Rapulapsi
21.6. - 22.7.
Tyypillinen Rapulapsi
erittäin vaihtelevat mielialat
rakastaa herkkuja, mutta sotkee itsensä niillä vielä vanhempanakin
on hurmioitunut väreistä ja kuvista
muistaa kaiken kokemansa aikuiseksi asti
tarvitsee rakkautta, syliä ja kannustusta
kaikesta torjunnasta vetäytyy heti sisäänpäin
voi leikkiä tuntikausia yksin
usein kutsuu näkymättömiä ystäviä leikkeihinsä
voi itkeä paljon ja käyttää kyyneliä hyväkseen saadakseen tahtonsa läpi
vanhempana hakevat mitä vain työtä ansaitakseen ja säästääkseen rahaa
Rapulapsen kasvatus
Rapulapsi on iloinen ja mielenkiintoinen lapsi, jonka kasvoilta paistaa jokainen hänen tuntemansa tunne. Häntä on helppo kasvattaa, mikäli tekee sen rakkaudesta ja antaa hänelle riittävästi aikaa ja huomiota. Vanhempien tulisi itkeä ja nauraa Rapulapsensa kanssa ja usein vakuuttaa hänelle, ettei hänen tarvitse pelätä, mitä hän tekee usein.
Rapulapsi on hyvä käytöksinen, mutta on mielummin johtaja kuin johdettava.
Rapulapsi on erittäin herkkä henkiselle torjunnalle ja tarvitsee vanhempien kannustusta tällaisina aikoina. Mikäli hän kasvaa tuntien olonsa torjutuiksi eikä tarpeeksi rakastetuiksi, käpertyy hän vanhempana erakkona omaan kuoreensa.
Rapulapsen tulee antaa ilmaista tunteensa runojen, maalauksen, tarinan kerronnan, musiikin, näyttelemisen tai muun taiteenlajin välityksellä. Hänelle tulee esitellä eri lajien perusteet ja antaa materiaalit sekä tilaa toteuttaa itseään.
Vanhempien pitää löytää kasvatuksessaan keskitie; ei likaa kuria, mutta ei myöskään liikaa lellittelyä. Helpoiten tähän päästään, kun opetetaan Rapulasta toimimaan niin kuin hän tuntee oikein sisimmissään. Nopea ja selkeä rangaistus ei vahingoita häntä, mikäli hän saa osakseen paljon fyysisiä hellyydenosoituksia muina aikoina. Rapulapsen käyttäessä vilkasta mielikuvitustaan kertoessaan valkoisia valheita, hänen kertomuksensa tulee korjata vastaamaan totuutta.
Lainaus; http://elluhellu0.tripod.com/id8.html
Rapu lapsen horoskooppi
8
2379
Vastaukset
- Norman Bates
Olen rapu, mutta toi kuvaus ei vastaa mua ollenkaa, ei sitten ollenkaan. Kukakohan tollaista skeidaa on keksinyt...Mua ei kiinnosta värit eikä kuviot,
eikä runot, näytteleminen, tarinankerronta ja
muut tuollaiset asiat. Musiikki kiinnostaa, ja
ainoastaa 70-luvun rock 'n' roll. Taide ei voisi
kiinnostaa, ei sitten yhtään. Ei kyllä pitänyt melkein yhtää paikkansa. Olen muuten 15 vuotias.- Nii
No niinhän nää Horoskoopit yleensäki on täyttä paskaa.
;D - Rapu itsekkin..korjausko??
haluaisin vain sanoo sulle et kuulistas vähä siltä et sul on selvä teiniakti meneilläänn..ei pahalla mutta ei oo kovin järkevää tyylii esittää asiansa ja mielipiteet tollei pentutyylil...luonnehoroskoopit on yleensä aika osuaviakin jos ne ajattelee oikein, ei tietenkään kikkimkohdat joka onn täysin normaalia, mutta horoskoopit onkin semmonen pieni peruskuvaus mihin tietenkin vaikuttaa jos itse järjellään ajattelee..ympäristö ja kaverit, koti ja oma ego ja valitsemansa asiat niinku koko identiteettiisikin..Jos ottaa horoskoopit palikkakielellä ja uskoo kaiken niin sehän olis sama sillo et kaikki ravut ois samalaisisa samoin vesimiehet jne..mut eihän se tietenkää sitä meinaa mut itse astrologiaa syvemmin perehtyneenä pystyn huomaamaan samoissa merkeissä samoja tiettyjä piirteitä jokseenkin eriasioissa tai muodossaa mutta kuitenkin..korostan kuitenkin kaikkien olevan persoonia joka muodostuu monesta asiasta ja "ydinminästään"..päivä ja semmoset horoskoopit on enemmänki humpuukia mutta luonne asiat on erikseen ja enemmänkin astrologiaa..ja kun niihin perehtyy laajemmin huomaa eri asioita eri tutkimuksista jotka saattaa natsaakki paremmin kun aikasemmat..ja koko astrologiaa liittyy tarkemmat perusteet esim seoma syntymäkarttaa joka muodostuu syntymäajasta,paikasta joka onki jo paljon henk.koht....sitten on niitä huoneita jotka on viel eri syntymäajasta riippuenn...Halusin vain korjata jyrkkää mielipidettäs ja huomauttaa että olet teini jolkla on kapinoivat jutut ittensä etsimiset jne..muut yleiset asiat..En disauta sua tai väitä ihan pennuks mut realissuus huomioon ottaen..itsekki ole rapu tyttö mutta vähä vanhempi..19..ja mulki on opittavaa vielä edessä juuri omasta itsesträ..tajusit tai ettai suutuoit tai et niin kommentoin..
- Joe
...on joka tapauksessa plagioinut tekstinsä.
- VANHA RAPU
KIRJOITIT TAAS KIVASTI LAPSI HOROSKOOPISTA ,OLEN JO ODOTTANUT ,ET MILLOIN KIRJOITAT RAVUSTA. MIELEN KIINTOISTA KYLLÄKIN OLI SE ET AIKA OSUVASTI KIRJOITIT. KIITOS . ITSENI KYL LÖYSIN ,MUT LASTANI 17V EN OIKEIN. JATKA VAIN , OLET ERIKOINEN...
- Cindy85
Apuva! Kuulostipas aiavn minulta pentuna:). Pienenä kaikki väitti, että minusta tulee taiteilija isona ja pidinkin väreistä hirveästi. Hyvä värisilmä minulla kyllä on, sen verran voin kehaista. Musiikki on aina myös ollut lähellä sydäntä. Itkemällä olen tosiaan saanut usein tahtoni läpi ja niin on ikävä kyllä vielä nykyäänkin usein. Mielialat vaihtelee ku vuoristorata ja minulla on todella hyvä muisti. Se on luultavasti valikoiva, sillä arkipäivän asiat tuppaa aina unohtumaan ja olen todella hajamielinen:). Minulle luettiin pienenä paljon satuja ja nykyään teen toimittajan hommia lehteen. Olen huono valehtelemaan ja luulen, että vanhemmat aina tiesivät milloin valehtelin.
- akm
Mielialojen vaihtelevuudesta en nyt muista, mutta herkut kyllä kelpasivat ja kelpaavat vieläkin... sotkenkin. Itse olen aina tykännyt maalata ja muutenkin taiteilla ja se henkireikäni. Muistan myös hyvin paljon lapsuudestani, pieniä yksityiskohtia, tunteita ja tuoksuja. Kaikki myös epäolellinen jää mieleen. Ja leikeissä oli näkymättöämiä kavereita montakin ja usein leikinkin 'yksin'. Vielä tänäkin päivänä tarvitsen kannustusta päätöksilleni, varmistusta ja lisäksi minun on vaikea sietää kritiikkiä, joka kohdistuu minuun. En tiedä vielä tuosta työnteosta, mutta säästäväinen ja jopa pihi olen. Ja valehtelusta, varsinkin yläasteiässä tuli keksittyä tosi hyviä juttuja äidille etten olisi jäänyt kiinni tupakan polttamisesta ;)
Että kyllä tuo ainakin minuun, erääseen rapunaiseen, käy. - Rainbow
Kuulostaa ihan minulta.
Mieli alat vaihtelee alituiseen.
Söin juuri jäätelöä ja tiputin sitä päälleni.
Rakastan värejä, piirrän ja valokuvaan.
Muistan tosi tarkkaan yksityiskohtia myöten kokemuksiani lapsuudesta.
Minä taisin valittaa pienenä, että kukaan ei pidä minusta, että pääsisin syliin tai minua kannustettaisiin tai vakuuteltaisiin rakkautta.
Minua kiusattiin koulussa joten minä vetäydyin kuoreeni ja olin vastaukseksi hiljaa, en sanonut vastaan, olin vain hiljaa kuin muuri.
Minä leikin mieluummin yksin, silloin voin olla se joka johtaa loukkaamatta muita.
Näkymättömät ystävät taisi kyllä jäädä vähemmälle.
Minä itkin paljon ja sain itkien tahtoni läpi suurin piirtein aina, viimeksi noin kuukausisitten.
Minä en kylläkään ole hakenut mitä vaan työtä saadakseni rahaa.
Olen siis ollut aika lailla ravun horoskoopin mukainen lapsi, mutta nouseva horoskooppini Leijona alkaa ottaa jostain syystä jalansijaa elämääni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829