sijaan itse valittu kieli, yhteinen englanti ja vain harvoihin virkoihin ruotsivaatimus.
Kielten ja kansainvälisyyskasvatuksen opetusneuvosten harkittu esitys: pakkoruotsi pois ja sen
40
314
Vastaukset
- Anonyymi
Kielten ja kansainvälisyyskasvatuksen opetusneuvosten harkittu esitys (2017)
- englanti kaikille
- pakkoruotsin sijaan itse valittu kieli
- kotikielille tukea ja maahanmuuttajien kielitaidon merkityksen tunnustaminen
- harvoihin virkoihin ruotsivaatimus
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005214629.html- Anonyymi
Sinä se jaksat jauhaa "englanti kaikille", vaikka englanti on ollut kaikilla kohta 60 vuotta.
Koska ajattelit lopettaa järjettömän jauhamisesi? - Anonyymi
Näinhän sen pitäisi olla.
Pakkoruotsista on päästävä eroon. - Anonyymi
Näin pitäisi toimia.
Pakkoruotsi pois! - Anonyymi
Onko jo lähetetty kaikille kansanedustajille?
- Anonyymi
Opetusneuvokset ovat täysin oikeassa: pakkoruotsista on päästävä eroon.
- Anonyymi
Hyvä, todellisuuspohjainen ehdotus!
Pakkoruotsi pois! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, todellisuuspohjainen ehdotus!
Pakkoruotsi pois!Fanaattinen pakkomielteinen kiihkoilusi vain jatkuu suomen- ja ruotsinkielen tuhoamiseksi eikä sitä enää paljoakaan kuule, vain todella tylsämielistä "äidinkieltä" joka ei koskaan ole ollut sitä minulle.
- Anonyymi
Minusta kaikki kielet voisi olla vapaasti valittavissa, myös suomi ja englanti. Suurin osa valitsisi edelleen suomen tai ruotsin ja lähes kaikki myös englannin. Kun se olisi vapaasti valittavissa, kaikki olisivat tyytyväisiä.
Maahanmuuttajille suomen oppiminen voi olla ylivoimaista. Heillä ei saata olla älyllistä kapasiteettia oppia kieliopillisesti vaikeaa kieltämme. Heille olisi tarjolla ruotsi ja englanti, joita oppii helpommin.
- Anonyymi
Hyvä ehdotus edelleen 2023
- Anonyymi
Miksei jo jatketa tällä?
- Anonyymi
Tästä malli
- Anonyymi
Näin sen pitäisi mennä
- Anonyymi
Herätkää, poliitikot! PAKKORUOTSI POIS!
- Anonyymi
Herätkää, poliisit! PAKKOSUOMI fanaatikot pakkohoitoon Niuvanniemeen 100 vuodeksi.
- Anonyymi
Hyvä ehdotus
- Anonyymi
Pakkoruotsi pois!
Tämän on nyt tapahduttava. - Anonyymi
Opetusneuvokset ovat oikeassa.
- Anonyymi
No tämä tietysti
- Anonyymi
Näin se tulee menemään
- Anonyymi
Just näin pitäis olla.
- Anonyymi
Kyllä vaan
- Anonyymi
Tämäpä hyvä
- Anonyymi
Mitä ahvenanmaalla tehtiin jo vuonna 2007 ?
- Anonyymi
Poistettiin suomen kielen pakollisuus
- Anonyymi
Tämä olisi nyt ajankohtainen
- Anonyymi
Ei kun järjenkäyttö on kielletty kielipolitiikassa, meillä kun on tämä pakkoruotsi.
- Anonyymi
Minkälaiset kokemukset ahvenanmaalaisilla on pakkoenglannistaan ?
- Anonyymi
Arvaa.
- Anonyymi
Pois pakkoruotsi
- Anonyymi
Aloituksessa on järkeä .
Englantihan on välttämätön ruotsi on tarpeeton mutta kaikille pakollinen.- Anonyymi
Englanti on todellakin "välttämätön" sillä siltä ei voi Suomessa välttyä. Ylhäältä ja ulkopuolelta pakotettu typerä ja ruma kieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englanti on todellakin "välttämätön" sillä siltä ei voi Suomessa välttyä. Ylhäältä ja ulkopuolelta pakotettu typerä ja ruma kieli.
Katselet suomalaisesta perspektiivistä. Jos joskus menisit asumaan johonkin muuhun maahan muutamaksi vuodeksi, alkaisit ymmärtää englannin merkityksen. Sinun ei tarvitse oppia kutakin paikallista kieltä, jos osaat englantia. Ruotsilla siellä ei pärjää : ))))
- Anonyymi
Paljonko maksaa vuosittain tämä meidän pakkoruotsitus.
- Anonyymi
Sen minäkin haluaisin tietää.
Kaikki kielet vapaaehtoisiksi, myös rakas suomemme.
- Anonyymi
Salat julki , paljonko maksaa ??
- Anonyymi
Miksi tässä meidän kielipolitiikassa on järjenkäyttö estetty ?
- Anonyymi
Totta, vapaakielivalintaväkeä ei ole järjellä siunattu.
- Anonyymi
Milloin myönnetään että ongelma on olemassa .
- Anonyymi
Ongelma nineltään pakkoenglanti.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578427Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123279Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262450Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010