Ruokailu mielisairaalassa

Anonyymi-ap

Sairaalassa ei osata erottaa vegetaristia ja vegaania. Hoitajat ja keittiöhenkilöstö luulevat niitä samoiksi asioiksi. Vegetaristi syö myös maitotaloustuotteita, kuten maitoa, viiliä, jugurttia ja juustoa. Vegaani ei syö muuta kuin kasviksia. Siitä voi olla harmia, kun jää ilman omaan ruokailuun kuuluvia ruokia. Olisi syytä valistaa henkilöstöä eri ruokavaliosta.

48

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minäkään en näe mitään eroa. Olen vegaani ja just söin makkaraa jossa oli vihanneksia. Hyvää oli. Herkullista.

    • Anonyymi

      Olisi hyvä pysyä poissa mielisairaaloista ja keskittyä asioimaan vaikka gourmet-ravintoloissa, joissa on mahdollista saada ihan mitä ikinä haluaa syödä.

      No joo, tavallaan vitsinä oli.
      Kyllähän se pitäisi huomioida ihmisten ateriatottumukset paikasta riippumatta.

      • Anonyymi

        Kuinka moni sinne mielisairaalaan niin kauheasti haluaa? Ihmisiä viedään väkisin sinne. Kaikenlisäksi koko lysti on vielä itse maksettavakin. Oli rahaa tai ei.


    • Anonyymi

      Sairaaloissa yleensä kysytään ruokarajoitukset. Ei kannata "hienostella" termeillä vaan kertoa paperilla täsmällisesti mitä ruokia syö ja mitä ei. Esimerkiksi käyttääkö maitotuotteita vai ei, sellaisen keittiöhenkilökuntakin ymmärtää.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä on ihan asiallisesti sanottu, mutta henkilökunta ei ymmärrä erilaisia ruokailutapoja. Titteleillä ja arvosanoilla keikailu ei ole tarkoituksellista, vaan jokaisella on omat syyt, miksi syö rajoitetusti. Itselläni ovat terveydelliset syyt. Kasvissyönti on aina kuilunut ihmisten elämään. Suomessa kai lihansyönti on suositumpaa. Olen asunut pitkään ulkomailla maassa, jossa pääpaino oli jo kauan sitten kasviksilla. Ja on itseasiassa ollut sitä aina. Lisäksi ainakin minulla on vaikea sulattaa taskasta liharuokaa. Myöskin koitan vähentää riskiä sairastua syöpään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä on ihan asiallisesti sanottu, mutta henkilökunta ei ymmärrä erilaisia ruokailutapoja. Titteleillä ja arvosanoilla keikailu ei ole tarkoituksellista, vaan jokaisella on omat syyt, miksi syö rajoitetusti. Itselläni ovat terveydelliset syyt. Kasvissyönti on aina kuilunut ihmisten elämään. Suomessa kai lihansyönti on suositumpaa. Olen asunut pitkään ulkomailla maassa, jossa pääpaino oli jo kauan sitten kasviksilla. Ja on itseasiassa ollut sitä aina. Lisäksi ainakin minulla on vaikea sulattaa taskasta liharuokaa. Myöskin koitan vähentää riskiä sairastua syöpään.

        Eikä ruokailutapani ole mikään äärisuuntaisuutta edustava. Syön normaalisti maitotaloustuotteita ja kananmunia kasvisten lisäksi. En ole vegaani, joka on erittäin tiukka ruokavalio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ruokailutapani ole mikään äärisuuntaisuutta edustava. Syön normaalisti maitotaloustuotteita ja kananmunia kasvisten lisäksi. En ole vegaani, joka on erittäin tiukka ruokavalio.

        Lisäksi itsrlläni on kolesteroliongelmia perinnöllisyyden takia. Siinä on yksi painava syy olla syömättä lihaa. Tarvitseeko plla muita syitä? Lisäksi pidän kasviksista . Js voihan sitä turhaan olla tappamatta eläimiä, kun muutenkin elää.


      • Anonyymi

        Vegaani syö pelkkää kasvis ruoka, mut lacto-ovo vevegetaristi syö myös maitotuotteita ja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi itsrlläni on kolesteroliongelmia perinnöllisyyden takia. Siinä on yksi painava syy olla syömättä lihaa. Tarvitseeko plla muita syitä? Lisäksi pidän kasviksista . Js voihan sitä turhaan olla tappamatta eläimiä, kun muutenkin elää.

