Kitkarengas toimii sohjossa paremmin,kuin nastarengas. Johtuen eri rakenteesta.
Rengas sohjossa?
46
249
Vastaukset
- Anonyymi
Eurokitkoissa on ainakin kunnon urat ja viuhkakuvio sohjoa poistamaan. Ehkä se pyöreämpi olkarakennekin auttaa tässä kohtaa.
- Anonyymi
Nastarenkaan kovuus estää sohjon syönnin...
- Anonyymi
Ihanaa mutuilua ilman faktoja.
- Anonyymi
Ei ole kun yksi paikka missä kitkarengas on parempi kun nastarengas. Veneen laita.
- Anonyymi
Minä käytän siihen nastarenkaita. Ei muuta käyttöö...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä käytän siihen nastarenkaita. Ei muuta käyttöö...
Nastarenkaassa revit kätesi kun nostelet niitä, siirry kitkoihin veneilyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastarenkaassa revit kätesi kun nostelet niitä, siirry kitkoihin veneilyssä.
Laitureissa puskurina,ettei tarvi polttaa juhannuskokossa!
- Anonyymi
Ehkä turhin ja tyhmin kommentti ja vielä vanha vitsikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä turhin ja tyhmin kommentti ja vielä vanha vitsikin.
Kyllä veneilyssä lepuuttajina käytettäväksi kitkarenkaat sopii hyvin juurikin sen takia ettei niitä käsitellessään itseään satuta. Autossa, ainakaan talvella käytettäviksi renkaiksi kitkat ei olemattomien pito-ominaisuuksiensa takia sovellu ollenkaan, joten mainita tehtävästä johon parhaiten soveltuvat ei suinkaan ole turha sen paremmin kuin vitsikään.
- Anonyymi
Nastasta jotain apua,vain teoreettisella jäällä!
- Anonyymi
Ehkä siellä etelässä on "teoreettista jäätä", muualla se on aivan todellista ja siinä ei kitka toppaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siellä etelässä on "teoreettista jäätä", muualla se on aivan todellista ja siinä ei kitka toppaa.
Kumma,kun ei ole tullut vastaan. Vuosia kitkoilla menty!
- Anonyymi
Suomessa vaan ei ole missään teoreettista jäätä. Vahinko.
- Anonyymi
Herää kysymys, milloin olet edes ajanut nastarenkailla...
- Anonyymi
On siitä kymmenen vuotta. Olin kanssa silloin kita auki nastapelle. Sit tuli kitkat ja ihastuin! On tosi pitkä kokemus nastoillakin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siitä kymmenen vuotta. Olin kanssa silloin kita auki nastapelle. Sit tuli kitkat ja ihastuin! On tosi pitkä kokemus nastoillakin!
Ai sullako kokemusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sullako kokemusta
Varmaan enemmän olen nastoilla ajanut,kuin sinä. Nyt vuosia kitkoilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sullako kokemusta
Jo silloin ajoin nastoilla, kun vielä roikuit isäsi pilissä
.. Nyt kitkoilla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo silloin ajoin nastoilla, kun vielä roikuit isäsi pilissä
.. Nyt kitkoilla!".. Nyt kitkoilla!"
Joten jossain vaiheessa ikääntyessäsi sekosit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
".. Nyt kitkoilla!"
Joten jossain vaiheessa ikääntyessäsi sekosit.Tuli ahaa elämys ja herätys. Miksi olin ropissut vuosia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli ahaa elämys ja herätys. Miksi olin ropissut vuosia!
Ahaa elämys ja herätys siitä, että olit siihen asti ollut turvallisuushakuinen vastuullinen autoilija, ja nyt "herätys" aiheutti tuon järkikadon kun siirryit kitkoihin, noin se dementia uhriaan kohtelee....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan enemmän olen nastoilla ajanut,kuin sinä. Nyt vuosia kitkoilla!
Minä olen ajanut varmasti enemmän kun te etelän pellet yhteensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
".. Nyt kitkoilla!"
Joten jossain vaiheessa ikääntyessäsi sekosit.Ei ole vielä,mutta sinä jo tossa iässä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa elämys ja herätys siitä, että olit siihen asti ollut turvallisuushakuinen vastuullinen autoilija, ja nyt "herätys" aiheutti tuon järkikadon kun siirryit kitkoihin, noin se dementia uhriaan kohtelee....
Ei vaan kokemus. Kitkoilla pärjää hyvin ja edut päälle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ajanut varmasti enemmän kun te etelän pellet yhteensä.
Et ole tohon märkäkorvaikään ehtinyt!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vielä,mutta sinä jo tossa iässä!
Ei ole vielä mutta sinä jo tossa iässä!
Onhan siinä varsin selvästi pää seonnut kun on ikääntyessään nastarenkaista kitkoihin siirtynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan kokemus. Kitkoilla pärjää hyvin ja edut päälle!
Ei kokemus tekemääsi tyhmyyteen aja, vaan kyse täytyy olla mainitusta alkavan dementian aiheuttamasta järkikadosta.
Toki kitkoilla sulilla keleillä pärjää, vaikka ei niillä silloinkaan mitään etua saavuta. Turvallinen liikkuminen talvisissa olosuhteissa vaatii nastarenkaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sit yhdistin turvallisuuden ja mukavuuden... Siirryin kitkoihin!
- Anonyymi
Epäkeskot on parhaat. Hyppivät ja pomppivat kaasua painaessa.
- Anonyymi
Tarkoitat pinnoitettuja?
- Anonyymi
On se ilo seurata tätä "todellisten" asiantuntijoiden keskustelua. Sen verran on medialukutaitoni hukassa, etten eroita onko kyse pietarin trollitehtaasta vai persujen vaalityöstä.
- Anonyymi
Kyllä näkyy demuretkujen sotakiimaa ja Marinin palvontaa?
- Anonyymi
tuossa sellainen pointti että: miksi yleensäkään laitetaan nastoja renkaisiin, syystä että renkaiden pitää pitää peilijäällä.
- Anonyymi
Yksinkertainen syy lienee siinä, että kun noita jääkeli tilanteita tieverkossa, jopa varsin usein esiintyy, niin turvallisuushakuiset kuskit noissa haastavissa keleissä ajamaan joutuessaan koittavat rengasvalinoillaan turvata niin omansa kuin muidenkin tiellä liikkuvien tuvallisuuden.
- Anonyymi
Ymmärrän jääratakilpailuissa@
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän jääratakilpailuissa@
Vaikka ymmärtämisesi ei turvalliseen tieliikenteeseen yllä, niin juuri siellä niitä pitäviä nastarenkaita juuri tarvitaankin.
- Anonyymi
Tredun tupakkapaikalla kerrottiin ,että bemarilla pärjää kesärenkailla talvellakin .Pitää olla vaan mahdollisimman leveät kumit.
- Anonyymi
Kumpikin rengastyyppi nasta sekä kitka poistavat sohjoa ihan yhtä tehokkaasti. Kyse on vain kuvioinnista ja se on eri valmistajilla erilainen. Sohjon poistoon vaaditaan hieman jämäkämpää uraa koska se on vettä raskaampaa ja tukki uria herkemmin. Kesärenkaat taas eivät toimi sohjossa johtuen lämpötilasta ja siitä että vedenpoistourat ovat toiminnaltaa erilaisia.
- Anonyymi
Nastarenkaalla pärjää vielä hyvin, vaikka rengas kovettuisi ikääntyessään.
Miten tuo menee kitkarenkailla?
T: vähän ajava, jolle olisi käytetty kitkasarja tarjolla.- Anonyymi
Kitkarengas ei syvässä lumesta enää pidä,kun kulunut,mutta vielä jäässä. Nastoilla ei kuluneena tee mitään.
- Anonyymi
Kitkarengas ei kovetu juurikaan, eikä se ole ongelma kun lamellit kuitenkin toimii.
Nastarenkaissa nastat menettää parhaan pitonsa aika nopeasti pyöristyessään ja aina pieniä riisinjyviä ne nykyään ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkarengas ei syvässä lumesta enää pidä,kun kulunut,mutta vielä jäässä. Nastoilla ei kuluneena tee mitään.
Nythän vitsin pieraisit kun kuvittelet kuluneen kitkarenkaan muka jäässä pitävän.
Eihän kitkat edes uutena pidä jäisellä tiellä.
Kuluneilla nastarenkailla ajelee vielä monta talvea turvallisemmin kuin edes joka talveksi uusituilla kitkoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkarengas ei kovetu juurikaan, eikä se ole ongelma kun lamellit kuitenkin toimii.
Nastarenkaissa nastat menettää parhaan pitonsa aika nopeasti pyöristyessään ja aina pieniä riisinjyviä ne nykyään ovat.Ne "riisinjyvät" kuitenkin kuluneenakin pitää jäisissä olosuhteissa huomattavasti paremmin kuin uudet kitkarenkaat.
- Anonyymi
Älä ainakaan osta käytettynä - Ainoastaan uutena kitkarenkaat ja kannattaa huuhdella talven jäljiltä erittäin hyvin. Suolapaska kovettaa sitä lamellointia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastarenkaissa nastat menettää parhaan pitonsa aika nopeasti pyöristyessään ja aina pieniä riisinjyviä ne nykyään ovat.Kun ajelin nastoilla.. Suurin osa lenteli muiden tuulilaseihin.. Katsastuksessa vaikeuksia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän vitsin pieraisit kun kuvittelet kuluneen kitkarenkaan muka jäässä pitävän.
Eihän kitkat edes uutena pidä jäisellä tiellä.
Kuluneilla nastarenkailla ajelee vielä monta talvea turvallisemmin kuin edes joka talveksi uusituilla kitkoilla.Ei niin jäätä,ettei pitänyt. Syvässä lumessa pito hävisi loppuaikana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä164151Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita1693993Syvästi levoton
Muistat varmaan sinäkin. Ei sitä olisi koskaan toivonut omalle kohdalle tämmöistä. Mutta kyllä minä selviän kuten ennenk153108Vuosi vaihtuu!
Hyvvää Uutta Vuotta! Toevottavasti tulleepi kaekille parempi tuleva vuosi 2025! Olokaahan kilttejä ihanat, rakkaat palst221437Oletko koskaan törmännyt ihmiseen.....
Jota haluat niin paljon että järki lähtee? Toinen näyttääkin niin stanan hyvältä että tekisi mieli syödä se kokonaan. Yk431133- 821080
- 1141073
- 641040
Uudenvuoden toivotukset
Listataan tähän kivoja uudenvuoden toivotuksia 🙂👇 Aloitan: "Toivon sinulle ensi vuodeksi 12 kuukautta iloa, 52 viikk111002- 162989