Panin välit poikki ainoaan ns. "kaveriini"

Anonyymi-ap

Otsikossahan se jo tulikin. Vuosia olen kuunnellut hänen paasausta itsestään ja omista asioistaan, ilman vastavuoroista keskustelua. Kuunnellut tyhmäksi haukkumista silloin, kun olen uskaltanut olla erimieltä jostakin asiasta. Vähättelyä, että en voi ymmärtää oikeaa elämää, kun en ole koskaan ollut kunnollisessa parisuhteessa. Nyt tuli mitta täyteen! Eilen taas puhelimessa hän kaljapäissään haukkui minut pataluhaksi, kun en jakanut hänen mielipidettään eräästä politiikkaan ja hallitukseen liittyvästä asiasta. Sanoin, että eiköhän ole parempi, ettei olla enää missään tekemisissä toistemme kanssa.

Nyt on tavallaan helpottunut, tavallaan aika ontto olo. Kuten sanottu, kyseessä oli ainoa "kaverini". Harmi vaan, että hänen seuransa on aina vienyt enemmän energiaa ja henkisiä voimavaroja, kuin mitä olen saanut. Noh, nyt olen sitten totaalisen yksin, ilman minkäänlaista juttukaveria. Moni varmaan kommentoi, että oma moka. Mutta rajansa se on yksinäisenkin sietokyvyllä! Mieli on kyllä aika apea nyt. Mutta jospa se tästä helpottaa. Huomenna taas uusi työviikko edessä, ja liityin myös uuden kuntosalin jäseneksi. Täytän yksinäisiä iltoja liikunnalla. Kyllä tämä tästä.

En tiedä miksi tämän vuodatuksen kirjoitin tänne. Ehkä olisi kiva kuulla kohtalotovereista..? Tai ylipäänsä mitä tahansa mietteitä kellään herääkään. Hyvää jatko a ja kevään odotusta teille, yksinäiset!

6

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      itse olen tuntenut kaikki ystävät yli 10 vuotta ja koskaan eivät ole haukkuneet tyhmäksi jos on eri mieltä jostain.Sulla nyt on sattunut vaan huono tuuri kun tollasen kaverin olet löytänyt.

    • Anonyymi

      Mulla vähän samaa.Kaveri soitteli yleensä kännissä ja häntä olis pitäny ymmärtää ym.mutta ei vastavuoroisesti kuunnellut mun kuulumisia.Totaalinen kyllästyminen vain tuli eräänä päivänä kun mietin että pitääkö kuunnella kettuilua,piikittelyä,omakehua ym mukavaa.Ei olla enää pidetty yhteyttä,hällä uus kaveri jolle voi vuodattaa kännipuheluja.Minäkin sain tilalle uuden harrastuksen.

    • Anonyymi

      Kyllä se siitä ajallaan helpottaa. Vanhasta luopuminen sattuu usein jonkin verran. Jossain vaiheessa menneisyys lakkaa jarruttamast ja tunnet uutta intoa. Juttele vaan avoimesti muille salillla kävijöille. Itsekin alan käymään taas kuntosalilla ja olisi mukava muutama sana välillä vaihtaa ihmisten kanssa. En panisi pahakseni uusien tuttujenkaan löytämistä.

    • Anonyymi

      Ihmiset jumittautuvat hyväksikäyttöön ystävyydessä aivan samoin kuin parisuhteessa. Sikäli ei varmaan pitäisi olla yllättynyt, että ihmiset antavat tuollaisen tilanteen jatkua niinkin pitkään.

    • Anonyymi

      On samoja kokemuksia. Ilmaisena terapeuttina saan toimia kaverille, joka vuodattaa vaan omia asioitaan mutta mun asioita ei jaksa kuunnella hetkeäkään. Myöskin käytti mua ilmaisena taksina silloin, kun mulla vielä oli auto. En ole täysin pannut välejä poikki, mutta en enää oma-aloitteisesti soittele hänelle. Joskus vastaan kun hän soittaa, vaikka tiedänkin että taas saan olla terapeuttina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1656
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1328
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1260
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1255
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      850
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      199
      788
    Aihe