Tanssiravintoloiden sukupuolijakautuma

Anonyymi-ap

Onko täällä ketään joka muistaa millaista oli tanssiravintoloissa 70-80 -luvuilla?
Oliko siellä yleensä paljon enemmän miehiä kuin naisia?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En käynyt ravintola maailma kysymäsi vuodet.Vasta 2000-2009 aika jana. Jolloin en kiinnittänyt huomio ympäristö koska minulla oli parisuhde.Helsinki 16.1.23

    • Anonyymi

      Kävin Fenniassa ja Vanhassa Maestrossa päivätansseissa. Kelloaikaa en enää muista, mutta jotain 13:n ja 16:n välillä. Kestivät ehkä 2-3 tuntia, eikä humalassa juurikaan ollut siihen aikaan kukaan. Ehkä joku Hgissä komennuksella ollut maalais-miesporukka joskus vähän riehaantui, tanssittivat ja hieman lähentelivätkin, aika viatonta kuitenkin.
      Miehiä oli tämän muistini mukaan saman verran kuin naisia. Sain tanssia koko ajan lavatansseja. Varsinkin Maestrossa kävi tanssikurssilla käyneitä, muistan kun yksi sanoi: pitää välillä käydä sosiaalisissa tansseissa, ei kurssi anna tarpeeksi.
      Johan tuli nostalginen mieli.

    • Anonyymi

      En tanssi.

      Kyllä kapakoihin mennään juomaan(ehkä syömään), ei tanssimaan. En ole kai ikinä käynyt ns. "tanssiravintoloissa", karmeaa musaa. Rokkipaareissa, jopa joskus diskoissa kyllä. Yleensä mihinkään hiton sukupuolijakaumaan edes ole kiinnittänyt huomiota, joskus on saanut pesää, joskus ei, eli kai niissä naisiakin on ollut, ainakin joskus.

      =DW=

    • Anonyymi

      Riippui varmasti paikasta ja maakunnasta kuten nykyäänkin. Oman muistini mukaan naisia oli jo silloin enemmän ainakin niissä paikoissa missä itse 70-luvun lopulla kävin ja jokusen kerran 80-luvullakin mieheni kanssa tanssimassa.

    • Anonyymi

      Kyllä tuolloin käytiin oman kylän kuppilassa ja naapurikaupungissa ravintolassa tanssimassa, jopa useamman kerran viikossa. Viikonloppuisin myös juomassa. Sieltä tuo siippakin löytyi. En tiedä oliko enemmän naisia vai miehiä - ihan riittävästi oli meikätytöllä vientiä.

      Nyt en enää vuosikymmeniin ole käynyt. Ei taida ravintoloissa enää "kunnon tanssia" ollakaan, pelkkää hytkymistä, jolloin ei väliä onko miehiä vai naisia vai siltä väliltä enemmän. Yksinkin voi heilua.

    • Anonyymi

      Minkä ikäistä porukkaa noissa tanssiravintoloissa tuolloin 70-80 -luvuilla kävi?

      • Anonyymi

        Paikasta riippuen 18v ylöspäin, joissakin paikoissa ikäraja oli 20v ja jopa 24v kuten nykyäänkin. Vanhin pariskunta jonka itse parikymppisenä tapasin tanssiravintolassa oli 70v, kuten saattaa olla nykyäänkin. Yksi tuttu mies on nyt liki 80v ja käy edelleen tanssimassa niin lavoilla kuin tanssiravintolassakin.


    • Anonyymi

      Mitä varten kysyt ? Mitä merkitystä sillä tiedolla on sinulle ?

    • Anonyymi

      Mitä minä muistan niin miehiä oli enemmän siihen aikaan

      • Anonyymi

        Riippui paikasta.


    • Anonyymi

      Enpä ole ikinä käynyt ns. tanssiravintolassa kuin mahdollisesti baarin puolella. Onkohan tämä ikäryhmä edes oikea kysymykselle?

      Eiköhän 70-80 luvulla oltu enemmän pubeissa, discoissa jne. Oli esim. tekun jytäiltoja/kauppiksen iltoja jne. Eikä oltu enää "haettavana".
      Eli, kysymykseesi - en ole ikinä asiaan kiinnittänyt huomiota, kumpia on enemmän.

      • Anonyymi

        Kyllähän niitä tanssiravintoloita oli joka kaupungissa vielä 90-luvullakin vaikka kuinka. Huippuvuodet taisivat olla joskus 70-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän niitä tanssiravintoloita oli joka kaupungissa vielä 90-luvullakin vaikka kuinka. Huippuvuodet taisivat olla joskus 70-luvulla.

        Oli oli, mutta niissä vanhat ihmiset eli yli nelikymppiset.

        Mehän olimme 1970 -luvulla parikymppisiä ja alle.
        Pidimme niitä jotenkin epätoivoisille tarkoitettuina paikkoina, sinkkuna siis.


    • Anonyymi

      En ole juurikaan käynyt perinteisissä tarnssiravintoloissa mutta se vähä, minkä muista niin tuntuu, että naisia oli enemmän ja miehillä oli ns. varavalita.

      Itse kuulun siihen sukupolveen joka jo viihtyi discoissa paremmin kuin tanssiravintoloissa tai -lavoilla. Enkä voi kuvitella, että koskaan olisin odottamassa, että mies hakisi tanssimaan ja siitä riippuisi voisinko tanssia vai en -no way!

      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä kanssasi, edelleenkään en menisi haettavaksi...


    • Anonyymi

      Tanssiravintolassa! Kiersin todellakin kaukaa. Olin silloin parinkympin molemminpuolin ja diskot olivat in. Niissä sai jorata niin kuin itse halusi ja kenen kanssa halusi. Ei tullut mieleenkään nuohota jonkun kundin kaulassa tangoa tanssimassa. Ei ollut mun juttu!

      • Anonyymi

        Tuo tangon tanssiminen ventovierana miehen kanssa ei todellakaan ole kivaa, minulla liittynee samaan kun koen vastemielisyyttä mieshierojan käsissä. Satsasin 70-80-luvun päivätansseissa enemmään valssiin, humppaan, jenkkaan ja sampaan. Ne sujuivat.
        Mutta saattoi sittenkin olla että naisia oli enemmän, kuten jo tuossa moni mainitsikin.
        Olin hiljattain eläkeläistansseissa. Opettelimme bookia, on näitä uudempia joita en ole ennen osannut, nyt osaan. Siinä tulee jalka- ja aivojumppaa.


    • Anonyymi

      Kyllä ainakin Vaasassa oli paljon ravintoloita, ja enemmistönä miehet asiakkaina

    • Anonyymi

      Jossain vaiheessa sanottiin, että tanssiravintoloissa kävijät ovat iältään "kuudenkympin ja kuoleman" välistä. Piti lopettaa käyminen.

      • Anonyymi

        Minä kävin ensimmäisissä ravintolatansseissa, HUOM EN DISCOSSA, hiukan sen jälkeen kun olin täyttänyt 18v ja sitä ennen jo kävin lavatansseissa. Pubeissa ja ns yökerhoissa hytkymässä en ole koskaan viihtynyt ja edelleen nyt 67v:nä viihdyn tanssiravintolassa jos iltaravintolaan lähden. Kotipaikkakunnalla tämä ei enää ole mahdollista mutta muualla. Paritanssia (humppa, valssi, tango ym) olen tanssinut 12 vuotiaasta, mutta nämä nykyiset kädenalitanssit jätän opettelematta kun ei kiinnosta ne pyörimiset. Lempitanssini on vauhdikas foxi :)

        vn


    • Anonyymi

      Täytin vuonna -73 18-vuotta ja loppuvuosikymmenellä tuli "soittoruokalassa" käytyä todella useasti, viikon useimpina päivinä yhteen aikaan.

      - Jakauma luonnollisesi vaihteli illasta ja paikasta toiseen. Ohut muistikuva olisi kuitenkin, että enempi miesvoittoista oli ja jopa sellaisia iltoja, että sai melkkein juosta, jos tanssimaan halusi päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe