Kaiken maailman "ennustuksia"

Nyt sitä sitten ennustetaan että kohta se jeesuksenne tulee. Plus että maanjäristys vielä Meksikossa ennakoi tätä kaikkea. Vaikka en minä kyllä minä ymmärrä miten joku maanjäristys voi olla ennusmerkki maailmanlopusta? Kai näin:

"Anonyymi
2022-11-28 10:55:32

JEEESUS ON TULOSSA!! VÄKEVIMMÄT PROFEETAT OVAT JUURI ENNUSTANEET MAANJÄRISTYKSEN MEKSIKOSSA!

http://jeesusontulossa.fi/sisalto/profetia-maanjäristyksestä-tulossa-maailmaan

USKOKAA HERRAAN JA TEHKÄÄ PARANNUS! PAKANAT JOUTUVAT HELVETIN IKUISEEN TULEEN. JEESUKSEN SEURAAJAT ELÄVÄT IKUISUUDEN JEESUKSEN KIRKKAUDESSA. JEESUS ON TULOSSA, TEHKÄÄ PARANNUS HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ! aamen."

Sitä vaan tässä ihmetellään että miksi sitten sellainen ennustus, että "ALFA-TV:llä menee hyvin ja se tulee nousemaan yhdeksi neljästä suuresta kanavasta!" meni ihan poskelleen? Miten voidaan "osata" maailmanloppu kun ei osata "ennustaa" edes miten ALFAn kävisi?

Varsinkin kun kaikki kanavaa katsoneet tajusivat, että tuolla mainosmäärällä ei osteta edes toimituksen vessaan riittävästi vessapaperia? Palstan attet olivat tässä suhteessa paljon paljon paljon parempia "ennustajia" kuin aitolaiset.

Ja nyt sitten muka ennustetaan että olisi tulossa maailmanloppu. Todisteena epämääräinen youtube - video joka muka olisi ennustanut tarkasti Meksikon maanjäristyksen. Ja aika "huono" alku noin tuhon puolesta, sillä järistyksessä kuoli yksi ihminen.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1d3a33e1-31da-453a-bfdb-fa6dcfc31800

Vertailupohjaksi voi ottaa sen, että päivittäin Meksikossa kuolee useampia ihmisiä liikenneonnettomuuksissa. Niin että kukahan nyt on taas synnyttänyt myrskyn vesilasissa....

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ainakin-53-kuollut-liikenneonnettomuudessa-meksikossa/8309018

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ad67d33e-89df-45ec-8f3d-48ccde5e4fdd

https://www.kaleva.fi/ainakin-13-kuoli-liikenneonnettomuudessa-meksikoss/1789646

105

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heh. Miksi kukaan hihhuli ei koskaan tuo esille niitä ennustuksia jotka ovat menneet poskelleen? Vai voisiko joku teistä aitolaisista listata tähän ne kaikki "ennustukset" jotka ovat toteutuneet? Tai selittää miksi raamatussa ei millään tavalla ennusteta ensimmäistä tai toista maailmansotaa?

      • Olen kuullut profetioita, mutta en kauheasti niitä muista. Wilkersonin kirjan Näky olen lukenut muutamaan kertaan ja se kertoo tästä ajasta. (Muistaakseni kirjoitettu 1970-luvun alussa.)

        Tämän muistan, koska äitini kertoi siitä usein. Äitini kävi ennustajan luona, kun olin pieni. Ennustaja ennusti korteista, että hän näkee äidin ja minut pienten lasten kanssa isäni haudalla. Äitini muisti kertoa sen usein minulle. Kun odotin ensimmäistä lastani, äitini sanoi minulle, että miltä minusta tuntuu olla isäni murhaaja. Isäni oli minulle rakas. Äitini sanat olivat kuin vasaran iskuja sydämeeni. Ennustajan ennustus meni pieleen, äitini kuoli ennen isääni.


    • Näitä ennusteluja on ollut maailman sivu. Ei kannata liian vakavasti suhtatua, mutta jotkut vain elävät odottaen maailmanloppua. Heille taitaa elämä olla vain sivuseikka,.

      • Minä en odota maailmaloppua. Sen tiedän, että siihen menee yli tuhat vuotta.

        Mutta tämä maailma on tullut niin pahaksi, että täällä alkaa olla paha elää. Usein joutuu lukemaan, että joku tappaa vaimonsa, toinen tappaa miehensä, joku taas tappaa lapsensa. Tuntuu siltä, että ihmiset eivät osaa enää jutella toistensa kanssa, pitää tarttua kättä pitempään ja tappaa. Afrikassa kärsitään monin paikoin nälkää, ei ole lapsilla ruokaa.

        Jos ajattelee Ukrainankin tilannetta, sitä kaikkea, mitä ihmiset kohtaavat päivittäin. Lapset joutuvat pelkäämään, kun suuren valtion päämies haluaa tappaa ihmisiä. Kun ajattelee lapsia, jotka joutuvat kyyristelemään maan alla, koska joku vihaa niin paljon heitä, että tahtoo tappaa heidät. Pieni lapsi kyselee mielessään: "Mitä pahaa minä olen tehnyt, että joku vieras mies haluaa tappaa minut."

        Tällä hetkellä itsellä on hyvin asiat. On ruokaa, on hyvä koti, mutta on paljon ihmisiä, joilla ei ole. Olisinko onnellinen, jos lähimmäisen kärsii vilua, nälkää ? Olisinko onnellinen, kun näen kaiken sen tuhon, mitä sota saa aikaan ?


    • Anonyymi

      >> en minä kyllä minä ymmärrä miten joku maanjäristys voi olla ennusmerkki maailmanlopusta? <<

      Miten voisitkaan ymmärtää, jos et kerran lue niistä ennusmerkeistä Raamatusta? Sillä siellä ne on annettu.

      Ei uskovillekaan ole muuta annettu kuin neuvo verrata maailman tapahtumia Raamatussa annettuihin merkkeihin.

      Raamatun kertomista merkeistä ymmärrämme sen, että Jeesuksen tulemus on lähellä. Merkeistä tiedämme varautua paheneviin aikoihin ja tarttua siihen toivoon, että pahuuden loppu on kaikista pahenevista asioista huolimatta pian toteutuva. Ja koska Raamattu vertaa tapahtumia synnytystuskiin, niin siitä tiedämme, että tapahtumat etenevät kuten synnyttäjän poltot, eli välillä helpottaen, mutta loppua kohden kuitenkin aina vain voimistuen ja tihentyen.

      Tarkkaa hetkeä ei silti tiedä kuin Taivaan isä yksin, milloin Hän katsoo oikean hetken tulleen. Sillin Hän antaa Jeesukselle käskyn palata.

      • Anonyymi

        Mark. 13:8
        kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.

        Matt. 24:5-8
        monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mark. 13:8
        kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua.

        Matt. 24:5-8
        monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

        Tässä sinulle lisää Raamatun lopun ajan merkkejä Matt. 24. luvusta:

        "Teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan."

        "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."

        "Kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin."

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.... Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle lisää Raamatun lopun ajan merkkejä Matt. 24. luvusta:

        "Teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan."

        "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."

        "Kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin."

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.... Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."

        Tässähän se taas on. Nimittäin miksi hihhulit niin kovasti toivovat että heitä vainotaan. Nimittäin tämä kohta:

        "te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden"

        Eli ei voi olla kunnon kristitty jos ei ole yhtään vainoa "päällä". Siksi pienikin merkki vainosta - kuten nyt vaikka tämä minun teksti - on osoitus siitä, että vainoa on luvassa. Varsinkin kun siihen sitten vielä kasaa sen, että "tämä on vasta alkua".


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Tässähän se taas on. Nimittäin miksi hihhulit niin kovasti toivovat että heitä vainotaan. Nimittäin tämä kohta:

        "te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden"

        Eli ei voi olla kunnon kristitty jos ei ole yhtään vainoa "päällä". Siksi pienikin merkki vainosta - kuten nyt vaikka tämä minun teksti - on osoitus siitä, että vainoa on luvassa. Varsinkin kun siihen sitten vielä kasaa sen, että "tämä on vasta alkua".

        Vielä kun ne uskovaiset löytäisivät Raamatusta sen kohdan, että mitä evankeliumia Jeesus käski julistaa, mutta aivan kuin heiltä olisi revitty ne sivut Raamatusta pois .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle lisää Raamatun lopun ajan merkkejä Matt. 24. luvusta:

        "Teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan."

        "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."

        "Kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin."

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.... Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."

        Jeesuksen tuleminen on kahdessa osassa. Jotkut noista Raamatun kohdista viittaavat uskovien tempaukseen, toiset Jeesuksen palaamiseen uskovien kanssa näkyvästi:

        Tempausta ei edellä merkkejä, vaan se tapahtuu yllättäen (Ap. 1:6-7).
        Paluuta edeltää seitsemän vuotta merkkejä ja tuomioita (Ilm. 6-19).

        Tempauksessa Jeesus saapuu ilmakehään (1 Tess 4:16-17).
        Jeesus palaa maan päälle (Sak. 12:9; Ilm. 19:11).

        Tempauksessa Jeesus pelastaa uskovat Jumalan vihalta (1 Tess. 1:10, 5:9).
        Jeesus palaa jakamaan Jumalan vihaa (2 Tess. 2:8; Ilm. 19:11).

        Tempauksessa Jeesus tulee seurakuntansa takia (1 Tess. 4:13-18).
        Toisessa tulemuksessaan Jeesus palkitsee ne, jotka uskoivat häneen ylöstempauksen jälkeen (Ilm. 19:11-21).

        Tempauksessa Jeesus nostaa pyhät haudoistaan (1 Kor. 15:51-55; 1 Tess. 4:16).
        Toisessa tulemuksessaan Jeesus hautaa jumalattomat (Ilm. 19:21).

        Kristuksen morsian kutsutaan hääaterialle (Joh. 14:3; Ilm. 19:7-9).
        Taivaan linnut kutsutaan aterialle (Ilm. 19:17-18).

        Tempausta ei ennustettu vanhassa testamentissa.
        Toinen tuleminen ennustettiin vanhassa ja uudessa testamentissa monessa kohti, mm (sak. 14:3-5; Matt. 24:29-31).

        Tempaus tapahtuu hetkessä (1 Kor. 15:51-52; 1 Tess. 4:17).
        Toiseen paluuseen liittyy taistelu (Ps. 2:1-6; Jes. 24:1-7; Ilm. 16:12-16; 19-21).

        Tempauksen jälkeen alkaa ahdistuksen aika (Ilm. 3:10).
        Jeesuksen paluusta alkaa tuhatvuotinen valtakunta (Ilm. 20:1-6).

        Golgatan vapahtaja lunastaa (1 Kor. 15:55-56).
        Joukkojensa edessä valkoisella hevosella ratsastaja tuomitsee (Ilm. 19:11-16).

        Tempauksessa vain Jeesuksen omat näkevät hänet (1 Tess. 4:16-17; 1 Joh. 3:2).
        Kaikki näkevät hänet (Ilm. 1:7).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen tuleminen on kahdessa osassa. Jotkut noista Raamatun kohdista viittaavat uskovien tempaukseen, toiset Jeesuksen palaamiseen uskovien kanssa näkyvästi:

        Tempausta ei edellä merkkejä, vaan se tapahtuu yllättäen (Ap. 1:6-7).
        Paluuta edeltää seitsemän vuotta merkkejä ja tuomioita (Ilm. 6-19).

        Tempauksessa Jeesus saapuu ilmakehään (1 Tess 4:16-17).
        Jeesus palaa maan päälle (Sak. 12:9; Ilm. 19:11).

        Tempauksessa Jeesus pelastaa uskovat Jumalan vihalta (1 Tess. 1:10, 5:9).
        Jeesus palaa jakamaan Jumalan vihaa (2 Tess. 2:8; Ilm. 19:11).

        Tempauksessa Jeesus tulee seurakuntansa takia (1 Tess. 4:13-18).
        Toisessa tulemuksessaan Jeesus palkitsee ne, jotka uskoivat häneen ylöstempauksen jälkeen (Ilm. 19:11-21).

        Tempauksessa Jeesus nostaa pyhät haudoistaan (1 Kor. 15:51-55; 1 Tess. 4:16).
        Toisessa tulemuksessaan Jeesus hautaa jumalattomat (Ilm. 19:21).

        Kristuksen morsian kutsutaan hääaterialle (Joh. 14:3; Ilm. 19:7-9).
        Taivaan linnut kutsutaan aterialle (Ilm. 19:17-18).

        Tempausta ei ennustettu vanhassa testamentissa.
        Toinen tuleminen ennustettiin vanhassa ja uudessa testamentissa monessa kohti, mm (sak. 14:3-5; Matt. 24:29-31).

        Tempaus tapahtuu hetkessä (1 Kor. 15:51-52; 1 Tess. 4:17).
        Toiseen paluuseen liittyy taistelu (Ps. 2:1-6; Jes. 24:1-7; Ilm. 16:12-16; 19-21).

        Tempauksen jälkeen alkaa ahdistuksen aika (Ilm. 3:10).
        Jeesuksen paluusta alkaa tuhatvuotinen valtakunta (Ilm. 20:1-6).

        Golgatan vapahtaja lunastaa (1 Kor. 15:55-56).
        Joukkojensa edessä valkoisella hevosella ratsastaja tuomitsee (Ilm. 19:11-16).

        Tempauksessa vain Jeesuksen omat näkevät hänet (1 Tess. 4:16-17; 1 Joh. 3:2).
        Kaikki näkevät hänet (Ilm. 1:7).

        Vai että ihan tempaus sitä tapahtuu. Kysymys kuuluu että kuinka monta kertaa sulla on jäänyt lääkkeet ottamatta? Miten ihmeessä kukaan aikuinen ihminen voi uskoa moisia satuja? Niin ja toivottavasti sinulla ei ole omia lapsia. Itse asiassa sinulle tulisi julistaa lähestyymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaaraksi heidän mielenterveydelle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle lisää Raamatun lopun ajan merkkejä Matt. 24. luvusta:

        "Teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan."

        "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."

        "Kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin."

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
        Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.... Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

        Niin eli kukaan ei tiedä sitä päivää paitsi isä, mut hän ei sitä kerro joten voi olla pitkä odotus.


    • Minä en yleensä usko ihmisten näkemiin ennustuksiin. Jos joku kertoo näystä tai unesta, niin odotan, toteutuuko se vai ei. Silloin, jos se toteutuu, silloin uskon, että se on Jumalan antama.

      Kun luin uskoontuloni jälkeen vuonna 1981 David Wilkersonin kirjan: Näky, uskoin jotain siitä kirjasta, mitä voisi tapahtua. Yhtä asiaa, mikä siinä kirjassa oli, en uskonut, että se tapahtuisi. Se oli se, että Neuvostoliiton raja aukeaisi, että sinne voitaisiin viedä evankeliumia. Sitä en pystynyt silloin uskomaan. Mutta se tapahtui. Vähän aikaa sitten luin sen kirjan uudelleen ja ne ennustukset, mitä siinä kirjassa oli, ovat totta tänä päivänä.

      Mutta raamatun ennustuksiin uskon. Siellä on jo toteutuneita ennustuksia ja vielä on monia, jotka odottavat sitä hetkeä, kun ne toteutuvat. Ilmestyskirja kertoo tämän ihmiskunnan viimeisistä vuosista. Sen jälkeen tulee tuhatvuotinen valtakunta ja sitten vasta tulee loppu tälle maailmalle. Sen jälkeen Jumala tekee uudeksi tämän maan. Ilm. 21:1 ”Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.”

      Mutta sen uskon, että Jeesus tulee hakemaan seurakuntansa pois täältä maan alhoista. En tiedä päivää, en tiedä kuukautta, enkä tiedä vuotta, mutta se tapahtuu, koska raamattu kertoo siitä.

      • Anonyymi

        >> tulee tuhatvuotinen valtakunta ja sitten vasta tulee loppu tälle maailmalle <<

        Muista kuitenkin, että oma tuomio jokaiselle ihmiselle tulee kuitenkin heti tämän kuoleman jälkeen. Ja ettei tuo tuhatvuotinen valtakunta koske niitä ihmisiä, jotka ovat kuolleet pelastumattomina.

        Ilm. 20:

        4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

        6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.


      • Niin kuin mitä ennustuksia raamatussa on muka toteunut? Miksi raamatussa ei esim missään puhuta ensimmäisestä tai toisesta maailmansodasta? Luulisi nyt että moiset koko maailmaa ravisuttaneet tapahtumat olisi ennustettu. Kuten myös vaikka Hirosiman atomipommi. Mutta eipä löydy...


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> tulee tuhatvuotinen valtakunta ja sitten vasta tulee loppu tälle maailmalle <<

        Muista kuitenkin, että oma tuomio jokaiselle ihmiselle tulee kuitenkin heti tämän kuoleman jälkeen. Ja ettei tuo tuhatvuotinen valtakunta koske niitä ihmisiä, jotka ovat kuolleet pelastumattomina.

        Ilm. 20:

        4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

        6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.

        Ja höpö höpö höö. Kun minä kysyin että mitä ennustuksia raamatusta on muka toteutnut. En siis kaipaa mitään epämääräisiä "tuhannen vuoden" maalailuja. Niin ja olen tänä aamuna kyllä jo "ylösnoussut" joten se siitäkin...


      • Anonyymi

        Profetia sisältää usein sellaisen ennustuksen, että kun profetiaa alkaa toteutua, niin on myöhäistä enää siinä vaiheessa ruveta "uskomaan". Eihän se edes mitään uskomista ole enää siinä vaiheessa, vaan asian toteutumista silmien edessä.

        Profetiahan on etukäteisilmoitus siitä, mitä tuleman pitää, jotta ihmiset ymmärtäsivät varautua siihen.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ja höpö höpö höö. Kun minä kysyin että mitä ennustuksia raamatusta on muka toteutnut. En siis kaipaa mitään epämääräisiä "tuhannen vuoden" maalailuja. Niin ja olen tänä aamuna kyllä jo "ylösnoussut" joten se siitäkin...

        >> Miksi raamatussa ei esim missään puhuta ensimmäisestä tai toisesta maailmansodasta? <<

        Onhan sodat Raamatussa kerrottu. Tuleva viimeinen maailmansotakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Miksi raamatussa ei esim missään puhuta ensimmäisestä tai toisesta maailmansodasta? <<

        Onhan sodat Raamatussa kerrottu. Tuleva viimeinen maailmansotakin.

        Niin siis missä kohtaa puhutaan maailmansodista? Juu ja koskas tämä "viimeinen" sota sitten oikein alkaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Profetia sisältää usein sellaisen ennustuksen, että kun profetiaa alkaa toteutua, niin on myöhäistä enää siinä vaiheessa ruveta "uskomaan". Eihän se edes mitään uskomista ole enää siinä vaiheessa, vaan asian toteutumista silmien edessä.

        Profetiahan on etukäteisilmoitus siitä, mitä tuleman pitää, jotta ihmiset ymmärtäsivät varautua siihen.

        Ompas taas melkoinen "häränpylly". Ensin sanontaan että "kun profetiaa alkaa toteutua, niin on myöhäistä enää siinä vaiheessa ruveta uskomaan". Sitten lopussa taas liritetään tämän kengille: "Profetiahan on etukäteisilmoitus siitä, mitä tuleman pitää, jotta ihmiset ymmärtäsivät varautua siihen."

        Eli kun profetia alkaa niin se alkaa eikä siihen voi varautua, mutta kuitenkin profetia on etukäteisilmoitus tulevasta. Voiko tuon tylymmin enää itseään jalkaan ampua. Tässäpä taas siis oiva osoitus hihhuli-logiikasta...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ja höpö höpö höö. Kun minä kysyin että mitä ennustuksia raamatusta on muka toteutnut. En siis kaipaa mitään epämääräisiä "tuhannen vuoden" maalailuja. Niin ja olen tänä aamuna kyllä jo "ylösnoussut" joten se siitäkin...

        >> mitä ennustuksia raamatusta on muka toteutnut <<

        Kaikki mitä on pitänytkin toteutua tähän asti. VT sisältää paljon ennustuksia sen ajan ihmisille ja juutlaiselle kansalle, jotka toteutuivat heille. Mutta myös Messias-ennustukset toteutuivat. Itse asiassa moni asia VTssä on esikuvaa siitä, mitä UTssa tuli ja vielä tulee.

        Ensimmäinen Herran antama profetia Raamatussa taitaa olla 1. Moos. 3:15 "minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." Tämähän toteutui siis Jeesuksen ristintyössä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> mitä ennustuksia raamatusta on muka toteutnut <<

        Kaikki mitä on pitänytkin toteutua tähän asti. VT sisältää paljon ennustuksia sen ajan ihmisille ja juutlaiselle kansalle, jotka toteutuivat heille. Mutta myös Messias-ennustukset toteutuivat. Itse asiassa moni asia VTssä on esikuvaa siitä, mitä UTssa tuli ja vielä tulee.

        Ensimmäinen Herran antama profetia Raamatussa taitaa olla 1. Moos. 3:15 "minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." Tämähän toteutui siis Jeesuksen ristintyössä.

        Joopa joo. Ja nyt kun sinua & co ei kukaan täällä vainoa, niin sinun & co pitää yrittää epätoivoisesti keksiä kuinka sinua "vainotaan". Tämä minun tässä tekemä teksti varmaan vainoaa sinua nyt ja raskaasti...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Joopa joo. Ja nyt kun sinua & co ei kukaan täällä vainoa, niin sinun & co pitää yrittää epätoivoisesti keksiä kuinka sinua "vainotaan". Tämä minun tässä tekemä teksti varmaan vainoaa sinua nyt ja raskaasti...

        Vainoa voi olla myös ns. vihapuhe, josta niin kovasti uskovia aina syytetään, vaikka vain kerromme mitä synti Raamatussa tarkoittaa.

        Kiellettyä on myös Jumalanpilkka ja herjaaminen, joka halventaa pyhiksi katsottuja asioita toisten silmissä. Se voi olla suullista, kirjallista tai elein tehtyä." (Minilex Rikoslaki ja jumalanpilkka)


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin siis missä kohtaa puhutaan maailmansodista? Juu ja koskas tämä "viimeinen" sota sitten oikein alkaa?

        Maailmansotia ei ole nimetty Raamatussa I:ksi ja II:si, vaan sodat on siellä ennustettu sanoilla 'kansa nousee kansaa vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan' jne.

        En ala arvailemaan viimeisen sodan alkamisajankohtaa, koska en ole raamatunpettaja. Mutta sota liittyy Raamatun mainitsemaan Googin ja Magogiin, jotka käsittääkseni aloittavat sodan.

        Ilm. 16:16
        Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vainoa voi olla myös ns. vihapuhe, josta niin kovasti uskovia aina syytetään, vaikka vain kerromme mitä synti Raamatussa tarkoittaa.

        Kiellettyä on myös Jumalanpilkka ja herjaaminen, joka halventaa pyhiksi katsottuja asioita toisten silmissä. Se voi olla suullista, kirjallista tai elein tehtyä." (Minilex Rikoslaki ja jumalanpilkka)

        Niin että sinuako nyt sitten niin kauheasti tässä nyt "vainotaan"? Jos minä sanon että en usko jumalaasi, niin sinusta tämä on heti vainoa? Ynnä kerro nyt sinäkin että missä historiallisessa valtiossa sinä haluaisit asua, jossa sinua olisi "vainottu" vähemmän kuin nyt näissä nykyisissä länsivaltioissa, joissa on sananvapaus ja oikeusvaltio?

        Tämä teidän "ennustus" vainon jatkuvasta lisääntymisestä ei pidä paikkaansa ollenkaan. Sitä mukaan kun demokratia ja sananvapaus on lisääntynyt, niin sitä mukaan teidän "vaino" on vähentynyt. Nykyisissä länsimaissa teitä ei vainoa enää kukaan. Eli on käynyt juuri päinvastoin kuin te väitätte ja profetianne ennustaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailmansotia ei ole nimetty Raamatussa I:ksi ja II:si, vaan sodat on siellä ennustettu sanoilla 'kansa nousee kansaa vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan' jne.

        En ala arvailemaan viimeisen sodan alkamisajankohtaa, koska en ole raamatunpettaja. Mutta sota liittyy Raamatun mainitsemaan Googin ja Magogiin, jotka käsittääkseni aloittavat sodan.

        Ilm. 16:16
        Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

        Ompas "hieno" ennustus. Että ihan kansat nousevat kansaa vastaan. Jokainen joka osaa edes historian alkeet tietää, että sotia on aina ollut ja tulee - valitettavasti - olemaan. Olenko minä nyt sitten jumala kun osaan ennustaa näin?

        Kuitenkin on myös historiallinen fakta, että sitä mukaan kun demokratia lisääntyy, niin sitä mukaan myös sodat vähenevät. Kansan enemmistö ei nimittäin koskaan halua sotaa. Hyvä esimerkki tästä on Suomen Talvisota.

        Suomeen ei hyökkännyt Neuvostoliitto, eikä Venäjä eikä edes venäläiset. Suomeen hyökkäsi diktaattori Stalin, joka tuolla sodalla haluasi varmistaa Leningradin turvallisuuden kun sota toista diktaattoria, Hitleriä vastaan alkaisi.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ompas taas melkoinen "häränpylly". Ensin sanontaan että "kun profetiaa alkaa toteutua, niin on myöhäistä enää siinä vaiheessa ruveta uskomaan". Sitten lopussa taas liritetään tämän kengille: "Profetiahan on etukäteisilmoitus siitä, mitä tuleman pitää, jotta ihmiset ymmärtäsivät varautua siihen."

        Eli kun profetia alkaa niin se alkaa eikä siihen voi varautua, mutta kuitenkin profetia on etukäteisilmoitus tulevasta. Voiko tuon tylymmin enää itseään jalkaan ampua. Tässäpä taas siis oiva osoitus hihhuli-logiikasta...

        Sinulla tässä on vaje ymmärryksessä.

        sanoin, että yleensä, kun profetia alkaa toteutua, on varautumisaika profetian asioille usein myöhäistä siinä vaiheessa. Sitähän "ennustus" ja "etukäteisvaroitus" juuri tarkoittavat, että asioista kerrotaan ja varoitetaan etukäteen, jotta niihin voidaan varautua. Kysymys on samasta taktiikasta, kun viranomaiset käskevät varautua edessä olevaan kriisiin. Raamatun profetiassa se viranomainen on Jumala.

        Kaikki profetiat eivät tietenkään ole sen laatuisia, että olisi myöhäistä siinä vaiheessa ruveta uskomaan niihin, kun ne jo toteutuvat. Esim. Messias-ennustukset ovat sellaisia. Ensimmäinen ennustus annettiin jo paratiisissa, mutta vielä Jeesuksen tultuakin oli mahdollista kääntyä Messiaan puoleen, kunhan vain alkoi uskoa häneen. Ja vielä hänen ylösnoustuaankin on ollut mahdollista uskoa häneen. Mutta toisen kautta, joka ei uskonut häneen ja kuoli uskosta osattomana, hänelle profetia koitui tuomioksi. On siis otettava ennustuksesta onkeensa, että se hyödyttäisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tässä on vaje ymmärryksessä.

        sanoin, että yleensä, kun profetia alkaa toteutua, on varautumisaika profetian asioille usein myöhäistä siinä vaiheessa. Sitähän "ennustus" ja "etukäteisvaroitus" juuri tarkoittavat, että asioista kerrotaan ja varoitetaan etukäteen, jotta niihin voidaan varautua. Kysymys on samasta taktiikasta, kun viranomaiset käskevät varautua edessä olevaan kriisiin. Raamatun profetiassa se viranomainen on Jumala.

        Kaikki profetiat eivät tietenkään ole sen laatuisia, että olisi myöhäistä siinä vaiheessa ruveta uskomaan niihin, kun ne jo toteutuvat. Esim. Messias-ennustukset ovat sellaisia. Ensimmäinen ennustus annettiin jo paratiisissa, mutta vielä Jeesuksen tultuakin oli mahdollista kääntyä Messiaan puoleen, kunhan vain alkoi uskoa häneen. Ja vielä hänen ylösnoustuaankin on ollut mahdollista uskoa häneen. Mutta toisen kautta, joka ei uskonut häneen ja kuoli uskosta osattomana, hänelle profetia koitui tuomioksi. On siis otettava ennustuksesta onkeensa, että se hyödyttäisi.

        Älä selitä. Ei minulla ole mitään "vajetta" ymmärryksessä. Sinä sen sijaan olet sekaisin kuin seinäkello näiden "ennustustesi" kanssa. Ynnä että taas kerran ammut itseäsi jalkaa ja selittelet. Kirjoitat näin:

        "Kaikki profetiat eivät tietenkään ole sen laatuisia, että olisi myöhäistä siinä vaiheessa ruveta uskomaan niihin, kun ne jo toteutuvat."

        Eli nyt sitten yhtäkkiä ei olekkaan myöhäistä vaikka edellisessä tekstissä näin vakuutit. Mutta kerro nyt kuule se historiallinen valtio, jossa sinä olisit halunnut asua? Siis se valtio jossa sinua & co olisi vainottu vähemmän kuin nykyisissä länsivaltiossa tehdään?

        Varsinkin kun teidän "profetian" mukaan vainot tulee lisääntymään ennen lopun aikoja. Eli täytyy siis olla jo tämänkin mukaan joku historiallinen valtio, jossa kaikki asiat olisivat olleet paljon paremmin kuin nyt. Mikähän valtio se olisi?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Älä selitä. Ei minulla ole mitään "vajetta" ymmärryksessä. Sinä sen sijaan olet sekaisin kuin seinäkello näiden "ennustustesi" kanssa. Ynnä että taas kerran ammut itseäsi jalkaa ja selittelet. Kirjoitat näin:

        "Kaikki profetiat eivät tietenkään ole sen laatuisia, että olisi myöhäistä siinä vaiheessa ruveta uskomaan niihin, kun ne jo toteutuvat."

        Eli nyt sitten yhtäkkiä ei olekkaan myöhäistä vaikka edellisessä tekstissä näin vakuutit. Mutta kerro nyt kuule se historiallinen valtio, jossa sinä olisit halunnut asua? Siis se valtio jossa sinua & co olisi vainottu vähemmän kuin nykyisissä länsivaltiossa tehdään?

        Varsinkin kun teidän "profetian" mukaan vainot tulee lisääntymään ennen lopun aikoja. Eli täytyy siis olla jo tämänkin mukaan joku historiallinen valtio, jossa kaikki asiat olisivat olleet paljon paremmin kuin nyt. Mikähän valtio se olisi?

        >> Ei minulla ole mitään "vajetta" ymmärryksessä.... nyt sitten yhtäkkiä ei olekkaan myöhäistä vaikka edellisessä tekstissä näin vakuutit >>

        Sinulla on todellakin vajetta ymmärryksessä, minkä olen enenkin sinulle kertonut täällä. Et joko osaa lukea, ymmärrä lukemaasi tai sitten et lue kommentteja kuin ylimalkaisesti.

        Kirjoitin:
        "Profetia sisältää usein sellaisen ennustuksen, että kun profetiaa alkaa toteutua, niin on myöhäistä enää siinä vaiheessa ruveta "uskomaan".

        Sana USEIN viittaa siihen, ettei AINA ole näin. Jos et sitä tajua, voi hyvällä syyllä epäillä ymmärrystäsi.

        >> teidän "profetian" mukaan vainot tulee lisääntymään ennen lopun aikoja. Eli täytyy siis olla jo tämänkin mukaan joku historiallinen valtio, jossa kaikki asiat olisivat olleet paljon paremmin kuin nyt. Mikähän valtio se olisi? <<

        Ympäri maailman on alusta asti vainottu kristittyjä. Vaino tulee vain lisääntymään loppua kohden.

        >> kerro nyt kuule se historiallinen valtio, jossa sinä olisit halunnut asua? Siis se valtio jossa sinua & co olisi vainottu vähemmän kuin nykyisissä länsivaltiossa tehdään? <<

        Lakkaa jo tästä aiheesta. Siihen on jo vastattu, että Suomessa on pääosin hyvä asua. Kristitytkin ovat täällä saaneet elää hyvin rauhassa moneen muuhun maahan nähden. Vasta nyt on täälläkin alettu oikeuteen vetämään, joten myös Suomessa on nyt toteutunut Mark. 13:11 ennustus "he vievät teitä ja vetävät oikeuteen".


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ompas "hieno" ennustus. Että ihan kansat nousevat kansaa vastaan. Jokainen joka osaa edes historian alkeet tietää, että sotia on aina ollut ja tulee - valitettavasti - olemaan. Olenko minä nyt sitten jumala kun osaan ennustaa näin?

        Kuitenkin on myös historiallinen fakta, että sitä mukaan kun demokratia lisääntyy, niin sitä mukaan myös sodat vähenevät. Kansan enemmistö ei nimittäin koskaan halua sotaa. Hyvä esimerkki tästä on Suomen Talvisota.

        Suomeen ei hyökkännyt Neuvostoliitto, eikä Venäjä eikä edes venäläiset. Suomeen hyökkäsi diktaattori Stalin, joka tuolla sodalla haluasi varmistaa Leningradin turvallisuuden kun sota toista diktaattoria, Hitleriä vastaan alkaisi.

        >> Ompas "hieno" ennustus. Että ihan kansat nousevat kansaa vastaan. Jokainen joka osaa edes historian alkeet tietää, että sotia on aina ollut ja tulee - valitettavasti - olemaan. Olenko minä nyt sitten jumala kun osaan ennustaa näin? <<

        Valitan, mutta Jumala on paljon viisaampi sinua.

        "Kansa nousee kansaa vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan NIINKUIN SYNNYTYSTUSKISSA tapahtuu", kuten jo edellä kerrottu. Nämä asiat siis LISÄÄNTYVÄT koko ajan, niin kuin poltot lisääntyvät synnyttäjällä.

        Ja niin juuri maailmassa käy, sodat ovat vain lisääntyneet. Jo luultiin, että oltaisiin m-sodistakin otettu opiksi, kunnes Venäjä hyökkäsi Ukrainaan - ja taas ollaan väläytetlty jo uuden maailmasodankin uhkaa. Ja sieltä se myös tulee, ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Ei minulla ole mitään "vajetta" ymmärryksessä.... nyt sitten yhtäkkiä ei olekkaan myöhäistä vaikka edellisessä tekstissä näin vakuutit >>

        Sinulla on todellakin vajetta ymmärryksessä, minkä olen enenkin sinulle kertonut täällä. Et joko osaa lukea, ymmärrä lukemaasi tai sitten et lue kommentteja kuin ylimalkaisesti.

        Kirjoitin:
        "Profetia sisältää usein sellaisen ennustuksen, että kun profetiaa alkaa toteutua, niin on myöhäistä enää siinä vaiheessa ruveta "uskomaan".

        Sana USEIN viittaa siihen, ettei AINA ole näin. Jos et sitä tajua, voi hyvällä syyllä epäillä ymmärrystäsi.

        >> teidän "profetian" mukaan vainot tulee lisääntymään ennen lopun aikoja. Eli täytyy siis olla jo tämänkin mukaan joku historiallinen valtio, jossa kaikki asiat olisivat olleet paljon paremmin kuin nyt. Mikähän valtio se olisi? <<

        Ympäri maailman on alusta asti vainottu kristittyjä. Vaino tulee vain lisääntymään loppua kohden.

        >> kerro nyt kuule se historiallinen valtio, jossa sinä olisit halunnut asua? Siis se valtio jossa sinua & co olisi vainottu vähemmän kuin nykyisissä länsivaltiossa tehdään? <<

        Lakkaa jo tästä aiheesta. Siihen on jo vastattu, että Suomessa on pääosin hyvä asua. Kristitytkin ovat täällä saaneet elää hyvin rauhassa moneen muuhun maahan nähden. Vasta nyt on täälläkin alettu oikeuteen vetämään, joten myös Suomessa on nyt toteutunut Mark. 13:11 ennustus "he vievät teitä ja vetävät oikeuteen".

        Että vaino alkaa lisääntymään mutta sitten kuitenkin Suomi on hyvä paikka elää. Ja sinusta näiden kahden lauseen välillä ei ole mitään "ristiriitaa"? Ynnä mitä tulee siihen "oikeuteen vetämään" niin minkäs tuomion Räsänen sai? Saiko hän yhtä kovan tuomion kuin esim Hannu Salama aikoinaan?

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/salama-oikeuden-edessa

        Edelleen on historiallinen totuus että kun sananvapaus lisääntyy ja sitä kautta demokratia ynnä oikeusvaltioperiaate lujittuvat, niin sitä mukaan elämä parantuu kaikella tapaa. Ketään ei vainota ja saa jopa puhua "tyhmiä" tyyliin "jeesus tulee huomenna".

        Sen sijaan te hihhulit haluatte kääntää kelloa taaksepäin ja synnyttää uskonnolle rakentuvan yhteiskunnan jossa loppujen lopuksi edes teille ei olisi enää "kivaa". Näin siksi että silloin alkaisi kilpa siitä, kuka on kaikken puhdasoppisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Ompas "hieno" ennustus. Että ihan kansat nousevat kansaa vastaan. Jokainen joka osaa edes historian alkeet tietää, että sotia on aina ollut ja tulee - valitettavasti - olemaan. Olenko minä nyt sitten jumala kun osaan ennustaa näin? <<

        Valitan, mutta Jumala on paljon viisaampi sinua.

        "Kansa nousee kansaa vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan NIINKUIN SYNNYTYSTUSKISSA tapahtuu", kuten jo edellä kerrottu. Nämä asiat siis LISÄÄNTYVÄT koko ajan, niin kuin poltot lisääntyvät synnyttäjällä.

        Ja niin juuri maailmassa käy, sodat ovat vain lisääntyneet. Jo luultiin, että oltaisiin m-sodistakin otettu opiksi, kunnes Venäjä hyökkäsi Ukrainaan - ja taas ollaan väläytetlty jo uuden maailmasodankin uhkaa. Ja sieltä se myös tulee, ennemmin tai myöhemmin.

        Älä puhu roskaa. Maailmassa on tällä hetkellä paljon vähemmän sotia kuin aikaisemmin. Esim Afrikan, Aasian ja Etelä-Amerikan alue ovat rauhoittuneet merkittävästi. Noissa maanosissa ei ole kovinkaan montaa "aktiivista" sotaa menossa. Ja sitä mukaan kun demokratia leviää ja naisten oikeuden paranevat, niin sitä mukaan myös sodat vähenevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Ompas "hieno" ennustus. Että ihan kansat nousevat kansaa vastaan. Jokainen joka osaa edes historian alkeet tietää, että sotia on aina ollut ja tulee - valitettavasti - olemaan. Olenko minä nyt sitten jumala kun osaan ennustaa näin? <<

        Valitan, mutta Jumala on paljon viisaampi sinua.

        "Kansa nousee kansaa vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan NIINKUIN SYNNYTYSTUSKISSA tapahtuu", kuten jo edellä kerrottu. Nämä asiat siis LISÄÄNTYVÄT koko ajan, niin kuin poltot lisääntyvät synnyttäjällä.

        Ja niin juuri maailmassa käy, sodat ovat vain lisääntyneet. Jo luultiin, että oltaisiin m-sodistakin otettu opiksi, kunnes Venäjä hyökkäsi Ukrainaan - ja taas ollaan väläytetlty jo uuden maailmasodankin uhkaa. Ja sieltä se myös tulee, ennemmin tai myöhemmin.

        >> Ompas "hieno" ennustus. >>

        Olisiko Jumalan pitänyt kirjoittaa Raamattuun lista koko ihmiskunnan historian ajalta käydyiltä sodilta, vuosilukuineen, että "sodat" sinun mielestäsi olisi "pätevä" ennustus??? 😂

        Kuten sinulle on jo moneen kertaan mainittu, niin Raamatussa lukevat LÄHINNÄ vain ne asiat, jotka ovat oleellisia Jumalan ja pelastuksen tuntemisen ja löytämisen kannalta tai muuten oleellisia.

        Jo yksistään Jeesuksesta sanotaan Raamatussa, että "on paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, koko maailmaan eivät mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa".


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Ompas "hieno" ennustus. >>

        Olisiko Jumalan pitänyt kirjoittaa Raamattuun lista koko ihmiskunnan historian ajalta käydyiltä sodilta, vuosilukuineen, että "sodat" sinun mielestäsi olisi "pätevä" ennustus??? 😂

        Kuten sinulle on jo moneen kertaan mainittu, niin Raamatussa lukevat LÄHINNÄ vain ne asiat, jotka ovat oleellisia Jumalan ja pelastuksen tuntemisen ja löytämisen kannalta tai muuten oleellisia.

        Jo yksistään Jeesuksesta sanotaan Raamatussa, että "on paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, koko maailmaan eivät mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa".

        Joo-o. Omapas sitten "tarkkoja" ennustuksia. Kaikeen höpö höpöön tekin aikuiset ihmiset uskotte. Ei mikään ihme että suurin osa ihmisistä pitää teitä täysin höyninä. Ja sitähän te todella olette...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Joo-o. Omapas sitten "tarkkoja" ennustuksia. Kaikeen höpö höpöön tekin aikuiset ihmiset uskotte. Ei mikään ihme että suurin osa ihmisistä pitää teitä täysin höyninä. Ja sitähän te todella olette...

        Henkimaailman kanssa tekemisissä olevat selvänäkijät yms. ennustelijat antavat aikoja mielellään, mutta usein erehtyvät, koska he ovat vääriä profeettoja. Jumala taas ei yleensä kerro tarkkoja aikoja, koska hänen aikataulunsa voivat myös joustaa ja muuttua, eli asioita voidaan myös pidätellä tai nopeuttaa jonkun verran.

        Ja kerroppa nyt sitten, miten Raamatun "epätarkat" ennustukset esim. lisääntyvistä sodista ja Messias-ennustuksista ovat olleet höpöhöpöä...?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Älä puhu roskaa. Maailmassa on tällä hetkellä paljon vähemmän sotia kuin aikaisemmin. Esim Afrikan, Aasian ja Etelä-Amerikan alue ovat rauhoittuneet merkittävästi. Noissa maanosissa ei ole kovinkaan montaa "aktiivista" sotaa menossa. Ja sitä mukaan kun demokratia leviää ja naisten oikeuden paranevat, niin sitä mukaan myös sodat vähenevät.

        Älä murehdi, se tulee kyllä korjattua ajan kanssa, jos mielestäsi jotenkin vähemmän nykyään käydään sotia kuin ennen.

        Ja kuten jo sanottua, "synnytystuskat" viittaavat siihen, että välillä on myös rauhaisampaa, kuten synnytyspoltotkin pitävät taukoa, voimistuakseen jälleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä murehdi, se tulee kyllä korjattua ajan kanssa, jos mielestäsi jotenkin vähemmän nykyään käydään sotia kuin ennen.

        Ja kuten jo sanottua, "synnytystuskat" viittaavat siihen, että välillä on myös rauhaisampaa, kuten synnytyspoltotkin pitävät taukoa, voimistuakseen jälleen.

        Kuule kyse ei olen "minun mielestäni" -asiasta. On fakta että sotia on nykyään paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Kun väität että kyse olisi vain minun mielipiteestäni, niin se on tyhmä väite kuin väittää että 1 1=3 ja että tämä on totta koska se on minun mielipiteeni.

        Sitten sinä jo seuraavassa lauseessa lirität taas kengällesi, kun ryhdyn kertomaan siitä, että kyllä varmaan myöhemmin sitten tulee taas lisää sotia, vaikka nyt onkin vähän taukoa. Itse ennustan että sotia tulee lisää etekin Venäjän lähialueilla kaukoidässä.

        Mutta tämä ei johdu "jumalallisesta" syystä vaan että Venäjän heikentyminen pitkitetyn sodan seurauksena johtaa siihen, että vähemmistökansallisuudet haluavat irti Venäjän otteesta. Tästähän esimerkkinä oli aikanaan tsetseenit. Näitä on lukuisia muitakin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_aluejako


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henkimaailman kanssa tekemisissä olevat selvänäkijät yms. ennustelijat antavat aikoja mielellään, mutta usein erehtyvät, koska he ovat vääriä profeettoja. Jumala taas ei yleensä kerro tarkkoja aikoja, koska hänen aikataulunsa voivat myös joustaa ja muuttua, eli asioita voidaan myös pidätellä tai nopeuttaa jonkun verran.

        Ja kerroppa nyt sitten, miten Raamatun "epätarkat" ennustukset esim. lisääntyvistä sodista ja Messias-ennustuksista ovat olleet höpöhöpöä...?

        Ihan kuule siksi että ne eivät ole toteutuneet. Kerro nyt mulle yksikin tarkka ennustus joka on toteutunut? Kuten sanottu vaikka mistä kohtaa raamattua löytyy tieto siitä, että ensimmäinen maailmansota käydään vuosina 1914 - 1918 ja toinen 1939 - 1945? Missä kohtaa raamattua puhutaan Hirosiman tuhosta?

        Tai 11/9 iskusta? Missä kerrotaan Afrikan vapautumisesta siirtomaahallinnon alaisuudesta 1960-luvun alussa? Missä kohtaa kerrotaan Kolumbuksen reissusta Amerikkaan? Puhumattakaan siitä että viikingit tekivät saman tempun jo 500 vuotta aikaisemmin? Missä on maininta tapanipäivän tsunamista?

        Joku epämääräinen viitaus tulevasta tuhosta ei osu kohdalleen sitten ollenkaan. Sillä on yhtä vähän todistusvoimaa kuin K-kaupan muovipussilla.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin kuin mitä ennustuksia raamatussa on muka toteunut? Miksi raamatussa ei esim missään puhuta ensimmäisestä tai toisesta maailmansodasta? Luulisi nyt että moiset koko maailmaa ravisuttaneet tapahtumat olisi ennustettu. Kuten myös vaikka Hirosiman atomipommi. Mutta eipä löydy...

        Vanhassa Testamentissa profetioitiin kaikkein tärkeimmistä asioista, eli Jeesuksen syntymisestä ihmiseksi ja hänen paluustaan kuninkaana. Syntymistä ja kuolemaa koskevat profetiat kaikki toteutuivat. Ilmestyskirjan profetiat ovat toteutumassa. Israelin valtion uudelleen syntyminen 1948 oli lähtölaskennan alku; se sukupolvi, joka näki sen, tulee näkemään myös Jeesuksen paluun. Tällä hetkellä on vielä paljon ihmisiä, jotka syntyivät ennen 1948.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmansotia ei ole nimetty Raamatussa I:ksi ja II:si, vaan sodat on siellä ennustettu sanoilla 'kansa nousee kansaa vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan' jne.

        En ala arvailemaan viimeisen sodan alkamisajankohtaa, koska en ole raamatunpettaja. Mutta sota liittyy Raamatun mainitsemaan Googin ja Magogiin, jotka käsittääkseni aloittavat sodan.

        Ilm. 16:16
        Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

        Raamattu on kerrottu Jumalan oman kansan, juutalaisten näkökulmasta. Me muut olemme pakanakansoja. Me uskovat olemme kristittyjä, olimmepa sitten juutalaista tai pakanallista syntyperää.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ihan kuule siksi että ne eivät ole toteutuneet. Kerro nyt mulle yksikin tarkka ennustus joka on toteutunut? Kuten sanottu vaikka mistä kohtaa raamattua löytyy tieto siitä, että ensimmäinen maailmansota käydään vuosina 1914 - 1918 ja toinen 1939 - 1945? Missä kohtaa raamattua puhutaan Hirosiman tuhosta?

        Tai 11/9 iskusta? Missä kerrotaan Afrikan vapautumisesta siirtomaahallinnon alaisuudesta 1960-luvun alussa? Missä kohtaa kerrotaan Kolumbuksen reissusta Amerikkaan? Puhumattakaan siitä että viikingit tekivät saman tempun jo 500 vuotta aikaisemmin? Missä on maininta tapanipäivän tsunamista?

        Joku epämääräinen viitaus tulevasta tuhosta ei osu kohdalleen sitten ollenkaan. Sillä on yhtä vähän todistusvoimaa kuin K-kaupan muovipussilla.

        Sinä lirität kengillesi jo nyt ja kun maailmasota puhkeaa, jos olet silloin vielä elossa, lirität vielä enempi.

        Kuten sinulle on jo moneen kertaan mainittu, niin Raamatussa lukevat LÄHINNÄ vain ne asiat, jotka ovat oleellisia Jumalan ja pelastuksen tuntemisen ja löytämisen kannalta tai muuten oleellisia. Jo yksistään Jeesuksesta sanotaan Raamatussa, että "on paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, koko maailmaan eivät mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä lirität kengillesi jo nyt ja kun maailmasota puhkeaa, jos olet silloin vielä elossa, lirität vielä enempi.

        Kuten sinulle on jo moneen kertaan mainittu, niin Raamatussa lukevat LÄHINNÄ vain ne asiat, jotka ovat oleellisia Jumalan ja pelastuksen tuntemisen ja löytämisen kannalta tai muuten oleellisia. Jo yksistään Jeesuksesta sanotaan Raamatussa, että "on paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, koko maailmaan eivät mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa".

        Sinulle vastattiin jo, mitä Raamatusta on toteutunut. Jo 1. Moos. 3 luvusta alkaen on Raamattu ennustanut oikein.luvussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä lirität kengillesi jo nyt ja kun maailmasota puhkeaa, jos olet silloin vielä elossa, lirität vielä enempi.

        Kuten sinulle on jo moneen kertaan mainittu, niin Raamatussa lukevat LÄHINNÄ vain ne asiat, jotka ovat oleellisia Jumalan ja pelastuksen tuntemisen ja löytämisen kannalta tai muuten oleellisia. Jo yksistään Jeesuksesta sanotaan Raamatussa, että "on paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin, koko maailmaan eivät mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa".

        Koeta nyt tajuta että minä en usko sinun jumalaasi sitten tavuakaan. Meneekö jakeluun? Miksi ihmeessä minun pitäisi rakentaa elämäni jonkun 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltasta joidenkin vuohipaimenten rustaamaan opukseen?

        Ei se vain mene niin. Mutta eipä silti, kyllähän te hihhulit olette kovasti huvittavaa porukkaa. Tämä on todella tahattoman komiikan ehtymätön luonnonvara tämä palsta. Täältä saa hyvät naurut kun te pokerina puhutte tempauksesta ja vastaavasta.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin että sinuako nyt sitten niin kauheasti tässä nyt "vainotaan"? Jos minä sanon että en usko jumalaasi, niin sinusta tämä on heti vainoa? Ynnä kerro nyt sinäkin että missä historiallisessa valtiossa sinä haluaisit asua, jossa sinua olisi "vainottu" vähemmän kuin nyt näissä nykyisissä länsivaltioissa, joissa on sananvapaus ja oikeusvaltio?

        Tämä teidän "ennustus" vainon jatkuvasta lisääntymisestä ei pidä paikkaansa ollenkaan. Sitä mukaan kun demokratia ja sananvapaus on lisääntynyt, niin sitä mukaan teidän "vaino" on vähentynyt. Nykyisissä länsimaissa teitä ei vainoa enää kukaan. Eli on käynyt juuri päinvastoin kuin te väitätte ja profetianne ennustaa.

        Kyllä monissa maissa vainotaan kristittyjä, esim. Kiinassa. Pakistan on myös paha valtio kristitylle, siellä on vainoa. Jos muslimi ottaa Jeesuksen vastaan, alkaa kyllä vaino tätä entistä muslimia kohtaan. Monet ovat menettäneet henkensä sen tähden.

        Minä en ole kokenut Suomessa vainoa itseäni kohtaan. Olen saanut olla rauhassa. Jos joku on eri mieltä, en koe sitä vainoksi. On joku täällä palstalla sanonut minua ääliöksi, mutta ei se satuta. Eihän haukku haavaa te, vaikka joskus se kirpaisee.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Koeta nyt tajuta että minä en usko sinun jumalaasi sitten tavuakaan. Meneekö jakeluun? Miksi ihmeessä minun pitäisi rakentaa elämäni jonkun 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltasta joidenkin vuohipaimenten rustaamaan opukseen?

        Ei se vain mene niin. Mutta eipä silti, kyllähän te hihhulit olette kovasti huvittavaa porukkaa. Tämä on todella tahattoman komiikan ehtymätön luonnonvara tämä palsta. Täältä saa hyvät naurut kun te pokerina puhutte tempauksesta ja vastaavasta.

        >> Miksi ihmeessä minun pitäisi rakentaa elämäni jonkun 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltasta joidenkin vuohipaimenten rustaamaan opukseen? <<

        Tarkoittaako tämä, että kunnioitat kuitenkin Vanhaa Testamenttia, joka kirjoitettiin jo 1500-400 ennen Kristusta? Se on kyllä ihan hyvä alku, koska VTssakin on sentään n. 450 ennustusta Messiaasta, joka sitten tuli Uuden Testamentin aikaan.

        UT ei muuten ole vuohipaimenten rustaama, vaan Jeesuksen seuraajien kirjoittama, joista ei tietääkseni kukaan ollut vuohipaimen.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ompas "hieno" ennustus. Että ihan kansat nousevat kansaa vastaan. Jokainen joka osaa edes historian alkeet tietää, että sotia on aina ollut ja tulee - valitettavasti - olemaan. Olenko minä nyt sitten jumala kun osaan ennustaa näin?

        Kuitenkin on myös historiallinen fakta, että sitä mukaan kun demokratia lisääntyy, niin sitä mukaan myös sodat vähenevät. Kansan enemmistö ei nimittäin koskaan halua sotaa. Hyvä esimerkki tästä on Suomen Talvisota.

        Suomeen ei hyökkännyt Neuvostoliitto, eikä Venäjä eikä edes venäläiset. Suomeen hyökkäsi diktaattori Stalin, joka tuolla sodalla haluasi varmistaa Leningradin turvallisuuden kun sota toista diktaattoria, Hitleriä vastaan alkaisi.

        Ensimmäisen maailmansodan jälkeen ihmiset sanoivat, ettei koskaan enää sotaa. Ei mennyt montaa vuosikymmentä, kun taasen pommit lauloivat kuolemaa vihollisille. Nyt Euroopassa oli monta vuosikymmentä rauhan aikaa, mutta taas alkoivat kuolinkellot soida Euroopassa.

        Muualla on ollut sotia. Ei taida olla montaakaan vuosikymmentä rauhan aikaa näiden kahdentuhannen vuoden aikana tämän maapallon pinnalla. Aina jossain tykit ovat tappaneet ihmisiä.

        Jos suurin osa ihmisistä ei halua sotaa, miksi niitä sotia on. Eikö ne 90 prosenttia rauhaa rakastavista ihmisistä voisi laittaa sotaa haluavat ojennukseen. Putin haluaa sotaa, miksi venäläiset eivät mene vastarintaan. Miksi he menevät kuin lampaat johtajansa käskyn mukaan. Jos Venäjän kansasta pieni osa haluaa sotaa, eikö enemmistö voisi nousta sotaa haluavia vastaan.


      • Monkki kirjoitti:

        Kyllä monissa maissa vainotaan kristittyjä, esim. Kiinassa. Pakistan on myös paha valtio kristitylle, siellä on vainoa. Jos muslimi ottaa Jeesuksen vastaan, alkaa kyllä vaino tätä entistä muslimia kohtaan. Monet ovat menettäneet henkensä sen tähden.

        Minä en ole kokenut Suomessa vainoa itseäni kohtaan. Olen saanut olla rauhassa. Jos joku on eri mieltä, en koe sitä vainoksi. On joku täällä palstalla sanonut minua ääliöksi, mutta ei se satuta. Eihän haukku haavaa te, vaikka joskus se kirpaisee.

        Edelleen tielle hihhuleille pitää opettaa ihan peruskoulun yhteiskuntaopin perusasioita. Ensinnäkin Kiina ja arabimaat joihin viittaat eivät ole demokratioita. Niissä ei ole sananvapautta eikä oikeusvaltioperiaate toteudu. Koeta nyt tajuta edes tämä. Yhdessäkään demokraattisessa valtiossa ei vainota uskovia. Meneekö tämä jakeluun?

        PS. Miksi muuten unohdit mainita, että Kiinassa ei suurin kommunistisen puolueen vainoama uskonnollinen ryhmä ei suinkaan ole kristityt, vaan islamiin uskovat uiguurit.

        https://www.is.fi/urheilu/art-2000008626872.html


      • Monkki kirjoitti:

        Ensimmäisen maailmansodan jälkeen ihmiset sanoivat, ettei koskaan enää sotaa. Ei mennyt montaa vuosikymmentä, kun taasen pommit lauloivat kuolemaa vihollisille. Nyt Euroopassa oli monta vuosikymmentä rauhan aikaa, mutta taas alkoivat kuolinkellot soida Euroopassa.

        Muualla on ollut sotia. Ei taida olla montaakaan vuosikymmentä rauhan aikaa näiden kahdentuhannen vuoden aikana tämän maapallon pinnalla. Aina jossain tykit ovat tappaneet ihmisiä.

        Jos suurin osa ihmisistä ei halua sotaa, miksi niitä sotia on. Eikö ne 90 prosenttia rauhaa rakastavista ihmisistä voisi laittaa sotaa haluavat ojennukseen. Putin haluaa sotaa, miksi venäläiset eivät mene vastarintaan. Miksi he menevät kuin lampaat johtajansa käskyn mukaan. Jos Venäjän kansasta pieni osa haluaa sotaa, eikö enemmistö voisi nousta sotaa haluavia vastaan.

        Yksi konekivääri on enemmistö sataa mielenosoittajaa vastaan.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Edelleen tielle hihhuleille pitää opettaa ihan peruskoulun yhteiskuntaopin perusasioita. Ensinnäkin Kiina ja arabimaat joihin viittaat eivät ole demokratioita. Niissä ei ole sananvapautta eikä oikeusvaltioperiaate toteudu. Koeta nyt tajuta edes tämä. Yhdessäkään demokraattisessa valtiossa ei vainota uskovia. Meneekö tämä jakeluun?

        PS. Miksi muuten unohdit mainita, että Kiinassa ei suurin kommunistisen puolueen vainoama uskonnollinen ryhmä ei suinkaan ole kristityt, vaan islamiin uskovat uiguurit.

        https://www.is.fi/urheilu/art-2000008626872.html

        >> Yhdessäkään demokraattisessa valtiossa ei vainota uskovia. Meneekö tämä jakeluun? <<

        Ei, koska Suomessa vainotaan Räsästä. Ja koska esim. Kongon demokraattisessa tasavallassa on vainottuja kristittyjä.

        https://opendoors.fi/maa/kongon-demokraattinen-tasavalta/

        Joka 9. kristitty kokee vakavaa vainoa. Yhteensä 245 miljoonaa kristittyä kärsii vakavasta vainosta. Luku on suurempi kuin koskaan aiemmin.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Koeta nyt tajuta että minä en usko sinun jumalaasi sitten tavuakaan. Meneekö jakeluun? Miksi ihmeessä minun pitäisi rakentaa elämäni jonkun 2000 vuotta sitten hiekka-aavikolla teltasta joidenkin vuohipaimenten rustaamaan opukseen?

        Ei se vain mene niin. Mutta eipä silti, kyllähän te hihhulit olette kovasti huvittavaa porukkaa. Tämä on todella tahattoman komiikan ehtymätön luonnonvara tämä palsta. Täältä saa hyvät naurut kun te pokerina puhutte tempauksesta ja vastaavasta.

        Ei kukaan voi pakottaa sinua uskomaan. Jokaisella on kuitenkin oikeus kertoa, mihin uskoo ja mihin ei usko. Lapset uskovat joulupukkiin, toiset uskovat Allahiin, toiset taas Buddaan. Joku uskoo, että maa on litteä kuin pannukakku, joku taas siihen, että hän on apinan sukulainen. Ihminen voi uskoa ihan vapaasti mihin haluaa.

        Minä uskon Jeesukseen, joka eli täällä maapallolla ja kuoli ristillä meidän syntiemme tähden. Johannes sanoi, kun näki Jeesuksen: "Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin."

        Ennen kuin tulin uskoon, mieleeni tulivat sanat: "Rauhan minä annan, minun rauhani." Ihmettelin, minkä tähden sellaista ajattelin. Se sattui monta kertaa. Kun annoin elämäni Jeesukselle, sen jälkeen ymmärsin, minkä takia ne sanat tulivat mieleeni. Minä silloin harkitsin itsemurhaa, ajattelin, että ajan pyörällä auton alle. Mutta en voinutkaan tehdä sitä, koska ajattelin auton kuskia, joka joutuisi kärsimään, jos olisi ajanut minut kuoliaaksi. Mutta itsemurha ajatukset olivat mielessäni. Jeesus antoi minulle elämän, jota on hyvä elää. Minä, joka aikaisemmin etsin kuolemaa, iloitsen siitä, että saan elää.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Yksi konekivääri on enemmistö sataa mielenosoittajaa vastaan.

        Mutta, jos niitä mielenosoittajia olisikin miljoona tai kaksi.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Edelleen tielle hihhuleille pitää opettaa ihan peruskoulun yhteiskuntaopin perusasioita. Ensinnäkin Kiina ja arabimaat joihin viittaat eivät ole demokratioita. Niissä ei ole sananvapautta eikä oikeusvaltioperiaate toteudu. Koeta nyt tajuta edes tämä. Yhdessäkään demokraattisessa valtiossa ei vainota uskovia. Meneekö tämä jakeluun?

        PS. Miksi muuten unohdit mainita, että Kiinassa ei suurin kommunistisen puolueen vainoama uskonnollinen ryhmä ei suinkaan ole kristityt, vaan islamiin uskovat uiguurit.

        https://www.is.fi/urheilu/art-2000008626872.html

        No en huomannut, että tarkoitit demokraattisia valtioita. Mutta otin myös huomioon sen, ettei minua ole vainottu täällä Suomessa. Paitsi, että sinä haukut minua hihhuliksi. Minä en halua haukkua sinua miksikään, koska minusta on tyhmää haukkua ihmisiä. Minusta olisi mukavampaa keskustella, vaikka oltaisiin eri mieltä asioista.

        Haukkumista saa kyllä kuulla. Mutta eihän haukku haavaa tee, vaikka välillä kirpaisee.


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Edelleen tielle hihhuleille pitää opettaa ihan peruskoulun yhteiskuntaopin perusasioita. Ensinnäkin Kiina ja arabimaat joihin viittaat eivät ole demokratioita. Niissä ei ole sananvapautta eikä oikeusvaltioperiaate toteudu. Koeta nyt tajuta edes tämä. Yhdessäkään demokraattisessa valtiossa ei vainota uskovia. Meneekö tämä jakeluun?