        Ihmisen elimistö tarvitsee kolestrolia ja se elimistö tuottaa sitä itse. Toki se vaikuttaa vähän mitä syö, mutta vain vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen elimistö tarvitsee kolestrolia ja se elimistö tuottaa sitä itse. Toki se vaikuttaa vähän mitä syö, mutta vain vähän.

        Joudun syömään statiineja sydän ja verisuonitautini takia, joka on sukuni rasite. Täällä kaikenmaailman ”asiantuntijat” suodittelevat rasvaisten grillimakkaroiden syömistä ihmidelle, joka joutuu jatkuvasti käymään kontrollissa liiallisen kolesterolin takia. Toiselle vanhemmalleni tehtiin suuri aortan leikkaus vuosis sitten. Ja myöhemmin hänelle tehtiin ohotusleikkaus. Js minulla on sama sukurasite. Ja täällä pillastutasn, jos ei ahda elimistöönsä lisää kolesterolia. Kolesteroliarvot ovat madaltuneet kasvissyöntiin siiirryttyäni. Mutta natsit eivät hyväksy sitä. Ehkä heidän sisnlihansa ei mene tarpeeksi hyvin kaupaksi. Lehdissä on ollut kirjoituksia, että sianlihaa ei osteta.


    • Anonyymi

      Mikä estää volttaamasta sitä sapuskaa sinne?

      Maukkaan ruuan lisäksi se toimisi oivana asiakaspalautteena, saadusta palvelusta.

      • Anonyymi

        Millä rahalla köyhä ihminen volttaa? Yksikin kertaa voltatessa tyhjentää melkein koko tilin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä rahalla köyhä ihminen volttaa? Yksikin kertaa voltatessa tyhjentää melkein koko tilin.

        Samalla rahalla, millä köyhä ylipäätään kuvittelee saavansa premiumpalvelua. Köyhyys on yksinomaan se syy, miksi minä syön sitä ruokaa mitä saan.


    • Anonyymi

      Minä taas en pysty edes syömään porukassa. Vein aina ruokani huoneeseen ja söin siellä. Kumma ettei kukaan kieltänyt sitä.

      • Anonyymi

        Kyllä minäkin olisin halunnut syödä mieluummin huoneessani. Oli vaikea syödä porukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minäkin olisin halunnut syödä mieluummin huoneessani. Oli vaikea syödä porukassa.

        Olisit vaan kantanut tarjottimen huoneeseen. Ei minua kukaan kieltänyt.


    • Anonyymi

      Luuletko että ne osaa lukea ajatuksia Osaatko avata suusi

    • Anonyymi

      En tietenkään pysty ottamaan kantaa yksittäiseen tapahtumaan, mutta haluaisin muistuttaa, että vaikka joku Subway ketju tarjoilee helposti sen saman kaksikymmentätuhatta annosta päivän aikana mitä joku suurtalouskeittiö, niin suurtalouskeittiön annoksen hinta on noin kolmanneksen siitä mitä subissa, eikä suurtalouskeittiössä heitetä päivän aikana kahtakymmentätuhatta paria muovihanskoja roskikseen, vain sen takia että keittiössä on myös lihaa.

      Suurtalouskeittiöissä tehdään valava määrä myös erikoisruokavalioiden ruokia, mutta nekin toteutetaan isossa mittakaavassa. Esim. kaikki sen sata maitoallergikkoa saavat sitten sen saman kiisselin jota ei ole tehty maitoon. Oli se sitten eilisen kiisseliä tai ei.

    • Anonyymi

      Kuten on sanottu niin kannattaisi varmaan kertoa henkilökunnalle tuo ero. Ei se valittamalla täällä miksikään muutu.

      • Anonyymi

        Voisitte vähän kouluttaa niin keittiö kuin hoitohenkilökuntaa näissä asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitte vähän kouluttaa niin keittiö kuin hoitohenkilökuntaa näissä asioissa.

        Siinä vaiheessa kun vastaa kahdenkymmenentuhannen aterian valmistamisesta, niin sellaista ihmistä on aika turha lätheä millään kotilieden itsehoito oppaalla opastamaan.


      • Anonyymi

        Eihän sitä arva nyt, että he eivät tiedä mitään erilaisista ruokailutavoista. Minulla on hyvin yksinkertainen ruokailutapa. Syön kaikkea muuta paitsi lihaa ja kalaa. Onko se niin vaikeaa tiedettä? Jotkut ovat menneet niin pitkälle, että he eivät syö mitään eläinkunnan tuotteita, eivät edes hunajaa. Heitä sanotaan vegaaneiksi. Minä syön maitotaloustuotteita ja kanam6niakin normaalisti, uuta en syö lihaa enkä kalaa. Täällä käsketään sen takia tappamaan itsensä juoksemalla junan alle tai hirttämään itsensä. Siksi koska lautaseltani puuttuu sianperse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä arva nyt, että he eivät tiedä mitään erilaisista ruokailutavoista. Minulla on hyvin yksinkertainen ruokailutapa. Syön kaikkea muuta paitsi lihaa ja kalaa. Onko se niin vaikeaa tiedettä? Jotkut ovat menneet niin pitkälle, että he eivät syö mitään eläinkunnan tuotteita, eivät edes hunajaa. Heitä sanotaan vegaaneiksi. Minä syön maitotaloustuotteita ja kanam6niakin normaalisti, uuta en syö lihaa enkä kalaa. Täällä käsketään sen takia tappamaan itsensä juoksemalla junan alle tai hirttämään itsensä. Siksi koska lautaseltani puuttuu sianperse.

        Lisään ielä, että minä en ole mennyt enkä mene äärimmäisyyteen. En alkaisi vegaaniksi. Olen vain ihan tavallinen kasvissyöjä, joka syön myös kanamunia, juustoa, maito, jugurtti ja viiiliä.. Muuta joitakin ärsyttää se. Liha lisäksi kallista. Mistään monimutkaisesta rakettitieteestä ei ole kyse. Mutta ihmiset sekoittavat nämä kaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä arva nyt, että he eivät tiedä mitään erilaisista ruokailutavoista. Minulla on hyvin yksinkertainen ruokailutapa. Syön kaikkea muuta paitsi lihaa ja kalaa. Onko se niin vaikeaa tiedettä? Jotkut ovat menneet niin pitkälle, että he eivät syö mitään eläinkunnan tuotteita, eivät edes hunajaa. Heitä sanotaan vegaaneiksi. Minä syön maitotaloustuotteita ja kanam6niakin normaalisti, uuta en syö lihaa enkä kalaa. Täällä käsketään sen takia tappamaan itsensä juoksemalla junan alle tai hirttämään itsensä. Siksi koska lautaseltani puuttuu sianperse.

        Sanoin aivan selvästi, että olen kasvissyöjä, mutta syön kananmunia,maitoa, juustoa ja jugurtt3ja. Minulta poistettiin kaikki maitotuotteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitte vähän kouluttaa niin keittiö kuin hoitohenkilökuntaa näissä asioissa.

        Toivottavasti olen väärässä, mutta saat sen kuulostamaan ihan syömishäiriöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti olen väärässä, mutta saat sen kuulostamaan ihan syömishäiriöltä.

        No ei tidellakaan ole kyse mistään syömishäiriöstä. Jos et itse suö vaikka kalaa, mutta muuten syöt kaikkea, onko se syömishäiriö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tidellakaan ole kyse mistään syömishäiriöstä. Jos et itse suö vaikka kalaa, mutta muuten syöt kaikkea, onko se syömishäiriö?

        En itse syö kalaa, mutta en myöskään toitota siitä foorumeilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse syö kalaa, mutta en myöskään toitota siitä foorumeilla...

        Eihän tässä nyt niin h*lvetin isosta asiasta ollut kyse, eikä edes mistään palstoilla toitottamisesta sen kummemmin, vaan kerroin vain kokemuksesta lyhyesti, että ottaisivat huomioon siellä sairaaloissa, kuin eivät tiedä eroa vegaanille ja tavalliselle kasvissyöjälle. Kyse oli siitä, että osaa ruuasta käun ilman hoitajien tietämättömyyden takia. Ajattelin, että jos se aittaisi heitä ymmörtämään, että kyse on kahdesta eri asiasta, kun eivät tietäneet. En ole itse millään kauhean erikoisella ruokavaliolla. Minä en vain syä lihaa enkä kalas. Ja mistään toitottamisesta palstoilla ei ole kyse. Tänne alkoi tulla natseilta vihakirjoiruksia, ja minenlaista viestiä, jotka kertovat tietämättömyydestä. Ja toitottamistahan tämä koko netti on täynnä. Ja sellaiseksi se varmasti meneekin, kun sekaan kirjoittelee tietämättömiä ihmisiä. Ja asiaa pahentaa tuollaiset vihaa lietsovat natsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä arva nyt, että he eivät tiedä mitään erilaisista ruokailutavoista. Minulla on hyvin yksinkertainen ruokailutapa. Syön kaikkea muuta paitsi lihaa ja kalaa. Onko se niin vaikeaa tiedettä? Jotkut ovat menneet niin pitkälle, että he eivät syö mitään eläinkunnan tuotteita, eivät edes hunajaa. Heitä sanotaan vegaaneiksi. Minä syön maitotaloustuotteita ja kanam6niakin normaalisti, uuta en syö lihaa enkä kalaa. Täällä käsketään sen takia tappamaan itsensä juoksemalla junan alle tai hirttämään itsensä. Siksi koska lautaseltani puuttuu sianperse.

        Miksi et syö lihaa ja kalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et syö lihaa ja kalaa?

        Monesta eri syystä. Ja ennen kaikkea terveydellisistä syistä.


    • Anonyymi

      Ei sairaalassa ole aikaa leikkiä näiden muotivillitysten perässä, vaan hoidetaan sairaita kuntoon.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole muoti illityksestä, vaan elämäntavasta, joka jatkuu hautaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole muoti illityksestä, vaan elämäntavasta, joka jatkuu hautaan asti.

        Sairaalassa ei voida ottaa huomioon sataa ja tuhatta erilaista elämäntapaa. Sairaalassa on sairaalan tavat. Kaikkialla maailmassa ruokaa ei sairaalassa saa lainkaan, vaan pitää olla omat eväät.

        Minä ilmoitin yliopistolliseen sairaalaan mennessäni, etten juo maitoa. Silti sitä aina tuotiin. Itketti se, mutta mitenkään sitä maitoa ei suostuttu jättämään pois ja antamaan vettä, puhdasta vettä. Maito oli tietysti helppo jättää juomatta.

        Yksityisessä sairaalassa voi saada palvelua, kun maksat siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaalassa ei voida ottaa huomioon sataa ja tuhatta erilaista elämäntapaa. Sairaalassa on sairaalan tavat. Kaikkialla maailmassa ruokaa ei sairaalassa saa lainkaan, vaan pitää olla omat eväät.

        Minä ilmoitin yliopistolliseen sairaalaan mennessäni, etten juo maitoa. Silti sitä aina tuotiin. Itketti se, mutta mitenkään sitä maitoa ei suostuttu jättämään pois ja antamaan vettä, puhdasta vettä. Maito oli tietysti helppo jättää juomatta.

        Yksityisessä sairaalassa voi saada palvelua, kun maksat siitä.

        Kas, sinulle ehkä tuotiin msiyoa, mutta minulta se otettiin pois, vaikka juon joka päivä maitoa. Siinä on suuri ero. Turhaa on saivarrella siitä. Ja minä maksan itse hoitoni, eikä sossu sitä maksa. Kyllä siinä jo jonkinlaisia oikeuksiakin pitää olla, kun en yhteiskunnan piikkiin hoitoani maksa. Ja itsepähän kyselevät siellä sairaalassa, mitä syö ha mitä ei. Miksi kysellään, jos sitä ei kuitenkaan haluta toteuttaa? Pankaa vaan kaikille läskit ja lotinat ja sokerit pöytään. Älkää kyselkö mitä syömistapoja on. Sitten haukutaan päälle, että ei tässä kaikille voi kun on vaikka minkälaisia eri ruokia 2000. : lle ihmiselle. Minunki vika se on, kos hoitajat kysyvät ruokailusta??! Pankaa vaan ihan mitä sattuu pöytään, älkääkä kyselkö. Voivat ola syömättä, jos ei maistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas, sinulle ehkä tuotiin msiyoa, mutta minulta se otettiin pois, vaikka juon joka päivä maitoa. Siinä on suuri ero. Turhaa on saivarrella siitä. Ja minä maksan itse hoitoni, eikä sossu sitä maksa. Kyllä siinä jo jonkinlaisia oikeuksiakin pitää olla, kun en yhteiskunnan piikkiin hoitoani maksa. Ja itsepähän kyselevät siellä sairaalassa, mitä syö ha mitä ei. Miksi kysellään, jos sitä ei kuitenkaan haluta toteuttaa? Pankaa vaan kaikille läskit ja lotinat ja sokerit pöytään. Älkää kyselkö mitä syömistapoja on. Sitten haukutaan päälle, että ei tässä kaikille voi kun on vaikka minkälaisia eri ruokia 2000. : lle ihmiselle. Minunki vika se on, kos hoitajat kysyvät ruokailusta??! Pankaa vaan ihan mitä sattuu pöytään, älkääkä kyselkö. Voivat ola syömättä, jos ei maistu.

        Korjaan: kun sinulle tuotiin maitoa, niin eihän sitä ole pakko juoda. Muuta minulle ei annettu, vaikka jatkuvasti maitoa. Ja lusäksi maksan hoitoni omilla rahoillani, rnnä juokse letti suorana sossuun yhteiskunnan maksettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaalassa ei voida ottaa huomioon sataa ja tuhatta erilaista elämäntapaa. Sairaalassa on sairaalan tavat. Kaikkialla maailmassa ruokaa ei sairaalassa saa lainkaan, vaan pitää olla omat eväät.

        Minä ilmoitin yliopistolliseen sairaalaan mennessäni, etten juo maitoa. Silti sitä aina tuotiin. Itketti se, mutta mitenkään sitä maitoa ei suostuttu jättämään pois ja antamaan vettä, puhdasta vettä. Maito oli tietysti helppo jättää juomatta.

        Yksityisessä sairaalassa voi saada palvelua, kun maksat siitä.

        Kyllä minä maksan omasta lompakostani koko hoidon. En senttiäkään pyydä yhteiskunnalta. Sonä näköjään juokset sossuun maksattamaan laskusi. Minä en siellä juokse. Olen tottunut tekemään töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaalassa ei voida ottaa huomioon sataa ja tuhatta erilaista elämäntapaa. Sairaalassa on sairaalan tavat. Kaikkialla maailmassa ruokaa ei sairaalassa saa lainkaan, vaan pitää olla omat eväät.

        Minä ilmoitin yliopistolliseen sairaalaan mennessäni, etten juo maitoa. Silti sitä aina tuotiin. Itketti se, mutta mitenkään sitä maitoa ei suostuttu jättämään pois ja antamaan vettä, puhdasta vettä. Maito oli tietysti helppo jättää juomatta.

        Yksityisessä sairaalassa voi saada palvelua, kun maksat siitä.

        Yksityinen mielisairaala, mikä kiehtova ajatus.

        Miettikää sellainen avoimen narsismin malli. Jossa narskut kävis valittamassa sitä, että miten eivät saa mieleistään ruokaa, tai jotain näitä muita "first world problems" juttuja. :P


    • Anonyymi

      Kasvisruuathan ovat yleisiä etelän maissa joissa on lämmin ilma aina, pohjoisten maiden ravintoarvo on toisenlainen , meidän kylmässä ilmastossa

    • Anonyymi

      EIVÄTHÄN VIHREÄT OSAA EROTTAA SUKUPUOLIAKAAN.
      EI OLE MIKÄÄN IHME.....HA.....HAAAA.....

      • Anonyymi

        En ole sen kummempi vihreä tai punainen tai sininenkään. En kannata mitään. En muutenkaan juurikaan seuraa muita ihmisiä missään asiassa, vaan teen omilla hyviksi havaitsemilla tavoillani kauken minkä teen, riippumatta siitä, mitä muut tekevät. Kasvissyöntini johtuu pääasiassa terveydellisistä syistä, sekä keventyneestä olosta, ihon kunnon paranemisesta, eika aamulla tarvitse olla puhelin vieressä vessassa varmuuden vuoksi valmiina soittamaan ambulanssia, kun persaus repeää edellisen illan pihvinsyömisestä. Pihvit kun sulavat niin huonosti, että persaus repeää ja veri valuu. Tuskat on kovat, muutta kun jättää edes naudanlihan ja porsaanlihan pois, niin säästyy tuollaiselta. Ja tämäkin on yksi pääsyitä, miksi liha ei maistu. Tuollaisia ongelmia ei ole enää ollut, kun jätin lihan syömisen.


    • Anonyymi

      Älä nyt hulluja puhu

    • Anonyymi

      Kannattaa syödä lihaa, niin aivot saavat lihasta aivojen tarvitsemia aminohappoja, rautaa, sinkkiä, seleeniä, magnesiumia, A-vitamiinia ja B-vitamiineja. Kun aivot saavat ravinteensa, niin se pääkoppakin toimii paremmin.

      • Anonyymi

        Sulla varmaan toimii hyvin ruuansulatus.


    • Anonyymi

      Paljosta hyvästä jäätte paitsi. No kahjut on kahjuja. Isäni, lempinimeltään Veka söi läskiä ja sanoi, että se pitää miehen tiellä.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä lihaa on märskytetty suurimman osan elämää. Mutta ähky olo siitä tuli aina. Ja kun on pienituloinen, niin jos lihaa ostaa, saa olla kuusi päivää viikosta kaurapuurokuurilla. Rahat kun eivät riitä. Helppo se on rikkaiden kehuskella lihapadoistaan. Raivoavat vielä, kun ei syö lihaa. Antaisivat rahaa. Kuten näkee, moni ei käsitä, että kaikilla ei ole varaa syödä esimerkiksi lihaa.


    • Anonyymi

      Vegetaristi ja vegaani on samoja asioita. Nyt on aloittaja itse mokannut. Lakto- ovi vegetaristi syö taas kuten aloittaja. Eli sairaala on toimittanut sitä ruokaa, jota on potilas itse pyytänyt. Ei virhettä sairaalan puolesta.
      Terv. Suurtalouskokki

      • Anonyymi

        Ei siitä muusta ruuasta ollutkaan kyse. Juustot ja muut puuttuivat, kun luulivat vegaaniksi. Ne juustot annostellaan lautaselle. Silloin olet ilman, jos niitä ei anneta. Ei kai tässä pitäisi kerjätä, mutta halusin vain valistaa, että kyllä kasvissyöjä syönmyös juustoa, jgurttia, maitoa , ja jotkut syövät kananmuniakin, kuten minä. Eikä yhtään ole pahitteeksu, vaikka edimerkiksi lastikkoruuasa olisi juustokuorrutus. En minäkään tietänyt aiemmin, mitä vegasnit syövät. Otin selvää siitä. Se oli minulle aivan uusi asia, että heillä on niin tiukka ruokavalio. Minä en sellaiseen lähde. Kyllä minä haluan syödä vaikka juusto psorikakeittoja ja töytettyjä paprikoita juustolla. Ja asmuaisella syön lananmunia ja juustoja, JOS on rahaa. Mutta nuo ovat herkkuruokia. Ei sitä jokapäivä noin ylellistä pysty syömään. Ymmärtän kyllä, että eihän siellä voi olla kaikkeen ruokailuun niin perehtynyt. Eikä se tarkoitus ollutkaan. Vaan ihan lyhyedti sanoa ero nöiden kahden välillä. En ole erkoisuudrn tavoittelija, vaan ihan tavallisen ruuan syöjä, ja todennut, että kasvisruoka on tuonut parempaa oloa. Tässä eroavaisuudessa ei ole mitään monimutkaista. Vegaanibsyö vain kasviksia ja vehetaristi suö myös maitotaloustuotteita ja jotkut kananmunia. Ei se sen kummempaa ole. Ei tarvitse mennä yliopistoon opiskelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä muusta ruuasta ollutkaan kyse. Juustot ja muut puuttuivat, kun luulivat vegaaniksi. Ne juustot annostellaan lautaselle. Silloin olet ilman, jos niitä ei anneta. Ei kai tässä pitäisi kerjätä, mutta halusin vain valistaa, että kyllä kasvissyöjä syönmyös juustoa, jgurttia, maitoa , ja jotkut syövät kananmuniakin, kuten minä. Eikä yhtään ole pahitteeksu, vaikka edimerkiksi lastikkoruuasa olisi juustokuorrutus. En minäkään tietänyt aiemmin, mitä vegasnit syövät. Otin selvää siitä. Se oli minulle aivan uusi asia, että heillä on niin tiukka ruokavalio. Minä en sellaiseen lähde. Kyllä minä haluan syödä vaikka juusto psorikakeittoja ja töytettyjä paprikoita juustolla. Ja asmuaisella syön lananmunia ja juustoja, JOS on rahaa. Mutta nuo ovat herkkuruokia. Ei sitä jokapäivä noin ylellistä pysty syömään. Ymmärtän kyllä, että eihän siellä voi olla kaikkeen ruokailuun niin perehtynyt. Eikä se tarkoitus ollutkaan. Vaan ihan lyhyedti sanoa ero nöiden kahden välillä. En ole erkoisuudrn tavoittelija, vaan ihan tavallisen ruuan syöjä, ja todennut, että kasvisruoka on tuonut parempaa oloa. Tässä eroavaisuudessa ei ole mitään monimutkaista. Vegaanibsyö vain kasviksia ja vehetaristi suö myös maitotaloustuotteita ja jotkut kananmunia. Ei se sen kummempaa ole. Ei tarvitse mennä yliopistoon opiskelemaan.

        Vegetaristi ja vegaani on käsitteenä sanoja asioita. Lakto- ovo vegetaristi syö maitotuotteita ym. Ei vegetaristi


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe