Mikä politiikassa kiinnostaa eläkkeellä?

Anonyymi-ap

Eläkkeellä olet vapaa liikkumaan ja olemaan. Tietenkin sairaita kiinnostaa sairaanhoito ja eläkkeiden verotus. Periaatteessa muuten olet kyllä ihan vapaa. Taloutensa hyvin hoitaneet voivat tehdä itsenäisiä päätöksiä ilman ulosoton tai KELAn suostumusta. Siinä mielessä vappusatanen on paha huijaus ja varkaus.

Kokoomus jos voittaa ja ei alenna veroja, niin se on myös huijaus ja varkaus. Sitten tulee kysymys, että miksi pitää yleensä äännetään ja jotkut jopa laittaa oman saamattomuutensa ja heikkoutensa poliittiseksi syiksi. Maailmanparantajia on kyllä joka maassa ja valtioita on joka maassa. Ne on sitä mitä isänikin inhosi. Pitää hoitaa omat asiat ja tehdä aina parhaansa. Minulla onkin siihen sanonta: TYHMÄ JA VIISAS EI VOI OLLA SAMAN ARVOISIA OLI POLIITTINEN JÄRJESTELMÄ MIKÄ VAAN.

Kristillisillä arvoilla varustettu ihminen ei voi olla mikään maan ja lipun palvoja ja taitaa syy olla juuri se, että miksi hylätään Kristus ja kirkot vääristää kristinuskoa. No, ken heidän kelkkaan hyppää, niin tietää kohtalonsa. Minulle kristinusko on hyvin tärkeä ja sille perustan elämäni. Se ei ole, niin kuin kirkko ja pakanat väittää. Kaikki tieto löytyy Raamatusta.

Pakana kuvittelee tietäen syntisyytensä ja valheensa ja lisää perusteluissa itselleen valheet omalle uskomukselleen. Heistä monesta on tullut valtiouskovaisia ja valtio armahtaa heitä ja päästä heidät synneistään. Niin ei todellakaan ole. Ottavat koiran aseman omaan elämään ja sillä perusteella tekevät mitä tekevätkin. Vaikka jokaisella ihmisellä on oma äiti ja isä ja he ovat kuin syntyneet samasta äidistä ja samasta isästä ja ottavat yleisnimen suomalainen sydämeensä. Puhumattakaan, että eivät ymmärrä, että heillä kaikilla on eri sielu. Sielu ja elämä tulee Herran kädestä.

Kristinusko ei kiellä naisten ja miesten välistä seksiä ja halua. Siinä ei ole mitään syntistä, sillä se lukee Raamatussa ja on jumalan tarkoittama. Synti on toisen ihmisen pettämisestä ja pahan tuottamista.
Ryypääminenkään ei ole synti. Jopa Nooa ryyppäsi. Kiroileminenkaan ei ole synti. On monia asioita mitä teille valehdellaan kristinuskon nimissä.

Mitä ihmiset tahtovat oikeasti tehdä eläkkeellä. Eläkkeellä moni haluaa matkustaa ja nähdä maailmaa ja ihmisiä ja se on hyvin tervepohjainen asia. Mikä maailmassa kiinnostaa. No, se on toki luonnon kauneus. Maailmassa on erilaisia ruokia ja makuja.
Millainen paratiisi se sitten voisikaan olla kristitylle.

Moni unohtaa perusasiat elämästä ja maailmasta. Mitä ihminen oikeasti tarvitsee. Ihmiset eli onnellisina, niin 60 kuin 70 luvulla. Täällä Aasiassa elämää voi hyvinkin verrata 70 lukuun ja siitä voi myös nauttia ja eikö isänne ja äitinnekin ollut onnellisia silloin. Jokainen kuolee ja se on Herran kädessä. Jos ja kun lääketiede voi pidentää elämää, niin kuitenkin päivät vierivät. Laitoshoidossa olevien kohtalo on todella kurja Suomessa.

Täällä saa jopa huumeita kipua ja särkyä lievittämään hyvin helposti. Niin varmaan on jumala myös tarkoittanut. Minä tiedän, että se propaganda on kovaa siellä Suomessa ja jopa maitopurkin, leivän ja karamelli pussin kyljessä lukee suomalainen, kuin herneen ja perunankin. Mutta esim kristinuskon oikeat opettajat voivat avata teidän silmät. Yksi oli prospect Suomi esim. Tubella.

Elämä ulkomailla eläkkeellä voi olla todella antoisaa ja siitä voi nauttia ihan ansaitusti. Toivon, että ette kuuntele valehtelijaa ja hänen poliittisia perusteluita hänen omasta heikkoudesa ja saamattomuudesta. Moni eläkeläinen on myös ulosotossa ja saa vain kansalaiseläkettä. Sillä sallitaan vain 6 kuukauden oleskelu ulkomailla ja se oli ennen vuosi. Teitä tullaan kurjistamaan ja kiristämään ja hyväksikäyttämään entistä enemmän tulevina vuosina. Propaganda tulee myös kasvamaan entisestään. Kerroin, että olen kristitty ja yritän opettaa vapaudesta. En valtion vapaudesta, vaan yksilönvapaudesta

85

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskonnollista paatosta varten on varmasti omat sivustonsa jossain. Tällä sivustolla keskustellaan eläkkeistä ...

    • Anonyymi

      Kun täällä on melkein kaikki, niin rajusti halvempaa.
      Parturi hyvä 4 dollaria, suuvesi listeri 3,5 dollaria, otrivim nenä sumute 3 dollaria lääkkeet ihan hurjan halpoja, shortsit 5 - 10 dollaria hyvät. T-paitoja.3 dollaria... Täytin kaasupullon 13,4 kiloa 10,40 Dollaria, bensa noin 1 dollaria litra. Naudan paistia noin 8 - 10 dollaria kilo, Sika noin 5 dollaria kilo. Hedelmät todella edullisia. Ruuan puolesta pärjää melkein 1 dollaria jos tarvii. Olut on halpaa, jopa 12, 5 eurosenttiä tölkki. Hu hu huh ... Älä edes viitsi kilpailla. Vuokraa maksan hienosta bungalowista terassilla ja nätti piha 150 dollaria+ sähkö. Tulee noin 200 ja alle kuukaudessa. Huh huh.

      • Anonyymi

        Niin. Epäiletkö, ettei Suomessa eläkeläiset ja muutkin tiedä, että maailmasta löytyy maita, jossa hintataso on suorastaan olematon Suomeen verrattuna? Kehitysmaissa varsinkin näin on.

        Voin valistaa. Suomalaiset eläkeläisetkin ovat matkustelleet ja matkustelevat jatkuvasti runsaasti ulkomailla. Myös Thaimaassa ja Kambotsassa ja monessa muussakin halpismaassa. Sen lisäksi medioissa on jatkuvasti tarinoita eri matkakohteista ja hintatasosta niissä.
        Nuo kirjoituksesi hinnoista eivät laisinkaan yllätä.

        Ei silti lisää yhtään kiinnostusta muuttaa, kun täällä tulee oikein hyvin toimeen ja kaikki tarpeellinen elämisen kannalta on hyvin saatavilla. Lomareissuja voin edelleenkin tehdä myös sinne Aasian puolelle, vaikkei siellä olekaan suosikkikohteeni. En silloinkaan halvan hintatason vuoksi, vaan ihan muiden syiden.


      • Anonyymi

        Entä sitten , ei tosiaanka kiinnosta nuo kehitysmaan hinnat.


      • Anonyymi

        ”Kun täällä on melkein kaikki, niin rajusti halvempaa, ”ja täällä ilmaista
        Parturi 0 € kun ei ole hiuksia , suuvesi listeri 0€ en käytä enkä tarvii, otrivim nenä sumute 0€ en tarvitse, lääkkeet en tarvitse, koska olen terve , shortsit 5-10€ kirppikseltä , tai vaimo ompelee ne. T-paitoja.alennuksesta 3-5€ ...kaasupullo 0€ en käytä ,bensaa hyvin vähän, koska polkupyörällä ja jalkaisin pääsee ja pysyy terveenä, kun liikkuu Naudan paistia 0€ en syö lihaa, Sika 0€ en syö lihaa . Hedelmät todella edullisia ,kun ostaa tarjouksesta ja pakastimessa mustikoita, puolukoita ,vadelmia ja sieniä ihan itse poimittuja 0€ . Ruoka edullista, kun itse tekee. Olut 0€ en käytä .Vuokraa 0€ , kun asun omassa velattomassa talossa ja nätti piha Sähköön nyt tällä hetkellä menee hiukan enemmän, kun normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten , ei tosiaanka kiinnosta nuo kehitysmaan hinnat.

        Juu ei , riittää kun maksamme kehitysapua noihin köyhiin maihin.


    • Anonyymi

      Listeri iso pullo 0,5 litraa.. teillä Tokmanni 7,99 tasan sama esim.

    • Anonyymi

      Minä en viitsi edes pestä vaatteita täällä. Kilo vaatteita pestään dollarilla ja joissakin paikoissa alle. Tulee silitettynä ja Jasmine tuoksuisena. Minä mietin, että mihin helvett*** sä tarvitse täällä jotakin.

      Nyt laitan soppaa ja on hyvät ainekset ja mausteet.
      Istun terassilla ja nautin lämmöstä ja taustalla sirkat siritittää. Nyt on ok lämmintä. Kiva istua ja katso nettiä.
      Otin yhden Chang beerin ja jatkoin sitä kylmällä vedellä ja se maistui tosi hyvälle. Maksoi vähän kallis 0,50 litraa tölkki 1,25 dollaria. Saa ehkä halvemmalla jostakin.

      • Anonyymi

        Mikä siellä on paikallisten keskipalkka ja -eläke?


      • Anonyymi

        Minäkään en viitsi pestä vaatteita täällä. Vien Pyykkini pesulaan . Tulee silitettynä ja puhtaina hyvän tuoksuisena takas . Minä mietin, että mihin helkattiin säästän ,en mihinkään, raha ei ole minulle ongelma , täältä saan kaiken mitä tarvitsen.

        Nyt laitan ruokaa ja on hyvät ainekset ja puhtaat raaka-aineet ja mausteet.
        Istun keittiön pöydän äärellä ja nautin huoneen lämmöstä ja taustalla soi musiikki . Nyt on kivan lämmintä, kun takka lämmittää Kiva istua ja katso tulta takassa.
        Otin yhden Karhu kaljan , mutta en jatkanut sitä vedellä ja se maistui tosi hyvälle. Laitoin saunan päälle, kohta menen saunaan ja sen jälkeen avantoon , maisemat tosi kauniita lunta puissa ja pensaissa. Kalja maksoi vähän yli 2€ tölkki vähän kallis . Saa ehkä halvemmalla jostakin., mutta mitä välii, kun rahaa on .


    • Anonyymi

      Minulla on ihan hyvä ja se riittää minulle.
      Siellä minä en todellakaan pärjää näin hyvin. Hintataso on todella edullinen. Sehän on se idea siinä, että muutetaan halvempaa maahan asumaan. Eihän ruoka täällä maksa, kuin murto-osan Suomen riisto ja varkaus ja hyväksikäyttö taloudesta. Suomessa ihminen tekee töitä ja antaa palkan sosiaaliin ja sosiaali maksaa vuokran ja sähkön ja katsoo vaatteet ja antaa tarvittaessa ylimääräistä, vaikka lääkkeisiin. Täällä sitä kutsutaan orjaksi ja hyväksikäytöksi. Monella on sama siellä eläkkeellä ja saavat kansalaisen eläkettä ja siinä on oma rajoitukset ja sekin luovutetaan sosiaaliin ja sosiaali maksaa vuokran ja sähkön ja sinun pitää kerjätä elämisrahat ja tehdä selvitys mihin tarkoitukseen tarvit rahaa. Vai eikö näin ole monen kohdalla.

      • Anonyymi

        Heh. Suomessa on hyvä sosiaaliturva niille, jotka sitä tarvitsevat, se on totta.
        Meille tavallisille eläkeläisille riittää mainiosti oma lakisääteinen työeläkkeemme. Sen maksaa työeläkevakuutusyhtiöt, ei valtion tai kunnan virastot tai Kela. Sitä ei ’kerjätä’, vaan se on oma etukäteen työelämän aikana maksettua ja ansaittua rahaa, jota yksityisen sektorin työeläkeyhtiöt nyt eläkkeenä maksaa. Ei kenellekään tarvi tehdä selontekoa, mihin tuon eläkkeensä kuluttaa eikä mitään rajoituksia sen osalta ole muuttaa asumaan mihin tahansa maailmassa. Se on omaa rahaa.

        Vastauksena tuohon viimeisen lauseesi kysymykseen: Ei, noin mitä kerroit, ei ole kovinkaan monen kohdalla.
        Joka maassa on myös niitä, joilla syystä tai toisesta ei ole onnistunut huolehtia omasta toimeentulostaan ja niitä varten sivistysmaissa on kohtuullinen sosiaaliturva. Suomessa lienee maailman mittakaavassa yksi parhaimmista sosiaaliturvasta. Se ei ole huono juttu, vaikka näytät niin luulevan. Sinun käsityksesi muutenkn elämästä Suomessa on vahvasti puutteellinen ja harhainen. Mistä lie luulosi olet saanutkaan. Suomessa kansalaisten elintasohan on yksi maailman korkeimmista.


      • Anonyymi

        "Mikä siellä on paikallisten keskipalkka ja -eläke?"
        Etkö ymmärtänyt kysymystä? Lasketko itsesi paikalliseksi, luuseri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh. Suomessa on hyvä sosiaaliturva niille, jotka sitä tarvitsevat, se on totta.
        Meille tavallisille eläkeläisille riittää mainiosti oma lakisääteinen työeläkkeemme. Sen maksaa työeläkevakuutusyhtiöt, ei valtion tai kunnan virastot tai Kela. Sitä ei ’kerjätä’, vaan se on oma etukäteen työelämän aikana maksettua ja ansaittua rahaa, jota yksityisen sektorin työeläkeyhtiöt nyt eläkkeenä maksaa. Ei kenellekään tarvi tehdä selontekoa, mihin tuon eläkkeensä kuluttaa eikä mitään rajoituksia sen osalta ole muuttaa asumaan mihin tahansa maailmassa. Se on omaa rahaa.

        Vastauksena tuohon viimeisen lauseesi kysymykseen: Ei, noin mitä kerroit, ei ole kovinkaan monen kohdalla.
        Joka maassa on myös niitä, joilla syystä tai toisesta ei ole onnistunut huolehtia omasta toimeentulostaan ja niitä varten sivistysmaissa on kohtuullinen sosiaaliturva. Suomessa lienee maailman mittakaavassa yksi parhaimmista sosiaaliturvasta. Se ei ole huono juttu, vaikka näytät niin luulevan. Sinun käsityksesi muutenkn elämästä Suomessa on vahvasti puutteellinen ja harhainen. Mistä lie luulosi olet saanutkaan. Suomessa kansalaisten elintasohan on yksi maailman korkeimmista.

        Tilastollisesti köyhyysrajan alapuolella asuu paljon porukkaa Suomessa. Heidän toimeentulo oliko 499,- mitä saavat käyttää kuukauden ruokaan ja bussilippuun ja vaatteisiin. Monella ja hyvin monella on kansalaiseläke + työeläke yhdistelmä ja siinä jää käteen joku 800 muistaakseni??????

        Helsingissä vuokra jopa Stadin omissa Kämpissä usein yli tuhat euroa. Ihmiset pakotetaan työhön orjaksi ja he oikeasti antavat rahansa eli palkkansa sosiaaliin. Sosiaali sitten maksaa vuokran ja sähkön. Sen jälkeen ihminen ottaa vapaata töistä ja menee Kelaan ja kerjää sieltä rahaa elämiseen ja esittää vaatteet ja lääkketarpeensa. Lisäksi KELA tarkistaa pankkitiedot 3 kuukautta taaksepäin ja voi kysellä suuren ostoksen rahoitus, että oletko saanut käteistä rahaa ja millä olet elänyt. Se todellakin kurjaa ja kurjempaa ja alisteista elämää. Sitä kutsutaan orjuuttamiseksi ja hyväksikäytöksi täällä ainakin. Onhan jo monet puhuneet siellä, että palkalla pitää tulla toimeen ja eihän muuten koko 6 kuukauden sääntöä edes tarvita jos kysymys olisi vähäisestä määrästä. Suomessa oli viimevuonna yli 600 tuhatta henkeä ulosotossa.
        Eikä ne suinkaan ole alle 18 vuotiaita. Voisiko olla puolet työssäkäyvistä?

        Minä tiedän ja minä olen asunut siellä ja ei sieltä parempaa elämää ole kuulunut... Täys paska maa jossa ihminen on koiran asemassa kiristetty ja hyväksikäytettynä. Hyi saatan*. Just Espoossa yksi nuori nainen pääsi hengestään ja paljon enemmän rikollista, kuin Kambodzassa. Hyi saatan*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastollisesti köyhyysrajan alapuolella asuu paljon porukkaa Suomessa. Heidän toimeentulo oliko 499,- mitä saavat käyttää kuukauden ruokaan ja bussilippuun ja vaatteisiin. Monella ja hyvin monella on kansalaiseläke työeläke yhdistelmä ja siinä jää käteen joku 800 muistaakseni??????

        Helsingissä vuokra jopa Stadin omissa Kämpissä usein yli tuhat euroa. Ihmiset pakotetaan työhön orjaksi ja he oikeasti antavat rahansa eli palkkansa sosiaaliin. Sosiaali sitten maksaa vuokran ja sähkön. Sen jälkeen ihminen ottaa vapaata töistä ja menee Kelaan ja kerjää sieltä rahaa elämiseen ja esittää vaatteet ja lääkketarpeensa. Lisäksi KELA tarkistaa pankkitiedot 3 kuukautta taaksepäin ja voi kysellä suuren ostoksen rahoitus, että oletko saanut käteistä rahaa ja millä olet elänyt. Se todellakin kurjaa ja kurjempaa ja alisteista elämää. Sitä kutsutaan orjuuttamiseksi ja hyväksikäytöksi täällä ainakin. Onhan jo monet puhuneet siellä, että palkalla pitää tulla toimeen ja eihän muuten koko 6 kuukauden sääntöä edes tarvita jos kysymys olisi vähäisestä määrästä. Suomessa oli viimevuonna yli 600 tuhatta henkeä ulosotossa.
        Eikä ne suinkaan ole alle 18 vuotiaita. Voisiko olla puolet työssäkäyvistä?

        Minä tiedän ja minä olen asunut siellä ja ei sieltä parempaa elämää ole kuulunut... Täys paska maa jossa ihminen on koiran asemassa kiristetty ja hyväksikäytettynä. Hyi saatan*. Just Espoossa yksi nuori nainen pääsi hengestään ja paljon enemmän rikollista, kuin Kambodzassa. Hyi saatan*

        Suomessa alin eläke on takuueläke ja se on 922€ käteen ja jos olet yksinasuja saat eläkkeensaajan asumistukea noin 300- 400€ siihen päälle , myös omistusasuntoon saa tukea. Ei kela mitään pankkitietoja kysele, vaan tulot , kuten eläke , tai opiskelijalla opintotuki ja opintolaina.
        Käteistä täällä ei käytä enää , kun 85-90 vuotiaat mummot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastollisesti köyhyysrajan alapuolella asuu paljon porukkaa Suomessa. Heidän toimeentulo oliko 499,- mitä saavat käyttää kuukauden ruokaan ja bussilippuun ja vaatteisiin. Monella ja hyvin monella on kansalaiseläke työeläke yhdistelmä ja siinä jää käteen joku 800 muistaakseni??????

        Helsingissä vuokra jopa Stadin omissa Kämpissä usein yli tuhat euroa. Ihmiset pakotetaan työhön orjaksi ja he oikeasti antavat rahansa eli palkkansa sosiaaliin. Sosiaali sitten maksaa vuokran ja sähkön. Sen jälkeen ihminen ottaa vapaata töistä ja menee Kelaan ja kerjää sieltä rahaa elämiseen ja esittää vaatteet ja lääkketarpeensa. Lisäksi KELA tarkistaa pankkitiedot 3 kuukautta taaksepäin ja voi kysellä suuren ostoksen rahoitus, että oletko saanut käteistä rahaa ja millä olet elänyt. Se todellakin kurjaa ja kurjempaa ja alisteista elämää. Sitä kutsutaan orjuuttamiseksi ja hyväksikäytöksi täällä ainakin. Onhan jo monet puhuneet siellä, että palkalla pitää tulla toimeen ja eihän muuten koko 6 kuukauden sääntöä edes tarvita jos kysymys olisi vähäisestä määrästä. Suomessa oli viimevuonna yli 600 tuhatta henkeä ulosotossa.
        Eikä ne suinkaan ole alle 18 vuotiaita. Voisiko olla puolet työssäkäyvistä?

        Minä tiedän ja minä olen asunut siellä ja ei sieltä parempaa elämää ole kuulunut... Täys paska maa jossa ihminen on koiran asemassa kiristetty ja hyväksikäytettynä. Hyi saatan*. Just Espoossa yksi nuori nainen pääsi hengestään ja paljon enemmän rikollista, kuin Kambodzassa. Hyi saatan*

        Suomen rahoillahan sinäkin elämääsi rahoitat, joten turha olla noin katkera/kiukkuinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastollisesti köyhyysrajan alapuolella asuu paljon porukkaa Suomessa. Heidän toimeentulo oliko 499,- mitä saavat käyttää kuukauden ruokaan ja bussilippuun ja vaatteisiin. Monella ja hyvin monella on kansalaiseläke työeläke yhdistelmä ja siinä jää käteen joku 800 muistaakseni??????

        Helsingissä vuokra jopa Stadin omissa Kämpissä usein yli tuhat euroa. Ihmiset pakotetaan työhön orjaksi ja he oikeasti antavat rahansa eli palkkansa sosiaaliin. Sosiaali sitten maksaa vuokran ja sähkön. Sen jälkeen ihminen ottaa vapaata töistä ja menee Kelaan ja kerjää sieltä rahaa elämiseen ja esittää vaatteet ja lääkketarpeensa. Lisäksi KELA tarkistaa pankkitiedot 3 kuukautta taaksepäin ja voi kysellä suuren ostoksen rahoitus, että oletko saanut käteistä rahaa ja millä olet elänyt. Se todellakin kurjaa ja kurjempaa ja alisteista elämää. Sitä kutsutaan orjuuttamiseksi ja hyväksikäytöksi täällä ainakin. Onhan jo monet puhuneet siellä, että palkalla pitää tulla toimeen ja eihän muuten koko 6 kuukauden sääntöä edes tarvita jos kysymys olisi vähäisestä määrästä. Suomessa oli viimevuonna yli 600 tuhatta henkeä ulosotossa.
        Eikä ne suinkaan ole alle 18 vuotiaita. Voisiko olla puolet työssäkäyvistä?

        Minä tiedän ja minä olen asunut siellä ja ei sieltä parempaa elämää ole kuulunut... Täys paska maa jossa ihminen on koiran asemassa kiristetty ja hyväksikäytettynä. Hyi saatan*. Just Espoossa yksi nuori nainen pääsi hengestään ja paljon enemmän rikollista, kuin Kambodzassa. Hyi saatan*

        Meistä suurin osa on matkustellut jo työssäoloaikanaakin, eläkkeellä ei tarvi tehdä töitä, jollei halua, mutta jotkut jatkaa työelämää pidempään, koska tykkäävät työstään ja ovat terveitä.

        Keskieläke on Suomessa 1800- 1900€ ja elämänlaatu on Suomessa hyvää , tasa-arvoinen demokraattinen maa.
        Eikä täällä kukaan ole vangittuna ja sidottuna mihinkää, kaikki saa tehdä mitä tykkää, ei tää ole mikään Pohjois Korea, tai Kamboza..
        Tiedoksi kansaneläkkeellä saa muuttaa EU maihin ,jos haluaa, mutta nuo kansaneläkeläiset ovat jo 85-95 vuotiaita, useimmat jo vanhainkodeissa , eivät he enää matkusta, tai muuta minnekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastollisesti köyhyysrajan alapuolella asuu paljon porukkaa Suomessa. Heidän toimeentulo oliko 499,- mitä saavat käyttää kuukauden ruokaan ja bussilippuun ja vaatteisiin. Monella ja hyvin monella on kansalaiseläke työeläke yhdistelmä ja siinä jää käteen joku 800 muistaakseni??????

        Helsingissä vuokra jopa Stadin omissa Kämpissä usein yli tuhat euroa. Ihmiset pakotetaan työhön orjaksi ja he oikeasti antavat rahansa eli palkkansa sosiaaliin. Sosiaali sitten maksaa vuokran ja sähkön. Sen jälkeen ihminen ottaa vapaata töistä ja menee Kelaan ja kerjää sieltä rahaa elämiseen ja esittää vaatteet ja lääkketarpeensa. Lisäksi KELA tarkistaa pankkitiedot 3 kuukautta taaksepäin ja voi kysellä suuren ostoksen rahoitus, että oletko saanut käteistä rahaa ja millä olet elänyt. Se todellakin kurjaa ja kurjempaa ja alisteista elämää. Sitä kutsutaan orjuuttamiseksi ja hyväksikäytöksi täällä ainakin. Onhan jo monet puhuneet siellä, että palkalla pitää tulla toimeen ja eihän muuten koko 6 kuukauden sääntöä edes tarvita jos kysymys olisi vähäisestä määrästä. Suomessa oli viimevuonna yli 600 tuhatta henkeä ulosotossa.
        Eikä ne suinkaan ole alle 18 vuotiaita. Voisiko olla puolet työssäkäyvistä?

        Minä tiedän ja minä olen asunut siellä ja ei sieltä parempaa elämää ole kuulunut... Täys paska maa jossa ihminen on koiran asemassa kiristetty ja hyväksikäytettynä. Hyi saatan*. Just Espoossa yksi nuori nainen pääsi hengestään ja paljon enemmän rikollista, kuin Kambodzassa. Hyi saatan*

        On Suomessakn köyhyyttä, valitettavasti. Sitä varten on juuri se sosiaaliturva.

        Suurin osa ylivoimaisesti on oikein hyvin pärjääviä ja omillaan toimeentulevia, jotka kykenevät matkustamaan vaikka siellä halpismaassakin. Ei täällä kenellekään tarvitse perustella rahankäyttöään eikä siihen mitään rajoituksia ole olemassakaan. Kukaan ei tarkista pankkitietojasi eikä tulojasi. Verottajalle riittää, kun teet kerran vuodessa veroilmoituksen, tai sitäkään ei tarvitse tehdä ellet vaadi jotain omia vähennyksiä verotukseesi. Mistä ihmeestä olet nuo mielikuvitukselliset luulosi saanut päähäsi.

        Täällä muuten ei juuri näe kambotsalaisia turisteja, ei eläkeläisiä eikä nuorempiakaan. Miksiköhän ei?

        Suomalaiset ja Suomi on yksi maailman vauraimmista ja hyvinvoivimmasta maista. Miten lie se sinun kampotsasi mahtaa sijoittua?

        Yhtä kaikki, miksi et ole tyytyväinen elämääsi siellä, vaan sinun pitää yrittää todistella koko ajan viityväisyyttäsi ja halpoja hintoja meille, joita ei asia sinänsä kiinnosta. Sen sijaan ihmetyttää tuo tyytymättömyytesi, jota täällä toitotat jatkuvasti. Eikö väittämäsi ’paratiisielämäsi’ riitäkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa alin eläke on takuueläke ja se on 922€ käteen ja jos olet yksinasuja saat eläkkeensaajan asumistukea noin 300- 400€ siihen päälle , myös omistusasuntoon saa tukea. Ei kela mitään pankkitietoja kysele, vaan tulot , kuten eläke , tai opiskelijalla opintotuki ja opintolaina.
        Käteistä täällä ei käytä enää , kun 85-90 vuotiaat mummot.

        Myös nuo 85-90 vuotiaat ovat suuremaksi osaksi leskiä ja saavat myös leskeneläkkeen muun eläkkeen päälle ja se leskeneläke on keskimäärin 250-300€ Oman eläkkeen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh. Suomessa on hyvä sosiaaliturva niille, jotka sitä tarvitsevat, se on totta.
        Meille tavallisille eläkeläisille riittää mainiosti oma lakisääteinen työeläkkeemme. Sen maksaa työeläkevakuutusyhtiöt, ei valtion tai kunnan virastot tai Kela. Sitä ei ’kerjätä’, vaan se on oma etukäteen työelämän aikana maksettua ja ansaittua rahaa, jota yksityisen sektorin työeläkeyhtiöt nyt eläkkeenä maksaa. Ei kenellekään tarvi tehdä selontekoa, mihin tuon eläkkeensä kuluttaa eikä mitään rajoituksia sen osalta ole muuttaa asumaan mihin tahansa maailmassa. Se on omaa rahaa.

        Vastauksena tuohon viimeisen lauseesi kysymykseen: Ei, noin mitä kerroit, ei ole kovinkaan monen kohdalla.
        Joka maassa on myös niitä, joilla syystä tai toisesta ei ole onnistunut huolehtia omasta toimeentulostaan ja niitä varten sivistysmaissa on kohtuullinen sosiaaliturva. Suomessa lienee maailman mittakaavassa yksi parhaimmista sosiaaliturvasta. Se ei ole huono juttu, vaikka näytät niin luulevan. Sinun käsityksesi muutenkn elämästä Suomessa on vahvasti puutteellinen ja harhainen. Mistä lie luulosi olet saanutkaan. Suomessa kansalaisten elintasohan on yksi maailman korkeimmista.

        Mitenkäs siellä vanhusten, vammaisten ,sairaiden , pyörätuolissa olevien hoito?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs siellä vanhusten, vammaisten ,sairaiden , pyörätuolissa olevien hoito?

        Äitini 92-vuotias asuu palvelutalossa omassa yksiössä. Toki muuten hyväkuntoinen ikäisekseen, mutta kävely alkaa olla vaikeaa jo rollaattorinkin kanssa. Onneksi yksiö on esteetön ja vanhuksille muutenkin suunniteltu, niin liikkuminen apuvälineiden, mm pyörätuolin kanssa on ongelmatonta.
        Palvelutasossa on oma terveydenhoito (sairaanhoitaja paikalla 24/7) , runsaasti aktiviteetteja talon tiloissa ja retkiäkin ja muita harrastusmahdollisuuksia. Viikottain lähes käy vapaaehtoisia ulkopuolisia muusikoita, kuoroja ja muita esiintyjä viihdyttämässä. Kuntosali, sauna ja uima-allas. Ruoka ja siivous ja päivän lehdet talon kirjasto/lehtienlukusalissa . Nämä kuuluvat palvelupakettiin. Lisäksi mahdollisuus ostaa erikseen monia lisäpalveluja, kuten pyykkihuolto, kampaaja, jalkahoito, lääkehuolto, lääkärivastaanotto.

        Aika hyvää elämää tuo on ja äitini on erittäin tyytyväinen oloonsa tuolla. Palvelutalossa on mahdollisuus asua ’loppuun saakka’.
        Ainoa rajoitus ja este asumiseen tuolla on paha Alzheimer tms, joka vaatisi suljetut osastot tai tilat. Tuo palvelutalo on avoin eikä ovien lukitseminen siten, että voisi estää vapaan liikkumisen, ole käytännössä mahdollista.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs siellä vanhusten, vammaisten ,sairaiden , pyörätuolissa olevien hoito?

        Noidenko vaivojen kanssa kannattaisi muuttaa sinne kampotsaasi? Halvan kaljan vuoksi?
        Olisiko heidän siellä parempi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini 92-vuotias asuu palvelutalossa omassa yksiössä. Toki muuten hyväkuntoinen ikäisekseen, mutta kävely alkaa olla vaikeaa jo rollaattorinkin kanssa. Onneksi yksiö on esteetön ja vanhuksille muutenkin suunniteltu, niin liikkuminen apuvälineiden, mm pyörätuolin kanssa on ongelmatonta.
        Palvelutasossa on oma terveydenhoito (sairaanhoitaja paikalla 24/7) , runsaasti aktiviteetteja talon tiloissa ja retkiäkin ja muita harrastusmahdollisuuksia. Viikottain lähes käy vapaaehtoisia ulkopuolisia muusikoita, kuoroja ja muita esiintyjä viihdyttämässä. Kuntosali, sauna ja uima-allas. Ruoka ja siivous ja päivän lehdet talon kirjasto/lehtienlukusalissa . Nämä kuuluvat palvelupakettiin. Lisäksi mahdollisuus ostaa erikseen monia lisäpalveluja, kuten pyykkihuolto, kampaaja, jalkahoito, lääkehuolto, lääkärivastaanotto.

        Aika hyvää elämää tuo on ja äitini on erittäin tyytyväinen oloonsa tuolla. Palvelutalossa on mahdollisuus asua ’loppuun saakka’.
        Ainoa rajoitus ja este asumiseen tuolla on paha Alzheimer tms, joka vaatisi suljetut osastot tai tilat. Tuo palvelutalo on avoin eikä ovien lukitseminen siten, että voisi estää vapaan liikkumisen, ole käytännössä mahdollista.,

        Just näin Suomessa, mutta tuo huru- ukko ei vastannut, miten siellä Kambotzassa asiat on hoidettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini 92-vuotias asuu palvelutalossa omassa yksiössä. Toki muuten hyväkuntoinen ikäisekseen, mutta kävely alkaa olla vaikeaa jo rollaattorinkin kanssa. Onneksi yksiö on esteetön ja vanhuksille muutenkin suunniteltu, niin liikkuminen apuvälineiden, mm pyörätuolin kanssa on ongelmatonta.
        Palvelutasossa on oma terveydenhoito (sairaanhoitaja paikalla 24/7) , runsaasti aktiviteetteja talon tiloissa ja retkiäkin ja muita harrastusmahdollisuuksia. Viikottain lähes käy vapaaehtoisia ulkopuolisia muusikoita, kuoroja ja muita esiintyjä viihdyttämässä. Kuntosali, sauna ja uima-allas. Ruoka ja siivous ja päivän lehdet talon kirjasto/lehtienlukusalissa . Nämä kuuluvat palvelupakettiin. Lisäksi mahdollisuus ostaa erikseen monia lisäpalveluja, kuten pyykkihuolto, kampaaja, jalkahoito, lääkehuolto, lääkärivastaanotto.

        Aika hyvää elämää tuo on ja äitini on erittäin tyytyväinen oloonsa tuolla. Palvelutalossa on mahdollisuus asua ’loppuun saakka’.
        Ainoa rajoitus ja este asumiseen tuolla on paha Alzheimer tms, joka vaatisi suljetut osastot tai tilat. Tuo palvelutalo on avoin eikä ovien lukitseminen siten, että voisi estää vapaan liikkumisen, ole käytännössä mahdollista.,

        Minun isäni oli parin viimeisen elinvuotensa ajan ( kuoli 91 vuotiaana) alzheimerpotilaille tarkoitetussa palvelutalossa. Hänellä sairaus oli lievä ja tunsi mm läheisensä loppuun asti. Kävelykuntoisena edelleen pyrki lähtemään kaupungille, josta ei sitten enää osannutkaan takaisin. Pystyi kuitenkin soittamaan minulle tai veljelleni. Mmutaman kerran näin kävi.
        Palvelutalo oli kerrakaikkisen hyvä paikka. Oli ystävälliset hoitajat ja palvelut kuten edellä kirjoituksessakin.
        Ei mitään valittamista munkään suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastollisesti köyhyysrajan alapuolella asuu paljon porukkaa Suomessa. Heidän toimeentulo oliko 499,- mitä saavat käyttää kuukauden ruokaan ja bussilippuun ja vaatteisiin. Monella ja hyvin monella on kansalaiseläke työeläke yhdistelmä ja siinä jää käteen joku 800 muistaakseni??????

        Helsingissä vuokra jopa Stadin omissa Kämpissä usein yli tuhat euroa. Ihmiset pakotetaan työhön orjaksi ja he oikeasti antavat rahansa eli palkkansa sosiaaliin. Sosiaali sitten maksaa vuokran ja sähkön. Sen jälkeen ihminen ottaa vapaata töistä ja menee Kelaan ja kerjää sieltä rahaa elämiseen ja esittää vaatteet ja lääkketarpeensa. Lisäksi KELA tarkistaa pankkitiedot 3 kuukautta taaksepäin ja voi kysellä suuren ostoksen rahoitus, että oletko saanut käteistä rahaa ja millä olet elänyt. Se todellakin kurjaa ja kurjempaa ja alisteista elämää. Sitä kutsutaan orjuuttamiseksi ja hyväksikäytöksi täällä ainakin. Onhan jo monet puhuneet siellä, että palkalla pitää tulla toimeen ja eihän muuten koko 6 kuukauden sääntöä edes tarvita jos kysymys olisi vähäisestä määrästä. Suomessa oli viimevuonna yli 600 tuhatta henkeä ulosotossa.
        Eikä ne suinkaan ole alle 18 vuotiaita. Voisiko olla puolet työssäkäyvistä?

        Minä tiedän ja minä olen asunut siellä ja ei sieltä parempaa elämää ole kuulunut... Täys paska maa jossa ihminen on koiran asemassa kiristetty ja hyväksikäytettynä. Hyi saatan*. Just Espoossa yksi nuori nainen pääsi hengestään ja paljon enemmän rikollista, kuin Kambodzassa. Hyi saatan*

        Hyvä sun on siellä kehitysmaassa kukkoilla Suomesta tulevilla rahoilla , miten siellä elävät sen maan eläkeläiset?
        Mitäs sitten ,jos sairastut pahasti, löytyykö sieltä kunnon osaamista ja kunnon sairaalat, ja sitten kun vanhenet, voit saada, vaikka muistisairauden , niin onko sulla mahdollisuus päästä siellä vanhainkotiin.
        Nyt jo tuntuu jutuistasi päätellen ,että kaikki ei ole kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa alin eläke on takuueläke ja se on 922€ käteen ja jos olet yksinasuja saat eläkkeensaajan asumistukea noin 300- 400€ siihen päälle , myös omistusasuntoon saa tukea. Ei kela mitään pankkitietoja kysele, vaan tulot , kuten eläke , tai opiskelijalla opintotuki ja opintolaina.
        Käteistä täällä ei käytä enää , kun 85-90 vuotiaat mummot.

        Alin eläke ei ole takuueläke. Meillä on tuhansia töitä tehneitä eläkeläisiä jotka eivät saa kun pienen työeläkkeen sekä kansaneläkettä. Maahanmuuttaja joka on ollut Suomessa 3 vuotta saa kyllä takuueläkkeen. Ensin muut ja sitten vasta kantasuomalaiset,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alin eläke ei ole takuueläke. Meillä on tuhansia töitä tehneitä eläkeläisiä jotka eivät saa kun pienen työeläkkeen sekä kansaneläkettä. Maahanmuuttaja joka on ollut Suomessa 3 vuotta saa kyllä takuueläkkeen. Ensin muut ja sitten vasta kantasuomalaiset,

        Se pieni työeläke ja kansaneläke on tasoltaan yhtä suuri , kun takuueläke, tai hieman isompi, sitten eri asia, jos molemmat ,sekä työ, että kansaneläke on otettu varhennettuna, ennen oikeaa eläkeikää , sillon tulee elinikäinen vähennys molempiin eläkkeisiin, sillon se on monessa tapauksessa oma vika.


    • Anonyymi

      Kansaneläkkeen ja takuueläkkeen maksaminen jatkuu, jos muutat EU- tai Eta-maahan tai Sveitsiin.
      Tämä Kelan sivuilta.
      Tuskin monikaan haluaa EU: ulkopuolelle, tai jonnekin epävarmaan kehitysmaahan, monet valitsee Espanjan, tai Kreikan.
      Suurin osa noista takuu/ kansaneläkeläisistä on jo 80-90 vuotiaita ja naisia ,he eivät muuta enää mihinkään ovat monet jo vanhainkodeissa,

    • Anonyymi

      Sanoppas minullekin, että miten sillä takuueläkkeellä 922,- euroa ja 300-400 euron tukirahahalla tulee toimeen kun vuokra on yli tuhat ja sähkö päälle ja Helsingin bussi ja metrokyydit kuukaudessa liki 200 euroa. Mistä sinä haet sen ruokasi. Tiedän, että siellä on pitkiä ruuanjakopisteitä. Löydät varmasti kuvia itsekin.

      Suurin osa ihmisistä asuu eteläisessä Suomessa kylmän vai muun asian vuoksi. Suomessa oli enemmän kodittomia, kuin USA:saa tilastollisesti. Teidän presidentti oli kodittomien yössä ja nautti lämmintä ruokaa ja juomaa siellä yö tulilla ja lauloivat kai oi maamme Suomi ym.

      Älä edes ryhdy vääntämään, että ette anna koko palkkaa sosiaaliin ja sosiaali maksaa vuokran ja sähkön ja sinun pitää mennä kerjäämään sieltä elämisrahaa. Olen myös lukenut ihan lehdistä, että moni ei ole saanut sitä 499 euroa, kun pankkiin oli tullut huutonetissä myydystä tavarasta rahaa, jolla olit ostanut puhelimen. Toinen asia on, mitä en ymmärrä miksi väännät totuutta koko ajan eri muotoihin parannellaksesi itseäsi vai asemaasi. Tiedän, että monella varmasti on vaikeuksia päästä pois Suomesta ja niin oli minullakin. Mutta minulla oli rahaa siihen, kun koko elämäni olen sitä kaikella tavalla tehnyt.
      Lapsia on 5 ja kaikki olen maksanut ja kouluttanut ja vienyt ulkomaille usein. Ne on kaikki naapurimaan kielisiä ja pari Ranskan. Ovat jo vanhempia ja odottelen, että tulevat käymään. En todellakaan ole ollut rehellinen koskaan elämässä millekään valtiolle ja se tulee jo äidin maidossa. En minäkään olisi täällä, Ellen olisi minä ja et sinäkään sieltä pääse pois jos sinulla ei ole siihen varallisuutta. Siksi kait puolustele ja väännät totuutta.
      Sen läntisen. Niiltä voit kysyä sinun hienosta maasta.
      Tiedän, että 600 tuhatta ulosotossa.

      Minä maksoin kovan hinnan, että pääsin TK-eläkkeelle ja en todellakaan mennyt suomalainen lääkärin luokse. Rahalla saa ja miten se meni. Ja todella se menee aina näin elämässä. Tyhmä ja vajaa kärsii aina ja ikuisesti.
      Eihän sinusta ole mihinkään ja näen aivan selkeästi, että sinäkö olisit ihmisoikeuksien aktivisti vai oman säälittävän olemuksen puolesta puhuja. Yritän auttaa ja opastaa ja opettaa teitä. Jos jolla Kulla on tavoitteita, niin tehkää sen eteen. Sanon vielä, että valtiolta ja kunnalta ei voi edes varastaa. Eikö he sano, että se on sinun omaisuutta. Ei ole edes kristillisesti väärin ottaa valtiolta.

      Kyllä se on tarkkailua pienituloisten kanssa. Kela tarkistaa tulot ja menot ja maksaa jos maksaa. Tietenkin eivät tarkistaisi, koska voit olla pois työstä ja saat vähemmän. Mutta jos teet ylitöitä, niin auta armias mikä kuulustelu. Tämäkin on totta monella eläkeläisillä.
      Sen jälkeen joudut poliisi kuulusteluun saamastasi varoista. Sillä heidän kielessä raha sana muuttuu varoiksi.

      • Anonyymi

        Perustelen vielä väitteeni sillä, että tuskin tämä valtio heppu on kovinkaan korkealle koulutettu kirjoituksen perusteella ja tuskin on myös omaisuutta hankkinut, kuin korkeintaan perinnöllä. Myös matkustuskokekemus on jäänyt hyvin vähäiseksi, puheiden perusteella, joten hyvin hyvin todennäköisesti arvioni osui oikeaan. Eli hankilö perustelee omaa asemaansa ja saamattomuutta valtiolla ja politiikalla, kuten he hyvin usein tekevätkin ja kaikki varmaan tietävät millaisista lähtökohdista he puhuvat.

        Rahaa ei voi Suomessa tienata ihan rehellisesti ja maksaa vielä veroja siitä rehellisesti. Kyllä jokainen joutuu miettimään miten voidaan veroja kiertää. Mies joka puhuu valtion puolesta, niin ei voi mitään olla valtiota vastaan siinä puolessa. Joten todennäköisesti huru ukko.


      • Anonyymi

        Miksi kirjoitat koko ajan vain niistä köyhimmistä eläkeläisistä, joita tietysti Suomessakin pieni osa on? Siksikö, että itse kuuluut siihen ryhmään? Teitä on kuitenkin pieni osa ja eläkkeen lisänä tulee asumistukia yms tarveharkintaisia tukia.
        Nuo jatkuvasti toitottamasi kauhutarinat Suomesta ovat sellaisia, että niitä ei kyllä taida kukaan tunnistaakaan. En tiedä mistä ja miksi niitä kehittelet, arvailla kyllä voin.

        Suomessa keskieläke on jotain yli 1800€/kk. Ei sekään tietysti huima ole. Tosin nuoremmilla eläkeläisillä se on selvästi korkeampi ja vanhimmasta päästä alhaisempi ja se taas johtuu työeläkejärjestelmän voimaantulon ajankohdasta. Tuolla kyllä pärjää ihan hyvin, jos on muuten hoitanut taloutensa ennen eläkkeelle siirtymistä eli ei ole liikaa velkaa, mieluiten ei tietysti yhtään.


      • Anonyymi

        Eivät kaikki asu Helsingissä , ja sieltä voi muuttaa pois , vaikka Poriin jossa asuminen huomattavasti halvempaa, kun Helsingissä, vuokrat noin 400€ kaksio. Helsingissä ei tarvii mitään bussikyytejä pyörällä ja jalan pääsee ihan hyvin.
        Yleensä nuo takuueläkeläiset ovat kehitysvammaisia, romaneja, tai sairaseläkeläisiä ja maahanmuuttajia , normaali suomalainen on työeläkkeellä noin 1800-2000€ kk.
        Melkeen kaikki Kodittomat ovat alkoholisteja , jotka eivät halua asuntoa, joka heille kyllä annettaisiin, mutta sillon pitää olla selvänä ja hoitaa taloutensa Kelan kanssa , alkoholistit ja narkkarit ei sitä halua.
        Työttömät saa työttömyyskorvaukset ja asumistuet , mutta kukaan ei ole koko ikäänsä työtön vaan yhteiskunta auttaa kouluttautumaan vaikka uuteen ammattiin, ja siitä saa opintotukea ja jopa eläkettä kertyy kun kouluttautuu, myös ansiosidonnaisesta työttömyyskorvauksesta kertyy eläkettä.
        Sinun kakarasi koulutus ei maksanut sulle mitään, Suomessa ilmainen koulutus yliopistotasolle saakka.
        Eläkeläiset saa tehdä eläkkeen päälle töitä vaikka 100 vuotiaiksi ,ei heitä mikään Kela kuulustele, veroja vaan menee enemmän, kun saa eläkkeen ja palkan.
        Sulla on tosi huonot tiedot Suomesta .Suomi on hyvinvointivaltio , kuuluu rikkaisiin valtioihin ja Suomi kuuluu EU :hun ja kohta myös Natoon, avustamme tuolaisia kehitysmaita , kuten sinun valtiosi, joka on köyhä surkea maa.


      • Anonyymi

        Ihan hyvin ainakin minä tulen toimeen, koska olen aviossa, ja puolisolla 2100€ eläke oma velaton talo Raumalla minulla tuo eläke noin pieni koska sairastuin MS tautiin jo aika nuorena , en kerinnyt olemaan töissä , kun vajaa kymmenen vuotta ja oli pakko jäädä sairauseläkkeelle.
        Olen nyt jo pyörätuolissa , kroppa romahtanut.
        Onneksi asun Suomessa minulla hyvä hoito ja puolisoni on minulle omaishoitaja ja hän saa myös omaishoitajan palkkaa, sitten minulla on välillä henkilökohtainen avustaja ,joka hoitaa minua jotta mieheni saa vapaata , myös lapseni huoltaa niin paljon , kun ehtii.


      • Anonyymi

        Voihan tosiaan olla niin, ettei Suomessa köyhin kansanosa pysty asumaan Suomen kalleimmalla alueella vuokralla. Mahtaakohan vastaava onnistua siellä kehitysmaassa, jota sinä niin jaksat kehuskella.


    • Anonyymi

      Suomessa noin 1/3 saa yli 2000 euroa eläkettä kuukaudessa ja 1/3 saa alle 1250 euroa kuukaudessa.

      Kovin myöhään olette päässeet eläkkeelle jos kyselette 90 vuotiaiden saattohoitoa. Itse pääsin jo 54 vuotiaana.
      Kyllä 60 kymppisenä vielä voi muuttaa.

      • Anonyymi

        Aika usein 60-kymppisestä tulee aikanaan 90-kymppinen. Usein vielä muistisairauskin muiden vaivojen lisäksi koettelee. Mahdollinen kielitaito ja muut selviytymistaidot taantuvat ja ehkä jopa loppuu. Muutto vaikkapa takaisin on jo todella haastellista tuolloin, joten....

        Mitenkäs sitten siellä paratiisissasi asiat hoituu?


      • Anonyymi

        Nuo pienimmät eläkkeet ovat pääosin juuri noiden vanhimpien eläkkeensaajien eläkkeitä. Heistä monien työelämä on ollut lyhyempää, mm kotona lapsia hoitamassa, työskentely ennen työeläkevakuutusjärjestelmän voimaantuloa jne. Syitä on monia.

        Tuleva työeläke on periaatteessa tavattoman yksinkertaista nykyisin laskea itsekin.
        1.5% vuosiansiosta aina 53 ikävuoteen asti ja sen jälkeen 1.7% vuosiansioista. Sitten lasket vain yhteen noin saadut vuosittaiset kertymät ja kas siinä sinulla on tuleva työeläkkeesi. Noin se lasketaan kaikille tuloista riippumatta.
        Joitain poikkeuksia voi olla mm opiskelun, äitiysloman yms osalta, mutta periaatteessa noin.


      • Anonyymi

        Suomalaisten eläkeläisten keskitulo 28 000€ vuodessa .


      • Anonyymi

        54 vuotiaana? Olet ilmeisesti sairaseläkkeellä , tänä vuonna 1959 syntyneet pääsee alimmalle eläkkeelle ikää pitää olla 64v ja kolme kk ,tavoite eläkeikä 66 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo pienimmät eläkkeet ovat pääosin juuri noiden vanhimpien eläkkeensaajien eläkkeitä. Heistä monien työelämä on ollut lyhyempää, mm kotona lapsia hoitamassa, työskentely ennen työeläkevakuutusjärjestelmän voimaantuloa jne. Syitä on monia.

        Tuleva työeläke on periaatteessa tavattoman yksinkertaista nykyisin laskea itsekin.
        1.5% vuosiansiosta aina 53 ikävuoteen asti ja sen jälkeen 1.7% vuosiansioista. Sitten lasket vain yhteen noin saadut vuosittaiset kertymät ja kas siinä sinulla on tuleva työeläkkeesi. Noin se lasketaan kaikille tuloista riippumatta.
        Joitain poikkeuksia voi olla mm opiskelun, äitiysloman yms osalta, mutta periaatteessa noin.

        Jos työskentelet oman alimman eläkeikäsi jälkeen vielä vaikka viisikin vuotta ,niin saat lisää vielä tuon 1,7% päälle 0,4% .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika usein 60-kymppisestä tulee aikanaan 90-kymppinen. Usein vielä muistisairauskin muiden vaivojen lisäksi koettelee. Mahdollinen kielitaito ja muut selviytymistaidot taantuvat ja ehkä jopa loppuu. Muutto vaikkapa takaisin on jo todella haastellista tuolloin, joten....

        Mitenkäs sitten siellä paratiisissasi asiat hoituu?

        Alzheimer vie oppimasi vieraan kielitaidon pois kokonaan , oma äidinkielikin takkuaa , kun ei muista sanoja. Kaksikieliset kuten Suomi Ruotsi , niin sekoittavat sanat keskenään, mutta koulussa opeteltu kieli/ kielet menee unholaan.
        Terv vanhustenhoitaja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      TK-ELÄKKEELLE rahalla saa ja miten se meni. Oli kallis projekti, mutta kyllä se kannatti. Nyt asun ulkomailla Kampotissa. En sano, että täällä olisin lopun elämääni. Filippiinit ja joku kiva kiinnostaa.

      Minä tahdon ainakin kokeilla ja saada kokemuksia. En ole rasistinen enkä omaa mitään nationalismia ja muutenkin ajattelen, että ihmiset on kaikki saman arvoisia. On täällä toki rikkaita ja rakkaita ja minulla on kaikki mitä minä haluan. On minulla rahaakin ja olen perinyt ja tehnyt rahaa. 5 lastakin olen kouluttanut ja kaikki kielikylpyjen kautta. Olen saavuttanut asioita mitä moni ei pysty. Siksi myös nyt elän täällä. Kyllä se on miehestä kiinni enemmän, kuin politiikasta.

      Se kaikki vaatii rohkeutta ja omien resurssien arviointia. Ei ne perusasiat sen vaikeampia ole missään. Mutta matemaattisesti toki täällä on paljon paljon helpompaa. Sitä on ihan turha väittää vastaan. Tietenkin jos on jo saattohoitodossa, niin lienekö väliä. Toisaalta se, että elää letkuissa ja neljän seinän sisällä onko sillä väliä elääkö siellä 2 tai kolme vuotta enemmän. Siihen auttaa kristinusko ja se tieto ylösnousemuksesta. Minulla itselläni se tieto on varma. Sitä en koskaan unohda ja sille kokemukselle ei löydy selitystä ja sille on todistaja.
      Eli se usko on vankalla pohjalla.

      Minun elämässäni on ollut myös tuuria. Olen toki ahetranut aina ja yrittänyt aina. Minua neuvottiin aina yrittämään ja yrittämään ja olemaan rohkea. Niin, mitä maailmassa voisi sellaista tapahtua mistä ei voisi selvittä.

      • Anonyymi

        Muuta pyhään maahan Israeliin, sinnehän kaikki kristityt haluavat, ainakin käyvät pyhiinvaellusmatkoilla, toiset muuttaa sinne kokonaan, minun mutsi on käynyt siellä monta kertaa, mutta nyt hän on jo vanhainkodissa , mutta ei missään saattohoidossa , jalat ei häneltä toimi kunnolla ja on osittain pyörätuolissa, järki pelaa. Mutsini kuuluu helluntaiseurakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta pyhään maahan Israeliin, sinnehän kaikki kristityt haluavat, ainakin käyvät pyhiinvaellusmatkoilla, toiset muuttaa sinne kokonaan, minun mutsi on käynyt siellä monta kertaa, mutta nyt hän on jo vanhainkodissa , mutta ei missään saattohoidossa , jalat ei häneltä toimi kunnolla ja on osittain pyörätuolissa, järki pelaa. Mutsini kuuluu helluntaiseurakuntaan.

        Ensimmäinen asia kristinuskossa on tietää, että jotain muutakin on olemassa!!!!!
        Minä kysyn teiltä, että kuinka moni teistä on kuullut etehisistä tai etiänen tai eelusmies. Kun useampikin ihminen. On kuullut sen saman, niin kuinka te sen selitätte. Sitten on olemassa kuudes aisti ja kuinka te sen selitätte ja minä selitän sen näin, että ihmisellä on sielu ja sielu elää pyhässä hengessä.

        Minulla ei ole tällaisia perusteluita. Minulla on ihan. Toisenlainen tapaus. Silloin, kun sinä ymmärrät nämä, niin silloin sinä ymmärrät, että jotain muutakin on. Saatananpalvojat uskovat myös Jeesukseen Kristukseen, koska he palvovat Jeesuksen vastustajaa.

        Myös mielenkiintoiset tapahtumien sarjat sinun elämässäsi kertoo, että kaikki oli jo tiedossa. Lahkoista en tiedä, sillä en kuulu mihinkään kirkkoon. Mutta se vastaus löytyy siitä, että millaisia ihmisiä sinne paratiisin voisi mennä ja millaisia siellä pitäisi olla. Ensimmäinen on tietenkin rakastaa Jumalaa sinun herraasi on varmasti ensimmäinen ja näin täyttyy kaikki muukin. Jos ymmärrät.


      • Anonyymi

        Hyvä, että olet tyytyväinen saavutuksiisi ja elämääsi siellä. Ei se silti oikein näytä sinulle riittävän näiden lukuisten ja säännöllisin väliajoin tänne kirjoittamiesi tarinoiden perustella, jossa perustelet jatkuvasti valintojasi sikäläisillä halvoilla hinnoilla ja haukkumalla Suomea käsittämättömillä yleistävillä väitteilläsi, jotka perustuvat johonkin yksittäisiin tapauksiin. Niistä kyllä saa sen kuvan, ettet kuitenkaan taida olla tyytyväinen olotilaasi.

        Ymmärrät kai, että tuollainen tarinointi on vienyt uskottavuutesi täysin. Ja huomaat kai sen saamistasi kommenteistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että olet tyytyväinen saavutuksiisi ja elämääsi siellä. Ei se silti oikein näytä sinulle riittävän näiden lukuisten ja säännöllisin väliajoin tänne kirjoittamiesi tarinoiden perustella, jossa perustelet jatkuvasti valintojasi sikäläisillä halvoilla hinnoilla ja haukkumalla Suomea käsittämättömillä yleistävillä väitteilläsi, jotka perustuvat johonkin yksittäisiin tapauksiin. Niistä kyllä saa sen kuvan, ettet kuitenkaan taida olla tyytyväinen olotilaasi.

        Ymmärrät kai, että tuollainen tarinointi on vienyt uskottavuutesi täysin. Ja huomaat kai sen saamistasi kommenteistakin.

        Minun elämääni kuuluu valistaa. Sillä minä pelastan ihmisiä, niin fyysisesti, kuin henkisesti. Sinun kuuluu, kait alistaa niitä valtiolle ja itsellesi hyväksikäytettäväksi ja tueksi omaan heikkouteesi ja saamattomuureesi.

        Kristillisten ihmisten kuuluu valistaa ja kertoa vaihtoehdoista ja ihmiset saa itse valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen asia kristinuskossa on tietää, että jotain muutakin on olemassa!!!!!
        Minä kysyn teiltä, että kuinka moni teistä on kuullut etehisistä tai etiänen tai eelusmies. Kun useampikin ihminen. On kuullut sen saman, niin kuinka te sen selitätte. Sitten on olemassa kuudes aisti ja kuinka te sen selitätte ja minä selitän sen näin, että ihmisellä on sielu ja sielu elää pyhässä hengessä.

        Minulla ei ole tällaisia perusteluita. Minulla on ihan. Toisenlainen tapaus. Silloin, kun sinä ymmärrät nämä, niin silloin sinä ymmärrät, että jotain muutakin on. Saatananpalvojat uskovat myös Jeesukseen Kristukseen, koska he palvovat Jeesuksen vastustajaa.

        Myös mielenkiintoiset tapahtumien sarjat sinun elämässäsi kertoo, että kaikki oli jo tiedossa. Lahkoista en tiedä, sillä en kuulu mihinkään kirkkoon. Mutta se vastaus löytyy siitä, että millaisia ihmisiä sinne paratiisin voisi mennä ja millaisia siellä pitäisi olla. Ensimmäinen on tietenkin rakastaa Jumalaa sinun herraasi on varmasti ensimmäinen ja näin täyttyy kaikki muukin. Jos ymmärrät.

        Et sinä ole mikään kunnon kristitty, kun haukut ja mollaat maamiehiäsi ja heidän valintojaan täällä Suomessa, ja haukut isänmaatasi , josta kuitenkin sen eläkkeesi saat , olisit kiitollinen ,että saat kohtuueläkkeen täältä.
        Et tunnu olevan tyytyväinen siellä oloosikaan , kun aina pitää natista isänmaasi asioista , joista et edes tiedä mitään, taitaa sieltäkin löytyä jotain moitittivaa, mutta et halua nähdä niitä , elät jossain illuusiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen asia kristinuskossa on tietää, että jotain muutakin on olemassa!!!!!
        Minä kysyn teiltä, että kuinka moni teistä on kuullut etehisistä tai etiänen tai eelusmies. Kun useampikin ihminen. On kuullut sen saman, niin kuinka te sen selitätte. Sitten on olemassa kuudes aisti ja kuinka te sen selitätte ja minä selitän sen näin, että ihmisellä on sielu ja sielu elää pyhässä hengessä.

        Minulla ei ole tällaisia perusteluita. Minulla on ihan. Toisenlainen tapaus. Silloin, kun sinä ymmärrät nämä, niin silloin sinä ymmärrät, että jotain muutakin on. Saatananpalvojat uskovat myös Jeesukseen Kristukseen, koska he palvovat Jeesuksen vastustajaa.

        Myös mielenkiintoiset tapahtumien sarjat sinun elämässäsi kertoo, että kaikki oli jo tiedossa. Lahkoista en tiedä, sillä en kuulu mihinkään kirkkoon. Mutta se vastaus löytyy siitä, että millaisia ihmisiä sinne paratiisin voisi mennä ja millaisia siellä pitäisi olla. Ensimmäinen on tietenkin rakastaa Jumalaa sinun herraasi on varmasti ensimmäinen ja näin täyttyy kaikki muukin. Jos ymmärrät.

        Uskonto on ooppiumia kansalle.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun elämääni kuuluu valistaa. Sillä minä pelastan ihmisiä, niin fyysisesti, kuin henkisesti. Sinun kuuluu, kait alistaa niitä valtiolle ja itsellesi hyväksikäytettäväksi ja tueksi omaan heikkouteesi ja saamattomuureesi.

        Kristillisten ihmisten kuuluu valistaa ja kertoa vaihtoehdoista ja ihmiset saa itse valita.

        Minulla on aivan erilainen käsitys siitä mitä valistaminen tarkoittaa. Siihen ei kuulu alkuunkaan tuollainen agressiivinen yksipuolinen ja yksittäistapauksiin liittyvä, jos ei nyt ihan valehtelu, niin lähes.
        Tolkuton Suomen ja suomalaisen yhteiskunnan ja sen toimintojen perusteeton haukkuminen ja siihen tukeutuen ’valistuksessasi’ , jota tuossa edellä kovasti harrastit, ei vastaa laisinkaan sitä mitä minä ymmärrän valistamisella.
        Sopivasti vielä täydennät sitä tuolla asiattomalla arviollasi minusta.

        Minusta tuollainen ’valistaminen’ kuuluu lähinnä uskonnollisiin herätyskokouksiin ja muuhun sen kaltaiseen hömppään agitaattoreineen. No kovastihan tuotkin sitä kristillisyyttäsi ja uskontoasi esiin.
        Itse asiassa minulla on kovasti eri käsitys siitäkin kristillisyys on sen perusteella mitä jotkut uskonnolliset tuttavani siitä viestivät. Se on kovasti kaukana tuosta sinun agressiivisesta nimittelystä ja kiihkeästä saarnaamisestasi.

        No omapa on juttusi ja kuten hyvin onkin tullut esiin näissä kirjoituksissa, ettei sanomaasi ole laisinkaan otettu positiivisesti vastaan. Päinvastoin. Ehkäpä kykenet miettimään miksi näin on, mitä luulet?


    • Anonyymi

      En minä ole täällä haukkumassa yksilöitä. Olen edelleen valistamassa ihmisiä. Tuolla lauseella ilmoitit, että olet ottanut toisen persoonan myös, kun puhuit suomalaisesta yksilönä. Yksilö on isän ja äidin antaman nimen alainen ja hänellä on oma ajatus omasta persoonasta ja se ei voi olla sama, jonka jonkin toinen on sinulle luonut. Koeta nyt ymmärtää, että minä en ole menossa eduskuntaan varastamaan tai rahastamaan ihmisiä ja luomaan hienoa valtiota tai mitään Imperiumia, kuten Putin ja hänen kannattajat.

      Itsetunnon korotukseen riittää varmaan pieni raha ja hyvä ja tasapainoinen elämä. Miksi sinun pitää olla jotakin, kun voit elää ja olla itsenäinen ihminen ja nauttia elämästä ja sen antimista. Toki vihaan Putinia ja venäläisiä, jotka tukevat Ukrainan sotaa. Pidän toki EU:stä, koska se luo vapauksia ihmisille. Ihmiset on samanlaisia kaikkialla ja sen todistaa USA JA EU ja Monet kansainväliset matkakohteet kautta maailman.
      Se paska mikä valuu sieltä valtiosta ei pitäisi kuulua ihmisille, varsinkin vapaille. Itsehän sinäkin todistat ihmisille hyvää ja tasapuolista ihmistä, kun matkustat.

      • Anonyymi

        Kommentteni aloituksen otsikkoon: Mikä politiikassa kiinnostaa eläkkeellä?
        Minua kiinnostaa miten Paavo Väyrynen pärjää huhtikuun Eduskuntavaaleissa.
        Paavo on kuin kissa, putoaa aina jaloilleen ja omaa 9 henkeä.
        Hänestä ja saavutuksintansa saamme iloita vielä monta vuosikymmentä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentteni aloituksen otsikkoon: Mikä politiikassa kiinnostaa eläkkeellä?
        Minua kiinnostaa miten Paavo Väyrynen pärjää huhtikuun Eduskuntavaaleissa.
        Paavo on kuin kissa, putoaa aina jaloilleen ja omaa 9 henkeä.
        Hänestä ja saavutuksintansa saamme iloita vielä monta vuosikymmentä.

        Mies on valehtelija...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentteni aloituksen otsikkoon: Mikä politiikassa kiinnostaa eläkkeellä?
        Minua kiinnostaa miten Paavo Väyrynen pärjää huhtikuun Eduskuntavaaleissa.
        Paavo on kuin kissa, putoaa aina jaloilleen ja omaa 9 henkeä.
        Hänestä ja saavutuksintansa saamme iloita vielä monta vuosikymmentä.

        Minä itse istun kaupunginvaltuustossa ja kiinnostaa miten puoluetoverini pärjää tulevissa vaaleissa ja tietty puolueeni myös.


      • Anonyymi

        Profeetta vieraalla maalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä itse istun kaupunginvaltuustossa ja kiinnostaa miten puoluetoverini pärjää tulevissa vaaleissa ja tietty puolueeni myös.

        Paavo on yksi luoteluimmista poliitikoista, numero uno. Paavo resitenkiksi, heti!!


    • Anonyymi

      Kristinusko on yksilöllinen ja jokainen tuomitaan tekojensa mukaan. Se kenelle on annettu, niin vaaditaan enemmän. Ei se mitään jos et ymmärtänyt.

      Kristityn ei tarvitse kuulua mihinkään lahkoon tai kirkkoon. On autettava ihmisiä ymmärtämään ja näkemään asioita tässä kovassa maailmassa. Raamatussa valtio on Raamatun peto ja valtion luku ja merkki myös.
      Tämä on ihan sata varma tieto. Se mitä se tarkoittaa on taas ihan eri asia. Ottaa käteensä tai ottaa otsaan eli ajatuksiin on taas asiat erikseen kristinuskossa. Siitä tulee taas sitten se koira. Aika luonnollista.

      • Anonyymi

        Sanon vielä, että Jeesus kertoi jo 2000 vuotta sitten, että monet tulevat minun nimissäni, mutta minä en tunne heitä. Kysyisinkin, että eikö sitten näin ole käynyt. Pietari sanoi muistaakseni, että lahkottuminen on pahasta. Montako lahkoa ja seuraa ja kirkkoa on tullut. Jeesus sanoi, että hän tuo myös hajaannusta ja eikö niin ole käynyt, jopa sotia hänen nimissä.

        Niin, se koira kaipaa sinulle selvennystä. Kun, sinä sitten jonakin päivänä nukut pois ja sinut herätetään tuomiolle. Sinä sanot puolustukseksi, että kun Löppönen tai hultasaari sanoi, niin ja niin ja minä tottelin ja se sanoi, että valtio on näin sanonut. Niin luuletko meneväsi taivasten valtakuntaan. Siinä sanotaan, että koirat ei peri jumalan valtakuntaa.

        Kerron yhden saksalaisen papin kirjoituksen. Te sanotte, että teette sen velvollisuudesta ja pian teette sen velvollisuudesta myös saatanalle. 1600 luvun pappi sanoi näin. En tiedä, kuinka sokeita te olette, kun nämä on kristallin kirkkaita asioita. Sano minulle Raamatun kohta mikä ei pidä paikkaansa, kun sinulle on kuitenkin joku niin kertonut. Koska kiellät kristinuskon ja Jeesuksen.

        Kun sinä rakastat herraasi Jumalasi sydämestä, niin silloinhan kaikki muukin tulee sen mukana. Mitä synti sitten on? Kirkko ja monet valehtelee siitä mitä synti on. Näin saatana yrittää saada teidät eroon Jumalasta. Onko juominen synti tai onko seksi synti tai onko kiroilu synti no, ei ole. Onko alastomuus synti no ei ole... Kaikki muistavat, että Pietari oli alasti veneessä ja kaikki antiikin kuvapatsaat. Kysyttiin onko nämä miehet humalassa ja vastattiin, että ei ole koska nyt on aamupäivä ja Nooah oli humalassa. Seksi ei ole synti myöskään, sillä sanotaan, että Jumala asetti mieheen ja naiseen halun. Sanottiin, että on parempi mennä naimisiin silloin. Koska on huolehdittava jälkeläisistä ja Jeesus sanoi, että antaa lasten tulla luokseni.

        Monia asioita mitä teille valehdellaan ja kaikkein pahin on ottaa se pedon merkki käteen ja otsaan. Eli nimetä itsensä suomalaiseksi ja kirjoittaa hänen näkemyksensä eli valtion. Raamattu kehottaa lähtemään pois siitä. Miten siitä voi lähteä pois muuten, kuin hylkäämällä sen nimen eli suomalaisen sydämestään. Vahvistettuna sanon, että kuinka muuten et voisi tahrata käsiäsi pyhien vereen.

        Kirjoitin, kun kerran minut liitettiin lahkolaiseksi tai muuhun epämääräiseen kirkkoon. Et sinä pärjännyt tässäkään minulle. Olen kertonut myös eläkkeelle jääville ja eläkkeellä oleville eri mahdollisuuksia tämän kirjoituksen alussa. Miten suhtautua muihin uskontoihin. Sinun pitää olla esimerkkinä kristittynä ei muuta. Sillä kaikille kuuluu pelastus ja jokaisella on paikkansa ja jos meistä jokin puuttuu, niin ennustukset myös raukeavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon vielä, että Jeesus kertoi jo 2000 vuotta sitten, että monet tulevat minun nimissäni, mutta minä en tunne heitä. Kysyisinkin, että eikö sitten näin ole käynyt. Pietari sanoi muistaakseni, että lahkottuminen on pahasta. Montako lahkoa ja seuraa ja kirkkoa on tullut. Jeesus sanoi, että hän tuo myös hajaannusta ja eikö niin ole käynyt, jopa sotia hänen nimissä.

        Niin, se koira kaipaa sinulle selvennystä. Kun, sinä sitten jonakin päivänä nukut pois ja sinut herätetään tuomiolle. Sinä sanot puolustukseksi, että kun Löppönen tai hultasaari sanoi, niin ja niin ja minä tottelin ja se sanoi, että valtio on näin sanonut. Niin luuletko meneväsi taivasten valtakuntaan. Siinä sanotaan, että koirat ei peri jumalan valtakuntaa.

        Kerron yhden saksalaisen papin kirjoituksen. Te sanotte, että teette sen velvollisuudesta ja pian teette sen velvollisuudesta myös saatanalle. 1600 luvun pappi sanoi näin. En tiedä, kuinka sokeita te olette, kun nämä on kristallin kirkkaita asioita. Sano minulle Raamatun kohta mikä ei pidä paikkaansa, kun sinulle on kuitenkin joku niin kertonut. Koska kiellät kristinuskon ja Jeesuksen.

        Kun sinä rakastat herraasi Jumalasi sydämestä, niin silloinhan kaikki muukin tulee sen mukana. Mitä synti sitten on? Kirkko ja monet valehtelee siitä mitä synti on. Näin saatana yrittää saada teidät eroon Jumalasta. Onko juominen synti tai onko seksi synti tai onko kiroilu synti no, ei ole. Onko alastomuus synti no ei ole... Kaikki muistavat, että Pietari oli alasti veneessä ja kaikki antiikin kuvapatsaat. Kysyttiin onko nämä miehet humalassa ja vastattiin, että ei ole koska nyt on aamupäivä ja Nooah oli humalassa. Seksi ei ole synti myöskään, sillä sanotaan, että Jumala asetti mieheen ja naiseen halun. Sanottiin, että on parempi mennä naimisiin silloin. Koska on huolehdittava jälkeläisistä ja Jeesus sanoi, että antaa lasten tulla luokseni.

        Monia asioita mitä teille valehdellaan ja kaikkein pahin on ottaa se pedon merkki käteen ja otsaan. Eli nimetä itsensä suomalaiseksi ja kirjoittaa hänen näkemyksensä eli valtion. Raamattu kehottaa lähtemään pois siitä. Miten siitä voi lähteä pois muuten, kuin hylkäämällä sen nimen eli suomalaisen sydämestään. Vahvistettuna sanon, että kuinka muuten et voisi tahrata käsiäsi pyhien vereen.

        Kirjoitin, kun kerran minut liitettiin lahkolaiseksi tai muuhun epämääräiseen kirkkoon. Et sinä pärjännyt tässäkään minulle. Olen kertonut myös eläkkeelle jääville ja eläkkeellä oleville eri mahdollisuuksia tämän kirjoituksen alussa. Miten suhtautua muihin uskontoihin. Sinun pitää olla esimerkkinä kristittynä ei muuta. Sillä kaikille kuuluu pelastus ja jokaisella on paikkansa ja jos meistä jokin puuttuu, niin ennustukset myös raukeavat.

        Pitää vielä sanoa, että mitä sitten on tämä elämä ja mitä on kohdata pahaa ja hyvää. Mitä meille täällä elämässä sitten tehdään ja miten pitää asennoitua. Se on selkeää, että me ollaan puntarissa ja meitä punnitaan. Se tulee ilmi monessa kohtaa Raamattua. Lue toki edellinen on jatko siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon vielä, että Jeesus kertoi jo 2000 vuotta sitten, että monet tulevat minun nimissäni, mutta minä en tunne heitä. Kysyisinkin, että eikö sitten näin ole käynyt. Pietari sanoi muistaakseni, että lahkottuminen on pahasta. Montako lahkoa ja seuraa ja kirkkoa on tullut. Jeesus sanoi, että hän tuo myös hajaannusta ja eikö niin ole käynyt, jopa sotia hänen nimissä.

        Niin, se koira kaipaa sinulle selvennystä. Kun, sinä sitten jonakin päivänä nukut pois ja sinut herätetään tuomiolle. Sinä sanot puolustukseksi, että kun Löppönen tai hultasaari sanoi, niin ja niin ja minä tottelin ja se sanoi, että valtio on näin sanonut. Niin luuletko meneväsi taivasten valtakuntaan. Siinä sanotaan, että koirat ei peri jumalan valtakuntaa.

        Kerron yhden saksalaisen papin kirjoituksen. Te sanotte, että teette sen velvollisuudesta ja pian teette sen velvollisuudesta myös saatanalle. 1600 luvun pappi sanoi näin. En tiedä, kuinka sokeita te olette, kun nämä on kristallin kirkkaita asioita. Sano minulle Raamatun kohta mikä ei pidä paikkaansa, kun sinulle on kuitenkin joku niin kertonut. Koska kiellät kristinuskon ja Jeesuksen.

        Kun sinä rakastat herraasi Jumalasi sydämestä, niin silloinhan kaikki muukin tulee sen mukana. Mitä synti sitten on? Kirkko ja monet valehtelee siitä mitä synti on. Näin saatana yrittää saada teidät eroon Jumalasta. Onko juominen synti tai onko seksi synti tai onko kiroilu synti no, ei ole. Onko alastomuus synti no ei ole... Kaikki muistavat, että Pietari oli alasti veneessä ja kaikki antiikin kuvapatsaat. Kysyttiin onko nämä miehet humalassa ja vastattiin, että ei ole koska nyt on aamupäivä ja Nooah oli humalassa. Seksi ei ole synti myöskään, sillä sanotaan, että Jumala asetti mieheen ja naiseen halun. Sanottiin, että on parempi mennä naimisiin silloin. Koska on huolehdittava jälkeläisistä ja Jeesus sanoi, että antaa lasten tulla luokseni.

        Monia asioita mitä teille valehdellaan ja kaikkein pahin on ottaa se pedon merkki käteen ja otsaan. Eli nimetä itsensä suomalaiseksi ja kirjoittaa hänen näkemyksensä eli valtion. Raamattu kehottaa lähtemään pois siitä. Miten siitä voi lähteä pois muuten, kuin hylkäämällä sen nimen eli suomalaisen sydämestään. Vahvistettuna sanon, että kuinka muuten et voisi tahrata käsiäsi pyhien vereen.

        Kirjoitin, kun kerran minut liitettiin lahkolaiseksi tai muuhun epämääräiseen kirkkoon. Et sinä pärjännyt tässäkään minulle. Olen kertonut myös eläkkeelle jääville ja eläkkeellä oleville eri mahdollisuuksia tämän kirjoituksen alussa. Miten suhtautua muihin uskontoihin. Sinun pitää olla esimerkkinä kristittynä ei muuta. Sillä kaikille kuuluu pelastus ja jokaisella on paikkansa ja jos meistä jokin puuttuu, niin ennustukset myös raukeavat.

        Joka itsensä ylentää se alennetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka itsensä ylentää se alennetaan

        Niin, siinä käy. Mutta muistatko ne talentit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää vielä sanoa, että mitä sitten on tämä elämä ja mitä on kohdata pahaa ja hyvää. Mitä meille täällä elämässä sitten tehdään ja miten pitää asennoitua. Se on selkeää, että me ollaan puntarissa ja meitä punnitaan. Se tulee ilmi monessa kohtaa Raamattua. Lue toki edellinen on jatko siihen.

        No nythän sun juttus meni ihan hömpötykseksi, käännytystyöksi.... ei liity mitenkään siihen mitä tällä eläke- keskustelupalstalla on tarkoitus keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nythän sun juttus meni ihan hömpötykseksi, käännytystyöksi.... ei liity mitenkään siihen mitä tällä eläke- keskustelupalstalla on tarkoitus keskustella.

        Miksi sinun piti se erikseen mainita. Uskonnollisuus on ihmisen perus asia mistä kulmasta asioita tarkkaillaan ja tarkistetaan. Sinun Jumalasi on valtio ja sen johdossa olevat henkilöt milloin mikäkin. Kysynkin onko olemassa muunlainen ajatus valtiosta, kun luettelit joitakin yksityiskohtia aiemmin. Onko siellä mitään tekemistä taivasten valtakunnan kanssa.

        Mikäli ei ole, niin silloinhan minä olen ollut oikeassa ulkomaille muuton suhteen. Luulen, että lukijat kyllä ymmärtävät, että saattohoitoon 90 vuotiaana neljän seinän sisällä on ihan sama missä on. Rahalla kait mitataan elämää myös eläkkeellä ja jos laitat rakkautesi veljiisi ja siskoihin suomalaiseen ja valtion johdon ylemmäksi omaa taloudellista elämääsi, niin tietenkin voit perustella sitä sillä, että et kertakaikkiaan voi elää rakkaistasi erossa... Suomalaisita veljistä ja suomalaisesta sisarestasi Kelassa ja ulosotossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinun piti se erikseen mainita. Uskonnollisuus on ihmisen perus asia mistä kulmasta asioita tarkkaillaan ja tarkistetaan. Sinun Jumalasi on valtio ja sen johdossa olevat henkilöt milloin mikäkin. Kysynkin onko olemassa muunlainen ajatus valtiosta, kun luettelit joitakin yksityiskohtia aiemmin. Onko siellä mitään tekemistä taivasten valtakunnan kanssa.

        Mikäli ei ole, niin silloinhan minä olen ollut oikeassa ulkomaille muuton suhteen. Luulen, että lukijat kyllä ymmärtävät, että saattohoitoon 90 vuotiaana neljän seinän sisällä on ihan sama missä on. Rahalla kait mitataan elämää myös eläkkeellä ja jos laitat rakkautesi veljiisi ja siskoihin suomalaiseen ja valtion johdon ylemmäksi omaa taloudellista elämääsi, niin tietenkin voit perustella sitä sillä, että et kertakaikkiaan voi elää rakkaistasi erossa... Suomalaisita veljistä ja suomalaisesta sisarestasi Kelassa ja ulosotossa.

        Mitähän sinä nyt oikein sekoilet?
        Minä kommentoin vain tuota uskonnollista paatostasi, joka kuuluu jonnekin muuhun keskusteluun kuin eläkeasioihin.
        En muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinun piti se erikseen mainita. Uskonnollisuus on ihmisen perus asia mistä kulmasta asioita tarkkaillaan ja tarkistetaan. Sinun Jumalasi on valtio ja sen johdossa olevat henkilöt milloin mikäkin. Kysynkin onko olemassa muunlainen ajatus valtiosta, kun luettelit joitakin yksityiskohtia aiemmin. Onko siellä mitään tekemistä taivasten valtakunnan kanssa.

        Mikäli ei ole, niin silloinhan minä olen ollut oikeassa ulkomaille muuton suhteen. Luulen, että lukijat kyllä ymmärtävät, että saattohoitoon 90 vuotiaana neljän seinän sisällä on ihan sama missä on. Rahalla kait mitataan elämää myös eläkkeellä ja jos laitat rakkautesi veljiisi ja siskoihin suomalaiseen ja valtion johdon ylemmäksi omaa taloudellista elämääsi, niin tietenkin voit perustella sitä sillä, että et kertakaikkiaan voi elää rakkaistasi erossa... Suomalaisita veljistä ja suomalaisesta sisarestasi Kelassa ja ulosotossa.

        Minä en ainakaan ole missään tekemisissä Kela ja ulosoton kanssa, eikä minulla ole mitään Jumalia missään, ja kaikkein vähiten jossain hevon per...ä Aasiassa.
        Siskoista , veljistä ja ominta lapsistani tykkään ylikaiken , ja myös puolisostani ja vanhasta äidistäni.
        Onko tuo Kambotza sinun Jumalasi , Buddahailen valtio ja taitaa siellä myös olla muslimeja.
        Rahalla sinä mittaat kaiken, ja vihaat isänmaatasi, josta sitä rahaa saat. Suomalaiset sukulaisesi ei merkitse sulle mitään. Olet kyllä ihme uskovainen.


    • Anonyymi

      Itse pian 70 v. naisena. Ei kinosta yhtään mikään. Vaalejen alla lupaavat 10 hyvää johon moni eläkeläinen haksahtaa.Elämä on takana paljon ja edessä vähemmän. Mietin jopa laitanko vain tyhjän äänestys lapun vaali uurnalle?Sivulissena kun on katselut oman sukunsa vanhemista,heidän kuolemia.Olivat he vakavarasia tai köyhiä. Sairauksen tulessa ovat heikoilla terveyden hoito palvelut ja matkalla kuolema.Mikää ei ole muuttunut.Oli koronaa tai ei .Vedotaan resussipulat ymm.Sittä on tapahtunnut kauan ennen koronaa. Eläkeläiset ovat pois meneviä rasite yhteiskunalle,kuin suvuileen. Elän ole pyrin päivissäni ajattelee positiivisesti ja liikkumaan ,syödä, nukua hyvin.Asenne se ratkaisee.Naisen työeläke un on aina pienempi kuin miehen ja yksin asuvana maksaa kaikesta itse.Kun on työeläke.Vaikka ei apuna leskeneläke tai miestä jakamssa menot. Elämä kapenee jo sitäkin syystä.Että raha riittä koko kuukauden.

      • Anonyymi

        Matemaattiset asiat siis kiinnostaa. Minulla vuokra 140 euroa ja sähkö noin 40 euroa kuussa. Huomaa, että puhuin dollaria aikaisemmin. Nyt Euro vahvistuu ja kokoomus lupaa vero-alennuksia. Äänestys pitäisi olla nyt selvä jos mietit ulkomaille asumaan tai olemaan.

        Parturi maksaa 1 - 4 euroa ja naisille, kait myös yhtä edullista liki. Vaatteet on myös erittäin edullisia ja ei täällä Kampotissa paljon tarvi. Bensa ja kaasut edullista. Teen ruokaa itse ja kuukauden kaasu noin 2,5 euroa. Liikkuminen on edullista, joko Passapp tai oma mopo tai pieni auto. Euroopasta eläke tilisiirtona ja tilikurssilla suoraan ABA pankkiin ja sekin tulee edullisesti. Ulkona saa istua terassilla ja ihmetellä maailmaa.

        Voi lähteä vaikka ulos syömään tai risteily laivalle naatiskelemaan. Huomaa, että aina on lämmintä. Ihmiset grillaillailee täällä paljon ja sika ei paljon maksa 5 euroa kilo sikaa ja naudan paistia joku 8 - 10 euroa kilo. Mausteet kasvaa täällä.

        Se, että onko taloudellisesti järkevää muuttaa, vaikka Kampottiin, niin ei edes mitenkään epäselvää. Tottakai on, kun kaikki on murto-osan Suomen hinnoista. Ilmasto no, tää on sitä mihin ihmiset maksaa, että pääsevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matemaattiset asiat siis kiinnostaa. Minulla vuokra 140 euroa ja sähkö noin 40 euroa kuussa. Huomaa, että puhuin dollaria aikaisemmin. Nyt Euro vahvistuu ja kokoomus lupaa vero-alennuksia. Äänestys pitäisi olla nyt selvä jos mietit ulkomaille asumaan tai olemaan.

        Parturi maksaa 1 - 4 euroa ja naisille, kait myös yhtä edullista liki. Vaatteet on myös erittäin edullisia ja ei täällä Kampotissa paljon tarvi. Bensa ja kaasut edullista. Teen ruokaa itse ja kuukauden kaasu noin 2,5 euroa. Liikkuminen on edullista, joko Passapp tai oma mopo tai pieni auto. Euroopasta eläke tilisiirtona ja tilikurssilla suoraan ABA pankkiin ja sekin tulee edullisesti. Ulkona saa istua terassilla ja ihmetellä maailmaa.

        Voi lähteä vaikka ulos syömään tai risteily laivalle naatiskelemaan. Huomaa, että aina on lämmintä. Ihmiset grillaillailee täällä paljon ja sika ei paljon maksa 5 euroa kilo sikaa ja naudan paistia joku 8 - 10 euroa kilo. Mausteet kasvaa täällä.

        Se, että onko taloudellisesti järkevää muuttaa, vaikka Kampottiin, niin ei edes mitenkään epäselvää. Tottakai on, kun kaikki on murto-osan Suomen hinnoista. Ilmasto no, tää on sitä mihin ihmiset maksaa, että pääsevät.

        Minä en voi olla kuumassa ilmastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matemaattiset asiat siis kiinnostaa. Minulla vuokra 140 euroa ja sähkö noin 40 euroa kuussa. Huomaa, että puhuin dollaria aikaisemmin. Nyt Euro vahvistuu ja kokoomus lupaa vero-alennuksia. Äänestys pitäisi olla nyt selvä jos mietit ulkomaille asumaan tai olemaan.

        Parturi maksaa 1 - 4 euroa ja naisille, kait myös yhtä edullista liki. Vaatteet on myös erittäin edullisia ja ei täällä Kampotissa paljon tarvi. Bensa ja kaasut edullista. Teen ruokaa itse ja kuukauden kaasu noin 2,5 euroa. Liikkuminen on edullista, joko Passapp tai oma mopo tai pieni auto. Euroopasta eläke tilisiirtona ja tilikurssilla suoraan ABA pankkiin ja sekin tulee edullisesti. Ulkona saa istua terassilla ja ihmetellä maailmaa.

        Voi lähteä vaikka ulos syömään tai risteily laivalle naatiskelemaan. Huomaa, että aina on lämmintä. Ihmiset grillaillailee täällä paljon ja sika ei paljon maksa 5 euroa kilo sikaa ja naudan paistia joku 8 - 10 euroa kilo. Mausteet kasvaa täällä.

        Se, että onko taloudellisesti järkevää muuttaa, vaikka Kampottiin, niin ei edes mitenkään epäselvää. Tottakai on, kun kaikki on murto-osan Suomen hinnoista. Ilmasto no, tää on sitä mihin ihmiset maksaa, että pääsevät.

        Mites tuo sosiaalinen puoli, jos saa syövän niin saako syöpähoidot ilmaiseksi, ja mitenkä vanhainkodit, kun ei enää itse kykene itseään hoitamaan niin onko laadukkaita senioritaloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matemaattiset asiat siis kiinnostaa. Minulla vuokra 140 euroa ja sähkö noin 40 euroa kuussa. Huomaa, että puhuin dollaria aikaisemmin. Nyt Euro vahvistuu ja kokoomus lupaa vero-alennuksia. Äänestys pitäisi olla nyt selvä jos mietit ulkomaille asumaan tai olemaan.

        Parturi maksaa 1 - 4 euroa ja naisille, kait myös yhtä edullista liki. Vaatteet on myös erittäin edullisia ja ei täällä Kampotissa paljon tarvi. Bensa ja kaasut edullista. Teen ruokaa itse ja kuukauden kaasu noin 2,5 euroa. Liikkuminen on edullista, joko Passapp tai oma mopo tai pieni auto. Euroopasta eläke tilisiirtona ja tilikurssilla suoraan ABA pankkiin ja sekin tulee edullisesti. Ulkona saa istua terassilla ja ihmetellä maailmaa.

        Voi lähteä vaikka ulos syömään tai risteily laivalle naatiskelemaan. Huomaa, että aina on lämmintä. Ihmiset grillaillailee täällä paljon ja sika ei paljon maksa 5 euroa kilo sikaa ja naudan paistia joku 8 - 10 euroa kilo. Mausteet kasvaa täällä.

        Se, että onko taloudellisesti järkevää muuttaa, vaikka Kampottiin, niin ei edes mitenkään epäselvää. Tottakai on, kun kaikki on murto-osan Suomen hinnoista. Ilmasto no, tää on sitä mihin ihmiset maksaa, että pääsevät.

        Minulla on oma talo ja tontti , kiinteistövero ja onneksi sähkö kohtuuhintaista.
        Parturissa en käy, kun ei ole ollut hiuksia enää vuoskymmeniin.
        Bensaa menee vähän, kun liikun jalan ja pyörällä mahdollisen paljon, jotta pysyn kunnossa ja salilla vielä lisäksi.
        Ulkona olen joka päivä ainakin kaksi tuntia ja kesällä melkeen kokoajan, mutta en istu vaan liikun teen jotain nikkaroin ja korjaan taloani ja teen puutarhatöitä.
        Risteilyllä käyn Ruotsinlaivoilla, ja ulkomailla kaksi kertaa vuodessa.
        En syö lihaa, enkä paljoa grillaa.
        Liian kuumasta en tykkää, se uuvuttaa.
        Tykkään myös talvesta , kun harrastan hiihtoa ja laskettelua.
        Tykkään Suomesta omasta isänmaastani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matemaattiset asiat siis kiinnostaa. Minulla vuokra 140 euroa ja sähkö noin 40 euroa kuussa. Huomaa, että puhuin dollaria aikaisemmin. Nyt Euro vahvistuu ja kokoomus lupaa vero-alennuksia. Äänestys pitäisi olla nyt selvä jos mietit ulkomaille asumaan tai olemaan.

        Parturi maksaa 1 - 4 euroa ja naisille, kait myös yhtä edullista liki. Vaatteet on myös erittäin edullisia ja ei täällä Kampotissa paljon tarvi. Bensa ja kaasut edullista. Teen ruokaa itse ja kuukauden kaasu noin 2,5 euroa. Liikkuminen on edullista, joko Passapp tai oma mopo tai pieni auto. Euroopasta eläke tilisiirtona ja tilikurssilla suoraan ABA pankkiin ja sekin tulee edullisesti. Ulkona saa istua terassilla ja ihmetellä maailmaa.

        Voi lähteä vaikka ulos syömään tai risteily laivalle naatiskelemaan. Huomaa, että aina on lämmintä. Ihmiset grillaillailee täällä paljon ja sika ei paljon maksa 5 euroa kilo sikaa ja naudan paistia joku 8 - 10 euroa kilo. Mausteet kasvaa täällä.

        Se, että onko taloudellisesti järkevää muuttaa, vaikka Kampottiin, niin ei edes mitenkään epäselvää. Tottakai on, kun kaikki on murto-osan Suomen hinnoista. Ilmasto no, tää on sitä mihin ihmiset maksaa, että pääsevät.

        Sinä se köyhä ja kurja olet, kun et pysty sivistysvaltiossa asumaan, vaan piti muuttaa kehitysmaahan ei demograattiseen valtioon ,johon tämä halveksumasi Suomikin antaa kehitysapua.


    • Anonyymi

      Tottakai on parempi asua Kampotissa, kuin Suomessa jos on eläkkeellä. Ei sitä pitäisi miettiä jos se arvioidaan rahassa ja taloudessa ja ilmastossa.

      Sitten jos arvioidaan kyvyissä ja osaamisessa ja joissakin valtioissa ja sen politiikassa, niin ei edes kiinnosta puhua jonkun pään sisäisistä asioista. Paras paikka, jota
      suosittelen on psykiatri jos siihen on rahaa.

      Minulle se oli välittömästi selvää. Se olisi kuulostanut hullulta mikäli en näin olisi tehnyt. Te, ette edes tiedä, kuinka kateellisia ihmiset on olleet minulle ja jopa omat siskot ja veli. Totuus on vain se, että niistä ei, vain ollut.

      Voit olla varma, että ne tekee rakkaudesta kaikkensa, että sinä epäonnistut, kun muutat sieltä pois. 90 prosenttia muuttajista ei tarvitse itse tehdä muuttoilmoitusta. Kyllä se taitaa olla Happy land näilläkin tilastoilla se Suomi.
      Yli 600 tuhatta ilmiantoa vuodessa kelaan.

      • Anonyymi

        Hienoa, jos sinä olet löytänyt Suomea paremman paikan eläkeaikasi viettoon. Siitä kannattaa sinun nauttia ihan rauhassa.

        Me täällä uskomme kyllä noiden kymmenien ja taas kymmenien vakuuttelukirjoitustesi perustella, että voi olla että uskot itse niin olevan. Tosin ihmettelemme täällä kalliissa maassa kuvaamaasi ’kurjuuden ja synkkyyden keskellä köyhää kela-elämäämme’ viettäen tuota sinun pakkomielteistä todisteluasi, että sinulla on kaikki hyvin siellä paratiisissasi. Eihän se ketään lopulta ketään kiinnostaisi laisinkaan ellei tuo pakkomielteesi olisi niin läpinäkyvää ja se vaan syö uskottavuuttasi ja siksi herää väkisinkin epäileviä kysymyksiä.


    • Anonyymi

      Junttiloissa voi kyllä asua ja niistä terveyspalveluista ja pankkipalveluissa en ole ihan samaa mieltä. Eikö siellä nostettu viivettä niissä ensiapu jutuissa. Tarkoitus on, että kuolisi jos vakavasta kysymys.

      Toki pottuja voi viljellä kesällä ja talvella istua tuvassa.
      Kyllä se aika kurjaa on kansalaisen ja keskieläkkeellä olo kaupungeissa. Eläke menee ensin sosiaaliin ja ne maksaa vuokran ja sähkön ja katsoo onko halpislääke riittävä. Eivät anna myöskään lääkäriaikaa, että saat edes tarvitsemasi pillerit.. sosiaali toivoo, että kuolisit. Ei tarvitse valtion elättää ja sosiaali voi käyttää rahaa muuhun.

      Täällä saat sentään lääkkeet apteekista ja lääkärissä voi käydä muutamalla eurolla.

      • Anonyymi

        Mistähän sulle on tullut tuollainen, minulle ja muillekin täysin tuntematon, kuva Suomessa elämisestä? En tunnista tuosta ainuttakaan kohtaa omassa elämässäni, vaikka asun Helsingissä ja lähes ydinkeskustassa ja sitä on jo jatkunut 70 vuotta ja toivon mukaan vielä pitkään, ainakin tämänhetkisen terveyteni puolesta se onnistuisi. Mistäpä sitä silti tietää....

        No se on sinun ihan oma ongelmasi, jos tuollainen kummallisen suomikuvasi vuoksi ja perusteella olet elämäsi suunnitellut.
        Toivottavasti olet yhtä tyytyväinen elämääsi kuin minäkin. Minä en kaipaa mitään muutosta tai lisää nykyiseen elämääni. No joskus vähän nuoruuden aikaisia hyviä hetkiä lasteni ollessa pieniä, mutta tuossa vieressä asuvat lapsenlapset helpottaa sitäkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän sulle on tullut tuollainen, minulle ja muillekin täysin tuntematon, kuva Suomessa elämisestä? En tunnista tuosta ainuttakaan kohtaa omassa elämässäni, vaikka asun Helsingissä ja lähes ydinkeskustassa ja sitä on jo jatkunut 70 vuotta ja toivon mukaan vielä pitkään, ainakin tämänhetkisen terveyteni puolesta se onnistuisi. Mistäpä sitä silti tietää....

        No se on sinun ihan oma ongelmasi, jos tuollainen kummallisen suomikuvasi vuoksi ja perusteella olet elämäsi suunnitellut.
        Toivottavasti olet yhtä tyytyväinen elämääsi kuin minäkin. Minä en kaipaa mitään muutosta tai lisää nykyiseen elämääni. No joskus vähän nuoruuden aikaisia hyviä hetkiä lasteni ollessa pieniä, mutta tuossa vieressä asuvat lapsenlapset helpottaa sitäkin...

        Aika monella kurja tilanne. Oletko kuullut m Myllypuron jonosta ja Hurstin ja Pelastuksen seisakkeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monella kurja tilanne. Oletko kuullut m Myllypuron jonosta ja Hurstin ja Pelastuksen seisakkeista.

        Enpä ole kuullut,kerro toki mitä niistä tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole kuullut,kerro toki mitä niistä tiedät.

        Asuin Helsingissä ennen muuttoa. Kyllä minä kävin hakemassa ruoka-annoksen usein Pelastusarmeijan jakelusta ja Hurstin valinnasta. Myllypurossa kirkko jakoi ruokaa enemmän ja jono oli Kontulassa asti usein. Poliisit ja HKL:n lipun tarkastajat oli innoissaan ja saivat paljon liputtomia kiinni. Kirjoittiko yksi, että että jos on varaa jakaa ruokaa, niin on varaa maksaa metrolippu myös.

        Pelastusarmeijaan piti varata aika ja sieltä sai kerran kuussa pari pussia ruokaa. Leipää jakoivat joka päivä.
        Hurstilla kysyttiin kerran minun edessä passia ja piti olla suomalainen ja jos passia ei ollut, niin ruokaa ei saanut. Sanoivat, että ruokaa ei riitä muuten kaikille.

        Eikö lehdessä moni ole kertonut, että koko perhe elää 300 euroa kuussa. Ei sitä ilman jonotusta selviä. Kerran kuulin Vuosaaren terveysasemalla, että oli odottanut 6 tuntia terveydenhoitajalle, jotta.hän tarkistaa tarpeen lääkärille ja saa ajan yleensä lääkärille.

        Monet oli heikossa kunnossa ja monesti ruokajakeluun tilattiin ambulanssi ja se kyllä vei potilaan vähän matkan päähän ja näemmä heittivät ulos, kun oli sen verran lämmitellyt. Just oli Iloinen mies Eestissä haastattelussa. Oli saanut matkan Tallinnaan ja naureskeli ihanasti hampaattomasti. Oli pari päivää sitten iltapäivälehtien sivulla.

        Laitappa Googleen leipäjono Myllypuro. Katsoppa mitä löytyy... Kuvahaku näet enemmän. Oletko todella elänyt Helsingissä. Vähän aika sitten vartijat tappoi yhden naisen Espoossa ja oliko tänään taas piiritystilanne.

        Miten luulet minun käyvän 1500 euron eläkkeellä Helsingissä. Älä edes viitsi yrittää. Minä en todellakaan enää lähde soppa ja leipäjonoihin kurjin ja köyhien ja leijona leimojen kanssa ja huutelen siellä, että olen suomalainen. Kyllä se nyt riitti minun elämässä.

        Täällä maksan asiallisesti vuokraa 140 euroa ja sähköä noin 40 euroa. Ajelen pärrällä ja käyn kaupassa ja syömässä ravintolassa, kun jää paalua yli. Niin muuten täällä saa halvimmillaan tölkin olutta 10 eurosenttiä ja normaalisti noin 0,40 euroa myös Baareissa. Aina on kesä ja lämmin. Eikä muuten mene rahaa talvihaalareihin eikä muuhun talvi hömppään. No, huvinsa kullakin... Ole oikein kurjasti ja huutele, että olen suomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuin Helsingissä ennen muuttoa. Kyllä minä kävin hakemassa ruoka-annoksen usein Pelastusarmeijan jakelusta ja Hurstin valinnasta. Myllypurossa kirkko jakoi ruokaa enemmän ja jono oli Kontulassa asti usein. Poliisit ja HKL:n lipun tarkastajat oli innoissaan ja saivat paljon liputtomia kiinni. Kirjoittiko yksi, että että jos on varaa jakaa ruokaa, niin on varaa maksaa metrolippu myös.

        Pelastusarmeijaan piti varata aika ja sieltä sai kerran kuussa pari pussia ruokaa. Leipää jakoivat joka päivä.
        Hurstilla kysyttiin kerran minun edessä passia ja piti olla suomalainen ja jos passia ei ollut, niin ruokaa ei saanut. Sanoivat, että ruokaa ei riitä muuten kaikille.

        Eikö lehdessä moni ole kertonut, että koko perhe elää 300 euroa kuussa. Ei sitä ilman jonotusta selviä. Kerran kuulin Vuosaaren terveysasemalla, että oli odottanut 6 tuntia terveydenhoitajalle, jotta.hän tarkistaa tarpeen lääkärille ja saa ajan yleensä lääkärille.

        Monet oli heikossa kunnossa ja monesti ruokajakeluun tilattiin ambulanssi ja se kyllä vei potilaan vähän matkan päähän ja näemmä heittivät ulos, kun oli sen verran lämmitellyt. Just oli Iloinen mies Eestissä haastattelussa. Oli saanut matkan Tallinnaan ja naureskeli ihanasti hampaattomasti. Oli pari päivää sitten iltapäivälehtien sivulla.

        Laitappa Googleen leipäjono Myllypuro. Katsoppa mitä löytyy... Kuvahaku näet enemmän. Oletko todella elänyt Helsingissä. Vähän aika sitten vartijat tappoi yhden naisen Espoossa ja oliko tänään taas piiritystilanne.

        Miten luulet minun käyvän 1500 euron eläkkeellä Helsingissä. Älä edes viitsi yrittää. Minä en todellakaan enää lähde soppa ja leipäjonoihin kurjin ja köyhien ja leijona leimojen kanssa ja huutelen siellä, että olen suomalainen. Kyllä se nyt riitti minun elämässä.

        Täällä maksan asiallisesti vuokraa 140 euroa ja sähköä noin 40 euroa. Ajelen pärrällä ja käyn kaupassa ja syömässä ravintolassa, kun jää paalua yli. Niin muuten täällä saa halvimmillaan tölkin olutta 10 eurosenttiä ja normaalisti noin 0,40 euroa myös Baareissa. Aina on kesä ja lämmin. Eikä muuten mene rahaa talvihaalareihin eikä muuhun talvi hömppään. No, huvinsa kullakin... Ole oikein kurjasti ja huutele, että olen suomalainen.

        Tottahan se on, että myös Suomessa on köyhiä. Ei voi olla yllätys kenellekään, sinullekaan.
        Tiedätkö jonkun maan, jossa ei ole laisinkaan köyhiä?
        Mites siellä missä itse asut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monella kurja tilanne. Oletko kuullut m Myllypuron jonosta ja Hurstin ja Pelastuksen seisakkeista.

        Kyllä olen kuullut. Suomessakin on köyhiä niinkuin kaikkialla muuallakin. Ei se mukavaa ole, mutta ei köyhien osuus eläkeläisten joukossa juurikaan poikkea koko Suomen kansan tulojaosta. Juuri julkaistu ETK:n tutkimus muistaakseni osoitti köyhien osuuden olevan jotain 13%:n nurkilla. Onhan se liikaa, mutta ei lähelläkään koko kuva eläkeläisistä.

        Varmasti on köyhimmillä vaikeuksia selvitä Suomen kalleimmalla alueella, jos asuu vuokralla eikä työelämäsikana ole kyennyt kerryttämään varallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen kuullut. Suomessakin on köyhiä niinkuin kaikkialla muuallakin. Ei se mukavaa ole, mutta ei köyhien osuus eläkeläisten joukossa juurikaan poikkea koko Suomen kansan tulojaosta. Juuri julkaistu ETK:n tutkimus muistaakseni osoitti köyhien osuuden olevan jotain 13%:n nurkilla. Onhan se liikaa, mutta ei lähelläkään koko kuva eläkeläisistä.

        Varmasti on köyhimmillä vaikeuksia selvitä Suomen kalleimmalla alueella, jos asuu vuokralla eikä työelämäsikana ole kyennyt kerryttämään varallisuutta.

        Kyllä tuttavapiirissäni asuu eläkeläismummo vain hieman yli takuueläkkeen turvin. Avioerossa aikanaan sai itselleen kaksion omakseen. Oli ollut kotirouvana valtaosan työelämäiästään.
        Tämä siis pohjois Helsingissä vähän yli 10 km keskustasta.
        Saa luultavasti jotain sosiaalitukea lisäksi. Ei käy ruokajonoissa tms. Elelee hiljaista ja yksinkertaista elämää, on jo 75 vuotias enkä koskaan ole kuullut valittavan mistään. Tyytyväinen näyttää olevan. Lapset joskus poikkeavat ja vähäiset tuttavat/sukulaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olen kuullut. Suomessakin on köyhiä niinkuin kaikkialla muuallakin. Ei se mukavaa ole, mutta ei köyhien osuus eläkeläisten joukossa juurikaan poikkea koko Suomen kansan tulojaosta. Juuri julkaistu ETK:n tutkimus muistaakseni osoitti köyhien osuuden olevan jotain 13%:n nurkilla. Onhan se liikaa, mutta ei lähelläkään koko kuva eläkeläisistä.

        Varmasti on köyhimmillä vaikeuksia selvitä Suomen kalleimmalla alueella, jos asuu vuokralla eikä työelämäsikana ole kyennyt kerryttämään varallisuutta.

        Eivätkä nuo köyhät nyt kaikki ole eläkeläisiä, suurin osa on työttömiä, opiskelijoita ja alkoholisoituneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuttavapiirissäni asuu eläkeläismummo vain hieman yli takuueläkkeen turvin. Avioerossa aikanaan sai itselleen kaksion omakseen. Oli ollut kotirouvana valtaosan työelämäiästään.
        Tämä siis pohjois Helsingissä vähän yli 10 km keskustasta.
        Saa luultavasti jotain sosiaalitukea lisäksi. Ei käy ruokajonoissa tms. Elelee hiljaista ja yksinkertaista elämää, on jo 75 vuotias enkä koskaan ole kuullut valittavan mistään. Tyytyväinen näyttää olevan. Lapset joskus poikkeavat ja vähäiset tuttavat/sukulaiset.

        Maahanmuuttajien ei tarvii edes mennä leipäjonoihin, koska yhteiskuntamme auttaa heitä hyvin , he saavat asunnot ja kaikki tuet, myös omat kansalaiset saa asunnon ja tukijaiset, mutta kaikkia pitää hakea, ei ne tule automaattisesti, monet alkoholistit ja syrjäytyneet eivät hae etuisuuksia , jotka heille kuuluu.


    • Eduskuntavaalit tuo / luo myös uusia politiikan tulkkeja. Nuo tulevat karnevaalit pitäisi poikia Hupun ja Lupun matkaan vielä kolmanneksi Tupun jos Warkauden kaupungissa osattaisiin äänestää kolmea vahvinta eduskuntavaalien ehdokasta!

    • Anonyymi

      Politiikka on yhteiskunnallisten asioitten seuraamista. Tottakai se kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe