Jakakaa kokemuksianne. Turruttavatko SSRI-lääkkeet päänne tai oletteko kärsineet yksinäisyydestä ja ahdistuksesta? Oma stoorini on, että minun olisi kannattanut hakea zombielääkkeeni diagnooseineen jo vuosia sitten mutten koskaan tehnyt niin. Yksinäisyys ja ahdistus kalvavat joskus sisintäni ja rintaani. Naamani on kuin vahanukella ja itku voi alkaa pitkän itkuttoman aikakauden jälkeen yllättävästi, onneksi ei sentään ihmisten ilmoilla. Itkukaan ei tunnu miltään ainakaan välittömästi. Tunteet turtuvat silloin kun syrjäytyminen on toinen nimesi :O.
Zombiepäiväkirjat
10
71
Vastaukset
- Anonyymi
Ei minulla mitään lääkkeitä ole eikä muutakaan. Olen vasta selvittelemässä mitä ongelmia on.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17695930j
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Tuo on yleinen harhaluulo, että ne turruttaa kaikki tunteet yms. Olen nyt lääkityksellä ollut puolisen vuotta. Edelleen tunnen kuten normaalit ihmiset. On vaan helpompi työntää ikäviä ajatuksia syrjään ja pystyy olemaan töissä paremmin lääkkeen avulla. Juuri tuota itkuisuutta alkoi esiintyä, niin päätin kokeilla lääkettä. Nyt menen ihan minimi annoksella, koska halusin eroon haittavaikutuksesta, joka itselleni oli seksihalujen katoaminen ja vaikeus laueta. Lääke kuitenkin jaksaa pitää mielialan melko hyvänä nyt pitkin päivää, ellein väsymys ja stressi tai joku vastoinkäyminen saa mieltä järkkymään. Mikä on ihan normaalia.
- Anonyymi
Se, että sinulla lääkkeet eivät turruta tunteita, ei tarkoita etteikö näin voisi tapahtua jollain toisella.Itse tosin koin vaikeaksi tunnistaa johtuivatko erilaiset oireet lääkkeistä, vai syistä joihin lääkkeet oli määrätty.
Anonyymi kirjoitti:
Se, että sinulla lääkkeet eivät turruta tunteita, ei tarkoita etteikö näin voisi tapahtua jollain toisella.Itse tosin koin vaikeaksi tunnistaa johtuivatko erilaiset oireet lääkkeistä, vai syistä joihin lääkkeet oli määrätty.
Ok... Joo, tietysti niinkin. Lääkkeet vaikuttaa jokaiseen vähän eri tavalla. Kyllä tuo haluttomuus oire tuli aika pian lääkkeen syömisen jälkeen, oli helppo tunnistaa ja on erittäin yleinen oire SSRI lääkkeessä. Sitä määrätään myös niille, joilla on taipumusta ennen aikaiseen laukeamiseen.
- Anonyymi
Rautaa voi kannattaa syödä ja mittauttaa ferritiinitasonsa ennen raudan syömisen aloittamista, varsinkin lisääntymisikäisten naisten. Ahdistusta paljon kokevista aika monella on raudanpuutostila tutkimusten mukaan. Lääketieteessä on montaa koulukuntaa nyt raudanpuutoksesta ilman anemiaa. Mutta kansainvälisten tutkimusten päälinja on nykyään se, että raudanpuutos voi aiheuttaa ahdistusta ja masennustakin, ja jos on raudanpuutostila, kannattaa kohottaa ferritiinipitoisuuttaan, koska se on halpaa ja onnistuu kohtuullisen haitattomasti, ja sivuvaikutuksia raudan syönnistä on paljon vähemmän kuin vaikka masennuslääkkeillä. Joillain tulee ripulia. Se vaan kestää usein kuukausia tai jopa vuoden että rautapitoisuudet palaa hyviksi, eli jos on raudanpuutos, prosessi ei ole usein palautumisessa nopea. Tiedän monia etenkin naisia, joilla on mitattu alhaiset ferritiiniarvot, ja joilla raudan syönti on ollut yksi avain muutokseen ahdistuksista normaaliin elämään pääsyyn.
- Anonyymi
Raudan puutteesta, joka voi aiheuttaa mm. ahdistusta ja masennusta, hyvä kirjoitus on tässä:
https://www.is.fi/terveys/art-2000008565861.html
Raudan puute on erityisesti kuukautisiässä olevien naisten ongelma, kun kuukautisten mukana karkaa monella niin paljon rautaa. Ja jos ravinnosta ei tule riittävästi rautaa tilalle, elimistö sopeutuu tilanteeseen herkästi tuottaen ahdistuneista oloa, jotta ihminen tajuaisi jonkin olevan pielessä. Ferritiinimittauksen voi teettää laboratoriossa halvimmillaan muutamalla kymmenellä eurolla ilman lähetettä. Kalleimmat paikat laskuttavat jotain 50-70 euroa ilman lähetettäväksi mittauttaessa. Moni saa mittaukset työterveydestä tai julkiselta puolelta lähetteellä maksutta. - Anonyymi
Raudan puutteesta sanoin siksi, että keskustelun aloittajan oireet ahdistuksineen ja itkuisuuksineen kuulostavat juuri siltä, miltä monen vakavasta raudan puutoksesta kärsivän oireet ovat. Kannattanee mitata ferritiiniarvot.
- Anonyymi
Joskus vuosi ja taas vuosia sitten sain reseptin johonkin masennuslääkkeisiin. Käytin niitä tasan kaksi päivää ja totesin, että eivät ole mun juttuni lainkaan. Se masennus tuli sitten hoidetuksi muilla tavoin.
- Anonyymi
Minulla turruttaa tunteet, mutta parempi sekin, kuin yrittää elää tunteiden kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä712388Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711460Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2551425- 831252
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3801222Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3441156