Alistuuko USA Turkin kiristykseen myöntämällä vientiluvan F16 hävittäjistä?

Anonyymi-ap

Vaikka kyse on Suomen ja Ruotsin Nato jäsennyydestä, niin Turkin kiristys on kyllä moraaliton ja ei hyväksyttävä siinäkään tapauksessa. Mikäli Turkki saa kiristyksellä painostettua USA vientiluvan, niin en kyllä tule ikinä puoltamaan Turkin tukemista missään asiassa. Roistoille ei vaan pidä antaa periksi, ei todellakaan. Myöntymiselle ei löydy perustetta. USA voi tukea Suomea sodassa oltiin nato jäseniä tai ei. Suomen on turha odottaa apua Saksalta ja Ransakalta ennen kuin niitä vastaan on hyökätty oli nato sopimuksessa pykäliä mitä hyvänsä.

Seuraavaksi Unkari pyytää jotain ja pyytäjät eivät lopu siihen. Molemmat valtiot saavay minun puolesta liittyä Moskovan alaisuuten milloin vaan. Sieltä löytävät hengenheimolaisen. Suomen pitää ilmoittaa, että F16 vientiluvan ehtona ei voi olla Suomen Nato jäsennyyden rafiointi.

9

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomen ja Ruotsin ei välttämättä tarvitse yhtä aikaa liittyä Natoon. Kyllä Suomen pitää voida liittyä Natoon vaikka Turkki ei ratifioisikaan Ruotsin hakemusta. Suomen hallituksen tulisi nyt selvittää Turkin kanssa, onko Suomen hakemuksen ratifioinnille esteitä. Kun hakemus aikanaan päätettiin lähettää, hallituksen taholta painotettiin, että liittymiseen pyritään samanaikaisesti Ruotsin kanssa mutta m9ikäli se ei ole mahdollista, Suomen on voitava tehdä myös kansallisia ratkaisuja.

• Anonyymi

Usa yritti keppiä ,nyt eurkeaa lahjontaa!

• Anonyymi

Ei alistunut USA Turkin kiristykseen ja se jos mikä osoitaa korkeaa moraalia. Ikävintä tässä oli se, että Suomen johdon mielestä siinä ei olisi ollut ilmiesesti mitään pahaa, jos USA olisi luvannut ensin hävittäjät ja myöntyä Turkin kiristykseen. Suomen mielestä se olisi ollut vain politiikkaa, mitä se ei todellakaan olsi ollut vaan puhdasta moraalittomuutta. On upeaa, että maailmasta löytyy vielä muutama aidosti ryhdikäs valtio kuten USA, Britannia ja Viro.

• Anonyymi

"Ikävintä tässä oli se, että Suomen johdon mielestä siinä ei olisi ollut ilmiesesti mitään pahaa, jos..."
        "Suomen mielestä se olisi ollut vain politiikkaa..."

No johan pomppas..!
        Jos sinulla on jostakin asiasta oma olettamasi, tulkintasi ja mielipide, niin älä sano sitä Suomen mielipiteeksi, koska sehän on vain sinun olettamaasi.

• Anonyymi

Natolla ei mitää tekemistä politikoinnissa Se on puolustus liitto.

• Anonyymi

Turkki ei suostu koplaukseen. Ostaa hävittäjät ilman ehtoja!

• Anonyymi

Tuntuu siltä, että Suomen päättäjät odottivat hävittäjäkauppojen koplausta natosopimuksen ratifiointiin. Kun näin ei tapahtunut, olisi korkea aika Suomen yrittää Natoon liittymistä ilman Ruotsia. Kyllä Ruotsi voi liittyä Suomen jälkeen, jos tahtoo. Käytännöllisesti katsoen Ruotsilla on turvatakuut Suomen natoliittoutumisen jälkeen.

• Anonyymi

Suomen moraali olisi ihan hyvin luistanut ja valtamedian kommentointi myötäillyt, jos USA olisi avoimesti sanonut, että ok, saatte F16 hävittäjänne, jos rafioitte nato-hakemukset. Onneksi USAssa on moraali toisella tasolla ja heillä oli kanttia sanoa, että tehkää te turkkilaiset ensin jotain, jotta ansaitsette hävittäjänne. %0 sulkaa USAlle, Suomen politikoilel ja medialle kolme lammasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe