Terveydenhoidossa tulee paljon ongelmia vielä jatkossa

Anonyymi-ap

Jos nyt rahat eivät riitä terveydenhoidon puolella, niin tulevaisuudessa se vasta tuleekin olemaan hankalaa.
Suomalaisista yli 15 vuotiaista 68 % on liian lihavia.
Moni sairastaa tietämättään jo diabetestä ja sydänongelmat ovat jo aluillaan.
Suomalaiset kuuluvat yhteen maailman lihavimmista kansoista.
Nyt kun katsoo tuota Joulun mässäilyä, niin tekee oikein pahaa. Meillä harrastetaan jopa ylensyöntiä ja sen vuoksi jotkut joutuvat menemään päivystykseen. Lääkärit Suomessa ovat varoittaneet meitä, että älkää syökö liikaa, ettei tarvitse tulla päivystykseen, koska ne ovat jo muutenkin ruuhkautuneet.
Ja mikä on ruokahävikin määrä, kun ruokaa kannetaan kaupasta selkä vääränä.

11

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun käy kaupassa, niin ei voi olla ihmettelemättä mitä mättöruokaa ihmiset ostavat. Suomalaiset nuoret naiset ja miehet ovat todellakin ylilihavia.

      • Anonyymi

        Ei kuitenkaan voi muuta kuin ihailla sitä itserakkautta, joka paistaa monen lihavan kasvoilta. Kaupungissa niitä näkee jatkuvasti. Tulee mieleen vanhempien hemmottelemat lapset ym. syö lapsi syö. Lihavuus ja sen kantaminen on jokaisen henkilökohtainen asia eikä kenelläkään ole oikeutta arvostella, jos henkilö itse on sinut oman itsensä kanssa eikä ole häiriöksi muille. Tiedän kuitenkin kokemuksesta ikävä kylää sanoa, että tielleni on sattunut monta häiriköivää lihavaa työpaikkakiusaajaa. Joidenkin on vaikea miltei mahdottomuus hyväksyä luonnostaan itsestään huoltapitäviä hoikkia ihmisiä rinnalleen.


    • Anonyymi

      Valitettavasti nämä ylilihavat roskaruokaa nauttivat ihmiset rasittavat aivan liikaa terveydenhoitojärjestelmiä Suomessa. Pitäisi säätää heille ylimääräinen vero. Toisaalta on helpompi korottaa sokerin, rasvan, makeisten, virvoitusjuomien, makeiden leivonnaisten, perunalastujen, hampurilaisten jne. monen muun epäterveellisen ruuan alv. veroja ja reilusti. Terveellisten ruokien alv. veroja voisi vastaavasti pudottaa.

      • Anonyymi

        "Valitettavasti nämä ylilihavat roskaruokaa nauttivat ihmiset rasittavat aivan liikaa terveydenhoitojärjestelmiä Suomessa."

        Ylilihavuuteen on toki muitakin syitä kun roskaruoka mm. geeniperimä ja aineenvaihdunta. Aika hirvittävä yhdistelmä on geeniperimän taipumus ylipainoon, huono aineenvaihdunta ja roskaruoka. Tiedän monia ikuislaihduttajia. Kun lisää liikuntaa, se ei tarkoita sitä, että voi taas mättää mitä tahansa ruokaa mielin määrin. Ylilihavuus antaa jonkinlaisen kuvan henkilön elämän hallinnasta yleensä.


    • Anonyymi

      Ollaanko Sieviin viimeinkin saamassa lääkäri, huhuja kuullut???

    • Anonyymi

      Toivotaan, että edes puhelimeen vastataan jatkossa vähänkään paremmin kuin kalliossa

    • Anonyymi

      Nämä lard ass- muijat on kyllä kauheaa katsottavaa, ja sitten vielä luulevat olevansa jonkun mielestä seksikkäitä. Lihava / rehevä / muodokas / läski --> seksikäs? Noup!

    • Anonyymi

      Oikein pahaa tekee kun pitää katsella ylilihavia ihmisiä esim. kaupassa.

    • Anonyymi

      "...kurinalaisuus pittää olla terveydenhoitajilla muutoin he ovat covid19 jäähenkimurhaajia, ahneeksi, jos haukkuu toista[(arvioitsisin viimeiset kymmenen palkankorotusta)] on itse syypää!"

      • Anonyymi

        "...joshaukutte toisia roskaruuiksi, itse olette silloin roskamaksoja jne.


    • Anonyymi

      Eipä nyt viitsitä arvostella toisten painoa. Lupaus vuodelle 23: ollaan kilttejä ja maailma on hieman parempi paikka kaikessa harmaudessaankin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      183
      3025
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      154
      2133
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      65
      1965
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1429
    5. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      81
      1358
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      182
      1294
    7. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      93
      1199
    8. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1100
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1093
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      22
      963
    Aihe