin miettiä, onko työmarkkinatuki niin tärkeä, että sen vuoksi on valmis luopumaan yksityisyydestään.

        Työmarkkinatuelta putoaminen ei ole se ongelma. Ongelma on toimeentulotuen leikkauksen uhka.

        Jos putoat kokonaan toimeentulotuelle on sinun siltikin pidettävä työnhakusi auki, ja osallistuttava tähän hyödyttömään pelleilyyn. Jos et suostu, toimeentulotuen perusosaa leikataan. Se olis täysin katastrofaalista ihmiselle joka elää jo nyt 300 eurolla kuussa.

        Nyt sitten odottelemme tähän taas taliaivojen uutta ideaa että hei, mene töihin. Että sekin vaihtoehto on olemassa hei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmarkkinatuelta putoaminen ei ole se ongelma. Ongelma on toimeentulotuen leikkauksen uhka.

        Jos putoat kokonaan toimeentulotuelle on sinun siltikin pidettävä työnhakusi auki, ja osallistuttava tähän hyödyttömään pelleilyyn. Jos et suostu, toimeentulotuen perusosaa leikataan. Se olis täysin katastrofaalista ihmiselle joka elää jo nyt 300 eurolla kuussa.

        Nyt sitten odottelemme tähän taas taliaivojen uutta ideaa että hei, mene töihin. Että sekin vaihtoehto on olemassa hei.

        "Nyt sitten odottelemme tähän taas taliaivojen uutta ideaa että hei, mene töihin. Että sekin vaihtoehto on olemassa hei."

        Kivahan se on saada yhteiskunnan tukia mahdollisimman vaivattomasti, mutta siinä vaiheessa kun homma ei enää suju, voi olla helpompi vaihtoehto hankkiutua töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt sitten odottelemme tähän taas taliaivojen uutta ideaa että hei, mene töihin. Että sekin vaihtoehto on olemassa hei."

        Kivahan se on saada yhteiskunnan tukia mahdollisimman vaivattomasti, mutta siinä vaiheessa kun homma ei enää suju, voi olla helpompi vaihtoehto hankkiutua töihin.

        Kauanko vielä ajattelit jaksaa provomölytä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmarkkinatuelta putoaminen ei ole se ongelma. Ongelma on toimeentulotuen leikkauksen uhka.

        Jos putoat kokonaan toimeentulotuelle on sinun siltikin pidettävä työnhakusi auki, ja osallistuttava tähän hyödyttömään pelleilyyn. Jos et suostu, toimeentulotuen perusosaa leikataan. Se olis täysin katastrofaalista ihmiselle joka elää jo nyt 300 eurolla kuussa.

        Nyt sitten odottelemme tähän taas taliaivojen uutta ideaa että hei, mene töihin. Että sekin vaihtoehto on olemassa hei.

        "Ongelma on toimeentulotuen leikkauksen uhka."

        Mitoita menot tulojen mukaan, kuten mm. monet työssäkäyvätkin tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantajilla ei ole mitään velvoitetta vastata TE-nilkkien kysymyksiin ja TE-nilkit ei saa kysyä onko joku hakenut työtä koska TE-toimiston asiakkuus on salassa pidettävä julkisuuslain 6 luvun 24§:n 1 momentin 25 kohdan perusteella.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621#L6P24

        Kuten tuossa jo ylempänä mainittu.. alla oleva ote finlexistä

        "Kansaneläkelaitoksella, työ- ja elinkeinotoimistolla, työttömyyskassalla sekä tämän lain mukaisella muutoksenhakuelimellä on oikeus saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä maksutta käsiteltävänä olevan asian ratkaisemista tai muuten tämän lain tai Suomea sitovassa sosiaaliturvasopimuksessa tai sosiaaliturvaa koskevassa muussa kansainvälisessä säädöksessä säädettyjen tehtävien toimeenpanemista varten välttämättömät tiedot:

        3) työnantajalta, toimeksiantajalta tai muulta työn teettäjältä, työttömyyskassalta, työpaikkakassalta sekä julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetussa laissa tarkoitetulta koulutuspalvelujen tuottajalta ja muulta oppilaitokselta;"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tuossa jo ylempänä mainittu.. alla oleva ote finlexistä

        "Kansaneläkelaitoksella, työ- ja elinkeinotoimistolla, työttömyyskassalla sekä tämän lain mukaisella muutoksenhakuelimellä on oikeus saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä maksutta käsiteltävänä olevan asian ratkaisemista tai muuten tämän lain tai Suomea sitovassa sosiaaliturvasopimuksessa tai sosiaaliturvaa koskevassa muussa kansainvälisessä säädöksessä säädettyjen tehtävien toimeenpanemista varten välttämättömät tiedot:

        3) työnantajalta, toimeksiantajalta tai muulta työn teettäjältä, työttömyyskassalta, työpaikkakassalta sekä julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetussa laissa tarkoitetulta koulutuspalvelujen tuottajalta ja muulta oppilaitokselta;"

        Suomen lainsäädäntö ja sen käytäntöön soveltaminen alkaa muistuttaa kauhukomediaa.

        Jokaisen yksityiselämä kunnia ja kotirauha on turvattu. Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on "loukkaamaton".

        Sitten kyhätään kasaan lakeja jotka ovat suurinpiirtein että:

        Kaikilla laitoksilla ja yksityisillä henkilöillä on oikeus urkkia kenen tahansa tietoja ja saada kenen tahansa salassapidettävät tiedot minkään rajoitusten estämättä jos hän kokee että tietojen saaminen on välttämätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen lainsäädäntö ja sen käytäntöön soveltaminen alkaa muistuttaa kauhukomediaa.

        Jokaisen yksityiselämä kunnia ja kotirauha on turvattu. Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on "loukkaamaton".

        Sitten kyhätään kasaan lakeja jotka ovat suurinpiirtein että:

        Kaikilla laitoksilla ja yksityisillä henkilöillä on oikeus urkkia kenen tahansa tietoja ja saada kenen tahansa salassapidettävät tiedot minkään rajoitusten estämättä jos hän kokee että tietojen saaminen on välttämätöntä.

        Kyllä. Kannattaa lukea asiat kokonaisuuksina. On tietyt perussasiat, joihin liittyy kuitenkin useita poikkeuksia.

        Yksityisyyttäsi lähtökohtaisesti kunnioitetaan. Kyllä. Mutta jos satut kuulumaan johonkin tiettyyn erityisryhmään (esim. työttömät), on viranomaisilla oikeus selvittää sinusta tiettyjä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Kannattaa lukea asiat kokonaisuuksina. On tietyt perussasiat, joihin liittyy kuitenkin useita poikkeuksia.

        Yksityisyyttäsi lähtökohtaisesti kunnioitetaan. Kyllä. Mutta jos satut kuulumaan johonkin tiettyyn erityisryhmään (esim. työttömät), on viranomaisilla oikeus selvittää sinusta tiettyjä asioita.

        Ja noita poikkeuksia voidaan keksiä nähtävästi aivan mielivaltaisesti.

        Kuulostaako tavallisten ihmisten työnhakujen nuuskiminen ja valvonta, työnantajille soitteleminen ja urkinta onko tämä ja tämä henkilö hakenut heiltä töitä, ja jos ei ole taloudellisten rangaistusten langettaminen länsimaisen oikeusvaltion toiminnalta?

        Kuulostaako se, että oma- valmentaja voi päättää että sinä haet tuota tiettyä työtä ja lähettää siitä työ"tarjouksen", jota olet VELVOITETTU hakemaan työpaikan vapaalta valinnalta?

        Osta aivot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Kannattaa lukea asiat kokonaisuuksina. On tietyt perussasiat, joihin liittyy kuitenkin useita poikkeuksia.

        Yksityisyyttäsi lähtökohtaisesti kunnioitetaan. Kyllä. Mutta jos satut kuulumaan johonkin tiettyyn erityisryhmään (esim. työttömät), on viranomaisilla oikeus selvittää sinusta tiettyjä asioita.

        Työttömät eivät ole erityisryhmä. He ovat aivan normaaleja täysivaltaisia Suomen kansalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät eivät ole erityisryhmä. He ovat aivan normaaleja täysivaltaisia Suomen kansalaisia.

        Tämän palstan tekstien perusteella rohkenen olla kanssasi eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noita poikkeuksia voidaan keksiä nähtävästi aivan mielivaltaisesti.

        Kuulostaako tavallisten ihmisten työnhakujen nuuskiminen ja valvonta, työnantajille soitteleminen ja urkinta onko tämä ja tämä henkilö hakenut heiltä töitä, ja jos ei ole taloudellisten rangaistusten langettaminen länsimaisen oikeusvaltion toiminnalta?

        Kuulostaako se, että oma- valmentaja voi päättää että sinä haet tuota tiettyä työtä ja lähettää siitä työ"tarjouksen", jota olet VELVOITETTU hakemaan työpaikan vapaalta valinnalta?

        Osta aivot.

        Pohjoismainen malli. Ei kannata vaikeuttaa omaa tilannettaan, vaan lähettää vaaditut kuukausittaiset työhakemukset. Ei niiden perään soitella tai kysellä, ellet itse aiheuta epäilyjä, että et ole ollut asiallinen.

        Jos satut saamaan työtarjouksen, niin lähetät paikkaan määrämuotoisen työhakemuksen ja kuittaat asian tehdyksi. Hoituu vartissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjoismainen malli. Ei kannata vaikeuttaa omaa tilannettaan, vaan lähettää vaaditut kuukausittaiset työhakemukset. Ei niiden perään soitella tai kysellä, ellet itse aiheuta epäilyjä, että et ole ollut asiallinen.

        Jos satut saamaan työtarjouksen, niin lähetät paikkaan määrämuotoisen työhakemuksen ja kuittaat asian tehdyksi. Hoituu vartissa.

        Pyysikö joku sinulta neuvoa johonkin asiaan? Ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tää niin uskomatonta. Työttömien kohdalla kaikki valuu ku seula. Potilastiedot, terveystiedot, raha- asiat, kirjesalaisuudet, päivärytmi, paskallakäyntien määrä.

        Mikään laki ei päde. Mitään oikeuksia ei kunnioiteta.

        Vapaa -aikaa ei oikeastaan ole. Harrastuksia valvotaan ja kielletään.
        Kansalaisopistoon en mene enkä omaehtoiseen opiskeluun ammattini ylläpitämiseksi.

        Paskaa tuli lasiin pelkästään 3 tunnin webinaarista viikossa.


    • Anonyymi

      Kylläpä aukesi nyt paremmin jo tuo hakemisbyrokratia, kiitos. Ollut viimeksi työttömänä muutaman kuukauden 2013 ja sieltä tähän päivään kuviot muuttuneet.

      Avoimia hakemuksia voi tosiaan monien firmojen omilla kotisivuilla jättää, jos heidän listoilla ei ole sopivaa työpaikkaa sillä hetkellä, mutta muuten kiinnostaisi juuri se firma, niin voipi silti hakea avoimen hakumenettelyn kautta. Sanoisin, että kohtuullinen vastausprosentti oli omalla kohdalla, mutta suurin osa totesi aikavälillä noin1-6 viikkoa, että ei ole tarjota sinulle sopivaa työtä tai lopputyöaihetta.

      Toisinaan kun ei ollut firman kotisviuilla tapaa hakea avoimia paikkoja vaan oli net tietyt tehtävät listattua, niin kontaktoin suoraan erääseen rekrytoijaan. Alkoi mussuttamaan tietosuojakäytännöistä ja kuinka kaikki heidän paikat ovat ne jotka listattu siellä sivuillaan ja muita ei ole tarjota. Nauratti nuo opit joita itse sain AMK:ssa kuinka joku tyyliin 70-80 % työpaikoista olisi muka tavallaan piilossa eikä niitä ole ilmoitettu avoimeen hakuun eli suosittelivat kysymään itse suoraan firmoilta. Niin itse törmäsin sitten tietosuojabunkkeriin, mutta oli vähän sen oloinen, että oli hiekkaa jalkovälissä xDD

    • Anonyymi

      Koskeekohan esim. neljän työpaikan hakeminen per kk ainoastaan kirjallisia hakemuksia? Voisiko töitä hakea ihan vaan kysymällä? Laskettaisiinko tuo työpaikkojen hakemisten joukkoon. Tuollaisen tilanteen voisi videoita ja ottaa allekirjoitukset usealta todistajalta siltä varalta, että TE-täti ei uskoisi työn hakemisen tapahtuneen.

      • Anonyymi

        Jos puhelimitse kyselisit sitäkin suojaa viestintäsalaisuuslaki.

        Minkälainen valtio vahtii ihmisten työnhakua tähän tapaan? Pohjois- Korea.


      • Anonyymi

        Lisäks kans kuulemma ei ole kielletty hakemasta vaikka heprean kielellä olevaa duunipaikkaa, jotka ei osaa englantia tai suomea ollenkaan ja sit voipi tarkastaja tarvia tulkkia, jos alkaa kyselee. Mut toisaalta toi voi herättää epäilyksiä.

        Niin ja ei ole kielletty hakemasta duunipaikkaan, jonka yhteystietoja ei ole listattu Te palveluiden omassa järjestelmässä eli joutuuvat selvittelee manuaalisesti eli ei välttämättä ole intoa siihen yli innokkaallakaan. Joku sano kans et valtion virkoihin ei kuulemma oikein helpolla pääse kuin suhteilla vain, koska hyvävelikerhot, joiden olemassaolo kiistetään niin niihin siis syrjäytynyt hakee 0 % pääsytodennäköisyys. Voishan sitä hakee vuoden pääst vaikka Salee tuuraa LMAO! xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäks kans kuulemma ei ole kielletty hakemasta vaikka heprean kielellä olevaa duunipaikkaa, jotka ei osaa englantia tai suomea ollenkaan ja sit voipi tarkastaja tarvia tulkkia, jos alkaa kyselee. Mut toisaalta toi voi herättää epäilyksiä.

        Niin ja ei ole kielletty hakemasta duunipaikkaan, jonka yhteystietoja ei ole listattu Te palveluiden omassa järjestelmässä eli joutuuvat selvittelee manuaalisesti eli ei välttämättä ole intoa siihen yli innokkaallakaan. Joku sano kans et valtion virkoihin ei kuulemma oikein helpolla pääse kuin suhteilla vain, koska hyvävelikerhot, joiden olemassaolo kiistetään niin niihin siis syrjäytynyt hakee 0 % pääsytodennäköisyys. Voishan sitä hakee vuoden pääst vaikka Salee tuuraa LMAO! xD

        Erittäin hyvä vinkki! Kannattaa hakea firmoihin avoimella hakemuksella, ja sellaisiin joiden yhteystiedot ei löydy helposti. Hakemus sähköpostiin ja sähköposti talteen. Hakemukseen vielä roima palkkatoive.

        Noin välttää sen, että työnantaja luulee tosiaan työnhakijan olevan kiinnostunut haetusta työstä. Tosiasiahan on se, että monet joutuvat hakemaan koulutusta vastaamatonta työtä. Usein on niin, ettei oikeasti sovellu koko työhön tai alalle, joten turha hakemus on parempi jättää tekemättä avoinna olevan työpaikkailmoituisen perusteella. Näin säästyy myös työnantajalta aikaa rekrytoinnissa. Kaikkien kannalta paras ratkaisu.

        Kyllähän tämä työnhakupakkomalli on aivan älyttömän typerä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä vinkki! Kannattaa hakea firmoihin avoimella hakemuksella, ja sellaisiin joiden yhteystiedot ei löydy helposti. Hakemus sähköpostiin ja sähköposti talteen. Hakemukseen vielä roima palkkatoive.

        Noin välttää sen, että työnantaja luulee tosiaan työnhakijan olevan kiinnostunut haetusta työstä. Tosiasiahan on se, että monet joutuvat hakemaan koulutusta vastaamatonta työtä. Usein on niin, ettei oikeasti sovellu koko työhön tai alalle, joten turha hakemus on parempi jättää tekemättä avoinna olevan työpaikkailmoituisen perusteella. Näin säästyy myös työnantajalta aikaa rekrytoinnissa. Kaikkien kannalta paras ratkaisu.

        Kyllähän tämä työnhakupakkomalli on aivan älyttömän typerä.

        Niin oli Lindströmkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin oli Lindströmkin.

        Lindström oli tuolloin työministeri. Aktiivimalli
        oli sosiaali- ja terveysministeri Pirkko Mattilan vastuulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lindström oli tuolloin työministeri. Aktiivimalli
        oli sosiaali- ja terveysministeri Pirkko Mattilan vastuulla

        Miten työttömiä koskevat työllisyystoimet voivat olla sosiaali- ja terveysministerin asialistalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhelimitse kyselisit sitäkin suojaa viestintäsalaisuuslaki.

        Minkälainen valtio vahtii ihmisten työnhakua tähän tapaan? Pohjois- Korea.

        "Minkälainen valtio vahtii ihmisten työnhakua tähän tapaan? Pohjois- Korea."

        Pohjoismainen työvoimapalvelumalli vs. Pohjois-Korea. Nyt karttakirja käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten työttömiä koskevat työllisyystoimet voivat olla sosiaali- ja terveysministerin asialistalla?

        Koska kyseinen malli oli myös osa sosiaalilainsäädäntöä. Eli sitä samaa kuin esim. aktivointisuunnitelman laatiminen, jolloin sosiaalitoimi tarjoaa työttömälle palveluita.

        https://www.ts.fi/uutiset/3919484

        Ja mallistahan ei seurannut mitään leikkauksia työttömyysturvaan, jos vaivautui lähettämään työkyvyttömyyseläkehakemuksia:

        https://yle.fi/a/3-11119176


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minkälainen valtio vahtii ihmisten työnhakua tähän tapaan? Pohjois- Korea."

        Pohjoismainen työvoimapalvelumalli vs. Pohjois-Korea. Nyt karttakirja käteen.

        Työllisyysmallin laatijat ovat sekoittaneet Pohjois- Korean pohjoismaaksi koska se on POHJOIS- Korea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kyseinen malli oli myös osa sosiaalilainsäädäntöä. Eli sitä samaa kuin esim. aktivointisuunnitelman laatiminen, jolloin sosiaalitoimi tarjoaa työttömälle palveluita.

        https://www.ts.fi/uutiset/3919484

        Ja mallistahan ei seurannut mitään leikkauksia työttömyysturvaan, jos vaivautui lähettämään työkyvyttömyyseläkehakemuksia:

        https://yle.fi/a/3-11119176

        Sosiaalitoimella ei pitäisi olla mitään tekemistä työllisyysasioiden kanssa.

        Ihmiset ovat niin sosialismin aivopesemiä Suomessa etteivät näe tässä mitään ihmeellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalitoimella ei pitäisi olla mitään tekemistä työllisyysasioiden kanssa.

        Ihmiset ovat niin sosialismin aivopesemiä Suomessa etteivät näe tässä mitään ihmeellistä.

        Sosialismin myötä työttömille maksetaan työssäkäyvien maksamista veroista työttömyysetuuksia.

        Sosialistinen valtio maksaa myös eläkkeitä ja muita tukia. Koulutulaitos ja terveydenhoitokin on järjestetty niin, että työttömilläkin on vara lisääntyä ja laittaa lapset kouluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kyseinen malli oli myös osa sosiaalilainsäädäntöä. Eli sitä samaa kuin esim. aktivointisuunnitelman laatiminen, jolloin sosiaalitoimi tarjoaa työttömälle palveluita.

        https://www.ts.fi/uutiset/3919484

        Ja mallistahan ei seurannut mitään leikkauksia työttömyysturvaan, jos vaivautui lähettämään työkyvyttömyyseläkehakemuksia:

        https://yle.fi/a/3-11119176

        Miksi työttömiä koskeva työllisyystoimenpidemalli oli osa sosiaalilainsäädäntöä?

        Miksi on olemassa työllisyystoimenpidemalleja?

        Työttömät eivät tarvitse työllisyystoimenpiteitä. Poliitikot tarvitsevat niitä.

        Työttömät tarvitsevat ansiotuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi työttömiä koskeva työllisyystoimenpidemalli oli osa sosiaalilainsäädäntöä?

        Miksi on olemassa työllisyystoimenpidemalleja?

        Työttömät eivät tarvitse työllisyystoimenpiteitä. Poliitikot tarvitsevat niitä.

        Työttömät tarvitsevat ansiotuloja.

        Koska työttönyysturva ja sosiaaliturva nivoutuvat toisiinsa:

        "Jokaisella Suomen kansalaisella on perustuslain mukaan oikeus sosiaaliturvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella. Tämän lisäksi perustuslaki velvoittaa valtiota ja kuntia turvaamaan jokaiselle oikeuden riittäviin sosiaali- ja terveyspalveluihin. Yksilön tarpeista on huolehdittava siten, että oikeus ihmisarvoiseen elämään toteutuu."

        https://sosiaaliturvaopas.fi/asiakas/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska työttönyysturva ja sosiaaliturva nivoutuvat toisiinsa:

        "Jokaisella Suomen kansalaisella on perustuslain mukaan oikeus sosiaaliturvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella. Tämän lisäksi perustuslaki velvoittaa valtiota ja kuntia turvaamaan jokaiselle oikeuden riittäviin sosiaali- ja terveyspalveluihin. Yksilön tarpeista on huolehdittava siten, että oikeus ihmisarvoiseen elämään toteutuu."

        https://sosiaaliturvaopas.fi/asiakas/

        Ne eivät nivoudu toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät nivoudu toisiinsa.

        Työmarkkinatukea saavista hyvin moni sattuu saamaan myös Kelan asumistukea. Työttömistä moni saa myös Kelan toimeentulotukea. Myös kuntien sosiaalitoimen myöntävää täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea on työttömille myönnetty. Kelan ja sosiaalihuollon lääkekorvauksista puhumattakaan.

        Pitkäaikaistyöttömille laaditun aktivointisuunnitelman myötä palvelujen kartoittamiseen osallistuu myös kunnan sosiaalitoimi.

        Työttömät kansoittavat myös diakonipalveluita sekä leipäjonoja, joten useamman luukun väkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäks kans kuulemma ei ole kielletty hakemasta vaikka heprean kielellä olevaa duunipaikkaa, jotka ei osaa englantia tai suomea ollenkaan ja sit voipi tarkastaja tarvia tulkkia, jos alkaa kyselee. Mut toisaalta toi voi herättää epäilyksiä.

        Niin ja ei ole kielletty hakemasta duunipaikkaan, jonka yhteystietoja ei ole listattu Te palveluiden omassa järjestelmässä eli joutuuvat selvittelee manuaalisesti eli ei välttämättä ole intoa siihen yli innokkaallakaan. Joku sano kans et valtion virkoihin ei kuulemma oikein helpolla pääse kuin suhteilla vain, koska hyvävelikerhot, joiden olemassaolo kiistetään niin niihin siis syrjäytynyt hakee 0 % pääsytodennäköisyys. Voishan sitä hakee vuoden pääst vaikka Salee tuuraa LMAO! xD

        Itse olin saamassa karenssin kun pistin netti-CVhen kreikan kielen aakkosilla CVn kun uhkasivat karenssilla jos en laita netti-CVtä.

        Nyt olen seurannut että TEn sivuilla on jopa englannin kielisiä työnhakuja.

        Siis-TÄ-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalitoimella ei pitäisi olla mitään tekemistä työllisyysasioiden kanssa.

        Ihmiset ovat niin sosialismin aivopesemiä Suomessa etteivät näe tässä mitään ihmeellistä.

        Omissa pakkoaktivointitapaamisissa mukana on ollut aina sosiaaliviranomainen yhtenä 'huutajana'.
        Kaksi viimeistä kertaa vaadittu muuttamaan toiselle paikkakunnalle ja eroamaan TEstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmarkkinatukea saavista hyvin moni sattuu saamaan myös Kelan asumistukea. Työttömistä moni saa myös Kelan toimeentulotukea. Myös kuntien sosiaalitoimen myöntävää täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea on työttömille myönnetty. Kelan ja sosiaalihuollon lääkekorvauksista puhumattakaan.

        Pitkäaikaistyöttömille laaditun aktivointisuunnitelman myötä palvelujen kartoittamiseen osallistuu myös kunnan sosiaalitoimi.

        Työttömät kansoittavat myös diakonipalveluita sekä leipäjonoja, joten useamman luukun väkeä.

        Älä valehtele. Ikinä en ollu leipäjonossa. Jo on törkeetä puhetta.


    • Anonyymi

      Ja mikähän ongelma ja rasittavuus tuollainen 4 paikan hakeminen kuukaudessa onkaan, ainakin aikaa pitäisi siihen olla reilusti, siis yksi viikossa.
      Kyllä tuosta urakasta voidaan sanoa, että korvaus siitä on ruhtinaallinen.

      • Anonyymi

        Ja jos hakemukset lähettää kuun eka päivä ja sitten seuraavan kuun viimeinen niin siinähän tulee jo 2kk köllöttelyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos hakemukset lähettää kuun eka päivä ja sitten seuraavan kuun viimeinen niin siinähän tulee jo 2kk köllöttelyä

        "Ja mikähän ongelma ja rasittavuus tuollainen 4 paikan hakeminen kuukaudessa onkaan..."

        Kun päättää, että työpaikan hakeminen on ongelma ja rasittavaa, niin kyllähän se sitä sitten on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mikähän ongelma ja rasittavuus tuollainen 4 paikan hakeminen kuukaudessa onkaan..."

        Kun päättää, että työpaikan hakeminen on ongelma ja rasittavaa, niin kyllähän se sitä sitten on.

        Mitä järkeä siinä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä siinä on?

        Ei mitään, mutta silti työttömät toimivat periaatteen vuoksi omien etujensa vastaisesti, aiheuttaen itselleen ongelmia (esim. ei haeta työtarjouksissa mainittuihin työpaikkoihin, ei käytetä sähköisiä viestintävälineitä, aktiivimallin leikkurilta ei suojauduttu lähettämällä työkyvyttömyyseläkehakemuksia jne.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään, mutta silti työttömät toimivat periaatteen vuoksi omien etujensa vastaisesti, aiheuttaen itselleen ongelmia (esim. ei haeta työtarjouksissa mainittuihin työpaikkoihin, ei käytetä sähköisiä viestintävälineitä, aktiivimallin leikkurilta ei suojauduttu lähettämällä työkyvyttömyyseläkehakemuksia jne.)

        Työllisyystoimet aiheuttavat työttömille ongelmia. Työttömien perustuslaillisten oikeuksien päälle räkivä lainsäätäjä ja julkinen valta joka laittomia lakeja soveltaa käytännössä, aiheuttaa työttömille ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työllisyystoimet aiheuttavat työttömille ongelmia. Työttömien perustuslaillisten oikeuksien päälle räkivä lainsäätäjä ja julkinen valta joka laittomia lakeja soveltaa käytännössä, aiheuttaa työttömille ongelmia.

        Työttömät aiheuttavat itse itselleen ongelmia. Parempi hoitaa annetut velvoitteet samoin tein pois päiväjärjestyksestä, eikä suotta tapella tuulimyllyjä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät aiheuttavat itse itselleen ongelmia. Parempi hoitaa annetut velvoitteet samoin tein pois päiväjärjestyksestä, eikä suotta tapella tuulimyllyjä vastaan.

        Eikö armeijastakin sanota, että parempi vain olla ajattelematta mitään ja suostua kaikkeen. Hyvin on oppi mennyt perille. Kaikki ei vain pysty laittamaan aivoja narikkaan, vaan huomaa typeryyden eikä voi muuttua idiootiksi, joka noudattaa sokeasti käskyjä.

        Huom. _Osa-aikatyötä_ tekevän ei tarvitse hakea te-asiantuntijan lähettämän työtarjouksen mukaista työtä, tai jos on jo täyttänyt _työnhakuvelvollisuuden_ ja ilmoittanut haetut paikat.

        13 § (30.12.2021/1380)
        Pätevä syy jättää hakematta työ- ja elinkeinotoimiston tarjoamaa työtä

        Työnhakijalla on pätevä syy jättää hakematta työ- ja elinkeinotoimiston tarjoamaa työtä:

        1) 5–8 §:ssä tarkoitetusta syystä;

        2) jos hän on vähintään kaksi viikkoa kestävässä osa-aikatyössä;

        3) jos hän on julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvussa tarkoitetulla työnhakuvelvollisuuden tarkastelujaksolla hakenut työmahdollisuuksia häneltä edellytetyllä tavalla ja ilmoittanut työnhakuvelvollisuuden täyttymisestä työ- ja elinkeinotoimistolle ennen työtarjouksen tekemistä taikka osoittaa työmahdollisuuksien hakemisen ennen työtarjouksen tekemistä luotettavana pidettävällä tavalla;

        Työttömyysturvalaki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö armeijastakin sanota, että parempi vain olla ajattelematta mitään ja suostua kaikkeen. Hyvin on oppi mennyt perille. Kaikki ei vain pysty laittamaan aivoja narikkaan, vaan huomaa typeryyden eikä voi muuttua idiootiksi, joka noudattaa sokeasti käskyjä.

        Huom. _Osa-aikatyötä_ tekevän ei tarvitse hakea te-asiantuntijan lähettämän työtarjouksen mukaista työtä, tai jos on jo täyttänyt _työnhakuvelvollisuuden_ ja ilmoittanut haetut paikat.

        13 § (30.12.2021/1380)
        Pätevä syy jättää hakematta työ- ja elinkeinotoimiston tarjoamaa työtä

        Työnhakijalla on pätevä syy jättää hakematta työ- ja elinkeinotoimiston tarjoamaa työtä:

        1) 5–8 §:ssä tarkoitetusta syystä;

        2) jos hän on vähintään kaksi viikkoa kestävässä osa-aikatyössä;

        3) jos hän on julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvussa tarkoitetulla työnhakuvelvollisuuden tarkastelujaksolla hakenut työmahdollisuuksia häneltä edellytetyllä tavalla ja ilmoittanut työnhakuvelvollisuuden täyttymisestä työ- ja elinkeinotoimistolle ennen työtarjouksen tekemistä taikka osoittaa työmahdollisuuksien hakemisen ennen työtarjouksen tekemistä luotettavana pidettävällä tavalla;

        Työttömyysturvalaki

        Kenenkään ei tarvitse hakea yhtään mitään työtä mitä tarjotaan. Mitään ehtoja tälle ei voi laittaa jos noudatetaan perustuslakia. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään, mutta silti työttömät toimivat periaatteen vuoksi omien etujensa vastaisesti, aiheuttaen itselleen ongelmia (esim. ei haeta työtarjouksissa mainittuihin työpaikkoihin, ei käytetä sähköisiä viestintävälineitä, aktiivimallin leikkurilta ei suojauduttu lähettämällä työkyvyttömyyseläkehakemuksia jne.)

        Periaatteen vuoksi?

        Jos sinä et halua että Suomi noudattaa YK:n ihmisoikeusperiaatteita, muuta maahan joka niihin ei ole sitoutunut. Joku Saudi- Arabia tai Afganistan on sitten sulle sopiva paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mikähän ongelma ja rasittavuus tuollainen 4 paikan hakeminen kuukaudessa onkaan..."

        Kun päättää, että työpaikan hakeminen on ongelma ja rasittavaa, niin kyllähän se sitä sitten on.

        Tässä ei ole siitä kyse miltä työttömistä tuntuu.

        Tässä on kysymys aivan keskeisimpien länsimaisen oikeusvaltion toimintaperiaatteiden noudattamisesta.


    • Anonyymi

      Yksi työkkärin täti kerran osoitti sivistymättömyyttään kun rupesi minua torumaan siitä, että olin teknikkona hakenut varaosa-palvelu-insinöörin työpaikkaa. Sattumalta minulla oli kopiot tuon työpaikan vaatimuksista työkkärissä mukana , eikä koulutusvaatimuksista lausuttu mitään. Ainaostaan pitkää työkokemusta edellytettiin juuri siltä alalta millä minäkin olin tehnyt työtä n. 20 vuotta. Hiljaa sitten ruksasi työpaikan hyväksyttävien joukkoon eikä narissut enää väärästä työpaikan hakemisesta.

    • Anonyymi

      Onko tämä totta?

      "Oma asiointi -sivulle tulee omat sarakkeet, mihin pitää kaikkiin kohtiin vastata, että mikä firman nimi, työtehtävä, aika jne. Siihen pitää liittää hakemus ja/tai cv yhteen kohtaan."

      Pitääkö oikeasti laittaa kopio työhakemuksesta ja cv:stä ?

      Ei ole vielä tarvinnut käyttää tuota palvelua, mutta ensi vuoden alussa täytyy.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse, ainahan voi hakea paikkaa myös puhelimitse tai käymällä paikan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse, ainahan voi hakea paikkaa myös puhelimitse tai käymällä paikan päällä.

        Ja vartija käännyttää ovella poies.


      • Anonyymi

        Tähän asti siellä on ollut kohta, johon tulee työtehtävä, työnantaja ja toteutuspäivä. Lisäksi voi liittää ilmeisesti yhden liitteen, johon ohjeen mukaan voi laittaa tiedoston tai kuvan, esim. kuva tehdystä työhakemuksesta. Itse olen ketjuttanut saamani kuittaukset yhdeksi pdf-tiedostoksi ja liittänyt sen. Mutta tämä ei ilmeisesti ole pakollista, ohjeessa lukee "Voit halutessasi liittää tänne asiakirjan . . ."
        Onko jotain muutoksia tulossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän asti siellä on ollut kohta, johon tulee työtehtävä, työnantaja ja toteutuspäivä. Lisäksi voi liittää ilmeisesti yhden liitteen, johon ohjeen mukaan voi laittaa tiedoston tai kuvan, esim. kuva tehdystä työhakemuksesta. Itse olen ketjuttanut saamani kuittaukset yhdeksi pdf-tiedostoksi ja liittänyt sen. Mutta tämä ei ilmeisesti ole pakollista, ohjeessa lukee "Voit halutessasi liittää tänne asiakirjan . . ."
        Onko jotain muutoksia tulossa?

        Asteriski kertoo onko kenttä pakollinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asteriski kertoo onko kenttä pakollinen

        Kiitos vastauksista!

        Tuohon voi siis laittaa kopion hakulomakkeen automaattisesta kuittauksesta. Siis hakulomakkeen, joka siirtää sopimattomat hakemukset automaattisesti roskikseen. Varmin keino olla saamatta työpaikkaa on täyttää hakulomake netissä. Jos työnantaja ei sen vertaa kiinnosta työntekijä, että ottaisi vastaan ja lukisi mietityn itse tehdyn hakemuksen, niin ei kiinnosta hakijaakaan täyttää hakulomaketta kovin huolellisesti. Saattapa jäädä hakemukseen muutama kiroiluvirhekin, muta ei työnhakuun (työpaikkaan joka ei oikeasti kiinnosta pätkääkään) kannattaa käyttää liikoja aikaa tai pohdintaa. Lopputulos on kuitenkin - ei mitään vastausta hakemukseen - tai "kiitos hakemuksesta, valinta ei kohdistunut sinuun".


      • Anonyymi

        Ei tarvi laittaa kopiota hakemuksesta tai cv:stä. En ole koskaan täyttänyt kuin pakolliset kohdat, eikä työkkäri ole valittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi laittaa kopiota hakemuksesta tai cv:stä. En ole koskaan täyttänyt kuin pakolliset kohdat, eikä työkkäri ole valittanut.

        Nyt vai tulevaisuudessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vartija käännyttää ovella poies.

        Kerran olin menos meijerille mut ovimikko ei ollu portilla.


    • Anonyymi

      Olen ollut jo 2kk töissä, tästä ilmoitin asianmukaisesti virkailijalle. Nyt tuli ensimmäinen varoitus, en ollut hakenut työpaikkoja sovitusti. Täysin käsittämätön systeemi, paljastaa vain sen että automaattikarenssit ovat todellisia.

      En aio edes käydä kirjautumassa omille sivuille, miksi kävisin kun puolen vuoden määräaikaisessa. Jopa jatkosta puhuttu. Saankohan 90 päivän karenssin tästä tulevaisuudessa jos jään työttömäksi.

      • Anonyymi

        Mulla on sellainen kuvitelma, että karenssit pitäisi langettaa tapahtumapäivästä.
        Mutta onko omissa tiedoissasi merkintä siitä, että olet työssä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sellainen kuvitelma, että karenssit pitäisi langettaa tapahtumapäivästä.
        Mutta onko omissa tiedoissasi merkintä siitä, että olet työssä?

        Merkinnät kuuluu työvoimavirkailijan täytettäväksi, virhe on siis viranomaisen. Eikä näille ole valitus mahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sellainen kuvitelma, että karenssit pitäisi langettaa tapahtumapäivästä.
        Mutta onko omissa tiedoissasi merkintä siitä, että olet työssä?

        Sinullakin on virheellinen kuvitelma.

        Joku kysyi asiasta suomi24:ssa jo aiemmin ja sai siihen vastauksen.


      • Anonyymi

        "Olen ollut jo 2kk töissä, tästä ilmoitin asianmukaisesti virkailijalle. Nyt tuli ensimmäinen varoitus, en ollut hakenut työpaikkoja sovitusti."

        Suomi vuonna 2022. Miettikää että tämä on todellisuutta Suomessa tänä päivänä.


      • Anonyymi

        puukko kurkkuun auttaa aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ollut jo 2kk töissä, tästä ilmoitin asianmukaisesti virkailijalle. Nyt tuli ensimmäinen varoitus, en ollut hakenut työpaikkoja sovitusti."

        Suomi vuonna 2022. Miettikää että tämä on todellisuutta Suomessa tänä päivänä.

        Kuinka on mahdollista. Tee kantelu Oikeusasiamiehelle. Ethän voi ottaa työtä vastaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullakin on virheellinen kuvitelma.

        Joku kysyi asiasta suomi24:ssa jo aiemmin ja sai siihen vastauksen.

        Mikä kuvitelmassa on virheellistä? Ei karensseja voi siirtää tulevaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkinnät kuuluu työvoimavirkailijan täytettäväksi, virhe on siis viranomaisen. Eikä näille ole valitus mahdollisuutta.

        Niin, mutta voi sitä silti tarkistaa mitä omissa tiedoissa on. Ja varsinkin, jos siellä lukee se, että on ilmoittanut työllistymisestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kuvitelmassa on virheellistä? Ei karensseja voi siirtää tulevaisuuteen.

        Esimerkkitilanne:

        Olet toiminut vuosi sitten tavalla, josta aiheutuu kolmen kuukauden karenssi. TE-palveluille asia selviää nyt. Mitä siitä seuraa

        a) Kolmen kuukauden karenssi ajoittuu takautuvasti vuoden taakse, jolloin karenssi on päätöksentekopäivänä jo kulunut (aiheetta maksetut tuet peritään takautuvasti).

        b) Kolmen kuukauden karenssi alkaa päätöksentekopäivästä (aiheetta maksetut tuet peritään takautuvasti).


      • Anonyymi

        No eihän tuolla varoituksella ole mitään merkitystä, jos et kerran ole työtön. Sillä voit vaikka pyyhkiä persettä.

        Ilmeisesti virkailija ei ole saanut aikaiseksi katkaista työnhakuasi? Sen voit tehdä itsekin Oma asioinnin kautta ilmoittamalla, milloin aloitit työt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkitilanne:

        Olet toiminut vuosi sitten tavalla, josta aiheutuu kolmen kuukauden karenssi. TE-palveluille asia selviää nyt. Mitä siitä seuraa

        a) Kolmen kuukauden karenssi ajoittuu takautuvasti vuoden taakse, jolloin karenssi on päätöksentekopäivänä jo kulunut (aiheetta maksetut tuet peritään takautuvasti).

        b) Kolmen kuukauden karenssi alkaa päätöksentekopäivästä (aiheetta maksetut tuet peritään takautuvasti).

        Nyt oli kyse siitä, että karenssit alkavat siitä kun ne on niin sanotusti hankittu. Ei jostain myöhemmästä päivästä.
        Kuulostaa kyllä aika epäpätevältä työkkäri, joka muuttaa lausuntoa vuoden päästä. En tiedä onko mahdollista, mahdollisesti on. Takaisinperintä tietysti edellyttää sitä, että on ollut työttömänä eikä töissä tai aktiivitoimenpiteessä.

        Mikäs tollanen kolmen kuukauden karenssi on? Kokoomuksen märkä päiväuni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli kyse siitä, että karenssit alkavat siitä kun ne on niin sanotusti hankittu. Ei jostain myöhemmästä päivästä.
        Kuulostaa kyllä aika epäpätevältä työkkäri, joka muuttaa lausuntoa vuoden päästä. En tiedä onko mahdollista, mahdollisesti on. Takaisinperintä tietysti edellyttää sitä, että on ollut työttömänä eikä töissä tai aktiivitoimenpiteessä.

        Mikäs tollanen kolmen kuukauden karenssi on? Kokoomuksen märkä päiväuni?

        Itse asiassa karenssi alkaa, kun TE -viranomainen huomaa syyn siihen.

        2 a luku (8.6.2012/288)
        Työvoimapoliittisesti moitittava menettely

        4 § (30.12.2021/1380)
        Työstä kieltäytyminen

        Työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 45 päivän ajalta 30 päivän kuluttua työstä kieltäytymisestä lukien, jos hän työttömänä ollessaan ilman pätevää syytä kieltäytyy työnantajan hänelle yksilöidysti tarjoamasta työstä tai hakemastaan työstä, johon hänet on valittu.

        Jos työ olisi kestänyt enintään kaksi viikkoa, oikeutta työttömyysetuuteen ei kuitenkaan ole 30 päivän ajalta. Jos henkilö on omalla menettelyllään aiheuttanut sen, ettei työsuhdetta ole syntynyt, hänen katsotaan kieltäytyneen työstä.

        Pätevänä syynä kieltäytyä työstä pidetään 5–8 §:ssä tarkoitettua tai näihin rinnastettavaa syytä. Jos työnhakija kieltäytyy hakemastaan työstä, edellyttää pätevän syyn olemassaolo lisäksi, ettei työnhakija tiennyt 5–8 §:ssä tarkoitetuista tai niihin rinnastettavista seikoista työtä hakiessaan.

        Ellei muuhun arvioon ole aihetta, työnhakijan katsotaan kieltäytyneen työstä sinä päivänä, jona työ- ja elinkeinotoimisto tai työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus saa tiedon työnhakijan 1 tai 2 momentissa tarkoitetusta menettelystä taikka työnhakija menettelee 1 tai 2 momentissa tarkoitetulla tavalla. Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarkemmin ajankohdasta, jona työnhakijan katsotaan kieltäytyneen työstä.

        Työttömyysturvalaki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa karenssi alkaa, kun TE -viranomainen huomaa syyn siihen.

        2 a luku (8.6.2012/288)
        Työvoimapoliittisesti moitittava menettely

        4 § (30.12.2021/1380)
        Työstä kieltäytyminen

        Työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 45 päivän ajalta 30 päivän kuluttua työstä kieltäytymisestä lukien, jos hän työttömänä ollessaan ilman pätevää syytä kieltäytyy työnantajan hänelle yksilöidysti tarjoamasta työstä tai hakemastaan työstä, johon hänet on valittu.

        Jos työ olisi kestänyt enintään kaksi viikkoa, oikeutta työttömyysetuuteen ei kuitenkaan ole 30 päivän ajalta. Jos henkilö on omalla menettelyllään aiheuttanut sen, ettei työsuhdetta ole syntynyt, hänen katsotaan kieltäytyneen työstä.

        Pätevänä syynä kieltäytyä työstä pidetään 5–8 §:ssä tarkoitettua tai näihin rinnastettavaa syytä. Jos työnhakija kieltäytyy hakemastaan työstä, edellyttää pätevän syyn olemassaolo lisäksi, ettei työnhakija tiennyt 5–8 §:ssä tarkoitetuista tai niihin rinnastettavista seikoista työtä hakiessaan.

        Ellei muuhun arvioon ole aihetta, työnhakijan katsotaan kieltäytyneen työstä sinä päivänä, jona työ- ja elinkeinotoimisto tai työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus saa tiedon työnhakijan 1 tai 2 momentissa tarkoitetusta menettelystä taikka työnhakija menettelee 1 tai 2 momentissa tarkoitetulla tavalla. Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarkemmin ajankohdasta, jona työnhakijan katsotaan kieltäytyneen työstä.

        Työttömyysturvalaki

        Valtioneuvoston asetus työttömyysturvalain täytäntöönpanosta

        1 a luku (29.12.2016/1543)
        Työttömyysetuuden saamisen työvoimapoliittiset edellytykset
        3 a § (28.4.2022/310)

        Työstä kieltäytymisen ajankohta

        Ellei muuhun arvioon ole aihetta, työnhakijan katsotaan kieltäytyneen työstä työttömyysturvalain 2 a luvun 4 §:ssä tarkoitetulla tavalla:

        1) sinä päivänä, jona hän ilmoittaa työ- ja elinkeinotoimistolle tai työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskukselle, ettei halua ottaa vastaan tarjottua työtä;

        2) sinä päivänä, jona työnantaja ilmoittaa työ- ja elinkeinotoimistolle tai työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskukselle, ettei henkilö ota vastaan tarjottua työtä tai on menetellyt siten, että hän on menettänyt mahdollisuutensa tulla valituksi tarjottuun työhön;

        3) sitä edellisenä päivänä, jona hänen olisi pitänyt aloittaa työ;

        4) työ- tai virkasuhteen viimeisenä päivänä, jos hän kieltäytyy jatkamasta työ- tai virkasuhdetta.

        Työstä kieltäytymisen katsotaan tapahtuneen sen 1 momentin kohdan mukaisesti, jossa tarkoitettu menettely on ajankohdaltaan aikaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtioneuvoston asetus työttömyysturvalain täytäntöönpanosta

        1 a luku (29.12.2016/1543)
        Työttömyysetuuden saamisen työvoimapoliittiset edellytykset
        3 a § (28.4.2022/310)

        Työstä kieltäytymisen ajankohta

        Ellei muuhun arvioon ole aihetta, työnhakijan katsotaan kieltäytyneen työstä työttömyysturvalain 2 a luvun 4 §:ssä tarkoitetulla tavalla:

        1) sinä päivänä, jona hän ilmoittaa työ- ja elinkeinotoimistolle tai työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskukselle, ettei halua ottaa vastaan tarjottua työtä;

        2) sinä päivänä, jona työnantaja ilmoittaa työ- ja elinkeinotoimistolle tai työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskukselle, ettei henkilö ota vastaan tarjottua työtä tai on menetellyt siten, että hän on menettänyt mahdollisuutensa tulla valituksi tarjottuun työhön;

        3) sitä edellisenä päivänä, jona hänen olisi pitänyt aloittaa työ;

        4) työ- tai virkasuhteen viimeisenä päivänä, jos hän kieltäytyy jatkamasta työ- tai virkasuhdetta.

        Työstä kieltäytymisen katsotaan tapahtuneen sen 1 momentin kohdan mukaisesti, jossa tarkoitettu menettely on ajankohdaltaan aikaisin.

        Työnhakujen osalta ei sattunut silmään vastaavaa lakikohtaa. Eli periaatteessa voidaan laittaa muistutus, 7 pvän karenssi, 14 karenssi ja ikikarenssi (työssöoloehto poistaa) milloin tahansa jälkikäteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnhakujen osalta ei sattunut silmään vastaavaa lakikohtaa. Eli periaatteessa voidaan laittaa muistutus, 7 pvän karenssi, 14 karenssi ja ikikarenssi (työssöoloehto poistaa) milloin tahansa jälkikäteen?

        2 luku (30.12.2021/1379)
        Työnhakijan palveluprosessi

        15 § (30.12.2021/1379)
        Muistutus

        Työ- ja elinkeinotoimisto muistuttaa työnhakijaa kirjallisesti hänen menettelynsä vaikutuksesta työllistymiseen ja hänen mahdolliseen oikeuteensa saada työttömyysetuutta, jos työnhakija:

        1) jättää saapumatta alkuhaastatteluun, työnhakukeskusteluun tai täydentävään työnhakukeskusteluun taikka kotoutumisen edistämisestä annetun lain 9 §:ssä tarkoitettuun alkukartoitukseen;

        2) ei muulla tavoin asioi työ- ja elinkeinoviranomaisen kanssa sen antamassa määräajassa ja edellyttämällä tavalla;

        3) jättää ilmoittamatta työ- ja elinkeinotoimiston edellyttämällä tavalla, miten hän on toteuttanut työllistymissuunnitelmaansa tai sitä korvaavaa suunnitelmaa;

        4) ei aloita työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa sovittua palvelua tai palvelu keskeytyy työnhakijasta johtuvasta syystä; tai

        5) muulla tavoin jättää toteuttamatta työllistymissuunnitelmaansa tai sitä korvaavaa suunnitelmaa.

        Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 luku (30.12.2021/1379)
        Työnhakijan palveluprosessi

        15 § (30.12.2021/1379)
        Muistutus

        Työ- ja elinkeinotoimisto muistuttaa työnhakijaa kirjallisesti hänen menettelynsä vaikutuksesta työllistymiseen ja hänen mahdolliseen oikeuteensa saada työttömyysetuutta, jos työnhakija:

        1) jättää saapumatta alkuhaastatteluun, työnhakukeskusteluun tai täydentävään työnhakukeskusteluun taikka kotoutumisen edistämisestä annetun lain 9 §:ssä tarkoitettuun alkukartoitukseen;

        2) ei muulla tavoin asioi työ- ja elinkeinoviranomaisen kanssa sen antamassa määräajassa ja edellyttämällä tavalla;

        3) jättää ilmoittamatta työ- ja elinkeinotoimiston edellyttämällä tavalla, miten hän on toteuttanut työllistymissuunnitelmaansa tai sitä korvaavaa suunnitelmaa;

        4) ei aloita työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa sovittua palvelua tai palvelu keskeytyy työnhakijasta johtuvasta syystä; tai

        5) muulla tavoin jättää toteuttamatta työllistymissuunnitelmaansa tai sitä korvaavaa suunnitelmaa.

        Laki julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta

        Jatkuu toisessa laissa. Työttömyysturvalaki

        9 § (30.12.2021/1380)
        Työnhakuun ja työvoimapalveluihin liittyvä menettely

        Työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen seitsemän päivän ajalta laiminlyönnin tai muun menettelyn jälkeen, jos hän työttömänä tai palkkatuetussa työssä ollessaan taikka saadessaan työttömyysetuutta 3 luvun 3 §:n 3 momentin perusteella ilman 11–14 §:ssä tarkoitettua taikka näihin pätevyydeltään rinnastettavaa syytä 12 kuukauden aikana toisen kerran:

        5) laiminlyö hakea työtä työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa edellytetyllä tavalla, tai omalla menettelyllään aiheuttaa sen, ettei työnhaku johda työllistymiseen;

        Edellä 1 momentin 5 ja 6 kohdassa tarkoitettua menettelyä arvioidaan kokonaisuutena kullakin julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 3 luvussa säädetyllä työnhakuvelvollisuuden tarkastelujaksolla.


        10 § (30.12.2021/1380)
        Jatkuva työnhakuun ja työvoimapalveluihin liittyvä menettely

        Työnhakijalla, joka työttömänä tai palkkatuetussa työssä ollessaan taikka saadessaan työttömyysetuutta 3 luvun 3 §:n 3 momentin perusteella ilman 11–14 §:ssä tarkoitettua tai näihin pätevyydeltään rinnastettavaa syytä menettelee 9 §:n 1 momentin 1–12 kohdassa tarkoitetulla tavalla 12 kuukauden kuluessa:

        1) kolmannen kerran, ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 14 päivän ajalta mainitussa lainkohdassa tarkoitetun menettelyn jälkeen;

        2) neljännen kerran tai tätä useammin, ei ole oikeutta työttömyysetuuteen toistaiseksi mainitussa lainkohdassa tarkoitetun menettelyn jälkeen, ennen kuin etuusoikeus palautuu 2 tai 3 momentissa tarkoitetulla tavalla (työssäolovelvoite).

        Oikeus työttömyysetuuteen palautuu työssäolovelvoitteen asettamiseen johtaneen menettelyn jälkeen, kun henkilö on yhteensä vähintään 12 kalenteriviikkoa:

        1) ollut työssäoloehtoon luettavassa työssä;

        2) osallistunut muuhun työllistymistä edistävään palveluun kuin työttömyysetuudella tuettuun omaehtoiseen opiskeluun tai kotoutumisen edistämisestä annetun lain 22–24 §:ssä tarkoitettuun omaehtoiseen opiskeluun;

        3) opiskellut omaehtoisesti 2 luvun 10 §:n 2 momentissa tarkoitettuja päätoimisia opintoja; tai

        4) työllistynyt päätoimisesti yritystoiminnassa tai omassa työssä.

        Oikeus työttömyysetuuteen palautuu työssäolovelvoitteen asettamiseen johtaneen menettelyn jälkeen myös kun:

        1) työnhakija korjaa 9 §:n 1 momentin 1–12 kohdassa tarkoitetun työssäolovelvoitteen asettamiseen johtaneen menettelynsä kolmen kuukauden kuluessa julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 5 §:ssä tarkoitetusta alkuhaastattelusta; työssäolovelvoite on tällöin kuitenkin aina voimassa vähintään 14 päivää; tai

        2) työssäolovelvoitteen alkamisesta on kulunut vähintään viisi vuotta.

        Mitä 1 momentissa ja 9 §:ssä säädetään, ei sovelleta aikana, jolta työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 1 momentin tai 9 §:n perusteella. Mitä 1–9 §:ssä sekä 2 luvun 13 §:n 2 momentissa sekä 14 §:n 3 momentissa säädetään, ei sovelleta työssäolovelvoitteen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu toisessa laissa. Työttömyysturvalaki

        9 § (30.12.2021/1380)
        Työnhakuun ja työvoimapalveluihin liittyvä menettely

        Työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen seitsemän päivän ajalta laiminlyönnin tai muun menettelyn jälkeen, jos hän työttömänä tai palkkatuetussa työssä ollessaan taikka saadessaan työttömyysetuutta 3 luvun 3 §:n 3 momentin perusteella ilman 11–14 §:ssä tarkoitettua taikka näihin pätevyydeltään rinnastettavaa syytä 12 kuukauden aikana toisen kerran:

        5) laiminlyö hakea työtä työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa edellytetyllä tavalla, tai omalla menettelyllään aiheuttaa sen, ettei työnhaku johda työllistymiseen;

        Edellä 1 momentin 5 ja 6 kohdassa tarkoitettua menettelyä arvioidaan kokonaisuutena kullakin julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 3 luvussa säädetyllä työnhakuvelvollisuuden tarkastelujaksolla.


        10 § (30.12.2021/1380)
        Jatkuva työnhakuun ja työvoimapalveluihin liittyvä menettely

        Työnhakijalla, joka työttömänä tai palkkatuetussa työssä ollessaan taikka saadessaan työttömyysetuutta 3 luvun 3 §:n 3 momentin perusteella ilman 11–14 §:ssä tarkoitettua tai näihin pätevyydeltään rinnastettavaa syytä menettelee 9 §:n 1 momentin 1–12 kohdassa tarkoitetulla tavalla 12 kuukauden kuluessa:

        1) kolmannen kerran, ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 14 päivän ajalta mainitussa lainkohdassa tarkoitetun menettelyn jälkeen;

        2) neljännen kerran tai tätä useammin, ei ole oikeutta työttömyysetuuteen toistaiseksi mainitussa lainkohdassa tarkoitetun menettelyn jälkeen, ennen kuin etuusoikeus palautuu 2 tai 3 momentissa tarkoitetulla tavalla (työssäolovelvoite).

        Oikeus työttömyysetuuteen palautuu työssäolovelvoitteen asettamiseen johtaneen menettelyn jälkeen, kun henkilö on yhteensä vähintään 12 kalenteriviikkoa:

        1) ollut työssäoloehtoon luettavassa työssä;

        2) osallistunut muuhun työllistymistä edistävään palveluun kuin työttömyysetuudella tuettuun omaehtoiseen opiskeluun tai kotoutumisen edistämisestä annetun lain 22–24 §:ssä tarkoitettuun omaehtoiseen opiskeluun;

        3) opiskellut omaehtoisesti 2 luvun 10 §:n 2 momentissa tarkoitettuja päätoimisia opintoja; tai

        4) työllistynyt päätoimisesti yritystoiminnassa tai omassa työssä.

        Oikeus työttömyysetuuteen palautuu työssäolovelvoitteen asettamiseen johtaneen menettelyn jälkeen myös kun:

        1) työnhakija korjaa 9 §:n 1 momentin 1–12 kohdassa tarkoitetun työssäolovelvoitteen asettamiseen johtaneen menettelynsä kolmen kuukauden kuluessa julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 2 luvun 5 §:ssä tarkoitetusta alkuhaastattelusta; työssäolovelvoite on tällöin kuitenkin aina voimassa vähintään 14 päivää; tai

        2) työssäolovelvoitteen alkamisesta on kulunut vähintään viisi vuotta.

        Mitä 1 momentissa ja 9 §:ssä säädetään, ei sovelleta aikana, jolta työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 1 momentin tai 9 §:n perusteella. Mitä 1–9 §:ssä sekä 2 luvun 13 §:n 2 momentissa sekä 14 §:n 3 momentissa säädetään, ei sovelleta työssäolovelvoitteen aikana.

        Miten kokonaisuutena?

        Edellä 1 momentin 5 ja 6 kohdassa tarkoitettua menettelyä arvioidaan kokonaisuutena kullakin julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 3 luvussa säädetyllä työnhakuvelvollisuuden tarkastelujaksolla.

        Tässäpä onnistunutta lainsäädäntöä Suomesta 2020-luvulta. Eli voiko kaikki neljä saada vain neljän 3 kk tarkastelujakson aikana?

        3 kk muistutus
        + 3 kk karenssi 7 päivää
        + 3 kk karenssi 14 päivää
        + 3 kk ikikarenssi (työssäoloehto)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kokonaisuutena?

        Edellä 1 momentin 5 ja 6 kohdassa tarkoitettua menettelyä arvioidaan kokonaisuutena kullakin julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 3 luvussa säädetyllä työnhakuvelvollisuuden tarkastelujaksolla.

        Tässäpä onnistunutta lainsäädäntöä Suomesta 2020-luvulta. Eli voiko kaikki neljä saada vain neljän 3 kk tarkastelujakson aikana?

        3 kk muistutus
        3 kk karenssi 7 päivää
        3 kk karenssi 14 päivää
        3 kk ikikarenssi (työssäoloehto)

        Työnhakijalla, joka työttömänä tai palkkatuetussa työssä ollessaan taikka saadessaan työttömyysetuutta 3 luvun 3 §:n 3 momentin perusteella ilman 11–14 §:ssä tarkoitettua tai näihin pätevyydeltään rinnastettavaa syytä menettelee 9 §:n 1 momentin 1–12 kohdassa tarkoitetulla tavalla 12 kuukauden kuluessa:

        Eli tämän mukaan tarkastelujakso on 12 kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnhakijalla, joka työttömänä tai palkkatuetussa työssä ollessaan taikka saadessaan työttömyysetuutta 3 luvun 3 §:n 3 momentin perusteella ilman 11–14 §:ssä tarkoitettua tai näihin pätevyydeltään rinnastettavaa syytä menettelee 9 §:n 1 momentin 1–12 kohdassa tarkoitetulla tavalla 12 kuukauden kuluessa:

        Eli tämän mukaan tarkastelujakso on 12 kk.

        Huom. Edelleenkään ei ole löytynyt tietoa siitä, milloin TE -toimisto voi vielä tehdä näitä työnhaun tarkasteluja jälkikäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom. Edelleenkään ei ole löytynyt tietoa siitä, milloin TE -toimisto voi vielä tehdä näitä työnhaun tarkasteluja jälkikäteen.

        Myöskään TEM:n ohje TE-palveluille ei sisällä tietoa työnhaun laiminlyönnin tarkastelujaksosta. Eli miten pitkään jälkikäteen työnhaun laiminlyönnistä voi asettaa muistutuksen tai karenssin JA milloin karenssi tulee voimaan.

        Työ- ja elinkeinoministeriö: Työ- ja elinkeinoministeriön ohje julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain ja asetuksen soveltamisesta

        Tuo ohje löytyy netistä ja siinä on tarkemmat käytännön ohjeet TE-virkailijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskään TEM:n ohje TE-palveluille ei sisällä tietoa työnhaun laiminlyönnin tarkastelujaksosta. Eli miten pitkään jälkikäteen työnhaun laiminlyönnistä voi asettaa muistutuksen tai karenssin JA milloin karenssi tulee voimaan.

        Työ- ja elinkeinoministeriö: Työ- ja elinkeinoministeriön ohje julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain ja asetuksen soveltamisesta

        Tuo ohje löytyy netistä ja siinä on tarkemmat käytännön ohjeet TE-virkailijoille.

        Laki on niin epäselvä, ettei tuosta ymmärrä, miten se käytännössä hoidetaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki on niin epäselvä, ettei tuosta ymmärrä, miten se käytännössä hoidetaan!

        Ehkä sä voit vain jättää hoitamatta. Sinua te- virkailijana tuskin valvotaan samaan tapaan kuin itse haluat valvoa työttömien työnhakua. Sinulle te-virkailija tuskin tulee taloudellisia sanktioita tai henkilökohtaiseen elämääsi vaikuttavia seurauksia valvonnan suorittamatta jättämisestä samoiin kuin asiakkaillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kokonaisuutena?

        Edellä 1 momentin 5 ja 6 kohdassa tarkoitettua menettelyä arvioidaan kokonaisuutena kullakin julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain 3 luvussa säädetyllä työnhakuvelvollisuuden tarkastelujaksolla.

        Tässäpä onnistunutta lainsäädäntöä Suomesta 2020-luvulta. Eli voiko kaikki neljä saada vain neljän 3 kk tarkastelujakson aikana?

        3 kk muistutus
        3 kk karenssi 7 päivää
        3 kk karenssi 14 päivää
        3 kk ikikarenssi (työssäoloehto)

        Itse sain ns. 5 vuoden ikikarenssin joka lyhennettiin jossain vaiheessa 5 vuoteen.
        Sen olisin voinut selättää 2*3 kk omaehtoisella koulutuksella omaan ammattialaani mutta sääntöjen puitteissa jouduin siitä luopumaan. HP.


    • Anonyymi

      itse aion saada "ikikarenssin" ei jaksa raportoida silkkaa p*skaa

      • Anonyymi

        meinaat alkaa elää 40% leikatun toimeentulotuen varassa? Jotain parisataa kuussa? Miten ajattelit selvitä? Only Fans pornolla huoraamalla`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meinaat alkaa elää 40% leikatun toimeentulotuen varassa? Jotain parisataa kuussa? Miten ajattelit selvitä? Only Fans pornolla huoraamalla`?

        Jotkut Suomessa odottaa tätä vesi kielellä. HP


    • Anonyymi

      Melkein kiinnostaa ketään sun sönkötyksesi.

      Minä en ole hakenut mihinkään eikä ketään kiinnosta kuten ei ole kiinnostanut ennenkään. joten voit vaan kys itsesi

    • Anonyymi

      Se tästä vielä puuttuisi että asiasta tehtäisiin rikos. Olemme erikoisessa oikeusvaltiossa. Toimeentulotuki on vaihtoehto, ja se on suurempi kuin työnhakijan työttömyyskorvaus.

      Työnantajan ja yrityksen perustehtävä on rekrytoida omat työntekijänsä. Työnhakijat on listattu juuri Te-palvelun tietokantoihin josta saa sopivan haastatteluun kun vain pyytää. Vain työnantaja tietää kenet haluaa ja mihin.

      Kansalaisten oma toiminta ei kuulu viranomaiselle. Virkaa tekevällä sen sijaan on velvollisuuksia kansalaisten suuntaan.

      • Anonyymi

        "Työnantajan ja yrityksen perustehtävä on rekrytoida omat työntekijänsä. Työnhakijat on listattu juuri Te-palvelun tietokantoihin josta saa sopivan haastatteluun kun vain pyytää. Vain työnantaja tietää kenet haluaa ja mihin."

        Työnantajan tai varsinkaan isompien yritysten perustehtäviin ei nykyään välttämättä kuulu rekrytointiprosessi, vaan se on saatettu ulkoistaa siihen erikoistuneitten yritysten kontolle.

        Työnantaja kertoo toiveensa ja rerkryfirma seuloo sopivat. Lopullisen päätöksen tekee työnantaja. Yrityksiä on monenlaisia, pieniä ja suuria.

        "Kansalaisten oma toiminta ei kuulu viranomaiselle. Virkaa tekevällä sen sijaan on velvollisuuksia kansalaisten suuntaan.ä

        Kyllä se vaan joiltain osin viranomaisille kuuluu ja lain mukaan toimimalla vältyt viranomaissanktioilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työnantajan ja yrityksen perustehtävä on rekrytoida omat työntekijänsä. Työnhakijat on listattu juuri Te-palvelun tietokantoihin josta saa sopivan haastatteluun kun vain pyytää. Vain työnantaja tietää kenet haluaa ja mihin."

        Työnantajan tai varsinkaan isompien yritysten perustehtäviin ei nykyään välttämättä kuulu rekrytointiprosessi, vaan se on saatettu ulkoistaa siihen erikoistuneitten yritysten kontolle.

        Työnantaja kertoo toiveensa ja rerkryfirma seuloo sopivat. Lopullisen päätöksen tekee työnantaja. Yrityksiä on monenlaisia, pieniä ja suuria.

        "Kansalaisten oma toiminta ei kuulu viranomaiselle. Virkaa tekevällä sen sijaan on velvollisuuksia kansalaisten suuntaan.ä

        Kyllä se vaan joiltain osin viranomaisille kuuluu ja lain mukaan toimimalla vältyt viranomaissanktioilta.

        Viranomaisten kaiken toiminnan tulee perustua lakiin ja myös käytäntöjen tulee olla selkeitä, läpinäkyviä ja ennakoitavia. Tarkoitussidonnaisuuden periaatteen mukaan viranomainen voi käyttää toimivaltaa vain siihen tarkoitukseen, johon se on lain mukaan määritelty tai tarkoitettu käytettäväksi. Viranomainen ei saa ryhtyä edistämään muita tarkoitusperiä kuin niitä, jotka kuuluvat sen tehtäväpiiriin ja sisältyvät tapaukseen sovellettavan lain tavoitteisiin.
        Virkamies on kansan palvelija mutta palvelusväki käyttäytyy usein todella röyhkeästi, sellaista ei tarvitse sietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viranomaisten kaiken toiminnan tulee perustua lakiin ja myös käytäntöjen tulee olla selkeitä, läpinäkyviä ja ennakoitavia. Tarkoitussidonnaisuuden periaatteen mukaan viranomainen voi käyttää toimivaltaa vain siihen tarkoitukseen, johon se on lain mukaan määritelty tai tarkoitettu käytettäväksi. Viranomainen ei saa ryhtyä edistämään muita tarkoitusperiä kuin niitä, jotka kuuluvat sen tehtäväpiiriin ja sisältyvät tapaukseen sovellettavan lain tavoitteisiin.
        Virkamies on kansan palvelija mutta palvelusväki käyttäytyy usein todella röyhkeästi, sellaista ei tarvitse sietää.

        Työttömällä on selonottovelvollisuus itseään koskevissa asioissa, eli turha vedota tietämättönyyteen.

        Jos työtön toimii lainvastaisesti. saattaa siitä seurata toimenpiteitä. Älä tee jekkuu, ellet kestä kakkuu (karenssia).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömällä on selonottovelvollisuus itseään koskevissa asioissa, eli turha vedota tietämättönyyteen.

        Jos työtön toimii lainvastaisesti. saattaa siitä seurata toimenpiteitä. Älä tee jekkuu, ellet kestä kakkuu (karenssia).

        Selonottovelvollisuus? Vitu näitä uudissanoja.

        Työttömille nähtävästi voidaan keksiä vaikka miten mielivaltaisia velvoitteita joita heidän pitää loputtomasti selvittää ja tilittää, ja mikäli ei laittomia velvoitteita suoriteta, sitten kajotaan viimesijaisimpaan toimeentuloon. Jos tuolle linjalle lähdetään mikä tahansa mielivaltainen laki on mahdollista. Voimassa olevia lakeja ja julkisen vallan toimintatapoja on voitava kyseenalaistaa.

        Joskus lasten pahoinpitelyt kasvatuksen nimissä eivät olleet laittomia. Jos kukaan ei koskaan kyseenalaista voimassa olevia lakeja mikään kehitys ei mene eteenpäin. Mutta nykyiset lait väkerretään taantumuksellisuuden hengessä. Ja perustuslailla sekä ihmisoikeusperiaatteilla pyyhitään persettä ja nauretaan paskaisesti päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viranomaisten kaiken toiminnan tulee perustua lakiin ja myös käytäntöjen tulee olla selkeitä, läpinäkyviä ja ennakoitavia. Tarkoitussidonnaisuuden periaatteen mukaan viranomainen voi käyttää toimivaltaa vain siihen tarkoitukseen, johon se on lain mukaan määritelty tai tarkoitettu käytettäväksi. Viranomainen ei saa ryhtyä edistämään muita tarkoitusperiä kuin niitä, jotka kuuluvat sen tehtäväpiiriin ja sisältyvät tapaukseen sovellettavan lain tavoitteisiin.
        Virkamies on kansan palvelija mutta palvelusväki käyttäytyy usein todella röyhkeästi, sellaista ei tarvitse sietää.

        "Viranomaisten kaiken toiminnan tulee perustua lakiin" -> ja lakien pitää perustua perustuslakiin -> ja perustuslain pitää perustua ihmisoikeusperiaatteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selonottovelvollisuus? Vitu näitä uudissanoja.

        Työttömille nähtävästi voidaan keksiä vaikka miten mielivaltaisia velvoitteita joita heidän pitää loputtomasti selvittää ja tilittää, ja mikäli ei laittomia velvoitteita suoriteta, sitten kajotaan viimesijaisimpaan toimeentuloon. Jos tuolle linjalle lähdetään mikä tahansa mielivaltainen laki on mahdollista. Voimassa olevia lakeja ja julkisen vallan toimintatapoja on voitava kyseenalaistaa.

        Joskus lasten pahoinpitelyt kasvatuksen nimissä eivät olleet laittomia. Jos kukaan ei koskaan kyseenalaista voimassa olevia lakeja mikään kehitys ei mene eteenpäin. Mutta nykyiset lait väkerretään taantumuksellisuuden hengessä. Ja perustuslailla sekä ihmisoikeusperiaatteilla pyyhitään persettä ja nauretaan paskaisesti päälle.

        Työtön tutustuu työttömyysturvalakeihin ja työllinen tutustuu oman alansa TES:iin. Ihan omien etujensa (ja etuuksiensa) vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtön tutustuu työttömyysturvalakeihin ja työllinen tutustuu oman alansa TES:iin. Ihan omien etujensa (ja etuuksiensa) vuoksi.

        Lakeihin on perusteellisesti tutustuttu, ja juuri siksi ne on perustuslain sekä ihmisoikeusperiaatteiden vastaisiksi todettu.


      • Anonyymi

        Noin sen pitäisi mennä jos Suomi olisi länsimainen oikeusvaltio, joka perustaa kaiken toimintansa YK:n ihmisoikeusperiaatteisiin joiden ydintavoite on varmistaa yksilöiden suvereniteetti oman elämänsä yli.

        Mutta Suomi ei ole oikeusvaltio. Suomi on yksityisten kansalaisten henkilökohtaiseen elämään jatkuvia invaasioita tekevä holhoava ja kasvattava raiskauskoneisto. Julkinen valta änkee nokkansa yksityisten kansalaisten henkilökohtaiseen elämään sitä kartoittamaan, ja räätälöi ulkopuolelta kansalaisille velvoittavat elämänsuunnitelmat.

        Suomessa tavallisia kansalaisia koulutetaan kuin koiria, ohjataan, määrätään, velvoitetaan, kartoitetaan, räätälöidään, pakotetaan ja laitetaan kuin tahdottomia esineitä sinne ja tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömällä on selonottovelvollisuus itseään koskevissa asioissa, eli turha vedota tietämättönyyteen.

        Jos työtön toimii lainvastaisesti. saattaa siitä seurata toimenpiteitä. Älä tee jekkuu, ellet kestä kakkuu (karenssia).

        Mutta TE-virkailijoilla ei ole selonottovelvollisiutta noudattavatko lakia. Jos eivät noudata, siitä ei seuraa mitään. He saavat palkkansa, työtön menettää korvauksensa. Reilua?

        Tasapuolisuuden nimissä pitäisi TE-virkailijan palkasta vähentää tietty summa jokaisesta virheestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta TE-virkailijoilla ei ole selonottovelvollisiutta noudattavatko lakia. Jos eivät noudata, siitä ei seuraa mitään. He saavat palkkansa, työtön menettää korvauksensa. Reilua?

        Tasapuolisuuden nimissä pitäisi TE-virkailijan palkasta vähentää tietty summa jokaisesta virheestä.

        Virkamiesten velvollisuus on noudattaa saamiaan ohjeita. Virheitäkin tietysti tehdään, mutta onko kyse tarkoituksellisuudesta vai vahingosta, merkitsee.

        Ohjeissa olevista virheistä ei virkailija kanna vastuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virkamiesten velvollisuus on noudattaa saamiaan ohjeita. Virheitäkin tietysti tehdään, mutta onko kyse tarkoituksellisuudesta vai vahingosta, merkitsee.

        Ohjeissa olevista virheistä ei virkailija kanna vastuuta.

        Oma- valmentaja ei ole virkamies.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Haemme joukkoomme Lahden työllisyyspalveluihin nuorten tiimiin kolmea asiakaskohtaamisesta innostuvaa ja ratkaisukeskeistä OMAVALMENTAJAA vakituiseen virkasuhteeseen 1.2.2023 alkaen tai sopimuksen mukaan."

        https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/omavalmentaja-3-kpl-487709/

        jotenkin on aina ajatellut että viranomaisilta vaadittaisiin erityistä osaamista. virkamiesten pitäisi olla vähän tavallista tolloa älyllisempiä olentoja. oma valmentajat ovat yleensä sellaisia keskenkasvuisia mistään mitään tietämättömiä kloppeja. oma- valmentajan joka toimii virkavastuulla luulisi tietävät mm. että hänen työvoimapoliittiset lausuntonsa ovat se minkä mukaan Kela tekee tukia kosekvat päätöksensä. oma omavalmentaja ei tiennyt edes tätä.


      • Anonyymi

        Tähän suuntaan ollaan menossa.

        Kela nostaa syytteitä. Kuitenkin kun tulee päätös oikeudesta, KELA jättää noudattamatta päätöstä ja jatkaa perintää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömällä on selonottovelvollisuus itseään koskevissa asioissa, eli turha vedota tietämättönyyteen.

        Jos työtön toimii lainvastaisesti. saattaa siitä seurata toimenpiteitä. Älä tee jekkuu, ellet kestä kakkuu (karenssia).

        "Työttömällä on selonottovelvollisuus itseään koskevissa asioissa, eli turha vedota tietämättönyyteen."
        Tuollaista selonottovelvollisuutta ei laki tunne, sen sijaan viranomaisella on hallintolaissa säädetty neuvontavelvollisuus.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434#O1L2P8

        Viranomaisella on myös selvittämisvelvollisuus
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030434#O2L6P31

        Valehtelua lain sisällöstä ja tarkoituksesta ei ole suoraan kielletty laissa kun ei ole arvattu että sellaistakin perseilyä tapahtuu jatkuvasti. Laki ei välttämättä ole perustuslain vastainen vaan sen tulkinta kun asiassa jätetään huomioimatta asiakkaan edun mukaiset lainkohdat ja poimitaan asiakasvastaiset kohdat kun rusinat pullasta niitä vielä sopivasta vääristellen.


      • Anonyymi

        Itse poistin oikeuden antaa työnantajalle omat tietoni koska nyt on voimassa 'pakkotyönhaku' jossa lisäpisteitä EI SAA mistään muusta kuin siitä että hakeudut TEn haun ulkopuolelle rekry-yritysten piiriin.
        Kaikki työnhaku on nyt ulkoistettu TEn tehtävistä.
        Rangaistuksia saa kuten aikanaan nazi-saksassa jos hakee työhön johon ei ole oikeuksia.

        Juutalaisilla ei ollut aikanaan oikeutta toimia 'käsityöläisammatissa', siksi joutuivat 'työpajalle' "Arbeit Macht Frei"

        Huomenna on pakko mennä pakkotyöleirille työnhakuun.....

        SIIS VIELÄ KORKEASTIKOULUTETTUNA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selonottovelvollisuus? Vitu näitä uudissanoja.

        Työttömille nähtävästi voidaan keksiä vaikka miten mielivaltaisia velvoitteita joita heidän pitää loputtomasti selvittää ja tilittää, ja mikäli ei laittomia velvoitteita suoriteta, sitten kajotaan viimesijaisimpaan toimeentuloon. Jos tuolle linjalle lähdetään mikä tahansa mielivaltainen laki on mahdollista. Voimassa olevia lakeja ja julkisen vallan toimintatapoja on voitava kyseenalaistaa.

        Joskus lasten pahoinpitelyt kasvatuksen nimissä eivät olleet laittomia. Jos kukaan ei koskaan kyseenalaista voimassa olevia lakeja mikään kehitys ei mene eteenpäin. Mutta nykyiset lait väkerretään taantumuksellisuuden hengessä. Ja perustuslailla sekä ihmisoikeusperiaatteilla pyyhitään persettä ja nauretaan paskaisesti päälle.

        Maassa mielivalta nousussa . ns. kenttäoikeus tuli viranomaisen käytäntöihin noin 2 hallitusta sitten, Vaikka teet kaiken lain mukaisesti, voi viranomainen rangaista 'harkintaan' perustuen. Ei muutakun ruksi ruutuun [x].


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sen pitäisi mennä jos Suomi olisi länsimainen oikeusvaltio, joka perustaa kaiken toimintansa YK:n ihmisoikeusperiaatteisiin joiden ydintavoite on varmistaa yksilöiden suvereniteetti oman elämänsä yli.

        Mutta Suomi ei ole oikeusvaltio. Suomi on yksityisten kansalaisten henkilökohtaiseen elämään jatkuvia invaasioita tekevä holhoava ja kasvattava raiskauskoneisto. Julkinen valta änkee nokkansa yksityisten kansalaisten henkilökohtaiseen elämään sitä kartoittamaan, ja räätälöi ulkopuolelta kansalaisille velvoittavat elämänsuunnitelmat.

        Suomessa tavallisia kansalaisia koulutetaan kuin koiria, ohjataan, määrätään, velvoitetaan, kartoitetaan, räätälöidään, pakotetaan ja laitetaan kuin tahdottomia esineitä sinne ja tänne.

        https://

        www.shutterstock.com/it/image-vector/cute-emoticon-thumb-emoji-vector-illustration-566170336


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta TE-virkailijoilla ei ole selonottovelvollisiutta noudattavatko lakia. Jos eivät noudata, siitä ei seuraa mitään. He saavat palkkansa, työtön menettää korvauksensa. Reilua?

        Tasapuolisuuden nimissä pitäisi TE-virkailijan palkasta vähentää tietty summa jokaisesta virheestä.

        Virkailijoille ei tule sanktioita myöskään jos jättävät asiakaskuntansa oikeuksia rikkovat velvoitteensa noudattamatta ja kunnioittavat työttömien oikeutta olla rauhassa, pelkäämättä että toimeentulotukeenkin mennään kajoamaan.

        Virkailijoilla ei ole hajuakaan miten katastrofaalisia seurauksia heidän edesottamuksillaan ja lausunnoillaan voi olla työttömän toimeentuloon. Virkailijan lausunnon seuraukset voivat oikeasti johtaa asunnottomuuteen.


    • Anonyymi

      Huvittavaa. Jos joskus saan terveen paperit, niin haen 4 x kk esikuntaan ja kerron, että olen hyvä ampumaan laitoskuisaajia niskaan.

      • Anonyymi

        *Kiusaajia. Sori, ja terkut kansalaiselle, joka edisti tätä unettomuutta aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *Kiusaajia. Sori, ja terkut kansalaiselle, joka edisti tätä unettomuutta aikanaan.

        Ilman käytännön kokemusta pelkkää spekulointia


    • Anonyymi

      Kaikille oikeistopaskoille myös 4 x kk terveysongelmia. Toive ensi vuoteen JOUlupukilta.

    • Anonyymi

      Ikikarenssi takaisin, turha vääntäminen poistuis

    • Anonyymi

      Suomalaiset hirteen!

    • Anonyymi

      on lottovoitto syntyä suomeen, "hyvää iltaa, god afton"

    • Anonyymi

      Työttömiä eivät koske Suomessa enää samat lait kuin muita suomalaisia.

      Alkaa muistuttaa enemmän Stasin toimintaa kuin vapaata länsimaista valtiota. Onneksi koko pakkotyönhakumalli vie niin paljon työvoimaviranomaisten aikaa, ettei heillä ole aikaa valvoa työnhakua kuin poikkeustapauksissa.

      • Anonyymi

        Mistä kumpuaa tämä halu kontrolloida työttömien elämää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kumpuaa tämä halu kontrolloida työttömien elämää?

        Aiempi kommentoija tiivisti vastauksen.

        "Kaikilla ei ole edes 4 paikkaa eikä yhtäkään. Skeida malli joka ei johda mihinkään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiempi kommentoija tiivisti vastauksen.

        "Kaikilla ei ole edes 4 paikkaa eikä yhtäkään. Skeida malli joka ei johda mihinkään."

        Avoimia työhakemuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoimia työhakemuksia

        Ei ne avoimet hakemuksetkaan työllistä työnhakijaa.

        Mallin lopputulos on: työtön on edelleen työtön. Malli ei johda mihinkään.

        Kyse on vain mekaanisesta työnhausta työpaikkoihin, joihin ei välttämättä edes olla ottamassa ketään töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne avoimet hakemuksetkaan työllistä työnhakijaa.

        Mallin lopputulos on: työtön on edelleen työtön. Malli ei johda mihinkään.

        Kyse on vain mekaanisesta työnhausta työpaikkoihin, joihin ei välttämättä edes olla ottamassa ketään töihin.

        Tämä työllistää vain työvoimaviranomaisia. Suomen valtion budjetti: (työmarkkinatuki ym.) työttömyyskulut n. 2,4 mrd, (te-toimistot ym.) työvoimapalveluiden järjestämisen kustannukset yli 1,2 mrd.

        Vähän järkeä tähän toimintaan, kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kumpuaa tämä halu kontrolloida työttömien elämää?

        Hyvä kysymys. Tämä on aivan selvää provokaatiota päättäjiltä ja julkisen vallanpitäjiltä. Myös oma- valmentajat ja muut työllisyyspalveluissa toimivat vaikuttavat olevan juonessa mukana. Oma- valmentajat ja työllisyyspalveluiden johtoporras ovat tarkoituksellisen provokatiivisia. Te- virkailijat ja oma- valmentajat tekevät tarkoituksellisen tukeilevia kysymyksiä. Syytä on vaikea ymmärtää. Aivan kuin päättäjät ja julkisen vallan edustajat yrittäisivät kasvattaa ja kouluttaa työttömiä tällä tavoin johonkin.

        Aika monet heistä tillittävät näitä nettikirjoituksia päivät pääskytysten. Sen sijaan että pyrkisivät korjaamaan epäkohtia, he ottavat näiltä palstoilta toimintaohjeita kun toteuttavat työtään. Motiivia tällaiseen on hyvin vaikea ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Tämä on aivan selvää provokaatiota päättäjiltä ja julkisen vallanpitäjiltä. Myös oma- valmentajat ja muut työllisyyspalveluissa toimivat vaikuttavat olevan juonessa mukana. Oma- valmentajat ja työllisyyspalveluiden johtoporras ovat tarkoituksellisen provokatiivisia. Te- virkailijat ja oma- valmentajat tekevät tarkoituksellisen tukeilevia kysymyksiä. Syytä on vaikea ymmärtää. Aivan kuin päättäjät ja julkisen vallan edustajat yrittäisivät kasvattaa ja kouluttaa työttömiä tällä tavoin johonkin.

        Aika monet heistä tillittävät näitä nettikirjoituksia päivät pääskytysten. Sen sijaan että pyrkisivät korjaamaan epäkohtia, he ottavat näiltä palstoilta toimintaohjeita kun toteuttavat työtään. Motiivia tällaiseen on hyvin vaikea ymmärtää.

        "Aivan kuin päättäjät ja julkisen vallan edustajat yrittäisivät kasvattaa ja kouluttaa työttömiä tällä tavoin johonkin."

        Meitä yritetään kouluttaa äänestämään "oikein". Yhteiskunnan ahdingossa olevista on tehty politiikan leikkikaluja. Ahdingossa olevien elämällä leikkivät päättäjät ja julkisen vallan pikkupomot sekä ruohonjuuritason valtaa käyttävät paskiaiset yleensä eivät oikeasti tajua millaisia vaikutuksia tällä pelleilyllä tosiasiassa on leikkikalujensa elämään.

        He eivät tajua miltä se TUNTUU. Heille tämä kaikki on vain peliä ja leikkiä. Loputonta komediaa. Kuten esim. työllisyyspalveluiden päällikölle joka jaksaa vieläkin spedeillä työttömien kustannuksella. Lähti pakolaiseksi toiselle paikkakunnalle.... ja jatkaa siellä siitä mihin edellisellä paikkakunnalla jäi. Saanut kyllä palautetta ja kritiikkiä, mutta spedeily näyttää vain yltyvän. En tiedä mitä pitäisi tapahtua hänelle itselleen että aivokääpiö ymmärtäisi edes lopettaa työttömien kustannuksella pelleilynsä.

        Kehottaa kieli poskessa työttömiä kuulostelemaan kesällä puistossa vinkkejä hyvistä tulevista työpaikoista. Koska tämä on realismia että sillä lailla sinne työelämään mennään? Olennaista on työnantajien tarpeet. Työttömille sanotaan sormi pystyssä soosoota, kuinka tärkeintä on into motivaatio ja halu oppia. Koska työtön on työtön koska häneltä puuttuu intoa, motivaatiota ja halua oppia. Työttömässä vika.

        Julkisen vallankäyttäjien homma on hoidettu kunhan vain jaksetaan hokea loppuunkuultua poliittista jargonia ja oikeita kielikuvia jalkautumisesta yrityksiin, kohtaanto- ongelmista, ja hehkutetaan kunka hyvin on muka itse onnistuttu omassa työssä.

        Näin se näyttäisi olevan kaikkialla maailmassa. Kermapersepoliitikot ja julkisen vallan käyttäjät joilla ei henkilökohtaisessa elämässään ole hätäpäivää, käyttävät asemaansa ja valtaansa ahdingossa olevien elämällä pelleilyyn seurauksista välittämättä. Se on helppo leikkiä toisten elämällä kun seuraukset eivät ulotu omalle iholle.

        https://www.youtube.com/watch?v=G-AAebUkroU


    • Anonyymi

      Aiempi kommentoija tiivisti vastauksen.

      "Kaikilla ei ole edes 4 paikkaa eikä yhtäkään. Skeida malli joka ei johda mihinkään."

      • Anonyymi

        Jos et ilmoita haettuja paikkoja (verkkopalvelussa) sovitusti, niin TE-virkailijalle lähtee automaattisesti siitä tieto ja tulee selvityspyyntö. Jos laitat jotain sopivia työpaikkoja verkkopalvelun lomakkeelle, kukaan ei kysy mitään, haitko oikeasti.

        Työnhakijan velvollisuus on hakea kokoaikaista työtä. Työnhakijan pitää ilmoittaa työnhausta (verkkolomakeella). Työnhakijan on vaadittaessa todistettava työnhaunsa.

        Jos jäät kiinni, laitat selvityspyyntöön, ettet tiennyt täyttää verkkolomaketta haetuista paikoista, kun TE-palvelujen ohjeet ovat niin epäselvät. Keksit joitain paikkoja, joihin hait suullisesti. Niitä ei voi todistaa, joten oman selvityksen on riitettävä. Saat muistutuksen. Jatkossa keksit haetut paikat ja satuilet haut verkkolomakkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ilmoita haettuja paikkoja (verkkopalvelussa) sovitusti, niin TE-virkailijalle lähtee automaattisesti siitä tieto ja tulee selvityspyyntö. Jos laitat jotain sopivia työpaikkoja verkkopalvelun lomakkeelle, kukaan ei kysy mitään, haitko oikeasti.

        Työnhakijan velvollisuus on hakea kokoaikaista työtä. Työnhakijan pitää ilmoittaa työnhausta (verkkolomakeella). Työnhakijan on vaadittaessa todistettava työnhaunsa.

        Jos jäät kiinni, laitat selvityspyyntöön, ettet tiennyt täyttää verkkolomaketta haetuista paikoista, kun TE-palvelujen ohjeet ovat niin epäselvät. Keksit joitain paikkoja, joihin hait suullisesti. Niitä ei voi todistaa, joten oman selvityksen on riitettävä. Saat muistutuksen. Jatkossa keksit haetut paikat ja satuilet haut verkkolomakkeelle.

        Jos jäät kiinni, laitat selvityspyyntöön... että toteutat vain perustuslaillista oikeuttasi työpaikan vapaaseen valintaan ja yksityisyyden suojaan.

        Siitä toki saisit kuulla remakkaa naurunräkätystä koska nykyinen systeemi päättäjiä ja julkisen vallan käyttäjiä myöten triggeröityy jo perustuslain ja etenkin ihmisoikeusperiaatteiden mainitsemisesta niin, että meinaavat kuolla pilkkanauruunsa. Heille jo ajatuksena e, että työttömillä on oikeuksia, on vitsi.

        "Työnhakijan velvollisuus on hakea kokoaikaista työtä. Työnhakijan pitää ilmoittaa työnhausta (verkkolomakeella). Työnhakijan on vaadittaessa todistettava työnhaunsa."

        Jos työnhakija velvoitetaan todistamaan työnhakunsa se edellyttää työnantajan ja työnhakijan välisen sähköisen viestinnän paljastelemista. Mikä rikkoo viestintäsalaisuuslakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jäät kiinni, laitat selvityspyyntöön... että toteutat vain perustuslaillista oikeuttasi työpaikan vapaaseen valintaan ja yksityisyyden suojaan.

        Siitä toki saisit kuulla remakkaa naurunräkätystä koska nykyinen systeemi päättäjiä ja julkisen vallan käyttäjiä myöten triggeröityy jo perustuslain ja etenkin ihmisoikeusperiaatteiden mainitsemisesta niin, että meinaavat kuolla pilkkanauruunsa. Heille jo ajatuksena e, että työttömillä on oikeuksia, on vitsi.

        "Työnhakijan velvollisuus on hakea kokoaikaista työtä. Työnhakijan pitää ilmoittaa työnhausta (verkkolomakeella). Työnhakijan on vaadittaessa todistettava työnhaunsa."

        Jos työnhakija velvoitetaan todistamaan työnhakunsa se edellyttää työnantajan ja työnhakijan välisen sähköisen viestinnän paljastelemista. Mikä rikkoo viestintäsalaisuuslakia.

        Tuo jälkimmäinen laki on ohitettu alemmalla lailla, mutta viime kädessä alempi laki ei saisi olla ristiriidassa ylemmän kanssa. Mutta jos katsoo, ketä perustuslakivaliokuntaan kuuluu, voi epäillä kiinnostaako tai tietävätkö he tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jälkimmäinen laki on ohitettu alemmalla lailla, mutta viime kädessä alempi laki ei saisi olla ristiriidassa ylemmän kanssa. Mutta jos katsoo, ketä perustuslakivaliokuntaan kuuluu, voi epäillä kiinnostaako tai tietävätkö he tästä.

        Laki on ollut voimassa toukokuusta ja vieläkin on epäselvää, mitä se sisältää. Hyvä Suomi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jäät kiinni, laitat selvityspyyntöön... että toteutat vain perustuslaillista oikeuttasi työpaikan vapaaseen valintaan ja yksityisyyden suojaan.

        Siitä toki saisit kuulla remakkaa naurunräkätystä koska nykyinen systeemi päättäjiä ja julkisen vallan käyttäjiä myöten triggeröityy jo perustuslain ja etenkin ihmisoikeusperiaatteiden mainitsemisesta niin, että meinaavat kuolla pilkkanauruunsa. Heille jo ajatuksena e, että työttömillä on oikeuksia, on vitsi.

        "Työnhakijan velvollisuus on hakea kokoaikaista työtä. Työnhakijan pitää ilmoittaa työnhausta (verkkolomakeella). Työnhakijan on vaadittaessa todistettava työnhaunsa."

        Jos työnhakija velvoitetaan todistamaan työnhakunsa se edellyttää työnantajan ja työnhakijan välisen sähköisen viestinnän paljastelemista. Mikä rikkoo viestintäsalaisuuslakia.

        "Mikä rikkoo viestintäsalaisuuslakia."

        Ei riko, viranomaisilla on laajat valtuudet -> Ote Finlex:

        "Kansaneläkelaitoksella, työ- ja elinkeinotoimistolla, työttömyyskassalla sekä tämän lain mukaisella muutoksenhakuelimellä on oikeus saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä maksutta käsiteltävänä olevan asian ratkaisemista tai muuten tämän lain tai Suomea sitovassa sosiaaliturvasopimuksessa tai sosiaaliturvaa koskevassa muussa kansainvälisessä säädöksessä säädettyjen tehtävien toimeenpanemista varten välttämättömät tiedot:

        3) työnantajalta, toimeksiantajalta tai muulta työn teettäjältä, työttömyyskassalta, työpaikkakassalta sekä julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetussa laissa tarkoitetulta koulutuspalvelujen tuottajalta ja muulta oppilaitokselta;"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä rikkoo viestintäsalaisuuslakia."

        Ei riko, viranomaisilla on laajat valtuudet -> Ote Finlex:

        "Kansaneläkelaitoksella, työ- ja elinkeinotoimistolla, työttömyyskassalla sekä tämän lain mukaisella muutoksenhakuelimellä on oikeus saada salassapitosäännösten ja muiden tiedon saantia koskevien rajoitusten estämättä maksutta käsiteltävänä olevan asian ratkaisemista tai muuten tämän lain tai Suomea sitovassa sosiaaliturvasopimuksessa tai sosiaaliturvaa koskevassa muussa kansainvälisessä säädöksessä säädettyjen tehtävien toimeenpanemista varten välttämättömät tiedot:

        3) työnantajalta, toimeksiantajalta tai muulta työn teettäjältä, työttömyyskassalta, työpaikkakassalta sekä julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetussa laissa tarkoitetulta koulutuspalvelujen tuottajalta ja muulta oppilaitokselta;"

        Mikä virka on viestintäsalaisuuslailla joka ei päde oikeastaan missään kohtaa työttömän työnhakijan kohdalla?

        On olemassa viestintäsalaisuuslaki... paitsi jos olet työtön. Silloin olet lainsuojaton ja kaikilla mahdollisilla mikä-mikä- virkailijoilla on oikeus saada kaikki tietosi minkään estämättä. Mikään normaalin ihmisen yksityisyyden suojaa ja itsemääräysvaltaa koskeva lainsäädäntö ei kohdallasi päde jos olet työtön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ilmoita haettuja paikkoja (verkkopalvelussa) sovitusti, niin TE-virkailijalle lähtee automaattisesti siitä tieto ja tulee selvityspyyntö. Jos laitat jotain sopivia työpaikkoja verkkopalvelun lomakkeelle, kukaan ei kysy mitään, haitko oikeasti.

        Työnhakijan velvollisuus on hakea kokoaikaista työtä. Työnhakijan pitää ilmoittaa työnhausta (verkkolomakeella). Työnhakijan on vaadittaessa todistettava työnhaunsa.

        Jos jäät kiinni, laitat selvityspyyntöön, ettet tiennyt täyttää verkkolomaketta haetuista paikoista, kun TE-palvelujen ohjeet ovat niin epäselvät. Keksit joitain paikkoja, joihin hait suullisesti. Niitä ei voi todistaa, joten oman selvityksen on riitettävä. Saat muistutuksen. Jatkossa keksit haetut paikat ja satuilet haut verkkolomakkeelle.

        Nyt on tullut tapauksia jotka ovat jopa sopineet koulutuksista TEn kanssa ja tullut perintävaatimus maksetuista etuuksista luokkaa 10000- 26 000 Euroo. Alkaa meneen aika mahdottomaksi. Ei kohta uskalla edes hakea mitään tukia tässä maassa!!


    • Anonyymi

      Asiakastiedolla tiedetään kaikki mitä ilmaisuus tuo tullessaan 😂🤣😅

    • Anonyymi

      Jaa ei mun tietoihin vaan virkailija voi mitään, aina pitäny puoleni ja pysyy muuttumattomana vuodesta toiseen, monta kertaa on kyl yritetty muuttaa, mut voi voi ku ei onnistu ni ei onnistu. Aina löytyy todiste mulla mistä on sovittu ja sekös ottaa virkalijaa kaaliin niin p.....

    • Anonyymi

      Ei toivottavasti tule takaisinperintää jonka maksaisimme me veronmaksajat. Nämä päihteenkäyttäjät pitäisi siivota työttömyysluvuista koska kukaan ei heitä ota eikä kenestäkään ikikännissä tai huumeissa ole minkään tekijäksi.

    • Anonyymi

      Joku tommihan oli hakenut jo kymmeniä tuhansiakin valtion korkeita virkoja ilman mitään koulutustakin, ja täysin keksityillä selityksillä :D:DD:

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vallan väärinkäyttöön liittyy usein myös korruptiota. Korruptioon kuuluu olennaisesti puuttumattomuus ja seuraamuksettomuus. Julkisia tietoja salataan, kieltäydytään eturistiriitojen arvioinnista ja valvonnasta.
      Surullista on katsoa kun laillisuusvalvojakin nuolee virkanilkkien persausta
      https://onnellinen-maa.webnode.fi/

    • Anonyymi

      En ole koskaan ilmoittanut työpaikan hakemisestani yhtään mihinkään, koska se kuuluu minun lakiin perustuvaan oikeuteeni vapaasti valita.

      Te-toimiston systeemissä tuota em. oikeutta yritetään loukata, etenkin siinä vaiheessa jos jonkin hakemismäärän yhteyteen kuuluu myös rangaistus.

      Rangaistus ei oikein sovi yhteen kun kyse on lakiin perustuvasta oikeudesta vapaasti valita.

      Te-toimiston kanssa tehtävistä suunnitelmista aina tuollaiset merkinnät pois, työn valitsemiseen on siis lakiin perustuva oikeus tehdä se vapaasti, ja sille laille on taustallaan myös aivan riittävän painavat syyt, kansanmurhista alkaen.

      • Anonyymi

        Työn valintahan ei tapahdu sillä hetkellä, kun suunnitelmaa tehdään te-toimistossa.

        Työn valinta voi tapahtua vasta sillä hetkellä, kun työttömän määrittämät työn valintakriteerit toteutuvat, ja työn tarjoaja on halukas niillä ehdoilla työttömän kanssa tekemään sopimuksen.

        On myös otettava huomioon se, että työnantajatkaan ei ole aina rehellisiä, eli valittu työ ei olekaan sellainen työ jonka on valinnut, eli tietenkin työstä pitää samaisen oikeuden (vapaa valinta) perusteella myös päästä eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työn valintahan ei tapahdu sillä hetkellä, kun suunnitelmaa tehdään te-toimistossa.

        Työn valinta voi tapahtua vasta sillä hetkellä, kun työttömän määrittämät työn valintakriteerit toteutuvat, ja työn tarjoaja on halukas niillä ehdoilla työttömän kanssa tekemään sopimuksen.

        On myös otettava huomioon se, että työnantajatkaan ei ole aina rehellisiä, eli valittu työ ei olekaan sellainen työ jonka on valinnut, eli tietenkin työstä pitää samaisen oikeuden (vapaa valinta) perusteella myös päästä eroon.

        Juuri noin. Kiitos!


      • Anonyymi

        "En ole koskaan ilmoittanut työpaikan hakemisestani yhtään mihinkään"

        Elät siis 40% leikatun toimeentulotuen varassa?

        Kerro nyt jo kiireesti millä sinä elät jos et toteuta velvoitteitasi koska huolimatta siitä että ne rikkovat perustuslakia, toimeentulosi voidana käytännössä riistää jos kieltäydyt niitä noudattamasta.


    • Anonyymi

      Suomessa on rikottu lakia järjestelmällisesti jo pitkän aikaa, kun kysymys on työttömien lakiin perustuvasta oikeudesta vapaasti valita työnsä.

      Jos asioidessanne te-toimistossa joudutte edes vähäisimmälläkään tavalla painostuksen kohteeksi siten että ette saisikaan enää käyttää oikeuttanne vapaasti valita työnne, silloin kysymys on jo siitä, että te-toimisto ei toimi lain mukaisesti.

      Laissa asetetaan myös valtiolle (jota te-toimisto tässä edustaa) velvollisuus em. oikeuden tunnustamiselle, eli te-toimistonkin on tunnustettava työttömille kuuluva lain vaatima oikeus vapauteen valita työnsä.

      Mikä tahansa toimi, palvelu, suunnitelma, viranomaisen menettelytapa, sanavalinnat, aivan mikä tahansa, jos niissä ohitetaan teille kuuluva oikeus vapaasti valita, sitten vain lakipykälät pöytään ja vaaditte viranomaisen korjaavan toimintatapojaan, jos viranomaisen kovakorvaisuus estää toimien korjaamisen, sitten kantelu oikeuslaitokselle ja oheen sitten myös jo vähintäänkin hallinnollisten kurinpitotoimien vaatimus em. viranomaiselle joka ei em. oikeutta kunnioita.

      • Anonyymi

        Tämä on ala- arvoisen törkeää miten työttömiä kohdellaan. Aivan uskomattoman törkeää että työtön voidaan viranomaisten taholta ajaa taloudellisesti niin ahtaalle, että siinä hajoaa päästään. Ja sillä verukkeella työttömästä saadaan tehtyä väkivalloin sosiaalitoimen asiakas. Sosiaalitoimen asiakkaana työtön voidaan sitten pakottaa johonkin kuntouttaviin vieläkin pahempien rangaistusten uhalla.

        Tämä on aina ollut pelkkää politiikkaa. Työttömät on saatava keinolla millä hyvänsä pois tilastoista.

        Välillä epäilyttää että työttömiä pyritään oikeasti ajaa kohti itsemurhaa.

        Hävytöntä. 😡


      • Anonyymi

        Työllisyyssikailujen virkailijat toimivat heille asetettujen velvoitteiden mukaan jotka pohjautuvat perustuslain ja ihmisoikeusperiaatteiden vastaisiin työvoimapoliittisiin lakeihin.

        Työllisyyspalveluissa töissä olevien täytyy kuitenkin tietää että heitä velvoittavat lait rikkovat heidän asiakaskuntansa perustuslaillisia oikeuksia. Työllisyyspalveluiden viranomaisten kohdalla puhutaan siis jo henkilökohtaisesta moraalista. Jo työllisyyspalveluiden pariin töihin hakeutuminen on henkilökohtainen moraalikysymys. Myös siihen he voivat vaikuttaa hyvin paljon millä tavoin he toteuttavat työnkuvaansa.

        Kumpaa noudattaa virkailija toteuttaessaan omaa työnkuvaansa: itselleen asetettuja laittomia velvoitteita suhteessa asiakaskuntaansa, vaiko perustuslakia asiakaskuntaansa kunnioittaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työllisyyssikailujen virkailijat toimivat heille asetettujen velvoitteiden mukaan jotka pohjautuvat perustuslain ja ihmisoikeusperiaatteiden vastaisiin työvoimapoliittisiin lakeihin.

        Työllisyyspalveluissa töissä olevien täytyy kuitenkin tietää että heitä velvoittavat lait rikkovat heidän asiakaskuntansa perustuslaillisia oikeuksia. Työllisyyspalveluiden viranomaisten kohdalla puhutaan siis jo henkilökohtaisesta moraalista. Jo työllisyyspalveluiden pariin töihin hakeutuminen on henkilökohtainen moraalikysymys. Myös siihen he voivat vaikuttaa hyvin paljon millä tavoin he toteuttavat työnkuvaansa.

        Kumpaa noudattaa virkailija toteuttaessaan omaa työnkuvaansa: itselleen asetettuja laittomia velvoitteita suhteessa asiakaskuntaansa, vaiko perustuslakia asiakaskuntaansa kunnioittaen.

        Työttömyys sattuu - arjen kamppailua työllistämistoimien rattaissa. Kannattaa lukea tää kirja. Näin on Näreet. Kuvauksia mielivallasta, joita työttömiin kohdistetaan painettu viime vuonna.

        Oli vaikea käsittää, millaista kohtelua tuli työkkäristä. Toiminta oli käsittämättömän syyllistävää ja järkyttävän yksipuolista kyykyttämistä. Tuon luettua tajusin, että samanlaista kohtelua ovat saaneet muutkin. Tarkoitus oli tosiaan saada sanomaan jotain, millä työttömyysetuuden olisi voinut katkaista.

        Ja tätä pitää kestää parin viikon välein. Uusi laki antoi vain lisää valtaa työttömien ahdinkoon saattamiseen.


    • Anonyymi

      Te-toimistolta tulee ilmoitus, että asetetaan työnhakuvelvollisuus. Keskustelussa sitten asiakkaalle kerrotaan uudet säännöt. Ne haetut paikathan ilmoitetaan työkkärin omilla sivuilla, ja virkailija avaa ne tehtävät sinne, ilman sitä ei edes pysty niitä tehtäviä tekemään.

    • Anonyymi

      Minulla vaihtuu virkailija 3 kk välein, kun olen vuodesta 2010 päivittänyt omat tietoni itse, en ole koskaan mitään allekirjoittanut, ja jos olen niin olen pyytänyt heti korjausta tietoihini. Mitään lakia eivät noudata, jos alat kysellä lainmukaisuuden perään niin sitten
      alkaa se iankaikkinen vääntäminen ja valehtelu, kun pysyy tiukkana loppuun asti ja tietää oikeutensa niin olette jo aika hyvin vahvoilla jatkoa ajatellen, jos vaikka katkee tai jotain, mitään ei kannata sopia näitten parasiittien kanssa mistään pilipali sopimuksesta, pidät vaan huoli siitä että sinulla on todiste mihin olet suostunut.

      • Anonyymi

        Ja millä helvetillä sinä sitten elät jos et noudata velvoitteistasi? 40% leikatun toimeentulotuen varassako?

        Vai että olet päivittänyt ihan itse tietosi. Kuule tätä systeemi ei toimi niin. Työllisyyssuunnitelma tehdää yhdessä oma- valmentajan kanssa. Et voi tehdä sitä ihan vain yksinäsi.

        Taas joku miljoonaperinnöillä elävä oloveuvos kusipää tulee siihen viisastelemaan kun ei itte tartte mitään velvoitteita noudattaa.

        Tee maailmalle palvelus ja vedä itses jojoon.


    • Anonyymi

      Niin velvoite on pitää omista perusoikeuksistaan kiinni, ei pidä saatanalle antaa periksi.
      Kyllä ne omat tiedot päivittyvät hienosti aina omaan rekisteriin tuolla netissä ja siitä jää todiste mistä on sovittu (+kirjaamon kuitit perään) virkalijat sitten säveltelee omiaan mitä säveltävät koneillensa ja leikkivät/kuvittelevat että rekisteritiedoilla on oikeasti jotain merkitystä ja arvoa, no huvinsa kullakin ja mielikuvituksensa, kuluuhan se päivä niinkin. Ja kyllä ne multa kohta ottaa kaikki pois, enkä mä mitään
      jatkossa tarviikkaan, Herra pitää huolen omistaan.

      Sitten julistetaan Jumalan sanaa yhä kovemmin ja kuolemaan asti pysytään uskossa Jeesukseen ja mielummin minä metsään kuolen nälissäni kun tottelen paholaisen palvelijoita. Ei itteään jojoon kannata vetää, siitä tulee kadotustuomio välittömästi, Jumala rankaisee sitä joka tuhoaa tai tapppaa Jumalan temppelin eli oman ruumiin. Karpo ohjelmassa oli muuten näitä erakkosupermiehiä kun nukkui kesät talvet metsässä ja ajoi vaan fillarilla kymmeniä kilometriä sinne tänne. Siinä kunnon supermies jolle nostan hattua. Olkaa siunattuja Jeesuksen nimessä ja kääntykää hänen puoleen, tehkää parannus synneistä.

      ”Älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne" Matteus 6:25-34"

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      5393
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      307
      3796
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2910
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2879
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      160
      2353
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2056
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1940
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1566
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      27
      1528
    Aihe