Uskoon tullut kastetaan ja saa synnit anteeksi ja Pyhän Hnegen lahjan

Anonyymi-ap

Älkää halveksiko kastetta VL:t älkääkä opettako väärin. Muuten voi käydä näin

Ei kannata leikkiä ikuisuus kohtalolla, vaikka oma hengellinen ylpeytenne siihen ajaakin;
Ilm. 22:19

ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Kasteessa sinetöidään Heramme Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousmuskeen - pelastukseen, saadaan synnit anteeksi ja Pyhän Hengen sinetti, josta Kristus omansa tunnistaa.

Ap. t. 2:38

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11+]

Ananias Saulukselle sen jälkeen kun Saulus oli saanut näkönsä;

12 Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
13 tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

12

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Uskoon tulo" Mihin? Mihin uskot?

    • Anonyymi

      Itse ajattelin selvitä tästä elämästä jotakuinkin täysjärkisenä ja selvin päin.

      • Anonyymi

        Samapa täällä. Kun lukee tuonkin vouhutuksia, huomaa, että parempi pysyä pois piireistä. Kaikki samanlaisia


    • Anonyymi

      Niin. Raamattu ei tue lestadiolaisten näkemystä kasteesta

      • Anonyymi

        Ei myöskään luterilaisten eikä roomalaiskatolilaisten.


    • Anonyymi

      Ristin ryöväri, Pietarin kuulijakunta helluntaina ja sittemmin Korneliuksen huoneessa saivat synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan täsmälleen samalla tavalla. On vain yksi usko ja vanhurskauttaminen.

    • Anonyymi

      Eilenkin puhuja sanoi että kaste ei pelasta...

      Herrani Jeesus Kristus ylösnousmuksensa jälkeen:
      Mark. 16
      15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      MIten pullikoivat Kaikkeuden Kuningasta vastaan.

      joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.

      Herramme asetti kasteen ylösnousemuksensa jälkeen. Ristinryövärin kphdalla ei kastetta ollut asetettu. Jeesus Jumalana ja Kaikkivaltiaana pystyi lupaamaan katuvalle ristiryävrille pelrastuksen siinä hetkessä.

      Kun Pyhä Henki on jäättänyt raamatunvääristelijä niin sekaoppia on monessa nyky srk-oppi.

      • Anonyymi

        "Joka uskoo ja kastetaan pelastuu".

        Siksi uskomattoman aikuisen tai vauvan kastaminen on turha.

        Pyhä henki ei tule kasteessa, vaan Jumala antaa sen vain uskovalle, joka on kastettu:
        Ap 10
        "Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        Silloin Pietari vastasi
        "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen"


    • Anonyymi

      Mitähän potaskaa ry tuuteista tänään tulee..
      Jos Olavi eksyttäjä ehtii vielä uuden oppinsa lanseerata niin näkisimme vl-västäräkki pappi- ja puhujalauman taas uudelleen pyllistävän Raamstun totuuksille.

    • Anonyymi

      En tullut uskoon vaan Perttiin.
      Kovvoo hommo, en sano muuta.

      Terkuin Per Saukko

    • Anonyymi

      Kun kuuntelee nyky vl-puheita niin on kuin kalutun luun kalaujia.
      Ei ole hengen paloa...kun Henkin on lähtenyt.

      • Anonyymi

        Mistähän tuollainen vale on peräisin: "Herramme asetti kasteen ylösnousemuksensa jälkeen. Ristinryövärin kphdalla ei kastetta ollut asetettu"???

        Jeesus suoritti kasteita jo ennen ylösnousemustaan (Joh 2 ) ja Hänen opetuslapsensa jatkoivat samaa käytäntöä. Ylösnousemuksen jälkeen Jeesus ei muuttanut uskovien kastetta vauvakasteeksi, vaan apostolit toimivat samalla tavalla, kuin mitä Jeesus oli opettanut.
        Joh 4
        "Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes — vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa "

        He kastoivat vain opetuslapsia, ei kaikkea kansaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe