Minua on välillä askarruttanut se seikka kuinka tällaisissa pienissä saarivaltioissa kuten vaikka alankomaiden kuningaskuntaan kuuluvalla pienillä Antilleilla sijaitsevalla autonomisella maalla Curacaolla, papiamentuksi Korsoulla, se postimerkkien painattaminen ja julkaiseminen mahtaa luontua vai kilpailutetaanko se jossakin muualla tehtäväksi tapahtuen mahdollisesti jossakin kehittyneemmässä teollistuneessa maassa jossa painomenetelmät ja painokoneetkin ovat todennäköisesti eri luokkaa kuin edellä mainitussa paikassa tai miten se onnistuu vaikka Tuvalussa ja muissa pienissä saarivaltioissa, kuten Tome e Principessä, Micronesiassa tai Marshalsaarilla, polynesiassa jne., joiden lipun alla on kuitenkin julkaistu useita hienoja postimerkkejä?
"Suomalainen postimerkkituotanto loppui jo vuonna 2000, kun ainoa suomalainen postimerkkejä painanut painolaitos Setec lopetti postimerkkituotantonsa.
Postimerkkien painaminen kilpailutetaan ja suomalaisia postimerkkejä on painettu viime aikoina Hollannissa, Englannissa, Ranskassa ja Kanadassa."
Ei uskoisi että esim. jossain Naurulla olisi oma postimerkkien painamiseen erikoistunut painolaitos, mutta mistäpä sitä tietää vaikka olisikin.
Minä kun olen ihaillut Mozartia koko ikäni niin pistin merkille että eräät maat ovat julkaisseet Mozart postimerkkinsä, mutta hämmästyttävää huomata että tämä ihmiskunnn suurin nero on kelvannut postimerkin aiheeksi vain Mongoliassa, Kirgistanissa ja Vatikaanissa, mutta ei esim. itävallassa, Mozartin synnyinmaassa.
Tässä olin kyllä väärässä sillä Mozart postimerkkejä näkyy googlettamalla julkaistun paljon runsaammin kuin ensi alkuun oletin ja myös Itävallassa vaikka postimerkkiliikkeessä onkin myytävänä vain muutama, ne kaikkein tuoreimmat.
Postimerkissä lukee Citta del Vaticano, vaikka kyseessähän on maa eikä vain kaupunki, vaikka nimessä niin lukee.
https://www.bing.com/ck/a?!&&p=9bdf … 6YXJ0dCtzdGFtcHMmRk9STT1JR1JF&ntb=1
Missä pienten saarivaltioiden postimerkit painatetaan?
Anonyymi-ap
1
383
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.734966Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113369Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j212669Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571727- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941332
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2201129Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711005IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889