Heikki Turunen

Anonyymi-ap

Olen koko syksyn lukenut Heikki Turusen tuotantoa, osan kirjoista ensi kertaa. On siinä iso työ tehty. Kirjat ovat paksuja ja asiaa on paljon. Olen mielessäni nostanut Turusen suosikkikirjailijoitteni joukkoon Päätalon ja Sariolan vanaveteen.
Heikki on viimeisenä kirjailijana pitänyt maalaisten puolta ja kuvannut maaseudun muutoksen.
En itse ole Pohjois-Karjalasta, mutta murre ei tuota ongelmaa. Kävin 30 vuotta sitten opiskelemassa uuden ammatin siellä Karjalan mailla ja jo kuollut puolisoni oli Ohtaansalmen sillan länsipuolelta.
Toivottavasti Heikki Turunen näkee tämän kirjoituksen.

14

1053

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En oo kyllä lukenu. Luen vaan Raamattua ja Jallua.

• Anonyymi

Sain juuri luettua viimeisen osan Kuokka ja kannel-trilogiasta. Murre tuotti vähän vaikeuksia mutta kyllä siitä selvän sai. Olen lukenut suunnilleen kaikki Heikki Turusen kirjat ja aina kun ikävä tulee Suomeen luen joko hänen tai Kalle Päätalon kirjoja. Sitä Suomea ei enää ole mutta saahan sitä mielikuvituksessaan matkustaa lapsuuden maisemiin.

• Anonyymi

kyllä kommunisteilla on aikaa, kun ei niillä mitään muuta ole

• Anonyymi

Mä taas luin Turusen tekstejä ja järkytyin niin kovasti että ennen nukkumaan menoa valelin suolaa sängyn ympärille ja puristin ristiä kaksin käsin rystyset valkoisena. Ostin myös pielisherkusta kaikki valkosipulit vampyyrien varalle.

• Anonyymi

Keljeshän se itse täällä vastailee!

• Anonyymi

Älä Keljes haaveile. Saat sen sitten kun opit siistimään suusi. Sitäpaitsi nehän jäävät kesällä sinne lipputankoon. "Keljes -tarina erilaisuudesta"kirja jäänee viimeiseksi muistoksi meille palstan lukijoille.

• Anonyymi

Täytyy todeta, että melko outoja kommentteja. Ei voi sanoa, että on pysytty asiassa. Aloitin keskustelun ihan tosissani. Olen tosiaan lukenut Turusen kirjoja pitkin syyspuolta. Vähän samoin käy kuin Päätalon kanssa. Kirjasta toiseen pysyvät henkilöhahmot rupeavat kiinnostamaan. Se on kyllä sanottava, että Heikki Turusen kirjat ovat melko hidaslukuisia. Mutta eihän lukuhommissa kiirettä olekaan!

• Anonyymi

Ei ole lukuhommissa kiirettä .Marinikin luki kymmenen vuotta maisterin tutkintoon.Olisi lukenut yhden Turusen kirjankin ,niin ymmärtäisi ehkä vähän suomalaisiakin.

• Anonyymi

En Turusessa mitään nää, ehkä viimeisn kirja oli henkilöiltään hakuista. Oikeastaan täyttä SONTOO! ennemmät oli jotahi! Että Heikki elä köttehi, sanon vaan, tee miehen kirja! JA NYT! tuon ilmaset pottopuut!

• Anonyymi

Heikkihän on Suomen kuuluisa käsikuppi abloodeistaan, joista saamme nauttia paikallisissa kulttuuritilaisuuksissa!

• Anonyymi

Millonhan Heikiltä tulee uutta kirjaa vai joko on jäänyt eläkkeelle?

• Anonyymi

Onks se nuohooja ruvennut kirjailijaksi vai toisin päin?

• Anonyymi00044

Kuka Heikeistä?

Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      57
      1598
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      364
      1151
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      132
      918
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      13
      732
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      612
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      588
    7. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      90
      548
    8. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      44
      518
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      498
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      44
      456
    Aihe