MOOTTORIN HÄIRIÖVALO

ASTRA -97, 16v 1.8

Kuuluisa moottorin häiriövalo syttyy ajettuani muutaman minuutin. Voiko valo syttyminen johtua siitä, että pakoputki vuotaa???ja ilmeisti keskipönttökin on sökönä?? Polttoainettakin tuntuu kuluvan aika reilusti! Hermot mennee!

16

13573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masa

      Tuttua juttua.
      Pakoputki kesti aina n. puolivuotta->vuosi. Sitten menee aina seuraava pätkä. Jos vaihdat koko putken se voi kestää JOPA parivuotta :)
      Elikkä pelti on tosi paska laatusta!

      Moottorin vikavalo ei ole vika se on ominaisuus.
      Eli kun yhden vian saat korjattua, niin uusi ilmaantuu.
      Ja taas korjaamolle kuittauttamaan! ja vikaa ei tod.näk. edes löydy. Rahaa kyllä menee.

      Mulla oli Astrassa 8-9l sadalla ja mitään vikaa ei kuulemma ollut :)
      ...aika kaukana tehtaan luvuista.
      Korjauta / kuittauta vika ja hankkiudu siitä paskasta eroon. nim. kokemusta ON!

      • osuva tuo

        viimeinen kommentti,eli hankkiudu tosiaankin paskasta eroon ja nopeesti jos et omista peltoa. T.Myöskin entinen Opelin omistaja


      • exopelisti

        Opel Astra G - 1.6L Ecotec (Z16XE)
        Ostaessa 240tkm, myydessä 250tkm. Omistusaika noin 8kk. Kilometrejä tuli rehellisesti vähän, koska auto oli enemmän korjattavana kuin liikenteessä.

        Omistusaikana hajosi:
        Termostaatti. Lämmöt ei noussu melkein ollenkaan. Juuttui auki.
        Kun uudella termostaatilla lämmöt sitten nousi huomasin, että flekti ei toimi ja alkoi keittämistä hivotella.
        2x EGR-venttiili ja alkoi taas siitä vitun EGR:stä valittaa.
        2x Bensapumppu
        Sähköinen kaasupoljin (hajosi ensin)
        Sähköinen kaasuläppäkotelo (hajosi perään)
        Venttiilivarren kumit -> karsee savutus ja öljyn kulutus
        ECU sekosi kokonaan

        Lisäksi hienoina ominaisuuksina täristävä kytkin ja suostutellen kytkeytyvät ykkös/kakkos vaihteet.
        Tähän päälle vielä tuntemattomasta syystä alkoi perä irrota tiestä pienelläkin liukkaalla vaikka hyväkuntoiset laaturenkaat oli ja 90-95% nastoista tallella.
        Meinasi heittää perää sivulle erittäin herkästi rauhallisellakin ajolla. Syytä ilmestyneelle ominaisuudelle ei löytynyt katsastuksessa, eikä korjaamolla.
        Kerran meni vähän reippaammassa jarrutuksessa 180 asteen käännöksen noin 40 nopeudesta. Tämä siis heti kun tinttasi jarrun ja absit alkoi puuttua peliin.
        *tk*tk*tk*tk*tk ja auto perse edelle. Näinhän sen piti toimia?

        Paaliin on oma vinkki ennenkuin mielenterveys järkkyy. Nyt Nissanin omsitajana ei ole tarvinut vikavaloon tutustua vielä kertaakaan.

        Ps. Lainaan tässä osittain omaa vanhaa kirjoitustani täältä muistin virkistämiseksi.


    • stiller

      meitsin kärryssä on se häiriövalo palanut enemmän tai vähemmän viimeiset 8 vuotta .eikä ole kulkuihin vaikuttanut mitenkään.on käytetty länsiautolla ym:paikoissa jotain ne on muka aina löytänyt ,mutta sieltä se valo palaa edelleen .

    • häiriövalo

      koko auto,et pääse ongelmastas eroon kuin merkkiä vaihtamalla.

      • Astrailija

        Lukekaa hyvät ihmiset vikakoodit autoistanne! Ohjeet löydätte www.ocf.fi sivuilta! Ja jos ette löydä niin kysykää sieltä! Joku vastaa varmasti ja neuvoo teitä! Nimimerkki astran omistaja


      • astra-97
        Astrailija kirjoitti:

        Lukekaa hyvät ihmiset vikakoodit autoistanne! Ohjeet löydätte www.ocf.fi sivuilta! Ja jos ette löydä niin kysykää sieltä! Joku vastaa varmasti ja neuvoo teitä! Nimimerkki astran omistaja

        Vikakoodi näytti 0-1-3-0 elikkä lambda saa valon loistamaan! Täytyy ostaa uusi putki ja miettiä sitten vasta tunnistimen vaihtoa!


    • Astran omistaja

      Moi. Minulla on Opel Astra f ja moottorin vikavalo vilkkuu eli missä vika? auton ikkunassa lukee että on eloctroninen ajon esto mutta mitään palikkaa ei ole edes avaimissa. ostin käytetyn ECU:n koska oli hajalla ja nyt ei toimi. missä vika? kiitos jo valmiiks asiallisista neuvoista :)

      • diyman_

        ECU:n mukana tulleissa avaimissa(?) tai 10*5*5mm3 kokoisessa ei täysin suorakaiteisessa mustassa kovamuovipalassa(?) on ajoneston purkukoodaava siru. Itse taistelin ao. sirun (Astra G -98) kanssa virtalukon vaihdon yhteydessä so. mekaanisesti uuteen lukkoon sopivassa avaimessa ei ollut purkusirua l. oireena on, että hyvässä lykyssä koneen saa käymään n. 10s ja sen jälkeen ECU hoitaa hommat ja sammuttaa koneen, kun purkukoodia ei löydy. ECU:n mukana tullutta sirua ei välttämättä tarvitse istuttaa virtalukkoon sopivaan avaimeen, jos esim. into ei avaimen kanssa askarteluun riitä. Riittää, että ECUn kanssa paritetun avaimen laittaa aivan kiinni käynnistävään avaimeen so. lukkoon sopiva avain lukkoon ja ECU-sopiva avain kannastaan lukossa olevaan (so. avaimen "kahvat" yhteen) ja sormilla puristamalla avaimet yhteen. Purkupiirä haisteleva antenni on virtalukon kauluksessa, eikä kantama ole pitkä, ehkä 1...2cm. Käännä yhteenpuristettya avainparia ja jakarivalo syttyy tauluun, anna palaa esim. 20s, jos valo sammuu homma ok, jos vilkkuu, niin eipä lähe. ECU tarkastaa salaus/purkupiirin käynnistettäessä vain kerran l. käy ilman tarkastusta seuraavaan virrat-pois-kertaan saakka. Nykyautoista en sitten tiedä, että tsekkaavatko nämä avaimia/purkupiirejä käynnistysproseduurin jälkeenkin.


    • erikoisasiantuntija

      kostea ilma aiheuttaa vian. ohje miten säästät rahaa ja hermojasi hyvä mies. ensin irroita akun miinus napa. vika tulee kuitenkin ilmamassamittarista ja tarkemmin ,massamittarin sähkö pistokkeesta. eli irroita ilmamassa mittari. (ilmansuodattimen ja moottorin välissä oleva mötikkä) suihkuta sähköliittimiin crc:TÄ . littimet kiinni ja mittari takaisin paikoilleen. akun napa kiinni ja taas menee pitkän matkaa ja elämä hymyilee! jos ihmettelet kovaa bensan kulutusta niin moottorin vikavalon palaessa auton aivot käyttävät varaohjelmaa ja bensan syöttö on kovempi.jos vika ei poistu niin ilmamassa mittarin vaihto kannattaa tehdä joka tapauksessa jos autolla on ajettu 150tkm tai enemmän jos ei ole koskaan vaihettu. massamittarin voi puhdistaa kevyesti paineilmalla myös.

    • pakogääs

      se voi ihmetellä noita pakokaasuarvoja jos pakoputken joku osa hajalla

    • Astralogi

      Kiitokset vinkeistä kommenteissanne! Vois vähän puuhastella.

    • gmasentajanaollut

      Moottorin vikavalolle on GM-autoissa n. 345 eri syytä tai vikaa. Ensin kannattaa luettaa OBD ja eikös se lueta viimeistään katsastuksessa? Pakoputken minkäänasteinen vuoto saa takuuvarmasti valon tauluun koska lambdan kohdalla kulkee tuolloin ihan virheellinen seos.

    • Gastraaaaaaaa

      2002 g astran häiriö valo johtu pakoputkessa olevasta anturista. eli kokeilin johtoo niin johto jäi räpylään, ulkoa näytti täysin ehjältä. muutoin kottero on toiminut helvatan hyvin.

    • vectramies

      moro. vaihdettiin 97 vectraa virtalukko ja ajoestolaitteisto. moottorinvikavalo VILKKUU. mikä neuvoksi?

      • Toimii.varmiten

        Vaihda koko Vectra pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      160
      5561
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      196
      4563
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      176
      4501
    4. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

      🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      5
      4479
    5. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      60
      4358
    6. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

      Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      87
      4163
    7. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      3959
    8. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      39
      3854
    9. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

      ✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      90
      3773
    10. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      106
      3688
    Aihe