Kysymys palstalaisille

Tämän palstan jutuissa vilahtelee sanoja, joita en ymmärrä. Ovatko ne jotain sisäpiirislangia vai olenko vain niin ajastani jäljessä oleva ikäihminen, että ne ovat minulle vieraita. Olen kirjoitellut enimmäkseen Kepua koskevalla palstalla, jolla on toki omat erityiseensä, mutta nämä sanat eivät havaintojeni mukaan esiinny siellä. Tosin niiden käyttäjän kirjoituksista tulee mieleen, että nämä sanat ovat jotenkin sukua sille, kun jotkut ihmiset väittävät näkevänsä säteitä tai kaikenlaisia menninkäisiä ympärillään vainoamassa heitä.

Eli tämä ap addick. Mitä se mahtaa tarkoittaa? Tiedän kyllä mitä on esim. addicted, mutta ei kai se nyt liity tähän. Löysin kyllä netistä yhden merkityksen addick -sanalle ja siinä kerrottiin, että kyse on jalkapallojoukkue Charltonin kannattamisesta. Nokian entinen pääjohtajan Olli-Pekka Kallasvuon tiedetään olevan Charltonin kannattaja ja fani ja hänellä on kausikortti joukkueen kotipeleihin, mutta ei kai tässä voi olla Kallasvuostakaan vai onko. Onko Kallasvuo joku peikko, joka vainoaa kirjoittajaa.

Olen kiitollinen, jos joku muu kuin termin vakituinen käyttäjä kykenee kertomaan mistä tuossa on kyse.

7

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuohon et taida tulla mitään järjellistä vastausta saamaan. Kymmeniä kertoja olen asiaa tiedustellut, ei järkevää vastausta. Erilaisia solvauksia ja nimittelyjä.

• Anonyymi

"Olen kiitollinen, jos joku muu kuin termin vakituinen käyttäjä kykenee kertomaan mistä tuossa on kyse"

Termillä on vain yksi vakituinen käyttäjä, jonka viesteistä ei kukaan meistä muista saa selvää, emmekä me muut tiedä yhtään sinua paremmin, mitä hän oikein tarkoittaa.

Saattaa olla, että hän tuntee yhden palstalle ehkä nyt kirjoittavan tai joskus kirjoitelleen henkilön, joka sitten ehkä on, tai sitten ei ole, työskennellyt joskus Suomi 24:n ylläpidossa. Sitä nuo viestit vaikuttaisivat viestivän. Viestittelijän mielestä kuitenkin me kaikki muutkin olemme kai tuo yksi ja sama henkilö, eikä hän ole muuttanut käsitystään tästä asiasta vuosikausiin. Joten kai meidän on vain tyytyminen siihen, että hänellä on se vakaumus, mikä hänellä on. Uusilla palstantulokkailla kestää aikansa sopeutua tilanteeseen. Mutta kyllä sinäkin mielipidepankki siihen pian totu. parin kuukauden päästä et enää huomaakaan noita viestejä ollenkaan.

Itsekin yritin aluksi kiusata tuota kirjoittajaa feikkaamalla tosiaan olevani joku sellainen, joksi hän täällä kaikkia muita epäilee. Sillä ei ollut mitään vaikutusta. En enää tee niin, koska se on täysin ajan hukkaa.

Meitä on täällä maailmassa monenlaista hiihtäjää, kullakin oma tyylinsä. Jotenkin vaan sitten pitää samalle pallolle mahtua, jos ei ala noudattamaan Venäjänmallista ulkopolitiikkaa. Siinä kyllä sitten harvenee se omakin puoli. Että sikäli olen ihan tyytyväinen palstan tilanteeseen, kuitenkin. Värikäs palsta, kuten persut ovat puolueenakin melko värikäs poliittinen taideteos, tyylisuuntana ehkä vallitsevimmin naivismi (eikä tuo ole mitään ilkeilyä, takuulla moni persu diggaa Martti Huuhaa Innasta, joka siis itsekin kertoi tyylisuunnakseen naivismin, jos kohta osa persuista tietenkin saattaa ymmärtää tuon sanan jotenkin väärin...)

• Kiitos, näin vähän arvelenkin. Kepu-palstalla on samanlainen kirjoittaja, joka on milloin mikäkin paras sotilas, koska hän ollut oikeasti joskus sotilaana. Hän puolestaan näkee kaikki muut kirjoittanut Kapina, joka on myös pitkäaikainen kirjoittajana ja jolla on myös tausta sotilaana. Mutta surullistahan tuollainen sairaus on ja se häiritsee palstan keskustelua, koska ko. kirjoittaja latelee sinne tusinakaupalla viestejään.

• Ok. Yritän ymmärtää, mutta harkitse silti terveyskeskuksessa tai yksityislääkärissä käymistä.

• Anonyymi

Psykologinen pakkomielle. Vaikkapa käyttää huumaavia aineita. Tai pakkopelaaminen. Ylipäätään pakonomainen käytös

Uskoisin, että sinuun viitattaessa pakkomielle tapsi demonisoida eri tavalla ajattelevia.

• Ok. Tunnut olevan kokemusasiantuntija.

• Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

Ok. Tunnut olevan kokemusasiantuntija.

Sinuunhan tuolla on viitattu ja pakkomielteiseen käyttäytymiseesi, jossa demonisoit itsesi kanssa eri mieltä olevia. Et pysty asiallisesti suvaitsemaan esim. persuja.

Tuolla kokomusasiantuntija herjausyritykselläsi vain vahvistat näkemystä tuosta pakkomielteestäsi.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe