Pelkään pimeää

Anonyymi-ap

Kaikkeen sitä sortuu kun ahdistaa...
Oon siis 15v poika, joka (niinku varmaan otsikko kertoi) pelkää pimeää. On mua aina vähän pimeä pelottanut, mut ehkä kolme päivää sitten se paheni ja nyt se on joka ilta vaan pahempaa... Oon siis aina vika ketä menee meidän talossa nukkumaan eli pistän aina valot pois kun meen illalla huoneeseeni. Silleen se on ollut jo vaikka kuinka kauan. Vessan ja mun huoneen välillä on pitkä käytävä mistä mulla on semmoset pienet lapsuuden traumat joten sen jälkeen kun oon sulkenu valot juoksen aina sen käytävän enkä koskaan kato taakseni, mut ei se oo mua ennen tälleen ahdistanu. Nyt jos oon lähellä jotain pimeää huonetta (silleen että nään sinne) alan tärisee ja mua alkaa melkein itkettää...

Tästä tuli nyt pitkä kun raamattu, mutta syy miks kerron tän on se että halusin kysyä jos jollain teistä olis joku ratkaisu pimeän pelkoon.

Jos ainoo asia mitä tulee mieleen on "kerro vanhemmille" niin voit samantien suksia kuuseen, koska se nyt ei satu olemaan vaihtoehto:)

5

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nuorte Chatt löytyy Helsinki Mission sivuilta.Kuin puhelinnumeroita joihin voi soitaa mistä päin Suomea tahansa Nimettömänä.Ikään ja sukupuolen katsomatta.Mene selaa netissä sivustoa.

• Anonyymi

Mistä se sun pimeän pelko on tullut ?
      Mikä olisi pahinta, mitä pimeässä voisi tapahtua ?
      Tai mitä pelkäät, että pimeässä sattuisi ?

• Anonyymi

Aloittajalle vinkiksi että kannattaa altistaa itsensä sille pelolle. Onko sulle nukkumisen aikana tapahtunut jotain kun pelkäät pimeää.Miten uskallat nukkua jos kerta jo pimeää pelkäät?Eikö nukkuminen pelota kun silloin sä et tiedä mitä sun ympärillä tapahtuu. Mikä siinä pimessä huoneessa on niin pelottavaa.Tiedoksi ettei mörköjä ole sun sängyn alla tai vaatekaapissa.

• Anonyymi

Eikös sitä voi laittaa pistorasioihin on saatavilla semmosia yövaloja ettei pimeässä tarvi kulkea huoneeseen.Tai sit taskulamppu mukaan.Ei pimeä pelosta tarvi kärsiä.

• Anonyymi

Kerää rohkeutta ja käy juttelemassa asiasta koulusi kuraattorille tai psykologille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      23
      3690
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2702
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2241
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1709
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1519
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1491
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1389
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1221
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1184
    Aihe