Sähkö saunan lämmitys

Anonyymi-ap

Ei oo mielestäni järkevää lämmittää kerrostalossa sähkösaunaa jos vaan 1 pariskunta menee saunaan ja saunamaksu on yhteensä 2.5€. nyt kun sähkö on vielä kallista niin eihän se 2.5€ mihinkään riitä.kiuas päällä 2t ja vettä kuluu vaikka kuin paljon . Mitä mieltä ootte

14

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä, että naapurin rouva saa viedä niin monta miestä taloyhtiön yhteissaunaan, kuin vain haluaa ja kehtaa. Vaikka useampia kerrallaan.

    • Anonyymi

      Todella ärsyttävää,Kun nyt ei oo sun naapurinrouvastas kysymys. Ja lopeta se naapurin rouva juttu tai pyydän ylläpitoon poistamaan jutun.
      NYT OLI KYSE SÄHKÖN KULUTUKSESTA JA HINNASTA

      • Anonyymi

        Sen päivän kun näkisi, että ylläpito poistaisi täältä joitain viestejä. Ehkä noi aivottomat aloitukset poistuis sit samalla. Tee isännöitsijälle ehdotus käsiteltäväksi taloyhtiön kokoukseen äläkä tänne Suomi24 palstalle. Siihen asti antaa saunan lämmetä.


      • Anonyymi

        Itse aloitit! Annoit hyvän aiheen!


    • Anonyymi

      Tavallaan ei, mut ei niitä käyttämättömänäkään kannata pitää. Ilman muuta saunamaksujen pitää kattaa kulut. Hintaan en osaa ottaa kantaa tietämättä sähkön hintaa ja mikä kiuas ja saunasta on myös yleiskulua. Pienemmätkin kiukaat teholtaan 5kW, mutta taloyhtiön saunassa lienee isompi.

      Vedestä ei suurta kulua tule. Itsellä ainakin suihkupäästä tulee 7 lmin, kun hanan avaa stopparriin asti ja max tais olla 12 l. Jos on hyvät kädet ja vähän tukkaa, voi ehkä selvitä vain 30 s suihkulla, mut normi varmaan 2-3 min. Lämmin vesi maksaa noin 10€/1000l eli laskekaa siitä. Tietty joku voi olla varttinkin, ja tosi kuumassa mikä sitten jo maksaakin, mut ei se kerrostalossa niin väliä ole! Mä maksan itse kaikesta lämmityksestä ja hyvä niin, kun voi varmasti vaikuttaa itse kuluihin.

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Meillä on kaksi saunapäivää perjantai ja lauantai.perjantaina yleensä käy yksi perhe ja lauantaina yksi. Ei siinä muuta mut kun taloyhtiössä nousee kaikki maksut niin nousee myös mun vuokra. Kyllä yksi saunapäivä riittää

      • Anonyymi

        Perjantaisin voisi perheelliset saunoa lastensa kanssa. Sitten lauantaina naapurien rouvat nettideittiensä kanssa, niin ei tarvitse kenenkään liukastella.


    • Anonyymi

      Täällä ei käy mitään netti reittejä Sori nyt vaan

    • Anonyymi

      Jos on 4 tuntia sauna päällä yhteensä ja vettä lotrataan kuumaa ja kylmää riittääkö siihen 5euroa?

      Ja sitten vielä joku yrittää käydä arkisin salaa suihkussa ettei itseltä kulu vesi ja toinen käy saunan vessassa. Kummaa nuukailua

    • Anonyymi

      Kateus on kansallinen ominaisuus maassamme.

    • Anonyymi

      No tässä talossa se on nuukuus, vaikka tässä asuu kyl rikkaita omistajia, et on niillä rahaa

      • Anonyymi

        Se on semmosta, oon kanssa seurannut tämmösiä. Pahimmillaan vaan voi huoneiston arvo laskea ellei remontteja tehdä kunnolla ja ajallaan. Täälläkin varmaan monessa talossa eriasteisia vesivahinkoja, kun remontteja tehdään mahd. halvalla tai lykätään.

        Sitten saatetaan vaikka kaupassa viskoo kärryyn sitä sun tätä ruokaa tai tavaraa mistä osa jää syömättä/käyttämättä tai ostaa tarpeetonta isompaa, kuten auto - Ärsyttävää! Säästäminen pitäisi olla tolkun hommaa ja kokonaisvaltaista. Itse toimin näin, ja ihan pakosta, viimeisimpänä lähti auto pois. Yksinasuvana kumminkin tulis äkkiä hävikkiä ellei kaupassa tarkkaa mieti, kun vaikka suunnitelmia joutuu muuttamaan. Jos mulla olisi reilusti enemmän rahan käytössä pitkän päälle, käyttäisin myös vapaammin. Turhasta en nipota niinku en nytkään. Kaipa niillä nupis vähän viiraa, kellä pakkomielteistä säästämistä eli ei voi mitään.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Meidän saunassa kun yleensä on liian kuuma 85 astetta kun kiuas on niin vanha että säätövipukin on juuttunut kiinni ettei lämpöä voi alentaa. Luulis et tää on jo sähkösyöppö eikä liian kuumassa saunassa oo kiva olla.

    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      💋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe