Miten Kolmostien bussiliikenne pelastetaan edes Tampere-Helsinki -välillä?

Anonyymi-ap

Korona ei enää vaikuta ihmisten liikkumiseen.

Silti bussien matkustajamäärät Tampere-Helsinki -välillä ovat katastrofaalisen pienet.

Miten bussiliikenne voidaan pelastaa?

68

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomautettakoon, että Onnibussillekin 2-kerrosautot ovat nykyään pelkästään lisäkulu Kolmostiellä. Heidänkin matkustajat mahtuisivat Astromegan alakertaan.

    • Anonyymi

      MIKSI KOLMOSTIE ON NÄIVETTYNYT? NYT ON HÄTÄ!!!! MITÄ TEHDÄ?

      • Anonyymi

        No ei kai nyt varsinaisesti sentään hätä ole, mutta korjaamaton näivettymiskierre saattaa hyvinkin olla edessä. Tulisiko valtio (ELY) avuksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kai nyt varsinaisesti sentään hätä ole, mutta korjaamaton näivettymiskierre saattaa hyvinkin olla edessä. Tulisiko valtio (ELY) avuksi?

        Kyllähän eräässä firmassa saattaa olla ihan todellinen hätäkin.


      • Anonyymi

        Junat ovat sitä varten.


      • Anonyymi

        Ja Matkahuolto haluaa antaa 3-tien bussiliikenteelle lopullisen kuoliniskun lopettamalla linja-autorahdin Tampereen linja-autoasemalla. Tai, ehkä tuo onkin vain Matkahuollon kikka saada valtio rahoittamaan 3-tien liikennettä?


    • Anonyymi

      Väkevä alistus

    • Anonyymi

      Erittäin hyvä kysymys. Veikkaan valtion väliintuloa.

    • Anonyymi

      Ei Paunua mitenkään enää pelasteta

      • Anonyymi

        "Ei Paunua mitenkään enää pelasteta"
        Miksi Paunu pelastusta tarvitsee. Martti täyttää ensi viikolla 70 vuotta, ja voi hyvin ajaa alas liikenteen ja siirtyä eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei Paunua mitenkään enää pelasteta"
        Miksi Paunu pelastusta tarvitsee. Martti täyttää ensi viikolla 70 vuotta, ja voi hyvin ajaa alas liikenteen ja siirtyä eläkkeelle.

        Normaaleissa yrityksissä johtaja siirtyy eläkkeelle niin että firmaa ei tarvitse ajaa alas. Mutta ehkä Masi on mielestään korvaamaton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaaleissa yrityksissä johtaja siirtyy eläkkeelle niin että firmaa ei tarvitse ajaa alas. Mutta ehkä Masi on mielestään korvaamaton?

        "Normaaleissa yrityksissä johtaja siirtyy eläkkeelle niin että firmaa ei tarvitse ajaa alas. Mutta ehkä Masi on mielestään korvaamaton?"
        Oletko tosiaan noin pihalla linja-autoliikenteen tilasta tänä päivänä, ja Väinö Paunun erityisesti?
        Suomessa ajetaan satoja perheyrityksiä vuosittain alas, kun jatkajaa ei perheessä ole, eikä yrityksessä ole muuta myytävää kuin käyttöomaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Normaaleissa yrityksissä johtaja siirtyy eläkkeelle niin että firmaa ei tarvitse ajaa alas. Mutta ehkä Masi on mielestään korvaamaton?"
        Oletko tosiaan noin pihalla linja-autoliikenteen tilasta tänä päivänä, ja Väinö Paunun erityisesti?
        Suomessa ajetaan satoja perheyrityksiä vuosittain alas, kun jatkajaa ei perheessä ole, eikä yrityksessä ole muuta myytävää kuin käyttöomaisuus.

        Sanotaanko näin, että vielä nykyäänkin kaiken ryvetyksen jälkeen pelkästään brändi Väinö Paunu Oy on arvokas Tampereen seudulla.

        Ja jos ei olisi sekaannuttu kartelliin, eikä tehtailtu valituksia urakalla Onnibussin luvista ja jos olisi käyttäydytty muutoinkin normaalilla tavalla niin busineksessa kuin yksityiselämässä, Paunun brändistä maksettaisiin aivan varmasti todella hyvin.

        Mutta onhan (tai ainakin olihan) Paunulla paljon osaamistakin. Se ei siirry täysimääräisenä uuteen työpaikkaan Paunulta siirtyvien työntekijöiden mukana. Kyseessä on yhteisöllinen ominaisuus, joka on suurempi kuin yksittäisten työntekijöiden osaamisten summa. Tästäkin kokonaisuudesta ainakin vielä joitain vuosia sitten joku olisi varmasti ollut valmis maksamaan,

        Ja kai joku symbolinen arvo nykyisille omistajille silläkin olisi että heidän sukunsa perustaman satavuotias brändi säilyisi ja jatkaisi toimintaansa jonkun muun johdolla ja omistuksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko näin, että vielä nykyäänkin kaiken ryvetyksen jälkeen pelkästään brändi Väinö Paunu Oy on arvokas Tampereen seudulla.

        Ja jos ei olisi sekaannuttu kartelliin, eikä tehtailtu valituksia urakalla Onnibussin luvista ja jos olisi käyttäydytty muutoinkin normaalilla tavalla niin busineksessa kuin yksityiselämässä, Paunun brändistä maksettaisiin aivan varmasti todella hyvin.

        Mutta onhan (tai ainakin olihan) Paunulla paljon osaamistakin. Se ei siirry täysimääräisenä uuteen työpaikkaan Paunulta siirtyvien työntekijöiden mukana. Kyseessä on yhteisöllinen ominaisuus, joka on suurempi kuin yksittäisten työntekijöiden osaamisten summa. Tästäkin kokonaisuudesta ainakin vielä joitain vuosia sitten joku olisi varmasti ollut valmis maksamaan,

        Ja kai joku symbolinen arvo nykyisille omistajille silläkin olisi että heidän sukunsa perustaman satavuotias brändi säilyisi ja jatkaisi toimintaansa jonkun muun johdolla ja omistuksessa?

        Mielestäni Martti Paunu on toiminut aivan oikein. Hän ei ole lähtenyt mukaan huutokauppaan ostoliikenteestä hinnalla millä hyvänsä -tyylillä, kuten muutamat muut. Myös pikavuoroliikennettä on sopeutettu kysyntää vastaavaksi. Kun verrataan esim. Valkeakosken Liikenteen toimintaan, voidaan olla montaa mieltä kumpi on toiminut järkevämmin. VL on tuhlannut satoja tuhansia euroja kolmostielle ja ottanut ostoliikennettä jopa tappiolla tai ainakin erittäin pienellä katteella. Nyt jo on selvästi nähtävissä, miten on käynyt vähemmän järkevästi toimineille yrityksille. Onnibus ja samalla koko Koivisto-konserni oli kypsä kaatumaan CapManin huomaan, kun talouden realiteetit iskivät vasten kasvoja. Samoin kävi Pirkanmaan Tilausliikenteen, jonka toiminta itsenäisenä loppui omaan mahdottomuuteensa. Koko toimiala on nyt siinä tilanteessa, että kenelläkään ei ole hyvät ajat. Toimiala voi katsoa peiliin syyllistä etsiessään, mutta syitä ahdinkoon löytyy myös poliittisista päättäjistä, joilta on puuttunut asiantuntemus päätöksiä tehdessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Martti Paunu on toiminut aivan oikein. Hän ei ole lähtenyt mukaan huutokauppaan ostoliikenteestä hinnalla millä hyvänsä -tyylillä, kuten muutamat muut. Myös pikavuoroliikennettä on sopeutettu kysyntää vastaavaksi. Kun verrataan esim. Valkeakosken Liikenteen toimintaan, voidaan olla montaa mieltä kumpi on toiminut järkevämmin. VL on tuhlannut satoja tuhansia euroja kolmostielle ja ottanut ostoliikennettä jopa tappiolla tai ainakin erittäin pienellä katteella. Nyt jo on selvästi nähtävissä, miten on käynyt vähemmän järkevästi toimineille yrityksille. Onnibus ja samalla koko Koivisto-konserni oli kypsä kaatumaan CapManin huomaan, kun talouden realiteetit iskivät vasten kasvoja. Samoin kävi Pirkanmaan Tilausliikenteen, jonka toiminta itsenäisenä loppui omaan mahdottomuuteensa. Koko toimiala on nyt siinä tilanteessa, että kenelläkään ei ole hyvät ajat. Toimiala voi katsoa peiliin syyllistä etsiessään, mutta syitä ahdinkoon löytyy myös poliittisista päättäjistä, joilta on puuttunut asiantuntemus päätöksiä tehdessään.

        Tässä kirjoituksessa oli paljon järkeä. Erityisen hyvä oli viittaus poliittisiin päättäjiin. He tekivät päätöksiä, joiden vaikutuksista eivät ymmärtäneet mitään. Osasyy näihin toimialan kannalta huonoihin päätöksiin olivat fanaattiset lobbarit, kuten Lauri ja Pekka. No, nyt molemmat ovat nähneet, kuinka hyviä päätöksiä heidän neuvoillaan saatiin aikaiseksi. Pekka ymmärsi tämän hieman aikaisemmin, Lauri vasta sitten kun oli monon kuva takapuolessa, jos sittenkään vielä täysin..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Martti Paunu on toiminut aivan oikein. Hän ei ole lähtenyt mukaan huutokauppaan ostoliikenteestä hinnalla millä hyvänsä -tyylillä, kuten muutamat muut. Myös pikavuoroliikennettä on sopeutettu kysyntää vastaavaksi. Kun verrataan esim. Valkeakosken Liikenteen toimintaan, voidaan olla montaa mieltä kumpi on toiminut järkevämmin. VL on tuhlannut satoja tuhansia euroja kolmostielle ja ottanut ostoliikennettä jopa tappiolla tai ainakin erittäin pienellä katteella. Nyt jo on selvästi nähtävissä, miten on käynyt vähemmän järkevästi toimineille yrityksille. Onnibus ja samalla koko Koivisto-konserni oli kypsä kaatumaan CapManin huomaan, kun talouden realiteetit iskivät vasten kasvoja. Samoin kävi Pirkanmaan Tilausliikenteen, jonka toiminta itsenäisenä loppui omaan mahdottomuuteensa. Koko toimiala on nyt siinä tilanteessa, että kenelläkään ei ole hyvät ajat. Toimiala voi katsoa peiliin syyllistä etsiessään, mutta syitä ahdinkoon löytyy myös poliittisista päättäjistä, joilta on puuttunut asiantuntemus päätöksiä tehdessään.

        Niin ei se Valkeakosken liikenne ainoa ole joka hankkinut liikennettä nolla katteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei se Valkeakosken liikenne ainoa ole joka hankkinut liikennettä nolla katteella.

        "Niin ei se Valkeakosken liikenne ainoa ole joka hankkinut liikennettä nolla katteella."

        Enpä tiedä onko ainoa. Pirkanmaan tilausliikenne otti tietoisesti sopimuskaudelle noin viiden miljoonan tappion. En kyllä vieläkään ymmärrä mikä oli Johanssonin liikeidea tuossa tarjouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin ei se Valkeakosken liikenne ainoa ole joka hankkinut liikennettä nolla katteella."

        Enpä tiedä onko ainoa. Pirkanmaan tilausliikenne otti tietoisesti sopimuskaudelle noin viiden miljoonan tappion. En kyllä vieläkään ymmärrä mikä oli Johanssonin liikeidea tuossa tarjouksessa.

        Jospa liikeidea olikin vain toiminnan myyminen. Löytyi riittävän tyhmä punapöksy, joka organisoi kaupan muiden rahoilla ja samalla järjesti itselleen potkut. Mahtaa rahansa menettäneitä ostajia hieman ketuttaa..?


    • Anonyymi

      Mutta siis mihin bussimatkustajat ovat kadonneet kolmostiellä? Osittain varmasti junaan halpuutettujen junalippujen myötä. Mutta ei tuo ole koko selitys. Siirtyivätkö ihmiset henkilöauton käyttäjiksi korona-aikana ja jäivät sille tielle? Vai eivätkö ihmiset liiku enää kuten ennen?

      • Anonyymi

        Kaikki nämä mainitut asiat ovat tosia. Moni aikaisemmin työn puolesta matkustanut hoitaa nyt asiat etänä. Lentokentälle ja laivoille ei matkusteta niin paljon kuin ennen koronaa. Moni siirtyi henkilöautoon koronanaikana eikä ole palannut joukkoliikenteen käyttäjäksi. Joukkoliikenteen käyttäjien määrä on siis alentunut luonnollisista syistä. Tähän yhtälöön kun lisätään rahtitulojen romahtaminen ja matkalippujen järjettömän alhainen hintataso, ei kenellekään jää kunnollisia toimintaedellytyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nämä mainitut asiat ovat tosia. Moni aikaisemmin työn puolesta matkustanut hoitaa nyt asiat etänä. Lentokentälle ja laivoille ei matkusteta niin paljon kuin ennen koronaa. Moni siirtyi henkilöautoon koronanaikana eikä ole palannut joukkoliikenteen käyttäjäksi. Joukkoliikenteen käyttäjien määrä on siis alentunut luonnollisista syistä. Tähän yhtälöön kun lisätään rahtitulojen romahtaminen ja matkalippujen järjettömän alhainen hintataso, ei kenellekään jää kunnollisia toimintaedellytyksiä.

        Eihän bussiliikenteen tarvitse tuottaa mitään. Suuri Johtaja on sanonut, että voidaan liikennöidä ilman tuottoakin, vaikka tappiolla. Ei muuta kuin lisää linjoja, viis niistä matkustajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nämä mainitut asiat ovat tosia. Moni aikaisemmin työn puolesta matkustanut hoitaa nyt asiat etänä. Lentokentälle ja laivoille ei matkusteta niin paljon kuin ennen koronaa. Moni siirtyi henkilöautoon koronanaikana eikä ole palannut joukkoliikenteen käyttäjäksi. Joukkoliikenteen käyttäjien määrä on siis alentunut luonnollisista syistä. Tähän yhtälöön kun lisätään rahtitulojen romahtaminen ja matkalippujen järjettömän alhainen hintataso, ei kenellekään jää kunnollisia toimintaedellytyksiä.

        Joutuvatkohan Koiviston Auto ja Valkeakosken Liikennekin luopumaan kolmostien liikenteestään? Ainakin Ti-To päivinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän bussiliikenteen tarvitse tuottaa mitään. Suuri Johtaja on sanonut, että voidaan liikennöidä ilman tuottoakin, vaikka tappiolla. Ei muuta kuin lisää linjoja, viis niistä matkustajista.

        Suuri Johtaja sattui kyllä saamaan monon kuvan takapuoleensa, joten ei hänen mallinsa sittenkään taitanut olla paras mahdollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri Johtaja sattui kyllä saamaan monon kuvan takapuoleensa, joten ei hänen mallinsa sittenkään taitanut olla paras mahdollinen.

        Lauria suurempaa joukkoliikenneneroa maassamme ei ole ollut, tuskin tuleekaan, mutta toki ei sitä tiedä, millaisiin saavutuksiin Pekka ja Kimmo vielä yltyvät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuvatkohan Koiviston Auto ja Valkeakosken Liikennekin luopumaan kolmostien liikenteestään? Ainakin Ti-To päivinä.

        Mitä jos P ja SS päivinä ajettaisiin kuten nytkin, M, L ja S päivinä harvennetusti ja tiistaista torstaihin ei ajettaisi lainkaan Tre-Hki? Voisiko tämä toimia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauria suurempaa joukkoliikenneneroa maassamme ei ole ollut, tuskin tuleekaan, mutta toki ei sitä tiedä, millaisiin saavutuksiin Pekka ja Kimmo vielä yltyvät?

        "Lauria suurempaa joukkoliikenneneroa maassamme ei ole ollut, tuskin tuleekaan, mutta toki ei sitä tiedä, millaisiin saavutuksiin Pekka ja Kimmo vielä yltyvät?"

        Ainakin Lauri Suuren matkustajamäärät ovat nykyisin aivan eri suuruusluokassa kuin vielä viime kesänä. Puhuttaneen jo sadoista miljoonista matkustajista, ellei miljardeista.
        Kertalipun hinta lienee kuitenkin kiinteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lauria suurempaa joukkoliikenneneroa maassamme ei ole ollut, tuskin tuleekaan, mutta toki ei sitä tiedä, millaisiin saavutuksiin Pekka ja Kimmo vielä yltyvät?"

        Ainakin Lauri Suuren matkustajamäärät ovat nykyisin aivan eri suuruusluokassa kuin vielä viime kesänä. Puhuttaneen jo sadoista miljoonista matkustajista, ellei miljardeista.
        Kertalipun hinta lienee kuitenkin kiinteä.

        Niitä pöllejäkö tarkoitat, joita kuljetetaan Laurin lähettämillä junilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä pöllejäkö tarkoitat, joita kuljetetaan Laurin lähettämillä junilla?

        Niitäpä juuri, mitäs muuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos P ja SS päivinä ajettaisiin kuten nytkin, M, L ja S päivinä harvennetusti ja tiistaista torstaihin ei ajettaisi lainkaan Tre-Hki? Voisiko tämä toimia?

        Onnibussilla ei onneksi ole tarvetta vähentää liikennettä vaikka matkustajia ei vielä ole kuin ennen koronaa. Matkustaja määrät ovat kuitenkin lisääntymään päin.


    • Anonyymi

      Vain lentäen olisitte jo perillä, diesel linjurit ovat hitaita!🐶

    • Anonyymi

      Valtion tukea pitäisi VR:ltä leikata suuri määrä pois ja bussiliikenteelle sitä pitäisi lisätä. Tästä olisi ainakin hyvä aloittaa matkustajamäärien lisääminen ja bussiliikenteen lisääminen sinnekin missä sitä ei vielä ole.

      • Anonyymi

        VR tuottaa voittoa. Siis VR maksaa valtiolle, ei valtio VR:lle (poislukien ostoliikenne)


      • Anonyymi

        "Valtion tukea pitäisi VR:ltä leikata suuri määrä pois ja bussiliikenteelle sitä pitäisi lisätä. Tästä olisi ainakin hyvä aloittaa matkustajamäärien lisääminen ja bussiliikenteen lisääminen sinnekin missä sitä ei vielä ole."
        Mitä järkeä on ajaa muutamaa saastuttavaa dieselbussia puolityhjänä Tre-Hki-väliä, kun vilkkaimpaan matkustusaikaan 5-20 välin pääsee noin 35 saastuttamattomalla junalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valtion tukea pitäisi VR:ltä leikata suuri määrä pois ja bussiliikenteelle sitä pitäisi lisätä. Tästä olisi ainakin hyvä aloittaa matkustajamäärien lisääminen ja bussiliikenteen lisääminen sinnekin missä sitä ei vielä ole."
        Mitä järkeä on ajaa muutamaa saastuttavaa dieselbussia puolityhjänä Tre-Hki-väliä, kun vilkkaimpaan matkustusaikaan 5-20 välin pääsee noin 35 saastuttamattomalla junalla.

        Siis mitä järkeä on ajaa tiettyä väliä puolityhjillä junilla, joiden liikennöintikulut ovat enemmän kuin kymmenen bussin? Päin vastoin, junat pitäisi keskittää vain pääradalle ruuhkaiseen aikaan ja kaikki muu hoitaa bussilla. Jos bussivuoroon riittää 10...20 matkustajaa, sen korvaaminen junalla on järjettömän kallista yhteiskunnalle, melekin kuin hölmöläisten hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä järkeä on ajaa tiettyä väliä puolityhjillä junilla, joiden liikennöintikulut ovat enemmän kuin kymmenen bussin? Päin vastoin, junat pitäisi keskittää vain pääradalle ruuhkaiseen aikaan ja kaikki muu hoitaa bussilla. Jos bussivuoroon riittää 10...20 matkustajaa, sen korvaaminen junalla on järjettömän kallista yhteiskunnalle, melekin kuin hölmöläisten hommaa.

        Ei mitään uutta. Hölmöläisethän ovat ainakin viimeiset kymmenen vuotta määrittäneet maamme joukkoliikenteen päälinjaukset. Jäljet näkyvät varsin hyvin.


    • Anonyymi

      Valkeakosken Liikenne on jo vakiinnuttanut asemansa vahvaksi reitillä Tre-Vlk-Hml-lentokenttä-Hki. Tämä tehtiin kihelmöivän nerokkaalla suunitelmalla. Paraatiovista sisään koronakriisin keskellä!

      • Anonyymi

        Niinpä, mutta kuitenkin viimeisessä aikataulumuutoksessa liikennettä Tre-Hki-reitillä vähennettiin neljästäkymmenestä vuoroparista viikossa kolmeenkymmeneenseitsemään vuoropariin viikossa. Onkohan tuo nerokas suunnitelma joltakin osalta pettänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mutta kuitenkin viimeisessä aikataulumuutoksessa liikennettä Tre-Hki-reitillä vähennettiin neljästäkymmenestä vuoroparista viikossa kolmeenkymmeneenseitsemään vuoropariin viikossa. Onkohan tuo nerokas suunnitelma joltakin osalta pettänyt?

        Matkustajamääriä on lisätty.


      • Anonyymi

        Kun Paunu lopettaa lopullisesti, taivas aukeaa kolmostiellä valkeakoskilaisille. On helppoa nähdä että VL kilpailee OB:n kanssa vain osittain samoista matkustajista. Muutoin kumppanit täydentävät toisiaan. Symbioosi!


      • Anonyymi

        Onko se asemien vakiinnuttamista, kun kentältä kuljetetaan 1...2 matkustajaa Keimolaan? Näin tapahtui esim. perjantaina iltapäivällä, minkä pitäisi olla viikon vilkkainta aikaa matkustaa. Luulisi sen ylimääräisen auton kuljettajineen jotakin maksavan ja tämä kulu on pois suoraan pikavuorojen katteesta. Miksi muuten VL aloitti tämän syöttöliikenteen, vaikka markkinointipäällikkö vielä jokin aika sitten kertoi sen olevan tuhoon tuomittu malli toimia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se asemien vakiinnuttamista, kun kentältä kuljetetaan 1...2 matkustajaa Keimolaan? Näin tapahtui esim. perjantaina iltapäivällä, minkä pitäisi olla viikon vilkkainta aikaa matkustaa. Luulisi sen ylimääräisen auton kuljettajineen jotakin maksavan ja tämä kulu on pois suoraan pikavuorojen katteesta. Miksi muuten VL aloitti tämän syöttöliikenteen, vaikka markkinointipäällikkö vielä jokin aika sitten kertoi sen olevan tuhoon tuomittu malli toimia?

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkustajamääriä on lisätty.

        "Matkustajamääriä on lisätty."
        Eikös tuolloin kannattaisi ajaa vain yksi täysi vuoropari, jos vuoroja vähentämällä matkustajamäärä lisääntyy ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Matkustajamääriä on lisätty."
        Eikös tuolloin kannattaisi ajaa vain yksi täysi vuoropari, jos vuoroja vähentämällä matkustajamäärä lisääntyy ?

        VL on lisännyt koronakorjatut matkustajat vuoroilleen. Pian alkaa rahaa tulla kuin suokuokalla.
        En tosin ole ihan vakuuttunut koronakorjatun rahan kelpaamisesta esim. Volvolle, jos VL esittäisi niillä maksamista autokaupan yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Paunu lopettaa lopullisesti, taivas aukeaa kolmostiellä valkeakoskilaisille. On helppoa nähdä että VL kilpailee OB:n kanssa vain osittain samoista matkustajista. Muutoin kumppanit täydentävät toisiaan. Symbioosi!

        Kun ja jos Paunu lopettaa, siinä vaiheessa Valkeakosken Liikenne on taloudellisesti siinä tilassa, että siitä ei vakavasti otettavaksi liikennöitsijäksi enää ole. Katsokaahan muutaman viimeisen vuoden tilinpäätöksiä, voiko pahemmin enää asioitaan sössiä. Laurin ja Kimmon opit ovat tulleet todella kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Paunu lopettaa lopullisesti, taivas aukeaa kolmostiellä valkeakoskilaisille. On helppoa nähdä että VL kilpailee OB:n kanssa vain osittain samoista matkustajista. Muutoin kumppanit täydentävät toisiaan. Symbioosi!

        Valkeakosken liikenteen näkymät on vähän synkistynyt. Kesällä loppuu pakettien kuskaus ja vaikka noista paketeista ei paljoa jää rahaa käteen niin moni liikennöitsijä on niiden varaan laskenut joten jos ei pian matkustajamäärät nouse joutunee Valkeakosken liikenne vähentämään vuoroja Helsinkiin


    • Anonyymi

      Kyllähän osasyy on siinäkin että paronit pilasivat bussialan maineen. Kuljettajat ja matkustajat ovat kadonneet!

      • Anonyymi

        Matkustaja ei piittaa tuon taivaallista jostain kartellisanktioista ja muustakaan tamponipoikien mielikuvituskutuista.
        Ehkä enemmänkin punaisten bussien tielle jäänneistä ja perutuista vuoroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkustaja ei piittaa tuon taivaallista jostain kartellisanktioista ja muustakaan tamponipoikien mielikuvituskutuista.
        Ehkä enemmänkin punaisten bussien tielle jäänneistä ja perutuista vuoroista.

        Ei pidä aliarvioida ihmisiä. Valveutuneitakin on. Varsinkin joukkoliikenteen käyttäjille eettiset kysymykset merkitsevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkustaja ei piittaa tuon taivaallista jostain kartellisanktioista ja muustakaan tamponipoikien mielikuvituskutuista.
        Ehkä enemmänkin punaisten bussien tielle jäänneistä ja perutuista vuoroista.

        No en minä ainakaan paronin bussiin nouse poikkeuksena sopimusliikenne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en minä ainakaan paronin bussiin nouse poikkeuksena sopimusliikenne

        "No en minä ainakaan paronin bussiin nouse poikkeuksena sopimusliikenne"
        Luulen, ettei sinulla ole edes varaa matkustaa sopimusliikenteen ulkopuolelle, kenenkäänn kyydissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en minä ainakaan paronin bussiin nouse poikkeuksena sopimusliikenne

        Pakkohan sun on nousta valkeakosken paroonittaren loppuun ajettuun raatoon. Kun olet sen kuski. Vaikka itse olet itsesi johtajaksi nimittänytkin, niin kuski olet kuitenkin ainoastaan lopulta.
        Harmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan sun on nousta valkeakosken paroonittaren loppuun ajettuun raatoon. Kun olet sen kuski. Vaikka itse olet itsesi johtajaksi nimittänytkin, niin kuski olet kuitenkin ainoastaan lopulta.
        Harmi.

        Yrityksen fiksummat kuskit hieman naureskelevat markkinointipäällikölle ja hänen toiminnalleen. Hekin ovat huomanneet, miten hänen toimintansa ajaa yhtiötä alas ja tekee siitä yleisen naurun aiheen. Vahinko, eräs Suomen parhaista bussifirmoista aikoinaan, ja nyt on syvällä suossa ja tuhon tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrityksen fiksummat kuskit hieman naureskelevat markkinointipäällikölle ja hänen toiminnalleen. Hekin ovat huomanneet, miten hänen toimintansa ajaa yhtiötä alas ja tekee siitä yleisen naurun aiheen. Vahinko, eräs Suomen parhaista bussifirmoista aikoinaan, ja nyt on syvällä suossa ja tuhon tiellä.

        Markkinointipäällikkö saattaa tehdä VL:lle saman, kuin Lauri teki KA:lle. Paljon virheitä ja kassa on kuiva ja koko roska kaatuu joko konkkaan tai sugardaddyjen syliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinointipäällikkö saattaa tehdä VL:lle saman, kuin Lauri teki KA:lle. Paljon virheitä ja kassa on kuiva ja koko roska kaatuu joko konkkaan tai sugardaddyjen syliin

        Markkinointipäällikkö on jo tähän mennessä aiheuttanut satojen tuhansien tappiot. Paljonko yritys vielä kestää? Laurin toiminta tapahtui hieman isommassa mittakaavassa, puhutaan miljoonista, mutta niin vain kaatui suuri ja mahtava Koivistokin. Nyt CapManissa ihmetellään, että mitä tulikaan ostettua ja vielä enemmän sitä, että miksi uskottiin Laurin palturipuheisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinointipäällikkö on jo tähän mennessä aiheuttanut satojen tuhansien tappiot. Paljonko yritys vielä kestää? Laurin toiminta tapahtui hieman isommassa mittakaavassa, puhutaan miljoonista, mutta niin vain kaatui suuri ja mahtava Koivistokin. Nyt CapManissa ihmetellään, että mitä tulikaan ostettua ja vielä enemmän sitä, että miksi uskottiin Laurin palturipuheisiin.

        Lauri on nero. Kuka muu muka on vajaassa kymmenessä vuodessa saattanut yhden auton bussiyrityksen markkinajohtajaksi? Kuka muu muka on mullistanut joukkoliikennealaa yhtä lyhyessä ajassa yhtä paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinointipäällikkö on jo tähän mennessä aiheuttanut satojen tuhansien tappiot. Paljonko yritys vielä kestää? Laurin toiminta tapahtui hieman isommassa mittakaavassa, puhutaan miljoonista, mutta niin vain kaatui suuri ja mahtava Koivistokin. Nyt CapManissa ihmetellään, että mitä tulikaan ostettua ja vielä enemmän sitä, että miksi uskottiin Laurin palturipuheisiin.

        Kimmo on velho. Kuka muu muka olisi keksinyt kaapata Paunun bisneksen keskellä koronakriisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on nero. Kuka muu muka on vajaassa kymmenessä vuodessa saattanut yhden auton bussiyrityksen markkinajohtajaksi? Kuka muu muka on mullistanut joukkoliikennealaa yhtä lyhyessä ajassa yhtä paljon?

        "Lauri on nero. Kuka muu muka on vajaassa kymmenessä vuodessa saattanut yhden auton bussiyrityksen markkinajohtajaksi? Kuka muu muka on mullistanut joukkoliikennealaa yhtä lyhyessä ajassa yhtä paljon?"
        Niinpä, ja nyt Lauri Suuri kuljettaa paljon suurempia joukkoja, junanlähettäjänä jossakin päin Suomea. Takana muistoissa aika Onnibusin PÄÄJOHTAJANA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on nero. Kuka muu muka on vajaassa kymmenessä vuodessa saattanut yhden auton bussiyrityksen markkinajohtajaksi? Kuka muu muka on mullistanut joukkoliikennealaa yhtä lyhyessä ajassa yhtä paljon?

        Lauri tosiaankin on nero, jos puhutaan rahan polttamisesta. Hänen suorituksensa on sellainen, että siihen tuskin kukaan tällä toimialalla enää koskaan pystyy. Mitä tulee markkinajohtajuuteen, kyseessä ei ole Laurin luoma bisnes, vaan Koivisto-konsernin eri yhtiöiden vuosikymmeniä ajama liikenne. Laurin oma luomus olisi mennyt konkurssiin useaan kertaan ilman ulkopuolisia pelastajia, eli se siitä neroudesta. Laurin potkut kruunasivat hänen loisteliaan uransa joukkoliikenteen parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri tosiaankin on nero, jos puhutaan rahan polttamisesta. Hänen suorituksensa on sellainen, että siihen tuskin kukaan tällä toimialalla enää koskaan pystyy. Mitä tulee markkinajohtajuuteen, kyseessä ei ole Laurin luoma bisnes, vaan Koivisto-konsernin eri yhtiöiden vuosikymmeniä ajama liikenne. Laurin oma luomus olisi mennyt konkurssiin useaan kertaan ilman ulkopuolisia pelastajia, eli se siitä neroudesta. Laurin potkut kruunasivat hänen loisteliaan uransa joukkoliikenteen parissa.

        Ja mitähän logoa nuo Koiviston Auton bussit kantavat kyljessään? Paunun? Ei. Vainion? Ei. Savonlinjan? Ei. Onnibussin? KYLLÄ! Siis Laurin perustaman firman logoa! Lauri pitäisikin julistaa takautuvasti Vuoden 2012 Yrittäjäksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän logoa nuo Koiviston Auton bussit kantavat kyljessään? Paunun? Ei. Vainion? Ei. Savonlinjan? Ei. Onnibussin? KYLLÄ! Siis Laurin perustaman firman logoa! Lauri pitäisikin julistaa takautuvasti Vuoden 2012 Yrittäjäksi!

        Mitä logoa nuo mainitsemasi bussit kantavat edelleen kyljissään? Ja ketkä siellä ovar edelleen omistajia? Olisivatko edelleen samat kuin 2012? Rahat eivät ole loppuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä logoa nuo mainitsemasi bussit kantavat edelleen kyljissään? Ja ketkä siellä ovar edelleen omistajia? Olisivatko edelleen samat kuin 2012? Rahat eivät ole loppuneet.

        Omistajat ovat vaihtuneet . CapMan on tullut kuvioon mukaan, koska Laurin oppien mukaan toimien Koiviston jatko kävi mahdottomaksi. Linjat ja reitit kuitenkin ovat niitä samoja, joita konsernin eri yksiköt ovat ajaneet kymmeniä vuosia. Laurin johdolla oikeastaan kaikki mahdollinen meni pieleen. Koronakin toki vaikutti, mutta suurin syy oli yhden tyhjätaskun lupauksiin luottaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistajat ovat vaihtuneet . CapMan on tullut kuvioon mukaan, koska Laurin oppien mukaan toimien Koiviston jatko kävi mahdottomaksi. Linjat ja reitit kuitenkin ovat niitä samoja, joita konsernin eri yksiköt ovat ajaneet kymmeniä vuosia. Laurin johdolla oikeastaan kaikki mahdollinen meni pieleen. Koronakin toki vaikutti, mutta suurin syy oli yhden tyhjätaskun lupauksiin luottaminen.

        "Siis Laurin perustaman firman logoa! Lauri pitäisikin julistaa takautuvasti Vuoden 2012 Yrittäjäksi!"
        Kun on uskossaan vahva, voi vedenkin muuttaa viiniksi.
        Usko pyhään Lauriin on niin vahva, että voi omasta muististaankin häivyttää koko idean isänkin, Pekka Mötön. Toki yhtiön perustajiin kuului myös muuan Petteri Rantala, mutta ei anneta pikkuseikkojen horjuttaa jonkun uskoa pyhään Lauriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis Laurin perustaman firman logoa! Lauri pitäisikin julistaa takautuvasti Vuoden 2012 Yrittäjäksi!"
        Kun on uskossaan vahva, voi vedenkin muuttaa viiniksi.
        Usko pyhään Lauriin on niin vahva, että voi omasta muististaankin häivyttää koko idean isänkin, Pekka Mötön. Toki yhtiön perustajiin kuului myös muuan Petteri Rantala, mutta ei anneta pikkuseikkojen horjuttaa jonkun uskoa pyhään Lauriin.

        Pekka Möttö kannattaa mainita siitäkin syystä, että myös näki toisin kuin Lauri, että metsään mennään ja kovaa. Hän myös tajusi kadota vähin äänin tässä vaiheessa. Pekkakaan ei kuitenkaan ablodeja ansaitse. Hän on Laurin ohella yksi syyllinen siihen, että Suomen joukkoliikenne on siinä jamassa kuin on ja suuri joukko ihmisiä on joukkoliikennepalveluiden ulkopuolella lähes kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis Laurin perustaman firman logoa! Lauri pitäisikin julistaa takautuvasti Vuoden 2012 Yrittäjäksi!"
        Kun on uskossaan vahva, voi vedenkin muuttaa viiniksi.
        Usko pyhään Lauriin on niin vahva, että voi omasta muististaankin häivyttää koko idean isänkin, Pekka Mötön. Toki yhtiön perustajiin kuului myös muuan Petteri Rantala, mutta ei anneta pikkuseikkojen horjuttaa jonkun uskoa pyhään Lauriin.

        Lauri oli eniten se, joka firman markkinajohtajaksi taisteli. Ja oli kyllä firman ja idean isäkin enemmän kuin kukaan muu. Pekalle ja Petterille kuuluu silti paljon kunniaa myös. Ei toki mitään heiltä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekka Möttö kannattaa mainita siitäkin syystä, että myös näki toisin kuin Lauri, että metsään mennään ja kovaa. Hän myös tajusi kadota vähin äänin tässä vaiheessa. Pekkakaan ei kuitenkaan ablodeja ansaitse. Hän on Laurin ohella yksi syyllinen siihen, että Suomen joukkoliikenne on siinä jamassa kuin on ja suuri joukko ihmisiä on joukkoliikennepalveluiden ulkopuolella lähes kokonaan.

        Paronit joukkoliikennealan pilasivat. Lauri pelasti sen mitä pystyi - sangen paljonkin. Jos Paunu olisi kuunnellut Laurin neuvoja 2011, Onnibussia tuskin olisi lainkaan ja Paunu voisi nyt olla markkinajohtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paronit joukkoliikennealan pilasivat. Lauri pelasti sen mitä pystyi - sangen paljonkin. Jos Paunu olisi kuunnellut Laurin neuvoja 2011, Onnibussia tuskin olisi lainkaan ja Paunu voisi nyt olla markkinajohtaja.

        Jos Paunulla olisi uskottu Laurin neuvoja, olisi ko. yritys ollut jo vuosia konkurssissa. Sen kassa ei olisi kestänyt miljoonien polttamista. Eipä kestänyt monta kertaa suurempi Koivistokaan, vaan ajautui Cap Mannin huostaan pakon edessä. On jotenkin hupaisaa lukea Laurin ylentämistarinoita, vaikka tämä hihhuli onnistui tuhoamaan lähes kaiken, mihin sattui osallistumaan.


    • Anonyymi

      VL ja OB ovst pelastaneet sen jo.

    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe