Onko aiheuttanut mt ongelmia vai auttanut parantumaan.
Uskoontulo
59
98
Vastaukset
- Anonyymi
Mielellään en liittäisi toisiinsa mielenterveysongelmia ja uskoontuloa. En positiivisessa enkä negatiivisessa mielessä.
Yhtä hyvin voisi ajatella, että lapsille luettavat sadut saavat aikaan mielenterveysongelmia, pahentavat tai parantavat niitä. Mutta niin ei kukaan ajattele.
Mielenterveysongelmia on yhtä hyvin ateisteilla kuin uskovillakin.- Anonyymi
Noista saduista puheen ollen kun niitä lapsille lueTaan , niin ei ajatella että kaikille lapsille ne eivät ehkä ole sopivia.
Itse en halunnut lapsena että minulle olisi luettu mitään satuja, kun hirvitti sadut jättiläisiltä ja jossain uunissa palavasta ihmisestä. Niin että kyllä tavalliset lastensadut voivat olla sopimattomia, riippuen miten herkkä lapsi on.
Uskoon tulemisesta on monia tarinoita ja moni voi hyvin ollessaan uskossa , mutta usein aitä ihminen on etsijä koska ei voi hyväksyä kaikkea mitä muka on tapahtunut, kuolleista ylösnousemusta, ja palavia pensaita sun muita juttuja.
Kaikilla on usko johonkin asiaan, jotkut uskovat yliluonnollisiin asioihin ja henkien vierailuja kotonaan , jotkut taas raamattuun.
Siis meitä on moneksi ja kukin taaplaa tyylillään, itse haluaisin uskoa ihmisen hyvyyteen kohdella muita ihmisiä kuten haluaa tulla itse kohdelluksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noista saduista puheen ollen kun niitä lapsille lueTaan , niin ei ajatella että kaikille lapsille ne eivät ehkä ole sopivia.
Itse en halunnut lapsena että minulle olisi luettu mitään satuja, kun hirvitti sadut jättiläisiltä ja jossain uunissa palavasta ihmisestä. Niin että kyllä tavalliset lastensadut voivat olla sopimattomia, riippuen miten herkkä lapsi on.
Uskoon tulemisesta on monia tarinoita ja moni voi hyvin ollessaan uskossa , mutta usein aitä ihminen on etsijä koska ei voi hyväksyä kaikkea mitä muka on tapahtunut, kuolleista ylösnousemusta, ja palavia pensaita sun muita juttuja.
Kaikilla on usko johonkin asiaan, jotkut uskovat yliluonnollisiin asioihin ja henkien vierailuja kotonaan , jotkut taas raamattuun.
Siis meitä on moneksi ja kukin taaplaa tyylillään, itse haluaisin uskoa ihmisen hyvyyteen kohdella muita ihmisiä kuten haluaa tulla itse kohdelluksiOutoja satuja sulle luettu. Harmi kuinka jouduit kokemaan useiden lapsien pitämän ajanvieton ja yhdessäolon satujen osalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoja satuja sulle luettu. Harmi kuinka jouduit kokemaan useiden lapsien pitämän ajanvieton ja yhdessäolon satujen osalta.
En muista sen sadun nimeä jossa oli jättiläisiä , ne oli pelottavia , joten ihan samoja satuja minulle yritettiin lukea kun muillekkin lapsille , mutta en pitänyt niistä äennemmin tykkäsin kuunnella kun äiti kertoi omasta lapsuudestaan minulle iltaisin, ne oli niitä juttuja joista pidin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En muista sen sadun nimeä jossa oli jättiläisiä , ne oli pelottavia , joten ihan samoja satuja minulle yritettiin lukea kun muillekkin lapsille , mutta en pitänyt niistä äennemmin tykkäsin kuunnella kun äiti kertoi omasta lapsuudestaan minulle iltaisin, ne oli niitä juttuja joista pidin
Käytitkin ilmaisua " yritettiin lukea ", eli sitten ei varmaan kuitenkaan luettu.
Siinä vaiheessa, kun lapsi osaa jo puhua, niin yleensä hän ilmaisee, jos ei halua jotakin esim. satua kuulla/kuunnella.
Ja jos ei osaa puhua, ilmaisee sen jollain muulla tavalla, esim. laittamalla kädet korville, mahdollisesti samaan aikaan itse ääntelemällä, huutamalla.
Lapselle on aika vaikeaa väkisin lukea jotain, jota hän ei halua kuulla.
Ihmettelin, kun joku kirjoitti, että hän ei halunnut satuja luettavan, voiko niitä pakolla lukea, niin että toinen kuuntelee.
- Anonyymi
Uskonto, sen harjoittaminen, tai hengellisyys on tuonut ainakin minulle mukanaan enemmän rauhantunnetta ja levollisuutta. Harmoniaa siis. En ole ainakaan kokenut, että uskonnon harjoittaminen aiheuttaisi mitään mt-oireita.
Toivon, että se hyvä tunne tulisi jatkumaan edelleenkin. - Anonyymi
Haastava kysymys näyttää toteen puoleen tai toiseen.
Jos ennen uskoontuloa ei ole mt-ongelmia ollut niin ei ne yhtä äkkiä sen jälkeenkään tule.
Eli ei uskoontulo niitä ongelmia synnytä jos ei poistakkaan.
Toinen juttu on sitten millaisessa yhteisössä sitten uskoontulon jälkeen on mukana.
Myös on mahdollista, että aikaisemman elämän kokemukset alkaa vaivaamaan sitten uskoon tulon jälkeen ja silloin ne eivät tietenkään johdu uskoontulosta. - Anonyymi
Jos puhut Jumalalle, rukoilet.
Jos Jumala puhuu takaisin, olet mielisairas.
Psykiatria on täyttä huijausta. - Anonyymi
Mielisairaaloissa kierrelleenä muutaman kymmenen vuoden aikana olen huomannut, että suljetuilla osastoilla on usein potilasmääriin nähden kohtalaisen paljon uskovaisia.
Ei siinä mitään vikaa tietenkään ole, mutta joskus on joillain mennyt vähän " överiksi ".
Rajansa kaikessa ja suhteellisuuden taju hyvä olla olemassa.- Anonyymi
Yksi kollegani joka joutui mielisairaalaan alkoi vaatimaan meiltä muiltakin että tulisimme uskoon, ottamatta huomioon että kaikilla meillä oli jo ikään nähden oma suuntaus asioissa.
Mutta kun hän tuli hieman paremmakiåsi niin lopetti ne juttunsa.
Niin että kyllä mielenterveyttä sairastavissa on myös äkkinäisiä uskoontulemisia, joillekin vaan hyväksi toisille ei. Mutta kukin päättää itse.
- Anonyymi
Uskonto pitkällä tähtäimellä pahentaa oireita . Varsinkin kristinusko ja sen vapaat suunnat. Parempi että mielisairaat pysyisivät erossa uskonnosta
- Anonyymi
Riippuu sairaudesta. Masennus potilaita kristillinen toivon sanoma voi rohkaista. Toisaalta voi tuoda mukanaan lisää ahdistusta pyhutyksen ja synti käsitysten vuoksi. " En yllä tuohon samaan" voi tulla mieleen ja oireet voi pahentua.
Maanisuuteen taipuva saattaa mennä liian kovaa, jos on vapaissa suunnissa. Pian huomaa olevansa innoissaan puhumassa lavalla ja todistamassa uskostaan. Herkästi lähtee heillä lapsesta ja vauhti on kovaa. He myös herkästi julistavat kaduilla.
Psykoosi sairauksia sairastava voi romahtaa täysin ja seota pahasti.
Jos on pakko valita uskonto niin mielummin buddhalaisuus joka onkin enemmän filosofia eikä siihen sisälly sellaisia elementtejä jotka pahentaa sairautta.
Jos on pakko olla kristitty niin sitten luterilaisen, ortodoksisen tai katolisen kirkon yhteydessä. Vapaat suunnat esim. Vapaakirkko ja helluntailaisuus kannattaa kiertää. Näihin liittyy myös sairauksien demonisointi ja pian huomaa olevansa rukoiltavana, että demoni jättäisi ihmisen rauhaan joka voi totisesti pahentaa oirekuvaa- Anonyymi
Minkälaista objektiivista näyttöä on yhtään minkään mielisairauden olemassaolosta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälaista objektiivista näyttöä on yhtään minkään mielisairauden olemassaolosta?
Luehan tutkimuksia. Kyllä niitä näyttöjä on hyllykilometreittäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tutkimuksia. Kyllä niitä näyttöjä on hyllykilometreittäin.
Näytä yksi tutkimus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyselee ihminen, joka on jostain syystä katkeroitunut psykiatrian potilaana/ex-potilaana.......
Eikös se noin yleensä mene, ainakin hyvin usein ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyselee ihminen, joka on jostain syystä katkeroitunut psykiatrian potilaana/ex-potilaana.......
Eikös se noin yleensä mene, ainakin hyvin usein ?Tässä yrität leimata henkilön mielisairaaksi.
Onko olemassa mitään verikoetta, röntgenkuvaa tai koepalaa mikä osoittaisi mielisairauden olemassaolon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä yrität leimata henkilön mielisairaaksi.
Onko olemassa mitään verikoetta, röntgenkuvaa tai koepalaa mikä osoittaisi mielisairauden olemassaolon?Katso kun mielensairaudet ei näy verkossa tai röntgenkuvissa. Vöhänpä tiedät psyykkisistä sairauksista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko olemassa mitään verikoetta, röntgenkuvaa tai koepalaa mikä osoittaisi mielisairauden olemassaolon?En ole käyttänyt sanaa mielisairas missään kohdassa aiemmassa kommentissani.
En leimaa yhtään ketään, ja myönnän täysin rehellisesti, että olen itse ollut mielisairas, enemmän tai vähemmän.
Omalla kohdallani se ei selvinnyt verikokeilla tai millään röntgenillä, mutta olemassa se silti oli, vaikka ensi alkuun en sitä todeksi uskonutkaan, en halunnut uskoa, vaan uhmasin vastaan.
Toivuttuani ymmärsin asian aivan eri suunnalta, ja pystyn myöntämään olleeni sairas ja sekaisin.
Pyydän anteeksi, jos olen jollekin aiheuttanut henkilökohtaista mielipahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole käyttänyt sanaa mielisairas missään kohdassa aiemmassa kommentissani.
En leimaa yhtään ketään, ja myönnän täysin rehellisesti, että olen itse ollut mielisairas, enemmän tai vähemmän.
Omalla kohdallani se ei selvinnyt verikokeilla tai millään röntgenillä, mutta olemassa se silti oli, vaikka ensi alkuun en sitä todeksi uskonutkaan, en halunnut uskoa, vaan uhmasin vastaan.
Toivuttuani ymmärsin asian aivan eri suunnalta, ja pystyn myöntämään olleeni sairas ja sekaisin.
Pyydän anteeksi, jos olen jollekin aiheuttanut henkilökohtaista mielipahaa.No jotkut on sellaisia tiedevastaisia. He kaipaavat yksinkertaisia vastauksia monimutkaisiin asioihin. Nämä samat ihmiset vastustavat koronarokotteita. He eivät ymmärrä psykiatriasta mitään ja koska eivät sitä ymmärrä niin sanovat ettei mielisairauksia ole. Usein heillä kyllä itsellään on psyykkisiä sairauksia mutta kieltävät myöntämästä asiaa itselleen tai muille. Kun aikaa kuluu heidän sairautensa hoito vaikeutuu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jotkut on sellaisia tiedevastaisia. He kaipaavat yksinkertaisia vastauksia monimutkaisiin asioihin. Nämä samat ihmiset vastustavat koronarokotteita. He eivät ymmärrä psykiatriasta mitään ja koska eivät sitä ymmärrä niin sanovat ettei mielisairauksia ole. Usein heillä kyllä itsellään on psyykkisiä sairauksia mutta kieltävät myöntämästä asiaa itselleen tai muille. Kun aikaa kuluu heidän sairautensa hoito vaikeutuu
Mitä tieteellistä näyttöä minkään mielisairauden olemassaolosta on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso kun mielensairaudet ei näy verkossa tai röntgenkuvissa. Vöhänpä tiedät psyykkisistä sairauksista
Missä ne sitten näkyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole käyttänyt sanaa mielisairas missään kohdassa aiemmassa kommentissani.
Pyydän anteeksi, jos olen jollekin aiheuttanut henkilökohtaista mielipahaa.Onko siitä sairaudesta yhtään mitään objektiivista näyttöä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jotkut on sellaisia tiedevastaisia. He kaipaavat yksinkertaisia vastauksia monimutkaisiin asioihin. Nämä samat ihmiset vastustavat koronarokotteita. He eivät ymmärrä psykiatriasta mitään ja koska eivät sitä ymmärrä niin sanovat ettei mielisairauksia ole. Usein heillä kyllä itsellään on psyykkisiä sairauksia mutta kieltävät myöntämästä asiaa itselleen tai muille. Kun aikaa kuluu heidän sairautensa hoito vaikeutuu
On olemassa ihmisiä, jotka ihan vain huvikseen tekee pienemmästäkin asiasta suuren.
On kai niin kivaa olla vänkäämässä aivan kaikesta, ihan vain väittämisen ilosta.
On varmaan aika vaikea olotila, eikä sitten ihme, jos tulee mahdollisesti jotain mt-ongelmia jossain vaiheessa.
Saahan sitä väitellä, hyvä pitää silti järki mukana, eikä heittäytyä hölmöksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan totta, yksinkertaiset pinnalliset vastaukset ja niiden yksinkertainen tulkinta pahentaa heidän sairauttaan mitä vanhemmaksi elävät.
Kun eivät ymmärrä esim lääketieteestä yhtään mitään mutta kirjoittelevat näitä salaliitto teorioitaan heti jos ei joku asia mahdu niiden pääkoppaan.
Katselin vähän aikaa sitten dokumenttia Amerikasta jossa ihmiset olivat ihan varmoja etttä maailma on kun pannukakku, siis ei mitenkään pyöreä , ja ihan tosissaan näitä asioita kertoivat, jokainen oli myös kieltäytynyt rokotteesta , vielä kun muutama vuosi menee niin tilanne näillä ihmisillä senkun pahenee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ne sitten näkyy?
Näkyy käyttäytymisessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyy käyttäytymisessä
Käytös ei ole eikä voi olla sairaus. Sairas käytös on kielikuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tieteellistä näyttöä minkään mielisairauden olemassaolosta on?
Kuten sanottiin muutama viesti edellä niin sitä näyttöä on vaikka kuinka. Tutkimuksia on vaikka kuinka. Sitä ei vaan pysty kumoamaan yksikään wannabee hörhö jonka mielestä ei muka ole näyttöä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanottiin muutama viesti edellä niin sitä näyttöä on vaikka kuinka. Tutkimuksia on vaikka kuinka. Sitä ei vaan pysty kumoamaan yksikään wannabee hörhö jonka mielestä ei muka ole näyttöä
Miksi et pysty näyttämään yhtään tutkimusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytös ei ole eikä voi olla sairaus. Sairas käytös on kielikuva.
Käytös ei ole sairaus, se on totta.
Mutta sairaus voi aiheuttaa käytökseen muutoksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko olemassa mitään verikoetta, röntgenkuvaa tai koepalaa mikä osoittaisi mielisairauden olemassaolon?Kyllä joskus huomaa omissa, oudoissa maailmoissaan olevan erikoisesti käyttäytyvän henkilön joka juttelee outoja eikä syynä alko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet hölmö luulottelija. Vai korona"rokote"vastainen ei uskoisi että on olemassa mielisairauksia/mielisairaita? Miksi niin luulottelet ja yleistät? Ei pidä leikkiä tietäjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ne sitten näkyy?
Outona käytöksenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siitä sairaudesta yhtään mitään objektiivista näyttöä?
Ympäristö häiriintyy, sekoileva henkilö ei itse tiedosta tilaansa ja aiheuttaa hämminkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristö häiriintyy, sekoileva henkilö ei itse tiedosta tilaansa ja aiheuttaa hämminkiä.
Ympäristön häiiriintyminen, sekoilu, tiedostaminen ja hämmingin aiheuttaminen on täysin subjektiivista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outona käytöksenä.
Mikään käytös ei ole eikä voi olla sairaus. Sairas käytös on kielikuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä joskus huomaa omissa, oudoissa maailmoissaan olevan erikoisesti käyttäytyvän henkilön joka juttelee outoja eikä syynä alko.
Missään maailmoissa oleminen, käyttäytyminen tai juttelu ei voi olla sairaus. Sairaus on jotain mitä jollakin on, ei mitä joku tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytös ei ole sairaus, se on totta.
Mutta sairaus voi aiheuttaa käytökseen muutoksia.Onko siitä sairaudesta yhtään mitään objektiivista näyttöä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siitä sairaudesta yhtään mitään objektiivista näyttöä?
Selailepa ihan itse googlea, varmasti osaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettäkö niinkuin kiellät ettei muka olisi näyttöä. Kun on nähnyt tapauksia jotka ovat kaukana terveen ihmisen käytöksestä niin näyttöä on kylliksi, kun ihminen yhtä äkkiä kuvittelee olevansa joku julkkis ja suuttuu jos joku yrittää selittää ettei asia ole niin , ja vaatii kutsumaan häntä sen julkkiksen nimellä. Enenmpää ei näyttöä tarvita kun huomaa että avun tarve on suuri.
Ja toinen on muka edelleen naimisissa miehensä kanssa joka on ollut kuolleena yli kymmenen vuotta, ja ostelee miehen mielituokia jotka kuivuvat kaapissa , niin että siinäkin riittää kovasti näyttöä että ihminen tarvitsee apua pikaisesti . Sillä sairaalle kaikki nämä tilat ovat ihan todellisia
Niin että sairaus on olemassa ja yleensä kaikki jotka sairastavat näitä saavat avun lääkkeistään . Joten ei pidä kyseenalaistaa asiaa joka on fakta jonkun elämässä ja kukaan ei voi sairaudelle mitään, joten hoito on apu näissä tilanteissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko olemassa mitään verikoetta, röntgenkuvaa tai koepalaa mikä osoittaisi mielisairauden olemassaolon?On olemassa käytöksen muuttuminen joka näkyy ihmisessä joka on sairas , niin että turha etsiä muka verukkeita kokeista ja koepaloista ,
Yleensä se on ympäristö joka huomaa sairauden ensimmäisenä, kun alkaa olla ihmeellisiä tapoja ennen niin kivalla ihmisellä.
Ja niin kauan kun ihminen kieltää sairautensa ei hän tule tulemaan terveeksi liioin. Ensimmäinen askel terveyteen on että hyväksyy sen että on sairas ja ottaa vastaan avun jonka lääkäri haluaa antaa, sillä näitä potilaita lääkäri on tavannut satoja , heille ei se ole mikään erikoinen asia . Mutta on tyyppejä jotka eivät kertakaikkiaan hyväksy sitä että ovat sairaista, ja heidän elämänsä tulee jatkumaan sairaana ja pakkohoitokin on yleistä kun sairaus on pahimmillaan, joten kuten kaikissa asioissa on hyväksyttävä totuus sellaisena kun se on, eikä etsiä pakoteitä ettei muka olekaan sairas . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin, heille on kaikki salaliitto teoriat asioita mitkä imevät itseensä samanlaisilta ihmisiltä kun ovat itsekkin . Joten näitä kiikutetaan hoitoon tämän tästä ja hoidossa ovat muka terveitä niin kovasti että eivät näe asiaa muiden silmin .
Ihan oikein samanlaista kun nämä rokotevastustajat pelkäävät nähdä totuutta ja keksivät syitä miksi ei muka oteta rokotetta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa ihmisiä, jotka ihan vain huvikseen tekee pienemmästäkin asiasta suuren.
On kai niin kivaa olla vänkäämässä aivan kaikesta, ihan vain väittämisen ilosta.
On varmaan aika vaikea olotila, eikä sitten ihme, jos tulee mahdollisesti jotain mt-ongelmia jossain vaiheessa.
Saahan sitä väitellä, hyvä pitää silti järki mukana, eikä heittäytyä hölmöksi.Sekin on osa sairautta jos pieni asia paisuu suureksi ja riippuu ihmisen sensitiivisestä luonteesta , niin että kukaan ei TEE tahallaan asioista suureksi heidän sairaus tekee sen. Ymmärrä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä ihmisellä alkaa olla sitä näyttöä jo ihan tarpeeksi, kun jankuttaa näytöstä. Näkeehän sen jo tekstistäkin että näyttöä on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missään maailmoissa oleminen, käyttäytyminen tai juttelu ei voi olla sairaus. Sairaus on jotain mitä jollakin on, ei mitä joku tekee.
Niin että jos sinä kuvittelet olevasi Napoleon ihan tosissas niin oletko terve mielestäsi.
Jos kuvittelet että joku käy myrkyttämässä sinun ruuat jääkaapissa niin oletko silloin oikein terve.
Jos kuvittelet että sinulla on rakkaus suhde sinua hoitavaan lääkärin kanssa vaikka se on vaan hoito suhde niin et ole terve missään , on nehän dopamiini sun muut nordardenaliinit sekaisin ja serotiinit jne.
Joten sairas se joka keksii syitä ettei muka ole sairas ja vielä käyttäytynyt sellaisellamtavalla että on uhka itselleen ja ympäristölle . Mee maate janttaamasta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan nyt itseäni, sairaus tosiaan on jotain mitä jollakin on, mutta kun se sairaus sitten mahdollisesti saa sen ihmisen tekemään tai sanomaan jotain.
Jos nyt ei puhuta mielisairaudesta suoranaisesti, mutta kun olet niin olevinasi viisas, niin kerropa sitten vastaus siihen, kun jollain esim. maksa sairastuu, ja siitä voi olla yhtenä ikävänä seurauksena enkefalopatia, jossa ihminen sekoaa, eli alkaa psykoottiseksi, voi tulla samanlaista oireilua kuin psykoosissa olevalla mielisairaalla, niin mistä se sitten johtuu ?
Kun kerran mielestäsi mielisairaus on olematon, ja silti tuossa enkefalopatiassa se mieli sairastuu, vaikuttaakohan tuossa jokin oudolta ? Mitä mieltä olet tästä asiasta, voitko selittää ?
Joo, sairaus on se maksan vaiva, ja siitä seuraa mieleen ongelmaa. Mutta ne molemmat ovat kuitenkin olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selailepa ihan itse googlea, varmasti osaat.
Mikset voi itse esittää sitä näyttöä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettäkö niinkuin kiellät ettei muka olisi näyttöä. Kun on nähnyt tapauksia jotka ovat kaukana terveen ihmisen käytöksestä niin näyttöä on kylliksi, kun ihminen yhtä äkkiä kuvittelee olevansa joku julkkis ja suuttuu jos joku yrittää selittää ettei asia ole niin , ja vaatii kutsumaan häntä sen julkkiksen nimellä. Enenmpää ei näyttöä tarvita kun huomaa että avun tarve on suuri.
Ja toinen on muka edelleen naimisissa miehensä kanssa joka on ollut kuolleena yli kymmenen vuotta, ja ostelee miehen mielituokia jotka kuivuvat kaapissa , niin että siinäkin riittää kovasti näyttöä että ihminen tarvitsee apua pikaisesti . Sillä sairaalle kaikki nämä tilat ovat ihan todellisia
Niin että sairaus on olemassa ja yleensä kaikki jotka sairastavat näitä saavat avun lääkkeistään . Joten ei pidä kyseenalaistaa asiaa joka on fakta jonkun elämässä ja kukaan ei voi sairaudelle mitään, joten hoito on apu näissä tilanteissa.Kuvitteleminen ja osteleminen ei ole sairauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa käytöksen muuttuminen joka näkyy ihmisessä joka on sairas , niin että turha etsiä muka verukkeita kokeista ja koepaloista ,
Yleensä se on ympäristö joka huomaa sairauden ensimmäisenä, kun alkaa olla ihmeellisiä tapoja ennen niin kivalla ihmisellä.
Ja niin kauan kun ihminen kieltää sairautensa ei hän tule tulemaan terveeksi liioin. Ensimmäinen askel terveyteen on että hyväksyy sen että on sairas ja ottaa vastaan avun jonka lääkäri haluaa antaa, sillä näitä potilaita lääkäri on tavannut satoja , heille ei se ole mikään erikoinen asia . Mutta on tyyppejä jotka eivät kertakaikkiaan hyväksy sitä että ovat sairaista, ja heidän elämänsä tulee jatkumaan sairaana ja pakkohoitokin on yleistä kun sairaus on pahimmillaan, joten kuten kaikissa asioissa on hyväksyttävä totuus sellaisena kun se on, eikä etsiä pakoteitä ettei muka olekaan sairas .Käytös ei ole eikä voi olla sairaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin, heille on kaikki salaliitto teoriat asioita mitkä imevät itseensä samanlaisilta ihmisiltä kun ovat itsekkin . Joten näitä kiikutetaan hoitoon tämän tästä ja hoidossa ovat muka terveitä niin kovasti että eivät näe asiaa muiden silmin .
Ihan oikein samanlaista kun nämä rokotevastustajat pelkäävät nähdä totuutta ja keksivät syitä miksi ei muka oteta rokotetta .Eli väärän mielipiteen omaaminen on mielisairaus. Oikea sairaus ei ole sitä mitä mieltä joku jostakin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin on osa sairautta jos pieni asia paisuu suureksi ja riippuu ihmisen sensitiivisestä luonteesta , niin että kukaan ei TEE tahallaan asioista suureksi heidän sairaus tekee sen. Ymmärrä
Vääränlainen mielipide on siis mielisairaus. Oikea sairaus ei ole riippuvainen mielipiteestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä ihmisellä alkaa olla sitä näyttöä jo ihan tarpeeksi, kun jankuttaa näytöstä. Näkeehän sen jo tekstistäkin että näyttöä on
Eli jos et pidä jostain henkilöstä, niin leimaat mielisairaaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin että jos sinä kuvittelet olevasi Napoleon ihan tosissas niin oletko terve mielestäsi.
Jos kuvittelet että joku käy myrkyttämässä sinun ruuat jääkaapissa niin oletko silloin oikein terve.
Jos kuvittelet että sinulla on rakkaus suhde sinua hoitavaan lääkärin kanssa vaikka se on vaan hoito suhde niin et ole terve missään , on nehän dopamiini sun muut nordardenaliinit sekaisin ja serotiinit jne.
Joten sairas se joka keksii syitä ettei muka ole sairas ja vielä käyttäytynyt sellaisellamtavalla että on uhka itselleen ja ympäristölle . Mee maate janttaamastaSairaus ei ole sitä mitä joku kuvittelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan nyt itseäni, sairaus tosiaan on jotain mitä jollakin on, mutta kun se sairaus sitten mahdollisesti saa sen ihmisen tekemään tai sanomaan jotain.
Jos nyt ei puhuta mielisairaudesta suoranaisesti, mutta kun olet niin olevinasi viisas, niin kerropa sitten vastaus siihen, kun jollain esim. maksa sairastuu, ja siitä voi olla yhtenä ikävänä seurauksena enkefalopatia, jossa ihminen sekoaa, eli alkaa psykoottiseksi, voi tulla samanlaista oireilua kuin psykoosissa olevalla mielisairaalla, niin mistä se sitten johtuu ?
Kun kerran mielestäsi mielisairaus on olematon, ja silti tuossa enkefalopatiassa se mieli sairastuu, vaikuttaakohan tuossa jokin oudolta ? Mitä mieltä olet tästä asiasta, voitko selittää ?
Joo, sairaus on se maksan vaiva, ja siitä seuraa mieleen ongelmaa. Mutta ne molemmat ovat kuitenkin olemassa.Ongelma mielessä ei ole sairaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma mielessä ei ole sairaus.
Mitä vaan. Et sinä tieteen suuntauksia täällä kirjoittelemalla muuta. Sulla on vain tietty pakkomielle sanoa valkoista mustaksi vaikka kaikki tiedemiehet sanoo että olet väärässä. Höpö höpö sinun kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vaan. Et sinä tieteen suuntauksia täällä kirjoittelemalla muuta. Sulla on vain tietty pakkomielle sanoa valkoista mustaksi vaikka kaikki tiedemiehet sanoo että olet väärässä. Höpö höpö sinun kanssa
Minkä takia kukaan pätevä tiedemies uskoisi minkään mielisairauden olemassaoloon kun mistään mielisairaudesta ei ole mitään tieteellistä näyttöä?
- Anonyymi
Hulluksi tulin. Myös homoudesta kiusattiin seurakunnassa.
- Anonyymi
Kun tarpeeksi ryyppää ja remuaa,niin lopuksi on kaksi vaihtoehtoa tulla hulluksi tai uskovaiseksi. Näinhän se on mennyt useastikin,kun on seurannut ihmisten touhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323827- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151741Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1241294VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371259- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102995