Suurin km-määrä tankillisella

uteliasko

Niin että millaisia km-lukemia olette ajaneet yhdellä tankillisella.
Eli en kysy pienintä kulutusta vaan suurinta ajomäärää tankillisella.
Dieseleillä varmaan pääsee pikälle yli 1000 km tankillisella ?

47

20450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkr

      Kyseinen auto motiltaan erittääin kunnossa, sisäänajettu ja saksasta tuotu. Yhdellä lapin reissulla meni 1415 kilsaa tankkausten välillä. Ajonopeus oli 80-90km/h ja tankki oli lähtiessä aivan täynnä. Tankilla käytiin ihan viimeisillä. Keskikulutukseksi tulee 5.3-5.5 noin suunnilleen. Tankkihan tuossa on 70 9 litraa.

      • bensakone

        Normaaliajolla Helsinki-Muonio (1060km) yhdellä tankillisella. Tankki taitaa imeä sen 70 litraa, josta pari jäi vielä pohjalle.


      • 200D -89

        Menee 4 askisella laatikolla noilla vauhdeilla alle. 5-lootaisella lienee 0,1-0.2 vähemmän eli noin 5.0-5.1.....
        :)


      • mese

        Samat kokemukset samalla menopelillä.
        Lapin reissu 4 henkilöä varusteineen, eli tavaratila täynnä. Keskikulutus 5,4 l/100 km!!
        Ajettiin nopeusrajoitusten mukaan koko keikka.
        Enempikin saa menemään jopa 6,5 l jos ajaa kuin Volvomiehet.


    • ...

      en oo varsinaisesti yrittäny ajaa mitää huippulukemia mutta mitäköhän se ois ollu jotain 650 km. Auto on Ford Focus, 1.6:n koneella, tankki tais olla jotain 55 litraa vetoisuudeltaan

      • ...

        lisättäköön edelliseen että kaupunkimaisemissa on tullut ajettua tuo 650 varmaan menis maantie ajossa paljon enemmän


    • make

      hdi-koneella (66kW) menee aika helposti maantiellä tuollanen 1400 km. 1600 kilsaakaan ei mahdoton, mut silloin pitää ajella kyllä 8-9 kymppiä. Tankki on 70 litraa (virallisesti) 5-10 l päälle?

    • ajoin -96-mallisella bensa vw passatilla (2.0i 8V) tankillisella 1240km. alan miehet tietänevät, että kyseiseen automalliin mahtuu tankkiin liruttamalla lähes 100l menovettä.

      • sopivasti

        Tähän mennessä 910km tankillisella 55l tankki.
        Tarttee kokeilla kesäkuussa uusiksi kun tulee tehtyä pitkä reissu. Ja tosiaan kun ajais n. 60-70km/h niin pääsis kaikkein taloudellisimmin alle 5l/100km


      • Ja kyllä
        sopivasti kirjoitti:

        Tähän mennessä 910km tankillisella 55l tankki.
        Tarttee kokeilla kesäkuussa uusiksi kun tulee tehtyä pitkä reissu. Ja tosiaan kun ajais n. 60-70km/h niin pääsis kaikkein taloudellisimmin alle 5l/100km

        kivaa kun takana tulevia vituttas kun Corolla kuski venyttää penniä ja vetää kilometrien jonoa perässään. Säästä, säästä sillalailla sitä rikastuu.


      • ja vähällä
        Ja kyllä kirjoitti:

        kivaa kun takana tulevia vituttas kun Corolla kuski venyttää penniä ja vetää kilometrien jonoa perässään. Säästä, säästä sillalailla sitä rikastuu.

        Dieselillä voi ajella huoletta nopeusrajoutus 10% ja kulutus on alle 5 l/100 km, talvirajoituksilla alle 4 l/100 km.


      • 1100 km
        sopivasti kirjoitti:

        Tähän mennessä 910km tankillisella 55l tankki.
        Tarttee kokeilla kesäkuussa uusiksi kun tulee tehtyä pitkä reissu. Ja tosiaan kun ajais n. 60-70km/h niin pääsis kaikkein taloudellisimmin alle 5l/100km

        Maantieajossa noin 4,7 litraa satasella:)


      • .....
        1100 km kirjoitti:

        Maantieajossa noin 4,7 litraa satasella:)

        Kun ajattelee, että W124 kopan mekkerillä pääsee 5.0-5.1 satkuun 80-100 rajoituksilla ajellen.


      • pihi
        ..... kirjoitti:

        Kun ajattelee, että W124 kopan mekkerillä pääsee 5.0-5.1 satkuun 80-100 rajoituksilla ajellen.

        Tuon Corollan ja Mersun massat ovat aika samat. Samoin otsapinta-ala. Ajovastukset ovat siis aika samat. Kiitos kehittyneen suoraruiskutuksen, Corolla kulkee selvästi paremmin ja pihimmin.


      • 98 litraa tankattu

        eli 1700 km tankillisella, kulutuksena vielä kohtuullinen 5,7 l / 100km.


      • w124
        pihi kirjoitti:

        Tuon Corollan ja Mersun massat ovat aika samat. Samoin otsapinta-ala. Ajovastukset ovat siis aika samat. Kiitos kehittyneen suoraruiskutuksen, Corolla kulkee selvästi paremmin ja pihimmin.

        W124 oli aikansa parhaimpia ilmanvastuskertoimen suhteen. Otsapintaa siinä kyllä on corollaa enemmän. On toki tilaakin.


      • pääsee
        ..... kirjoitti:

        Kun ajattelee, että W124 kopan mekkerillä pääsee 5.0-5.1 satkuun 80-100 rajoituksilla ajellen.

        corolla 1.4 d4d pääsee 80-100 km/h alle 4 l/100 km maantieajossa, mulla nyt 22tkm täynnä ja koko matkan keskikulutus on 4,4 l/100km
        usein olen tankannut kesken matkan ja kotona sitten katsonut keskikuluta niin on mennyt pienimmillään ruuhakaisessa maantieajossa ennakoivalla ajotyylillä (ei jarrutteluja) 3,7 l /100 km, kaupunkiajo ja moottoritieajo sitten nostaa keskikulutuksen 4,4 l/100 km.


    • libo

      Tankki 55 litraa . Polttoaine diesel . Maantiellä pisimmillään ennen kuin valo alkaa palamaan 1050 km , 2 ukkoa vaelluskamat , ajonopeudet yli 50% matkasta n. 110kmh ! Valon palaessa tankissa n. 7-8 litraa ! Laskennallisesti kulutus n. 4.55 litraa sadalle !

      Eli 1200km pitäis mennä teoriassa helposti ! Ilman säästö/turpaansaanti nopeuksia !

    • peugeot 405

      tankki vetää 70l. neli henkinen perhe kyydissä noin 1000km. auto on kaks litranen bensiini käyttönen. tietysti tämä hieman vaihtelee.

      • Flex

        Bensa valo säikäytti tripin mennessä uutta kierrosta. Taisi 400tkm "määräaikais"karstan poltto koneesta auttaa kulutukseen kun menimme hieman kiireellä 60km matkan synnytyssalille. Tuota samaista pikatie taipaletta tuli ajettua tuo trippimittari ympäri. Tankki 70l, ~1050km ja toki bensaa jäi pohjalle. Keskinopeus reilu 100km/h. Tämän jälkeen kävin nopeusmittarinkin tarkistamassa taulusta ja pitihän se paikkansa!


    • Pete tietää

      Carina 1.8E kulkee viidellä litralla satasen, mutta vaatii kyllä kevyttä kenkää. Viimeisin oma tankkaukseni oli 51 litraa/970km = 5.26/100km

      • ihan pakko

        ju....ta noin räikeesti valehella , ihan tällein yleisesti !

        Meitin sukulaispiiriin on kuulunut jo 13 vuoden ajan 1.6 16v 105 hp corolla ja vaikka sitä miten liruutta maantiellä ni ei sitä alle 7 litran taho sataselle saada millään , silloin aikanaan uutena sitä(kin) kehuttiin tehokkaaks muta hieman syöpöks !

        Mä en jaksa kuule millään uskoa et vielä isommalla koneella oleva painavampi riisikuppi menis muka 2 litraa vähemmällä !

        Herää jo ja mene vahaamaan sitä pahnapönttöäs ja kehuskele kavereilles vaan ... tänne elä vaivaudu valehteleen enään !


      • sarina
        ihan pakko kirjoitti:

        ju....ta noin räikeesti valehella , ihan tällein yleisesti !

        Meitin sukulaispiiriin on kuulunut jo 13 vuoden ajan 1.6 16v 105 hp corolla ja vaikka sitä miten liruutta maantiellä ni ei sitä alle 7 litran taho sataselle saada millään , silloin aikanaan uutena sitä(kin) kehuttiin tehokkaaks muta hieman syöpöks !

        Mä en jaksa kuule millään uskoa et vielä isommalla koneella oleva painavampi riisikuppi menis muka 2 litraa vähemmällä !

        Herää jo ja mene vahaamaan sitä pahnapönttöäs ja kehuskele kavereilles vaan ... tänne elä vaivaudu valehteleen enään !

        Ei taida valehdella.

        Autotalli.com:in mukaan tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 4,9 l/100 km! Kyseessä on laihaseoskone, joita ei nykyisillä päästörajoilla enää oikein voi valmistaa. Oman 1.6 16v 115 hp Carina E:n (normaaliseos) olen saanut viemään kaupungissa 6,6 l/100 km. Taitaa olla sukulaisesi corollassa säädöt pielessä tai liruuttamisyritykset ovat tapahtuneet liian pienellä vaihteella.

        Oletko muuten koskaan ollut Carina E:ssä sisällä? Ai et. Hoidappas nyt äkkiä asia kuntoon niin ymmärrät tuon riisikuppivertauksesi naurettavuuden.


      • epäkunnossa !
        sarina kirjoitti:

        Ei taida valehdella.

        Autotalli.com:in mukaan tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 4,9 l/100 km! Kyseessä on laihaseoskone, joita ei nykyisillä päästörajoilla enää oikein voi valmistaa. Oman 1.6 16v 115 hp Carina E:n (normaaliseos) olen saanut viemään kaupungissa 6,6 l/100 km. Taitaa olla sukulaisesi corollassa säädöt pielessä tai liruuttamisyritykset ovat tapahtuneet liian pienellä vaihteella.

        Oletko muuten koskaan ollut Carina E:ssä sisällä? Ai et. Hoidappas nyt äkkiä asia kuntoon niin ymmärrät tuon riisikuppivertauksesi naurettavuuden.

        Millonkas Carina mallina poistui tuotannosta , saanen epäillä että siihen aikaan tuskin vielä oli laihaseosmoottoreita ym vastaavia ?

        Ajotietokoneiden näyttöihin meni uskottavuus silloin kun kaveri väitti kivenkovaa että hänen nissan primera GT jossa on 2.0 kone ja 150hp menee kaupunkiajossa 6.5 litraan ? Sovittiin että mitataan , jos menee alle 6.5 maantiellä moottoritienopeutta , minä maksan löpöt ja jallupullo päälle !
        Ei muuta kuin tankille ja piripintaan , trippi nollille ja menoks !
        TRE - HKI - LAHTI - TRE ... kilometrejä en muista tarkalleen mutta keskikulutukseksi laskettiin tankkauksen jälkeen 6.8 litraa sadalle , onhan se vääntävä kone nissaniks mutta eipähän tarttenu lähteä alkoon !

        ... maksoin mä silti puolet , saatiinhan me seuraa parista mukavasta liftaripimusta ennen hämeenlinnaa ...


      • "ihan pakko"
        ihan pakko kirjoitti:

        ju....ta noin räikeesti valehella , ihan tällein yleisesti !

        Meitin sukulaispiiriin on kuulunut jo 13 vuoden ajan 1.6 16v 105 hp corolla ja vaikka sitä miten liruutta maantiellä ni ei sitä alle 7 litran taho sataselle saada millään , silloin aikanaan uutena sitä(kin) kehuttiin tehokkaaks muta hieman syöpöks !

        Mä en jaksa kuule millään uskoa et vielä isommalla koneella oleva painavampi riisikuppi menis muka 2 litraa vähemmällä !

        Herää jo ja mene vahaamaan sitä pahnapönttöäs ja kehuskele kavereilles vaan ... tänne elä vaivaudu valehteleen enään !

        saattaa olla et toi Carina todella on vähäkulutteinen ... en kyllä ihan jaksa usko tehtaan ilmoittamiin ja SINUNkaan , hah , lukemiin mut voi olla et ei olla kaukana "totuudesta" !!

        alla tietoa lisää mallista :

        Toyota Carina E (1992 - 1997)


        Toyota Carina E Liftback 1992

        Carina E esiteltiin keväällä 1992. E-kirjaimella haluttiin viestittää, että malli oli suunniteltu eurooppalaisille ja sitä myös valmistettiin Englannissa vuoden 1992 lopusta alkaen. Carina E oli edeltävää mallia suurempi ja tarjosi nyt huippuluokan sisätilat kilpailijoihin verrattuna. Muotoilu oli Toyotaksi poikkeuksellisen linjakas. Moottorivaihtoehdot olivat 1,6/115 hv, 2,0/133 hv, 2,0 GTi/158 hv ja 2,0 D/73 hv. Vuoden 1993 alussa tuli myyntiin farmarimalli, jonka 1,6-litraisessa versiossa oli laihaseosmoottori (107 hv). Carina E:n vahvuuksina oli jälleen pirteät moottorit ja luotettavuus. Suurena ongelmana oli heikko ohjaustuntuma. Myös kolariturvallisuus oli keskitasoa heikompi. Puutteet tiedostettiin ja malliuudistuksessa keväällä 1996 ajettavuutta saatiin parannettua merkittävästi ja korirakenteita vahvistettiin. Samalla niukkaa varustelua parannettiin ja verhoilu uusittiin. Ulkoisina muutoksina oli maski ja uudet takavalot. Moottoreiden tehoa laskettiin samaan aikaan päästöjen pienentämiseksi. Uutuutena tuli tarjolle 1,8-litrainen laihaseosmoottori, joka oli erittäin taloudellinen.

        Moottorivaihtoehdot Suomessa:
        Iskutilavuus (cm3), teho (hv), polttoainejärjestelmä, vuodet
        1587 DOHC 16V99 MPi (kat) 1996-1997 Wagon
        1587 DOHC 16V106 MPi (kat) 1996-1997
        1587 DOHC 16V107 MPi (kat) 1993-1996 Wagon
        1587 DOHC 16V115 MPi (kat) 1992-1996
        1762 DOHC 16V107 MPi (kat) 1996-1997
        1998 DOHC 16V126 MPi (kat) 1996-1997
        1998 DOHC 16V133 MPi (kat) 1992-1996
        1998 DOHC 16V158 MPi (kat) 1992-1994 GTi
        1998 DOHC 16V175 MPi (kat) 1994-1996 GTi


      • sarinani
        sarina kirjoitti:

        Ei taida valehdella.

        Autotalli.com:in mukaan tehdas ilmoittaa maantiekulutukseksi 4,9 l/100 km! Kyseessä on laihaseoskone, joita ei nykyisillä päästörajoilla enää oikein voi valmistaa. Oman 1.6 16v 115 hp Carina E:n (normaaliseos) olen saanut viemään kaupungissa 6,6 l/100 km. Taitaa olla sukulaisesi corollassa säädöt pielessä tai liruuttamisyritykset ovat tapahtuneet liian pienellä vaihteella.

        Oletko muuten koskaan ollut Carina E:ssä sisällä? Ai et. Hoidappas nyt äkkiä asia kuntoon niin ymmärrät tuon riisikuppivertauksesi naurettavuuden.

        juu siis carinaan istutettiin todella vähäkulutteinen 1.8 laihaseosmoottori vuosina -96--97 !

        Olin väärässä , anteeksi nöyrästi !


      • Pete tietää
        sarinani kirjoitti:

        juu siis carinaan istutettiin todella vähäkulutteinen 1.8 laihaseosmoottori vuosina -96--97 !

        Olin väärässä , anteeksi nöyrästi !

        On se hienoa että voi myöntää virheensä.


      • Pete tietää
        "ihan pakko" kirjoitti:

        saattaa olla et toi Carina todella on vähäkulutteinen ... en kyllä ihan jaksa usko tehtaan ilmoittamiin ja SINUNkaan , hah , lukemiin mut voi olla et ei olla kaukana "totuudesta" !!

        alla tietoa lisää mallista :

        Toyota Carina E (1992 - 1997)


        Toyota Carina E Liftback 1992

        Carina E esiteltiin keväällä 1992. E-kirjaimella haluttiin viestittää, että malli oli suunniteltu eurooppalaisille ja sitä myös valmistettiin Englannissa vuoden 1992 lopusta alkaen. Carina E oli edeltävää mallia suurempi ja tarjosi nyt huippuluokan sisätilat kilpailijoihin verrattuna. Muotoilu oli Toyotaksi poikkeuksellisen linjakas. Moottorivaihtoehdot olivat 1,6/115 hv, 2,0/133 hv, 2,0 GTi/158 hv ja 2,0 D/73 hv. Vuoden 1993 alussa tuli myyntiin farmarimalli, jonka 1,6-litraisessa versiossa oli laihaseosmoottori (107 hv). Carina E:n vahvuuksina oli jälleen pirteät moottorit ja luotettavuus. Suurena ongelmana oli heikko ohjaustuntuma. Myös kolariturvallisuus oli keskitasoa heikompi. Puutteet tiedostettiin ja malliuudistuksessa keväällä 1996 ajettavuutta saatiin parannettua merkittävästi ja korirakenteita vahvistettiin. Samalla niukkaa varustelua parannettiin ja verhoilu uusittiin. Ulkoisina muutoksina oli maski ja uudet takavalot. Moottoreiden tehoa laskettiin samaan aikaan päästöjen pienentämiseksi. Uutuutena tuli tarjolle 1,8-litrainen laihaseosmoottori, joka oli erittäin taloudellinen.

        Moottorivaihtoehdot Suomessa:
        Iskutilavuus (cm3), teho (hv), polttoainejärjestelmä, vuodet
        1587 DOHC 16V99 MPi (kat) 1996-1997 Wagon
        1587 DOHC 16V106 MPi (kat) 1996-1997
        1587 DOHC 16V107 MPi (kat) 1993-1996 Wagon
        1587 DOHC 16V115 MPi (kat) 1992-1996
        1762 DOHC 16V107 MPi (kat) 1996-1997
        1998 DOHC 16V126 MPi (kat) 1996-1997
        1998 DOHC 16V133 MPi (kat) 1992-1996
        1998 DOHC 16V158 MPi (kat) 1992-1994 GTi
        1998 DOHC 16V175 MPi (kat) 1994-1996 GTi

        On sevaan totta että kulutus on noin pientä mutta kyllä tälläkin autolla joutuu käymään bensaasemalla eikä se bensaassa säästetty rahamäärä kompensoi vieläkään auton hankintahintaa v1996 maksettiin siitä 176 000 mk
        Ilahduttavaa kuitenkin on että matka-ajossakin nopeuden olessa 120 kmh ja mittarissa n.135kmh kulutus on todellakin n. 6 l/ 100km eikä se vaadi mitään kikkailuja . Kaikista ollaan menty ohi . Olen useasti ajanut moottoritietä Tampereell ja takisin senjälkeen tankki täyteen ja kalkulaattori käteen . Epäilen aina laskuvirhettä. Mys olen ajellut mökille jossa on puolet motaria ja puolet 100 ja 80 mutkaista maalaistietä jossa kaarteita , taajamia mäkiä ja laskuja , ei mitään kikkailuja ajotavassa ja kotona tankki täyteen 6L / 100km ja mökki romut mukana.


      • .....
        Pete tietää kirjoitti:

        On sevaan totta että kulutus on noin pientä mutta kyllä tälläkin autolla joutuu käymään bensaasemalla eikä se bensaassa säästetty rahamäärä kompensoi vieläkään auton hankintahintaa v1996 maksettiin siitä 176 000 mk
        Ilahduttavaa kuitenkin on että matka-ajossakin nopeuden olessa 120 kmh ja mittarissa n.135kmh kulutus on todellakin n. 6 l/ 100km eikä se vaadi mitään kikkailuja . Kaikista ollaan menty ohi . Olen useasti ajanut moottoritietä Tampereell ja takisin senjälkeen tankki täyteen ja kalkulaattori käteen . Epäilen aina laskuvirhettä. Mys olen ajellut mökille jossa on puolet motaria ja puolet 100 ja 80 mutkaista maalaistietä jossa kaarteita , taajamia mäkiä ja laskuja , ei mitään kikkailuja ajotavassa ja kotona tankki täyteen 6L / 100km ja mökki romut mukana.

        Kyllä on pihi kärry. Varmasti kun enemmän olet laskenut voi noihin lukuihin luottaa, mutta uskomattoman alhaiset luvut on. Joku tdi-passat tai polo vie noissa 120 kilsan vauhdeissa sen melkein seiskan.


      • Pete tietää
        ..... kirjoitti:

        Kyllä on pihi kärry. Varmasti kun enemmän olet laskenut voi noihin lukuihin luottaa, mutta uskomattoman alhaiset luvut on. Joku tdi-passat tai polo vie noissa 120 kilsan vauhdeissa sen melkein seiskan.

        Yleensä kun kone käy erittäin laihalla seoksella se myöskin kuumenee normaalia enemmän , mutta en ole huomannut mitään ongelmia Toyotassa. Ylikuuumenemista varmistamassa on öljyn lauhdutin tai jäähdytin keulalla .


      • Kiinnostaisi kuitenkin, jos mittaisit kunnon jakson, esim. 1v., jotta saadaan talvikulutukset ym. mukaan. Ym. mahdolliset kärrynvedot mukaan

        Itse olen mitannut TD-Avelle 5.8l/100km n. 50000km matkalle. Laskuissa mukana kaikki laittomat tyhjäkäyttölämmitykset ja kärryn vedot.

        Alin kulutus tankillisella on 5.2l/100km

        Herää kysymys, miksi minun täytyy maksaa sitä perkeleen dieselveroa???


    • Stilolla

      Tuossa menneenä kesänä ajelin pohjoiseen Fiat Stilo 80:llä ja just pääsin yli 1000 km sit piti pysähtyä tankkaamaan kun ei enään uskaltanut ajamaan. Isolla tankilla ja pienellä moottorilla pääsee aika pitkälle

    • E320CDI
    • 2600 km

      yhdellä tankkauksella.. sittenkin jäi vielä varatankki korkkaamatta, jossa olisi ollut 220 l käytettävissä...
      Eli ajokkina Volvo FH12, puoliperä, mitattu paino on 43600 kg, Aero varustuksella. Polttonesteen yhteistilavuus kaikkineen 1400 l.

    • 63 litralla

      Nimellisesti 60 litran tankkiin meni 63 litraa 1420 km ajon päätteeksi piripintaan tankattuna. Ajo tasaista 80 km/h nopeutta kahtena peräkkäisenä päivänä. Opel Vectra 1.6 SV -bensamoottori, siis kaasutinkone. Autolla oli silloin ajettu noin
      300 000 km.

      Koville ottaa, että löytyisi mitään nyt myynnissä olevaa bensa-autoa, joka pystyisi samaan.

      • ....

        saat varmasti opeliksin nyt myytyä ... ei tartte ku valehella täällä ja het meni ...

        Buah ... buuuaahhahahahh buahah hah hah


      • Joopajoo

        Ei taida matkamittari pitää paikkaansa, vai tuuliko työnsi. Uskotko itse tuohon.


      • 63 litralla
        Joopajoo kirjoitti:

        Ei taida matkamittari pitää paikkaansa, vai tuuliko työnsi. Uskotko itse tuohon.

        Kaivahan amispoika vanha TM esiin, jossa kaasutin vaihdettiin jälkiasennusruiskuun. Kulutus mitattiin ennen ja jälkeen muutoksen. Aika lähellä oli TM-mittauskin omaa tulostani. "Uskotko itse tuohon"? Ei sinun tarvitse tätä uskoa, ei ole autuutesi tällaisten uskomisista kiinni. Testaa itse, kyseisenlaisia ropaleita on pilvin pimein lähes ilmaiseksi tarjolla.

        Mittarivirhe tosiaan jäi huomiotta, virhe oli hieman alle 1%. Todellinen moottorin käyntiajan keskinopeus oli 77 km/h erillisen kalibroidun keskinopeusmittalaitteen laskemana.

        Ps. Kärry on jo ajat sitten korinsa puolesta mädäntynyt käyttökelvottomaksi ja sitäpaitsi romu annettu ilmaiseksi tarvitsevalle.


      • 63 litralla..
        .... kirjoitti:

        saat varmasti opeliksin nyt myytyä ... ei tartte ku valehella täällä ja het meni ...

        Buah ... buuuaahhahahahh buahah hah hah

        Oikeassa olet, heti meni, kun ilmaiseksi annoin jo vuosia sitten. En viitsinyt enää korjailla mädäntynyttä koria. Sinullekin ehdotan, että testaat itse, se on normaalijärkiselle aivan helppoa. Niitä romukuntoisia Vectroja saa sadalla eurolla.


    • X 3

      Pisin matka 710 km, tietokoneen mukaan 30 km olisi vielä päässyt ennen kuin höryt olisi loppu.

      Lyhyin aika mitä tankillisella (67l) on tullut ajettua oli melko tarkkaan 2 tuntia (370 km). Tankissa ruokaa vajaaseen 20 kilometriin kaikkitietävän tietokoneen mukaan.

    • carina 2.0d

      vm 93 lapinreissulla vuonna 97
      kemi-kilpisjärvi-skibothn-trommssa-skibothn-kilpisjärvi-tornio.
      meni 61 litraa.
      mutta oli varakannu mukana, jota en kuitenkaan tarvinnut.
      ja muuten koko 550 tkm keskikulutus kyseiselle autolle oli 5,18 l/100 km, ja sillä tuli ajeltua aika kovaa jatkuvasti.

    • Lepa

      Vie parhaimmillaan

    • 45l

      1120km tankillisella ja ihan normaali ajolla. (eli 80kmh alueella 95kmh mittarissa)
      eli kulutus on reilu 4l/100km.
      auto pösö 106 dsl -98 1,5l koneella tankkiin mahtuu 45l
      (putkisto vaihdettu 1,5 tuumaa isommax ja vapaavirtaus suodatin...nyt ahtimen kans en oo viä laskenu kulutusta...)

    • varis

      45 litran tankilla ollaan päästy noin 1100km, keskikulutus on ollut alle neljää/100km.

    • farmi

      ajettu 14xx kilometriä, matkavauhti oli 90kmh,ei erityistä "säästöajoa".tankki 65ltr.

      vähiten on dieseliä sataselle palanut daihatsun diesel koneella 3-cyl
      ja 1.0 litranen riisikuppi.
      oikea pihistin oli!
      verottajan painajainen =)

    • Vonkamies

      Vw passat1.8i variant-90ajomääräyli 300tkm...tankillisella 1515km...

      Tankkiin menee venäjällä käydessä 95-98 litraa..

      Juu ja ei ole ongelmia moottorin kanssa...kattokaapa millä ne venäläiset eniten ajaa ladan jälkeen...

    • ......

      Audilla vm84 aikoinaan ajoin 1600km tankillisella, siinä oli 70l tankki. Keskikulutus oli vuoden aikana 4.7l, siihen aikaan tuli ajettua perjantai ja lauantai illat p... rallia eli kaupunki ajoa paljon. Samanlaisella autolla eräs Enska ajoi koko Suomen halki (alamäet vapaalla) vähän yli 3l kulutuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7870
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4400
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4023
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3942
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3373
    6. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3330
    7. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3238
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2983
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2761
    10. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2514
    Aihe