Viljelijöiden tulot voivat hieman laskea

Anonyymi-ap

»Luonnontutkimuskeskus tutki EU-komission ehdottamaa ennallistamista – hintalappu voi olla jopa 19 miljardia»

»Ruokaturva ei heikkene, vaikka turvepeltoja ennallistettaisiin Euroopan komission ehdotuksen mukaisesti, arvioi Luonnonvarakeskus. Viljelijöiden tulot voivat kylläkin laskea.»

https://yle.fi/a/74-20012291

21

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täysin jonninjoutava "arvio"

      Ei tässä maailmassa millään arvioilla pelailla.

    • Anonyymi

      Luken työntekijät ovat maksettu antamaan maa ja metsätalouden vastaisia arvioita. Tuntuu etteivät muista kenen leipää syövät.!

      • Anonyymi

        omaa leipää,
        kaks kertaa maksamaansa leipää...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllähän tässä pellot metsitetään sehän on selvä. yli 20% viljelijöistä jättää apulannat ostamatta. Tiloja lopettaa koko ajan kiihtyvällä tahdilla joten kotimanen ruoka on kohta harvojen etuoikeus.

      Suomi on saari joten onko siellä päässä mitään jos ruokaturva laiminlyödään. Siinä ei F35 auta jos nälkävyössä loppuu reijät.

    • Anonyymi

      Kylläpäs vaan ruokaturva heikkenee. Kesällä 2021 turvepellot pelasti jonkinlaisen sadon, vai mitä LuckyLuke arvelee.

    • Anonyymi

      Missä ihimeen kuplassa noi elää?

    • Anonyymi

      Ja laskevat jatkossakin. Suomessa ainakin- ruoka on ohjattu meidän johtaviin nimeltämainitsemattomiin muutaman johtavan ison ryhmän kauppaan, kilpailua ei käytännössä synny ja tuotteiden viljelijät ja tuottajat käytännössä orjapalkalla tekevät työtään. Isokenkäiset kauppiaat laittavat hintalaput sitten mieleisekseen ja mukaan tulevat toki tämän valtion kerma joka saa esim kytkökaupoista luontaisetuja, samalla kun tietyt nimeltämainitsemattomat kauppaketjut saa esim parhaat kauppapaikat. Näin raha liikkuu suomessa ja tämä lienee se tapa ja tulevaisuus mitä haluamme myös jälkipolville näyttää. Hyvä Suomi, vitun hyvin hoidetaan

    • Anonyymi

      Muualla kyllä nostellaan palkkoja kun hinnat nousee mutta viljelijältä leikataan kun hänen omat kulut nousee

      • Anonyymi

        Joka suunnasta ruikutetaan,että huono palkka vaikka miltei joka jannulla on kirurgien palkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka suunnasta ruikutetaan,että huono palkka vaikka miltei joka jannulla on kirurgien palkat.

        No pakollisia menoja on silti monenkin kirurgin edestä.


    • Anonyymi

      Inflaatiosta johtuen myös maataloustukien pitäisi nostaa 30 prosenttial

      • Anonyymi

        Lisäksi ne pitää kohdentaa oikein eli kaikille, jokaiselle hehtaarille.


    • Anonyymi

      Entisenä viljelijänä oudoksun sitä kun pohjoisella ilmansuunnalla oleva pelto johon aurinko ei paista pidetään tuota nossa. Lisäksi pellon keskellä on avo oja , pellon pinta ala on pieni, noin puoli hehtaaria , tälläistä pientä tilkkua pidetään tuotannossa johon kustannukset ovat suuremmat kuin tuotto. Viljelijät voisi itse miettiä onko jokaisella pellolla kannattavuutta. Asuinpaikkakunnallani on maanjusseja jotka rahastaa palkkatyöllään maatalouskoneet joiden takaisin Maksuaika on jopa 5 vuotta. Mikä ihmeen sairaus maanviljely on kun omat rahat tuhlataan kalliiseen harrastukseen. Muistakaa välittäminen on kielletty jos tekee riittämätöntä työtä koko elämän ajan. Laskekaa taskulaskimella onko jokainen siirto järkevä.

    • Anonyymi

      Älkää valittako.Kyllä viljelyllä pärjää.

    • Anonyymi

      Kun tekee työtä ja osaa laskea niin maanviljelijä pärjää. Pidät tilasi perheyrityksenä.Itse teet työt niin saat leivän pöytään. Ollaan vaimon kanssa itse hoidettu lypsykarjatilaa.Hyvin on pärjätty.Lapset on koulutettu.Jos joku haluaa jatkaa niin hyvä homma. Kyllä tästä hyvin toimeentulon saa ja jää sukan varteenkin. Toivonkin positiivista asennetta-sillä jaksaa.Turhalla valituksella ei saa kun pessimismiä aikaan.

      • Anonyymi

        Sieltä sukan varresta on nyt sitten hyvä ottaa vähä heikoompina aikoona.


    • Anonyymi

      👍😁👍

    • Anonyymi

      Ei ole tullut vielä sitä aikaa et pitäs sukanvarresta ottaa.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä kun touhua katsoo. Ei pienituloiset ihmiset ostele mitään satojen tuhansien suuria konehalleja ja sijoittele rahojaan metsiin sekä kiinteistöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kun touhua katsoo. Ei pienituloiset ihmiset ostele mitään satojen tuhansien suuria konehalleja ja sijoittele rahojaan metsiin sekä kiinteistöihin.

        Aikamoni ei ostakkaan, vaan tekee ite. Halleja meinaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3441
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1498
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1267
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1142
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      792
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      46
      765
    Aihe