Mikä on ihmisten älykkyyttä kuvaava jako?

On hyvin tunnettua se, että (kaikki) kristityt ovat älyltään 10-vuotiaan tasolla ja siten epäkelpoja vaativiin tehtäviin Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa. Silti jostakin syystä tällaisia pervoja on johtavilla paikoilla ja saavat puhua paskaa televisiossa mm. Uudenvuoden puheessa. Ei saatana!

Minun presidenttini ei toivota Jumalan siunausta. 😆

Ihmisen älykkyyttä kuvattiin sanoilla, joita ei enää käytetä, silloin kun vielä kansakoulua kävin ja myöhemmin sitä kuuluisaa oppikoulua. Toki yliopistonkin opinnot suoritin ja valmistuin päätohtoriksi sitä kautta. Nyt hoidan ihmisiä ammatikseni, mutta se on kutsumukseni, ei kerskaamisen aihe, vaikka kerskaankin. 😁

Otapa siinä selvää, olenko pelkkä pistomies vai korkeasti koulutettu ... no, joka tapauksessa jako oli ennen vanhaan tämä:

idiootti
imbesilli
debiili
normaali
nero tai huippuälykäs

On sanottu, että 1920-luvulla innostuttiin älykkyystesteistä. Testit olivat epätieteellisiä ja mielivaltaisia. Sittemmin on edistytty ja testit niihin uskovien mukaan kuvaavat onnistuneesti ihmisen yleistä älykkyyttä ja ongelmien ratkaisukykyä riippumatta kasvatuksesta ja taustasta.

Heh !

Onko totta, että jokainen kristitty on älykkyydeltään idiootti, imbesilli tai debiili?

Jopa Jenni Haukio? Väitteli hiljattain tohtoriksi. 😂

23

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

se menee näin idiootti , imbesilli , uskovainen , debiili
      Tiedostatko miksi suomen koulu on kriisissä pisa tulosten ja oppimisen vuoksi ?
      HIEKKAKANSASTA se johtuu ja hieman etelämmistä asukeista 🤣🤣🤣

• Olet arvatenkin False flag kristitty, sillä ei ole mahdollista palstan positiivisen ateistin olla noin pöljä ja sairas mieleltään?

Hyvä veto, Moses. 🤩

• Anonyymi
        imbecille kirjoitti:

Olet arvatenkin False flag kristitty, sillä ei ole mahdollista palstan positiivisen ateistin olla noin pöljä ja sairas mieleltään?

Hyvä veto, Moses. 🤩

Minun vuoksi olet täällä 🤣🤣🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Minun vuoksi olet täällä 🤣🤣🤣

Olen täällä niiden eksyneiden sielujen vuoksi, jotka yhä vielä uskovat Jumalaan ja Jeesukseen Raamatun kirjoitusten jonkin tulkinnan mukaisella tavalla.

Toinen syy olla täällä on vetää alta kölkin ja kyykyttää kaltaisesi köykäiset positiiviset ateistit. Ei teistä saa kuin alkupalan... 😂

Olen niin paljon ylempänä sinua älyllisesti ja huumorin tasolla kuin aurinko on ylempänä maata. 🤯

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

😋 ­­N­­y­­m­­f­­­o­­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17703347F

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Toivotan Teille luomakunnan ("luojan ) suopeutta!

• Olenko minä imbesilli vai menenkö jo sen alle? 🥰

• Olet yksinäinen, huomionkipeä narsisti. Minusta on lähinnä säälittävää tuo jatkuva oman älyn kehumisen kerjääminen. Tuo viittaa siihen, että olet epävarma omasta kognitiivisesta suorituskyvystä ja olet saanut siitä ehkä näpeillesi...tosielämässä ja tällä palstalla.

• Anonyymi

Aloittajalla on huono itsetunto.

• low self esteem results from...

Minä parodioin nimimerkkiä Moses_Zuckerkandl ja kaikki arviot persoonastani ovat todellisuudessa arvioita hänestä.

Hän on narsistinen psykopaatti ja patologinen valehtelija, palstan trolli ja häirikkö, mielenterveyskuntoutuja ja koulupudokas.

Narsistin tuntomerkkinä on yksi hyvin yleinen:

narsisti ei tunnusta koskaan olleensa väärässä, vaikka jää kiinni jopa valehtelusta.

Tämä sopii kuin neula silmään puhuttaessa nimimerkistä Moses_Zuckerkandl, joka tunnetaan myös kymmenillä muilla nikeillä ja anonyyminä vittuilijana, mutta niin kuin meillä Oulussa on tapana sanoa

"Vittuilu on taitolaji!" ja siinä eivät ulkopaikkakuntalaiset meille oululaisille pärjää. Kun sanomme töihin tullessa työkavereille "hyvää huomenta!" niin sekin on vittuilua meidän suustamme kuultuna ja sen vain älykäs ihminen voi ymmärtää, sellainen kuin minä olen (ego eimi). 🤣

• imbecille kirjoitti:

low self esteem results from...

Minä parodioin nimimerkkiä Moses_Zuckerkandl ja kaikki arviot persoonastani ovat todellisuudessa arvioita hänestä.

Hän on narsistinen psykopaatti ja patologinen valehtelija, palstan trolli ja häirikkö, mielenterveyskuntoutuja ja koulupudokas.

Narsistin tuntomerkkinä on yksi hyvin yleinen:

narsisti ei tunnusta koskaan olleensa väärässä, vaikka jää kiinni jopa valehtelusta.

Tämä sopii kuin neula silmään puhuttaessa nimimerkistä Moses_Zuckerkandl, joka tunnetaan myös kymmenillä muilla nikeillä ja anonyyminä vittuilijana, mutta niin kuin meillä Oulussa on tapana sanoa

"Vittuilu on taitolaji!" ja siinä eivät ulkopaikkakuntalaiset meille oululaisille pärjää. Kun sanomme töihin tullessa työkavereille "hyvää huomenta!" niin sekin on vittuilua meidän suustamme kuultuna ja sen vain älykäs ihminen voi ymmärtää, sellainen kuin minä olen (ego eimi). 🤣

"Minä parodioin nimimerkkiä Moses_Zuckerkandl ja kaikki arviot persoonastani ovat todellisuudessa arvioita hänestä."

Juuri näin, mutta et osannut pukea sitä ymmärrettäväksi virkkeeksi. Kirjoittamallasi virkkeellä tarkoitit tietysti: "Minä (imbecille, ego-eimi, G4G, Trööttan jne.) projisoin nimimerkkiin Moses_Zuckerkandl kaikki narsismin piirteet persoonastani ja ne ovat todellisuudessa ilmentymiä minusta."

• Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

"Minä parodioin nimimerkkiä Moses_Zuckerkandl ja kaikki arviot persoonastani ovat todellisuudessa arvioita hänestä."

Juuri näin, mutta et osannut pukea sitä ymmärrettäväksi virkkeeksi. Kirjoittamallasi virkkeellä tarkoitit tietysti: "Minä (imbecille, ego-eimi, G4G, Trööttan jne.) projisoin nimimerkkiin Moses_Zuckerkandl kaikki narsismin piirteet persoonastani ja ne ovat todellisuudessa ilmentymiä minusta."

Peiliin katsominen riittäisi, mutta et ole vielä tahtonut mennä itseesi ja nähdä "ulkopuolisen" silmin sitä, miten sairas ja paha sinä olet.

Kai tiesit sen, että kun tutkit itseäsi, niin asetat itsesi objektiksi, ja tutkit itseäsi ikään kuin "ulkopuolinen"... vaikka se tutkija olet sinä itse (filosofian perusjutskaa tämä).

• imbecille kirjoitti:

Peiliin katsominen riittäisi, mutta et ole vielä tahtonut mennä itseesi ja nähdä "ulkopuolisen" silmin sitä, miten sairas ja paha sinä olet.

Kai tiesit sen, että kun tutkit itseäsi, niin asetat itsesi objektiksi, ja tutkit itseäsi ikään kuin "ulkopuolinen"... vaikka se tutkija olet sinä itse (filosofian perusjutskaa tämä).

Ulkopuolisena kommentoijana lähinnä vaikuttaa siltä että olet dramaattisesti yliarvioinut taitosi parodian ja käyttäytymisen saralla.

Onko syynä tähän sitten vain tahaton väärinymmärrys puoleltasi va iettä oikea tarkoituksesi on vain yrittää ärsyttää ihmisiä perustrollaamisella jää jokaisen lukijan itse pohdittavaksi.

• Oudoksuva kirjoitti:

Ulkopuolisena kommentoijana lähinnä vaikuttaa siltä että olet dramaattisesti yliarvioinut taitosi parodian ja käyttäytymisen saralla.

Onko syynä tähän sitten vain tahaton väärinymmärrys puoleltasi va iettä oikea tarkoituksesi on vain yrittää ärsyttää ihmisiä perustrollaamisella jää jokaisen lukijan itse pohdittavaksi.

Miten niin jää jokaisen lukijan itse pohdittavaksi?

Miten yleensä mikään ei voisi jäädä jokaisen itse tutkittavaksi?

Pidätkö lukijoita ja kirjoittajia tällä palstalla niin vitun tyhminä, että pitävät totena kaiken, mitä lukevat ja antavat johdattaa itseään (manipuoloida)?

Voin sanoa tämän kyllä ihan suoraan:

olen tosissani tämän palstan trollin ja häirikön suhteen.

Jos kukaan muu ei pistä jäitä hattuun, niin minä sitten, enkä puhu nyt omasta hatustani.

Pitäähän jätkän tajuta, miten lapsellisen typerä hän narsismissaan ja psykopatiassaan on?

Mistä vitusta sinä tänne pomppasit?

Ai niin: olet Moseksen sivupersoona ja yksi nikki lisää kokoelmissa. :)

• Anonyymi

Uskovaisuus on monen yhteensattuman summa. Tyhmyys korreloi, mutta suoraa yhteyttä esittävä on joko fanaatikko tai trolli. Tärkein on kulttuuri ja kavatus. Toiset ihmiset ovat luonteeltaan kritiikittömämpiä ja hyväksyvät heille syötetyn enempiä miettimättä. Monilla on mielenterveyden ongelmia. On myös niin, että älykäs on etevämpi pettämään itseäänkin.

• Tärkein uskovaisuuteen johtava tekijä on kasvatus ja kasvuympäristön vaikutus. Kristityistä tulee kristittyjä, muslimeista muslimeja, hinduista hinduja, jne. Eikä tämä ole pelkästään ulkokultaista uskoa vaan monet lapsista omaksuvat ihan aidosti "isiensä uskon".

Sitten on niitä, jotka hylkäävät "isiensä uskon" ja kääntyvät toisen uskon kannattajaksi tai heistä tulee uskonnottomia, jopa ateisteja. Nämä ovat yleensä ajatelleet omilla aivoillaan ja tulleet siihen johtopäätökseen, että heidän "isiensä usko" ei sovi yhteen todellisuuden ja arkipäivän realismin kanssa.

Jotkut teistit ovat tosiaan älykkäitä, mutta keskiverto teisti on vähemmän älykäs kuin verrokki ateisti. Tästä on metatutkimus, jonka tuloksia ei ole syytä epäillä peukaloiduiksi. Olen huomannut jopa arkielämässä sen, että ns. tosi uskovat eivät ole yhtä fiksuja kuin ateistit. Ja uskoon hurahtaneista melko moni on entinen alkoholisti, narkomaani tai rikollinen, joka on vankilassa tullut uskoon.

Parempi sekin kuin että olisi jatkanut rikoskierrettä ja päihteiden väärinkäyttöä.

• imbecille kirjoitti:

Tärkein uskovaisuuteen johtava tekijä on kasvatus ja kasvuympäristön vaikutus. Kristityistä tulee kristittyjä, muslimeista muslimeja, hinduista hinduja, jne. Eikä tämä ole pelkästään ulkokultaista uskoa vaan monet lapsista omaksuvat ihan aidosti "isiensä uskon".

Sitten on niitä, jotka hylkäävät "isiensä uskon" ja kääntyvät toisen uskon kannattajaksi tai heistä tulee uskonnottomia, jopa ateisteja. Nämä ovat yleensä ajatelleet omilla aivoillaan ja tulleet siihen johtopäätökseen, että heidän "isiensä usko" ei sovi yhteen todellisuuden ja arkipäivän realismin kanssa.

Jotkut teistit ovat tosiaan älykkäitä, mutta keskiverto teisti on vähemmän älykäs kuin verrokki ateisti. Tästä on metatutkimus, jonka tuloksia ei ole syytä epäillä peukaloiduiksi. Olen huomannut jopa arkielämässä sen, että ns. tosi uskovat eivät ole yhtä fiksuja kuin ateistit. Ja uskoon hurahtaneista melko moni on entinen alkoholisti, narkomaani tai rikollinen, joka on vankilassa tullut uskoon.

Parempi sekin kuin että olisi jatkanut rikoskierrettä ja päihteiden väärinkäyttöä.

Melko moni uskoon hurahtanut on kärsinyt mielenterveysongelmista jo ennen uskoon tuloa ja vielä sen jälkeen. Jostakin kumman syystä Jeesus ei paranna mieleltään sairaita - eikä itse asiassa ketään. Johtuisiko se siitä, että hän on kuollut ja hänen väitetty Isänsä eli Jumala ei tee mitään, koska on olematon? 😅

Kun olet lukenut tämän viestin, niin mieti sellaisen ihmisen älykkyyttä, joka sanoo minun olevan helluntailainen hihhuli, deisti tai joku vitun kreationisti-pelle?

Moses_Zuckerkandl on niin vähä-älyinen ja luulotautinen, että ei tajua edes sitä, että tosi kristitty, deisti tai kreationisti ei voisi ikimaailmassa kirjoittaa tuollaista tekstiä, mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ammentaa?

Ajelkoon Ladalla, minä ajan Mersulla, joka ei ole ikinä kahta vuotta vanhempi. 😆

• Anonyymi

10 vuotias voi olla hyvinkin älykäs, koska älykkyys ei lisäänny lukemalla, vaan on osin geneettistä. On kymmenenvuotiaita joiden älykkyys on huomattavasti korkeampi kuin esimerkiksi tämän ketjun aloittaneella henkilöllä, :D

• Älykäs ikäisekseen pitäisi sanoa. 🤪

Olen muuten huomannut, että nimimerkki Moses_Zuckerkandl on vielä teinin tasolla, mitä älykkyyteen ja elämän viisauteen tulee.

• Anonyymi

" Toki yliopistonkin opinnot suoritin ja valmistuin päätohtoriksi sitä kautta. "

Valelääkäri olet korkeintaan. Siihen vaaditaan opinnot vain leikisti.

• Anonyymi

Sain älykkyystestissä 163 80-luvulla, eli noin 63 pistettä enemmän kuin sinä saisit, jos uskaltaisit tehdä testin; yleensähän testeihin menevät vain ne, jotka jo aavistavat olevansa nopeaälyisiä. Silti ymmärsin tulla uskoon vasta yli viisikymppisenä. Nerokkaimmankin ihmisen äly on mielettömyyttä Jumalan rinnalla. Ilman nöyrtymistä oman mitättömyytensä edessä ei kukaan voi pelastua. Mitä enemmän älyä on annettu ja mitä enemmän tietoa on kerännyt, sitä enemmän vaaditaan. Uskoisin, että vaikeasti kehitysvammaiset pelastuvat automaattisesti.

• Anonyymi

Mutta kun... Mitään pelastusta ei ole, ei ole mitään miltä pitäisi pelastautua, älykkyys ja harhat menevät sekaisin

• <<Uskoisin, että vaikeasti kehitysvammaiset pelastuvat automaattisesti.>>

No tämähän onkin sitten tasapuolista ihmisten kohtelua "henkilöön katsomatta!"

Jos satut syntymään terveenä ja kasvamaan älykkääksi, niin joudut helvettiin, koska omatuntosi ja järkesi ei voi hyväksy Raamatun sadistia - Jahvea tai ylipäänsä muitakaan tarujen jumalia - mutta jos synnyt vammaisena, niin pääset automaattisesti taivaaseen.

Voi jehna sentään! :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3005
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2103
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1291
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1287
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe