Ulkomaille muutto kannattaa nyt.

Anonyymi-ap

Kaikki indikaattorit osoittaa, että muutto edullisiin maihin kannattaa nyt. Varsinkin Aasian suunta on hyvin houkutteleva. Tulevat vuodet Suomessa tulee olemaan hyvin ankeita ja varmaa on, että ruuan ja energian hinnat tulee nousemaan. Asuntojen arvo tulee romahtamaan, kuten Ruotsissa juuri nyt.
Inflaatio ei todellakaan pysähdy Suomessa se on jo muutenkin jäljessä esim. Eestin inflaatiota.
Ha, ha jos elät eläkkeellä tuki muotoisessa taloudessa, voit sanoa jo hyvästi.

Euroopan keskuspankin on vahvistettava Euron hintaa juuri oman taloutensa vuoksi. Öljy maksetaan dollareissa. Palkkoja on pidettävä alhaisina ja kuitenkin inflaatio nousee Suomessa vielä ainakin vuoden. Kiitos 80/20 eläkeläisille. Metsän ja maan hinta saattaa nousta, mutta asunnot romahtaa juuri energian vuoksi. EU:n kauppasopimuksilla on myös oma rooli.

Minä sanon, että tässä ei ole kysymys mistään valtiosta ja tässä on kysymys aivan muista asioista.
Kyseessä on mitä syöt ja mitä käytetään. Huomatan jo moneen kertaan, että Suomen omavaraisuusaste on hyvin matala alle 5% ja sillä ei kukkoilla. Eläkeläisille tulee loistava aika ja paikka muuttaa ulkomaille. Huomautan, että kokoomus on suurin ennakkosuosikki seuraavissa vaaleissa ja he on luvanneet alentaa veroja kautta linjan. Toivottavasti ei jää vappusatasen puheeksi.

Terveiset Kampotista ja en todellakaan näe mitään negatiivista suuntaa oman talouden suhteen. Samaa sanoo muutkin.

56

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka nuo ikävät ennusteesi pitäisivätkin paikkansa, niin mikä niissä on sellaista, jota vastaavaa ei tapahdu kaikkialla muuallakin ja jos ei ihan samaan aikaan, niin jossain vaiheessa.

      Suomi on jo pelkästään hyvän lähtötasonsa ansiosta vahvoilla, vaikka hetkellisiä ongelmia onkin. Jos elintaso laskee jonkin verran, niin silti se on maailman mittapuussa vielä yksi paras.

      Sinulla on jokin isompi henkilökohtainen ongelma, kun jatkuvasti ja säännöllisesti yrität mainostaa ja houkutella ihmisiä muuttamaan vaikka sinne kehitysmaa Kambotsaasi.
      Haluatko antaa vanhinkosi kiertää vai mistä tuo jatkuva höpöttelysi kumpuaa?

      Minä, kuten lähes kaikki muutkin suomalaiset eläkeläiset olemme hyvinkin tyytyväisiä elämäämme täällä Suomessa. Ei tulisi mieleenkään muuttaa johonkin huitsin nevadaan jumalan selän taakse. Etkö usko sitä? Miksi et?

    • Anonyymi

      Kuulemma Suomi peruna ja Suomi särki maistuu paremmalta ja todellisuudessa ei ollut kyse edes makuaistista, vaan päästä johon paska on upotettu.

      Tiedätkö mitä sanoo roskapöntössä asuva ihminen tai metsässä asuvat juopot? Ne kaikki sanoo olevansa suomalaisia ja jopa tappelevat siitä. Raamatussa sanotaan, että kaikki punnitaan omilla punnuksilla ja joille on annettu enemmän, niiltä vaaditaan enemmän. Joten ei huolta jos et ymmärtänyt.

      Selvityksenä minä puhuin taloudellisista arvoista ja sinun pääsi sisään en laskeudu. Tuskin edes osaat selittää mistä suomalainen on kotoisin edes. Huomaa se ei ole nyky-suomen alueelta. On varmaan hädissään jäänyt huomioimatta. Toki vanhempi historia on muualla.
      Puhuitko rodusta...??? Se on keski-aasiasta.

      • Anonyymi

        Et taida olla ihan terve mieleltäsi?
        Uskontoko, jota tuot kummallisesti esiin tällaisessa yhteydessäkin, mielesi on sekoittanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida olla ihan terve mieleltäsi?
        Uskontoko, jota tuot kummallisesti esiin tällaisessa yhteydessäkin, mielesi on sekoittanut?

        Tuo ihminen kirjoittelee jostain Kouvolan kaupungin vuokrayksiöstä lämpimikseen, työtön alkoholisoitunut luuseri provoilee.


    • Anonyymi

      Minä en muuta mihinkään , minulla hyvä eläke ,oma talo ja kesämökki, hyvä uusi auto ja rakastettava hyvä vaimokin , ja hänelläkin hyvä eläke, ja vaimo sai viime vuonna vielä hyvän perinnön.
      En ymmärrä miksi kehut tuollaista kehitysmaata Aasiasta , likainen ,korruptoitunut ahtaasti asuttu rutiköyhä maa.

      • Anonyymi

        Ei täällä korruptiota tarvitse pelätä. Tuskin se montaa euroa maksaa eläkeläisille ja en ole vielä maksanut mitään korruptio rahaa. Thaimaassa sakko on myös pieni jos ajelee ylinopeutta. On se nyt halvempaa maksaa kymppi, kuin tuhat euroa valtiolle.

        Eikä asunnon vuokraamisessa tarvi maksaa korruptio rahaa. Missä sinä sitä meinasit maksaa??

        Hyvä on jos tahdot elää kalliisti. Ei se minua liikutta.
        Mutta jos on keski eläke, niin kannattaa miettiä mitä saa ja miten elää. Voithan elää kuin miljonääri jos on millä mällätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä korruptiota tarvitse pelätä. Tuskin se montaa euroa maksaa eläkeläisille ja en ole vielä maksanut mitään korruptio rahaa. Thaimaassa sakko on myös pieni jos ajelee ylinopeutta. On se nyt halvempaa maksaa kymppi, kuin tuhat euroa valtiolle.

        Eikä asunnon vuokraamisessa tarvi maksaa korruptio rahaa. Missä sinä sitä meinasit maksaa??

        Hyvä on jos tahdot elää kalliisti. Ei se minua liikutta.
        Mutta jos on keski eläke, niin kannattaa miettiä mitä saa ja miten elää. Voithan elää kuin miljonääri jos on millä mällätä.

        Hieno maa, jos ylinopeudesta ei tarvitse suurta sakkoa maksaa. Onneksi ylinopeutta ei Suomessa ole pakko maksaa, joten tuo ’tonnin’ sakko jää omaan käyttöön.

        Jos ei ole varaa asua Suomess! Niin voithan sitä muuttaa vaikka sinne Thaimaahan tai Kambotsaan tai minne vaan.... eihän se minua liikuta.
        Se vaan ihmetyttää miksi et tyydy vain elelemään siellä, vaan jatkuvasti kirjoittelet täällä noita ihme tarinoitasi. Sinua todella näyttää liikuttavan, vaikka sanotkin, ettei se sinua liikuta.
        Kyllä siinä herää epäilystä jos minkälaisia. Oletkohan sittenkään tyytyväinen. Ainahan tietysti voit palata kotimaahan. Paitsi, jos sinulla ei ole varaa asua täällä, niin se varmaan ei käy helposti. Mitta onnistuu kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä korruptiota tarvitse pelätä. Tuskin se montaa euroa maksaa eläkeläisille ja en ole vielä maksanut mitään korruptio rahaa. Thaimaassa sakko on myös pieni jos ajelee ylinopeutta. On se nyt halvempaa maksaa kymppi, kuin tuhat euroa valtiolle.

        Eikä asunnon vuokraamisessa tarvi maksaa korruptio rahaa. Missä sinä sitä meinasit maksaa??

        Hyvä on jos tahdot elää kalliisti. Ei se minua liikutta.
        Mutta jos on keski eläke, niin kannattaa miettiä mitä saa ja miten elää. Voithan elää kuin miljonääri jos on millä mällätä.

        Hun Sen hallitsee maata diktatuurisin ottein demokratiasta ei tietoakaan.
        Lapsityövoima tekee tekstiili ja vaatetusteollisuudessa töitä, korruptio kukoistaa , maantiet ihan surkeita, internet- yhteydet kalliita kaikkialla , ja toimivat huonosti.
        Lukutaidottomiakin löytyy ja monet lopettavat koulun alakouluun.
        Eliniänodote 63 v malaria sairastuttaa ja tappaa monia. Lavantautia a hebatiittia ja denguekuumetta esiintyy paljon.
        Sellainen paratiisi tuo sinun asuinmaasi.
        En ikänä muuttais sinne, en edes matkustelis sinne, Thaimaassa olen kerran käynyt ensimmäisen ja viimeisen kerran, no onneksi ei minun tarvii muuttaa mihinkään pärjään täällä loistavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hun Sen hallitsee maata diktatuurisin ottein demokratiasta ei tietoakaan.
        Lapsityövoima tekee tekstiili ja vaatetusteollisuudessa töitä, korruptio kukoistaa , maantiet ihan surkeita, internet- yhteydet kalliita kaikkialla , ja toimivat huonosti.
        Lukutaidottomiakin löytyy ja monet lopettavat koulun alakouluun.
        Eliniänodote 63 v malaria sairastuttaa ja tappaa monia. Lavantautia a hebatiittia ja denguekuumetta esiintyy paljon.
        Sellainen paratiisi tuo sinun asuinmaasi.
        En ikänä muuttais sinne, en edes matkustelis sinne, Thaimaassa olen kerran käynyt ensimmäisen ja viimeisen kerran, no onneksi ei minun tarvii muuttaa mihinkään pärjään täällä loistavasti.

        Miten niistä monet edes vaikuttaa sinun elämään.
        Internet kuuluu edulliseen asumiseen ja monessa muussakin paikassa ilmainen WIFI. Teillä tapetaan ja murhataan enemmän ihmisiä siellä ja ryöstöt ja varkaudet poliisienkin suorittamina on kauheaa luettavaa ihan tilastollisestikin siellä. Ihmiset käy töissä ja antavat koko palkkansa sosiaaliin ja sosiaali sitten maksaa asunnon ja ihminen joutuu joka kuukausi työssäkäyvänä kerjäämään ruokansa ja kertomaan kulunsa isännälle ja sitä täällä ainakin nimitetään orjaksi. Orjuuttamista valtion taholta... Ihan kauheeta täältä katsottuna. Käsittääkseni teillä ei edes pääse lääkäriin, saatikka saa edes lääkkeitä. Täällä riittää, että menet apteekkiin ja ostat. Lääkäriin voi mennä täällä ihan vapaasti ja ei sekään maksa paljoa. Kyllä minä olen maalta syntynyt ja kyllä siellä tehtiin nuorena ja lapsena jo työtä ja eikö olisi saanut??? Jos pääset eläkkeelle vasta 64 vuotiaana, niin kuinka se vaikuttaa sinun elämääsi ja olet silloin ohittanut keski-iän.

        Älä puolustele omaa saamattomuuttasi heikkoudella ja poliittisella paskalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niistä monet edes vaikuttaa sinun elämään.
        Internet kuuluu edulliseen asumiseen ja monessa muussakin paikassa ilmainen WIFI. Teillä tapetaan ja murhataan enemmän ihmisiä siellä ja ryöstöt ja varkaudet poliisienkin suorittamina on kauheaa luettavaa ihan tilastollisestikin siellä. Ihmiset käy töissä ja antavat koko palkkansa sosiaaliin ja sosiaali sitten maksaa asunnon ja ihminen joutuu joka kuukausi työssäkäyvänä kerjäämään ruokansa ja kertomaan kulunsa isännälle ja sitä täällä ainakin nimitetään orjaksi. Orjuuttamista valtion taholta... Ihan kauheeta täältä katsottuna. Käsittääkseni teillä ei edes pääse lääkäriin, saatikka saa edes lääkkeitä. Täällä riittää, että menet apteekkiin ja ostat. Lääkäriin voi mennä täällä ihan vapaasti ja ei sekään maksa paljoa. Kyllä minä olen maalta syntynyt ja kyllä siellä tehtiin nuorena ja lapsena jo työtä ja eikö olisi saanut??? Jos pääset eläkkeelle vasta 64 vuotiaana, niin kuinka se vaikuttaa sinun elämääsi ja olet silloin ohittanut keski-iän.

        Älä puolustele omaa saamattomuuttasi heikkoudella ja poliittisella paskalla.

        Oi että, mikä onnen tyyssija, oikea hyvinvointivaltio, voi, voi, kunhan olis syntynyt siihen maahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niistä monet edes vaikuttaa sinun elämään.
        Internet kuuluu edulliseen asumiseen ja monessa muussakin paikassa ilmainen WIFI. Teillä tapetaan ja murhataan enemmän ihmisiä siellä ja ryöstöt ja varkaudet poliisienkin suorittamina on kauheaa luettavaa ihan tilastollisestikin siellä. Ihmiset käy töissä ja antavat koko palkkansa sosiaaliin ja sosiaali sitten maksaa asunnon ja ihminen joutuu joka kuukausi työssäkäyvänä kerjäämään ruokansa ja kertomaan kulunsa isännälle ja sitä täällä ainakin nimitetään orjaksi. Orjuuttamista valtion taholta... Ihan kauheeta täältä katsottuna. Käsittääkseni teillä ei edes pääse lääkäriin, saatikka saa edes lääkkeitä. Täällä riittää, että menet apteekkiin ja ostat. Lääkäriin voi mennä täällä ihan vapaasti ja ei sekään maksa paljoa. Kyllä minä olen maalta syntynyt ja kyllä siellä tehtiin nuorena ja lapsena jo työtä ja eikö olisi saanut??? Jos pääset eläkkeelle vasta 64 vuotiaana, niin kuinka se vaikuttaa sinun elämääsi ja olet silloin ohittanut keski-iän.

        Älä puolustele omaa saamattomuuttasi heikkoudella ja poliittisella paskalla.

        Tottakai Suomalaisella ansiotasolla pärjää kehitysmaassa, jossa paikalliset saa vuodessa saman mitä itse kuukaudessa.

        Ei tarvitse olla kateellinen tai ilkeä, jos käräyttää Aasiassa/Afrikassa asuvan ,joka nostaa Suomalaista sosiaaliturvaa /työkyvyttömyyseläkettä . Niin ei vaan kuulu tehdä. Jos ei ole valmis hankkimaan elantoa maassa, jossa haluaa asua, eikä tule paikallisella sosiaaliturvalla toimeen, niin itsemurha voi olla ihan hyvä pakokeino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä korruptiota tarvitse pelätä. Tuskin se montaa euroa maksaa eläkeläisille ja en ole vielä maksanut mitään korruptio rahaa. Thaimaassa sakko on myös pieni jos ajelee ylinopeutta. On se nyt halvempaa maksaa kymppi, kuin tuhat euroa valtiolle.

        Eikä asunnon vuokraamisessa tarvi maksaa korruptio rahaa. Missä sinä sitä meinasit maksaa??

        Hyvä on jos tahdot elää kalliisti. Ei se minua liikutta.
        Mutta jos on keski eläke, niin kannattaa miettiä mitä saa ja miten elää. Voithan elää kuin miljonääri jos on millä mällätä.

        Thaimaassa selviää kaikesta rikkeistä rahalla , ulkomaalaisilta halutaan aina hiukan enemmän, kun nationaaleilta, sakko maksetaan heti poliisille riihikuivana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niistä monet edes vaikuttaa sinun elämään.
        Internet kuuluu edulliseen asumiseen ja monessa muussakin paikassa ilmainen WIFI. Teillä tapetaan ja murhataan enemmän ihmisiä siellä ja ryöstöt ja varkaudet poliisienkin suorittamina on kauheaa luettavaa ihan tilastollisestikin siellä. Ihmiset käy töissä ja antavat koko palkkansa sosiaaliin ja sosiaali sitten maksaa asunnon ja ihminen joutuu joka kuukausi työssäkäyvänä kerjäämään ruokansa ja kertomaan kulunsa isännälle ja sitä täällä ainakin nimitetään orjaksi. Orjuuttamista valtion taholta... Ihan kauheeta täältä katsottuna. Käsittääkseni teillä ei edes pääse lääkäriin, saatikka saa edes lääkkeitä. Täällä riittää, että menet apteekkiin ja ostat. Lääkäriin voi mennä täällä ihan vapaasti ja ei sekään maksa paljoa. Kyllä minä olen maalta syntynyt ja kyllä siellä tehtiin nuorena ja lapsena jo työtä ja eikö olisi saanut??? Jos pääset eläkkeelle vasta 64 vuotiaana, niin kuinka se vaikuttaa sinun elämääsi ja olet silloin ohittanut keski-iän.

        Älä puolustele omaa saamattomuuttasi heikkoudella ja poliittisella paskalla.

        Ei sulla kyllä ole kaikki kotona, mene hoitoon, Kouvolasta löytyy mielenterveysasema.


    • Anonyymi

      Eikö tämä palsta ole sitä varten, että annetaan ohjeita eläkkeellä olijoille ja eläkkeelle hakijoille.

      Mitä tarkoittaa, että etsi aina jumalan valtakuntaa. Miten jumalan valtakuntaa voi etsiä?
      Jumalan valtakunta ollaan me ja se tarkoittaa aina, että etsit hyvää ja kartat pahaa. Eli ihmisistä etsit vain hyvää. Jos joku puolustelee jollakin pahaa, niin Jeesus sanoo, että koirat ei pääse taivaseen. Eli ulkopuolelle jää koirat.

      Pitää kertoa se hyvyys ja se olisi sama, kuin piilottaisi sen talentin. Moni miettii mitä eläkkeellä tapahtuu ja miten elää. Miksi muuten vihaat kristinuskoa? Eli olet synnin ja valtion orja ja töissäsi olit Raamatun koira.

      • Anonyymi

        Kyllä, palsta on keskustelupalsta aiheena eläkkeet.
        Ja sallittua on myös omien käsitystensä tyrkyttäminen ja myös niiden kommentointi ja eri mieltä oleminenkin. Sinusta tyrkytyksesi voi tuntua ehkä hyviltäkin ohjeilta, jonkun toisen mielestä täyttä huuhaata. Kumpikin lienee ihan yhtä oikeassa.
        Nuo tyrkyttävät uskontojuttusi menee samaan kategoriaan. Sulle ne voi olla tärkeitäkin, kun taas jollekin toiselle täysin yhdentekeviä. Kumpikin lienee yhtä oikeassa.

        Sen sijaa tuo ihmisten syyllistäminen uskontosi perusteella on jo täyttä tyhmyyttä. Aika tyypillistä monille uskontoon hurahtaneille, jotka kuvittelevat olevansa ’oikeassa’ ja jonkun uskomansa ’hyvyyden’ puolella. Tämä muuten on lähes kaikkien uskontoiden ongelma, ei vain kristinuskonnon.
        Jo tuo, että syyllistää, osoittaa täysin päinvastaista. Muistaakseni teitä on jossain kristinuskonnon raamatussakin kutsuttu fariseuksiksi. Itse en kuulu mihinkään uskontokuntaan, joten tarkemmin en osaa tuota fariseus-käsitettä avata, mutta luultavasti sinä tunnet sen oikein hyvin, kun olet omaksunutkin sen noin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, palsta on keskustelupalsta aiheena eläkkeet.
        Ja sallittua on myös omien käsitystensä tyrkyttäminen ja myös niiden kommentointi ja eri mieltä oleminenkin. Sinusta tyrkytyksesi voi tuntua ehkä hyviltäkin ohjeilta, jonkun toisen mielestä täyttä huuhaata. Kumpikin lienee ihan yhtä oikeassa.
        Nuo tyrkyttävät uskontojuttusi menee samaan kategoriaan. Sulle ne voi olla tärkeitäkin, kun taas jollekin toiselle täysin yhdentekeviä. Kumpikin lienee yhtä oikeassa.

        Sen sijaa tuo ihmisten syyllistäminen uskontosi perusteella on jo täyttä tyhmyyttä. Aika tyypillistä monille uskontoon hurahtaneille, jotka kuvittelevat olevansa ’oikeassa’ ja jonkun uskomansa ’hyvyyden’ puolella. Tämä muuten on lähes kaikkien uskontoiden ongelma, ei vain kristinuskonnon.
        Jo tuo, että syyllistää, osoittaa täysin päinvastaista. Muistaakseni teitä on jossain kristinuskonnon raamatussakin kutsuttu fariseuksiksi. Itse en kuulu mihinkään uskontokuntaan, joten tarkemmin en osaa tuota fariseus-käsitettä avata, mutta luultavasti sinä tunnet sen oikein hyvin, kun olet omaksunutkin sen noin hyvin.

        Loiko Jumala ihmisen, vai loiko ihminen jumalan tai jumalat? Jälkimmäinen tuntuu todennäköisemmältä.


    • Anonyymi

      Jos koirat eivät pääse taivaaseen ,en minäkään sinne halua.

      • Anonyymi

        Koirat eivät käytä housuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirat eivät käytä housuja.

        Koirilla tarkoitetaan ihan jotain muuta. Se pitäisi olla aivan päivänselvää. Mitähän sillä voitaisiin tarkoittaa.

        Eli koira on ihminen joka on jonkun koira ja tottelee ja tekee isäntänsä tahdon. Sitten ruikuttaa, että joku käski Pietarin portilla. Hyi saatan* sellaisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirilla tarkoitetaan ihan jotain muuta. Se pitäisi olla aivan päivänselvää. Mitähän sillä voitaisiin tarkoittaa.

        Eli koira on ihminen joka on jonkun koira ja tottelee ja tekee isäntänsä tahdon. Sitten ruikuttaa, että joku käski Pietarin portilla. Hyi saatan* sellaisia ihmisiä.

        Tuo on koirien aliarvioimista, koira on hieno eläin , palvelee ihmistä monissa asioissa, esim poliisi, armeija, ruumiskoirat, haistaa kuolleen vedestä, avustajakoirina vammaisille ,kuten näkömammaiset ja pyörätuoli käyttäjät ja myös diabeteskoira, ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on koirien aliarvioimista, koira on hieno eläin , palvelee ihmistä monissa asioissa, esim poliisi, armeija, ruumiskoirat, haistaa kuolleen vedestä, avustajakoirina vammaisille ,kuten näkömammaiset ja pyörätuoli käyttäjät ja myös diabeteskoira, ym.

        Raamatussa sanotaan ainakin 2 kertaa, että ne ei pääse taivaaseen ja jäävät ulkopuolelle. Älä vänkää tarkoitusperiä. Koira ja kissa ja punatulkku on sinänsä luomakunnan jäseniä. Samoin, kuin kärpänen. Jos et koskaan ole edes kuullut Raamatusta.

        " Eli koira on ihminen joka on jonkun koira ja tottelee ja tekee isäntänsä tahdon. Sitten ruikuttaa, että joku käski Pietarin portilla. Hyi saatan* sellaisia ihmisiä "

        Vajaa mikä vajaa.
        Tiedätkö mitä kristitty on ja miksi Suomessakin on myös kirkkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan ainakin 2 kertaa, että ne ei pääse taivaaseen ja jäävät ulkopuolelle. Älä vänkää tarkoitusperiä. Koira ja kissa ja punatulkku on sinänsä luomakunnan jäseniä. Samoin, kuin kärpänen. Jos et koskaan ole edes kuullut Raamatusta.

        " Eli koira on ihminen joka on jonkun koira ja tottelee ja tekee isäntänsä tahdon. Sitten ruikuttaa, että joku käski Pietarin portilla. Hyi saatan* sellaisia ihmisiä "

        Vajaa mikä vajaa.
        Tiedätkö mitä kristitty on ja miksi Suomessakin on myös kirkkoja.

        Itse olet vajakki, kun uskot satukirjoihin.
        Minä tykkään koirista , enkä usko satuihin, joulupukkin on olemassa juu 😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan ainakin 2 kertaa, että ne ei pääse taivaaseen ja jäävät ulkopuolelle. Älä vänkää tarkoitusperiä. Koira ja kissa ja punatulkku on sinänsä luomakunnan jäseniä. Samoin, kuin kärpänen. Jos et koskaan ole edes kuullut Raamatusta.

        " Eli koira on ihminen joka on jonkun koira ja tottelee ja tekee isäntänsä tahdon. Sitten ruikuttaa, että joku käski Pietarin portilla. Hyi saatan* sellaisia ihmisiä "

        Vajaa mikä vajaa.
        Tiedätkö mitä kristitty on ja miksi Suomessakin on myös kirkkoja.

        Minä puhuin vain koirista , enkä ymmärrä miten ne sekoitetaan joihinkin ihmisiin, miten siihen nyt uskonnon sekoitit.
        Sinä haukut minua vajaaksi , olet sinä sitten kumma kristitty, en kuulu kirkkoon ja Raamattua en ole lukenut, kun ei kiinnosta uskonto. Koirat ovat silti hienoja eläimiä.


    • Anonyymi

      Mitenkä se onnistuu virkeänä eläkeläis- naisena,Jolla ei puolisoa, ei leskeneläke,ei kieltitaitoa?Työ eläke käteen nettona 1300e KK.

    • Anonyymi

      Kyllä se onnistuu kaikilta. Riippuu kyllä iästä ja kunnosta ja mitä edellytyksiä on. Paljon täällä Aasiassa on eläkeläisiä. Pattayalla on Suomi seuroja, kuten Espanjassa. Hyvä olla joku pääoma millä pääsee alkuun.

      Sille koira miehelle, että asia tuli selväksi ja puhuin uskonnosta. Sinulla ei sitten ole odotettavissa mitään. Kyllä, se on selkeä, että jos on odotettavissa kuoleman jälkeistä elämää, niin se olisi varmasti kerrottu. Nämä on ihan perusasioita. Paratiisista sen verran, että kaikki on lienevät yksinkertaista jos ajattelet, että millainen sen paratiisin pitäisi olla.

    • Anonyymi

      Ulkomaille ei voi muuttaa, koska siellä ei osaa kieltä. Ainoat paikat jonne voi muuttaa on Australia, Pohjois-Amerikka ja Uusi Seelanti, koska niissä puhutaan englantia.

      • Anonyymi

        Kyllä täällä tällä hetkellä on monia, jotka puhuvat vain Englantia. En minäkään osaa, kuin muutaman sanan Kambodzaa ja Thaimaata. Peruspalvelut menee englanniksi. Pankit ja automaatit ja mitä tarvitset.
        Taas oli ihan väärää tietoa. Mistä sinä sitä luet tai kuvittelet. Älä katso valtion paska ohjelmia . Katso tubelta ja monesta muusta englannin kielisestä lähteestä.

        Matkustelu saattaisi auttaa. Yksi kaveri oli täällä viime vuonna Suomesta ja vannoi syvään kiveen ja saveen, että muuttaa välittömästi Aasiaan, kun hän nyt ensi kesänä pääsee ja saa täyden eläkkeen. Minä kiusasin sitä, että kyllä sä voit lyödä jo nyt hanskat tiskiin. Kaveri kertoi, että oli luultavasti menossa Filippiineille ensin. Saa nähdä tuleeko siitä sillä mitään, kova oli uho.

        Onhan se ihan toisenlainen elämä jos vuokra on alle 200 kuussa ja ruoka on edullista ja olut on 0,50 eurosenttiä tuoppi. Aurinko paistaa ja on lämmintä kesät ja talvet.
        Terassilla voi syödä joka päivä ja katsella palmuja ja jopa merta... Ei sellaista siellä Suomessa voi edes uneksia tuohon hintaan. Nyt jos kokoomus voittaa ja laskee veroja ja euro vahvistuu, niin mikä on ollessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä tällä hetkellä on monia, jotka puhuvat vain Englantia. En minäkään osaa, kuin muutaman sanan Kambodzaa ja Thaimaata. Peruspalvelut menee englanniksi. Pankit ja automaatit ja mitä tarvitset.
        Taas oli ihan väärää tietoa. Mistä sinä sitä luet tai kuvittelet. Älä katso valtion paska ohjelmia . Katso tubelta ja monesta muusta englannin kielisestä lähteestä.

        Matkustelu saattaisi auttaa. Yksi kaveri oli täällä viime vuonna Suomesta ja vannoi syvään kiveen ja saveen, että muuttaa välittömästi Aasiaan, kun hän nyt ensi kesänä pääsee ja saa täyden eläkkeen. Minä kiusasin sitä, että kyllä sä voit lyödä jo nyt hanskat tiskiin. Kaveri kertoi, että oli luultavasti menossa Filippiineille ensin. Saa nähdä tuleeko siitä sillä mitään, kova oli uho.

        Onhan se ihan toisenlainen elämä jos vuokra on alle 200 kuussa ja ruoka on edullista ja olut on 0,50 eurosenttiä tuoppi. Aurinko paistaa ja on lämmintä kesät ja talvet.
        Terassilla voi syödä joka päivä ja katsella palmuja ja jopa merta... Ei sellaista siellä Suomessa voi edes uneksia tuohon hintaan. Nyt jos kokoomus voittaa ja laskee veroja ja euro vahvistuu, niin mikä on ollessa.

        Sinnekin voi tulla joku uusi Pol Pot ja pistää koko valtion sekaisin, ja ekaksi tapetaan ulkomaalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinnekin voi tulla joku uusi Pol Pot ja pistää koko valtion sekaisin, ja ekaksi tapetaan ulkomaalaiset.

        Sinne se ekana näyttäisi tulevan. Älä selitä.
        Täällä on rajat auki ulkomaalaisille aina. Mutta siellä ei.
        Meillä on erit vapaudet siellä ja täällä. Sinä olet vanki siellä me ei olla täällä... Koeta edes se tajuta.

        Et sinä voi voittaa tätä kisaa, sinulla ei ole mitään mahdollisuutta voittaa tätä kisaa. Totuus on kaikkien nähtävillä ja samalla rahalla täällä saa sata kertaa enemmän ja vapaudet täällä on ihan toista luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne se ekana näyttäisi tulevan. Älä selitä.
        Täällä on rajat auki ulkomaalaisille aina. Mutta siellä ei.
        Meillä on erit vapaudet siellä ja täällä. Sinä olet vanki siellä me ei olla täällä... Koeta edes se tajuta.

        Et sinä voi voittaa tätä kisaa, sinulla ei ole mitään mahdollisuutta voittaa tätä kisaa. Totuus on kaikkien nähtävillä ja samalla rahalla täällä saa sata kertaa enemmän ja vapaudet täällä on ihan toista luokkaa.

        Mitähän sinä nyt sekoilet?

        Mitkä rajat täällä on kiinni?
        Mitä vapauksia täältä puuttuu?
        Miten minä olen vanki täällä, jota itse en tajua?
        Mitä kisaa tässä nyt käydään, jota en voi voittaa?
        Mikä totuus nyt on kaikkien nähtävillä, jota luulet ettei täällä sitä nähtäisi?

        Taidat olla pahemmin sekaisin, kun kirjoituksistasi näkyy, vaikka niissäkin se näkyy selvästi.


    • Anonyymi

      Minä muutan Floridaan pelaamaan golffia.

    • Anonyymi

      "Edullisiin maihin"?? Muutin kalliiseen maahan. Norjaan. Varmasti työelämässä jatkavalle parempi, kuin että muuttaisi kaukoitään.

    • Anonyymi

      Tämä on eläkeläisten palsta. Työssä on eri asia missä on ja sittenkin näyttää siltä, että sitäkään ei voi tehdä Suomessa. Ok voitit. Voi tehdä mutta siitä ei saa rahaa Ok voitit taas. Voit olla poliisi tai Apteekkari tai rakennus urakoitsijat tai muu kone urakoitsijat.

      Mutta kaikki ei niitä ole. Sairaanhoitaja ja moni sekamies ja nainen tienaa paremmin muualla. Ok voitit taas. Virossa ja entisissä NL maissa moni elää varsin kapean leivän varassa ja ottavat halpa työtä mistä saavat. Suomessa sosiaaliturva vastaa samaa joo joo. Mutta käteen saat sen 500 olit eläkkeellä tai töissä Happy Happy 😊. Mutta mitä sillä rahalla saa .... Siihen loppui sinun matka Suomessa... Joo joo on sinistä ja valkoista ja lunta ja pakkasta ja pirun kylmä, kun ei ole ravintoa ja kaikkea kytätään. Happy ja suomalainen kyllä kärsii ja osoittaa näin olevan suomalainen. Joopa joo

      • Anonyymi

        Minä saan eläkeläisenä 1900€ käteen. Oma talo ja mökki, kaikki hyvin.


      • Anonyymi

        Ei täällä mikään kylmä ole 5-6 astetta lämmintä , talvesta ei tietoakaan.
        Ravintoa on ja rahaa tulee 1860€ käteen , olin sairaanhoitaja.
        Ei täällä kukaan mitään kyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä mikään kylmä ole 5-6 astetta lämmintä , talvesta ei tietoakaan.
        Ravintoa on ja rahaa tulee 1860€ käteen , olin sairaanhoitaja.
        Ei täällä kukaan mitään kyttää.

        Sama täällä olin lähihoitaja,nyt eläkkeellä käteen
        saan 1916€ / kk.
        PS.ja maksan vielä kirkollisveroakin


      • Anonyymi

        Sulla on todella kummallinen käsitys tavissuomalaisten elinoloista Suomessa. Oletkohan asunutkaan Suomessa, välillä epäilyttää. Tai sitten kirjoittelet täällä höpöhöpöjuttujasi vain ärsyttääksesi ja ylläpitääksesi tarinointia.
        Hyvin harva tunnistaa nuo kertomasi kauhutarinat suomalaisen eläkeläisen kurjasta elämästä. Ja useimmat ovat aikanaan kyllä matkustellut monissakin maissa, myös siellä Aasian halpismaissa. Hintataso halpismaissa on kyllä hyvin tiedossa, joten sen jatkuva jauhaminen kyllästyttää ja ihmetyttää.
        Motivaatiossa jatkuvasti toitottaa tuota asumaasi kehitysmaan ihanuutta Suomen väkisin keksimääsi kurjuutta toistamalla ihmetyttää. Eikö sinulle riitä se, että olet itse tyytyväinen siellä täältä katsottuna jumalan selän takana? Vai etkö olekaan niin tyytyväinen ihanaan halpis paratiisiisi kuin väität olevasi? Sellaisen vaikutelman väistämättä tuosta jatkuvasta saarnaamisestasi saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä olin lähihoitaja,nyt eläkkeellä käteen
        saan 1916€ / kk.
        PS.ja maksan vielä kirkollisveroakin

        Älä valehtele, minäkin olen eläkkeellä oleva perushoitaja, ja saan vain vajaa 1710€ käteen eläkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele, minäkin olen eläkkeellä oleva perushoitaja, ja saan vain vajaa 1710€ käteen eläkettä.

        Miksi valehtelisin? Olin TAYSissa 37vuotta,viimeisten vuosien ansiot hieman alle 50 000 vuodessa.Nyt brutto eläke 2520€/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä olin lähihoitaja,nyt eläkkeellä käteen
        saan 1916€ / kk.
        PS.ja maksan vielä kirkollisveroakin

        Aina valitetaan hoitajien , erityisesti sairaanhoitajien huonoista palkoista , ei ainakaan sun kohdalla pidä paikkaansa, ja vielä lähihoitaja, olet ilmeisesti tehnyt paljon ilta, yö, ja viikonlopputöitä.


    • Anonyymi

      Me just eilen puhuttiin kavereiden kanssa, että me eletään täällä viimeisessä paratiisissa maanpäällä. Jos kun monella puuttuu se elämän ymmärrys, niin sitä ei silloin voi edes ymmärtää.

      On ihan turha tulla juoksemaan jostakin viikon tai kahden Pattayan tai Kreikan lomamatkojen kokemuksesta ja luulla siten edes tajuavan elämän onnesta. Ne kaikki on tehty turismille ja ne kaikki on niin teennäistä ja pinnallista. Puhumattakaan, että ymmärtäisit vielä Raamatun oppeja ja kristinuskon perusoppia.

      Ei elämä ole mässäilyä ja hienossa asunnossa asumista tai isoa taulu TV:tä katsomista puhumattakaan hienosta autosta. Ei elämän onni ole sitä. Elämän onni on tuntea hyvin ja jopa eläimet ja elämän äänet tuo onnea. Teennäisyys ja yksinäisyyskö on taivasten paratiisissa myös vai. Lasten kaltainen on taivasten valtakunta.

      Ei todellakaan ole onni asua teennäisessä ja kuin perkeelle tehdyssä maailmassa. Yksi paha tuttu kertoi, että näin unen, että kuolet alle 60 vuotiaana ja minä sanoin, että näin unen ja sinä elät yli satavuotiaaksi, mutta huomenna saat neliraaja halvauksen.

      • Anonyymi

        Mene nyt hyvä ihminen hoitoon, olet selvästi hoidon tarpeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene nyt hyvä ihminen hoitoon, olet selvästi hoidon tarpeessa.

        Äijällä on selvästi alkava altzheimerintauti.


    • Anonyymi

      Ruoka-avun saajia ei Suomessa tilastoida, mutta asiantuntija-arvioiden mukaan heitä on jopa 200 000.

      Ruoka-apua on jaettu noin 20 miljoonaa kiloa vuodessa. Siitä EU:n ruoka-avun määrä on ollut noin kymmenen prosenttia eli kaksi miljoonaa kiloa.

      Joko on järkevää ajaa metrolla Kontulaan ??
      Mä kanssa muistin, että melkein piti jo silloin. Sitten muutin Kambodzaan ja saa ostaa ruokaa kaupasta.

      Mikä fiilis on jakelupisteellä... Siellä on pastori myös usein.

      • Anonyymi

        Köyhiä ja syrjäytyneitä löytyy kaikkialta, myös Suomesta. Valitettavasti. Tosin Suomessa aika vähän maailman mittapuun mukaan. Ja varsinkaan kehitysmaihin verrattuna.

        Onneksi olen työikäisenä ollut koko ajan töissä ja sitä ennen kouluttanut itseni.
        Nyt saan hyvää eläkettä eikä minun tarvitse muuttaa johonkin kehitysmaahan halvan terassikaljan vuoksi.
        Kyllähän niissä on joskus mukava käväistä lomilla, mutta asumaan minua ei ikikuuna noihin maihin saisi. Lomamatkatkin niihin maihin on vaihtunut toisaalle, kun halpa hintataso ja pitkät uimarannat terasseineen ei enää ole se lomakohteen kriteeri.
        Arvostan asumisen osalta aivan muita asioita elämässäni ja niitä kaikkia löytyy täältä Suomesta riittävästi.
        Joku muu voi olla erilaisessa tilanteessa ja haluaa jopa asuakin noissa maissa. Mikäs siinä, minua se ei häiritse lainkaan. Kukin tekee niinkuin itselleen parhaaksi näkee...

        Ja tietysti on suomalaisellekin köyhälle hyvä, jos kykenee muuttamaan johonkin halpaan kehitysmaahan, siellähän voi elellä herroiksi suomalainen köyhäkin. Varmaan mukava tunne.
        Niin ja sitten tulla viisastelemaan tänne suomi-palstalle niiden muiden köyhien kustannuksella, jotka kuitenkin asuvat Suomessa. Sellaistahan se tuppaa olemaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhiä ja syrjäytyneitä löytyy kaikkialta, myös Suomesta. Valitettavasti. Tosin Suomessa aika vähän maailman mittapuun mukaan. Ja varsinkaan kehitysmaihin verrattuna.

        Onneksi olen työikäisenä ollut koko ajan töissä ja sitä ennen kouluttanut itseni.
        Nyt saan hyvää eläkettä eikä minun tarvitse muuttaa johonkin kehitysmaahan halvan terassikaljan vuoksi.
        Kyllähän niissä on joskus mukava käväistä lomilla, mutta asumaan minua ei ikikuuna noihin maihin saisi. Lomamatkatkin niihin maihin on vaihtunut toisaalle, kun halpa hintataso ja pitkät uimarannat terasseineen ei enää ole se lomakohteen kriteeri.
        Arvostan asumisen osalta aivan muita asioita elämässäni ja niitä kaikkia löytyy täältä Suomesta riittävästi.
        Joku muu voi olla erilaisessa tilanteessa ja haluaa jopa asuakin noissa maissa. Mikäs siinä, minua se ei häiritse lainkaan. Kukin tekee niinkuin itselleen parhaaksi näkee...

        Ja tietysti on suomalaisellekin köyhälle hyvä, jos kykenee muuttamaan johonkin halpaan kehitysmaahan, siellähän voi elellä herroiksi suomalainen köyhäkin. Varmaan mukava tunne.
        Niin ja sitten tulla viisastelemaan tänne suomi-palstalle niiden muiden köyhien kustannuksella, jotka kuitenkin asuvat Suomessa. Sellaistahan se tuppaa olemaan....

        Aivan oikein. Se oli myös hyvä, että sanoit, että sinulla on loman tarvetta sieltä Suomen kolhoosista. Ei siellä minunkaan pää kestänyt. Kaikki suomi-paskan vyöryy päälle ja tässä esimerkki. Yksi vatipää sanoin, että kouluissa pitää opettaa suomalaisia arvoja, siis suomalaisia arvoja tajuatko suomalaisia arvoja. Kertoisiko se minulle yhdenkin suomalaisen arvon ja voinko olla vakuuttunut, että sitä samaa arvoa ei olisi muualla ja vaikka vähän aikaisemminkin.

        Tämä on se viisaan ihmisen ongelma, kun ajattelee omilla aivoilla ja kuinka paljon paskaa ihan maitopurkista aina karamelleihin ja madoista pottuihin löytyy sieltä ja luin, kuin kukaan muu ei asuisi maassa, kuin suomalainen ja sitte tappelevat, että kuka on suomalainen. Kuinka sinun pää voi kestää.??? Minun ei.

        Paha olo ei tule siitä, vaan asioiden ymmärtämisestä. Ei sillä mitään väliä silloin ole jos ei ymmärrä. Eihän tyhmä tiedä, että asia voisi olla paremmin jos ei tiedä mistä ja miten vertaa. Toki suurin osa toimittajista on jonkin puolueen palkkalistoilla ja siksi se valtiopaska pyörii siellä usein. siinä vastaus jos et tajunnut. Mutta se saa viisaat voimaan pahoin.

        Mutta se, että aletaan elämään kolhoosissa ja olemaan jotain muuta.mitä ei olla. Kuka kertoo mikä on suomalainen muuta, kuin rekisteröitynyt. Teillä ihan oikeasti on mielisairaus jos se on jotain muuta. Ja se ei tasan tarkkaan ole tervettä muuttaa omaa identiteettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein. Se oli myös hyvä, että sanoit, että sinulla on loman tarvetta sieltä Suomen kolhoosista. Ei siellä minunkaan pää kestänyt. Kaikki suomi-paskan vyöryy päälle ja tässä esimerkki. Yksi vatipää sanoin, että kouluissa pitää opettaa suomalaisia arvoja, siis suomalaisia arvoja tajuatko suomalaisia arvoja. Kertoisiko se minulle yhdenkin suomalaisen arvon ja voinko olla vakuuttunut, että sitä samaa arvoa ei olisi muualla ja vaikka vähän aikaisemminkin.

        Tämä on se viisaan ihmisen ongelma, kun ajattelee omilla aivoilla ja kuinka paljon paskaa ihan maitopurkista aina karamelleihin ja madoista pottuihin löytyy sieltä ja luin, kuin kukaan muu ei asuisi maassa, kuin suomalainen ja sitte tappelevat, että kuka on suomalainen. Kuinka sinun pää voi kestää.??? Minun ei.

        Paha olo ei tule siitä, vaan asioiden ymmärtämisestä. Ei sillä mitään väliä silloin ole jos ei ymmärrä. Eihän tyhmä tiedä, että asia voisi olla paremmin jos ei tiedä mistä ja miten vertaa. Toki suurin osa toimittajista on jonkin puolueen palkkalistoilla ja siksi se valtiopaska pyörii siellä usein. siinä vastaus jos et tajunnut. Mutta se saa viisaat voimaan pahoin.

        Mutta se, että aletaan elämään kolhoosissa ja olemaan jotain muuta.mitä ei olla. Kuka kertoo mikä on suomalainen muuta, kuin rekisteröitynyt. Teillä ihan oikeasti on mielisairaus jos se on jotain muuta. Ja se ei tasan tarkkaan ole tervettä muuttaa omaa identiteettiä.

        Sinulla on mielisairaus ja paha ,hae apua, sitä varmaan on sielläkin saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on mielisairaus ja paha ,hae apua, sitä varmaan on sielläkin saatavilla.

        Äijä on äärettömän katkera ja vihaa täynnä ja se on vienyt mielenterveyden, kaukana onnellisuudesta ja tyytyväisyydestä, ei taida sielläkään pärjätä, kun hänellä koko ajan paha olo. Voi, voi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein. Se oli myös hyvä, että sanoit, että sinulla on loman tarvetta sieltä Suomen kolhoosista. Ei siellä minunkaan pää kestänyt. Kaikki suomi-paskan vyöryy päälle ja tässä esimerkki. Yksi vatipää sanoin, että kouluissa pitää opettaa suomalaisia arvoja, siis suomalaisia arvoja tajuatko suomalaisia arvoja. Kertoisiko se minulle yhdenkin suomalaisen arvon ja voinko olla vakuuttunut, että sitä samaa arvoa ei olisi muualla ja vaikka vähän aikaisemminkin.

        Tämä on se viisaan ihmisen ongelma, kun ajattelee omilla aivoilla ja kuinka paljon paskaa ihan maitopurkista aina karamelleihin ja madoista pottuihin löytyy sieltä ja luin, kuin kukaan muu ei asuisi maassa, kuin suomalainen ja sitte tappelevat, että kuka on suomalainen. Kuinka sinun pää voi kestää.??? Minun ei.

        Paha olo ei tule siitä, vaan asioiden ymmärtämisestä. Ei sillä mitään väliä silloin ole jos ei ymmärrä. Eihän tyhmä tiedä, että asia voisi olla paremmin jos ei tiedä mistä ja miten vertaa. Toki suurin osa toimittajista on jonkin puolueen palkkalistoilla ja siksi se valtiopaska pyörii siellä usein. siinä vastaus jos et tajunnut. Mutta se saa viisaat voimaan pahoin.

        Mutta se, että aletaan elämään kolhoosissa ja olemaan jotain muuta.mitä ei olla. Kuka kertoo mikä on suomalainen muuta, kuin rekisteröitynyt. Teillä ihan oikeasti on mielisairaus jos se on jotain muuta. Ja se ei tasan tarkkaan ole tervettä muuttaa omaa identiteettiä.

        Kyllä nyt ymmärsit kirjoitukseni aivan väärin. Tahallasiko?

        Olen, toisin kuin halusit ymmärtää, erittäin tyytyväinen elämääni Suomessa. Käyn edelleen eläkkeelläkin pari kertaa vuodessa lomamatkoilla ulkomailla. En siksi, että olisin jotenkin loman tarpeessa kun pää ei kestä. Ei, vaan normaalin uteliaisuuden ja virkkistyksen vuoksi, joka tulee tutustumalla erilaisiin paikkoihin ja aina, kun vähänkin pidemmältä reissulta palaan takaisin Suomeen, niin mieli virkistyy ja vahvistuu näkemys, että Suomi on maailman paras maa suomalaisille. Näin varsinkin, kun olimme muutamia kertoja useampia viikkoja talvea paossa. Enää emme sellaista harrasta. Täällä toimii kaikki, on puhdasta ja puhdasluonto, tilaa ja rauhaa. Näin vaikka asun Helsingissä, jossa sitten löytyy myös vilkasta kulttuurielämää ja hyviä ravintoloita. No hintataso on varmasti korkeampi kuin halpismaan hintataso, mitta minulla on onneksi tarpeeksi hyvä eläke, jolla pystyy noista nauttimaan niin usein kuin tarvitsen. Kesäaikaan pystyn hyvin nauttimaan oluen, drinkin ja useammankin terasseilla, jos niin joskus tekee mieli, asia josta sinä niin ylpeilet tekeväsi siellä halvan kaljan maassa.
        Mökkini on Pirkanmaalla järven rannassa, sekin on hyvin mieluisa paikka ja nyt eläkkeellä siellä tulee vietettyä lähes koko kesäajan huhtikuun lopulta syyskuun lopulle. Talvellakin käymme siellä muutamia kertoja.

        Sinä ilmeisesti kirjoituksestasi päätellen pyörit aikanasi kovasti erilaisissa porukoissa kuin minä, koska en tunnista noita väitteitäsi omassa elinpiirissäni. Sinulla oli ilmeisesti jatkuva paha olo, kun pääsi ei kestänyt elinpiiriäsi. Minun elinpiirini ei tuollaista ole minulle aiheuttanut, päinvastoin.
        Elämämme, taustamme ja tämänhetkinen tilanteemme on ollut ja on edelleen siten niin täysin erilaisia, joten meidän lienee mahdotonta ymmärtää toisiamme. Ja se näkyy kirjoituksissamne: minä en tunnista sinun väitteitäsi kurjasta elämästä ja sinä uskot kaikkien elämän Suomessa olevan kurjaa.

        Jos et tiedä mitä on suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri ja elintapa ja silti väität asuneesi Suomessa, niin sinulle ei kannata niistä kertoakaan. Se on turhaa, eikä se sinua ilmeisesti kiinnostakaan.


    • Anonyymi

      On sulla kova pää... Voi se olla liian pehmeä myös.
      Eilen justiinsa yksi Hanna Iltapäivälehdessä puhui ihan tarkkaan samasta asiasta mistä kirjoitan. Etkö koskaan ole elämäsi aikana tiennyt sanaa Hybridivaikuttaminen. Te olette juuri nyt niin kovasti puhuneet siitä Venäjän osalta. Yksi historioitsija kertoi myös samasta asiasta Podcastissä.

      Se mitä Venäjä tekee, niin sitä samaa Suomen poliittinen kerho tekee poliittisilla toimittajilla. Niillä jokaisella poliittisella ryhmällä on oma poliittinen toimittajana. Eli se lähtee aina valtio paska valtio paska ensin. Kunta elämä kunta elämä ensin ja tämä kaiken paskan jälkeen mitä siellä on syötetty, niin vatipäät ja vajaat alkavat uskomaan uudenlaiseen identiteettiin. Siitä seuraa kaikki paska, rasismi ja luopuminen Jumalasta Jeesuksesta Kristuksesta. Kun valtio ei nyt vain voi olla kristinusko ja Jeesuksen seuraaja. Valtio on myös Raamatun peto.

      Ymmärrän aivan varmasti, että et todellakaan voi käsittää sitä, koska olet jo muodostunut oman minä kuvan valtiosi yhteydessä. Mutta se ei ehkä kestä syvempää tarkastelua. Eli suomenkielellä aivopesty ja kastettu saatanalle kristinuskonnollisesti. Miten pystyt vihaamaan Islamia jos itse et ole minkään uskonnon harjoittaja ... Vai onko valtio se, joka pitää sinun uskonnosta huolta vai.

      Eli jos seuraat, jonkun valtiosi johtajan arvoja, niin jonkun johtajasi arvoja, niin etkö sinä ole silloin johdettu ja johdateltu vajakki. Ei semmoisia suomalaisia kulttuureja tai suomalaisia arvoja ole olemassakaan. Ne on ihan huu haata uskot minua tai vittxx et. Minä olen maailmalla matkustanut paljon ja minä en ole ikinä maailmalla nähnyt kulttuuria muusta, kuin rahasta. Kysy mieluimmin, että kenellä ei ole iPhonea paremminkin.

      Kun sinä ehkä ehkä heräät ja alat katsoa sitä uutista tai maitopurkkia pitempään ja alat näkemään sen saman paskan. Sano minulle miksi vietät joulua ... Älä väitä, vaan sano, koska kaikki muutkin ja luuletko, että siinä on mitään kristillistä ja korotat itsesi oikeastaan saatanalle muslimeihin nähden. Lue edes pikkaisen sitä Raamattua jos näin kuvittelin. Tajuatteko, kunkin sekaisin siellä moni on ... Se on kuin Matrix.

      Huomaa, että esimerkiksi uutisoidaan, että suomalaiset lähtee tai kun pitäisi uutisoida, että Suomesta lähtee. Koko helvexxx ajan tulee sitä paskaa siellä ja kaikkein pahin, että köyhät ja kurjat vajakit ja vajaat alkaa elämään sen mukana ja se tuottaa kaiken sen ongelman mitä teillä on esim. Kadulla. Se olisi, kuin hullujen huoneelle olisi töissä ja varmasti ymmärrän, että tarvii lähteä lomalle.

      Yksilönä pystyn tekemään ja ymmärtämään asioita oikeassa muodossa. Myös uskonnot ja henkinen tasapaino voi hyvin. Olen sanonut, että täällä ihminen voi hyvin, siis Aasiassa ja se on jo lääketieteteellistäkin, kun ei ymmärrä kaikkea mitä puhutaan... Eli sielu lepää.

      En minä sitä väitä, että kaikki siellä edes ymmärtää mitä kerroin. Se ilmenee jo vastauksesta plä pööl plää.

      • Anonyymi

        🤣🤣😂😂😆🤣


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa muuten, mutta siinä ei, että tuilla elävillä menisi Suomessa huonosti. Heillä menee Suomessa aina vain paremmin.

      • Anonyymi

        Se on todella totta. Monesti minäkin sain Myllypuron kirkon jonosta todella kalliita juustoja. Niitä ei ole ihmisillä varaa ostaa ja vaikka ne on vähän vanhoja, niin niissä maku vain paranee. 500 käyttiksellä ei sellaisia ostella ja onneksi on nämä tukiasemat.

        Kuulin, että sillä eläkkeellä voi Helsingissä ostaa tukien jälkeen tupakka askin ja metrolipun. Se elämä on vähän, kuin armeijassa eläkkeellä. Tulee siinä ainakin päivärytmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on todella totta. Monesti minäkin sain Myllypuron kirkon jonosta todella kalliita juustoja. Niitä ei ole ihmisillä varaa ostaa ja vaikka ne on vähän vanhoja, niin niissä maku vain paranee. 500 käyttiksellä ei sellaisia ostella ja onneksi on nämä tukiasemat.

        Kuulin, että sillä eläkkeellä voi Helsingissä ostaa tukien jälkeen tupakka askin ja metrolipun. Se elämä on vähän, kuin armeijassa eläkkeellä. Tulee siinä ainakin päivärytmi.

        Tupakointi kannattaa lopettaa, ja siinä säästää noin 300€ kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakointi kannattaa lopettaa, ja siinä säästää noin 300€ kuukaudessa.

        Se on yli puolet mitä jää tuilla ja eläkkeellä käteen Helsingissä. 200 menee metrolippuun... Ja ruoka kirkon jakelusta ja Hursti ja punainen risti.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3178
    2. 121
      1395
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      775
    Aihe