        PS. Miksi muuten unohdit mainita, että Kiinassa ei suurin kommunistisen puolueen vainoama uskonnollinen ryhmä ei suinkaan ole kristityt, vaan islamiin uskovat uiguurit.

        https://www.is.fi/urheilu/art-2000008626872.html

        Minä yritin miettiä, mutta minulla ei ole ollut yhteiskuntaopin tunteja. Mutta minä olenkin käynyt kansa- ja oppikoulua. Kouluajajoilta en muista, että oltaisiin puhuttu uiguureista, voi olla, että opettaja on jotain maininnut sivulauseessa. Nyt olen kuullut ja lukenut niistä ja olen todella vihainen siitä, miten Kiina kohtelee niitä. Menen aina heikomman puolelle vahvempaa vastaan.

        Kaikki ei ole tule mieleen, kun ajatuksissa on joku asia. Toinen asia, vaikka olisi tärkeäkin, voi unohtua. Meikäläisellä alkaa ikääkin olla jo sen verran, että välillä ei muista ottaa huomioon kaikkia asioita, vaan suuntaa katseensa yhteen seikkaan.


    • Anonyymi

      Se on vaikea laji tuo tulevaisuuden ennustaminen mutta ennustaisin kuitenkin, että todennäköisesti maa järisee vielä Mexikossa ja muuallakin.

      Samalla todennäköisyydellä siirtäisin Jeesuksen tulemisen eli maailmanlopun maalia ainakin 2-3 vuoden päähän, ehkä kauemmaksikin.

      • Että siis jeesuksesi tulee vuonna 2025 - 2026?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Että siis jeesuksesi tulee vuonna 2025 - 2026?

        Niin, tai myöhemmin.
        Mutta näin ateistina antamani ennustuksen todennäköinen toteutuminen tulee asettaa sen uskottavuuden kontekstiin, paitsi todennäköisesti tulevien maanjäristysten osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tai myöhemmin.
        Mutta näin ateistina antamani ennustuksen todennäköinen toteutuminen tulee asettaa sen uskottavuuden kontekstiin, paitsi todennäköisesti tulevien maanjäristysten osalta.

        Ajanlasku valehtelee n. 4 vuotta. Jeesus syntyi jo n. 4 eKr.

        Joidenkin mukaan, kun n. 2000 vuotta on kulunut, Jeesus palaa. Se on viimeinen sukupolvi, joka näkee Israelin valtion syntymisen. Ja Israel on jo syntynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajanlasku valehtelee n. 4 vuotta. Jeesus syntyi jo n. 4 eKr.

        Joidenkin mukaan, kun n. 2000 vuotta on kulunut, Jeesus palaa. Se on viimeinen sukupolvi, joka näkee Israelin valtion syntymisen. Ja Israel on jo syntynyt.

        Eli siis "joidenkin mukaan". Ja tämä "joidenkin" käsittää 5-6 hihhulia joista pari kolme on aina "laataamossa"....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Eli siis "joidenkin mukaan". Ja tämä "joidenkin" käsittää 5-6 hihhulia joista pari kolme on aina "laataamossa"....

        Joidenkin mukaan, koska ajat ovat noin-aikoja ja tulkintoja asioista löytyy erilaisia.

        Raamattu itse sanoo muun muassa, että "oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken (siis sen, minkä Jeesus edellä kertoi tässä Matt. 24. luvussa), tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä (hänen mainitsemansa siat) tapahtuvat." Ja Matteus 24:stä laitettiin jo asioita, joiden toteutumista tulee seurata.

        Viikunapuu Raamatussa viittaa myös Israeliin ja tapahtumat siellä toimivat suurimpana ennusmerkkinä siitä, missä kohtaa suunnilleen mennään profetioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin mukaan, koska ajat ovat noin-aikoja ja tulkintoja asioista löytyy erilaisia.

        Raamattu itse sanoo muun muassa, että "oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken (siis sen, minkä Jeesus edellä kertoi tässä Matt. 24. luvussa), tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä (hänen mainitsemansa siat) tapahtuvat." Ja Matteus 24:stä laitettiin jo asioita, joiden toteutumista tulee seurata.

        Viikunapuu Raamatussa viittaa myös Israeliin ja tapahtumat siellä toimivat suurimpana ennusmerkkinä siitä, missä kohtaa suunnilleen mennään profetioissa.

        "siat" - siis asiat, piti kirjoittaa 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin mukaan, koska ajat ovat noin-aikoja ja tulkintoja asioista löytyy erilaisia.

        Raamattu itse sanoo muun muassa, että "oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken (siis sen, minkä Jeesus edellä kertoi tässä Matt. 24. luvussa), tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä (hänen mainitsemansa siat) tapahtuvat." Ja Matteus 24:stä laitettiin jo asioita, joiden toteutumista tulee seurata.

        Viikunapuu Raamatussa viittaa myös Israeliin ja tapahtumat siellä toimivat suurimpana ennusmerkkinä siitä, missä kohtaa suunnilleen mennään profetioissa.

        Höpö höpö höö...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Höpö höpö höö...

        Perustele höpöväitteesi.


      • Anonyymi

        Kyllä sen saa siirtää varmasti vieläkin kauemmaksi. Ja toivottavasti onkin vielä aikaa enempi kuin muutama vuosi, sehän olisi kaikkien hyödyksi, erityisesti pelastumattomien.

        Valtaan uudelleen noussut Netanyahu ei kannata kahden valtion mallia ja Raamatun mukaan maa jaetaan vastoin Jumalan tahtoa. Rauhanhan saa aikaan antikristus, joten myös antikristuksen tulo siis lykkäänty Netanyahun myötä, ellei sitten löydy jotain Netanyahulle sopivaa rauhan mallia.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Höpö höpö höö...

        PERUSTELU?


      • Anonyymi kirjoitti:

        PERUSTELU?

        No ne perustelut voit lukea ihan omasta kirjoitusestasi. Ei kukaan täyspäinen aikuinen usko moista roskaa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No ne perustelut voit lukea ihan omasta kirjoitusestasi. Ei kukaan täyspäinen aikuinen usko moista roskaa.

        Ei näillä koskaan perusteluja ole - - höpöhöpö- tokaisu on tehokeino tilanteissa missä argumentteja ei ole.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No ne perustelut voit lukea ihan omasta kirjoitusestasi. Ei kukaan täyspäinen aikuinen usko moista roskaa.

        >> Ei kukaan täyspäinen aikuinen usko moista roskaa. <<

        Onko maiden johdosssa ja tieteessä ym. umpihulluja? Koska uskovia on ja on ollut joka alalla, Suomen johdossakin.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Eli siis "joidenkin mukaan". Ja tämä "joidenkin" käsittää 5-6 hihhulia joista pari kolme on aina "laataamossa"....

        Empiirisen elämänkokemukseni mukaan näillä joillakin on ollut aina varma tieto merkkien täyttymisestä ja Jeesuksen (maailmanlopun) tulemisesta, noin 2-3 vuoden sisään.

        Vuodesta, vuosikymmenestä toiseen ja sama maalin siirtäminen 2-3 vuoden päähän näyttäisi edelleen jatkuvan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Empiirisen elämänkokemukseni mukaan näillä joillakin on ollut aina varma tieto merkkien täyttymisestä ja Jeesuksen (maailmanlopun) tulemisesta, noin 2-3 vuoden sisään.

        Vuodesta, vuosikymmenestä toiseen ja sama maalin siirtäminen 2-3 vuoden päähän näyttäisi edelleen jatkuvan ?

        Synnytystuskat kuvaavat asiaa aika hyvin. Synnytystuskatkin helpottavat välillä, sitten taas näyttää siltä, että nyt se tapahtuu - muttatuleekin tauko poltoissa, ja jälleeen uudet poltot sen jälkeen jne.

        Merkkejä Jeesus kehotti seuraamaaan ja vertasi niitä juurikin synnytystuskiin. Siksi uskovat intoutuvat, kun jotain tapahtuu, koska ikinä ei voi tietää, milloin on menossa se viimeinen poltto ja itse synnytys alkaa.


    • Anonyymi

      Maali ja digitaalilaki pelastaa lapsen mielen loppukonsertista
      Astoarpfurious

    • Anonyymi

      Israel on hyvä "aikain merkki". Kuka olisi uskonut muutama vuosikymmen sitten, että israelin kansa olisi vielä olemassa ja takaisin maillansa, kuten profeetat ennustivat.

      Raamattua tuntematon voi väittää, ettei tuossa ole mitään ihmeellistä, mutta profetioita tunteva löytää monta osumaa. Lopun aikonen ennustuksiin kuuluu monta kosmisen mittakaavan ilmiötä, jotka vielä odottavat toteutumistaan.

      Wilkersonin "Näky"-kirjassa on kuvailtu länsimaisen yhteiskunnan muuttumista jälkikristilliseksi. Hyvin tuntuu toteutuneen. Elämme jännittäviä aikoja.

      Terv.serious

    • Anonyymi

      Ei Hän niin tule, että sinulle ilmoitettaisiin ja sinut vakuutettaisiin ajalla ja paikalla. Usko pois. Ei tule.

    • Anonyymi

      Kyllä Raamatussa on ennustuksia, jotka ovat toteutuneet, kuten Jeesuksen sanoma, että ensimmäisiksi itseään luulevat, tulevatkin viimeisiksi.

      Jeesus ei käskenyt julistaa Paavalin syntien valtakuntaa Jahve-jumalalla ja itseään teurastettuna uhrulampaana, jonka vastustamisesta tapettiin, vaan taivasten valtakunnan tulemista hyvällä isä Jumalalla.

      • Jaha. Miten tämä ennustus, että "viimeisimmät tulevatkin ensimmäisinä" toteutuu noin käytännössä vaikka työhaussa? Sinäkö palkaisit firmaasi täydellisen tomppelin vain siksi että hän on hakijajonossa kaikkein viimeisin?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jaha. Miten tämä ennustus, että "viimeisimmät tulevatkin ensimmäisinä" toteutuu noin käytännössä vaikka työhaussa? Sinäkö palkaisit firmaasi täydellisen tomppelin vain siksi että hän on hakijajonossa kaikkein viimeisin?

        On se kyllä surkuhupaisaa, kun koitat Raamattua kritisoida, vaikket edes tajua, mitä asioilla edes tarkoitetaan. Ja sitten menet ja uskot tätä Jahve-Jumala jankkaajaa, joka käy palstoilla kirjoittelemassa joka väliin jotain omaa oppikäsityksiään.

        "Viimeiset tulevat ensimmäiseksi" toteutuu, kun on tilipäivä eli tuomiopäivä ja kukin saa ansioittensa mukaan. Silloin ne, joita tässä ajassa on poljettu, sorrettu ja jätetty viimeiseksi, mutta jotka ovat silti olleet uskollisia Jumalalle, korotetaan, ja ne polkijat alennetaan.


      • Anonyymi

        "Kyllä Raamatussa on ennustuksia, jotka ovat toteutuneet, kuten Jeesuksen sanoma, että ensimmäisiksi itseään luulevat, tulevatkin viimeisiksi."

        Jo nyt toteutuneita ennustuksia on jo kymmeniä ja täytyy vielä todeta että KAIKKI Jumalan inspiroimat profetiat toteuvat ennenpitkää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä Raamatussa on ennustuksia, jotka ovat toteutuneet, kuten Jeesuksen sanoma, että ensimmäisiksi itseään luulevat, tulevatkin viimeisiksi."

        Jo nyt toteutuneita ennustuksia on jo kymmeniä ja täytyy vielä todeta että KAIKKI Jumalan inspiroimat profetiat toteuvat ennenpitkää.

        Niin kuin mitä ennustuksia nyt on toteutunut? Saat ihan luetella jos niitä sinusta on kymmeniä. Plus vielä muista maita seuraavat kolme jotka toteutuvat...


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Niin kuin mitä ennustuksia nyt on toteutunut? Saat ihan luetella jos niitä sinusta on kymmeniä. Plus vielä muista maita seuraavat kolme jotka toteutuvat...

        Toteutuneita ovat kaikki Messias-profetiat eli Jeesuksesta kertovat profetiat. Vedenpaisumus. Juutalaista kansaa koskevat profetiat; pakkosiirrot, valtion perustaminen, paluumuutto ym. Uskovien vainoaminen, oikeuteen vetäminen ja tappaminen. Ilmastonmuutos. Levottomuudet, katastrofit ja sodat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toteutuneita ovat kaikki Messias-profetiat eli Jeesuksesta kertovat profetiat. Vedenpaisumus. Juutalaista kansaa koskevat profetiat; pakkosiirrot, valtion perustaminen, paluumuutto ym. Uskovien vainoaminen, oikeuteen vetäminen ja tappaminen. Ilmastonmuutos. Levottomuudet, katastrofit ja sodat.

        Oliko myös ennustettu, että tulevaisuudessa Jeesusta palvotaan ristille kirottuna Jumalana Saatanalle uhrilahjaksi, ettei itse tarvitse vastata pahoista teoistaan?


    • Nyt ainakin uutisoitiin Suomessa , että historian alhaisimmat liikennekuolemat mikäli nyt tänään melko suuri määriä ihmisiä, eli siinä mielessä näyttäisi melko hyvältä.

      Maanjäristyksiä ei oikeastaan enää ennusteta vaan sehän on ihan oma tieteenlajinsa joka perustuu tarkkoihin mittauksiin. On tietenkin selvää , ettei joka piskuista kolkkaa jatkuvasti mittailla ja niin voi tapahtua suuriakin järistyksiä alueilla jotka eivät oikeastaan kiinnosta. Ne mannerlaattojen yhtymäkohdat joihin oikeastaan tutkijat todennäköisesti odottavat suuria järistyksiä ovat tarkassa seurannassa. Se tuskin kuitenkaan kaikkia ihmisiä pelastaa koska typeryyttään ihminen on rakentanut valtavia kaupunkeja juuri noihin kohtiin mutta kaikella on hintansa myös typeryydellä.

      Jos ajatellaan Jeesuksen paluuta niin siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole jonkun marginaaliväestön naimiset vaan se, ettei edes hän omia ohjeita ole noudatettu jossa käski tai kehotti kuinka vaan kukakin haluaa ymmärtää huolehtia heikommastaan ja jakamaan omastaan. Hänellä ratsastamista ja rahankeruuta vain saarnamiesten hienoihin taloihin ja omiin lentokoneisiin hän tuskin katsoo hyvällä eikä hyvä heilu heillekään jotka tietävät jonkun yksinäisen kenties vanhuksen mutta eivät edes poikkea katsomaan. Huutia on siis luvassa vähän jokaiselle.

      • "mikäli nyt tänään melko suuri määriä ihmisiä,"

        Piti olla , mikäli nyt tänään EI melko suuri määriä ihmisiä kuole tai huomena.


      • Anonyymi

        "Jos ajatellaan Jeesuksen paluuta niin siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole jonkun marginaaliväestön naimiset vaan se, ettei ..."

        Ei kai se ensimmäinen huoli ole Jeesuksella, mutta huoli kumminkin synnissä elävistä ihmisistä, kun Hän on meitäkin ohjeistanut myös näistä syntisistä huolehtimaan. Mehän olemme Jeesuksessa eli se mitä me, sitä Jeesus. Jeesus ohjaa ja käskyttää.

        Mutta päällisin puolin tilanne on se, että Hänen tulessaan kaikki alkaa olla myöhäistä katua eli se parannus olisi tehtävä NYT! - kun aikaa vielä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ajatellaan Jeesuksen paluuta niin siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole jonkun marginaaliväestön naimiset vaan se, ettei ..."

        Ei kai se ensimmäinen huoli ole Jeesuksella, mutta huoli kumminkin synnissä elävistä ihmisistä, kun Hän on meitäkin ohjeistanut myös näistä syntisistä huolehtimaan. Mehän olemme Jeesuksessa eli se mitä me, sitä Jeesus. Jeesus ohjaa ja käskyttää.

        Mutta päällisin puolin tilanne on se, että Hänen tulessaan kaikki alkaa olla myöhäistä katua eli se parannus olisi tehtävä NYT! - kun aikaa vielä on.

        Ihmiskunnalla tai ylipäätänsä ihmisten syntilista on niin paksu pinkka, ettei tuo homostelu sieltä edes suurimmalla osalla kurki. Selittelyt koetaan siis ihan muulla rintamalla kuin tuolla ja toisekseen eipä ne aitolaisten uusinta avioliitot tuon pyhempiä ole , tai ainakin niin sanoin Jeesus joka tosin ei sanonut homoista sanaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ajatellaan Jeesuksen paluuta niin siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole jonkun marginaaliväestön naimiset vaan se, ettei ..."

        Ei kai se ensimmäinen huoli ole Jeesuksella, mutta huoli kumminkin synnissä elävistä ihmisistä, kun Hän on meitäkin ohjeistanut myös näistä syntisistä huolehtimaan. Mehän olemme Jeesuksessa eli se mitä me, sitä Jeesus. Jeesus ohjaa ja käskyttää.

        Mutta päällisin puolin tilanne on se, että Hänen tulessaan kaikki alkaa olla myöhäistä katua eli se parannus olisi tehtävä NYT! - kun aikaa vielä on.

        >> Jos ajatellaan Jeesuksen paluuta niin siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole jonkun marginaaliväestön naimiset <<

        Jeesuksen palatessa ei kysellä enää synneistä, vaan tuomitaan niistä synneistä, mitä on siihen mennessä tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jos ajatellaan Jeesuksen paluuta niin siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole jonkun marginaaliväestön naimiset <<

        Jeesuksen palatessa ei kysellä enää synneistä, vaan tuomitaan niistä synneistä, mitä on siihen mennessä tehnyt.

        >> siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole <<

        Aika ison kruunun olet vetänyt päähäsi, jos jo ajatteletkin Jeesuksen puolesta ja ilmoittelet jotain asioita varmana hänen sijaisenaan. Eikös paavi ja muut isohattuiset harrastele samaa...?

        Raamattu kuitenkin opettaa, että siellä lukevat Jumalan ja Jeesuksen ajatukset eri asioista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole <<

        Aika ison kruunun olet vetänyt päähäsi, jos jo ajatteletkin Jeesuksen puolesta ja ilmoittelet jotain asioita varmana hänen sijaisenaan. Eikös paavi ja muut isohattuiset harrastele samaa...?

        Raamattu kuitenkin opettaa, että siellä lukevat Jumalan ja Jeesuksen ajatukset eri asioista.

        No sitä suuremmalla syyllä en usko Jeesukselta kovin irtoavan intressiä lahkojen homovastaiselle "sodalle" koska olisi luullut tuon sanoneen silloin aikoinaankin siitä oikein erikseen mutta ei niin , edes puolikasta sanaa. Monia muita huonoja hommia kyllä luettelee opetuksissaan kuten vaikkapa sen oikean aitonaimalan joka kovin huonosti kuitenkin tuntuu uponneet muka hänen vankimpiin seuraajiin. Siellä pokkana jopa kolmatta kierrosta selitellään pyhäksi d hurjimmat palstalaiset väläyttelivät tuossa surullisen kuuluisassa ketjussa kuinka asian jopa voi ikään kuin yksityisesti sopia tai tapauskohtaisesti :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ajatellaan Jeesuksen paluuta niin siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole jonkun marginaaliväestön naimiset vaan se, ettei ..."

        Ei kai se ensimmäinen huoli ole Jeesuksella, mutta huoli kumminkin synnissä elävistä ihmisistä, kun Hän on meitäkin ohjeistanut myös näistä syntisistä huolehtimaan. Mehän olemme Jeesuksessa eli se mitä me, sitä Jeesus. Jeesus ohjaa ja käskyttää.

        Mutta päällisin puolin tilanne on se, että Hänen tulessaan kaikki alkaa olla myöhäistä katua eli se parannus olisi tehtävä NYT! - kun aikaa vielä on.

        Jeesus ei julistanut synnin valtakuntaa, vaan taivasten valtakunta, ja tulee kuulemma uskontunnustuksen mukaan tuomitsemaan myös eläviä, eikä vain kuolleita?!


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No sitä suuremmalla syyllä en usko Jeesukselta kovin irtoavan intressiä lahkojen homovastaiselle "sodalle" koska olisi luullut tuon sanoneen silloin aikoinaankin siitä oikein erikseen mutta ei niin , edes puolikasta sanaa. Monia muita huonoja hommia kyllä luettelee opetuksissaan kuten vaikkapa sen oikean aitonaimalan joka kovin huonosti kuitenkin tuntuu uponneet muka hänen vankimpiin seuraajiin. Siellä pokkana jopa kolmatta kierrosta selitellään pyhäksi d hurjimmat palstalaiset väläyttelivät tuossa surullisen kuuluisassa ketjussa kuinka asian jopa voi ikään kuin yksityisesti sopia tai tapauskohtaisesti :D

        >> olisi luullut tuon sanoneen silloin aikoinaankin siitä oikein erikseen mutta ei niin , edes puolikasta sanaa <<

        Jeesus puhui ainoastaan miehen ja naisen välisestä avioliitosta, joten siinäpä se oli koko aihe tiivistettynä Jeesuksen suusta Mark. 10: 6-7 "Luomakunnan alusta Jumala on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa."

        Sorrut myös siihen virheeseen, että vain Jeesuksen vuorosanat Raamatussa osoittaisivat Jumalan tahdon. Mutta Raamattu on kokonaisuudessaan Jumalan tahdosta annettua ilmoitusta, ei ainoastaan ne sanat, mitkä Jeesus suoraan puhui jollekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> olisi luullut tuon sanoneen silloin aikoinaankin siitä oikein erikseen mutta ei niin , edes puolikasta sanaa <<

        Jeesus puhui ainoastaan miehen ja naisen välisestä avioliitosta, joten siinäpä se oli koko aihe tiivistettynä Jeesuksen suusta Mark. 10: 6-7 "Luomakunnan alusta Jumala on luonut heidät mieheksi ja naiseksi. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa."

        Sorrut myös siihen virheeseen, että vain Jeesuksen vuorosanat Raamatussa osoittaisivat Jumalan tahdon. Mutta Raamattu on kokonaisuudessaan Jumalan tahdosta annettua ilmoitusta, ei ainoastaan ne sanat, mitkä Jeesus suoraan puhui jollekin.

        Nytkö alkaa nämä kuuluisat laveat selitykset :d

        No mennään sinun säännöillä. Itse olen tosiaan ihka oikeassa aitoaviossa eli sopii silleen mutta selitäppä sellainen, että olevinaan aitouskovat selittävät jopa kolmatta avioliittoaan aidoksi "pyhäksi" vaikka ihan oikeasti tosiaan Jeesus nuo "tuomitsi" onko nyt siis ajateltava niin, että vaikka Jeesuksella kovasti ratsastatte, ette välitä hänen puheistaan yhtään mitään?

        Ja eikö muka Jeesuksen sanat olleet Jumalan tahto ? Missä vaiheessa kävikin niin, että Jeesus onkin pahainen poika joka puhuu läpiä isänsä nimissä ?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Nytkö alkaa nämä kuuluisat laveat selitykset :d

        No mennään sinun säännöillä. Itse olen tosiaan ihka oikeassa aitoaviossa eli sopii silleen mutta selitäppä sellainen, että olevinaan aitouskovat selittävät jopa kolmatta avioliittoaan aidoksi "pyhäksi" vaikka ihan oikeasti tosiaan Jeesus nuo "tuomitsi" onko nyt siis ajateltava niin, että vaikka Jeesuksella kovasti ratsastatte, ette välitä hänen puheistaan yhtään mitään?

        Ja eikö muka Jeesuksen sanat olleet Jumalan tahto ? Missä vaiheessa kävikin niin, että Jeesus onkin pahainen poika joka puhuu läpiä isänsä nimissä ?

        Juuri kerroin Jeesuksen sanat. Hänen mukaansa avioliitto on se, mikä luomisessa asetettiin eli miehen ja naisen välinen suhden on se oikea Jeesuksen mukaan. Ja sanoin, että muutkin kuin vain Jeesuksen sanat ovat Jumalan ilmoitusta. Eli tottakai Jeesuskin puhui Jumalan tahdon mukaan.

        Mitä tulee tuohon kolmeen avioliittoon, niin pitäisi tietää myös taustat. Eli onko leskeytynyt, onko toinen ollut uskoton, joka mahdollistaa uskovankin eron ottamisen jne. Ei sen perusteella vielä parane asiaa synniksi todeta, jos toinen kertoo menneensä naimisiin 3. kerran, jos ei muuta asiasta tiedä.

        Ja kuten aina, tästäkin asiasta on eri näkemyksiä. Jos joku asia Raamatussa on selitetty monimutkaisesti, niin avioeroasia.

        Ja sitten kun lisätään vielä Jumalan armo tähän eroyhtälöön, niin on mahdollista, että ero onkin saatu anteeksi, jos on sitä katunut aidosti. Jos kuitenkaan ei ole enää ollut mahdollista korjata liittoa palaamalla takaisin yhteen (jos vaikkaa ollaan jo avioiduttu jonkun muun kanssa tai toinen osapuoli on kuollut), niin aika erikoiselta tulkinnalta se silloin tuntuu, jos loppuikä pitäisi sitten yksin olla "mokansa" takia.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No sitä suuremmalla syyllä en usko Jeesukselta kovin irtoavan intressiä lahkojen homovastaiselle "sodalle" koska olisi luullut tuon sanoneen silloin aikoinaankin siitä oikein erikseen mutta ei niin , edes puolikasta sanaa. Monia muita huonoja hommia kyllä luettelee opetuksissaan kuten vaikkapa sen oikean aitonaimalan joka kovin huonosti kuitenkin tuntuu uponneet muka hänen vankimpiin seuraajiin. Siellä pokkana jopa kolmatta kierrosta selitellään pyhäksi d hurjimmat palstalaiset väläyttelivät tuossa surullisen kuuluisassa ketjussa kuinka asian jopa voi ikään kuin yksityisesti sopia tai tapauskohtaisesti :D

        >> en usko Jeesukselta kovin irtoavan intressiä <<

        Se nyt vaan ei ole ihmisten arvioista kiinni, mitkä Jeesuksen intressit ovat, vaan asiat riippuvat yksin siitä, mikä on Jumalan tahto ja säätämys. Sillä Jeesus sanoi tekevänsä Isän tahdon mukaan. Se on hänen intressinsä. Ja se tahto on kerrottu myös Raamatussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kerroin Jeesuksen sanat. Hänen mukaansa avioliitto on se, mikä luomisessa asetettiin eli miehen ja naisen välinen suhden on se oikea Jeesuksen mukaan. Ja sanoin, että muutkin kuin vain Jeesuksen sanat ovat Jumalan ilmoitusta. Eli tottakai Jeesuskin puhui Jumalan tahdon mukaan.

        Mitä tulee tuohon kolmeen avioliittoon, niin pitäisi tietää myös taustat. Eli onko leskeytynyt, onko toinen ollut uskoton, joka mahdollistaa uskovankin eron ottamisen jne. Ei sen perusteella vielä parane asiaa synniksi todeta, jos toinen kertoo menneensä naimisiin 3. kerran, jos ei muuta asiasta tiedä.

        Ja kuten aina, tästäkin asiasta on eri näkemyksiä. Jos joku asia Raamatussa on selitetty monimutkaisesti, niin avioeroasia.

        Ja sitten kun lisätään vielä Jumalan armo tähän eroyhtälöön, niin on mahdollista, että ero onkin saatu anteeksi, jos on sitä katunut aidosti. Jos kuitenkaan ei ole enää ollut mahdollista korjata liittoa palaamalla takaisin yhteen (jos vaikkaa ollaan jo avioiduttu jonkun muun kanssa tai toinen osapuoli on kuollut), niin aika erikoiselta tulkinnalta se silloin tuntuu, jos loppuikä pitäisi sitten yksin olla "mokansa" takia.

        Niinpä niin, ero onkin saatu anteeksi :D Hölynpölyä Raamatun mukaan.
        Eikä minua näissä keskusteluissa mikään muu naurata koska en tosiaan homo ole ja ihan tosiaan aitoakin aidompi avioliitto vaimon kanssa mutta se, että sellainen väki joilla itsellään on vähintäänkin kyseenalaiset nuo liitot (meilläpäin juosten kusten) nillittää jostain parin homon liitosta jotka ekaa kertaa asialla. No se on totta , että Jeesus ei avioliitto ohjeita antaessaan huomioinut homoja kuten muuten ei muutenkaan 😲mutta antoi kuitenkin avioliitto ohjeet miehelle ja naiselle ja huom ! Niissä ei sanota, että ne voi tapauskohtaisesti sopia ja jopa saada anteeksi. Pointtini siis on, että kun tästä avioliitto asiasta puhutaan niin pitää olla rehellinen , eikä yrittää pelittää sitä omaa synniltä lemuavaa pesää sen paremmaksi kuin muutkaan Raamatun vastaiset liitot. Mikä teitä oikeasti vaivaa ? Olevinaan olette synnin perään vaan kun se makaa samassa sängyssä niin johan alkaa selitys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> en usko Jeesukselta kovin irtoavan intressiä <<

        Se nyt vaan ei ole ihmisten arvioista kiinni, mitkä Jeesuksen intressit ovat, vaan asiat riippuvat yksin siitä, mikä on Jumalan tahto ja säätämys. Sillä Jeesus sanoi tekevänsä Isän tahdon mukaan. Se on hänen intressinsä. Ja se tahto on kerrottu myös Raamatussa.

        Siis tekevänsä isän tahdon mukaisesti? No hyvä. Sitten tämän tahdon mukaista on tappaa vihollisista kaikki imeväiset, viiltää raskaana olevien naisten vatsasta auki. Kas näin isä tahtoo:

        "Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."

        Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niinpä niin, ero onkin saatu anteeksi :D Hölynpölyä Raamatun mukaan.
        Eikä minua näissä keskusteluissa mikään muu naurata koska en tosiaan homo ole ja ihan tosiaan aitoakin aidompi avioliitto vaimon kanssa mutta se, että sellainen väki joilla itsellään on vähintäänkin kyseenalaiset nuo liitot (meilläpäin juosten kusten) nillittää jostain parin homon liitosta jotka ekaa kertaa asialla. No se on totta , että Jeesus ei avioliitto ohjeita antaessaan huomioinut homoja kuten muuten ei muutenkaan 😲mutta antoi kuitenkin avioliitto ohjeet miehelle ja naiselle ja huom ! Niissä ei sanota, että ne voi tapauskohtaisesti sopia ja jopa saada anteeksi. Pointtini siis on, että kun tästä avioliitto asiasta puhutaan niin pitää olla rehellinen , eikä yrittää pelittää sitä omaa synniltä lemuavaa pesää sen paremmaksi kuin muutkaan Raamatun vastaiset liitot. Mikä teitä oikeasti vaivaa ? Olevinaan olette synnin perään vaan kun se makaa samassa sängyssä niin johan alkaa selitys.

        Juuri näin se on tuon uskon mukaan . Kovaa kirjoitusta kyllä siinä monella lahkolaisella totinen paikka kun Raamatusta katsotaan 👍Hyvä kirjoittajalle, rehellinen pitää olla tosiaan kaikessa ei vain homostelun kauhistuksessa.


      • ”Jos ajatellaan Jeesuksen paluuta niin siitä olen varma, ettei hänen ensimmäinen huolensa ole jonkun marginaaliväestön naimiset vaan se, ettei edes hän omia ohjeita ole noudatettu jossa käski tai kehotti kuinka vaan kukakin haluaa ymmärtää huolehtia heikommastaan ja jakamaan omastaan.”

        Näin, sillä Jeesuksen pääpaino opetuksissa on juuri se, että ei toisille saa tehdä mitään väärää.

        ”Huutia on siis luvassa vähän jokaiselle.”

        Näin on
        Mark. 10:31 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."


    • Anonyymi

      Kyllä, kyllä uskovaisten maailmanloppu on ennustettu, kun Jeesus tulee tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleitakin.

    • Anonyymi

      On ennustettu uskontunnustuksen mukaan, että Jeesus tulee tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleitakin, joten hänen paluunsa tähän hetkeen tuntuu ilmiselvältä, kun uskovaisten valheet ovat paljastuneet hänen käyttämisestään uhrilampaana ristiin kirottuna Jumalana, että pelastuisivat tekemään sitä pahaa mitä vihaavat.

      Löytyy Paavalin Galatalaiskirje luku 3 ja jae 13 sekä Roomalaiskirje ja luku 7, josta syystä he perkasivat pois Jeesuksen julistamaksi käskemän taivasten valtakunnan - löytyy 1.Kor.5:7 sekä Matt.13:33.

      • Anonyymi

        Kaikki on aukottomasti todistettavissa Raamatusta. Myös heidän valheensa, millä he oikeuttavat itselleen tämän Jeesuksen uhraamisen teurastettuna uhrilampaana ja Jumalana itsensä puolesta perisynnillä ja väitteellä, että Jumala olisi kähminyt Saatanan kanssa paratiisissa.

        Ei kähminyt, vaan Luojajumalan sanoin ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi. Löytyy 1.Moos.3:22.

        Uskovaiset syöttävät teille aivan järkyttäviä valheita niin Jeesuksesta kuin Jumalastakin teille!

        Heidän on aika joutua teostaan vastuuseen toimiessaan Saatanan kätyreinä ja kyykäärmeen sikiöinä, Jeesuksen sanoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on aukottomasti todistettavissa Raamatusta. Myös heidän valheensa, millä he oikeuttavat itselleen tämän Jeesuksen uhraamisen teurastettuna uhrilampaana ja Jumalana itsensä puolesta perisynnillä ja väitteellä, että Jumala olisi kähminyt Saatanan kanssa paratiisissa.

        Ei kähminyt, vaan Luojajumalan sanoin ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi. Löytyy 1.Moos.3:22.

        Uskovaiset syöttävät teille aivan järkyttäviä valheita niin Jeesuksesta kuin Jumalastakin teille!

        Heidän on aika joutua teostaan vastuuseen toimiessaan Saatanan kätyreinä ja kyykäärmeen sikiöinä, Jeesuksen sanoin.

        Ja Jumalan Sana ei valehtele. Näin uskovaiset ovat myös väittäneet teille. Nyt heidän on aika seistä itse myös tuon Jumalan Sanan takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Jumalan Sana ei valehtele. Näin uskovaiset ovat myös väittäneet teille. Nyt heidän on aika seistä itse myös tuon Jumalan Sanan takana.

        Ja siellä edellä uskovainen vouhka, että nyt äkkiä pitää tehdö parannus!

        Ensinmäkään Jeesus ei ole koskaan puhunut parannuksen tekemisestä, vaan alunperinkin mielenmuutoksen tekemisestä pois synnin ajattelemisesta.

        Ei syntiä pitänyt julistaa, vaan hänen sanoin hyviä asioita ja moraalia ja etiikkaa ja taivasten valtakunnan tulemista hyvällä Isä Jumalalla.

        Jumalalla ei ole helvettiä, se on Saatanalla ja jatkuva Saatanan synnin julistaminen ei ole taivasten valtakunnan julistamista, ei myöskään parannuksen tekemisen julistaminen, vaan de kaikki on Saatanan valtakunnan julistamista!

        Synti on Saatanan hyötysana, jolla tämä haluaa teiltä uhreja omaksi hyödykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siellä edellä uskovainen vouhka, että nyt äkkiä pitää tehdö parannus!

        Ensinmäkään Jeesus ei ole koskaan puhunut parannuksen tekemisestä, vaan alunperinkin mielenmuutoksen tekemisestä pois synnin ajattelemisesta.

        Ei syntiä pitänyt julistaa, vaan hänen sanoin hyviä asioita ja moraalia ja etiikkaa ja taivasten valtakunnan tulemista hyvällä Isä Jumalalla.

        Jumalalla ei ole helvettiä, se on Saatanalla ja jatkuva Saatanan synnin julistaminen ei ole taivasten valtakunnan julistamista, ei myöskään parannuksen tekemisen julistaminen, vaan de kaikki on Saatanan valtakunnan julistamista!

        Synti on Saatanan hyötysana, jolla tämä haluaa teiltä uhreja omaksi hyödykseen.

        Saatana haluaa uhreja omaksi hyödykseen, kuten Jeesuksen teurastettuna uhrilampaana tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus).

        Ainoa mikä auttaa, te ette Jeesuksen sanoin tulekaan nyt sokeiksi - kuten Jeesus sanoo, kun ensimmäisiksi itseään luulevat tulevatkin sokeiksi, kun muut saavat näkönsä, vaan myös te saatte nyt näön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana haluaa uhreja omaksi hyödykseen, kuten Jeesuksen teurastettuna uhrilampaana tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus).

        Ainoa mikä auttaa, te ette Jeesuksen sanoin tulekaan nyt sokeiksi - kuten Jeesus sanoo, kun ensimmäisiksi itseään luulevat tulevatkin sokeiksi, kun muut saavat näkönsä, vaan myös te saatte nyt näön.

        Se että te hyökkäätte minun kimppuun ja pilkkaatte minua, ei muuta Raamatun tekstiä, missä tämä tilanne on jo ennustettu niin evankeliumissa Jeesuksen sanoin kuin ilmestyskirjassakin - ennen kaikkea luvussa 12. Se on vain yritystä ampua viestintuoja, joka ajattelee vain teidän, uskovaisten, parasta tässä viimeisessä tuomioasiassa.


    • Anonyymi

      Ongelmahan on siinä että Salinin veljekset Virroilla kusettivat

    • Anonyymi

      Lukutaito riittää Matt:16:3-4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      178
      9404
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7228
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3645
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      105
      1428
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1293
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1188
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      931
    Aihe