Muoti-Deals.fi ja Celeste.fi kokemus: älä tilaa mitään!

Anonyymi-ap

Tilasin suomenkielisiltä verkkosivuilta Muoti-Deals.fi talvikengät. Mainostivat Ugg-merkkisiä kenkiä ja myös facebook-mainoksessa oli kuvia, joissa myös tuotemerkki luki kengässä. Tuolloin myös nettisivuilla myytiin UGG-kenkinä. Tilausvahvistuksessa lukee myös UGG-kengät. Toimitusaika luki 8-21 päivää. Todellisuudessa toimitus kesti noin 8 viikkoa. Kun tuote tuli, se ei todellakaan ollut UGG-merkkinen kenkä, vaan aivan luokaton tossu. Hinta oli kuitenkin n. 54 euroa.

Heti tilauksen jälkeen tajusin, että tässä on jotain mätää. Otin myyjään yhteyttä ja he vakuuttelivat, että tuote tulee. Kommunikointi onnistui suomeksi. Vastaukset tulivat milloin Celestes-nimisestä osoitteesta ja milloin muoti-deals-osoitteesta.

Kun tuote ei ollut ainoastaan väärennös, vaan täysin kelvoton, eikä vastaa myyntikuvia myöskään pohjan osalta. Pohja on tasainen, kun kuvissa se on hyvä uurrettu talvikengän pohja. Laatu on surkea. Haju kengissä on kamala, eikä niitä voi säilyttää asuintiloissa.

Palautus on toki mahdollista, mutta omalla kustannuksella. Palautusosoite piti tiedustella tuotekohtaisesti myyjältä ja kenkien palautusosoite on Kiinaan. Palautus sinne maksaisi noin 75 euroa eli enemmän kuin tuotteen hinta.

En tarvitse vastauksia siihen, kuinka tyhmät tilaa näitä. Koska näitä kömmähdyksiä sattuu. Olen myös ostanut Kiinasta ihan onnistuneesti monia tuotteita. Mutta vaatteet ja kengät eivät vastaa myyntiesittelyjä. Tässä tapauksessa suomalainen verkkokauppa hämäsi sekä sivuilla oleva Trustpilot-arvio 4,5 tähteä. Todellisuudessa trustpilotista ei löydy koko Muoti-Dealsia, mutta Celestes löytyy ja arvio on karun huono. Kerron tämän siksi, että älkää ostako tuolta mitään. Jos tulee ongelmia, niin joudut silti maksamaan tuotteen. Tämän tilasin Klarnan laskulle, jota en ole vielä maksanut, mutta täytyyhän se maksaa.

26

4686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla täysin sama tilanne. Oletko ilmoittanut Klarnalle? Heillä myös kiistaosasto, joka voi auttaa näissä tilanteissa.

      • Anonyymi

        Sain eilen neuvon tehdä Klarnalle ilmoitus ja tein sen. Heillä on ostajan turva. Saa nyt nähdä, korvaako huijauksia.


    • Anonyymi

      Minulla sama tilanne. En vielä ole saanut pakettia, eikä seurantakoodi toimi. Ilmoitin yritykselle peruvani kaupat. Klarnalta ei ole muodostunut vielä laskua ja yritin sinnekin perua tilauksen. Miten teillä edennyt?

    • Anonyymi

      Sama täällä, menin myös tähän halpaan eli kengät, jotka tulivat, olivat aivan jotain muuta ja en saanut edes jalkaan laitettua, niin kapeat olivat🤬Nyt Celeste. fi kautta sain palautus osoitteen Alankomaat ja palautus seurantakoodilla maksaa noin 30 e. Mutta vielä pitäisi saada firman puh nro, muutoin ei onnistu palautuskaan.
      Tämä Celeste vastasi, etteivät ole väittäneet, että myyvät merkkikenkiä mutta, joka puolella heillä on kuitenkin maininta UGG...

      • Anonyymi

        Sama tilanne täälläkin. Tilaus tehty 30.11 eikä mitään ole vielä tullut. Klarna kaipailee jo maksuakin, tosin eräpäivään vielä aikaa. Ennen ei tällaista tapahtunut, vaikka paljonkin olen tilaillut ulkomailtakin. Tämä pulju oli osaltani tässä!


    • Anonyymi

      Sama kokemus täällä. Soitin Klarnalle ja ilmoitin että huijausfirma kyseessä ja kiistin laskun.
      Ilmoitin muoti dealsiin että voin laittaa nuo surkean laatuiset feikkitossut takaisin heidän omalla kustannuksella ja teen heistä rikisilmoituksen koska käytyävät sekä ugg merkkiä ja uggin mainoksia luvatta heidän sivuillaan ja lähettävät jotain kiinaskeidaa joka ei ole uggseja nähnytkään.
      Eipä ole heistä enää kuulunut.
      Laskua ei voi karhua jos se on kiistetty..
      Klarna ilmoitti että ovat lopettaneet yhteistyön kyseisrn firman kanssa. Jännä että muiti- deslsin sivuilla mainostetaan kuitenkin edelleen Klarna maksua .

      • Anonyymi

        Miten käytännössä lasku kiistetään? Minä olen vain pyytänyt maksutonta palautusta, mihin eivät suostu. Klarnalle tein reklamaation.


    • Anonyymi

      Ihan tismalleen sama kokemus. Tilasin kaksi paria UGG-merkkisiä kenkiä, facebook -mainoksessa ja tilausvahvistuksessa luki UGG. Odotin marraskuusta tammikuuhun kenkiä. Lasku Klarnassa. Aivan luokattomat tossut tulivat, ei mitään merkkiä että olisivat UGG. Paketit saapuivat eri aikaan. Ensimmäisen paketin avasin ja pistin samantien Klarnalle ilmoituksen. Toista paria en hakenut edes postista vaan annoin palautua lähettäjälle.
      Tottakai reklamoin muoti-deals firmaa sähköpostitse, yhteydenotto esim. puhelimitse ei ole mahdollista heille (yllätys). Celeste-firma ei edes löytynyt netistä pian reklamaation jälkeen.
      Tuli selvästi käännösohjelmalla tehty vastine ja pyydettiin lähettämään tossut seurantakoodilla Kiinaan. No enpä todellakaan lähetä, kysyin postista paljonko maksaa seurantapaketti Kiinaan ? 59 e, ilman seurantaa 44 e. Postin virkailijakin tiesi näistä tapauksista.
      Klarnan tutkintaosasto laittoi viestin että ovat tavoittaneet yrityksen edustajan ja yritys haluaa kuvat viallisesta tuotteesta.
      Tietty laitoin Klarnalle kuvia. Nyt odotamme mitä vastataan muoti-dealsilta.
      Raivostuttaa ihan sikana, myös se että minä tyhmänä luotin kauppaan. Ikinä ei ole ennen nettikaupat huijanneet.
      Jos Klarna on lopettanut yhteistyön tuon yrityksen kanssa kertoo jotain.

    • Anonyymi

      Toivottavasti, ette tilanneet niitä saataran naisten maihinnousukenkiä, jotka pilaa naisellisuuden kokonaan. Me miehet ei tätä ymmärretä... Aivan käsittämätöntä, että muuten kauniit naiset tuommoisia kolosseissa kulkevat. Jopa pääministeri 🤣😂

      "Jotkut seuraa muotia, mutta toiset luo sitä, kun pysyvät tyylilleen uskollisina."

    • Anonyymi

      Eipä ole vielä Klarna ratkaissut asiaani. Laitoin myös kuvat saapuneista kengistä, jotka eivät vastaa myyntikuvia. Kertokaa, jos joku on saanut hyvityksen jotain kautta. Ei nyt kuitenkaan olleet ihan ilmaiset. Parempilaatuiset olisi saanut parilla kympillä jostain Suomesta vaatekaupasta. Siksi kai menin tähän halpaan, kun mainostettiin Uggeina, myös mainoskuvissa oli Ugg-merkki kengässä tuolloin, Klarnan laskutus onnistui, sivuilla oli (väärennetty) Trustpilot-arvio jne. jne.

      • Anonyymi

        Nyt Muoti-Deals ehdottaa 30% alennusta ratkaisuksi, kun asia on ilmeisesti edennyt Klarnan kautta. Oletteko saaneet saman ehdotuksen? Ei kyllä huvittais maksaa sitäkään. Mikähän olisi järkevintä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt Muoti-Deals ehdottaa 30% alennusta ratkaisuksi, kun asia on ilmeisesti edennyt Klarnan kautta. Oletteko saaneet saman ehdotuksen? Ei kyllä huvittais maksaa sitäkään. Mikähän olisi järkevintä?

        Kyllä, sain saman käännösohjelmalla tehdyn vastineen, että jos vedän kiistan pois, saan 30 % hyvityksen. Tarkoittaako että hyvittävät 30 prossaa siitä laskun summasta ja maksan loput tuotteesta, joista toinen lähti palautukseen postista kun en noutanut ja toinen odottaa paketissaan? Kysyinkin vastineessani, miksei heillä ole puhelinasiakaspalvelua suomeksi. No en minäkään jaksaisi kuunnella asiakasvalituksia ja haukkumisia, helpompi pistellä joukkoviestejä sähköpostitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, sain saman käännösohjelmalla tehdyn vastineen, että jos vedän kiistan pois, saan 30 % hyvityksen. Tarkoittaako että hyvittävät 30 prossaa siitä laskun summasta ja maksan loput tuotteesta, joista toinen lähti palautukseen postista kun en noutanut ja toinen odottaa paketissaan? Kysyinkin vastineessani, miksei heillä ole puhelinasiakaspalvelua suomeksi. No en minäkään jaksaisi kuunnella asiakasvalituksia ja haukkumisia, helpompi pistellä joukkoviestejä sähköpostitse.

        Sitähän se tarkoittaa. Jään odottamaan Klarnan vastausta.


    • Anonyymi

      Minulla tismaaallen sama kokemus. Tilasin kahdet Uggsit ja sain jotain aivan muuta… Tilasin onneksi laskulla ja kengät tulivat noin kahdeksan viikkoa myöhemmin. Imoitin Klarnalle (soitin ja sain hyvää opastusta) ja otin kuvat kengistä ja lasku laitettiin tauolle.

      Yritin saada palautuskoodia Muoti-deals /Celestes.de, mutta en saanut vaaan ohjejstettiin palauttamaan omalla kustannuksella Kiinaan. Sellaiseen en suostunt ja Klarnan oma yksikkö jatkoi kuukauden kuluttua asian ratkaisemista. Kerran he pyysivät kuvat uudestaan ja sen jälkeen sain sähköpostitse tiedon että laskuni on mitätöity. Älkää siis missään nimessä maksako mitään tälle hujariyritykselle!!

    • Anonyymi

      Tämä on tosiaan ihan täysin huijarifirma. Tilasin takin ja toimitus rupesi venymään. Lähetin asiakaspalveluun kolme meiliä, yhteenkään en saanut vastausta. Nyt kun tuote vihdoinkin tuli, niin se ei vastaa lähellekään nettisivulla ollutta kuvaa. Valitsin koon heidän taulukostaan ja esim. pituus piti olla 71 cm, todellisuudessa se on 58 cm!! Takista ei voi todellakaan puhua, kangas on ohutta kuin paita. Napit obat erilaiset ka samoin taskut puuttuvat. Aion valittaa ja pyrkiä saamaan rahani takaisin, ihan periaatteesta. Voihan se olla hukkaan heitettyä energiaa, mutta onpahan ainakin yritetty.

    • Anonyymi

      Tilasin neulepaidan joulukuussa ,ei vielä ole tullut taisi olla huijaus firma maksu klarnan kautta onneksi eräpäivä 16.3 otin jo yhteyttä klarnaan ,ei aio maksaa jos paitaa ei tule.

    • Anonyymi

      Aloittaja tässä hei! Klarna ratkaisi nyt asiani, ja lasku on hyvitetty, eikä sitä tarvitse maksaa.

      Muoti-deals pyytää vielä vetämään kiistan pois, jolloin hyvittäisi 50% eli maksaisin puolet. En tietenkään vedä kiistaa pois, kun asia on jo ratkaistu Klarnalla.

      Olipa ärsyttävä keissi, mutta onneksi ratkesi näin. Tuote tosiaan tuli, mutta ei vain ollut se, mitä myivät. Käyttivät räikeästi Ugg-tuotemerkkiä - jopa vielä reklamaatioihin vastatessaan. Kenkä ei vastannut Uggin laatua, eikä kokoja eikä heidän nettisivuillaan olleita valokuvia. Kyse ei ollut vain pettymyksestä tuotteeseen, vaan huijauksesta. Tsemppiä muillekin tähän selvittelyyn.

      • Anonyymi

        Minulle tuli samoin tänään Klarnalta viesti että ovat mitätöineet laskun eikä maksettavaa ole. Muoti-Deals lähetti ennen tätä kaksi uutta pahoittelu viestiä ja viimeisimmässä tarjosivat 50% hyvitystä jos vedän kiistan pois. Heille taisi tulla oikein kunnolla lunta tupaan ja hyvä niin. Tämä opetti taas että ostan vain luotettavilta verkkokaupoilta. Jos olisin etukäteen käynyt kyseisen yrityksen sivuilla olisin jättänyt homman heti kättelyssä.


    • Anonyymi

      Koska Klarnan kanssa asia on osaltani loppuunkäsitelty, lahjoitin ko. kengät ukrainalaiselle pakolaiselle, ja ilmoitin ne kokoa pienemmäksi. Nehän olivat siis kaiken muun lisäksi aivan liian pienet. Myyjä ei huolinut palautusta, joten mitä muuta niille olisi voinut tehdä. Onpahan nyt Kiinakin tehnyt jotain ukrainalaisten hyväksi.

    • Anonyymi

      Kiitos tästä kommentista. Olin vähällä tilata mekon täältä, mutta enpäs tilaakaan!

    • Anonyymi

      Samanlainen kokemus minulla. Tilasin puseron. Tuote tuli kaksi kuukautta myöhässä ja mukana ei ollut mitään asiakirjoja. Valkoinen kangas oli täynnä eriväristä kangasnöyhtää, tuotelappu puuttui, tuote oli myös liian pieni. Pyysin palautusohjeita. Niiden saamiseen meni viikkoja ja välillä vastasi Celeste, välillä Muoti-Deals. He vain pahoittelivat ja pyysivät lähettämään tuotteen tulliasiakirjojen kanssa Kiinaan!
      Onneksi kotona on juristi ja annoin hänelle tehtäväksi selvittää asiaa.

      • Anonyymi

        Onko sinulla nyt strategia? Näen, että Klarnan kautta maksaneet ovat saaneet hyvityksensä, mutta minä maksoin suoraan. Voitko kertoa, oletko ratkaissut sen? Kiitos!


    • Anonyymi

      Lukekaa tuo keskustelu "Celeste" Samaa tarinaa usean tilaajan taholta. Klarna on hoitanut hienosti tähän saakka kaikki epäselvyydet, eikä tuotteita ole tarvinnut maksaa. Nyt uusi nenttikauppa ilmaantunut Lawenza.fi mainostaa naisten vaatteita "Hanna boutique" Taitaa olla sama kusetufirma, vaihtanut vain nimeä.

    • Anonyymi

      Helmikuussa 2023 tein ostoksen osoitteessa muoti-deals.com. Tänään on 21. toukokuuta enkä ole saanut mitään, käskevät vain odottaa, paketti on matkalla eivätkä halua palauttaa rahojani. EN SUOSITTELE LIIKETOIMINTAA NÄIDEN HUIJAAJIEN KANSSA.

    • Anonyymi

      Tilasin tuolta pari paitaa, omasta mielestäni mainoksen perusteella EU:sta. Maksoin tietysti PayPal:lla, koska he ovat tähän asti kattaneet huonotkin kokemukset mm. Kiinasta. No, Kiinasta ne skeidat saapuivat EU:n sijaan. Palauttaa kuulemma pystyy, mutta omalla kustannuksella Kiinaan :):) Haistatin v:t näille ja ilmoitin casen PayPal:lle. Saman tien tuli maksun palautus ja skeidat heitin roskiin. Kaikkee paskaa nettikaupat täynnä eli maksakaa AINA PayPal:lla.

    • Anonyymi

      Hei,
      Minulle kävi sama juttu juurikin noiden ”UGG” saappaiden kanssa. Olen tehnyt jopa rikosilmoituksen jotta saisin Klarna maksun poistettua. Klarna käskee vaan olemaan yhteydessä myyjään jolta sain saman vastauksen kuin sinäkin. Outoa että Klarna hyväksyy tälläisen toimijan kumppanikseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe