Kuten olemme vaalitenteissä jo kuulleet niin SDP, vasemmisto ja vihreät ovat jo ilmoittaneet että eivät mene Persujen kanssa samaan hallitukseen.
No nyt tähän joukkoon (vasureiden kelkkaan) ilmoittautui myös RKP.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009326680.html
Onkohan nämä tulevat eduskuntavaalit nyt jo kolmannet peräkkäin missä keskustelu pyörii pääosin Persujen ympärillä?
Tähän ei liene muuta järkevää syytä kuin se että Persujen agendalla olevat asiat ovat sellaisia jotka kiinnostavat tavallisia ihmisiä MUTTA jostain syystä tietyillä puolueilla on vaikeuksia suhtautua demokratiaan ja siihen että se oma mielipide ei välttämättä ole ainoa oikea -> Tällaiset puolueet sitten syyttävät Persuja rasisteiksi!!!
Eiköhän demokratiaan kuulu myös erilaiset mielipiteet (lain sallimissa rajoissa) ja nimenomaan niiden ihmisten ja puolueiden kunnioittaminen jotka eivät ole samaa mieltä omien ajatusten kanssa. Luulisi jokaisen nyt jo näkevän tuolta itänaapurista mihin se johtaa kun ei ole kuin yksi totuus!
Eiköhän suurin osa Suomalaisista kuitenkin kannata sanan- ja mielipiteen vapautta ja myös äänestä sen mukaisesti 2.4.2023.
Blokkipolitiikka jossa Persut ovat piikkipaikalla!
12
101
Vastaukset
- Anonyymi
Mielenkiintoiseksi menee! Kannattaisi ehkä keskittyä toisten haukkumisen sijaan omiin tavoitteisiin ja onnistumisiin - No, jos niitä ei ole...
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009431547.html - Anonyymi
Loppu vihervasusaastan sortoaika!
- Anonyymi
Toisaalta lupasihan SDP myös vappusatasen...
Kun äänet on annettu, niin tarvittaessa SDP sanoo edistävänsä asiaansa hallituksessa ja pitävänsä persut kurissa. Lisäksi kehuu vaaliohjelmaa, jossa väittää saaneensa tärkeitä asioita läpi, vaikkei kukaan sitä huomaa :D- Anonyymi
"Toisaalta lupasihan SDP myös vappusatasen..."
En tiedä kuka lupasi yhtäältä yhtä ja toisaalta toista. Olen eläkeläinen ja nyt vuoden alusta sain enemmän korotusta eläkkeeseen kuin "vain yhden vappusatanen". Oma eläke on säännöllisesti kasvanut suuremmaksi, mutta taitetun indeksin vuoksi vain vähän. Nyt taitettu indeksi toimii toisinpäin ja tulikin kaksi "vappusatasta" hyvään tarpeeseen, kun inflaatio laukkaa.
- Anonyymi
Kun otetaan huomioon se tosiasia, että, Vasemmistoliiton, Vihreiden ja RKP:n YHTENLASKETTUKIN kannatus on reilusti alle puolet Perussuomalaisten kannatuksesta ja se, että RKP:llä on ainakin 100 vuotta jo ollut hallituksessa "vakipaikka", Vasemmistoliitolla ei ole ollut "takkia", mitä kääntää, enää aikoihin jää jäljelle vain Vihreät, jonka kanssa YKSIKÄÄN puolue ei halua enää tehdä yhteistyötä, paitsi ehkä he itse. Tarkoittaa se, ettei noilla ilmoituksilla yhteistyöstä Perussuomalaisten kanssa ole mitään merkitystä. Nyt tulevissa eduskuntavaaleissa Pääministeri vaihtuu, mikä tarkoittaa sitä, että Sanna EI JÄÄ ns. rivikansanedustajaksi, eli hän toimii näissä vaaleissa vain äänien kerääjänä SDP:lle, eli Sannalle annetut äänet menevät "hukkaan".
- Anonyymi
Ilmoituksilla on se merkitys, että niillä vakuutetaan omille äänestäjille poliittista vakaumusta ja pyritään pitämään ne omina.
Se, mitä muiden puolueiden äänestäjät asiasta ajattelevat, on yhdentekevää koska niitä ääniä ei millään lausunnolla saa omaksi.
Ratkaisevaa on, miten kanta vaikuttaa liikkuviin äänestäjiin. Voi tietenkin olla, että kyseessä on äänikadon minimoiminen eikä menestys. Se voi olla fiksua, jos kannatus laskee.
- Anonyymi
Mielenkiintoista on myös se, että kaikki puolueet, varsinkin vihreät ja vasurit puhuvat joka paikassa koulu- ja työpaikkakiusaamisesta... Eli juuri tästä, mihin itse juurikin "syyllistyvät" noilla ilmoituksillaan, etteivät "leiki" Persujen kanssa. Vaaleissa valitun eduskunnan tarkoitus on ajaa SUOMEN ETUA, mikä on puolueilta täysin unohtunut jo viime vaaleissa. Silloin SDP sai keplotetua vaalien 2. ja 3. eniten ääniä saaneet puolueet pihalle hallituksesta. Sekö oli Suomen etu? Nyt vaalikauden loputtua nähdään, että tulos oli täysi katastrofi. Suomi on konkurssikypsä velkavaltio, jonka omaisuudet on jaettu ulkomaille niin rahana kuin omaisuutenakin.
- Anonyymi
Vihreät ovat kaksinaamaisia.
He vetoavat turvallisuuteen, jos joku on heidän kanssaan eri mieltä. Se menee läpi heidän kuplassaan, muttei oikeassa elämässä, jossa asioita pitää pystyä keskustelemaan eikä vain voivottelemaan.
- Anonyymi
SDP esittää arvoikseen:
https://www.sdp.fi/tutustu/tietoa-sdpsta/
- Vapaus: Vapaus tarkoittaa jokaisen ihmisen oikeutta elää omaa elämäänsä ja tehdä omia valintojaan. Se tarkoittaa myös vapautta pelosta, turvattomuudesta ja puutteesta. Ilman tämänkaltaisia sosiaalisia oikeuksia vapaus jäisi kuolleeksi kirjaimeksi vailla merkitystä. Yksilönvapauden toteuttamiseen tarvitaan yhteiskuntaa, yhteisiä rakenteita.
- Tasa-arvo: Aito vapaus syntyy tasa-arvosta. Epätasa-arvoisessa yhteiskunnassa vapaus koskee vain voimakkaita. Jokaisella ihmisellä on yhtäläinen ihmisarvo, jonka vuoksi jokaisella tulee olla yhtäläiset mahdollisuudet oman elämänsä rakentamiseen sekä vaikuttamiseen yhteiskunnassa. Erilaisuus on rikkaus, mutta eriarvoisuus vääryyttä. Köyhyys, kohtuuttomat tuloerot ja syrjintä ovat esimerkkejä tasa-arvon uhista, jotka on poistettava.
- Solidaarisuus: Kolmas keskeinen arvo, solidaarisuus, on ennen muuta yhteisvastuuta ja yhteisöllisyyttä. Olemme riippuvaisia toinen toisistamme ja yhdessä enemmän kuin osiemme summa. Solidaarisuuteen liittyy myös vastuu kanssaihmisistä ja ympäristöstä. On toimittava siten, että kanssaihmisillä – ja myös tulevilla sukupolvilla – on mahdollisuus hyvään ja ihmisarvoiseen elämään. Solidaarisuus hylkää egoismin ja itsekkyyden, mutta kunnioittaa jokaisen yksilöllisyyttä.
Kun nämä "arvot" nyt lukee ajatuksella niin mulle ei ainakaan aukea että miten näiden arvojen perusteella SDP/Marin poissulkee yhteistyön yhden Suomen suurimman puolueen kanssa jo ennen vaaleja?
No, ehkä tää on sitä Antin mainostamaa SDP:n arvopohjaa - Kukaan ei vaan uskalla kertoa ääneen mitä se tarkoittaa! - Anonyymi
Ei kait vaan Sannan "mä en leiki sun kaa" politiikka käänny Marinia itseään vastaan? Kepu ei suoraan sano asiaa mutta antaa ymmärtää että "ei käy"!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8ed34718-ef10-4720-a1f3-d3e746309fae- Anonyymi
No näinhän siinä tais käydä ja nyt Sanna jo vetää takaisin sanomisiaan!
Nyt Marinin mukaan onkin että "Sdp:n ja perussuomalaisten on vaikea mahtua samaan hallitukseen".
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009463125.html
Voi voi sentään kun tulee puheltua milloin mitäkin, niin täällä kotimaassa kuin ulkomaillakin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232315- 821225
- 491095
- 1151066
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721019KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.16979Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57977Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31930Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55918Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53916