Kuuluisa moottorin häiriövalo syttyy ajettuani muutaman minuutin. Voiko valo syttyminen johtua siitä, että pakoputki vuotaa???ja ilmeisti keskipönttökin on sökönä?? Polttoainettakin tuntuu kuluvan aika reilusti! Hermot mennee!
MOOTTORIN HÄIRIÖVALO
16
12911
Vastaukset
- Masa
Tuttua juttua.
Pakoputki kesti aina n. puolivuotta->vuosi. Sitten menee aina seuraava pätkä. Jos vaihdat koko putken se voi kestää JOPA parivuotta :)
Elikkä pelti on tosi paska laatusta!
Moottorin vikavalo ei ole vika se on ominaisuus.
Eli kun yhden vian saat korjattua, niin uusi ilmaantuu.
Ja taas korjaamolle kuittauttamaan! ja vikaa ei tod.näk. edes löydy. Rahaa kyllä menee.
Mulla oli Astrassa 8-9l sadalla ja mitään vikaa ei kuulemma ollut :)
...aika kaukana tehtaan luvuista.
Korjauta / kuittauta vika ja hankkiudu siitä paskasta eroon. nim. kokemusta ON!- osuva tuo
viimeinen kommentti,eli hankkiudu tosiaankin paskasta eroon ja nopeesti jos et omista peltoa. T.Myöskin entinen Opelin omistaja
- exopelisti
Opel Astra G - 1.6L Ecotec (Z16XE)
Ostaessa 240tkm, myydessä 250tkm. Omistusaika noin 8kk. Kilometrejä tuli rehellisesti vähän, koska auto oli enemmän korjattavana kuin liikenteessä.
Omistusaikana hajosi:
Termostaatti. Lämmöt ei noussu melkein ollenkaan. Juuttui auki.
Kun uudella termostaatilla lämmöt sitten nousi huomasin, että flekti ei toimi ja alkoi keittämistä hivotella.
2x EGR-venttiili ja alkoi taas siitä vitun EGR:stä valittaa.
2x Bensapumppu
Sähköinen kaasupoljin (hajosi ensin)
Sähköinen kaasuläppäkotelo (hajosi perään)
Venttiilivarren kumit -> karsee savutus ja öljyn kulutus
ECU sekosi kokonaan
Lisäksi hienoina ominaisuuksina täristävä kytkin ja suostutellen kytkeytyvät ykkös/kakkos vaihteet.
Tähän päälle vielä tuntemattomasta syystä alkoi perä irrota tiestä pienelläkin liukkaalla vaikka hyväkuntoiset laaturenkaat oli ja 90-95% nastoista tallella.
Meinasi heittää perää sivulle erittäin herkästi rauhallisellakin ajolla. Syytä ilmestyneelle ominaisuudelle ei löytynyt katsastuksessa, eikä korjaamolla.
Kerran meni vähän reippaammassa jarrutuksessa 180 asteen käännöksen noin 40 nopeudesta. Tämä siis heti kun tinttasi jarrun ja absit alkoi puuttua peliin.
*tk*tk*tk*tk*tk ja auto perse edelle. Näinhän sen piti toimia?
Paaliin on oma vinkki ennenkuin mielenterveys järkkyy. Nyt Nissanin omsitajana ei ole tarvinut vikavaloon tutustua vielä kertaakaan.
Ps. Lainaan tässä osittain omaa vanhaa kirjoitustani täältä muistin virkistämiseksi.
- stiller
meitsin kärryssä on se häiriövalo palanut enemmän tai vähemmän viimeiset 8 vuotta .eikä ole kulkuihin vaikuttanut mitenkään.on käytetty länsiautolla ym:paikoissa jotain ne on muka aina löytänyt ,mutta sieltä se valo palaa edelleen .
- häiriövalo
koko auto,et pääse ongelmastas eroon kuin merkkiä vaihtamalla.
- Astrailija
Lukekaa hyvät ihmiset vikakoodit autoistanne! Ohjeet löydätte www.ocf.fi sivuilta! Ja jos ette löydä niin kysykää sieltä! Joku vastaa varmasti ja neuvoo teitä! Nimimerkki astran omistaja
- astra-97
Astrailija kirjoitti:
Lukekaa hyvät ihmiset vikakoodit autoistanne! Ohjeet löydätte www.ocf.fi sivuilta! Ja jos ette löydä niin kysykää sieltä! Joku vastaa varmasti ja neuvoo teitä! Nimimerkki astran omistaja
Vikakoodi näytti 0-1-3-0 elikkä lambda saa valon loistamaan! Täytyy ostaa uusi putki ja miettiä sitten vasta tunnistimen vaihtoa!
- Astran omistaja
Moi. Minulla on Opel Astra f ja moottorin vikavalo vilkkuu eli missä vika? auton ikkunassa lukee että on eloctroninen ajon esto mutta mitään palikkaa ei ole edes avaimissa. ostin käytetyn ECU:n koska oli hajalla ja nyt ei toimi. missä vika? kiitos jo valmiiks asiallisista neuvoista :)
- diyman_
ECU:n mukana tulleissa avaimissa(?) tai 10*5*5mm3 kokoisessa ei täysin suorakaiteisessa mustassa kovamuovipalassa(?) on ajoneston purkukoodaava siru. Itse taistelin ao. sirun (Astra G -98) kanssa virtalukon vaihdon yhteydessä so. mekaanisesti uuteen lukkoon sopivassa avaimessa ei ollut purkusirua l. oireena on, että hyvässä lykyssä koneen saa käymään n. 10s ja sen jälkeen ECU hoitaa hommat ja sammuttaa koneen, kun purkukoodia ei löydy. ECU:n mukana tullutta sirua ei välttämättä tarvitse istuttaa virtalukkoon sopivaan avaimeen, jos esim. into ei avaimen kanssa askarteluun riitä. Riittää, että ECUn kanssa paritetun avaimen laittaa aivan kiinni käynnistävään avaimeen so. lukkoon sopiva avain lukkoon ja ECU-sopiva avain kannastaan lukossa olevaan (so. avaimen "kahvat" yhteen) ja sormilla puristamalla avaimet yhteen. Purkupiirä haisteleva antenni on virtalukon kauluksessa, eikä kantama ole pitkä, ehkä 1...2cm. Käännä yhteenpuristettya avainparia ja jakarivalo syttyy tauluun, anna palaa esim. 20s, jos valo sammuu homma ok, jos vilkkuu, niin eipä lähe. ECU tarkastaa salaus/purkupiirin käynnistettäessä vain kerran l. käy ilman tarkastusta seuraavaan virrat-pois-kertaan saakka. Nykyautoista en sitten tiedä, että tsekkaavatko nämä avaimia/purkupiirejä käynnistysproseduurin jälkeenkin.
- erikoisasiantuntija
kostea ilma aiheuttaa vian. ohje miten säästät rahaa ja hermojasi hyvä mies. ensin irroita akun miinus napa. vika tulee kuitenkin ilmamassamittarista ja tarkemmin ,massamittarin sähkö pistokkeesta. eli irroita ilmamassa mittari. (ilmansuodattimen ja moottorin välissä oleva mötikkä) suihkuta sähköliittimiin crc:TÄ . littimet kiinni ja mittari takaisin paikoilleen. akun napa kiinni ja taas menee pitkän matkaa ja elämä hymyilee! jos ihmettelet kovaa bensan kulutusta niin moottorin vikavalon palaessa auton aivot käyttävät varaohjelmaa ja bensan syöttö on kovempi.jos vika ei poistu niin ilmamassa mittarin vaihto kannattaa tehdä joka tapauksessa jos autolla on ajettu 150tkm tai enemmän jos ei ole koskaan vaihettu. massamittarin voi puhdistaa kevyesti paineilmalla myös.
- pakogääs
se voi ihmetellä noita pakokaasuarvoja jos pakoputken joku osa hajalla
- Astralogi
Kiitokset vinkeistä kommenteissanne! Vois vähän puuhastella.
- gmasentajanaollut
Moottorin vikavalolle on GM-autoissa n. 345 eri syytä tai vikaa. Ensin kannattaa luettaa OBD ja eikös se lueta viimeistään katsastuksessa? Pakoputken minkäänasteinen vuoto saa takuuvarmasti valon tauluun koska lambdan kohdalla kulkee tuolloin ihan virheellinen seos.
- Gastraaaaaaaa
2002 g astran häiriö valo johtu pakoputkessa olevasta anturista. eli kokeilin johtoo niin johto jäi räpylään, ulkoa näytti täysin ehjältä. muutoin kottero on toiminut helvatan hyvin.
- vectramies
moro. vaihdettiin 97 vectraa virtalukko ja ajoestolaitteisto. moottorinvikavalo VILKKUU. mikä neuvoksi?
- Toimii.varmiten
Vaihda koko Vectra pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675630Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344244Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.961846- 631425
- 2611127
- 471112
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126969Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45792Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31743Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39695