mun tarinani

Minun laihdutukseni toimi.
olen nuoruudesta saakka ollut lihava, 15 v jo 120 kg ja 18 v 140 kg.

onnistuin ja olen nyt 78v, 70 kg/174 cm.
Paino kyllä jojoilee 3-6 kg, joka syksy laihdutan 1-2 kk.

1 jos laihduttaa ja onnistuu , 15-20 kg jälkeen on syytä pitää 6 kk tauko jotta sydän yms. sopeutuu ja muuttuu kehoon sopivaksi.

2 Kun laihdutan, en liiku erityisesti, vain tavallista arkiliikuntaa työn merkeissä. Jos liikun 15 min ulkona aktiivisesti, tulee mieliteko ja nälkä ja syön ja koko projekti epäonnistuu.

3 lepään päivällä 1-2-3 kertaa , oikein sängyssä 20 min ja samalla mietin mitä teen. Sanotaanhan että "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty".

4 Laihdutus Aikana syön vähän kaloreita, ENKÄ pidä herkkupäivää.

5 aloitan 2 -3 viikkoa vähähiilarisella, sitten syön kaikkea, mutta yleensä valmisruokaa jotta tiedän kalorit.

6 syön aina pöydän vieressä ja lähden heti pois.
En ota lisää koskaan. En juo syödessä mitään. Juon väliaikoina vettä ja se onkin tärkeää, mutta MAX 2 dl kerralla ja huoneenlämpöistä.

7 SYÖN AINA KALOREITA VÄHÄN ja pieniä annoksia.
En usko että pähkinöiden yms joissa olisi hiilareita olisi hyväksi, siinä tulee aina uusia erilaisia mielitekoja.

8 ja tärkeää, koko kaveripiirin ja ympäristön pitää olla sanomatta mitään syömisestä.
ei kehuja, ei mitään. Ei mitään, jotta ei puhu mitään väärin.

Kun laihduttaa eikä ajattelekaan syödä koskaan herkkuja, tulee pian olotila että niitä ei tee mieli.

Jos aiot ajatella herkkuja, lepää, mieti mitä tekisit, työssäsi, tai lähde pienelle ulkoilulle JOSSA KÄVELET hyvin rauhallisesti ja hitaasti, ulkon näkee uutta maisemaa ja aika kuluu.

Muista pitää hieman taukoa aina 20 kg jälkeen että sydän yms sopeutuu ja on aika muuttua uuteen kehoon. KOKO keho muuttuu, ei ainoastaan näkyvä läski.

SUURIN SYY epäonnistumiseen ja suurin tuska on jos yritän vähillä kaloreilla liikkua tai jopa kuntoilla. PITÄÄ hyväksyä se että lihakset lähtee, sillä ethän mitenkään ole yhtä voimakas 70 kg kuin 130 kiloisena.

Muista juoda +20-25 C vettä, älä kylmää ja 1-2 dl määriä.

MINULLA jopa hampaiden pesu, tahna kiihoittaa nälkää, joten pesen hampaita vasta ruokailun jälkeen. En pese aamulla herätessäni.
-------
10.1.2023

18

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koita nyt nauttia elämästä ettet kuole kesken laihdutusta.

      • Anonyymi

        Hän ilmeisesti laihduttaa vain syksyisin muutaman kilon. Taustalla kuitenkin mahtava painonpudotus 140 kg -> 70 kg, jonka jälkeen paino on pysynyt aina normaaliarvon rajoissa.

        Onkohan hänelle tehty lihavuusleikkaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ilmeisesti laihduttaa vain syksyisin muutaman kilon. Taustalla kuitenkin mahtava painonpudotus 140 kg -> 70 kg, jonka jälkeen paino on pysynyt aina normaaliarvon rajoissa.

        Onkohan hänelle tehty lihavuusleikkaus?

        Miksi normaalipainoisen ja vanhan ihmisen pitää laihduttaa? Eikö elämässä ole muuta sisältöä vaan laihduttaa niin kauan kuin elää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi normaalipainoisen ja vanhan ihmisen pitää laihduttaa? Eikö elämässä ole muuta sisältöä vaan laihduttaa niin kauan kuin elää?

        Jatkuva laihduttaminen on tapauskohtaisesti sama kuin painonhallinta tai elämäntapamuutos. On ottanut itseään niskasta kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuva laihduttaminen on tapauskohtaisesti sama kuin painonhallinta tai elämäntapamuutos. On ottanut itseään niskasta kiinni.

        Hän on normaalipainossa 78 vuotias. Voitko kertoa miksi hän jatkaa laihduttamista vaikka on normaalipainossa.Mikä tollasessa jojoilussa kiehtoo ihmistä joka elää ehkä 10-20 vuotta enää.Eikö elämässä ole muuta kuin jojoilu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on normaalipainossa 78 vuotias. Voitko kertoa miksi hän jatkaa laihduttamista vaikka on normaalipainossa.Mikä tollasessa jojoilussa kiehtoo ihmistä joka elää ehkä 10-20 vuotta enää.Eikö elämässä ole muuta kuin jojoilu?

        No hän laihduttaa vain 1-2 kuukautta vuodessa 3-6 kiloa. Muista että hän on painanut joskus 140 kg ja on siitä pudottanut puolet. En näe aloittajan pientä jojoilua huolestuttavana, ja ehkä tänä vuonna hän ihan itse oppii pysymään omassa tavoitepainossaan. Häntä ei kiehdo mässäily niin paljon kuin sinua eikä näe kurinalaista syömistä ongelmallisena tai elämänautintoja poistavana niin kuin eräät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hän laihduttaa vain 1-2 kuukautta vuodessa 3-6 kiloa. Muista että hän on painanut joskus 140 kg ja on siitä pudottanut puolet. En näe aloittajan pientä jojoilua huolestuttavana, ja ehkä tänä vuonna hän ihan itse oppii pysymään omassa tavoitepainossaan. Häntä ei kiehdo mässäily niin paljon kuin sinua eikä näe kurinalaista syömistä ongelmallisena tai elämänautintoja poistavana niin kuin eräät.

        Jos hän ei kerta mässäile niin miksi hän sitten laihduttaa?Voitko kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hän ei kerta mässäile niin miksi hän sitten laihduttaa?Voitko kertoa.

        En ole väittänyt, että hän ei mässäilisi, vaan että häntä ei kiehdo tarjoamasi mässäilynsallimisfilosofia. Koska hän ei enää halua osallistua tähän negatiiviseen keskusteluun, en enää puhu hänestä. Jos haluat jatkaa, niin puhutaan vastedes minusta ja tasapuolisuuden vuoksi myös sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole väittänyt, että hän ei mässäilisi, vaan että häntä ei kiehdo tarjoamasi mässäilynsallimisfilosofia. Koska hän ei enää halua osallistua tähän negatiiviseen keskusteluun, en enää puhu hänestä. Jos haluat jatkaa, niin puhutaan vastedes minusta ja tasapuolisuuden vuoksi myös sinusta.

        Sori nyt vaan mutta missä olen tarjonnut mässäilyfilosofiaa? Olen vaan ihmetellyt miksi normaalipainonen laihduttaa.Onko se väärin jos sitä ihmettelen?


    • Anonyymi

      kummasti toi CAPS LOCKIN käyttö tuo mieleen sen massiivikalorimiehen joka pyöräili 100km päivässä mansikkakakku tarakalla

      ettei vaan tällekin palstalle ole pesiytynyt huomionkipeä yksinäinen ihminen joka yrittää kaikin mahdollisin keinoin saada itselleen huomiota

      • Anonyymi

        Minulle ei kyllä avautunut, miksi ajattelet aloittajan olevan huomionkipeä. Sen sijaan minulle tulee vaikutelma, että olet kateellinen aloittajalle ja yleensäkin katkera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei kyllä avautunut, miksi ajattelet aloittajan olevan huomionkipeä. Sen sijaan minulle tulee vaikutelma, että olet kateellinen aloittajalle ja yleensäkin katkera.

        Mistä olisin kateellinen? En ihan keksi.

        Katkera.... Nojaa, en ehkä katkera mutta väsynyt ja kypsä tämän palstan meininkiin.

        Joo, tiedän ettei tänne ole pakko tulla, ja olinkin pitkään poissa, mutta piti tulla katsomaan onko täällä mitään järkevää, eikä kyllä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olisin kateellinen? En ihan keksi.

        Katkera.... Nojaa, en ehkä katkera mutta väsynyt ja kypsä tämän palstan meininkiin.

        Joo, tiedän ettei tänne ole pakko tulla, ja olinkin pitkään poissa, mutta piti tulla katsomaan onko täällä mitään järkevää, eikä kyllä ole.

        ”Mistä olisin kateellinen? En ihan keksi.”

        Raksuti raks. Aloittajan onnistumisen vuoksi?

        ”Katkera.... Nojaa, en ehkä katkera mutta väsynyt ja kypsä tämän palstan meininkiin.”

        Oma tyylilajisi ei ole yhtään sen siveämpi kuin muillakaan palstan mullqvisteillä. Aloittajalla oli todella hyvää sanottavaa, mutta me muut olemme puhuneet paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Mistä olisin kateellinen? En ihan keksi.”

        Raksuti raks. Aloittajan onnistumisen vuoksi?

        ”Katkera.... Nojaa, en ehkä katkera mutta väsynyt ja kypsä tämän palstan meininkiin.”

        Oma tyylilajisi ei ole yhtään sen siveämpi kuin muillakaan palstan mullqvisteillä. Aloittajalla oli todella hyvää sanottavaa, mutta me muut olemme puhuneet paskaa.

        en todellakaan ole katkera jonkun onnistumisen vuoksi, olen itse saanut painoni hallintaan jo vuosia sitten

        aloittajalla voi olla paljonkin sanottavaa, kovasti hänentyylinen jaagaaja on jo vuosia täyttänyt tämän palstan "sanottavalla"

        voin sohia väärään paikkaan toki, mutta tällä palstalla periaatteessa kaikki, ehkä hpv:tä lukuunottamatta on mainitsemiasi mulqvistejä, oikeastaan kun katsoo koko suomi24 toimintaa niin käytännössä 98% anonyymeistä kirjoittaa angstista skeidaa, minä mukaanlukien

        ei se minua siihen oikeuta, mutta ei kiinnosta parantaakaan kun ei muitakaan kiinnosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en todellakaan ole katkera jonkun onnistumisen vuoksi, olen itse saanut painoni hallintaan jo vuosia sitten

        aloittajalla voi olla paljonkin sanottavaa, kovasti hänentyylinen jaagaaja on jo vuosia täyttänyt tämän palstan "sanottavalla"

        voin sohia väärään paikkaan toki, mutta tällä palstalla periaatteessa kaikki, ehkä hpv:tä lukuunottamatta on mainitsemiasi mulqvistejä, oikeastaan kun katsoo koko suomi24 toimintaa niin käytännössä 98% anonyymeistä kirjoittaa angstista skeidaa, minä mukaanlukien

        ei se minua siihen oikeuta, mutta ei kiinnosta parantaakaan kun ei muitakaan kiinnosta

        Luitko edes koko hänen viestiään ennen pakollista pissamerkkiäsi?

        En itse todellakaan usko, että aloittaja on tälle palstalle pesiytynyt huomionkipeä jaagaava ihminen, joka kaikin mahdollisin keinoin yrittää suoda itselleen huomiota. Pitäisi aina myös katsoa minkälaisia ilmauksia käyttää 78-vuotiaasta ikäihmisestä, vaikka elämmekin 2020-lukua. Käyttäytymisesi on olllut epäkunnioittavaa ja tökeröä. Jos et halua onnitella häntä, olisit voinut jättää koko viestin kirjoittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko edes koko hänen viestiään ennen pakollista pissamerkkiäsi?

        En itse todellakaan usko, että aloittaja on tälle palstalle pesiytynyt huomionkipeä jaagaava ihminen, joka kaikin mahdollisin keinoin yrittää suoda itselleen huomiota. Pitäisi aina myös katsoa minkälaisia ilmauksia käyttää 78-vuotiaasta ikäihmisestä, vaikka elämmekin 2020-lukua. Käyttäytymisesi on olllut epäkunnioittavaa ja tökeröä. Jos et halua onnitella häntä, olisit voinut jättää koko viestin kirjoittamatta.

        Blaablaa jos et ymmärrä edes sitä että viestini ei ollut aloittajalle niin kannattaa olla hiljaa.

        Sitä paitsi, jaksat nyt änkyttää minulle sen vuoksi että rehellisesti kerroin mistä on kysymys, miksi et ala aukomaan päätä niille jotka lässyttää täällä päivästä toiseen ihan skeidaa.

        Ja oliko sulla jotain laihduttamisen liittyvää, tämä on kuitenkin siihen tarkoitettu palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Blaablaa jos et ymmärrä edes sitä että viestini ei ollut aloittajalle niin kannattaa olla hiljaa.

        Sitä paitsi, jaksat nyt änkyttää minulle sen vuoksi että rehellisesti kerroin mistä on kysymys, miksi et ala aukomaan päätä niille jotka lässyttää täällä päivästä toiseen ihan skeidaa.

        Ja oliko sulla jotain laihduttamisen liittyvää, tämä on kuitenkin siihen tarkoitettu palsta.

        No caps lockia ei tässä ketjussa ole käyttänyt kuin aloittaja (ja sinä yhden kerran), joten kenelle ihmeelle pissamerkkisi ”kummasti toi CAPS LOCKIN käyttö tuo mieleen sen massiivikalorimiehen joka pyöräili 100km päivässä mansikkakakku tarakalla ettei vaan tällekin palstalle ole pesiytynyt huomionkipeä yksinäinen ihminen joka yrittää kaikin mahdollisin keinoin saada itselleen huomiota” jollei hänelle?

        Hienoa joka tapauksessa että sinä ja aloittaja olette onnistuneet painonhallinnassanne. Onnittelut teille molemmille siitä.

        Itse olen pudottanut painoa Ozempicin avulla 135 kg:sta 100 kiloon, mutta sen jälkeen syömisenhallinta on pettänyt, eivätkä uudenvuodenlupaukset ole auttaneet. Painoa on tullut lisää 14 kiloa syyskuun alun jälkeen. Nyt näyttää myös siltä, että Ozempic jää tauolle saatavuusongelmien takia.

        Haluaisitko t kertoa meille omasta kokemuksestasi onnistuneesta laihdutuksesta ja sen jälkeisestä painonhallinnasta? Montako kiloa laihdutit? Olisi kiva kuulla mielipiteitäsi.


    • Anonyymi

      Jos aloittaja kuolee sen syksyn aikana kun laihduttaa niin musta silloin ei ole kuollut onnellisena koska on kuollut lihavana.Koska laihan ei tarte laihduttaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      19201
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      70
      16052
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9519
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6755
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4964
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      213
      3971
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2222
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1485
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      111
      1437
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe