Hei
Osaako kukaan sanoa oikeaa tietoa siitä, mikä vastuu osituksen jälkeen on kiinteistöstä, kun esille on tullut ongelma joka pitää korjata.
Onko toisella osapuolella mitään vastuuta tulevista kustannuksista esim 50% vai jääkö ne henkilölle joka jäi kiinteistöön?
Normaalisti kiinteistökaupassa myyjän vastuu on 5 vuotta esille tulevista virheistä. Osituksessahan maksetaan kuitenkin rahaa toiselle osapuolelle.
nimimerkillä utelias:)
Vastuu osituksen jälkeen
4
217
Vastaukset
- Anonyymi
En nyt tiedä mikä ositus oli kyseessä.
Oletetaan että avioero jossa lunastit puolisosi pois.
Mitä arvelet oliko kiinteistössä joku piilevä vika joka oli myyjän tiedossa muttei ostajan?
Itse ostin kiinteistöosuudet muilta veljeksiltä, kaupantekohetkellä kävi kaupan toteuttaja (kaupanvahvistaja) läpi näitä vastuuita.
Kertoi että erittäin vaikea saada läpi vaatimuksia virheistä sillä voidaan olettaa että ostaja joka on ollut samassa roolissa kuin myyjät. - Anonyymi
"esille on tullut ongelma joka pitää korjata"
Liittyykö ongelma rakennusvirheeseen, tai onko se ollut tai pitänyt olla tiedossa ennen ositusta? Jos ongelma oli tiedossa, vaikuttiko se kiinteistön arvostukseen osituslaskelmassa?- Anonyymi
Turhaa kyselet.
On ihan turha verrata tuollaista osuuden ostamista normaaliin kauppaan.
Miten voit kirkkain silmin väittää ettet tiennyt joskin ongelmasta jos olet vuosia asunut ko. kiinteistössä? Eli sinun pitänyt tietää.
Ja turha spekuloida onko otettu huomioon hinnassa, tietenkin on jos 2 tasaveroista (tuntevat kiinteistön) sopivat hinnan ovat he silloin selvillä kaikista asioista.
- Anonyymi
Jätät vaan sen exän rauhaan. Turha sitä riitaa on väen väkisin vääntää exän kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133738Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja273030Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2752809Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51935- 2251504
- 751271
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1671119Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21097Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi311014Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95961