Rengas sohjossa?

Anonyymi-ap

Kitkarengas toimii sohjossa paremmin,kuin nastarengas. Johtuen eri rakenteesta.

46

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eurokitkoissa on ainakin kunnon urat ja viuhkakuvio sohjoa poistamaan. Ehkä se pyöreämpi olkarakennekin auttaa tässä kohtaa.

      • Anonyymi

        Nastarenkaan kovuus estää sohjon syönnin...


    • Anonyymi

      Ihanaa mutuilua ilman faktoja.

    • Anonyymi

      Ei ole kun yksi paikka missä kitkarengas on parempi kun nastarengas. Veneen laita.

      • Anonyymi

        Minä käytän siihen nastarenkaita. Ei muuta käyttöö...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän siihen nastarenkaita. Ei muuta käyttöö...

        Nastarenkaassa revit kätesi kun nostelet niitä, siirry kitkoihin veneilyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarenkaassa revit kätesi kun nostelet niitä, siirry kitkoihin veneilyssä.

        Laitureissa puskurina,ettei tarvi polttaa juhannuskokossa!


      • Anonyymi

        Ehkä turhin ja tyhmin kommentti ja vielä vanha vitsikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä turhin ja tyhmin kommentti ja vielä vanha vitsikin.

        Kyllä veneilyssä lepuuttajina käytettäväksi kitkarenkaat sopii hyvin juurikin sen takia ettei niitä käsitellessään itseään satuta. Autossa, ainakaan talvella käytettäviksi renkaiksi kitkat ei olemattomien pito-ominaisuuksiensa takia sovellu ollenkaan, joten mainita tehtävästä johon parhaiten soveltuvat ei suinkaan ole turha sen paremmin kuin vitsikään.


    • Anonyymi

      Nastasta jotain apua,vain teoreettisella jäällä!

      • Anonyymi

        Ehkä siellä etelässä on "teoreettista jäätä", muualla se on aivan todellista ja siinä ei kitka toppaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä siellä etelässä on "teoreettista jäätä", muualla se on aivan todellista ja siinä ei kitka toppaa.

        Kumma,kun ei ole tullut vastaan. Vuosia kitkoilla menty!


      • Anonyymi

        Suomessa vaan ei ole missään teoreettista jäätä. Vahinko.


    • Anonyymi

      Herää kysymys, milloin olet edes ajanut nastarenkailla...

      • Anonyymi

        On siitä kymmenen vuotta. Olin kanssa silloin kita auki nastapelle. Sit tuli kitkat ja ihastuin! On tosi pitkä kokemus nastoillakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siitä kymmenen vuotta. Olin kanssa silloin kita auki nastapelle. Sit tuli kitkat ja ihastuin! On tosi pitkä kokemus nastoillakin!

        Ai sullako kokemusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sullako kokemusta

        Varmaan enemmän olen nastoilla ajanut,kuin sinä. Nyt vuosia kitkoilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sullako kokemusta

        Jo silloin ajoin nastoilla, kun vielä roikuit isäsi pilissä
        .. Nyt kitkoilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo silloin ajoin nastoilla, kun vielä roikuit isäsi pilissä
        .. Nyt kitkoilla!

        ".. Nyt kitkoilla!"
        Joten jossain vaiheessa ikääntyessäsi sekosit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".. Nyt kitkoilla!"
        Joten jossain vaiheessa ikääntyessäsi sekosit.

        Tuli ahaa elämys ja herätys. Miksi olin ropissut vuosia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli ahaa elämys ja herätys. Miksi olin ropissut vuosia!

        Ahaa elämys ja herätys siitä, että olit siihen asti ollut turvallisuushakuinen vastuullinen autoilija, ja nyt "herätys" aiheutti tuon järkikadon kun siirryit kitkoihin, noin se dementia uhriaan kohtelee....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan enemmän olen nastoilla ajanut,kuin sinä. Nyt vuosia kitkoilla!

        Minä olen ajanut varmasti enemmän kun te etelän pellet yhteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".. Nyt kitkoilla!"
        Joten jossain vaiheessa ikääntyessäsi sekosit.

        Ei ole vielä,mutta sinä jo tossa iässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa elämys ja herätys siitä, että olit siihen asti ollut turvallisuushakuinen vastuullinen autoilija, ja nyt "herätys" aiheutti tuon järkikadon kun siirryit kitkoihin, noin se dementia uhriaan kohtelee....

        Ei vaan kokemus. Kitkoilla pärjää hyvin ja edut päälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ajanut varmasti enemmän kun te etelän pellet yhteensä.

        Et ole tohon märkäkorvaikään ehtinyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vielä,mutta sinä jo tossa iässä!

        Ei ole vielä mutta sinä jo tossa iässä!
        Onhan siinä varsin selvästi pää seonnut kun on ikääntyessään nastarenkaista kitkoihin siirtynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan kokemus. Kitkoilla pärjää hyvin ja edut päälle!

        Ei kokemus tekemääsi tyhmyyteen aja, vaan kyse täytyy olla mainitusta alkavan dementian aiheuttamasta järkikadosta.
        Toki kitkoilla sulilla keleillä pärjää, vaikka ei niillä silloinkaan mitään etua saavuta. Turvallinen liikkuminen talvisissa olosuhteissa vaatii nastarenkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa elämys ja herätys siitä, että olit siihen asti ollut turvallisuushakuinen vastuullinen autoilija, ja nyt "herätys" aiheutti tuon järkikadon kun siirryit kitkoihin, noin se dementia uhriaan kohtelee....

        Sit yhdistin turvallisuuden ja mukavuuden... Siirryin kitkoihin!


    • Anonyymi

      Epäkeskot on parhaat. Hyppivät ja pomppivat kaasua painaessa.

      • Anonyymi

        Tarkoitat pinnoitettuja?


    • Anonyymi

      On se ilo seurata tätä "todellisten" asiantuntijoiden keskustelua. Sen verran on medialukutaitoni hukassa, etten eroita onko kyse pietarin trollitehtaasta vai persujen vaalityöstä.

      • Anonyymi

        Kyllä näkyy demuretkujen sotakiimaa ja Marinin palvontaa?


    • Anonyymi

      tuossa sellainen pointti että: miksi yleensäkään laitetaan nastoja renkaisiin, syystä että renkaiden pitää pitää peilijäällä.

      • Anonyymi

        Yksinkertainen syy lienee siinä, että kun noita jääkeli tilanteita tieverkossa, jopa varsin usein esiintyy, niin turvallisuushakuiset kuskit noissa haastavissa keleissä ajamaan joutuessaan koittavat rengasvalinoillaan turvata niin omansa kuin muidenkin tiellä liikkuvien tuvallisuuden.


      • Anonyymi

        Ymmärrän jääratakilpailuissa@


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän jääratakilpailuissa@

        Vaikka ymmärtämisesi ei turvalliseen tieliikenteeseen yllä, niin juuri siellä niitä pitäviä nastarenkaita juuri tarvitaankin.


    • Anonyymi

      Tredun tupakkapaikalla kerrottiin ,että bemarilla pärjää kesärenkailla talvellakin .Pitää olla vaan mahdollisimman leveät kumit.

    • Anonyymi

      Kumpikin rengastyyppi nasta sekä kitka poistavat sohjoa ihan yhtä tehokkaasti. Kyse on vain kuvioinnista ja se on eri valmistajilla erilainen. Sohjon poistoon vaaditaan hieman jämäkämpää uraa koska se on vettä raskaampaa ja tukki uria herkemmin. Kesärenkaat taas eivät toimi sohjossa johtuen lämpötilasta ja siitä että vedenpoistourat ovat toiminnaltaa erilaisia.

    • Anonyymi

      Nastarenkaalla pärjää vielä hyvin, vaikka rengas kovettuisi ikääntyessään.

      Miten tuo menee kitkarenkailla?

      T: vähän ajava, jolle olisi käytetty kitkasarja tarjolla.

      • Anonyymi

        Kitkarengas ei syvässä lumesta enää pidä,kun kulunut,mutta vielä jäässä. Nastoilla ei kuluneena tee mitään.


      • Anonyymi

        Kitkarengas ei kovetu juurikaan, eikä se ole ongelma kun lamellit kuitenkin toimii.
        Nastarenkaissa nastat menettää parhaan pitonsa aika nopeasti pyöristyessään ja aina pieniä riisinjyviä ne nykyään ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarengas ei syvässä lumesta enää pidä,kun kulunut,mutta vielä jäässä. Nastoilla ei kuluneena tee mitään.

        Nythän vitsin pieraisit kun kuvittelet kuluneen kitkarenkaan muka jäässä pitävän.
        Eihän kitkat edes uutena pidä jäisellä tiellä.
        Kuluneilla nastarenkailla ajelee vielä monta talvea turvallisemmin kuin edes joka talveksi uusituilla kitkoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarengas ei kovetu juurikaan, eikä se ole ongelma kun lamellit kuitenkin toimii.
        Nastarenkaissa nastat menettää parhaan pitonsa aika nopeasti pyöristyessään ja aina pieniä riisinjyviä ne nykyään ovat.

        Ne "riisinjyvät" kuitenkin kuluneenakin pitää jäisissä olosuhteissa huomattavasti paremmin kuin uudet kitkarenkaat.


      • Anonyymi

        Älä ainakaan osta käytettynä - Ainoastaan uutena kitkarenkaat ja kannattaa huuhdella talven jäljiltä erittäin hyvin. Suolapaska kovettaa sitä lamellointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarengas ei kovetu juurikaan, eikä se ole ongelma kun lamellit kuitenkin toimii.
        Nastarenkaissa nastat menettää parhaan pitonsa aika nopeasti pyöristyessään ja aina pieniä riisinjyviä ne nykyään ovat.

        Kun ajelin nastoilla.. Suurin osa lenteli muiden tuulilaseihin.. Katsastuksessa vaikeuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän vitsin pieraisit kun kuvittelet kuluneen kitkarenkaan muka jäässä pitävän.
        Eihän kitkat edes uutena pidä jäisellä tiellä.
        Kuluneilla nastarenkailla ajelee vielä monta talvea turvallisemmin kuin edes joka talveksi uusituilla kitkoilla.

        Ei niin jäätä,ettei pitänyt. Syvässä lumessa pito hävisi loppuaikana.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe