Jos ihme tapahtuisi ja juoppo raitistuisi

Anonyymi-ap

Muuttuisiko hän silloin luonteeltaan takaisin entiselleen vai säilyisikö sellaisena, jollaiseksi päihteet ovat hänet muokanneet?

6

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aina siinä jonkinlainen muutos tapahtuu.
      Välttämättä samanlaiseksi, mitä on ollut ennen juomista, ei muutu, mutta on se muutos mikä vaan, se on aina parempaan suuntaan, silloin jos ihminen raitistuu.

      • Anonyymi

        Lisään vielä, kun ap kirjoitti " jos ihme tapahtuu.."
        Ihmeitä todellakin voi tapahtua myös juopolle.


    • Anonyymi

      Ensinnäkin teet kysymyksen itsellesi !tuleeko juoppo koskaan lopettamaan ?
      Ja toiseksi jonkinlainen muutos käy koko ajan ihmisissä kun joka vuosi tullaan yhtä vuotta vanhemmaksi , sitten ei kukaan tiedä miten paljon hänen aivonsa ovat vaurioituneen päihteistä . Mutta jos , siis sanon jos hän lopettaisi niin sen näkee silloin ne muutokset hänen käyttäytymisessään , mutta henkilökohtaisesti en usko paranemiseen itse , sillä päihteet on se ainoa mikä tuo onnen tunteen näille joilla on tämä ongelma . Monta perhettä rikottu viinan vuoksi ja monet lapset jääneet ilman toista vanhempaansa koska hänelle on päihteet se tärkein asia maailmassa .
      Hyvin harva lopettaa .

    • Anonyymi

      Kun lopettaa juomisen, katoaa elämästä myös ihmissuhteet ja naisseura.
      Aikansa sitä voi uskotella itselleen että kyllähän sitä sosiaalista elämää ja naisia raittiinakin tapaa. Mutta sitten joutuu myöntämään elämän raa'at tosiasiat, eli vain juomalla on kavereita ja naisia elämässä. Sitten alkaa taas juomaan.

      Niin se vain on. Raitis on yksin.

      t. viinamies

      • Anonyymi

        Juomallakin ehkä onnistuu saamaan naisia ja niitä ihmissuhteita, mutta ovatko ne aitoja ja ns. syviä, ja hyviä ihmissuhteita.
        Humalaisen horinoita, kun esitetään kuinka hauskaa on, ja aah kuinka toinen on ihana, ja ehkä ensimmäiseksi luulo, että voi kun olen itse niin täydellinen kun oon kännissä.

        Välittääkö viinamies aidosti toisista ihmisistä, välittääkö muut aidosti viinamiehestä ?
        Eikä raitis ole yksin, viinamieskään ei ole yksin kun on seuraa, mutta silloin kun ei ole seuraa viinamies on tosi yksin omien ajatustensa ja morkkisten kanssa.
        Raitis käy harvemmin ns. jaakobin painia itsensä kanssa, verrattuna viinamiehiin/-naisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      70
      1362
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      957
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      712
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      369
      703
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe