Millaiset kesärenkaat kannattaisi ottaa jos tulee semmoinen 20000-30000km vuodessa mittariin työmatkana pohjois-pohjanmaan ja kainuun välimaaston korkeudella? Pitäisikö ottaa kesäksi premium luokan renkaat vai pärjääkö tuolla kilometrimäärällä ihan keskitason Hankookeilla, Kumhoilla tai Nexeneillä tai vastaavilla? Kannattaako sitten satsata parempiin nastarenkaisiin?
Millä kilometrimäärällä vuodessa kannattaa ottaa premium luokan renkaat?
25
458
Vastaukset
- Anonyymi
Gravitaatio puoltaa siksi planeettaa kuun vetovoiman takaa antaen protonin käänteisen voiman planeetan kääntöpuolelle.
- Anonyymi
Paha sanoa tarkkaa rengasmerkkiä, kun ei oikein selvinnyt onko ajoa myös Kainuun yläpuolella.
- Anonyymi
Meillä on ajonopeudet sen verran matalat, että varmasti pärjää kaikilla. Suurin ongelma taitaa olla nuo nastailijoiden aiheuttamat urat ja varsinkin sadekelillä niiden ollessa täynnä vettä. Mielestäni parempi vaihtoehto olis enenmän sateisiin keleihin suunnitellut viuhkakuviolla varustetut renkaat kuin puhtaat kesärenkaat. Näitä löytyy parhaiten rengaskategoriasta 4S renkaat. Näissä on panostettu enenmän vesiliirron vastustamiseen kuin märkäpitoon mikä oikeastaan näkyy vain harvoissa jarrutustilanteissa.
- Anonyymi
Ikävää on, ettei noita uria, joita väistämättä syntyy kun teiden kunnossapito laiminlyödään, korjata.
Rahasta ei periaatteessa ole puutetta, sitähän autoilijoilta kerätään noin 8 - 10 kertaa enemmän kuin tienpitoon satsataan. Ei unohtaa kannata sitäkään, että ’nastailijat’ maksavat tuosta noin 80%.
Hyvä muistaa myös se, että nastat ’syövät’ asfalttipintaisia teitä eniten kun ne ovat märkiä ja sulia. Suolaus on tehokas keino sulattaa jäätyneet ja lumiset tiet ja kun sitä tehdään jatkuvasti varsinkin kaupunkien ja kaupunkeihin johtavilla pääväylillä, niin varmasti silläkin on merkitystä. Eniten suolaa käytetään pk-seudulla ja varsinkin Helsingissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävää on, ettei noita uria, joita väistämättä syntyy kun teiden kunnossapito laiminlyödään, korjata.
Rahasta ei periaatteessa ole puutetta, sitähän autoilijoilta kerätään noin 8 - 10 kertaa enemmän kuin tienpitoon satsataan. Ei unohtaa kannata sitäkään, että ’nastailijat’ maksavat tuosta noin 80%.
Hyvä muistaa myös se, että nastat ’syövät’ asfalttipintaisia teitä eniten kun ne ovat märkiä ja sulia. Suolaus on tehokas keino sulattaa jäätyneet ja lumiset tiet ja kun sitä tehdään jatkuvasti varsinkin kaupunkien ja kaupunkeihin johtavilla pääväylillä, niin varmasti silläkin on merkitystä. Eniten suolaa käytetään pk-seudulla ja varsinkin Helsingissä.Yhteiskunta kerää erilaisia veroja, eikä niitä ole korvamerkitty mihinkään tiettyyn tarkoitukseen, vaan jaetaan niitä tarvittava määrä eri tarkoituksiin. Tuosta 8 -10 kertaisesta maksetaan myös sinunkin sossurahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunta kerää erilaisia veroja, eikä niitä ole korvamerkitty mihinkään tiettyyn tarkoitukseen, vaan jaetaan niitä tarvittava määrä eri tarkoituksiin. Tuosta 8 -10 kertaisesta maksetaan myös sinunkin sossurahat.
Silti yhteiskunnan kannattaisi pitää tiestö kunnossa. Vai onko tiestö sinusta niin vähäarvoinen juttu, ettei sen kunnolla ole niin väliä.
Kun talouselämä kärsii tuon takia, niin se heikentää yhteiskunnan mahdollisuuksia elättää sinua. Tuo kannattaa ymmärtää jo tuon oman etusi vuoksi.
- Anonyymi
oliko sulla ajatusta tuleeko ne pelti- vai alumiinivanteille
- Anonyymi
Ihan 15 tuumaisilla peltivanteilla ajattelin. 185 tai 195 leveät, profiili 65 tai 60 ehkä jopa 55 tarvittaessa
- Anonyymi
Suositttaisin että osta hyvät renkaat.
- Anonyymi
Aina kannattaa ostaa turvalliset ja hyvät renkaat. Niissä on hyvät vesikelin ominaisuudet, hiljaisia ja pito kaikkiaan parempaa, eli ne ovat kuin vakuutus ja järkisyyt puoltaa hankintaa. Ei kilometreillä ole mitään merkitystä ja koko avaajan ajatus on penaalista.
- Anonyymi
Eikö renkaissa ole oleellista se että niissä pysyy ilma ja riittävä urasyvyys ja talvella käytetään talviajoon soveltuvia renkaita. Sää , keliolosuhteet ja kuljettajan ajokäytös vaikuttaa eniten turvalliseen matkantekoon. Tien kunto, liukkaus sanelee miten pitää ajaa ja nopeus sovittaa tilanteen mukaan. Uudet renkaat olkoot kuinka kalliit tahansa, eivät tätä sääntöä pysty kumoamaan. Turvallinen liikkuminen lähtee yksinomaan ratin ja selkänojan välissä röhnöttävästä kuljettajasta.
- Anonyymi
Kun kiinalainen kitkarengas lähtee sateella, kesäkelillä, noin 30 km/h sivuluisuun niin kyllä väittäisin että siinä vika ei ole kuljettajassa.
- Anonyymi
Mutta aina tulee tilanteista joita ei pysty ennakoimaan ja silloin hyvä rengas voi pelastaa.
Tietenkin hyvä rengas parantaa myös ajo-ominaisuuksia ja mukavuutta.
- Anonyymi
Michelin Primacy, kokemuksesta.
- Anonyymi
Kestävimmät ovat nykyään Michelin Primacy 4 ja Goodyear Efficent Grip 2
https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm
Tuolta näkyy kuluminen (wear). Lisäksi tämä kaksikko oli muutenkin testin top3 sijoilla.
Tuo testivoittaja Goodyear itsellä kesärenkaana ja erityisesti hiljaisuudesta nauttii vaikka ajaisi vähemmänkin.- Anonyymi
Jos rengassarja maksaa 25 % enemmän ja kestää 50 % pidempään, niin kumpi on parempi.
- Anonyymi
GoodYear oli vain keskikastia melun suhteen tuossa testissä ja tuloksen sen suhteen voi olla ihan toiset meidän karkeilla teillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos rengassarja maksaa 25 % enemmän ja kestää 50 % pidempään, niin kumpi on parempi.
Halpis on aina parempi.
Jos suomalaisen 15 vuotta vanha auto hajoaa niin ei mene kalliit renkaat hukkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos rengassarja maksaa 25 % enemmän ja kestää 50 % pidempään, niin kumpi on parempi.
Tuolta linkistähän sen näkee että Goodyear joka on kestävin, on myös edullisin kilometriä kohden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GoodYear oli vain keskikastia melun suhteen tuossa testissä ja tuloksen sen suhteen voi olla ihan toiset meidän karkeilla teillä.
Rengaskoko varmasti vaikuttaa meluunkin, omassa koossa tuo Goodyear hiljaisimpia meluluokaltaan, 68dB. Ainoa hiljaisempi premium rengas koosani olisi kallis ja nopeasti kuluva Nokian, 67dB
- Anonyymi
Eikös sen vähän ajavan pitäs ostaa parempia kun vähemmän ajokokemusta ja loppuajasta kuitenkin liukkaaksi kovettuneet vanhat renkaat...
- Anonyymi
Kaikkein halvimmat renkaat on yleensä kalliit.
Kestävät vähemmän ja syövät enemmän polttoainetta.
Joissakin myös meluongelmaa. - Anonyymi
Basson jytke peittää rengasmelut, niin Kumho on ihan ok.
- Anonyymi
Ihana poika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt721814Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1101655Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521245Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1821202Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2351173Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451087- 2121054
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293912Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221890- 56767