Olen koko syksyn lukenut Heikki Turusen tuotantoa, osan kirjoista ensi kertaa. On siinä iso työ tehty. Kirjat ovat paksuja ja asiaa on paljon. Olen mielessäni nostanut Turusen suosikkikirjailijoitteni joukkoon Päätalon ja Sariolan vanaveteen.
Heikki on viimeisenä kirjailijana pitänyt maalaisten puolta ja kuvannut maaseudun muutoksen.
En itse ole Pohjois-Karjalasta, mutta murre ei tuota ongelmaa. Kävin 30 vuotta sitten opiskelemassa uuden ammatin siellä Karjalan mailla ja jo kuollut puolisoni oli Ohtaansalmen sillan länsipuolelta.
Toivottavasti Heikki Turunen näkee tämän kirjoituksen.
Heikki Turunen
14
786
Vastaukset
- Anonyymi
En oo kyllä lukenu. Luen vaan Raamattua ja Jallua.
- Anonyymi
Sain juuri luettua viimeisen osan Kuokka ja kannel-trilogiasta. Murre tuotti vähän vaikeuksia mutta kyllä siitä selvän sai. Olen lukenut suunnilleen kaikki Heikki Turusen kirjat ja aina kun ikävä tulee Suomeen luen joko hänen tai Kalle Päätalon kirjoja. Sitä Suomea ei enää ole mutta saahan sitä mielikuvituksessaan matkustaa lapsuuden maisemiin.
- Anonyymi
kyllä kommunisteilla on aikaa, kun ei niillä mitään muuta ole
- Anonyymi
Mä taas luin Turusen tekstejä ja järkytyin niin kovasti että ennen nukkumaan menoa valelin suolaa sängyn ympärille ja puristin ristiä kaksin käsin rystyset valkoisena. Ostin myös pielisherkusta kaikki valkosipulit vampyyrien varalle.
- Anonyymi
Keljeshän se itse täällä vastailee!
- Anonyymi
Älä Keljes haaveile. Saat sen sitten kun opit siistimään suusi. Sitäpaitsi nehän jäävät kesällä sinne lipputankoon. "Keljes -tarina erilaisuudesta"kirja jäänee viimeiseksi muistoksi meille palstan lukijoille.
- Anonyymi
Täytyy todeta, että melko outoja kommentteja. Ei voi sanoa, että on pysytty asiassa. Aloitin keskustelun ihan tosissani. Olen tosiaan lukenut Turusen kirjoja pitkin syyspuolta. Vähän samoin käy kuin Päätalon kanssa. Kirjasta toiseen pysyvät henkilöhahmot rupeavat kiinnostamaan. Se on kyllä sanottava, että Heikki Turusen kirjat ovat melko hidaslukuisia. Mutta eihän lukuhommissa kiirettä olekaan!
- Anonyymi
Ei ole lukuhommissa kiirettä .Marinikin luki kymmenen vuotta maisterin tutkintoon.Olisi lukenut yhden Turusen kirjankin ,niin ymmärtäisi ehkä vähän suomalaisiakin.
- Anonyymi
En Turusessa mitään nää, ehkä viimeisn kirja oli henkilöiltään hakuista. Oikeastaan täyttä SONTOO! ennemmät oli jotahi! Että Heikki elä köttehi, sanon vaan, tee miehen kirja! JA NYT! tuon ilmaset pottopuut!
- Anonyymi
Heikkihän on Suomen kuuluisa käsikuppi abloodeistaan, joista saamme nauttia paikallisissa kulttuuritilaisuuksissa!
- Anonyymi
Millonhan Heikiltä tulee uutta kirjaa vai joko on jäänyt eläkkeelle?
- Anonyymi
Onks se nuohooja ruvennut kirjailijaksi vai toisin päin?
- Anonyymi
Heke Turunen runkkasi aina maratonin verran ennen romaaniaan. Tarinat syntyneen runkkaavin mielin.
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859