Pakkoruotsi edustaa 1700-luvun ajattelua

Anonyymi-ap

Elätkö 1700-luvun maailmassa, kuten hurrit elävät?

Vai elätkö 2000-luvun maailmassa, johon pakkoruotsi ei kuulu?

25

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet oikeassa: pakkoruotsi on 1700-1800-lukujen ajattelua.

Täysin sopimaton tähän aikaan.

• Anonyymi

Täysin sopimaton.

Yhtään järkevää perustetta ei ole löytynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin sopimaton.

Yhtään järkevää perustetta ei ole löytynyt.

Järkiperusteita pakkoruotsille ei ole. Ei yhtään.

Pekka Seppäsen kolumni ylen sivuilla 13.12. kertoo suorat sanat asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pekka Seppäsen kolumnin pitäisi olla jatkuvasti näkyvissä jossain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakkoruotsille ei ole olemassa mitään perusteita.

• Anonyymi

Pakkoruotsi ei sovi Suomeen.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

🔞 ­N­­­y­­m­­­f­­­o­­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#176765774

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Lopetetaan pelleily. Pakkoruotsi tuhlausta!

• Anonyymi

Pakkoruotsi on järjetöntä tuhlausta.

• Anonyymi

Suomen kieli luotiin Suomen kieleksi, jonka jälkeen olisi pitänyt luopua pakkoruottista (tai se otettiin käyttöön vasta myöhemmin, kun jotkut niin halusi). Järkevintä olisi ollut luopua pakkosuomesta, mutta nyt ollaan tilanteessa, jossa suomi edustaa 95%:a kansasta, ja yli puolet ruottalaisista pärjää myös suomella.

Suomen kieli liitetään niin vahvasti suomalaisen identiteettiin, että siitä ei olla kulttuurisyistä luopumassa. Muulta osin, olisi muitakin ehdokkaita suomen tilalle, kuten norja, joka on parempaa ruotsia (ja parempi maa), ja saksa (40% EU:ssa on ainakin opiskellut saksaa), tai enkkua (globaalein), joista saataisiin parempi äidinkieli Suomeen kuin suomesta.

• Anonyymi

Pakkoruotsi ei kuulu 2000-luvulle!

• Anonyymi

Miksei kukaaan sitten tee mitään asian oikaisemiseksi? Vaalit tulossa, joten oikea paikka äänestää pakkoruotsin purun puolesta. Nyt kaikki vaaliehdokkaat, jotka kannatatte ko. asiaa, pitäkää asiaa esillä, saatte ääniä.

• Anonyymi

Kielten käyttö EK:n jäsenyrityksissä (2013):

Englanti 75%
      Ruotsi 50%
      Venäjä 29%
      Saksa 14 %

Vuosi 2013 on tietääkseni 2000-lukua, ei 1700-lukua.

• Anonyymi

Ja jälleen kerran, yrityksiä jotka ilmoittavat tarvitsevansa ruotsia on muutama tuhat.
        Se on tuon 50 takana.

• Anonyymi

20 suomalaiselta suuryritykseltä kysyttiin, onko ruotsi niissä välttämätön.
        Kaikki vastasivat - EI OLE.
        Sitten jatkettiin, että englanti on ehdottoman välttämätön eikä mikään kieli korvaa sitä. Tosin muistakin kielistä voi olla hyötyä, mutta ei ilman englannin taitoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

20 suomalaiselta suuryritykseltä kysyttiin, onko ruotsi niissä välttämätön.
        Kaikki vastasivat - EI OLE.
        Sitten jatkettiin, että englanti on ehdottoman välttämätön eikä mikään kieli korvaa sitä. Tosin muistakin kielistä voi olla hyötyä, mutta ei ilman englannin taitoa.

Kyse ei ole välttämättömyydestä, kun puhutaan bisneksestä ja vientiyrityksistä. Ihminen pystyy halutessaan myymään vaikka savumerkein tai elekielellä, jos niikseen tulee. Kyse on siitä, että vientiyritykset haluavat maksimaalisen tuloksen ja siksi niihin haetaan aina kielitaitoista porukkaa. Jos firma myy Saksaan, sillä on kilpailuetu, jos sen työntekijät osaavat englannin lisäksi saksaa, verrattuna yrityksiin, joissa osataan pelkkää englantia.

• Anonyymi

Ollos huoleton , kohta Suomessa pakkovenäjä !!! Ehkäpä lo vuoden päästä :´-(

Da

• Anonyymi

Ei ikinä tule pakkovenäjää eikä milloinkaan enää pakkoruotsia.

• Anonyymi

Jeps.

• Anonyymi

Nato-Suomi voisi jo elää vuotta 2023

• Anonyymi

Kolonialismi ei kuulu tähän aikaan

• Anonyymi

Tylyä

• Anonyymi

Kalliiksi tulee alle 5 %:n vaatimus, pakkoruotsin asemasta, toisena nk. virallisena kielenä. Taloudellisen tilanteen kiristyessä Suomessa, täytyy miettiä, - leipää vai sirkushuveja.

• Anonyymi

Patavanhoillinen pakko

• Anonyymi

Valitettavasti RKP elää menneessä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe