Mitkä ovat lähetysjärjestö One Way Missionin ja vanhoillislestadiolaisuuden erot? Olen alkanut pohtimaan omaa suhdetta vanhoillislestadiolaisuuteen ja miettinyt saisiko jostain toisesta herätysliikkestä tai järjestöstä paremmin kiinni.
One Way Mission
27
287
Vastaukset
- Anonyymi
Pane synti pois. Älä uskoa heitä. Jos olet jo kuollut niin bailaa ja unohda maailman ristillisyys.
- Anonyymi
Kokeile esikoislestadiolaisuus tai pikkuesikoisuus (rauhansanalaisuus).
- Anonyymi
Ne menee tulijärveen myllynkivi kaulassa vanhingoittanut Jeesuksen omia Jeesukseen kastettuja hyi helvetti .
- Anonyymi
Olen kiertänyt monenlaisissa seurakunnissa ennenkuin sain parannuksen armon. Oneway on vähän kuin vapaakirkollisuus ja helluntailaisuus mutta totisempaa. En löytänyt rauhaa helluntailaisuudesta, mormoneista, Jehovan todistajista, vapaakirkosta, ortodokseilta, katolilaisista, pelastusarmeijasta, onewaysta enkä metodismista. Unohtuikohan joku... Varsinkin helluntailaisuus ja vapaakirkollisuus on opillinen villi länsi. Ortodokseillla on aivan älyttömästi pieniä sääntöjä joita ei kaikkia opi vaikka olisi ikänsä kirkon jäsen . Sama katolilaisuudessa. Onewayssa on ollut iso kisma ja monia puhujia on erotettu. Tapani suonto on suurin johtaja ja hän päättää yksin lähes kaikesta. Seurakuntia perustettu hirveällä vauhdilla ympäri Suomea ja niitä on myös loppunut kun toiminta ei ole lähtenyt köyntiin
- Anonyymi
Olen tullut etäämmäksi vanhoillislestadiolaisuuden kanssa koska liike on muuttunut vuosien mittaan paljon sallivammmaksi, mutta kukaan liikkeen jäsen ei tätä myönnä ja kaikilla on täysin eri käsitykset elämäntapanormeista. Myös liike sallii kaikki väärinkäytökset ja kusetukset mitä tehdään lestadiolaisvaikutteisissa yrityksissä. Tässä liike on ajautunu mun mielestä harhaan ja olisi niin sanotusti kasvojen pesun aika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tullut etäämmäksi vanhoillislestadiolaisuuden kanssa koska liike on muuttunut vuosien mittaan paljon sallivammmaksi, mutta kukaan liikkeen jäsen ei tätä myönnä ja kaikilla on täysin eri käsitykset elämäntapanormeista. Myös liike sallii kaikki väärinkäytökset ja kusetukset mitä tehdään lestadiolaisvaikutteisissa yrityksissä. Tässä liike on ajautunu mun mielestä harhaan ja olisi niin sanotusti kasvojen pesun aika.
Vl-liike on joutunut niin kauas totuudesta ja oikeasta uskosta, että ei voi sanoa kuin raamatun mukaan Voi teitä!!!
Voi teitä!
13»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.
[ 14»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te viette leskiltä talot ja latelette pitkiä rukouksianne vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan teidän tuomionne.]
15»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
16»Voi teitä, te sokeat oppaat! Te sanotte: ’Jos vannoo temppelin kautta, se ei merkitse mitään, mutta jos vannoo temppelin kullan kautta, vala on sitova.’ 17Te sokeat typerykset! Kumpi on tärkeämpi, kulta vai temppeli, joka sen kullan pyhittää? 18Te sanotte myös: ’Jos vannoo alttarin kautta, se ei merkitse mitään, mutta jos vannoo alttarille pannun uhrilahjan kautta, vala on sitova.’ 19
Te sokeat! Kumpi on tärkeämpi, uhrilahja vai alttari, joka lahjan pyhittää? 20Se, joka vannoo alttarin kautta, vannoo sekä alttarin että kaiken sen päällä olevan kautta, 21
ja se, joka vannoo temppelin kautta, vannoo samalla hänen kauttaan, jonka asuinpaikka se on. 22Niin myös se, joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttaan, joka sillä istuu.
23»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta. 24Te sokeat oppaat! Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!
25»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te puhdistatte maljanne ja vatinne ulkopuolelta, mutta mitä niissä on sisällä: riistoa ja hillittömyyttä! 26Sinä sokea fariseus, puhdista malja ensin sisältä, muuten sitä ei saada ulkopuoleltakaan puhtaaksi!
27»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te olette kuin kalkilla valkaistut haudat. Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa. 28Samalla tavoin tekin olette hurskaita ulkonaisesti, ihmisten silmissä, mutta sisältä täynnä teeskentelyä ja vääryyttä.
29»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te rakennatte profeettojen haudoille muistomerkkejä, te koristelette vanhurskaiden hautakiviä 30ja sanotte: ’Jos me olisimme eläneet isiemme aikana, emme olisi heidän kanssaan tahranneet käsiämme profeettojen vereen.’ 31Näin te kuitenkin itse tunnustatte olevanne niiden jälkeläisiä, jotka murhasivat profeetat. 32Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi! 33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?
34»Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. 35Näin te tulette syypäiksi kaikkeen viattomaan vereen, joka maan päällä on vuodatettu, hurskaan Abelin verestä aina Sakarjan, Barakjan pojan, vereen asti, hänen, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välille. 36Totisesti: tämä sukupolvi joutuu vielä vastaamaan tästä kaikesta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vl-liike on joutunut niin kauas totuudesta ja oikeasta uskosta, että ei voi sanoa kuin raamatun mukaan Voi teitä!!!
Voi teitä!
13»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät.
[ 14»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te viette leskiltä talot ja latelette pitkiä rukouksianne vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan teidän tuomionne.]
15»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
16»Voi teitä, te sokeat oppaat! Te sanotte: ’Jos vannoo temppelin kautta, se ei merkitse mitään, mutta jos vannoo temppelin kullan kautta, vala on sitova.’ 17Te sokeat typerykset! Kumpi on tärkeämpi, kulta vai temppeli, joka sen kullan pyhittää? 18Te sanotte myös: ’Jos vannoo alttarin kautta, se ei merkitse mitään, mutta jos vannoo alttarille pannun uhrilahjan kautta, vala on sitova.’ 19
Te sokeat! Kumpi on tärkeämpi, uhrilahja vai alttari, joka lahjan pyhittää? 20Se, joka vannoo alttarin kautta, vannoo sekä alttarin että kaiken sen päällä olevan kautta, 21
ja se, joka vannoo temppelin kautta, vannoo samalla hänen kauttaan, jonka asuinpaikka se on. 22Niin myös se, joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttaan, joka sillä istuu.
23»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta. 24Te sokeat oppaat! Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!
25»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te puhdistatte maljanne ja vatinne ulkopuolelta, mutta mitä niissä on sisällä: riistoa ja hillittömyyttä! 26Sinä sokea fariseus, puhdista malja ensin sisältä, muuten sitä ei saada ulkopuoleltakaan puhtaaksi!
27»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te olette kuin kalkilla valkaistut haudat. Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa. 28Samalla tavoin tekin olette hurskaita ulkonaisesti, ihmisten silmissä, mutta sisältä täynnä teeskentelyä ja vääryyttä.
29»Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te rakennatte profeettojen haudoille muistomerkkejä, te koristelette vanhurskaiden hautakiviä 30ja sanotte: ’Jos me olisimme eläneet isiemme aikana, emme olisi heidän kanssaan tahranneet käsiämme profeettojen vereen.’ 31Näin te kuitenkin itse tunnustatte olevanne niiden jälkeläisiä, jotka murhasivat profeetat. 32Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi! 33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?
34»Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. 35Näin te tulette syypäiksi kaikkeen viattomaan vereen, joka maan päällä on vuodatettu, hurskaan Abelin verestä aina Sakarjan, Barakjan pojan, vereen asti, hänen, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välille. 36Totisesti: tämä sukupolvi joutuu vielä vastaamaan tästä kaikesta!Kyllä nuo paremmin kuvaa hurmahenkisiä saalemeita. Voi reppanoita.
- Anonyymi
Parannukseen kastoi ennen Jeesusta Johannes Elias mutta Jeesuksen kaste on eri juttu vaikka parannusta kaikki tekeekin usein jouluna alkaa raittius tai ettei varasta lupaukset. Kastamattomat pitäisi kastaa mutta yleensä hellareissa on uskottomia hengailee synagogaa ettei usko. Varastaminen on huumeiden lisäksi suuri synti vaparihellarijudeilla vihaa ja olutta. Huumepiiput yleisiä varastetun myynti.Älä vaan anna mitään älä himoitse älä varasta Mooses.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi teitä!
34»Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. 35Näin te tulette syypäiksi kaikkeen viattomaan vereen, joka maan päällä on vuodatettu, hurskaan Abelin verestä aina Sakarjan, Barakjan pojan, vereen asti, hänen, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välille. 36Totisesti: tämä sukupolvi joutuu vielä vastaamaan tästä kaikesta!Valkoiseksi kalkittu seinä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valkoiseksi kalkittu seinä
Mintuista ja tilleistä jos ne on varastettu ensin jostain.
- Anonyymi
One way on samaa sakkia kuin muutkin vapikset. He yrittävät saada jäseniä sallimalla esim.kasteen sekä luterilaisille ja muille,jotka kastavat aikuisena vasta. Eli siinä jo opissa ristiriita. Mutta ei se mikään ihme ole, vapiksille ihan tyypillistä, että jokaisella on oma uskonsa, sitten riidellään keskenään kun toinen uskoo lapsikasteeseen ja toinen aikuiskasteeseen.
- Anonyymi
Lestat vikoilee etsii vikoja MUISTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestat vikoilee etsii vikoja MUISTA.
Kyllä ne kuule etsii vapiksetkin ja helluntailaiset. Vielä enemmänkin. En ole sitä paitsi törmännyt siihen että uskomassa olevat etsivät vikoja muista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne kuule etsii vapiksetkin ja helluntailaiset. Vielä enemmänkin. En ole sitä paitsi törmännyt siihen että uskomassa olevat etsivät vikoja muista.
Onko vapisten ja hellareiden usko sitten erilaista, kuin "uskomassa olevien"?
Anonyymi kirjoitti:
Onko vapisten ja hellareiden usko sitten erilaista, kuin "uskomassa olevien"?
On ,olemme Kristittyjä ja uskomme Jeesukseen, siis uskomme kohdistuu Jeesukseen, joka verellään sovitti syntimme.
Vl-usko on heille taika, he uskovat uskoonsa.- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
On ,olemme Kristittyjä ja uskomme Jeesukseen, siis uskomme kohdistuu Jeesukseen, joka verellään sovitti syntimme.
Vl-usko on heille taika, he uskovat uskoonsa." he uskovat uskoonsa"
Tuo on hyvin ilmaistu. Olen VL ja ehkä ymmärrän mitä tarkoitat. Mutta mun näkökulmasta on kyse siitä että me uskomme että Pyhä Henki pyhittää ja jatkaa Kristuksen työtä seurakunnassa, näin
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän. Anonyymi kirjoitti:
" he uskovat uskoonsa"
Tuo on hyvin ilmaistu. Olen VL ja ehkä ymmärrän mitä tarkoitat. Mutta mun näkökulmasta on kyse siitä että me uskomme että Pyhä Henki pyhittää ja jatkaa Kristuksen työtä seurakunnassa, näin
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.Kiitos kuuluu tuntemattomalle vellulle,-tai ex-vellulle joka analysoi vl-uskoa noilla sanoilla.
Huomaatko itse että tärkein puuttui? -et tunnustanut uskoasi Jeesukseen- ja siinä sielunvihollinen on onnistuneesti niittänyt satoaan sinunkin kohdallasi.
Vl-taikausko on spiritualismia, roomalaiskatolista hapatusta,-jossa taikauskotaan että pyhyys tarttuu.- Anonyymi
Kiitos kuuluu tuntemattomalle vellulle,-tai ex-vellulle joka analysoi vl-uskoa noilla sanoilla.
Huomaatko itse että tärkein puuttui? -et tunnustanut uskoasi Jeesukseen- ja siinä sielunvihollinen on onnistuneesti niittänyt satoaan sinunkin kohdallasi.
Vl-taikausko on spiritualismia, roomalaiskatolista hapatusta,-jossa taikauskotaan että pyhyys tarttuu.Mutta meillä VL on kaikilla sama Kristus johon uskomme. Hän puhuu seurakunnassaan ja hänen äänensä kuuluu jne. Teillä on kullakin ihan oma Kristus, joka ei puhu ääneen. Se on kiva kaveri jota ei tarvi seurata vaan hän seuraa sinua. Mihinpä hän sieltä korvieni välistä lähtis? 😇
Anonyymi kirjoitti:
Mutta meillä VL on kaikilla sama Kristus johon uskomme. Hän puhuu seurakunnassaan ja hänen äänensä kuuluu jne. Teillä on kullakin ihan oma Kristus, joka ei puhu ääneen. Se on kiva kaveri jota ei tarvi seurata vaan hän seuraa sinua. Mihinpä hän sieltä korvieni välistä lähtis? 😇
Kerro missä kohdassa piti nauraa?. Tiedän että läpällä heitit tuon, mutta sorry,-ei naurata😬
Anonyymi kirjoitti:
Mutta meillä VL on kaikilla sama Kristus johon uskomme. Hän puhuu seurakunnassaan ja hänen äänensä kuuluu jne. Teillä on kullakin ihan oma Kristus, joka ei puhu ääneen. Se on kiva kaveri jota ei tarvi seurata vaan hän seuraa sinua. Mihinpä hän sieltä korvieni välistä lähtis? 😇
Naapurikylän puhujatauno, joka vetää tupakkaa kuin korsteeni ja salaa kaljoiteleekin, on teille pöydän ja kynttilän takana Kristus, joka puhuu ääneen?😤
Naapurikylän puhujatauno, joka vetää tupakkaa kuin korsteeni ja salaa kaljoiteleekin, on teille pöydän ja kynttilän takana Kristus, joka puhuu ääneen?😤
Puhujatauno, joka puhuu läpiä päähänsä ohi-ja yli Raamatun!
- Anonyymi
oisko luterilaisen kuitenkin helpompi samaistua johonkin luterilaiseen yhteisöön, onhan näitä esim. tunnustukselliset luterilaiset tai lähetyshiippakuntalaiset
- Anonyymi
One Wayllä ja lessuilla ei kyllä käytännössä mitään yhteistä.
- Anonyymi
One Waytä leimaa paha riitaisuus ja paljon aktiiveja on vaihtanut seurakuntaa.
- Anonyymi
Taitamaton, epäoikeudenmukainen johtaminen yksi suuri tekijä.
- Anonyymi
😁 Ero on aika suuri, koska OW on lähetysjärjestö ja lestadiolaiset vanhakantainen uskonliikehdintä.
OW-seurakunnissa prepataan ihmisistä sellaisia jäseniä, jotka kaikki toimivat ilosanoman levittäjänä, evankelioivat tai muuten palvelevat Jumalaa. Mihinkään seuroissa istumiseen siellä ei tähdätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346