Turbo on tarpeeton ja kuluja nostava vain

Anonyymi-ap

46

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turbo on loistava keksintö ja ahdin yleensäkin. Sillä saadaan edullisesti hyvät vääntöominaisuudet moottoriin ja turbo on kestävä ja toimiva systeemi.
      Sähköauto kannattaa ostaa sen mukaan millainen sen pääasiallinen käyttö tulee olemaan. Jos sillä pyörii vain pyhässä kolmiossa, niin pieni akusto on järkevin ja jos auto on perheen ainoa ja sillä on silloin tällöin tarvetta ajella pitempikin matkoja, niin silloin pitemmällä rangella varustettu on parempi valinta.
      Aika yksinkertaisia asioita jos vaivautuu hieman kiusaamaan sitä yläkotelossa piileskelevää hernettä.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍒 ­N­y­­­m­­­f­o­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17698116S

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Köeniks nyt ei ole edes auto ihmiselle joten olet kyllä lapsellisuuden huippu ymmärtköhän edes hävetä. Mutta muuten kiva että rinnastat corollan köenikseen.


    • Anonyymi

      Toyotan katsastusvarmuus on mykistävää.
      Toyotan alustassa käytetään kumipuslia jotka ovat elastisia toisin kuin nk. premium-autoissa joissa ne ovat metallia ja nailonia. Kumipuslat kestävät ja kestävät ja kestävät toisin kuin metallista ja nailonista väsätyt muka paremmat ajo-ominaisuudet tuovat puslat jotka väljistyvät ja aiheuttavat hylkäyksiä katsastuksessa. Toisekseen Toyotassa ei ole mitään turboja jotka vikaantuvat tai muita muka suuren tehon tuovia keksintöjä vaan koeteltua tekniikkaa joka tuottaa pehmeää ja jatkuvaa voimaa.

      • Anonyymi

        Ja taas omapoika spämmää aivopierujaan.
        Kerro toki missä autossa on alustan puslat metallia ja nylonia. Toiseksi Toyota ei osannut turbotekniikkaa ja siksi osti valmiita autoja joissa niitä oli kunnes lähti leikkimään jo nyt vanhentuneitten bensalla ladattavien hybridien kanssa.
        Toyotan ajo-ominaisuudet on aina heikommat kuin kilpailijoilla testatusti ja vertailuissa ja taas tuokin aivopieru on kuitattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas omapoika spämmää aivopierujaan.
        Kerro toki missä autossa on alustan puslat metallia ja nylonia. Toiseksi Toyota ei osannut turbotekniikkaa ja siksi osti valmiita autoja joissa niitä oli kunnes lähti leikkimään jo nyt vanhentuneitten bensalla ladattavien hybridien kanssa.
        Toyotan ajo-ominaisuudet on aina heikommat kuin kilpailijoilla testatusti ja vertailuissa ja taas tuokin aivopieru on kuitattu.

        Toyota on tehnyt turboautoja ennen kuin olet edes syntynyt.

        https://carbuzz.com/news/turbocharging-pioneers-toyota-celica-supra


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas omapoika spämmää aivopierujaan.
        Kerro toki missä autossa on alustan puslat metallia ja nylonia. Toiseksi Toyota ei osannut turbotekniikkaa ja siksi osti valmiita autoja joissa niitä oli kunnes lähti leikkimään jo nyt vanhentuneitten bensalla ladattavien hybridien kanssa.
        Toyotan ajo-ominaisuudet on aina heikommat kuin kilpailijoilla testatusti ja vertailuissa ja taas tuokin aivopieru on kuitattu.

        Tarkistappa nyt lapsi tietoa toyotan osaamisesta. Et vain nyt ymmärrä ja tiedä näköjään mitään ja itse kirjoitit sen itsellesi,tietämättömyytesi.

        Turboton kone on mukava käytössä. Itsellä on nyt 1.9tdi vag auto ja ykllätys yllätys turbo putoilee yhtääkkiä pois tominnasta ,aivan paska vag turbo. Oma auto ja masettu alle 300tkm mittarissa ja on huollettu niin pirusti.

        Toyotat on hyviä ajaa mutta et sitä tiedä kun ei ole ajokarttia näköjään. Lopeta nyt se valehtelu ja anna miesten hoitaa nämä asiat. Me kattomaan vaikka muumia.


    • Anonyymi

      Turbo on täysin tarpeeton isolohkon ja täyshybridin sähkömoottorin ohella.

      • Anonyymi

        On se tuohon konstruktioon koska se ei turboa kestäisi. Jos haluaa seisottaa pihalla huutavaa vaparia jossa ei vääntöä ole ja siihen kytketty tehoton sähkömoottori jota pitää bensalla ladata niin Toyota loistava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se tuohon konstruktioon koska se ei turboa kestäisi. Jos haluaa seisottaa pihalla huutavaa vaparia jossa ei vääntöä ole ja siihen kytketty tehoton sähkömoottori jota pitää bensalla ladata niin Toyota loistava.

        Ja vieläpä kolmen kärki myynnissä. AJATTELE! 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se tuohon konstruktioon koska se ei turboa kestäisi. Jos haluaa seisottaa pihalla huutavaa vaparia jossa ei vääntöä ole ja siihen kytketty tehoton sähkömoottori jota pitää bensalla ladata niin Toyota loistava.

        Mitähän nyt oikein yritit kertoa? seisottaa pihalla huutavaa vapaasti hengittävää ei ole vääntöä ja tehoeton sähkömoottori ? bensalataus ja toyota loistava?
        Ehkä kannataa nyt syventyä vaikka uuden sen tulevan priuksen tekniikaan lisää niin ehkä alat jotain tajuamaan.

        -Miksi huudattaa puhalla seisovaa moottoria? mitä?
        -Ei turboa kestäisi? Hmm sehän on juuri idea ettei ole sitä turboa ,ymmärrätkö?
        -ei ole vääntöä hmm sehän on juuri sitä insinööritaitoa jta pitää lisätä vapaasti hengittäviin koneisiin eli kehittää ja kyllä se vääntö ja koneen luonne on niin jopa vähempi riittää ja iskutilavuudella saadaan vääntöä muttei sitä tarvita järjelliselle ihmiselle kovin paljon liikkumiseen.
        -tämä voi yllättä nyt sinut mutta plug in voi olla myös toyotassa esim uusi prius jne onhan noita.
        -Toyota on loistava ,olet oikeassa.


    • Anonyymi

      Turbollisessa autossa on suuremmalla todennäköisyydellä vikaa enemmän. Turboon liittyvää.

      Joskus tulee eteen turbon vaihto, sen huolto. Vaihdetaan laakereita, katsotaan siiven kunto, uusitaan, tasapainotetaan jne. Myös turbon ja ahtopaineen ohjaukseen liittyvää.

      Kuluja ja kannattavuutta lasketaan niin yksi maksettu remontti vie turbollisen auton selvästi miinukselle.

      Turbon vaihto ja sen hankinta voi maksaa, autoliikkeen kautta hoidettuna. Jos tulee kohdalle

      Turbottoman auton 15 vuoden käytön auton kaikki huoltokulut yhteensä.

      • Anonyymi

        Paljon autoja jotka seisoo tai menneet osiksi turbon takia kun 1500€ ei viitsi omistaja maksaa kerralla. Tai viitsi hommata ja vaihtaa itse. Vaikka työ ole vaikea.


      • Anonyymi

        Olen ajanut turbolla vuodesta 2007 saakka. Ei ensimmäistäkään euroa mennyt turbon korjaamiseen.

        On se vaan messevää kun on maksimivääntö käytössä jo 1.500rpm. Vapari on vielä täysin kuollut tuolla kierrosluvulla.


      • Anonyymi

        Onhan se mahdollista että turbossa vikaa. Eipä vain ole kohdalle sattunut viimeisen 20v aikana kun talossa kaksi autoa aina ollut ja molemmissa aina turbo.
        Samoinhan voi vikaa olla ilmajousissa mutta helkkarin mukavat ne vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon autoja jotka seisoo tai menneet osiksi turbon takia kun 1500€ ei viitsi omistaja maksaa kerralla. Tai viitsi hommata ja vaihtaa itse. Vaikka työ ole vaikea.

        Onko noin? Tuskin sentään. Aika epätoivoinen yritys. omapoika.


      • Anonyymi

        Hihii, kauheasti pojan pitää yrittää keksiä sellaista mitä ei ole. Turboissa on nykyään jäähdytin ja ne kestää ja kestää. Ennen vanhaan kaikissa ei ollut jäähdytintä ja kun niitä koneita oikein kiusasi ja huudatti, eikä tajunnut jälkikäyttää moottooria, eli jäähdyttää turboa, niin saihan niitä rikki. Ohjekirjoissa kyllä neuvottiin oikea käyttö.


    • Anonyymi

      Joo kyllä vapari toimii jos se on hyvin tehty.
      Uudessa Corvetessa on esimerkiksi hyvä vapari.
      Tässä siitä todiste. https://youtu.be/aXdwnA7RyZ0

      Mutta edelleen jos haluaa autosta oikesti nopean se on kyllä oltava ahdettu.
      Niin se nyt vaa oikeasti menee valitettavasti.
      Tässä todiste siitä et turbot vaa kulkee ja kiihtyy. https://youtu.be/kLSBUh7t7-4

      • Anonyymi

        Nopeus on tärkeää.... Tosi tärkeää


    • Anonyymi

      Turbottomat ovat kestävimpiä, halutuimpia ja myydyimpiä, piä hyvänäsi.
      1. TOYOTA COROLLA............. 4 668
      2. TOYOTA YARIS...................... 3 144
      3. TOYOTA RAV4............ ...........2 248
      4. VOLVO XC60......................... 2 002
      5. SKODA OCTAVIA.................2 001
      6. KIA CEED....................... .........1 892
      7. TOYOTA YARIS CROSS..... 1 787
      8. NISSAN QASHQAI.............. 1 720
      9. VOLVO XC40........................ 1 709
      10.TOYOTA C-HR..................... 1 673

      • Anonyymi

        VW Ag 3000kpl enemmän kuin Toyota.
        Harmittaako?


    • Anonyymi

      Noiden ennakkoluulojen ja tietämättömyyden takia Toyota on suosittu vaarien ja setämiesten joukossa. Jos he oikeasti tuntisivat autojen tekniikkaa ja mikä kestää ja mikä ei, niin Toyotaa ei juurikaan ostaisi tai ostettaisi kuin korkeintaan 2-3 autoksi tyttärelle tai varattomalla yksinhuoltajalle.

    • Anonyymi

      Turbo on kevyempi kuin kasa hybrid tekniikkaa tai suuri määrää valurautaa nokalla?🏁🏁

      • Anonyymi

        Kallista ja löyhää turbo-tekniikkaa.


      • Anonyymi

        Ja myös yksi vikakohde lisää kuuluvine laakereineen, ja hajoavine siipineen...


    • Anonyymi

      Millä autoilla ajetaan kaikkein eniten? Rekoilla.
      Vaaditaanko rekoilta suurta luotettavuutta? Kyllä
      Onko kaikissa rekoissa turbo? On

      Ei mulla muuta.

      • Anonyymi

        Et voi tietää, kuinka monta turboa vaihdetaan noihin rekkoihin niiden käyttöiän aikana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi tietää, kuinka monta turboa vaihdetaan noihin rekkoihin niiden käyttöiän aikana!

        Ei niissä olisi turboja jos niiden kanssa olisi ongelmia. Ne ovat työkaluja joiden pitää toimia aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niissä olisi turboja jos niiden kanssa olisi ongelmia. Ne ovat työkaluja joiden pitää toimia aina.

        No kestäähän ne oman aikansa tietenkin, mutta ei koko auton/moottorin ikää. You know.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kestäähän ne oman aikansa tietenkin, mutta ei koko auton/moottorin ikää. You know.

        Näyttää turbot kestävän niin hyvin ettei vapaastihengittäviä dieseleitä ole tehty enää vuosikymmeniin.
        Muuta ei tarvitse tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää turbot kestävän niin hyvin ettei vapaastihengittäviä dieseleitä ole tehty enää vuosikymmeniin.
        Muuta ei tarvitse tietää.

        Onko joku niin täällä väittänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää turbot kestävän niin hyvin ettei vapaastihengittäviä dieseleitä ole tehty enää vuosikymmeniin.
        Muuta ei tarvitse tietää.

        Dieselhän on pakko ahtaa jos meinaa alle minuutin ehtiä 0-100 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselhän on pakko ahtaa jos meinaa alle minuutin ehtiä 0-100 km/h.

        Ja kun sen ahtaa niin menee nopeampaa kuin Toyota vaikka onkin nokivasara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun sen ahtaa niin menee nopeampaa kuin Toyota vaikka onkin nokivasara.

        Toyota Corolla pikkuturbo on edelleen nopein corolla! Huippunopeudeltaan :D
        Toyota Corolla Touring Sports 1,2 T Turbo Edition Multidrive S
        Huippunopeus: 195 km/h


        Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active Edition
        Huippunopeus: 180 km/h

        Aika naurettavia autoja noi Toyotat oikeasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kestäähän ne oman aikansa tietenkin, mutta ei koko auton/moottorin ikää. You know.

        Entä sitten? Autoissa on kuluvia osia ja niitä pitää joskus vaihtaa.


    • Anonyymi

      Toyonismi on mennyt kyllä palstalla ukonlahkoa muistuttavaksi valehteluksi palstalla.

      • Anonyymi

        Sairautta on monenlaista, mutta tuo Toyonismi on kovin kiihkeää ja mielisairasta.


    • Anonyymi

      Toyota on nyt vaan kestävin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Ne premium merkit hinaa Toyotat korjaamolle koska Toyotalla ei voi hinata oikein yhtään mitään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Kyllä saksalainen Tuv saa jostain kumman syystä saksalaiset autot luotettavimmiksi. Uskotko tuohon itsekään?

        Tottahan tuo on ja ihan faktaa ja onhan siellä muitakin kuin saksalaisia hyvillä sijoilla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se siltä vaikuta
        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tuv-katsastusraportti-kertoo-mersu-audi-ja-porsche-karjessa-toyota-pudonnut/

        Toyota on panostanut halpuutukseen ja sen tuomaan tulokseen, mutta kun siinä on menty liian pitkälle jää vain surkea tuote jäljelle. Uuden kehitystyökin on laiminlyöty ja sähköautot ostettu muilta valmistajilta ja jääty jälkeen, se näkyy heikentyvällä tuloksella ja velkaantumisena. Saapa nähdä oppivatko asiasta mitään ja tekeekö Mr. Toyoda harakirin vai hiipuuko Toyota pelkkien halpisten ja ongelmien joukkoon?


    • Anonyymi

      Toyotisti on kaikkea tekniikkaa pelkäävä hysteerikko. Siitä huolimatta vapaastihengittävä Toyota Yaris on TMn käyttötestien ensimmäinen auto kautta historian jota on jouduttu kuskaamaan hinausauton lavalla korjattavaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe