Leppävirta kolari

Anonyymi-ap

Nykyinen tienhoito on sitä että mitään ei tapahdu ennenkuin jotain tapahtuu ja tienkäyttäjänlinja ihan höpöhommaa toisaalta viesti menee todennäköisesti perille mutta harvoin aiheuttaa mitään toimenpiteitä mutta jää ainakin merkintä että tietoa huonosta kelistä on tullut joten sanktiot kovemmiksi

31

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Äkkinäisiä kuskeja! autokoulu 3 vuotiseksi.

    • Anonyymi

      Oli tienhoito mitä hyvänsä, ajonopeus ja turvavälit unohtuvat suurimmalta osalta autoilijoista. Talvella nämä korostuvat entisestään. Puhelintaan ajon aikana räplääjät, myös raskaan kaluston kuljettajat harrastaa tätä mikä on ihan käsittämätöntä välinpitämättömyyttä.

      Joillain autoilijoilla on vaan niin perkeleen kiire sinne kirkkomaahan että pitää ohitella ja ajaa välinpitämättömästi!

      • Anonyymi

        nyt puhut vähän mutta asiaa


      • Anonyymi

        Näin on. Itse olen myös pannut merkille sen että raskaan liikenteen kuljettajat ajaa kännykkä korvalla tai räpläävät kännykkää ajaessaan. Onhan noita esimerkkejä instassakin. Rekkakuski kuvannut ajoa kännykällään, pitkiäkin videoita ja ilmiselvästi kännykkä tai GoPro ollut kädessä.


    • Anonyymi

      Uutisissa kehotettiin jo toissapäivänä välttämään tarpeetonta liikkumista pakkoko sinne on sitte silti mennä kattomaan miksi käsketään välttämään sama se on kehätiellä aina automäärä tuplantuu kun pitäis välttää menemästä koska ap ei käytä pilkkuja tai pisteitä en käytä minäkään eikö vain olekin vittumainen lukea kun kirjoittamaan opittiin koulussa ei mulla muuta tai joo raskaan liikenteen on kai pakko viedä tavarat muiden ei oo pakko mennä kun muut alat voi tehdä etänäkin kuten korona opetti eiks jep?

    • Anonyymi

      Olisikohan suurimpana syynä liian lyhyet turvavälit ja liian suuri ajonopeus keliin nähden.
      Sitä on taas kouhotettu peräkkäin toisten takapuskurissa kiinni vähintäänkin satasta.
      Tällä korkeudella Suomessa ei ole niin paljoa liikennettä etteikö voisi ajaa niin että välttää ajamista jonoissa.
      Itse jättäydyn aina tuollaisista sumpuista jälkeen.

    • Anonyymi

      Minä ajoin noin vajaa tunti ennen kolaria tuon saman tien läpi matkailuautolla. Ei mitään valittamista tien kunnista. Hyvä talvinen keli ajaa.
      Milloinka ihmiset oppii? Todennäköisesti eivät koskaan jotkut opi.
      Älkää ajako jonoihin. Jättäkää vaikka puoli kilometriä väliä. Varatkaa aikaa matkan tekoon. Tyhmyydestä rangaistaan tien päällä.

    • Anonyymi

      Turvaväli on tuntematon käsite. Tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jos olisivat pitäneet pitkää turvaväliä ja huomioineet jäisen tien. Jälleen tänään vitostiellä sama meno jatkuu. Ajavat kyllä hitaammin, mutta eivät todellakaan osaa pitää turvaväliä vaan ajavat aivan jonossa, vaikka tilaa olisi kaikille.

    • Anonyymi

      Kelikö yllätti rekkakuskin, vai some. On tullut nähtyä monesti, että rekan nupissa kuski makaa ratin päällä kännykkää tuijottaen.

      • Anonyymi

        Niin me tekee henkilösutoilijatkin. Kun tuli laki kännykän käytöstä ajon aikana niin hetken van homma pysyi kurissa.
        Nykyään homma levinnyt käsiin..sama juttu on autojen tyhjäkäynnin kanssa. Kukaan ei näy edes muistavan koko lakia.


      • Anonyymi

        Heh, luin Iltalehden uutisen tästä tapauksesta 15:05. Siinä poliisi? oli jo tuominnut Kuopion suunnasta tulleen henkilöauton syylliseksi risteyksen tukkimisesta koska oli valmistautunut poistumaan Oravikoskentieltä (5-tieltä).

        Siirryin googlemapsin street view näkymään tarkastelemaan ja ihmettelemään tuota kesällä kuvattua neljän tien risteyksen seutua. "Ajelin" hiirellä Kuopiosta päin ja kauhistelin ajatuksissani tuollaista surmanloukkua. Talvikelillä liian lyhyillä turvaväleillä peräänajoja ei voi välttää ko. kohdassa, varsinkaan rekka-autoilla.

        Syyllisyyskysymyksen IL-ratkaisua ihmettelin edelleen, mutta sitten huomasin itäpuolelta tulevan soratien liikennemerkkiyhdistelmän.
        Siinä on ainakin kuvauskesänä ollut savolaistyyppinen?, puolivirallinen (vain n. 1,5m korkea) tolppa, jossa vanha mustavalkoinen opaste ja nykyaikaisempi tien nimiopaste... ja kärkikolmio alimpana lähellä maanpintaa vesakossa. Seköhän kieltää kääntymisen 5-tieltä vasemmalle, Savossa? Pitääpä painaa mieleen...
        Äsh, palattuani takaisin IL-uutiseen... siihen olikin tehty korjaus että syylliseksi epäilläänkin nyt rekka-auton kuljettajaa... ei henkilöauton kuljettajaa.
        Uskaltanee ajella Savon halki ensi kesänäkin, vanhoilla tottumuksilla...huh...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, luin Iltalehden uutisen tästä tapauksesta 15:05. Siinä poliisi? oli jo tuominnut Kuopion suunnasta tulleen henkilöauton syylliseksi risteyksen tukkimisesta koska oli valmistautunut poistumaan Oravikoskentieltä (5-tieltä).

        Siirryin googlemapsin street view näkymään tarkastelemaan ja ihmettelemään tuota kesällä kuvattua neljän tien risteyksen seutua. "Ajelin" hiirellä Kuopiosta päin ja kauhistelin ajatuksissani tuollaista surmanloukkua. Talvikelillä liian lyhyillä turvaväleillä peräänajoja ei voi välttää ko. kohdassa, varsinkaan rekka-autoilla.

        Syyllisyyskysymyksen IL-ratkaisua ihmettelin edelleen, mutta sitten huomasin itäpuolelta tulevan soratien liikennemerkkiyhdistelmän.
        Siinä on ainakin kuvauskesänä ollut savolaistyyppinen?, puolivirallinen (vain n. 1,5m korkea) tolppa, jossa vanha mustavalkoinen opaste ja nykyaikaisempi tien nimiopaste... ja kärkikolmio alimpana lähellä maanpintaa vesakossa. Seköhän kieltää kääntymisen 5-tieltä vasemmalle, Savossa? Pitääpä painaa mieleen...
        Äsh, palattuani takaisin IL-uutiseen... siihen olikin tehty korjaus että syylliseksi epäilläänkin nyt rekka-auton kuljettajaa... ei henkilöauton kuljettajaa.
        Uskaltanee ajella Savon halki ensi kesänäkin, vanhoilla tottumuksilla...huh...

        MTV Uutiset:
        ...Henkilöitä onnettomuudessa oli 13, joista poliisin tietojen mukaan neljä loukkaantui vakavasti. Osallisten vammat selviävät tarkemmin esitutkinnan edetessä. Pahimmin loukkaantuneet olivat siinä henkilöautossa, johon täysperävaunuyhdistelmä törmäsi ensimmäiseksi. Autojonossa täysperävaunuyhdistelmän edessä olleen henkilöauton kuljettaja ehti väistää oikealle välttyen näin peräänajolta.

        Risteysalue on valaistu, mutta liikenneolosuhteet olivat tapahtumapaikalla pöllyävän lumen vuoksi todella vaikeat. Tällä on todennäköisesti ollut vaikutusta kuljettajien tekemiin havaintoihin."...

        Vain yksi? oli seurannut liikennettä myös taustapeilistä ja reagoi.
        Tai oli muuten vain järkevä ja kokenut autoilija.


    • Anonyymi

      Näin se käy kun rekat paahtaa tulemaan aina ihan takapuskurissa kiinni!

      • Anonyymi

        Totta että rekat tulee kiinni takapuskuriin jos yhtään ajaa rajoitusten mukaan. Eivät ymmärrä että se rajoitus tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, ei pienintä. Huonolla kelillä esim. just ajokortin saanut ajaa sitten siinä edessä ja ihan paniikissa kun rekka on niin kiinni puskurissa että ei edes väistämään pääse bussipysäkille kun ei ehtisi jarruttaa. V mitä valopäitä nuo rekkakuskit. Aikataulu ei saa olla tärkeämpi kuin ihmishenki. Entä jos se edellä ajava saa sairauskohtauksen? Niinkin on käynyt. Pitäkää ne turvavälit vaikka olis mikä kiire. Itse seuraan aina taustapeilistä näkyykö rekanvaloja että ehdin ajoissa väistää seuraavalle levikkeelle, koska olen kokenut tuon tilanteen liian monta kertaa. Rekkaterrori kuriin! Ja kuskeille lisää koulutusta sekä joustoa aikatauluihin. Kuumahemmot pois ratista!


    • Anonyymi

      JUURI NÄIN AUTOKOULU PIDEMMÄKSI 3 VUOTTA. PAKOLLINEN TYÖ HARJOTTELU 1 VUOSI 3 - 10 TN AUTOILLA AUTOKOULUN PAKKO VALVONNASSA. LEPPÄVIRRAN PELTI PUSUISTA RAHTARIN IKÄ, NIMI ESIIN JA JATKOSSA KAIKISTA RASKAAN LIIKENTEEN KILUISTA .

    • Anonyymi

      Nää rekat ajaa liian lähellä ja usein puhuvat kännykkä poskella. Ihme ettei rytise enemmän.

    • Anonyymi

      Oisko tienhoito firma vastuussa tästä kolarista.

    • Anonyymi

      Vasemmalle käännyttäessä on syytä miettiä tarkkaan mitä tekee, jos takana on jonoa ja tiekään ei ole leveä.

      • Anonyymi

        Mutta vasemmalle kääntyminen ei tuossa kolari paikalla ole rikos.


    • Anonyymi

      Ihan kylymästi vain isoja sakkoja näille rekka kuski tonokeille, ajavat järkiään näillä tappokoneilla toisen puskurissa, rekoille erikseen määrättävä 200 metrin turvaväli edellä ajavaan, tai sakkoa 5000 euroa niin menee umpiluuhunkin.

      • Anonyymi

        Aivan, jos jono etenee 80km/h niin rekkakaan ei pääse sen lujempaa olipa se 5m tai 500m päässä puskurista.
        Näin siinä käy kun rekkakuskeiksi alkaa miehet joista ei ole muuhun työhön.
        Ehdotankin että miehille annetaan kielto ajaa rekkoja, ainoastaan naiset saisivat ajaa rekkaa. Naiset ovat huomattavasti tarkempia kuskeja rekan ratissa.


    • Anonyymi

      itse olen jo vuosia pohtinut samaa asiaa muidenmuassa mutta vähän aikaa stten törmäsin pariin artikkeliin joissa kerrottiin oikeudenkäynnistä frank dux in ja van dammen välillä ja tuossa oikeuden käynnissä eräs dux in pitkä aikainen ystäövä oli todistanut kuinka herran kuuluisa temppu jossa hän oli lyönyt palasiksi luodin kestävän lasin olikin tosi asiassa ollut hutera plexin palanen tiedän itse sen verran että laji josta hän puhuu sitä ei enää eikä hänenkää nuoruus vuosina osanneet kuin 3 ihmistä dr masaaki hatsumi(togakure ninjutsu ryuha), soto tanemura(iga ryu) sekä tunnettu ninjutsu tutkija mutta jolla todistetusti ei ollut oppilasta ja joka käytti oppimastaan samaa nimeä kuin herra dux tämän herrabn nimi oli seiko fujita(koga,yamabushi ninpo ryuha)mutta sen aikaiset japanilaiset tämän alan tietäjät ovat kanssa sanoneet että hänen temppunsa olivat lähinnä samoja kuin yamabushien uskonnollisissa tilaisuuksissa tekemät taika temput jotka kuuluvat heidän rituuaaleihinsa kuitenkin tosiasia on se että fujitalla ei ollut ainoatakaan oppilasta ja hän oli ainoa ja viimeinen jonka jossain määrin on väitetty tietävän jotain koga ninjojen taidoista vaikkakin hän sanoi kääröjen tuhoutuneen isoisänsä toimesta jolla ei vuosia aikasemmin ollut aikomusta siirtää oppia eteenpäin mutta sen kyllä sanoo järki että dux eikä fujita ole edes ikinä tavannut toisiaan mutta on helppo sanoa olevansa koga ninjutsun taitaja koska kukaan ei ole 40v tietänyt mitään taikka ketään jota tietäisi siitä jotain mutta dux han sanoo olevansa oikea koga ihmelapsi mutta usko se o p puhetta t hasa

    • Anonyymi

      " Naiset ovat huomattavasti tarkempia kuskeja rekan ratissa."
      Montakos kuoli pari? vuotta sitten kun parikymppiselle naiskuskille älykännykän tuijottaminen oli liikenteen seuraamista tärkeämpää ?

      • Anonyymi

        No se on ollut vahinko


    • Anonyymi

      Oliko minkä firman rekka?

      • Anonyymi

        Airaksinen, Kuopio


    • Anonyymi

      Naiset ovat parempia kuskeja kuin miehet.

    • Anonyymi

      Leppävirralla liikkuu ns sunnuntaiautoilijoita, jotka ovat murheenkryyni liikenteessä.
      Vilkku muistuu turhan myöhään, kun käännytään.Ei osata ryhmittymä, väärältä kaistalta tapahtuu kääntyminen.Monesti darra tai päällä oleva humalatila.

      Samanlainen on Pohjois-Karjalan Ylämylly liikenteen joustavuuden osalta.

      Minkäs rekkakuski tekee, kun kuppaavat edessä .
      Rekka ei pysähdy yks'kaks', huomioikaa auton koko!

      Älkää syyttäkö rekkakuskia!

      • Anonyymi

        Kyllähän se on täysin rekkakuskin omaa syytä, jos ei pidä riittävää väliä ja ajaa päälle. Ajoneuvo on saatava pysähtymään ennen estettä.


    • Anonyymi

      Jos rekkakuski tietää itsekin että auto ei pysähdy lyhyellä välimatkalla, niin turvavälin huomioimatta jättäminen on silloin tietoista riskinottoa ja muiden autoilijoiden vaarantamista. Ihan sama mitä törttöilijöitä siinä edessä on, kyllä ne vaan pitää sietää jos noin raskaan ajoneuvon kuljettajaksi ryhtyy. Kenenkään päälle ei ole oikeutta ajaa.

    • Anonyymi

      Se on vaan semmonen homma että pyörien pitää pyöriä ja peltien kolista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan Emma gaala.

      Luuleeko Martina olevansa koko Emmagaalan pääjehu vai mikä on? Monta päivää jo laittanut itseään gaalaa varten,ja tottakai, pois kotoa hotelliin pakko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      335
      2853
    2. Erika Vikman Emmagaalassa

      Luulin nähneeni tuolta harakalta kaiken, mutta erehdyin. Mikä hiton riepu sillä on päällä? Hirveä ilmestys!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      2015
    3. Ilman heijastinta ?

      Kauhavalla lenkkeilijä menehtyi auton törmättyä päin. Kyllä se heijastin on halpa henkivakuutus pimeällä, toki ei ole tietoa että onko heijastinta käy
      Kauhava
      14
      1970
    4. Olen tajunnut että tein virheen

      Kun meidän yhteys katkesi. Olisit ollut se oikea nainen mulle, miten enää voisin asian korjata? Olen pahoillani.
      Ikävä
      120
      1742
    5. Pilaa sun tunteista

      Sitähän minä vaan teen täällä. Ootko tajunnut?
      Ikävä
      344
      1613
    6. Sofia lähti taas matkalle

      sinä ja minä emme....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1357
    7. Kerro itsestäsi jotain, joka tulisi todennäköisesti yllätyksenä kaivatullesi

      Hyvässä tai pahassa. (Mutta mieluummin tietysti olisi kiva kuulla niitä hyviä asioita!)
      Ikävä
      119
      1285
    8. Martina, uusi hirviö Jocelyn Wildenstein

      Emma gaalan matolla Martinan esiintyi tänään, naama muuttuneena hirviön kaltaiseksi, kuten överi kauneusleikkauksia itselleen tehnyt Jocelyn Wildenste
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      1233
    9. Miehen malli ja rooli tässä yhteiskunnassa

      Eli olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että miehen rooli on ollut murroksessa jo vuosikymmenien ajan ja yhä edelleen se on vähän hakusessaan. En ole
      Sinkut
      236
      1028
    10. 82 prosenttia kannattaa Natoa!!!

      SUOMALAISTEN Nato-jäsenyyden kannatus on koko ajan vahvistunut ja vankistunut. IS:n Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 82 prosenttia on sit
      NATO
      246
      923
    Aihe