Neljännen kerran valittiin Iivo vuoden urheilijaksi. Valintaan vaikuttaa perinteet maastohiihdon saralta mitä edelleen harrastetaan kilpailumielessä lähinnä kolmessa pohjoismaassa. Iivokin on tämän huomioinut ja ottanut vinkistäni toiseksi lajiksi maailmanlaajuisen raviohjastamisen. Tuusulassa asuessani olin usein Pekka Korven talleilla missä puolustusvoimien tykkienveto hevoset olivat laitumella. Kiinnitin jo tuolloin huomioni hevosenohjastajan ajoasentoon ja neuvoin pidentämään aisoja jolloin kuski voi olla enemmän selällään ja saa näin paremman tuntuman hevoseen. Nykyään tämä kehittämäni ajotyyli on yleistynyt kaikkialla maailmassa ja Korven Pekka tullee mainitsemaan sen kehittäjän nimen vielä tulevaisuudessa ja nyt ei naurata.
Raviohjastaja Iivo Niskanen vuoden urheilija
10
112
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt Kivelä maakuntaviestiä veikkaamaan ja lauantaina Kaustiselle katsomaan muutaman tuhannen muun hiihdon ystävän seurassa.
- Anonyymi
Hah, tiedän kymmenen kärkijoukkuetta. Mitalisijat menevät ulkopuolisille. Kunnille, jotka eivät edes kuulu Keski-Pohjanmaan maakuntaan, ja sivakoivat siten kilpailun ulkopuolella...
Varsinainen viestin voittaja olisi Kokkola, sillä huomenna klo 07.00 päätetään, että viestiä siirretään kuukaudella. Hyvä niin, sillä viesti tavoittaa joukkueet aamulla ennen kuin bussit käynnistyvät kunnissa kohti Kaustista (ei Kaustisia, hah)...
Olisinpa ollut kilpailun johtaja, toisin kuin tuo saamaton toimiupseeri Hakki Happala, niin viesti olisi hiihdetty suunnitelman mukaan loppiaisena. On se merkillistä, ettei pienellä pakkasella voi enää hiihtää, kuten on tehty kautta aikain. Itse olen ampumahiihtänyt, sotilaspartiohiihtänyt, murtomaahiihtänyt, viestihiihtänyt jopa -22 asteen pakkasessa ilman sormikkaita ja typeriä aurinkolaseja, kuten Saksalainen Swen Fischer aikanaan, hah hah haaa!!!... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah, tiedän kymmenen kärkijoukkuetta. Mitalisijat menevät ulkopuolisille. Kunnille, jotka eivät edes kuulu Keski-Pohjanmaan maakuntaan, ja sivakoivat siten kilpailun ulkopuolella...
Varsinainen viestin voittaja olisi Kokkola, sillä huomenna klo 07.00 päätetään, että viestiä siirretään kuukaudella. Hyvä niin, sillä viesti tavoittaa joukkueet aamulla ennen kuin bussit käynnistyvät kunnissa kohti Kaustista (ei Kaustisia, hah)...
Olisinpa ollut kilpailun johtaja, toisin kuin tuo saamaton toimiupseeri Hakki Happala, niin viesti olisi hiihdetty suunnitelman mukaan loppiaisena. On se merkillistä, ettei pienellä pakkasella voi enää hiihtää, kuten on tehty kautta aikain. Itse olen ampumahiihtänyt, sotilaspartiohiihtänyt, murtomaahiihtänyt, viestihiihtänyt jopa -22 asteen pakkasessa ilman sormikkaita ja typeriä aurinkolaseja, kuten Saksalainen Swen Fischer aikanaan, hah hah haaa!!!...Ressu oli taas oikeassa. Ressu ennusti, että hiihdot voidaan järjestää loppiaisena. Kaustisella oli paras mahdollinen hiihtosää. Pakkasta sopivasti -10 astetta. Paras mahdollinen sää koko hiihtokautena Keski-Pohjanmaalla 2022-2023. Näin siinä käy, kun "kynnettömät" paskiaiset alkavat johtaa, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#177032282
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Aivosi jäätyivät mutta menestyksistäsi emme ole koskaan lukeneet mistään eikä nimeäsi mainittu koskaan urheilun yhteydessä. hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Kivelän Reijon "urheiluansioistaan" ainakaan ei tosiaan löydy jutun juttua mistään.
- Anonyymi
Täyttä idiotismia koko hiihtely. Kaikki hiihtäjät pitäisi laittaa tarkkailun alle. Suurin osa kuitenkin vankilaan.
- Anonyymi
Tooppinki laji ja kuoleva sellainen.
Erika Vikman on samaa mieltä kanssani useasta asiasta ja kertoi pitävänsä kirjoituksistani. Erika on facebook ystäväni kuten monet nuoret ja kauniit naiset Filippiineiltä sekä Thaimaasta. Erika myös kertoi pitävänsä meistä vanhemmista miehistä kuten Danny ja minä ja nyt ei naurata.
- Anonyymi
Oliko ensimmäinen kerta kun raviohjasta voittaa?
Ruotsissa kansa äänestää ja seiväshypyn maailmanennätystä taas parantanut ja sekä MM- että EM-kisoissa kultaa juhlinut supertähti Armand Duplantis jäi kokonaan ilman palkintoja – ja sijoittui Jerring-palkinnon voittajaäänestyksessä vasta neljänneksi.
Ykkönen oli pikaluistelija Nils van der Poel, toisena esteratsastuksen hallitseva maailmanmestari Henrik von Eckermann ja kolmantena Indianapolis 500 -kisan voittanut autourheilija Marcus Ericsson.
Meillä taas euroopanmestarit yleisurheilussa ohittivat Rallin kaikkien aikojen nuorimman maailmanmestarin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379