Invapaikkojen väärinkäyttö!?

Anonyymi-ap

Mikähän siinä on, että autoilijat, joilla ei ole invakorttia, röyhkeästi vievät paikat??Ajattelematta, miten esim pyörätuolia käyttävän olisi tarkoitus päästä ulos autosta normipaikalta tai lykkiä itsensä lumisohjossa kauppaan. Laiskuus, röyhkeys, omaan napaan tuijottaminen ovat osan ihmisten ominaisuuksia nykypäivänä.

Tänään oli tilanne, jossa kaksi mopoautoa oli invapaikoilla parkkihallissa. Nuoret pojat ja tytöt joivat energiajuomia hyvävoimaisen näköisinä. Avasin ikkunan, kysyin onko heillä invakortit. No niinhän siinä kävi, että kirosanoja lenteli sakeana ilmassa. Sen verran sain selville, että v....t meillä mitään invakortteja on. No itsepä sitten päätin jättää autoni heidän autojensa taakse, jotteivät pääse pois ja soitin kaupan asiakaspalveluun.

Kaupasta onneksi ehti miespuolinen työntekijä paikalle, joka heitä pyysi lähtemään. Sanoi, jos eivät lähde, soittaa poliisille. Onneksi lähtivät. Tämähän ei toki ole ainut kokemukseni. Kiitos vain ihanille vanhemmille, jotka nämä nuoret ovat kasvattamatta jättäneet.

18

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sosialidemokraattien kakaroita satavarmasti.

      • Anonyymi

        Itse epäilen enemmän Kokoomusen kannattajia. Köyhät kyykkyyn ja pois tieltä. Rikkaus kuuluu vain rikkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse epäilen enemmän Kokoomusen kannattajia. Köyhät kyykkyyn ja pois tieltä. Rikkaus kuuluu vain rikkaille.

        Sinunkin kannattaa ryhtyä rikkaaksi.


    • Anonyymi

      Inva-paikat ovat tarkoitettu henkilöille, joilla on liikuntaeste tai jotka tarvitsevat apua liikkumisessa. Ne sijaitsevat yleensä lähellä rakennusten sisäänkäyntejä ja on merkitty erityismerkeillä, kuten pyörätuolin symbolilla tai tekstillä "Inva". Inva-paikoille on yleensä varattu runsaasti tilaa ja ne ovat usein lähellä rakennuksen sisäänkäyntiä, jotta henkilöt, jotka tarvitsevat apua liikkumisessa, voivat päästä helposti sisään ja ulos autosta.

      Inva-paikoille pysäköinti on sallittua vain henkilöille, joilla on inva-merkki tai inva-kortti. Inva-merkki on merkki, jonka voi hankkia ajokorttiasioiden yksiköistä tai ajoneuvon rekisteröintiasioiden yksiköistä. Invakortin voi saada vammaispalvelulain mukaisesti henkilö, jolla on pitkäaikainen ja merkittävä liikuntaeste. Invakortin voi myös saada henkilö, jolla on lyhytaikainen liikuntaeste, joka aiheuttaa vaikeuksia liikkua yleisillä paikoilla.

      Jos pysäköit inva-paikalle ilman inva-merkkiä tai inva-korttia, saatat saada sakot. Inva-paikat ovat tarkoitettu erityisesti henkilöille, joilla on liikuntaeste tai jotka tarvitsevat apua liikkumisessa, ja niiden väärinkäyttö voi aiheuttaa haittaa ja vaikeuksia niille, joille ne on tarkoitettu.

      • Anonyymi

        Tuo ensimäinen lauseesi ei pidä paikkaansa. Tiedän henkilön jolla ei ole mitään kuvaamaasi ongelmaa ja invakortti on autossa. Siihen riittää puhumisen taito, että kortin saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ensimäinen lauseesi ei pidä paikkaansa. Tiedän henkilön jolla ei ole mitään kuvaamaasi ongelmaa ja invakortti on autossa. Siihen riittää puhumisen taito, että kortin saa.

        Pitää olla aika hyvä runoilija ja/tai lääkärin kaveri että saa lääkärintodistuksen luvan hakemiseen. Trafi luottaa lääkärin sanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ensimäinen lauseesi ei pidä paikkaansa. Tiedän henkilön jolla ei ole mitään kuvaamaasi ongelmaa ja invakortti on autossa. Siihen riittää puhumisen taito, että kortin saa.

        Lääkäriltä tarvitaan diagnoosi eikä lääkäri voi eikä tarvitse keksiä mitään sairauksia kellekkään. Kaikkea voi toki olla ja kuka niitä sitten tutkii jos yksityinen lekuri antaa diagnoosin jollekkin sairaudesta niin.. sitten se vaan on niin. Kyllä siihen tarvitaan muutakin kuin puheita, joku läheinen suhde lekuriin, vähän lahjusrahaa kenties..

        Invakortti voi olla vaikka isoäidin takia, en tosin tiedä ihan varmuudella miten tämä menee mutta jos isoäitisi tarvii invaluvan mutta ei siis itse voi ajaa niin saako omainen sellaisen, mielestäni saa, varsinkin puoliso ainakin.


    • Anonyymi

      Parkkipate pysäköi niille paikoille jatkuvasti. Heillä on omasta mielestään siihen oikeus. Kukaan ei kiistä sitä, etteikö jokaisen Paten päässä ole runsaasti vaurioita, mutta eivät nekään saisi pysäköidä kyseisille paikoille ilman asianmukaista lupaa.

      Tosin ei kai kukaan Patelta odota minkäänlaista järkevää käytöstä, saati vähääkään moraalia.

    • Anonyymi

      Joillain ihmisillä on mielestään oikeus tehdä niin kuin itse haluaa, muista välittämättä. Inva-paikat on varattu niitä tarvitseville hyvästä syystä, ja muiden tulisi jättää ne heille. Joillain ei vaan pippeli ajatus kulje omaa napaa pidemmälle.

      • Anonyymi

        Millainen on se pippeli ajatus joka ilmeisesti poikkeavalla kehitysvammaisella kulkee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on se pippeli ajatus joka ilmeisesti poikkeavalla kehitysvammaisella kulkee?

        Sinullahan se on koko ajan mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullahan se on koko ajan mielessä.

        Et siis ymmärtänyt lukemaasi, kun et kyennyt tai osannut esitettyyn kysymykseen vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt lukemaasi, kun et kyennyt tai osannut esitettyyn kysymykseen vastata.

        Se kysymys ei ollut minulle. Kunhan vaan totesin, että sinulla poikkeavalla kehitysvammaisella se on koko ajan mielessä.


    • Anonyymi

      Onko tuo outoa? Ajetaanhan täällä jopa Toyotalla.

    • Anonyymi

      Luulevat varmaan, että asennevamma on riittävä vamma invapaikan käyttöön. Ovat kuitenkin väärässä.

    • Anonyymi

      Mustalaiset ja.mamut ajaa aina invapaikalle. Vielä löhemmäskin ,jos pääsee...

      • Anonyymi

        Ovat mielestään invalideja, mutta eivät todellisuudessa täytä Trafin vaatimuksia saadakseen luvan. Luottavat siihen ettei kukaan uskalla valittaa väärästä pysäköinnistä koska nostavat kovan älämölön jos menet sanomaan jotain.


      • Anonyymi

        Kokeile itse roudata, 50kg rahtihame parkkipaikan perälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe