Heikki Turunen

Anonyymi-ap

Olen koko syksyn lukenut Heikki Turusen tuotantoa, osan kirjoista ensi kertaa. On siinä iso työ tehty. Kirjat ovat paksuja ja asiaa on paljon. Olen mielessäni nostanut Turusen suosikkikirjailijoitteni joukkoon Päätalon ja Sariolan vanaveteen.
Heikki on viimeisenä kirjailijana pitänyt maalaisten puolta ja kuvannut maaseudun muutoksen.
En itse ole Pohjois-Karjalasta, mutta murre ei tuota ongelmaa. Kävin 30 vuotta sitten opiskelemassa uuden ammatin siellä Karjalan mailla ja jo kuollut puolisoni oli Ohtaansalmen sillan länsipuolelta.
Toivottavasti Heikki Turunen näkee tämän kirjoituksen.

13

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En oo kyllä lukenu. Luen vaan Raamattua ja Jallua.

• Anonyymi

Sain juuri luettua viimeisen osan Kuokka ja kannel-trilogiasta. Murre tuotti vähän vaikeuksia mutta kyllä siitä selvän sai. Olen lukenut suunnilleen kaikki Heikki Turusen kirjat ja aina kun ikävä tulee Suomeen luen joko hänen tai Kalle Päätalon kirjoja. Sitä Suomea ei enää ole mutta saahan sitä mielikuvituksessaan matkustaa lapsuuden maisemiin.

• Anonyymi

kyllä kommunisteilla on aikaa, kun ei niillä mitään muuta ole

• Anonyymi

Mä taas luin Turusen tekstejä ja järkytyin niin kovasti että ennen nukkumaan menoa valelin suolaa sängyn ympärille ja puristin ristiä kaksin käsin rystyset valkoisena. Ostin myös pielisherkusta kaikki valkosipulit vampyyrien varalle.

• Anonyymi

Keljeshän se itse täällä vastailee!

• Anonyymi

Älä Keljes haaveile. Saat sen sitten kun opit siistimään suusi. Sitäpaitsi nehän jäävät kesällä sinne lipputankoon. "Keljes -tarina erilaisuudesta"kirja jäänee viimeiseksi muistoksi meille palstan lukijoille.

• Anonyymi

Täytyy todeta, että melko outoja kommentteja. Ei voi sanoa, että on pysytty asiassa. Aloitin keskustelun ihan tosissani. Olen tosiaan lukenut Turusen kirjoja pitkin syyspuolta. Vähän samoin käy kuin Päätalon kanssa. Kirjasta toiseen pysyvät henkilöhahmot rupeavat kiinnostamaan. Se on kyllä sanottava, että Heikki Turusen kirjat ovat melko hidaslukuisia. Mutta eihän lukuhommissa kiirettä olekaan!

• Anonyymi

Ei ole lukuhommissa kiirettä .Marinikin luki kymmenen vuotta maisterin tutkintoon.Olisi lukenut yhden Turusen kirjankin ,niin ymmärtäisi ehkä vähän suomalaisiakin.

• Anonyymi

En Turusessa mitään nää, ehkä viimeisn kirja oli henkilöiltään hakuista. Oikeastaan täyttä SONTOO! ennemmät oli jotahi! Että Heikki elä köttehi, sanon vaan, tee miehen kirja! JA NYT! tuon ilmaset pottopuut!

• Anonyymi

Heikkihän on Suomen kuuluisa käsikuppi abloodeistaan, joista saamme nauttia paikallisissa kulttuuritilaisuuksissa!

• Anonyymi

Millonhan Heikiltä tulee uutta kirjaa vai joko on jäänyt eläkkeelle?

• Anonyymi

Onks se nuohooja ruvennut kirjailijaksi vai toisin päin?

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      294
      4781
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3066
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      52
      2983
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      996
    8. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      991
    9. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    10. Paskalaista valokuitulakiin

Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      979
    Aihe