Missä pienten saarivaltioiden postimerkit painatetaan?

Anonyymi-ap

Minua on välillä askarruttanut se seikka kuinka tällaisissa pienissä saarivaltioissa kuten vaikka alankomaiden kuningaskuntaan kuuluvalla pienillä Antilleilla sijaitsevalla autonomisella maalla Curacaolla, papiamentuksi Korsoulla, se postimerkkien painattaminen ja julkaiseminen mahtaa luontua vai kilpailutetaanko se jossakin muualla tehtäväksi tapahtuen mahdollisesti jossakin kehittyneemmässä teollistuneessa maassa jossa painomenetelmät ja painokoneetkin ovat todennäköisesti eri luokkaa kuin edellä mainitussa paikassa tai miten se onnistuu vaikka Tuvalussa ja muissa pienissä saarivaltioissa, kuten Tome e Principessä, Micronesiassa tai Marshalsaarilla, polynesiassa jne., joiden lipun alla on kuitenkin julkaistu useita hienoja postimerkkejä?

"Suomalainen postimerkkituotanto loppui jo vuonna 2000, kun ainoa suomalainen postimerkkejä painanut painolaitos Setec lopetti postimerkkituotantonsa.

Postimerkkien painaminen kilpailutetaan ja suomalaisia postimerkkejä on painettu viime aikoina Hollannissa, Englannissa, Ranskassa ja Kanadassa."

Ei uskoisi että esim. jossain Naurulla olisi oma postimerkkien painamiseen erikoistunut painolaitos, mutta mistäpä sitä tietää vaikka olisikin.

Minä kun olen ihaillut Mozartia koko ikäni niin pistin merkille että eräät maat ovat julkaisseet Mozart postimerkkinsä, mutta hämmästyttävää huomata että tämä ihmiskunnn suurin nero on kelvannut postimerkin aiheeksi vain Mongoliassa, Kirgistanissa ja Vatikaanissa, mutta ei esim. itävallassa, Mozartin synnyinmaassa.

Tässä olin kyllä väärässä sillä Mozart postimerkkejä näkyy googlettamalla julkaistun paljon runsaammin kuin ensi alkuun oletin ja myös Itävallassa vaikka postimerkkiliikkeessä onkin myytävänä vain muutama, ne kaikkein tuoreimmat.

Postimerkissä lukee Citta del Vaticano, vaikka kyseessähän on maa eikä vain kaupunki, vaikka nimessä niin lukee.

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=9bdf … 6YXJ0dCtzdGFtcHMmRk9STT1JR1JF&ntb=1

1

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
        Ikävä
        191
        1264
      2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
        Ikävä
        122
        1108
      3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
        Ikävä
        48
        834
      4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
        Ikävä
        70
        830
      5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
        Ikävä
        53
        770
      6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
        Ikävä
        50
        705
      7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
        Ikävä
        33
        682
      8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
        Ikävä
        60