Millaisia olivat entisaikojen keikkajärjestäjät?

Anonyymi-ap

Vanhat laulajat kuten Irwin, Kirka, Neumann jne joutuivat jo nuorella iällä verovelkoihin. Eivätkä nämä olleet ainoita. Järjestävä taho pyrki maksamaan keikat ilman kuittia ja laulajat sekä bändit joutuivat guseen. Irwiniltä meni talokin, kun keikkoja oli maksettu suunnilleen perunasäkeillä ja viinapulloilla. Minkälaista menoa tuo järjestely oikein oli takavuosina?

9

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luultavasti järjestävä puoli pyrki kiertämään kaikkia mahdollisia veroja. Yleisö maksoi käteisellä ja oli kova kiusaus ilmoittaa kävijämäärä pienemmäksi verojen välttämiseksi. Kun palkkioista osa laitettiin pimeänä niin huviverot ym. olivat pienemmät.

• Anonyymi

Ei myöskään ihme jos artistit joutuivat verovelkoihin kun eivät hoitaneet asioitaan silloin kun keikan maksaja ei veroja hoitanut. Jos keikkapalkka annettiin käteen artistille niin hänen olisi pitänyt itse hoitaa verot ym maksut. Jos ei hoitanut niin oma moka.......

• Anonyymi

Siihen aikaan oli voimassa harkintaverotus. Harkintaverotus johti moniin epäkohtiin ja se muistaakseen poistui vuonna 1990.

• Anonyymi

Harkintaverotus, jos ei tulojaan ilmoittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harkintaverotus, jos ei tulojaan ilmoittanut.

Tuloja ilmoitettiin jonkin verran.

Kävi vain niin, että joissain tapauksissa verottaja ei uskonut ilmoitettuja tuloja vaan tekivät Oman Harkinnan siitä mitä tulot pitäisi olla. Näin syntyi epäkohdat verotuksessa.

Mätkyjä tuli monelle ja näitä ei sitten pystytty maksamaan.

• Anonyymi

Nykyään muusikoille maksetaan työkorvausta, eikä kukaan maksa näistä eläkemaksuja. Pelkkä ennakonpidätys.
      Jos eivät itse hoida vapaaehtoisesti omaa eläkettään, niin köyhä vanhuus on tulossa.

• Anonyymi

No neumanin keikoilla ei käynyt yleisöä.

• Anonyymi

Monet artistit suoraan koulun penkiltä keikoille. Omaa rahaa kun sai vähän niin oli hienoa. Kuitteja ei ymmärretty pyytää kun kukaan ei kertonut. Ainoa neuvo oli "neuvoa antavat". Verottaja sitten 1.5 v myöhemmin alkoi kysellä niin ei ollut mitään paperilla. Avuliaat managerit levittelivät käsiään ja voivottelivat, että he olivat sopineet vain paikan, ei rahoja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1618
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1384
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1133
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      54
      995
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      912
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31