Mikähän siinä on, että autoilijat, joilla ei ole invakorttia, röyhkeästi vievät paikat??Ajattelematta, miten esim pyörätuolia käyttävän olisi tarkoitus päästä ulos autosta normipaikalta tai lykkiä itsensä lumisohjossa kauppaan. Laiskuus, röyhkeys, omaan napaan tuijottaminen ovat osan ihmisten ominaisuuksia nykypäivänä.
Tänään oli tilanne, jossa kaksi mopoautoa oli invapaikoilla parkkihallissa. Nuoret pojat ja tytöt joivat energiajuomia hyvävoimaisen näköisinä. Avasin ikkunan, kysyin onko heillä invakortit. No niinhän siinä kävi, että kirosanoja lenteli sakeana ilmassa. Sen verran sain selville, että v....t meillä mitään invakortteja on. No itsepä sitten päätin jättää autoni heidän autojensa taakse, jotteivät pääse pois ja soitin kaupan asiakaspalveluun.
Kaupasta onneksi ehti miespuolinen työntekijä paikalle, joka heitä pyysi lähtemään. Sanoi, jos eivät lähde, soittaa poliisille. Onneksi lähtivät. Tämähän ei toki ole ainut kokemukseni. Kiitos vain ihanille vanhemmille, jotka nämä nuoret ovat kasvattamatta jättäneet.
Invapaikkojen väärinkäyttö!?
26
388
Vastaukset
- Anonyymi
Sosialidemokraattien kakaroita satavarmasti.
- Anonyymi
Itse epäilen enemmän Kokoomusen kannattajia. Köyhät kyykkyyn ja pois tieltä. Rikkaus kuuluu vain rikkaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse epäilen enemmän Kokoomusen kannattajia. Köyhät kyykkyyn ja pois tieltä. Rikkaus kuuluu vain rikkaille.
Sinunkin kannattaa ryhtyä rikkaaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin kannattaa ryhtyä rikkaaksi.
Mitä rikkaammaksi ihminen tulee, sitä itsekeskeisemmäksi ihminen muuttuu. Rikkaat ihmiset ovat itsekkäitä ja itsekeskeisiä. Ei kiinnosta sellainen.
Higher social class predicts increased unethical behavior
https://www.pnas.org/doi/abs/10.1073/pnas.1118373109
Rikkaat varastavat ja huijaavat
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012022815262150_ul.shtml - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäilen, että näillä on kanttihousut.
- Anonyymi
Inva-paikat ovat tarkoitettu henkilöille, joilla on liikuntaeste tai jotka tarvitsevat apua liikkumisessa. Ne sijaitsevat yleensä lähellä rakennusten sisäänkäyntejä ja on merkitty erityismerkeillä, kuten pyörätuolin symbolilla tai tekstillä "Inva". Inva-paikoille on yleensä varattu runsaasti tilaa ja ne ovat usein lähellä rakennuksen sisäänkäyntiä, jotta henkilöt, jotka tarvitsevat apua liikkumisessa, voivat päästä helposti sisään ja ulos autosta.
Inva-paikoille pysäköinti on sallittua vain henkilöille, joilla on inva-merkki tai inva-kortti. Inva-merkki on merkki, jonka voi hankkia ajokorttiasioiden yksiköistä tai ajoneuvon rekisteröintiasioiden yksiköistä. Invakortin voi saada vammaispalvelulain mukaisesti henkilö, jolla on pitkäaikainen ja merkittävä liikuntaeste. Invakortin voi myös saada henkilö, jolla on lyhytaikainen liikuntaeste, joka aiheuttaa vaikeuksia liikkua yleisillä paikoilla.
Jos pysäköit inva-paikalle ilman inva-merkkiä tai inva-korttia, saatat saada sakot. Inva-paikat ovat tarkoitettu erityisesti henkilöille, joilla on liikuntaeste tai jotka tarvitsevat apua liikkumisessa, ja niiden väärinkäyttö voi aiheuttaa haittaa ja vaikeuksia niille, joille ne on tarkoitettu.- Anonyymi
Tuo ensimäinen lauseesi ei pidä paikkaansa. Tiedän henkilön jolla ei ole mitään kuvaamaasi ongelmaa ja invakortti on autossa. Siihen riittää puhumisen taito, että kortin saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ensimäinen lauseesi ei pidä paikkaansa. Tiedän henkilön jolla ei ole mitään kuvaamaasi ongelmaa ja invakortti on autossa. Siihen riittää puhumisen taito, että kortin saa.
Pitää olla aika hyvä runoilija ja/tai lääkärin kaveri että saa lääkärintodistuksen luvan hakemiseen. Trafi luottaa lääkärin sanaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäriltä tarvitaan diagnoosi eikä lääkäri voi eikä tarvitse keksiä mitään sairauksia kellekkään. Kaikkea voi toki olla ja kuka niitä sitten tutkii jos yksityinen lekuri antaa diagnoosin jollekkin sairaudesta niin.. sitten se vaan on niin. Kyllä siihen tarvitaan muutakin kuin puheita, joku läheinen suhde lekuriin, vähän lahjusrahaa kenties..
Invakortti voi olla vaikka isoäidin takia, en tosin tiedä ihan varmuudella miten tämä menee mutta jos isoäitisi tarvii invaluvan mutta ei siis itse voi ajaa niin saako omainen sellaisen, mielestäni saa, varsinkin puoliso ainakin.
- Anonyymi
Parkkipate pysäköi niille paikoille jatkuvasti. Heillä on omasta mielestään siihen oikeus. Kukaan ei kiistä sitä, etteikö jokaisen Paten päässä ole runsaasti vaurioita, mutta eivät nekään saisi pysäköidä kyseisille paikoille ilman asianmukaista lupaa.
Tosin ei kai kukaan Patelta odota minkäänlaista järkevää käytöstä, saati vähääkään moraalia. - Anonyymi
Joillain ihmisillä on mielestään oikeus tehdä niin kuin itse haluaa, muista välittämättä. Inva-paikat on varattu niitä tarvitseville hyvästä syystä, ja muiden tulisi jättää ne heille. Joillain ei vaan pippeli ajatus kulje omaa napaa pidemmälle.
- Anonyymi
Millainen on se pippeli ajatus joka ilmeisesti poikkeavalla kehitysvammaisella kulkee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen on se pippeli ajatus joka ilmeisesti poikkeavalla kehitysvammaisella kulkee?
Sinullahan se on koko ajan mielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinullahan se on koko ajan mielessä.
Et siis ymmärtänyt lukemaasi, kun et kyennyt tai osannut esitettyyn kysymykseen vastata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt lukemaasi, kun et kyennyt tai osannut esitettyyn kysymykseen vastata.
Se kysymys ei ollut minulle. Kunhan vaan totesin, että sinulla poikkeavalla kehitysvammaisella se on koko ajan mielessä.
- Anonyymi
Asennevammaisilla hörähtäneillä ihmisillä on se väärä mielikuva, että omasta mielestä on oikeus tehdä niin kuin itseä huvittaa.
- Anonyymi
Onko tuo outoa? Ajetaanhan täällä jopa Toyotalla.
- Anonyymi
Luulevat varmaan, että asennevamma on riittävä vamma invapaikan käyttöön. Ovat kuitenkin väärässä.
- Anonyymi
Mustalaiset ja.mamut ajaa aina invapaikalle. Vielä löhemmäskin ,jos pääsee...
- Anonyymi
Ovat mielestään invalideja, mutta eivät todellisuudessa täytä Trafin vaatimuksia saadakseen luvan. Luottavat siihen ettei kukaan uskalla valittaa väärästä pysäköinnistä koska nostavat kovan älämölön jos menet sanomaan jotain.
- Anonyymi
Kokeile itse roudata, 50kg rahtihame parkkipaikan perälle.
- Anonyymi
Invamerkki ja invakortti ovat ilmeisesti perhekohtaisia. Ainakin meillä täällä marketin pihalla.
- Anonyymi
Persuilla on tuo oikeus, sillä he ovat usein lavastaan invoja.
- Anonyymi
Onko niitä invapaikkoja oltava marketin edessä 10 kpl ja yleensä 6 - 7 tyhjänä ?
- Anonyymi
Jos kauppias on sitä mieltä, että on oltava, niin sitten niin on. Turha siitä on vetää hernettä nenäänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kauppias on sitä mieltä, että on oltava, niin sitten niin on. Turha siitä on vetää hernettä nenäänsä.
Pitäis kauppiaankin ymmärtää jotain, vetäköön itse herneen nenäänsä jos ei ymmärrä paljonko niitä paikkoja tarvitaan. Miksi pitää tyhjiä paikkoja oven edessä, sä varmaan tiedät kun olet pohtinut asiaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk893738Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921969Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871783- 1441652
- 1621483
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur981463Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671412Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001334- 861287